Volledige versie bekijken : sollicitatie - zwangerschap
tiger
10 November 2011, 19:50
Een paar weken geleden werd ik opgebeld voor een interessante nieuwe job. Ik had toen net het nieuws gekregen dat ik een 2de MK had, dus dacht dat het misschien wel goed zou zijn om mij eerst te concentreren op ander werk vinden, want dat wilde ik wel al langer maar maakte er nooit genoeg tijd voor.
Ondertussen zit ik in de 3de ronde en maak ik een goede kans op de job. Maar ondertussen is dus ook gebleken dat ik helemaal geen MK heb gehad en dus nog zwanger ben.
Wanneer moet ik nu vertellen dat ik zwanger ben? Ik wil het niet te vroeg doen om mijn kansen niet te vergooien, ze moeten eerst een objectief beeld van mij krijgen, maar ik wil het ook niet te laat zeggen wat dat is niet echt fair. Ik ben ondertussen ook al meer dan 10weken.
Ik heb dus al een gesprek gehad met een selectiebureau en een gesprek in het bedrijf zelf met de toekomstige baas (afgelopen dinsdag). Deze toekomstige baas heeft mij al laten verstaan dat ik een goede kans maak.
Volgende stap is nu dat ik een case studie voorbereid en daar een presentatie over geef bij het bedrijf zelf. En daarna een aantal proeven op computer bij het selectiebureau. Beide proeven staan gepland over twee weken.
Als beide testen goed zijn en ze kiezen mij zullen ze een voorstel doen.
Wanneer zou ik zeggen dat ik zwanger ben? Deze week al eens bellen, of wachten tot na/tijdens de testen?
Ik vind het echt heel moeilijk want het is een job die ik super graag zou doen, dichtbij, goede voorwaarden, ... Ideaal dus! Ik denk niet dat er vlug nog zo een opportuniteit uit de bus zal komen.
mini
10 November 2011, 20:13
Ik zou eerlijk gezegd wachten tot na de testen. Je bent helemaal ni verplicht om het te zeggen tijdens de sollicitaties.
Allezja zo heb ik het altijd verstaan.
Voor meer raad ben je best bij Kimmy denk ik ;)
Inge_Sven
10 November 2011, 20:31
Toen ik bij de job solliciteerde waar ik nu werk (bijna 5 maanden geleden) was ik ook zwanger (toen 5 weken fzo denk ik). Dit is een job bij de interim met optie vast.
Ik had dus tegen de interim gezegd dat ik zwanger was en gevraagd of ik dat ook de baas van de winkel zou zeggen waar ik zou gaan werken. Die van de interim had mij gezegd dat niet te doen. Dus mijn baas was supercontent van mij en wilde mij aannemen. Maar een week later heeft iemand van de interim achter mijn rug verteld tegen mijn baas dat ik zwanger ben... Mijn baas was zo kwaad dat hij zei dat hij mij niet meer hoefde, omdat ik dus op mijn sollicitatie niets gezegd had.
Het strafste was dat de interim dat mij dus niet gemeld had, ondertussen had ik mijn ontslag al ingediend bij mijn vorig werk... Ik heb om de paar dagen gebeld naar de interim hoe het nu zat, want ik moet alleen nog maar een contract krijgen. Die zeiden mij dat dat binnekort ging komen.
Toen had ik er genoeg van en ben ik naar mijn baas zelf gestapt. Daar is dan alles uitgekomen en uiteindelijk na lang gepraat, werk ik er nu toch.
Mijn baas vertelde mij ook dat het eigenlijk verplicht is om bij een sollicitatie te zeggen dat je zwanger bent... Ik weet niet wat daar van aan is, maar door al die heisa die ik daar mee mee heb gemaakt, ga ik het bij een (eventuele) volgende sollicitatie wel zeggen. Mijn baas heeft ook letterlijk tegen mij gezegd: "als je een paar weken later tegen mij gezegd had dat je zwanger was, had ik je ontslagen."
(Natuurlijk wel onder de uitleg: het gaat niet met haar...)
In dit geval zou ik misschien toch even afwachten tot na de testen, omdat je toch al vrij ver bent in je sollicitaties. Als ze er iets van zeggen kan je altijd zeggen dat de gyne dacht dat je een miskraam had gedacht, maar dat uiteindelijk niet was. Daardoor wilde je wachten tot na 3 maanden, tot je zeker wist dat alles in orde was.
XxX
Twinkel
10 November 2011, 21:09
Je bent niet verplicht iets te zeggen tijdens de sollicitatie. Ik heb het bij mijn sollicitatie pas gezegd bij het allerlaatste gesprek, kon het toen ook ni meer wegsteken, was al over de helft. Ze maakten daar geen probleem van.
Trinity
10 November 2011, 23:30
In dit geval zou ik misschien toch even afwachten tot na de testen, omdat je toch al vrij ver bent in je sollicitaties. Als ze er iets van zeggen kan je altijd zeggen dat de gyne dacht dat je een miskraam had gedacht, maar dat uiteindelijk niet was. Daardoor wilde je wachten tot na 3 maanden, tot je zeker wist dat alles in orde was.
