Volledige versie bekijken : Ochtendpamper
KleinDuiveltje
17 November 2011, 13:07
De laatste weken als Laurie smorgens wakker wordt is haar pamper overvol. zodanig vol zelfs dat haar bodyke nat is, haar pyjama, slaapzak en soms ook nog het beddenboed...
ik ben dan maar grotere pampers gaan halen een 4+ voor snachts (Laurie weegt 9kg)
maar zelfs dat is niet genoeg... het ging een dag of 2 goed om nadien terug een natte meid terug te vinden smorgens...
ik heb al geprobeerd om 2 pampers overeen (een 4 en 4+ erover) aan te doen in de hoop dat de bovenste dan de overschot opvangt maar ook dat helpt niet.
zelfs haar minder laten drinken savonds brengt eigenlijk niks op
weet echt ni meer wat doen. ok ze krijgt zowieso elke dag een proper bodyke maar nu moet ik ook telkens pyjama en slaapzak wassen en das toch ni vol te houden. (wassen ok, het drogen gaat niet zo snel)
iemand enig suggestie wat we hieraan kunnen doen?
tiger
17 November 2011, 13:23
Dat is wel lastig. Afgezien van de was ligt ze smorgens ook in het nat. Niet leuk.
Hier heeft een maatje groter van pamper wel altijd geholpen. We hebben lang de 4+ gebruikt voor snachts en nu gebruiken we de 5 sinds hij een 10,5 kg is.
Dus ik zou veronderstellen dat de 4+ voor laurie wel in orde moet zijn. Misschien toch eens een 5 proberen?
Drinkt ze in de vooravond ook nog veel water? Anders dat proberen te verschuiven, dat ze voor haar fles niet meer te veel ander vocht binnen krijgt ?
Anders heb ik niet echt tips.
KleinDuiveltje
17 November 2011, 13:31
we gaan vant weekend eens kijken voor nog een grotere maat ma ik dacht dat de 5 vanaf 11kg is?
Goh veel drinken. als ze van de creche komt (ma - woe - vrij) neem ik een flesje water mee voor haar, ze lijkt dan altijd uitgedroogd en drinkt ook in 1 keer de helft op...
en dan om 18u 18u30 krijgt te haar avondfles van 240ml. vroeger kreeg ze om half 6 haar bokes met wat melk en dan nog eens die van 240ml erbij, nu is het max 240ml, gisteren zelfs maar 150ml aangeboden en er was nog 60ml over. (ze had wel een half flesje water uit natuurlijk)
ik probeer haar zo min mogelijk te laten drinken maar tis echt moeilijk in de auto begint ze al te smakken dat ze wil drinken ook al zit ze er nog niet goed in.
en als ze geen drinken krijgt wordt ze kwaad :$
Trinity
17 November 2011, 13:31
Andere merken uitproberen in grotere maten. Stom dat je geen "testers" kan kopen he.
Als ze nog een avondfles krijgt, zou ik die afbouwen en melk op andere tijdstippen invoeren.
Trinity
17 November 2011, 13:34
tegelijk gepost :)
Drinken heeft ze nodig he, als ze er om vraagt zou ik het niet weigeren. Maar je kan eens vragen hoeveel ze drinkt in de creche?
KleinDuiveltje
17 November 2011, 13:34
ik had al pampers in huis en ook die vant kruidvat.
geen van beiden zijn goed genoeg om de nacht door te komen zelfs niet een pamper in combinatie met een kruidvat (die blijkbaar iets hoger komen)
mja op di en donderdag kan ik aan de schoonmeoder vragen om melk in de namiddag te geven de creche blijft een ander verhaal natuurlijk ze krijgt daar wel een beetje melk bij haar bokes om 4u maar ergens verwacht ze natuurlijk wel melk voor het slapengaan is een deel van de routine natuurlijk
KleinDuiveltje
17 November 2011, 13:35
ze zeggen dat ze op vaste momenten drinekn krijgt en als ze er omvragen maar ik ehb de indruk dat ze er niet zo vast omvraagt als thuis of de SM... dan begint ze echt te smakken en krijg je haar met niks anders tevreden, in de creche doet ze dat niet hebben we voroheen gevraagd; (aangezien we het raar vodnen dat ze 'uitgedroogd' thuis kwam)
tiger
17 November 2011, 13:42
Als ze dorst heeft als ze van de creche komt kan je niet anders dan haar water geven he. Ocharme zo uitgedroogd van de creche komen.
Ik vind ook dat ze bij ons in de creche te weinig water aanbieden, volgens mij enkel bij de maaltijden maar niet tussendoor.
