PDA

Volledige versie bekijken : ALLES zelf doen!!!

Jillie
5 November 2011, 17:26
onze kleine man is nu bijna 13mnd en ik vind het een geweldige periode, maar tegelijk zoooo moeilijk!:confused:
sinds hij kan stappen, nu 3 weken, wil hij alleen maar stappen... gezellig in het bos gaan wandelen terwijl hij in de buggy zit, dat lukt niet meer, want hij krijst alle eekhoorns bijeen :o
alle mensen kijken ons dan aan, alsof we het kind net geslagen hebben...
aan het hand lopen doet hij ook liever niet, nee, meneer wil zelfstandig zijn en stappen waar hij wil en ook liefst in de andere richting waarnaar wij stappen.
en dat is niet alleen met stappen zo, maar ook met eten... overal waar hij gaat, daar moet de lepel mee!
maar dit heeft wel als gevolg dat ik er bijna geen eten meer in krijg, want hij wil het zelf of anders niet!!! hij wordt dan echt heel boos en maakt dan zelfs vuistjes naar mij!
het is echt een strijd, zelfs een boterham wil hij op zijn lepel. als ik dan toch een stukje in zijn mond krijg, dan tuft hij het uit en legt hij het op zijn lepel om dat dan 10 keer te doen en alles vol hangt maar hij nog steeds geen beet binnen heeft...

hij gaat ook heeeeel slecht slapen de laatste weken en ben een beetje ten einde raad aan het geraken, want mijn man -een eeuwige twijfelaar en bangerik - die denkt dan dat em iets mankeert omdat die zo'n woede aanvallen kan krijgen...

herkennen jullie dit? is dit gewoon een fase waar we doorheen moeten?

mini
5 November 2011, 17:39
13 maanden sprong?! ;)
Maar dan heb je er nog één op 15 maand en 17 maand.
Dan maak je kennis met de peuterpuberteit... ni dak u schrik wil aanjagen :D

dorien_951
5 November 2011, 18:04
De mijne kan nog steeds niets
maar zo gezien ben ik blij dat er met hem nog steeds te discuteren valt.

boeleke2704
5 November 2011, 20:41
Oh zooooooooooo herkenbaar!!!
Henrike kreeg dat ook rond die leeftijd (kon stappen op 12 à 13 maanden) en heeft dat nu nog steeds...
Ik mag wel zeggen dat het hier de goeie kant op gaat. Hij KAN nu wel al wat. Het eten geraakt nu ècht in zijn mondje ipv op zijn schootje, idem met het drinken enz.

Maar ik vrees dat mini gelijk heeft.
En dat ik maar zal genieten van deze korte euforie-periode want weldra breekt de peuterpuberteit hier ècht door!

Mieke
6 November 2011, 10:57
Hier ook zo ééntje die alles zelf wil doen. Ik laat ze dan toch veel zelf doen, ook al heeft ze bv niet veel eten binnen ofzo. De volgende maaltijd zal ze dan wel meer eten :-) Dat stappen naar de andere richting is hier al terug over. Maar ik maakte er gaan spel van. Op veilige plaatsen ging ik dan gewoon al door en dan draaide ze wel om en kwam ze zelf. Op plaatsen waar het niet veilig was nam ik ze gewoon onder mijne arm, geen discussie :-)

isabelga
8 November 2011, 18:25
zo herkenbaar!!!!!
Hier een goede stapper (stapt sinds zijn 11 maand) ... hij wil overal naartoe stappen. zondag waren we in de Ikea (Heel Italie had duidelijk zin om naar de Ikea te gaan ... het ws super druk) en meneer wilde niet in zijn buggy zitten ... Overal naartoe stappen en mijn man daarachter! 't was eigenlijk wel grappig

eten: als we thuis zijn, mag hij met zijn lepel meeproberen. Er liggen dan doeken rond zijn stoel, zodat ik niet al te veel opkuis heb, alhoewel: de kleine moet dan toch eens grondig gewassen worden.
Als we op stap zijn, geeft ik hem eten.

Trinity
10 November 2011, 11:06
Oh Jilie, je man moet niet bang zijn hoor. Dat is echt wel 1 van die geweldige fases :)

En ondertussen stapt Tibeau nog altijd in de omgekeerde richting :p