XxX
Dit vind ik eigenlijk wel een goede redenering. Eigenlijk in het algemeen, zelfs al had je niet gedacht van een miskraam te hebben, is het wel begrijpelijk dat je tot na de 3 maanden wil wachten.
Ik zou het ook houden voor na de testen, ook al zou ik er ook een dubbel gevoel bij hebben. Niet makkelijk he.
tiger
11 November 2011, 10:59
Ik weet dat je inderdaad niet verplicht bent om het te melden tijdens een sollicitatie. Maar ik wil wel fair blijven. In die job zal ik ook heel nauw samenwerken met mijn baas, degene waar ik al op gesprek mee ben geweest. Dus ik heb geen zin om haar voor het hoofd te stoten en een mooie samenwerking verpesten.
Ik zal ook nog in mijn proefperiode zitten tijdens mijn moederschapsrust.
Als ik de volgende test ga doen zal ik net 12 weken zijn, heb dan normaal ook net mijn 12w echo achter de rug. Dus denk wel dat ik het dan ga zeggen, met inderdaad de uitleg dat er sprake was van een dreigende miskraam en ik dus tot 12w wou wachten om het te zeggen.
Ik ga wel eerst de test (presentatie) doen en pas nadien het zeggen, zodat ze eerst nog onbevooroordeeld naar mijn presentatie luisteren.
Indy
12 November 2011, 11:05
Je kan het misschien zeggen als ze je gekozen hebben? Bij het ondertekenen van het contract?
Mijn ervaring hiermee heeft me geleerd om niets te zeggen tot het allerlaatste moment. Had toen ik 5w zwanger was een sollicitatiegesprek en heb toen helemaal op het einde gezegd dat ik zwanger was, terwijl ze al hadden gezegd dat ze met mij verder wilden.
(had daarvoor al bevestigd dat ik kinderen wilde, dat ik het begreep als part time niet mogelijk was, en dat ik zeker de regels zou volgen wat aanwezigheden enzo betrof, ze waren daar nogal heel moeilijk in).
op het einde van het gesprek hadden we dan een datum afgesproken voor de ondertekening van het contract en het ging over vakantie. Waarop ik zei dat ik waarschijnlijk tegen november een paar (3)maanden vakantie zou nodig hebben omdat ik nog heel pril zwanger was. Toen keken de heren naar elkaar en begonnen ze hoogrood te zeggen dat ze een andere betere kandidaat hadden...
ook op mijn vorige job ben ik net op het einde van mijn proefperiode ontslagen, een week na ik mijn mk had. Mijn job zat er op... het drukwerk was allemaal bijgewerkt en plots viel hun frank dat ik wel een zw zou kunnen worden.
Ben nu ook bezig met selecties, maar ik zwijg... al vind ik dat heel moeilijk. Maar op zo'n moment moet je aan jezelf denken, en het is toch niet omdat je een paar maandjes thuis bent je een slechte kandidaat bent?
Marie-Rose
13 November 2011, 08:29
Ik zou het ook zeggen als ze u effectief gekozen hebben, dus voor tekenen van contract. In principe mag dat geen reden zijn om je niet aan te nemen, en als ze je niet kiezen dan weet je ten minste zeker dat ze je niet hebben genomen omdat je zwanger bent!
Wat maakt het verschil, nu korte pijn, en enkele maanden thuis in het eerste jaar dat je er werkt, of twee jaar daar werken en dan zwanger?
PETRA
13 November 2011, 20:10
Wat maakt het verschil, nu korte pijn, en enkele maanden thuis in het eerste jaar dat je er werkt, of twee jaar daar werken en dan zwanger?
ja Marie-Rose, dat vindt iedereen van ons denk ik maar jammergenoeg zijn er veel bazen die er anders over denken!
tiger
13 November 2011, 20:19
Ja, ik denk inderdaad dat niet veel werkgevers zo redeneren.
Het gaat hier ook over een nieuwe functie, die vandaag nog niet bestaat. Is een beetje de rechterhand van de ICT directeur. Deze functie hebben ze gemaakt omdat de directeur wat overstelpt wordt met werk en dus NU iemand nodig heeft om haar bij te staan. En een groot deel van de functie gaat zijn een aantal nieuwe project rond kwaliteit die dringend uitgevoerd moeten worden. Dus hier is het denk ik wel een heel erg nadeel als ik er al vlug even tussenuit ben. Eer ik goed en wel ingewerkt ben, ga ik al thuisblijven voor 3,5 maand, plak daar nog mijn groot verlof aan vast en het is al vlug meer dan 4 maand.
Fieke
14 November 2011, 09:23
Het is niet altijd makkelijk eh!
