PDA

Volledige versie bekijken : Hulp bij boertjes

Verlijn
12 November 2011, 17:10
Ik heb wat advies nodig:

Ik heb hier een ventje dat maar heel moeilijk kan boeren. Het lijkt meestal ook heel erg pijnlijk, hij kan echt liggen krijsen als het boertje er niet uit wil. Soms lukt het zonder probleem, andere keren boert hij niet en heeft hij ook geen last.

De keren dat er een boertje 'vast zit', kan hij ook echt liggen kokhalzen en herkauwen en komt er soms een kwakje terug.

De vraag is dus of er iemand een gouden techniek kent om een baby te laten boeren.
Of heeft er iemand hetzelfde voor?

Liefde is...
12 November 2011, 18:23
Hier tikte ik met mijn handen zachtjes op zijn rug van beneden naar boven toe terwijl ik hem vasthad en ermee rondliep..

En bij iemand die ik kende hadden ze gezegd om het linkerarmpje omhoog te houden en blijkbaar hielp dat wel..

kleinke
12 November 2011, 18:44
ons zeiden ze om de baby te "kantelen" je baby met zijn gezicht naar jouw houden op je benen en hem dan rustig achterover te houden dat zijn hoofd lager is dan zijn romp (ik vond dat de eerste keren eng om te doen omdat dit zover achterover is) en dan rustig terug rechtop laten komen. zo kan de luchtbel naar boven komen...

chientje
12 November 2011, 23:13
ik tilde haar op onder haar oksels en zette ze weer neer
en dan kwamen de boertjes vanzelf :)

Verlijn
13 November 2011, 09:40
Bedankt allemaal. Deze ochtend groot succes met de techniek van kleinke.
Mijn dochtertje riep vrolijk "Kijk mama Vikke op de schuif af". Het is idd ff raar om te doen, maar ik hoop dat het blijft werken.

kleinke
13 November 2011, 15:22
:D hopelijk blijft het lukken
wat wij ook doen, is ze op onze schouder laten hangen en op haar ruggetje tikken, de "oude" techniek dus

Verlijn
13 November 2011, 20:49
De oude techniek pakt hier ni echt. Maar de jouwe is super, vandaag al veel succes mee gehad.
Daarom een virtuele knuffel en nen dikke mercie.

kleinke
13 November 2011, 22:06
das graag gedaan meid! ik ben blij dat het goed lukt nu :)