Volledige versie bekijken : babyborrel ja of nee
Kimmy
23 February 2009, 16:49
even een vraagje voor ná de zwangerschap: geven jullie een babyborrel of niet?
zijn er mensen die iets goed weten hiervoor in het Antwerpse (zelf gegeven of voor iemand anders)?
groetjes
Kimmy
Nala'tje
23 February 2009, 17:36
ik denk niet dat wij een babyborrel gaan geven,
ken al heel veel mensen met babietjes, maar die hebben dat ook allemaal niet gedaan.
bij ons is het de gewoonte dat iedereen in het ziekenhuis en de eerste dagen thuis op bezoek komt om te kijken naar het kindje,
en ze geven dan de cadeau'tjes, dus een babyborrel is niet nodig dan.
heb er geen ervaring mee dus kan je ook niet helpen.
groetjes, nala
Miek
23 February 2009, 17:56
Wij gaan waarschijnlijk wel een babyborrel geven. Ik ga thuis bevallen, dus naar het ziekenhuis komen is geen optie en ik moet die eerste dagen niet een hoop volk in huis hebben, veeeel te druk!
De eerste dagen zullen enkel de ouders, zussen en grootouders eens langskomen. Voor de rest voorzien we een babyborrel. Niet de hele traditionele met iedereen op één dag want dat lijkt me ook veel te druk. We doen gewoon een aantal dagen per familie/vriendengroep. Ik denk dat we zo een 3 weekend achter elkaar mensen zullen vragen en dan is iedereen geweest.
Als we iedereen ineens zouden vragen zitten we aan 100 personen en dan moet je al meteen een zaal gaan huren...
snoezel
23 February 2009, 18:21
mijn pa wou per se een babyborrel en heeft voor zijn kant van de familie bij hem in de tuin een babyborrel gehouden...
zelf hadden we hier eigenlijk niet echt zin in maar ja, ...
als je dit graag wil doen om iedereen eens samen te hebben zou ik het doen
k had het er wel erg moeilijk mee dat iedereen die er was ook verwachtte dat ik onze kobe eens door hen ging laten pakken.
ik heb hem zelf aan niemand anders gegeven maar ja, als de grootouders die dan vast hebben was dat al snel van "moet je hem eens pakken?"
ben blij dat hij daar toen drie uur aan een stuk heeft geslapen :D
Trinity
23 February 2009, 18:53
om die reden ga ik ook geen babyborrel doen. De mensen die eens langs willen komen zijn welkom, na verwittigen, en wanneer het ons past :)
Als ik op babybezoek ga wil ik de baby niet pakken (mijn metekindje was de uitzondering)......en denk daarom dat ik het ook niet graag ga hebben dat iedereen mijn baby wil pakken lol. Zeker niet de een na de ander... . ach ja, ieder zijn aanvoelen he
Miek
24 February 2009, 08:23
De grootste reden waarom we wel een dag (of 3 dagen) houden waarop meerdere mensen tegelijk kunnen komen is omdat we gewoon zoveel familie hebben dat je anders 5 maanden aan een stuk ieder weekend mensen over de vloer hebt. Ik zie het echt niet zitten om elk weekend weer 'paraat' te staan voor de tantes en nonkels die eens naar de kleine willen komen kijken.
Als het ons kindje echt te veel wordt leg ik hem even op z'n kamertje, de gasten zullen dat wel begrijpen
winnie
24 February 2009, 10:33
Wij overwegen ook om een babyborrel te geven omdat zoals Miek net schreef, je dan iedereen tegelijk kan ontvangen. Ik ben trouwens heel blij te lezen dat jullie er ook niet van houden dat jullie baby door iedereen gepakt zou worden. Ik dacht al dat het aan ons lag. Maar hoe pakken jullie dit aan, want ik vind het nogal grof om gewoon te zeggen "neen, je mag hem niet vasthouden".
Groetjes
Trinity
24 February 2009, 10:59
Tjah, dat weet ik nog niet. Denk dat ik er gewoon eerlijk in ga zijn. Bovendien slaapt een babytje heel veel, dat is ook altijd een heel goed excuus :)
Als je zo een grote familie en vriendenkring hebt kan ik er wel inkomen dat je dat doet. Dat is voor ons het geval niet. Enkel mijn ouders en broer en zussen zullen hier waarschijnlijk wel wat langer zijn omdat ze ver wonen. Maar bij mijn broer zijn babytje gingen we dan gewoon heel veel op stap, zodat de ouders toch ook gerust thuis konden zijn.