Maar ik denk toch dat je best eerlijk bent, want stel dat ze jou een contract geven, je tekent en dan ineens ze je aja ik ben zwanger, ik weet niet of dat dan in goede aarden zal vallen!
Ik snap ook niet dat bazen daar zo moeilijk over doen, ze willen allemaal jonge vrouwen in dienst nemen, maar ze mogen niet zwanger worden, lijkt me niet echt logisch!
Tja je hart volgen denk ik dan...
ka80
14 November 2011, 13:31
Inderdaad Fieke!!! Logisch is dat niet.
Ik zou zeker ook wachten tot na de testen en het pas zeggen wanneer blijkt dat jij dé kandidaat bent. Zo ben je eerlijk tov je nieuwe baas en heb je toch jezelf kunnen bewijzen tot op het einde toe. Ik ken een paar vriendinnen die het zo gedaan hebben en die hebben toch de job gekregen. Zoals Fieke zegt, als ze jonge vrouwen aannemen weten ze ook wel dat die kans erin zit he!!! Ga ervoor !!! Hopelijk heb je de job!!
Indy
15 November 2011, 07:38
En Tiger, wanneer zijn je testen?
ik duim alvast op een nieuwe job voor jou :)
tiger
15 November 2011, 14:24
Volgende dinsdag de presentatie proef en dan woensdag de andere testen. En daarna wordt er al direct een beslissing genomen, want ze willen alles afgerond hebben tegen eind volgende maand, zodat de kandidaat die ze kiezen zijn opzeg deze maand nog kan doen.
Bo
15 November 2011, 16:36
Beetje dubbel, ik begrijp je twijfel hieromtrent. Maar mijn ervaring is dat eerlijkheid nog altijd het langste duurt.
Ik zou eerst de presentatie nog doen zonder iets te zeggen, kwestie van niet op voorhand je pijlen te verbranden. Maar ze daarna ook wel een eerlijke kans te geven om te kiezen voor de voor hun juiste kandidaat. Want zoals je zegt, het is iemand die ze NU nodig hebben. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen als ik iemand aannam om dringend werk te doen en achteraf blijkt dat ze na x aantal tijd al een lange tijd thuis zit omdat ze moet bevallen. Als ze er geen punt van maken, super, dan ben jij de geschikte persoon. Als niet, kan niemand je iets kwalijk nemen.
ik duim hard voor je meid, dat de job voor jou is, want je klinkt heel positief erover!!! :)
mini
15 November 2011, 22:41
Ik kreeg vandaag de 'fijne' opmerking van een 'fijne' collega:
Allez ge zijt toch nog keer terug, nu nog een derde? Een vrouw da kost toch veel geld voor ne baas hé?! Goh amaai,.... zwanger worden, thuisblijven, bevallingsVERLOF, zieke kinderen,...'
:plain:
Ik heb erop geantwoord: Ik hoop als gij OOIT een vrouw hebt, ze werk heeft en dat hare baas ni hetzelfde zegt als ze ooit gaat solliciteren! Bovendien, kinderen maakt ge ni alleen, daarvoor hebde een vrouw en ne man nodig. En wie gaat er uw pensioen betalen?! Juist ja, MIJN kinderen! :mad:
Hij zweeg en liep weg
Inge_Sven
15 November 2011, 22:46
Pff, seg, sommige mensen kunnen écht wel domme opmerkingen maken!
Dieje collega wordt ook nooit ziek zeker? En op verlof gaan wordt wrs ook niet gedaan.
Je hebt er goed op geantwoord. Ik zou volgens mij niet op zo'n gevat antwoord komen :d.
XxX
mini
15 November 2011, 22:58
Mja hij had m'n gevoelige snaar geraakt :D
Maar ik ken hem al, hij heeft altijd zo ne piek op de vrouwen. (woont nog bij z'n ouders, rarara, hoe zou dat komen :rolleyes:)
Inge_Sven
15 November 2011, 22:59
hihi, ik kan me hem al voorstellen :).
Die zal ook niet zo makkelijk aan een vrouw geraken, heb ik zo'n vermoeden!
mini
15 November 2011, 23:06
Hij beweert dat hij geen moet hebben, hij is gemakkelijk alleen.
Z'n was en z'n strijk zijn ook gedaan, heeft iedere dag vers eten, heeft geld om op congé te gaan, koopt wat hij wilt, doet wat hij wilt,...
Leve mama en papa.
Hij is een jaar om 30 dacht ik. :rolleyes:
Indy
16 November 2011, 07:52
Hij beweert dat hij geen moet hebben, hij is gemakkelijk alleen.
Z'n was en z'n strijk zijn ook gedaan, heeft iedere dag vers eten, heeft geld om op congé te gaan, koopt wat hij wilt, doet wat hij wilt,...
Leve mama en papa.
