PDA

Volledige versie bekijken : wat gaan doen met baby van 6 maand...

snoezel
24 February 2009, 14:37
piep allemaal,

jullie weten wel allemaal dat volgende week het mooie leven uit is voor mij en ik terug kan gaan werken.
nu wil vrijdag graag iets gaan doen met onze kobe maar weet niet goed wat
ik dacht naar de zoo maar daar gaat hij nog niet echt iets aan hebben en de inkom is toch echt wel veel om gewoon maar wat te gaan wandelen.
mss gaan zwemmen...
ik weet het niet zo goed
hebben jullie leuke idee'tjes?

groetjes
snoezel

Lindsey
24 February 2009, 15:54
Ik zou voor het zwemmen gaan...
Als Kobe natuurlijk graag in het water ligt :D

xxx

Kimmy
24 February 2009, 16:14
wow, moeilijke vraag voor mensen die nog geen kindjes hebben :) - ik heb geen idee wat kindjes van zes maanden al dan niet kunnen en leuk vinden

mss weet rienemieke wel iets, of els?

mij lijkt het zwemmen wel fijn, zowel voor de mama als voor Kobe!

Trinity
24 February 2009, 18:52
Ik zou ook gaan zwemmen, lijkt mij superfijn en kobe en de mama zijn dicht bij elkaar eh. Denk trouwens dat je in londerzeel korting hebt als je van blaasveld komt.

Naar de zoo zou ik ook niet gaan omwille van de inkom, dan kan je evengoed een mooie wandeling gaan maken in t broek of t belle-air he. Kobe gaat het verschil nog niet merken.

kingka
24 February 2009, 20:15
Ik zou ook gaan zwemmen, lijkt mij superfijn en kobe en de mama zijn dicht bij elkaar eh. Denk trouwens dat je in londerzeel korting hebt als je van blaasveld komt.
Is dat omdat we nen achtergestelde regio zijn dat we korting krijgen?

Wat jullie ook kunnen gaan doen is een groot cadeautje gaan kopen voor de papa, indien nodig wil ik wel een lijstje maken :D

Sweetdreams1987
24 February 2009, 20:32
zwemmen is altijd wel leuk natuurlijk é !

Trinity
25 February 2009, 09:44
Is dat omdat we nen achtergestelde regio zijn dat we korting krijgen?
Ja en nee, meer omdat er schimmel groeide uit de muren van dat van willebroek en ze toch besloten het te sluiten :) ...was echt gortig zeh.

Ben is gaan kijken op de website, en is precies het geval niet meer. Tegenwoordig is het in kapelle-op-den-bos zwembad de druppelteen http://www.dedruppelteen.be/index.html (samenwerking met verschillende gemeentes)

Fieke
25 February 2009, 10:32
ik zou voor het zwemmen gaan zusje!
Gelijk kobe een waterratje is ;-)

Naturlijk wel zien dat je voldoende pampers bijhebt :-)

Mrs O.
25 February 2009, 10:38
zwemmen !!!!!!!! kan ni wachten tot ik met toto het water in kan....

Els
25 February 2009, 10:44
Als hij een waterratje is, zou ik ook voor zwemmen gaan!
Marthe ligt ook supergraag in het water, maar voorlopig houd ik het nog maar even bij 'in bad gaan', aangezien ik haar nog wat te kwetsbaar vind om al naar het zwembad te gaan.
Volgende maand ga ik waarschijnlijk met haar gaan 'snoezelen'. Lijkt me heel erg leuk, maar voor zover ik er info over vind, kan dit precies alleen voor gehandicapte kindjes. Jammer, want ben er zeker van dat ook 'gewone' baby's en peuters dat ook heel leuk vinden!

Kimmy
25 February 2009, 11:14
.
Volgende maand ga ik waarschijnlijk met haar gaan 'snoezelen'.
als els met haar baby gaat snoezelen, wat moet snoezel dan doen? ;)

sunshine
25 February 2009, 11:30
lol

kingka
25 February 2009, 13:21
ehm... wadisda?

sunshine
25 February 2009, 13:49
Is dat niet in een bad met wat bubbels? Vele kleurtjes rondom rond en aangepaste muziek? Of zie ik het te romantisch?

Kimmy
25 February 2009, 15:40
ehm... wadisda?
haha, jij zou het nochtans best moeten weten :)

Nala'tje
25 February 2009, 16:57
snoezelen is een soort van 'relax' therapie,
echte quality-time,
met veel dingen om te zien en voelen,
met sfeerlichtjes enzo,
heel gezellig,
weet ni goed hoe ik het anders kan uitleggen...

wordt inderdaad meestal gebruikt voor 'speciale' kindjes,
hoewel ik er ook van overtuigd ben dat het een zaligheid is voor 'normale' kindjes

groetjes, nala

isabelga
25 February 2009, 17:27
Ik hou van snoezelen! ik ben orthopedagoge van opleiding, dus ik heb veel gesnoezeld. Snoezelen komt van Snuffelen (actieve deel) en doezelen (passieve deel): het stimuleren van zintuigen door muziek, trillingen, tastmateriaal, lichteffecten en geuren. Heel relaxed en het geeft veel prikkels aan je kind.
Snoezelen is eigenlijk voor kindjes met een handicap, maar ik vind dat het voor iedereen goed is.
je kan dat ook thuis doen: rustgevende muziek, kussens, lichtjes, veren, pluimen, ... alles wat met de zintuigen te maken heeft. kleuren, geuren, vormen, ...