Kimmy
24 February 2009, 12:24
op een babyborrel waar ik eergisteren was, droeg de papa het kindje in zo'n tricotslen-ding, het sliep de hele tijd, mensen keken eens maar niemand vroeg "mag ik het vasthouden" en hij bood het ook niet aan, iedereen had het kindje gezien op die manier maar niemand was beledigd omdat hij het niet mocht vasthouden!!
lies
24 February 2009, 13:01
op een babyborrel waar ik eergisteren was, droeg de papa het kindje in zo'n tricotslen-ding, het sliep de hele tijd, mensen keken eens maar niemand vroeg "mag ik het vasthouden" en hij bood het ook niet aan, iedereen had het kindje gezien op die manier maar niemand was beledigd omdat hij het niet mocht vasthouden!!
inderdaad, dat vind ik ook een goed idee.
wij gaan zeker een baby-drink geven. Misschien wordt het een brunch voor een deel en dan aansluitend taart enzo. een beetje hopen op komende en gaande man.
alleszins: wij moeten een 250 kaartjes versturen. Als de helft daarvan op bezoek komt, dan zitten we een jaar vast ofzo. en daar heb ik echt geen zin in.
kletsmadam
24 February 2009, 20:46
Ik weet het nog absoluut niet wat wij gaan doen. Ik dacht een babyborrel te doen, maar een tijdje geleden hoorde ik de meningen op het werk over een babyborrel. Kort samengevat: een babyborrel is onpersoonlijk en voor luie mensen die het niet op prijs stellen dat ze bij je over de vloer komen ....
Naar mijn mening een zeer kortzichtige visie, maar bon. Ik vrees toch dat we ons er gaan naar schikken. Van de ene kant denk ik: "foert" ik doe mijn goesting. Van de andere kant moet ik wel nog met die mensen samenwerken en heb ik geen zin om 'beoordeeld / veroordeeld' te worden op mijn priveleven.
Ik zie nog wel. We hebben nog tijd zat.
Miek
25 February 2009, 08:20
goh, is wel een felle uitspraak van je collega!
Ik heb zo iets van, als er echt mensen zijn die apart willen komen mogen ze dat altijd vragen. Maar omdat we met zo veel zijn en over heel limburg en antwerpen wonen lijkt het me leuker om nog eens allemaal samen op één dag te zijn zodat iedereen elkaar nog eens kan zien. Vroeger toen onze grootouders nog leefden hielden we 3 X per jaar familiefeest, maar sinds zij er niet meer zijn verwaterd dit steeds meer...
Ik vind dat de ouders zelf maar moeten beslissen wat voor hen de beste formule is. Als ik iedereen apart moet uitnodigen en er ambetant en vermoeid bij zit hebben ze er ook niet aan!
Mrs O.
25 February 2009, 10:53
wij dachten ook eerst een babyborrel te doen, mr lagen zo id knoop: wie uitnodigen en wie niet en waar trek je de grens, dat het een heus massafeest zou geworden zijn, en dus hebben we mr besloten om er geen te houden...
We lopen dus wel het risico om heel de zomer lang mensen op bezoek te krijgen, mr dan is dat mr zo :)... ik heb graag bezoek, zolang ze mr op voorhand bellen...
Een babyborrel zou ook te stressy zijn voor mij: zaal zoeken aan schappelijke prijs (we zaten aan over de 100 man genodigden zonder zwaar na te denken- da krijg je niet id tuin, en wat als het slecht weer is???), eten en drinken voorzien, mensen zoeken die willen helpen.. en dat allemaal id vakantieperiode... mnee... ons terras en onze living zal wel voldoende zijn :)
Qua vasthouden van toto... als toto slaapt, slaapt toto... mr ik denk dat ik het niet erg zou vinden als er mensen individueel op bezoek komen, en toto wakker is, dat ze hem/haar eens vastpakken... ben zelf altijd iemand geweest dat op babybezoek smachtend nr de baby bleef staren tot ik de kans had om hem/haar vast te houden... soms met succes, soms niet :)... ik vroeg het nooit, enkel als de mensen het zelf voorstelden.. mr dan stráálde ik wel...