Hij is een jaar om 30 dacht ik. :rolleyes:
lol wie heeft er dan een vrouw nodig? :)
mini
16 November 2011, 22:37
Ohja, hij zou wel anders piepen mocht hij z'n ouders ni hebben ;)
ka80
17 November 2011, 21:20
Pffft, wat een opmerking seg!!! Hij vindt met andere woorden dat een vrouw beter thuisblijft aan de haard, wat patatjes schillen, want dat is een beetje wat hij zegt he??? Wat een zielig figuur seg,... jou een beetje als een profiteur afschilderen maar terwijl woont hij wel nog bij mama en papa!!!!
Goed geantwoord mini!!
mini
17 November 2011, 21:47
Mja 't is ne rare kwiet, hij vindt het stom dat de mensen zich voortplanten was vandaag zijn openingszin.
'k Ben maar direct doorgelopen :rolleyes:
Verlijn
18 November 2011, 08:16
Mja 't is ne rare kwiet, hij vindt het stom dat de mensen zich voortplanten was vandaag zijn openingszin.
'k Ben maar direct doorgelopen :rolleyes:
Dat is dan nog zo geen slecht gedacht in zijn geval!!!:D
mini
18 November 2011, 08:54
Echt hé :D
Indy
18 November 2011, 13:11
hehehe er lopen tot bizarre figuren rond op deze wereld :)
hopelijk worden onze kinders niet zo.
Maar 1 ding is zeker!! Eline blijft niet thuis wonen tot haar 30e !
kleinke
18 November 2011, 15:11
@indy: ik ben op mijn 29e terug naar huis gegaan, nadat ik mijn relatie had stopgezet, en ik was blij dat ze me terug hebben binnengepakt voor een paar maand!
ik wil maar zeggen dat je niet weet wat er kan gebeuren... ze terug binnen pakken doe je toch zenne :)
tiger
18 November 2011, 15:30
Goh ja, ik denk ook niet dat je zo vlug je kinderen buiten zet. Stimuleren misschien wel, maar als ze niet willen vertrekken,.. Het is en blijft je kind he.
Mijn broer heeft tot zijn 30ste thuis gewoond, zijn vriendin heeft de laatste 7j ook bij ingewoond. In die tijd hebben ze kunnen sparen door geen huur te betalen en hebben ze op hun gemak hun eigen huis kunnen bouwen hoe zij het wilden.
Machteld
18 November 2011, 16:35
Amai wat een hurk van een vent is dat mini. :mad:. Sommige mensen zijn toch zo bekrompen en kortzichtig he. De stoom zou nogal uit men oren komen ze...
Men vriend heeft ook thuisgewoon tot hij 33 was hoor. Maar moet eerlijk zeggen dat het wel tijd werd dat hij zich leerde aanpassen aan iemand anders, want die dacht in't begin bij mij ook dat em vrijgezel was in een relatie...Hotel mama is toch iets vreet e.
Gelukkig snel bijgedraaid. :D
Indy
18 November 2011, 20:29
@indy: ik ben op mijn 29e terug naar huis gegaan, nadat ik mijn relatie had stopgezet, en ik was blij dat ze me terug hebben binnengepakt voor een paar maand!
ik wil maar zeggen dat je niet weet wat er kan gebeuren... ze terug binnen pakken doe je toch zenne :)
effe terugbinnenpakken in geval van nood is inderdaad iets anders, maar gewoon hotel mama ben ik echt niet van plan.
Komt miss omdat ik zelf alles alleen heb moeten doen dat ik ergens ook aan eline wil leren dat ze niet alles tegelijk kan hebben?
nadeel daarvan is, dat ik nu soms nog altijd moeite heb om hulp te aanvaarden :)
mini
18 November 2011, 21:07
Amaai Indy, ik herken steeds meer en meer bij jou dat ik zelf ook ervaren heb ;)
Bo
19 November 2011, 10:15
:D Komt me ook zooo bekend voor...
Ik zorg ook al voor mezelf sinds mijn 17de (zat toen al op kot ;)) en ik ben nooit meer thuis gaan wonen. En t is niet omdat ik een slecht contact thuis heb of zo, ik ben gewoon een plantrekker. Ons mama heeft ook altijd gezegd dat als ik op mijn 25ste het huis nog niet uit was, ze mijn koffer zelf zou pakken :D Dat is ook zo'n plantrekker. Hier gaat dat juist van t zelfde zijn. Ze moeten niet denken dat ze voor eeuwig op hotel mama kunnen rekenen. Op een gegeven moment moeten ze voor hun eigen gaan zorgen. Ik ga ze hier ook leren poetsen, koken, wassen, strijken etc hoor. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om ze eieren onder hun kont te gaan leggen zoals mijn schoonma bij mijn man heeft gedaan :rolleyes:
Indy
19 November 2011, 10:49
hehe, ik woon ook al alleen vanaf mijn 18. Het toffe is dat ik echt kan zeggen dat ik alles wat ik nu heb bereikt zelf heb gedaan.