Maar jarne drinkt heel weinig bij zijn eten, hij drinkt meer tussendoor.
KleinDuiveltje
17 November 2011, 13:47
ja tis da he.
ik vul dn een flesje (denk 200ml met water) en ik moet ong 2 minuutjes rijden naar huis en tegen dan is het half leeg...
dorien_951
17 November 2011, 14:27
Ik denk dat je vooral al niet het drinken moet minderen. Je dochtertje heeft er meer dan behoefte aan. Victor is ook zo'n zuipschuit. Loop zelf maar eens met dorst rond of met droge keel gaan slapen.
Victor heeft dat ook met momenten. Ik vind het wassen en drogen niet zo erg (lang leven de droogkast die alles verwerkt voor mij) maar dat hij telkens nat is op zijn buik vind ik vervelend want soms ziet dat rood.
Misschien kan je eens proberen met een ander kleurtje van pamper. Je hebt er paarse, rode, blauwe ... ergens verschillen die in ookal hebben ze het zelfde nummertje.
Wat ook kan helpen is het bovenste randje naar binnen plooien. Het kan vb zijn dat het randje een beetje naar buiten is gedraaid en de stof van de body de urine uit de overvolle pamper slorpt. Het is maar een idee hé.
KleinDuiveltje
17 November 2011, 14:41
Laurie had dat voorheen ook soms eens een dag of 2 nat, meestal het teken om een grotere maat snachts aan te doen. maar nu helpt die grotere maat dus ni.
we gebruiken baby dry, ik dacht dat die speciaal voor snachts waren?
tiger
17 November 2011, 14:45
Baby Dry is inderdaad dé pamper voor snachts.
Maar beweegt Laurie veel in haar slaap? Dan misschien eens een active fit proberen? Het is misschien een belachelijk idee, maar je weet nooit..
Waar is ze vooral nat, op de buik, zoals Dorien zegt, dat de body het water opslurpt uit de pamper? Of aan de poep, dat het dus lekt tussen de beentjes ?
KleinDuiveltje
17 November 2011, 14:51
nee tis dus de buik die nat is.
maar het zal ook aan haar slaap houding liggen.
op de buik met de beentjes opgetrokken onder haar...
mmm ja ze beweegt wel veel... kan ik idd misschein beter de active fit eens proberen. al krijgt ze die in de creche en als die nog droog is heb ik het ook al eens geriskeerd om die aan te laten snachts maar da had het zelfde resultaat...
dorien_951
17 November 2011, 14:55
maar het zal ook aan haar slaap houding liggen.
op de buik met de beentjes opgetrokken onder haar...
Zo slaapt Victor ook.
tiger
17 November 2011, 15:25
In die slaaphouding kan het vocht er al makkelijk uit denk ik ja.
Goh moeiljk he..
Misschien zoals Dorien zegt de pamper bovenaan wat naar binnen plooien, zodat er een gleufje binnenin onstaat ?
KleinDuiveltje
17 November 2011, 16:25
vanavond eens proberen se. en hopelijk morgen goed nieuws ;) en de dagen erna ook ;)
sann
17 November 2011, 21:33
hier gebruiken wij al heel lang de active fit voor snachts omdat de babydray bij ons steeds lekken gaf!
mini
17 November 2011, 21:52
Ik heb rond dezelfde leeftijd, hetzelfde meegemaakt met Fien.
Maar dat was dan opeens over. :plain:
KleinDuiveltje
18 November 2011, 08:03
vanmorgend was ze dus opnieuw nat aan de buik...
ik had zoals dorien voorstelde de rand omgeplooid, het was minder erg, maar ze had ook wel beduidend minder gedronken in de vooravond en maar 150ml melk savonds...
Trinity
18 November 2011, 08:56
Ik zou toch op jacht gaan naar andere luiers. Elke luier heeft een andere pasvorm, en sommige absorberen beter vooraan en komen hoger op.
Ik hoop dat je snel door dit probleempje door komt, want leuk is anders he. Ik zou ook niet graag opstaan met een natte buik :(
KleinDuiveltje
18 November 2011, 08:59
ja leuk is anders... ik dacht van morgen te juichen want de slaapzak was droog, de pyjama leek droog maar het bodyke was dus op de rand weer goed nat...
andere pampers... waar blijven de staaltjes!
nee er zit ni veel anders op kijken naar zo klein mogelijke verpakking van die active fit? of iemand een andere suggestie? luierbroekjes?
Trinity
18 November 2011, 11:42
En weegt haar pamper ook heel zwaar? Echt een teken dat die niet meer kan zuigen?
