PDA

Volledige versie bekijken : Overtijd?!

Little Bee
23 February 2009, 20:16
Hoi iedereen,

Weet er iemand raad?

Sinds 20 augstus 2008 hebben mijn verloofde en ik de pil besloten de pil niet meer te nemen.
Niet echt met de bedoeling van direct zwanger te worden, maw we vrijen met condoom, maar wel met de bedoeling alvast af te kicken van de pil, vanaf we er echt zouden aan beginnen had ik alvast de ontpil-periode achter de rug.. Maar ja, elke maand is het toch wel spannend afwachten op mijn ms vermist we veilig vrijen niet altijd heel serieus nemen.. We weten dat er een mogelijkheid zou zijn dat ik zwanger zou geraken en dat vinden we wel ok, hoewel een jaartje wachten ideaal zou zijn (we plannen te trouwen in mei 2010, we staan op het punt een huisje te kopen en verbouwen)

Nu zie je het verhaal al aankomen... Gemididel een cyclus van +/- 25 dagen, vandaag zit ik aan dag 36 ...
Ik was er vrij gerust in, beetje afwachten ze komen er wel aan maar werd toch wel heel zenuwachtig en gisteren dan toch een testje bij de apotheker van wacht gaan kopen. De apothekeres zei me beter 'smorgens te testen (zeker niet na te veel water drinken) maar ik wou toch dezelfde avond al testen dus heb niets meer gedronken na 16u (getest toen mijn verloofde thuis kwam om 23u30) ... je moet 10 tellen plassen op het stokje, maar vermits ik niets meer had gedronken waren het er maar 6 tellen .. De test was negatief..
Een beetje een opluchting (timing kan wel beter), anderzijds een raar gevoel. Waarom komen mijn ms niet?? Vandaag meer tijd gehad om erover na te denken en 'stiekem' hoop ik toch dat mijn ms er niet doorkomen.

Ik heb geen gevoelige borsten ofzo maar wel al 2 dagen last van zeer brandend maagzuur en veel witverlies.

Wat denken jullie? Paar dagen wachten en nog eens testen?

Groetjes!

Plouchke
23 February 2009, 22:08
Geen idee, ik zit met ongeveer hetzelfde probleem...waarom komen mijn ms niet???
Ik heb al twee keer negatief getest.
Als je heel veel water drink, kan dit dan invloed hebben op de test? Kan deze dan negatief aangeven ookal zou dit positief moeten zijn?
Zou er dan toch niet een heel licht 2e streepje zichtbaar zijn?
Ik zou in jou geval inderdaad even afwachten en dan nog eens testen.
Ikzelf heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de gyn om alles eens te laten nakijken. Dan ben ik ineens gerust. Allé het zal in elk geval
geen kwaad kunnen.
Ik vraag met toch echt af of dat veel water drinken nu echt invloed kan hebben op de test?! Iemand ervaring mee???
Succes nog!

snoezel
24 February 2009, 07:32
mss best binnen een paar dagen 's morgens nog eens testen en anders eens bellen naar de ha of gyne.
t zou me raar lijken als het nog van het ontpillen is want dat is nu toch al een maand of zes later hé...

nog een tipje: ik kan ook niet lang plassen en al zeker niet op commando op zo'n stokje :)
ik deed dat eerst in een potje en daar stopte ik de test dan in...

elsken
24 February 2009, 08:15
@little bee : Met testen heb ik geen ervaring. Deze waren bij mij altijd negatief ook al zagen ze in mijn bloed dat het positief was. Raar maar ja (blijkbaar ben ik nog niet lang zwanger en dat zou natuurlijk ook een reden kunnen zijn waarom de test nog negatief test. Bij de ene persoon test je al positief na 1 dag overtijd en bij andere, zoals bij mij het geval is, testte ik altijd negatief. Heb zelf nu geen test meer gedaan aangezien mijn waarden in mijn bloed het aangeven dat ik zwanger ben. Soms zou ik nog eens een test willen gaan kopen om te kijken of het wel waar is want ik kan het nog altijd niet goed geloven.

Ivm brandend maagzuur en wit verlies, wel ik denk dat het verschilt van persoon tot persoon natuurlijk. Ik had al 2 weken voor ik mijn MS moest krijgen last van witverlies en brandend maagzuur maar legde zeker de link nog niet omdat ik in mijn vruchtbare periode zat en ik dacht dat het brandend maagzuur gewoon een ziekte was die op til was.
Mijn gynaecologe heeft gezegd dat het wit verlies hormonaal is want ik heb dit nog altijd en dit is nu toch al een week of 5 en idd plezant is het niet maar je neemt die ongemakken er heel graag bij.

Ik zou zeggen als je een regelmatige cyclus van rond de 25 dagen hebt en nu al 36 dagen zit zou ik toch eens bloed laten trekken bij de HA of gynaecoloog dan weet je het zeker. Je kan pril zwanger zijn.

Groetjes en ik hoop dat je idd zwanger bent.
Hou ons hier wel op de hoogte want we zijn idd benieuwd.