Nu ja, mijn ouders zijn beide vroeg overleden, en ik woonde van mijn 14 tot 18 bij mijn tante, maar dat klikte ni zo goed. Nu gaat het gek genoeg beter :)
en strijken, koken en heel de rimram kon ik al tegen dat ik 12 was, nu dat is er wat over ;) maar ik wil eline toch ook leren dat ze dat zelf moet/kan doen.
Ik heb vrienden die gewoon hunne was in hun kamer lieten liggen, dan haalde mama de zakken leeg en legde alles gewoon op hunnen bureau!!
sorry maar hier geldt de regel (voor mijne man ook al ;) ) zak vol, hetgeen er in steekt is voor de wasvrouw :)
mini
19 November 2011, 11:53
Zelfde regel :D
Ik woon samen met mn man sinds ik 19 ben. :)
Ik ben gaan werken eind oktober, nog een jaar thuis gewoond, maar alle kosten waren voor mij :plain:
Wat ik kon sparen, spaarde ik en ben dan zo snel mogelijk gaan samen wonen :)
tiger
24 November 2011, 08:28
Eindelijk tijd om hier even te komen posten. Gisteren en eergisteren de laatste rondes van mijn sollicitatie gehad.
Dinsdag moest ik bij het bedrijf zelf zijn, moest ik een case studie uitwerken en presenteren. Na die presentatie heb ik hun dus ingelicht over mijn zwangerschap en ze hebben heel positief gereageerd. Ik kreeg onmiddelijk een gemeende proficiat. Ze zei zelf dat is te verwachten als je jonge vrouwen wil aannemen he. Maar totaal geen probleem, het gaat ten slotte ook maar over 3 maanden en dan nog tijdens de verlofperiode.
Grappige is dat we nog met 3 kandidaten waren waarvan 2 vrouwen en die andere vrouw was ook pril zwanger en had dat net voor mij ook verteld diezelfde dag :)
's Avonds heb ik dan ineens telefoon gekregen dat ik door mocht naar de volgende en laatste ronde (nog 2 kandidaten over). Dat was dus gisteren een assesment bij het selectiebureau, testen, proeven, presentatie, gesprek, ... van 13u tot 19u! Amai ik was moe toen ik thuis kwam.
En nu afwachten want deze avond zou ik al antwoord krijgen of ik de job heb of niet. Arbeidsvoorwaarden zijn voordien al wat besproken, dus echt onderhandelen is niet meer nodig. Als ik het dan geworden ben zal het vrijdag contract tekenen zijn, zodat ik deze maand mijn ontslag nog kan geven.
Het zou echt super zijn als ik deze job heb, is echt de soort job wat ik zoek, heel dichtbij huis, schitterende werkuren, perfect te combineren met gezinsleven.
Maar ik durf niet te veel hopen om niet teleurgesteld te zijn, mijn kans is ten slotten maar 50% he.
Jyotsna
24 November 2011, 09:01
wat fijn dat ze positief gereageerd hebben. Hopelijk krijg je vanavond goed nieuws! De duimen staan omhoog hier!
bibi1
24 November 2011, 09:05
Je kansen maar 50%? Je kansen zijn al de helft! Al de rest heb je al naar huis gekegeld!!! :) Ik hoop ook het beste
tiger
24 November 2011, 09:12
@ bibi, ik zou het zo moeten bekijken ja.
heb nogal vlug de neiging om een glas als half leeg te zien :o
Machteld
24 November 2011, 09:47
Amai tiger dat is gewoon al schitterend nieuws he! Ik kan't geloven dat je moe was na zo'n lange dag. het vraagt veel van je he?
Ik hoop echt dat je vanavond dat langverwachte telefoontje krijgt!!! Duim duim duim...;)
Koke
24 November 2011, 10:43
We duimen heel hard voor je, tiger!!! Hopelijk krijg je straks goed nieuws...spannend!!!
Inge_Sven
24 November 2011, 10:49
Wij duimen mee!!! ;)
Mieke
24 November 2011, 11:07
amai seg, Tof dat ze positief hebben gereageerd!! Ze zullen het ook wel appreciëren dat je het hen nu hebt verteld. Spannend afwachten seg! Hopelijk is je dag goed gevuld zodat de uren snel voorbij gaan!!
jen
24 November 2011, 11:53
ik duim ook mee tiger :)
Jippie01
24 November 2011, 12:57
thumbs up! :)
Snoetje
24 November 2011, 13:33
hey tiger,
hier wordt ook stevig mee geduimd!
maar ben wel alvast blij dat ze positief reageerden op de zwangerschap!
Defnie
24 November 2011, 15:06
Amai Tiger, leuk dat ze zo positief gereageerd hebben.
Nu hopen dat je de job hebt natuurlijk :)
Laat ons maar iets weten ..
mini
24 November 2011, 21:16
En en en en?