een vriendin van mij liet haar dochtertje altijd vr lange tijd dr andere mensen vasthouden (bijv in zomer op bbq's terwijl zij bezig was)... dat kind is zooooo sociaal nu op 9 maand oud... en ze herkent ons echt als we op bezoek komen... en is blij om ons te zien !!
lotjen
25 February 2009, 13:18
Hihi,ik heb net hetzelfde mrs O,ik zat ook altijd zo te hopen dat ik het baby'tje zou mogen vasthouden,en eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld als ik het niet mocht vasthouden,na het geven van een cadeau wilde ik eigenlijk wel waar voor mijn geld...(volledig foute gedachte,ik ben er mij van bewust hoor :) )
Ik heb het ook al meegemaakt,mama's die na de geboorte hun baby aan niemand anders willen geven,en dan anderen die dan hun kinderen bij jan en alleman droppen.
Ik zie dan wel hoe ik me op dat moment voel,ik ga mss zo trots zijn dat ik wil dat iedereen dat prachtig wondertje van dichtbij mag bekijken...
Wat wel bizar is is de reactie van mijn vriend,die begreep niet dat ik ons kindje mss niet zou kunnen afgeven aan bezoekers,en mss ook niet aan mn schoonma,ben ik de enige die daar last van heeft nu tijdens de zwangerschap,en ongetwijfeld ook als de baby er is,die ergerlijke schoonma,die alles beter weet,die alles wil regelen,die alle kleertjes wil kopen,gggggggggrrrrrrrrrr...
En bij mn ma heb ik daar totaal geen last van,mss heb ik een gewoon een extreem een vervelende schoonma,zou me niet verbazen :)
Liefs Lotte
Mrs O.
25 February 2009, 13:42
hihi...ocharme lotte !!! min eigen ma kan er ook iets van ze :), mr als officiële full time babysit in spe mag ze haar zegje soms is doen he :)
ik heb geen schoonma, alé jawel mr ze woont 8000 km verder en heb haar nog mr 1 keer gesproken, 4 jaar geleden... persoonlijk vind ik het niet erg, mr vind het wel spijtig dat toto het met maar 1 oma (mijn mama) gt moeten stellen ipv met 4 grootouders zoals de meeste kindjes...
wss zien tim zijn ouders hun kleinkind vr de eerste keer in 'real life' eind 2011, wanneer we terug is nr kenia gaan... vroeger gn we niet, te gevaarlijk voor malaria en tyfus vr tkleintje...
ka80
25 February 2009, 18:31
Ik vind het helemaal niet erg als anderen mijn baby zouden vasthouden, zolang ze maar niet met een grote snotneus op hem liggen niezen enzo. Sinds ik zwanger ben begin ik me soms ook te ergeren aan mijn schoonouders, ook al heb ik hen heel erg graag, het minste gemoei van hun kant werkt op mijn zenuwen. Zij wonen vlakbij, mijn ouders wonen op 1000 km afstand dus daar kan ik me niet aan ergeren. Ik weet echt niet hoe het komt en ik heb al van zoveel vriendinnen gehoord dat zij dat ook opeens hadden.
Voor mij ook geen babyborrel, wij wonen hier nog maar 2 jaar dus honderden bezoekers gaan we niet hebben en ik weet al wanneer vrienden en familie van België langskomen, dus daar kan ik me al voorbereiden, met datum en alles. Zie het wel zitten
lies
25 February 2009, 18:58
wij zijn met drie zwanger in de familie momenteel, dus de ouderlijke aandacht wordt een beetje verdeeld. gelukkig.
naomi83
26 February 2009, 15:14
Ik zou ook graag een babyborrel doen maar mijne man is daar niet voor te vinden.
Ik ben er niet voor te vinden dat ik zoveel volk ineens in mijn huis moet ontvangen. En die baby gaat dan van de ene naar de andere. Das is niet goed voor mijn hart want daar houd ik nie zo van.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.