Little Bee
24 February 2009, 11:06
Alvast bedankt voor jullie berichtjes! Ik lees al heel wat maanden mee op dit forum en ben blij dat ik nu ook mijn verhaal mag doen en daar reactie op krijg..
Dag 37 is aangebroken, nog steeds geen ms, het is allemaal zo spannend.. Heb me voorgenomen te wachten tot donderdagochtend om dan nog eens te testen (hoe ga ik het ooit zo lang vol houden).
Ik ben super benieuwd en zenuwachtig, kan aan niets anders denken... We zullen zo veel moeten organiseren dus ik hoop dat we het snel weten.

@ Plouchke: die apothekeres vertelde me dat het beter was 'smorgens te testen met je eerste urine, omdat die het 'puurste' is. Ze vroeg me als ik al veel had gedronken, zoja, mss toch beter wachten tot 'smorgens vroeg...

Tot het volgende nieuws!!

Coconutjah
24 February 2009, 11:25
@ Little Bee

Mijn gynaeco zei dat het niet zoveel uitmaakte..ik heb getest toen ik 3 dagen overtijd was, 's middags en ze was positief..om je een idee te geven!
xx

Trinity
24 February 2009, 11:29
ik duim allesinds voor je :)

ivm drinken en ochtendurine: in de ochtend is je urine het meest geconcentreerd, en dus meer hcg als je zwanger bent. Als je veel drinkt verdunt je urine sterk en ga je veel meer naar het toilet, waardoor de concentratie aan hcg lager is. Zo voor sommigen kan het zijn dat ze s morgens een duidelijkere streep hebben dan dat ze s avonds zouden getest hebben....alle, toch bij een prille zwangerschap he.

veerle
24 February 2009, 18:50
hoi,

hangt van persoon tot persoon af denk ik,
ik was vorige maand 8 dagen overtijd en toch niet zwanger..

xxx
xx
x

Little Bee
25 February 2009, 09:28
Dag 38 en nog steeds geen spoor van mijn ms... Ik heb er heel de nacht aan gedacht, over gedroomd en toen ik wakker werd was ik over mijn buik aan het wrijven...
Ik ben nu zo bang dat mijn ms doorkomen.. Ik ben ondertussen super hard op een kleine kindje aan het hopen en denk super teleurgesteld te zijn wanner het zo niet is.
Gisteren even met mijn vriend over gepraat.. hij is er ook positef over, ik hoop dat indien mijn ms doorkomen, hij toch zin heeft om er echt aan te beginnen. Normaal gingen we nog een jaartje wachten. Ik probeer er niet aan te denken, maar zoals ik merk op deze forum ben ik één van de vele, je kan er niet niet aan denken. De gedachte heeft je een hele dag in je greep.
Indien ze er morgenvroeg nog niet zijn, gaan we testen, spannend.. ik zal waarschijnlijk niet kunnen slapen vanacht. Duimt iedereen mee?!
Groetjes

Koke
25 February 2009, 09:44
Tuurlijk duimen we mee!!!
En als het negatief is, hoop ik dat ook je vriend er nu voor wil gaan.
Hou ons op de hoogte hé!?

tweety18
25 February 2009, 11:05
Hey little bee,
We duimen alvast mee voor je, ben 1 dag overtijd nu! ben benieuwd!!! Nog even wachten om te testen, ben nogal een aantal dagen te laat geweest en wil mij de teleurstelling van een negatieve test besparen deze keer

isabelga
25 February 2009, 11:23
Hey Little Bee!

wij duimen!!!!!!

ilseken
25 February 2009, 12:29
Little bee wij duimen mee hoor!!!

Dikke kus

ilse

veerle
25 February 2009, 19:32
ik duim zeker mee meid,
maar, wees niet al te teleurgesteld wanneer je test negatief is!!
Ik was ook heel blij maar hield in mijn achterhoofd dat het ook
niks kon zijn. Toen het idd niks was voelde ik me zoals elke maand
wanneer de ms doorkomen rot, machteloos,... en het alweer eens een maand moeten wachten...
Ik heb 1 ding geleerd, je lichaam kan serieus met je voeten spelen ;-)

xxx
xx
x

Little Bee
26 February 2009, 10:15
Dag 39 zal er niet komen... Gisterenavond zijn ze dan toch gekomen, heel minimaal maar toch....
Mama en papa worden, het zal niet voor de deze keer zijn...

Koke
26 February 2009, 10:20
Jammer Little bee!
Gaan jullie er nu voluit voor? Veel succes in de volgende ronde!!!

ilseken
26 February 2009, 13:13
spijtig little bee...nog veel succes!!