Hopelijk heb je positief nieuws gekregen
tiger
25 November 2011, 07:09
Nog niets gehoord, dus vermoed ik dat ze de andere kandidaat gekozen hebben :(
Ze hadden thans gezegd dat ze sowieso gingen bellen, goed of slecht
Koke
25 November 2011, 08:39
Misschien zelf eens bellen vandaag? Dan weet je tenminste het resultaat én toon je je motivatie
tiger
25 November 2011, 08:42
Ik ga inderdaad nog wachten tot late namiddag, als ik dan nog niets gehoord heb ga ik zelf bellen.
boeleke2704
25 November 2011, 09:23
Pff, zenuwslopend!!!
Mss idd zelf ff bellen?
Niet leuk hè, als ze je zo in spanning houden...
We duimen nog mee!!!
tiger
25 November 2011, 14:53
Ik heb het selectiebureau even gecontacteerd deze voormiddag en ik kreeg de boodschap dat het bedrijf zelf mij vanmiddag zou bellen met feedback.
Nog geen telefoon gehad, dus zit er blijkbaar geen haast achter.
Kan niet anders dan betekenen dat ze de andere kandidaat hebben gekozen.
(want als ze mij hadden gekozen moest ik vandaag nog langsgaan voor contract)
Vind het echt wel spijtig, deze job had zo ideaal geweest voor mij. Zowel qua job inhoud als qua evenwicht werk - privé.
Ach ja, het was ook te mooi om waar te zijn...
sann
25 November 2011, 14:59
misschien toch nog wat afwachten? Misschien duurde het nemen van de beslissing toch wat langer dan voorzien?
ik duim allessinds nog voor dat kansje dat je toch nog goed nieuws krijgt!
En anders: een dikke knuffel, vind het erg jammer voor je, maar je hebt het geprobeerd! Veel succes met eventueel nieuwe aanbiedingen...
tiger
25 November 2011, 15:59
Ze heeft gebeld.
Ze heeft nog geen keuze kunnen maken, de resultaten van de assessment van de 2 kandidaten liggen te kort bijeen om een definitieve keuze te maken.
Ze wil dus nog een persoonlijk gesprek maandag avond.
Dat wil zeggen dat ik te laat ben om mijn opzeg deze maand te doen (moet met de post 3 dagen op voorhand) terwijl zij persé wil dat opzegtermijn wel al ingaat vanaf 1 december.
Engie oplossing is om persoonlijk mijn ontslag te gaan geven dan kan dat tot de laatste dag van de maand. Maar ik werk als consultant bij de klant en kan dus niet zomaar bij mijn baas binnenspringen. Ik heb totaal geen zicht op wanneer die der is en niet. Als ik een gesprek wil moet ik dat tijdig aanvragen, twee weken op voorhand ofzo. En om daar te geraken is ook niet te doen vanaf de klant, aangezien ik met de trein kom.
Dus als ze echt niet kan kiezen obv competenties en persoonlijkheid zal ze wel de keuze maken voor wie het snelst zijn ontslag kan geven, niet ?
Mieke
25 November 2011, 16:07
Als dit echt de job is die je wil doen zou ik toch proberen om iets te kunnen forceren om dan toch nog dinsdag of woensdag je ontslag te geven.
Je kan tegenwoordig ook al online een aangetekende brief versturen (moet je wel een id-lezer hebben). Misschien dat je dat dan nog maandag kan doen = 3 dagen op voorhand hè (alé, 2.5 :-)).
sunshine
25 November 2011, 16:13
Kan je geen brief afgeven met een melding bij die je zelf opstelt dat je het afgegeven hebt en ze die laten tekenen? Ik dacht dat dat ook mocht, dat je alleen een bewijs moet hebben dat ze het gekregen hebben... Zou jammer zijn dat je daarom de job niet hebt, zou ook proberen een oplossing te zoeken als dat kan...
Mieke
25 November 2011, 16:15
ik heb nog eens op de site van de post gekeken, en blijkbaar is dit nog niet in werking.
Maar ik zou toch ook een oplossing zoeken hoor!
Indy
25 November 2011, 17:09
seg maar, telt de verzenddatum van een aangetekende brief als datum? Want dan is 28/11 nog net op tijd? Via zo'n postpunt in een delhaize?
En moet het echt drie dagen op voorhand er zijn? Ik dacht dat het gewoon voor het einde van de maand ook ok zou zijn.
Heb je al geïnformeerd bij de vakbond?
waarschijnlijk wel :) ik duim dat je het hebt :D
tiger
25 November 2011, 18:37
Het ontslag moet gegeven worden ten laatste op de laatste dag van de maand, om vanaf de volgende van de maand in te gaan.
Als je persoonlijk afgeeft geldt de dag van afgifte.
Als je per aangetekend schrijven stuurt geldt het pas NA de derde dag van verzending. Hiervoor geldt de datum van de post. Dus dat wil zeggen als het op woensdag moet ingaan, moet het morgen verstuurd worden.