Heb een beetje aan het googelen geweest in het deens :) 1 tip die ik las was van 2 pampers, waarbij ze een kruisje knipte in de buitenlaag van de binnenste pamper, zodat het vocht kon doorlopen naar de buitenste. Maar of 2 pampers nu aangenaam ligt voor onze pateekes betwijfel ik.
Ik ben eigenlijk lang goed geweest met aldi, misschien die eens proberen, zijn niet zo duur. Nu gebruiken we vooral libero en ook super tevreden van.
KleinDuiveltje
18 November 2011, 11:49
ja haar pamper weegt veel.
zit overvol.
2pampers heb ik al geprobeerd maar dan zonder die knip. dat kan ik eens proberen.
een knip geven zodat je door die buitenste laag zit van de binnenste pamper?
goh ja 2 pampers gemakkelijk liggen... zal toch beter zijn of aangenamer dan met een natte body, pyjama, slaapzak (zeker met de winter die komt)
Trinity
18 November 2011, 12:37
Dat is ook wel waar, beter twee en droog dan nat :(
Op dat forum schreven ze inderdaad een knip zodat je door de buitenste laag zit, die het vocht in de pamper houd. Zo kan het vocht doorlopen naar de buitenste pamper. Of het werkt....you tell me :)
KleinDuiveltje
18 November 2011, 12:41
yess i tell you maar da zal voor maandag zijn, morgen gaan werken :(
cocelinetje
18 November 2011, 13:24
Hier ook ééntje met 's morgens een overvolle pamper :D Lander is ook vaak nat, zijn body, pyjama, slaapzak, gewoon van al die pipi. Die pamper weegt dan ook ontzettend veel en kan dan blijkbaar niet alles absorberen. Hij draagt nu Pampers nummertje 5 (en weegt zo'n 13kg). Het enige dat hier helpt om het te voorkomen, is om hem 's avonds minder drinken te geven. Daarin merk ik echt het verschil. Maar als hij van de crèche komt, heeft hij altijd zoveel dorst dat hij gemakkelijk 500ml water drinkt.. met het gevolg: een overvolle pamper.
KleinDuiveltje
18 November 2011, 13:25
pew ik ben niet alleen!
cocelinetje
18 November 2011, 13:26
Inderdaad :) Maar Lander heeft daar niet echt last van dat hij zo nat is, denk ik toch. De enige ochtend is zijn body nat, de andere ochtend niet, ook altijd aan zijn buik. Ik heb ook al verschillende pampers geprobeerd, maar daarmee was het probleem niet opgelost. Ik blijf dus gewoon bij de Pampers :)
KleinDuiveltje
18 November 2011, 13:28
ja hier is het dus bijna consequent elke ochtend.
ik vermoed nit dat ze er echt last van heeft. maar ik merk nu wel een lichte roodheid op haar huid daar dus ja
Koke
18 November 2011, 14:14
Zelfde probleem hier. Ruben is 's morgens ook heel regelmatig nat. Wij gebruiken baby dry nr 5 en hebben ook al die van kruidvat geprobeerd, maar het gaf geen verschil. Hij drinkt niet zo veel water 's avonds maar wel nog een fles van 270ml voor het slapengaan.
Bo
19 November 2011, 10:10
Hier is dat ook een hele tijd zo geweest bij Laurens. En wij gebruiken de babydry nr 5. Het verandert gelukkig weer, als ze stilaan droog beginnen worden ;) Sindsdien hebben we er zelden nog eens last van, toevallig van de week was hij nog eens een keer helemaal nat en idd, die pamper weegt dan een ton :rolleyes:
KleinDuiveltje
19 November 2011, 14:51
deze ochtend was ze droog. maar het knipje in de pamper heeft zijn werk niet gedaan.
het leek alsof het niet doorloopt naar de buitenste pamper, vanavond nog eens proberen, maar dan iets dieper knippen of in de andere richting.
nuja ze was droog das ook al iets :)
Saar
21 November 2011, 08:38
Hier hetzelfde probleem gehad met de pampers van Pampers! Ik heb op aanraden van een vriendin de pampers van de colruyt (Happy Baby) meegebracht en nu moet ik gaan andere meer hebben!
Deze zijn goedkoper, houden alles droog (zelfs bij serieuze diarree) en zitten heel goed! Het enige nadeel is dat ze iets sneller beginnen te ruiken, maar dat neem ik er graag bij!