isabelga
25 February 2009, 17:34
als het kind grote wordt, is Veronica Sherborne heel goed: beweging, contact, vertrouwen, je lichaam leren kennen, ... het ontwikkelen van een stevig basisvertrouwen en het ontwikkelen van een creatieve zelfexpressie

een soort bewegings therapie

stilletjesaan is de 'Sherborne' beweging ook aan het opkomen in kleuter en lager onderwijs

Nala'tje
25 February 2009, 17:58
hihi isabelga jij kan het beter uitleggen dan ik :-)

Kimmy
25 February 2009, 18:05
ok, maar niemand had mijn domme mopje door: als els snoezelt, moet snoezel elsen

men zegt weleens dat mijn humor erop achteruit ging door de zwangerschap

maar ik vind mezelf reuzegrappig!!

moehahahaa!

kingka
25 February 2009, 19:26
ok, maar niemand had mijn domme mopje door: als els snoezelt, moet snoezel elsen

maar ik vind mezelf reuzegrappig!!

moehahahaa!
Je bent geweldig goed bezig :D

snoezel
25 February 2009, 19:50
super kimmy,

k denk dat onze kobe iets te hevig is om te snoezelen :)
heeft daarjuist weer half zijn verzorgingstafel afgebroken ....

els: lijkt me wel leuk om te gaan doen met marthe

lies
25 February 2009, 21:21
niet direct voor vrijdag, maar wel leuk als je graag met muziek bezig bent, zijn organisaties zoals tuimeloor en trammelant

http://www.trammelant.info/cursussen/muziek-op-schoot/
http://www.tuimeloor.be/

kan al vanaf een paar maand en is absoluut dikke fun.

Timmy
25 February 2009, 22:27
Nee hoor schat, duidelijk bewijs dat die gaat er flink op vooruit gaat :)

Houden zo!

katrientje
26 February 2009, 12:19
heb je al eens babymassage overwogen?
Is wel relaxerend voor jou en je kindje denk ik...

snoezel
26 February 2009, 17:04
onze kobe die draait en keert de hele tijd...
hem insmeren met babyolie gaat nog net maar dan wil hij weer vooruit
ja ja, t is een hevig beestje :)

we gaan zwemmen :)

ka80
26 February 2009, 18:01
Geniet van jullie dagje morgen he Snoezel!! Laat me weten hoe het gegaan is, jouw eerste dag terug op het werk,... ik zie daar nu al vreselijk tegenop terwijl ik nog niet eens aan men zwangerschapsverlof ben begonnen,.... dat belooft! Gelukkig heb je vrij snel terug 2 weekjes verlof, dat verzacht de pijn wat he.

rienemieke
26 February 2009, 18:33
idd het zijn maar 5 weken!!!
oh zwemmen leuk!
ik ga dat met ons noortje ook doen maar nog even wachten totdat ze haar 3de spuitjes gehad heeft!

mammiii
26 February 2009, 19:49
Ik zou ook gaan voor zwemmen, heb eens een filmpje gezien van een kindje die ze van een aantal maanden in het water duwen.
Ik verschoot ervan dat het kon drijven of zwemmen, :O .. x

snoezel
27 February 2009, 17:43
t is er nog niet van gekomen.
we gaan morgen samen met de papa.
we zijn al eens gaan zwemmen en toen vond hij het super :)

Nala'tje
2 March 2009, 13:02
hey snoezel,

heb je je eerste werkdag overleefd? :)

groetjes, nala

snoezel
2 March 2009, 19:59
we zijn niet gaan zwemmen maar naar de kinderboerderij geweest en hij heeft fameus aan het zien geweest :D

Els
16 April 2009, 13:07
Ik zou eens graag met ons Marthe gaan zwemmen, maar ik ben een beetje bang voor de praktische kant van de zaak. Vandaar hier maar even een berichtje...
Ik vraag me af of dit een beetje te doen gaat zijn met een baby die nog niet zo heel stevig is (haar hoofdje is nog niet helemaal super-stabiel), gaat ze het niet snel koud krijgen, zijn er andere dingen waar je op moet letten of is het gewoon zoals zelf gaan zwemmen maar dan met een baby?
Hoe warm moet het water trouwens zijn? Ik las ergens op internet 32°, maar das bij ons in het zwembad niet het geval denk ik... (ze hebben daar wel een bad dat gebruikt wordt voor babyzwemmen, maar daar mag je niet in bij vrij zwemmen. En dat kleine speelbadje, dat lijkt me nog niks voor haar)

snoezel
16 April 2009, 13:21
hey els,

wij zijn voor het eerst gaan zwemmen met onze kobe toen die een maand of vijf was.
alleen zou ik het niet zien zitten omdat je als je omgekleed bent al je gerief in zo'n kastje moet krijgen en ook nog eens je kindje vast hebt en zo...
wij zijn in het kinderbadje geweest.
hij kon nog niet alleen zitten en heeft eigenlijk vooral aan mij gehangen :D het was er redelijk druk en je bent dus best dat je een rustig moment uitzoekt.
op zes maand zijn we naar center parcs geweest en dat was wel een succes.
het water was daar 30C in het peuterbadje. hij heeft daar op mijn benen gelegen en maar spetteren en rondkijken!
denk dat je snel ziet of ze te koud krijgen hoor.
neem zeker een handdoek mee naar het zwembad zodat je ze er in kan wikkelen als je uit het water komt! een bekertje om in het water te spelen was hier ook een succes.

wij moeten hier dringend nog eens gaan zwemmen, heb er al helemaal zin in!

we gaan zaterdag naar planckendaele.
ben eens nieuwsgierig hoe hij daar op gaat reageren!

groetjes
snoezel

Fieke
16 April 2009, 19:28
veel plezier in planckendaele eh zusje!

En binnekort kom ik Kobe eens halen, dan kan hij eens een dagje op stap
met zotte tante fie :D