Als ik de job heb zal ik een halve dag verlof nemen woensdag om tot bij mijn werkgever te gaan. Blijkbaar moet je niet perse bij je baas zijn, maar als iemand op personeelsdienst tekent zou voldoende zijn. Er zal daar wel iemand aanwezig zijn zeker :-)
Aangezien ik geen tijd heb om na mijn uren bij de klant nog langs te gaan (dan ben ik pas om 20u thuis) zal ik een halve dag verlof moeten nemen. Is wel stom maar ja beter dat dan mijn kans op de job verliezen.
sann
25 November 2011, 20:04
zie je wel dat er nog kans was?
ik wens je allessinds maandag erg veel succes!!!
mini
25 November 2011, 20:44
Ik duim dat je maandag met goed nieuws terug komt van het gesprek!
boeleke2704
26 November 2011, 12:48
Spannend!!!
Maar seg, toch wel goed nieuws hè. Dit wil toch zeggen dat je een goeie kans maakt!!!
Onze duimpjes staan omhoog!!
Laat ze maandag nog maar eens horen wat je te bieden hebt ;)
jen
26 November 2011, 14:42
het blijft spannend en ik blijf duimen
veel succes maandag
Bo
26 November 2011, 15:10
Ook hier wordt meegeduimd voor goed nieuws maandag!
Trinity
26 November 2011, 23:22
Wuuh, spannend!!! Kan niet goed zijn voor je zenuwen :) Ik duim allesinds volop mee, en ga zeker aan je denken maandag!!
kleinke
27 November 2011, 10:50
veel succes maandag!!
Indy
28 November 2011, 21:54
en hoe ging het?
mag je je ontslagbrief maken? :)
tiger
29 November 2011, 07:12
Deze voormiddag zal ze bellen om te zeggen of ik de job heb of niet. Spannende uren dus.
Het gesprek gisteren ging wel goed. Heb toch mijn motivatie nog eens extra in de verf kunnen zetten :-)
Jyotsna
29 November 2011, 07:17
oooh spannend! Duim duim duim
kleinke
29 November 2011, 07:46
ik duim ook mee! :)
tiger
29 November 2011, 09:34
Meiden, heel fel bedankt voor al die duimen!! Het heeft geholpen, ik heb de job
* vreugdedans *
Ik ben echt zo blij. Het worden nog een paar drukke dagen nu (contract tekenen, ontslag gaan geven), maar volgend jaar ga ik dan zoveel meer tijd hebben om bij mijn kindjes te zijn, dat zal deugd doen!
Inge_Sven
29 November 2011, 09:35
:d:d:d Ikke blij!!!
Proficiat Tiger!!!
XxX
Bo
29 November 2011, 09:44
Super!!! :) Ben echt blij voor je!
Gefeliciteerd!!!!!!
Koke
29 November 2011, 10:07
Dikke proficiat tiger!!!
sunshine
29 November 2011, 10:08
Tof!! Dikke proficiat :)
sann
29 November 2011, 10:13
een hele dikke proficiat tiger!!!!
Jyotsna
29 November 2011, 11:06
Waauw, super!!!!!!
heel veel succes alvast!
KleinDuiveltje
29 November 2011, 11:37
super goed nieuws!
veel succes!
Snoetje
29 November 2011, 12:24
een heel heel dikke proficiat!!!
niet meer naar brussel pendelen, zo leuk!
Jippie01
29 November 2011, 12:32
Waaaw, goe Tiger!
Seg en krijg je je ontlag nu deze maand nog rond?
tiger
29 November 2011, 12:52
Merci iedereen!
Ik ga inderdaad nog proberen mijn ontslag morgen te geven.
Vanavond kan ik al langsgaan om contract te tekenen. Heb deze morgen ineens de voorwaarden nog eens per mail bevestigd gekregen (was voordien al besproken).
En dan morgen vroeg ga ik eerst naar kantoor van mijn werkgever voor ik naar de klant ga. Ik zal wel zien wie ik daar tref, als maar iemand van personeelsdienst ofzo tekent is het in orde. De uren dat ik dan te weinig bij de klant ben zal ik nadien nog wel zien hoe dat te regelen, ik ga dat in ieder geval niet bijwerken. Ik hoop daar sollicitatieverlof ofzo voor in te zetten.
Jippie01
29 November 2011, 12:58
Super zeg!
Nu maar hopen da ze morgen ni te moeilijk doen en tekenen he! :)
Wel zalig dat je nu meer bij Jarne en je kleine kapoentje kan zijn he!
Daar zou ik ook direct voor tekenen ;)
Nova
29 November 2011, 13:14
*vind ik leuk*
Trinity
29 November 2011, 14:46
Een hele hele hele hele hele ...... hele dikke proficiat!!!!! Super dat er werkgevers zijn die zwangerschap of jonge moeders niet als obstakel zien, maar kijken naar je capaciteiten! Ik ben echt blij voor je :)
Machteld
29 November 2011, 14:56
Amai Tiger wat een fantastisch nieuws!!!! Ik ben zooooo super blij voor je. En idd zoals Trinity zegt, gewoon geweldig dat ze niet hebben gekeken nr het aspect zwangerschap, maar gewoon nr jouw capaciteiten!