KleinDuiveltje
21 November 2011, 11:14
gisteren dacht ik slim te zijn en een hele grote knip gemaakt in de onderste pamper.
vanmorgend was ze opnieuw nat (zag ik dat ik de knip in de achterkant had gemaakt :$)
vanavond dus nog eens proberen.
dorien_951
21 November 2011, 12:05
gisteren dacht ik slim te zijn en een hele grote knip gemaakt in de onderste pamper.
vanmorgend was ze opnieuw nat (zag ik dat ik de knip in de achterkant had gemaakt :$)
vanavond dus nog eens proberen.
:D kort bij de slappe lach - sorry-
KleinDuiveltje
21 November 2011, 12:10
geen probleem ik was echt keiverbaasd dat ik deze ochtend geen knip vond :$ tot ik die pamper omdraaide ...
achja kan gebeuren he ;)
ik heb dan ook moeten werken vant weekend dus ja was er nie helemaal bij met men kopke :p
(wat wel redelijk duidelijk was)
KleinDuiveltje
22 November 2011, 08:31
Laurie was droog deze ochtend!
de knip deze keer aan de goeie kant gedaan ze had veel gedronken 350ml :$
en een overvolle pamper dus.
de bovenste was niet zo vol maar er zat wat in. dus jippie!
vind het alleen vies zo die gel achtige substantie van de pampers pamper :s
Trinity
22 November 2011, 08:50
zit daar een gel in? Tja, heb er nog nooit in geknipt, dus had geen idee :) Super dat ze droog was. Hopelijk gaat deze fase snel voorbij he.
KleinDuiveltje
22 November 2011, 08:54
goh ja gel, kweet ni goe hoe je het noemt, droog lijkt het op grove/ korrelige talkpoeder zeker geen vaste substantie dus eigenlijk best vies want da valt er deels uit
dorien_951
22 November 2011, 08:59
Die gel zit in maandverband ook...
Heb eens bij ons loops hondje een always in vorm geknipt en daar kwam ook op de duur zo gel-achtig iets uit.
KleinDuiveltje
23 November 2011, 07:57
Laurie was opnieuw droog deze ochtend!
jippie!
krijgt ze vanaf nu altijd 2 pampers :)
Mieke
23 November 2011, 09:40
Kei goed! Dan ben je eindelijk van die hoop was vanaf!
KleinDuiveltje
23 November 2011, 09:42
jaja :) eindelijk :)
gisteren de laatste was (bodykes, pyjamas en slaapzakken) afgedaan en weggelegd :)
Fien
23 November 2011, 22:48
Ahah gevonden!!! Nanou zit met hetzelfde probleem, was er bij de baby's al over begonnen toen ze me deze tip gaven :).
Alleen is het verschil dat Nanou op haar rug slaapt. Haar billetjes, rompertje, pyjama, slaapzak en lakentjes zijn iedere morgen nat.
We gebruiken ook al nr5 en die zit 's morgens ook overvol!!
Ze drinkt na haar fruitpap rond 16u een beetje water en tussendoor ook nog wat slokjes maar niet zo heel veel. 's Avonds haar 240 en dat drinkt ze ook niet altijd op. Ik vind melk en water toch belangrijk dus wil dat niet echt laten.
Misschien moet ik ook maar eens twee pampers proberen...
KleinDuiveltje
24 November 2011, 08:10
hier vanmorgend toch nog een klein nat plekje...
maja beter maar een klein plekje dan helemaal nat...
Fien
24 November 2011, 20:06
Ik heb er 2 over elkaar aan gedaan, ben benieuwd :)
KleinDuiveltje
25 November 2011, 08:14
Heb je ook een knip gegeven in de onderste?
want gewoon 2 over elkaar helpt hier dus niet.
ik maak vooraan een knip in de lengte van de pamper.
in uw geval zou ik die dan achteraan doen.
Hier was Laurie weer helemaal droog :)
Fien
25 November 2011, 14:07
Ze was droog :)
Maar haar pamper zat ook niet zo vol als anders, 1 pamper was ook voldoende geweest.
Morgen probeer ik het toch opnieuw en misschien ook wel een knipje er in :)
Fien
27 November 2011, 22:54
idee van de 2 pampers is van tafel geveegd... Hoe klein ze ook nog is, ze laat al duidelijk merken dat zo een dikke broek haar niet aanstaat. Morgen active fit proberen maar als dat niet werkt... tja...
KleinDuiveltje
28 November 2011, 08:41
ai ai das minder. ik heb ht vrijdag met een active fit geprobeerd ... doen we ni meer ze was terug nat...
dubbele pamper blijft het hier...
gelukkig maakt ze er een probleem van :)
wel grappig dat Nanou toch zo duidelijk maatk da ze het ni wil
Fien
29 November 2011, 21:42
active fit was een ramp :)
Morgen ga ik er eens eentje met een knip proberen.
