PDA

Volledige versie bekijken : Op zoek naar een nanny...

junior
22 November 2011, 13:30
Heyhey

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, want mijn zoektocht heeft tot nu toe nog niet veel opgeleverd...:(

Lore gaat in principe vanaf september volgend jaar naar school. Ikzelf maak lange dagen, mijn man ook. Bovendien werken we allebei niet in de buurt van waar we wonen. Hierdoor zitten we met het probleem dat geen van ons beiden ons meisje kan gaan oppikken en opvangen na school.
Ik heb al geregeld dat ik minstens 1 dag van thuis uit werk, zodat ik ze dan wel kan gaan halen, maar daar blijft het dan ook bij.
Ouders en familie kunnen evenmin voor opvang zorgen, ze wonen allemaal te ver af.

Collega's van mij werken met een nanny, klinkt chiquer dan het eigenlijk is, da's in feite gewoon een babysit die je kindje gaat ophalen aan school (rond 15u is dat zeker), ze meepakt naar je thuis en er verder op let totdat een van de ouders thuis zijn.

Maar waar vind je zo iemand... Die collega's in kwestie hadden stuk voor stuk zo iemand per toeval "gevonden" (dochter van de poetsvrouw, gepensioneerde buurvrouw ...), maar ik zou echt niet weten wie ik hiervoor kan vragen. En die ik bovendien kan vertrouwen...

Hoe doen jullie dit? Weet iemand van jullie waar ik zo'n oppas kan vinden?
Bedankt!

Twinkel
22 November 2011, 14:29
Misschien eens informeren bij K&G of bij een oppasdienst uit de buurt?

dorien_951
22 November 2011, 14:37
Is er ook geen mogelijk in de voor en na schoolseopvang?

sunshine
22 November 2011, 15:07
Van waar ben je?

Het is misschien ver gezocht maar kan je geen advertentietje plaatsen in een krant ofzo, en een sollicitatieronde doen ;), ik ken mensen die zo ook aan iemand zijn geraakt.

Mieke
22 November 2011, 16:08
Van waar ben je?

Het is misschien ver gezocht maar kan je geen advertentietje plaatsen in een krant ofzo, en een sollicitatieronde doen ;), ik ken mensen die zo ook aan iemand zijn geraakt.

Ik vind dit niet vergezocht hoor. Ik denk wel dat je de mensen dan héél goed moet screnen, want iedereen kan er op af komen hè, ook mensen die je liever niet in de buurt van je kids wil.

Trinity
23 November 2011, 00:09
Ik zou ook met een advertentie proberen. Bestaan er geen websites of organisaties ivm babysitten enzo?
Of een au pair?

joke
24 November 2011, 10:23
Landelijke thuiszorg mss? Of zie ik dat verkeerd en doe die enkel echt hulp in het huishouden zelf?

tiger
24 November 2011, 10:42
Een vriendin van mijn mama is zo 3 dagen per week nanny nadat het bedrijf waar ze werkte failliet gegaan is.
Ze heeft gewoon gereageerd op een advertentie in de krant en zo inderdaad meegedaan aan een 'sollicitatierond'.

Wij zullen gebruik maken van de voor- en na schoolse opvang, is open van 7u tot 19u.

boeleke2704
25 November 2011, 09:27
Mijn 1e gedacht was ook voor - en naschoolse opvang. Wij hebben hier zo DOMINO. Vraag eens na bij de jeugd - en sportdiensten bij jou in de buurt. Die weten daar vaak meer over.

Of eens bij de buren vragen, mss wel een vrouwtje in de geburen die maar al te graag jullie schatjes even verwent tot jullie thuis zijn?