Een dikke proficiat!!!
kleinke
29 November 2011, 14:57
hele dikke proficiat met je nieuwe job!!!
nele1979
29 November 2011, 15:06
Proficiat !
Mieke
29 November 2011, 15:51
Jeuj!!! Een dikke proficiat!!!!
jen
29 November 2011, 16:20
super dikke proficiat :)
bibi1
29 November 2011, 20:10
Oh super! Wat een leuk Sinterklaascadeau!! Fijne vooruitzichten voor de toekomst. Proficiat.
mini
29 November 2011, 21:31
Een hele dikke proficiat tiger!
Twinkel
29 November 2011, 21:39
Dikke proficiat Tiger!
Liefde is...
30 November 2011, 15:08
Whoehoeeeee dikke proficiat!!!
Hopelijk heb je vandaag je baas gezien om je ontslag te geven!! :D
tiger
30 November 2011, 15:26
Voila, contract getekend en ontslag gegeven.
Het is wel een hele opgave geweest, want zit sinds gisteren namiddag met serieuse buikgriep. Mijn man heeft mij dan deze voormiddag naar Brussel gereden om ontslag te gaan geven. Het is toch zo een schat :)
ilseken
30 November 2011, 18:04
Dikke dikke proficiat!!! Leuk dat je nu wat meer tijd zal hebben voor Jarne en jullie toekomstig spruitje ;)
Zo'n nieuwe job is best wel spannend hé.
Prutske5
30 November 2011, 18:43
Oh Tiger, supernieuws!!
Hehe, das een grote last die van je schouders gevallen is nu, zo een zware dag :( Rust nu maar goed, dat hebben jullie verdiend!!
_liesje_
3 December 2011, 06:22
Nu pas alles bijgelezen... Zo spannend zeg! Maar wat een super nieuws.. Ben zo blij voor je! Meer tijd voor jullie kindjes zal jullie goed doen e, zo zalig!!!
Idd geweldig dat ze echt op je capaciteiten zijn afgegaan, zo moet het ook e ;)
Super!!!
idep
6 December 2011, 20:52
Véél beterschap en een dikke proficiat! Ik sta er versteld van dat er nog zo'n oprechte werkgevers zijn, dat belooft veel goeds voor de job!
boeleke2704
7 December 2011, 20:24
Even afwezig geweest...
SUPER GOED NIEUWS!!!!!
Dikke proficiat :)
tiger
5 January 2012, 11:27
Nog 5 dagen werken, 1 dagje verlof en dan vliegen we erin op de nieuwe job!
Ben echt aan het aftellen...
Daarna zal het wel even druk zijn tot mei, ik ga proberen zo weinig mogelijk verlof nemen en alles opsparen tot na de bevalling. Ik ben het laatste jaar gewend van 1dag per week thuis te zijn (tem oktober 4/5de ouderschapsverlof, sindsdien verlof ingezet min. 1x per week)
Ik hoop ook dat ik zo lang mogelijk kan blijven werken (midden mei ongeveer), want ik kan aansluitend aan mijn moederschapsrust geen ouderschapsverlof bijnemen omdat ik er dan nog niet lang genoeg werk. Mijn groot verlof ga ik er wel aanhangen.
boeleke2704
5 January 2012, 11:35
Zo spannend Tiger!!!
Heel veel succes, maar dat gaat allemaal goed gaan :)
We duimen mee dat je lekker lang kan blijven werken zodat je na de bevalling met je nieuwe spookje, uitgebreide gezinnetje kan genieten!!!
Good luck!!
Inge_Sven
5 January 2012, 13:20
hee, als je bij een nieuwe job begint heb je dan ook meteen verlof?
Want ik ben eind juni vorig jaar bij een nieuwe job begonnen en ik dacht dat je dan het eerste jaar geen verlof had.
Van het ouderschapverlof wist ik, want dat krijg je pas als je ergens een jaar werkt.
Hoe zit het dan met je gewone verlof?
XxX
tiger
5 January 2012, 13:41
Je wettelijk verlof wordt berekend op wat je het jaar voordien gewerkt hebt (2011 dus). Dit is wettelijk en dus niet afhankelijk van werkgever. Met je C4 krijg je ook een vakantieattest en op basis hiervan kan je nieuwe werkgever dus je vakantiedagen voor dat eerste jaar bepalen.
Is dus enkel als je het vorige jaar niet gewerkt hebt dat je geen verlof hebt (bv je eerste werk na studies, of als je werkloos bent geweest, ..)
Is misschien wel anders als je bv van prive naar openbaar of omgekeerd gaat, of in het onderwijs daar zijn ook aparte regelingen ?
Koke
5 January 2012, 14:21
Veel succes tiger!!! Geniet maar van de extra tijd met je gezinnetje die je krijgt dankzij je nieuwe job!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.