Ja ons Nanou laat het goed merken wanneer het haar niet aanstaat maar als twee pampers een oplossing is zal ze er toch aan moeten wennen :rolleyes:
KleinDuiveltje
30 November 2011, 13:11
en hoe heeft nanou de nacht doorstaan?
Fien
1 December 2011, 22:43
Het knipje heeft niet veel geholpen en haar billetjes zaten vol van die gel... Het was wel niet supernat allemaal maar eerder vochtig. En natuurlijk ruikt haar pyjama en slaapzak dan niet fris maar 's avonds was de geur weg :confused:
Hoe gaat het nu bij Laurie?
KleinDuiveltje
2 December 2011, 07:45
oei? hier geen last van die gel hoor. maar ik ben wel heel voorzichtig als da open is en doe meteen de buitenste pamper errond.
tot hier toe blijft ze 90% van de tijd droog :) de buitenste is de ene keer al wat voller dan de andere maar er zit toch wel wat in.
en ze maakt erok geen probleem van om er 2 aan te doen
KleinDuiveltje
26 January 2012, 12:20
Ik moet dit topic nog eens bovenhalen.
sinds deze week helpen nu 2! pampers niet meer!
Smorgens zijn de pampers overvol en haar bodyke nat (pyjama een beetje vochtig)
weet nu echt niet meer wat ik kan doen. kan al moeilijk 3 pampers aandoen?
Verlijn
26 January 2012, 15:27
En wat als je haar zou verversen wanneer jullie gaan slapen?
Of zou ze dan wakker worden?
KleinDuiveltje
26 January 2012, 15:30
dan wordt ze gegarandeerd wakker.
ze durft al wakker worden als ik maar effe naar haar ga kijken en haar eventueel nog een beetje toedek.
Jyotsna
26 January 2012, 16:36
bestaan er geen plastiekachtige pamperbroekjes? Dan zijn de pampers nog wel overvol, maar dan kan het niet meer naar haar bodyke trekken?
die active fit vind ik ook vreselijk, volet veel vochtiger aan 's morgens en ik vind da die rap een vies chemisch geurtje hebben
Fien
26 January 2012, 20:53
Hier gaat het de laatste tijd ietsje beter. Vandaag was ze droog maar ze drinkt minder melk de laatste dagen en ze heeft al pamper 5+
Misschien idd zo een broekje voor Laurie?
Bestaan er eigenlijk ook nachtpampers van een ander merk?
KleinDuiveltje
27 January 2012, 07:24
ik ga vant weekend eens zien voor luierbroekjes;
ik weet niet of ze deze ochtend droog was is eens een nachtje gaan logeren bij de oma :) heb wel genoeg reserve kledij meegegeven.
Geen idee of er van een ander merk nachtpampers bestaan.
Mieke
27 January 2012, 10:01
Ik heb gisteren de nieuwe catalogus van dreambaby aangekregen en daar staan zo'n plastieke broekjes in die je normaal gezien kan gebruiken voor zindelijkheidstraining. Misschien een grotere maat kopen die je dan over haar pamper kan doen? Want dat broekje vangt niet zoveel pipi op hè, maar houdt misschien wel hetgeen tegen dat teveel is van éne pamper.
Dit is de link:
http://www.dreambaby.collishop.be/ecom/nl/shops/Ecom/DreamBaby/baby_s_verzorging_dreambaby/luiers_baby_s_verzorging
KleinDuiveltje
27 January 2012, 10:56
das wel handig denk ik!
mercie Mieke! vant weekend eens kijken. moest er toch zijn voor een zwemband
Koke
27 January 2012, 12:58
Hier ook nog steeds een dagelijks probleem: kletsnat, meestal inclusief slaapzak. Wasmachine draait hier overuren :confused:
2 pampers verdraagt Ruben niet en heb ook al allerlei soorten en maten uitgeprobeerd. Ik kijk uit naar je ervaring met de broekjes van dreamland, klein duiveltje!
KleinDuiveltje
31 January 2012, 09:46
Ons meid heeft mijn smeekbede hier precies gelezen ;)
ze ging donderdag en vrijdag op logee en is droog gebleven (met 2 pampers) en zondag, gisteren en vanmorgend ook.
ben nu wel een maatje 5 gaan halen ipv de 4+ maar nog niet uitgeprobeert.
ook geen oefenbroekjes gaan halen
hoop dat ze droog blijft
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.