Stephke
1 March 2009, 23:53
Ey allemaal

Ik zou normaal aan ronde 3 moeten beginnen (morgen)
maar ik heb nog steeds mijn ms niet gekregen
mijn gyne zegt dat zolang dat ik niet pos test er niets is maar ja ik weet het ook niet
woensdag had ik een klein beetje bloedverlies, heeft maar een dag geduurd
waren dat soms mijn ms?
ik heb vorige week nog getest moet ik anders een naar een andere dokter?
ergens hoop ik op een babytjes maar ik weet ook dat ik maar pas begonnen ben,
maar l wordt er een beetje lastig van en mijn ventje ook

xxx

tweety18
2 March 2009, 09:15
Hey Stephke,
Das is niet altijd waar hoor, vals negatief bestaat! Ik ken iemand die 4x negatief testte op urine en toch 4 maanden zwanger bleek. En op dit forum heb ik het ook nogal gehoord dat er mensen vals negatief getest hebben dus laat je nog niet ontmoedigen. Het enige zekere is een bloedname bij je gyné of HA. Ik weet echt wat je doormaakt! Ik had het ook. Dat gevoel gaat wel meer over als je al 9 maanden bezig bent! je bent er minder mee bezig dan in het begin, je moet wel of je wordt gewoon gek.
Ben nu 6 dagen overtijd en durf gewoon niet testen uit angst voor negatieve test. Wacht liever nog een week om te testen. Voel ook niks, heb alleen enorm veel witverlies nu. En heb de indruk dat er aders zichtbaar zijn op mijn borsten (dat kan ook maar een indruk zijn omdat ik het zo graag wil).

Little Bee
2 March 2009, 12:04
Hallo duimers ;-) !
Bij mij was het dus zeker niet prijs! Heb zeer pijnlijke ms achter de rug, wat doen jullie eigenlijk tegen die buikpijn?
Dat tesamen met de teleurstelling... twas geen prettig weekend. Ik hoop dat ik deze maand terug een 'normale' cyclus heb zoals voordien want elke maand zo'n spanning.. niet om aan te raden.
Heb gepraat met mijn vriend en we gaan nog heel even wachten en er dan voor gaan... Ben alvast begonnen met foliomzuur, da's al een stapje in de goede richting hé
Bedankt voor de steun, kijk er altijd naar uit om de nieuwtjes te volgen op babyplaza!!

Koke
2 March 2009, 14:19
Hey Stephke en Tweety: ik duim voor jullie!

@little bee: ik had ook erg pijnlijke ms. De 1ste dag heb ik heel de avond met mijn benen in de lucht gelegen, hielp een beetje. Maar mijn toverwoord: Dafalgan bruis ;)

tweety18
2 March 2009, 19:21
Dank je wel Koke, ik hoop echt dat het zover is nu. Ik durf er zelfs ni te veel over nadenken nu. Gewoon effe afwachten, als ik vrijdag mijn MS nog niet heb, ga ik testen zaterdagochtend. (als ik zolang kan wachten nog natuurlijk). Moet deze week weer op babybezoek, dus hoop dat ik daar niet met teleurstelling moet staan want dan ga ik gewoon ni.
Ik gun het haar echt wel hoor, maar heb het moeilijk bij mensen bij wie zwanger worden en bevallen zo ongelooflijk gemakkelijk gaat.

Lottebol
2 March 2009, 21:15
Hallo duimers ;-) !
Bij mij was het dus zeker niet prijs! Heb zeer pijnlijke ms achter de rug, wat doen jullie eigenlijk tegen die buikpijn?
Dat tesamen met de teleurstelling... twas geen prettig weekend. Ik hoop dat ik deze maand terug een 'normale' cyclus heb zoals voordien want elke maand zo'n spanning.. niet om aan te raden.
Heb gepraat met mijn vriend en we gaan nog heel even wachten en er dan voor gaan... Ben alvast begonnen met foliomzuur, da's al een stapje in de goede richting hé
Bedankt voor de steun, kijk er altijd naar uit om de nieuwtjes te volgen op babyplaza!!
Ik had altijd heel pijnlijke ms en het enige waar ik echt goed mee was, is PerdoFemina. Mijn gyné schreef me ibuprofene voor, maar dat was onvoldoende. Ik zweer bij Perdofemina. Vreemd genoeg heb ik die nu voorlopig niet meer nodig. Sinds ik stopte met de pil zijn mijn ms korter en nauwelijks pijnlijk. Da's misschien ook nog een beetje ontpillen, of mijn lichaam heeft manieren geleerd? ;)

tweety18
3 March 2009, 09:07
Hey iedereen,
Mijn teleurstelling is weer groot, ben compleet depri! Had vanmorgen licht bloedverlies als ik naar toilet ging, maar geen bruin verlies, helder lichtrood (niet veel, kan nog komen).
Waarschijnlijk op naar de volgende ronde (nummer 10!!!, ben het beu)!!!

Koke
3 March 2009, 11:23
Hey Tweety, kan begrijpen dat je teleurgesteld bent! Hopelijk kan je het toch plaatsen en met volle moed aan de volgende ronde beginnen.
Had zo voor je gehoopt, iedereen die al zo lang aan het proberen is, verdient het zo hard. Jammer genoeg denkt de natuur daar soms anders over...niet fair!

tweety18
4 March 2009, 19:03
Hey koke,
Ondertussen heb ik zwaar mijn MS (sinds gisteren morgen zijn ze er ineens zwaar doorgekomen). Het is weer niks deze maand, thans ben nog altijd misselijk, heb vapeurs, bloeddrukvallen,...
Zal wel door de MS komen zeker
De moed zal wel weer komen, ben gaan shoppen gisteren om mezelf te troosten xxxx