PDA

Volledige versie bekijken : zwangerschap en bijgeloof

kingka
16 February 2008, 22:09
Hallo,

Wie kent er nog leuk bijgeloof dat tijdens de zwangerschap iets (tracht) te zeggen over het geslacht van de baby? Op deze pagina vind je alvast wat leuke voorbeelden:

http://babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs012

Trinity
4 February 2009, 16:04
Als de toekomstige papa meer broers dan zussen heeft, wordt het vast een jongen en vice versa. Weet niet of hier een wetenschappelijke studie aan verbonden is, en percentage in de kansberekening was maar 54% ofzo :-)
Stond overlaats in een gazetje

En blijkbaar is er ook een chinese kalender voorspelling (ergens in een andere topic)

Mrs O.
4 February 2009, 16:16
da van de broers en zussen klopt ni bij ons :)
hihi..; wat als de papa enig kind is????? lol...

ik vind da wel leuk zo ze al die verhaaltjes...

en ja, er zijn mr 2 geslachten, dus de kansberekening is altijd 50% dat de theorie juist is he :)

L@yla
4 February 2009, 16:26
hmm mrs o,
wil je hiermee zeggen dat het een meisje word?

lol:)

Mrs O.
4 February 2009, 16:33
jullie weten niet hoeveel broers en zussen tim heeft... dus mss is het een meisje ja :)
ofwel een jongen :)

snoezel
4 February 2009, 17:16
de papa heeft 1 zus en het is een jongen bij ons...
klopt hier dus ook niet!
mijn pa had vier broers en heeft eerste twee meisjes gekregen...
t lijkt me dus eerder omgekeerd te werken :D

mammiii
4 February 2009, 17:59
bij mij is het een zoontje, en de pappie heeft 3 zussen.Nuja heb eens horen zeggen als je veel peper eet dat ne jongen is en zout ne meiske haha, naja das echt larie eh.Nu het is wel bewezen als je een zwanger bent van een jongen dan heb je meer kwaaltjes,bv veel acne.Omdat je iets mannelijks in je hebt nu. Zowieso heb je dat al maar dat is nu nog meer. Je zal ook meer zwaarder zijn. Alejaah.

ka80
4 February 2009, 18:25
Hallo, ik kom alles even tegenwerken, mijn man heeft 1 zus, ik heb geen acne, ik heb weinig kwaaltjes (afgezien van slecht slapen) en ik ben amper 6 kilo bijgekomen op 7 maanden tijd (wat nu ook weer niet zo veel is) bovendien ben ik niet zo voor peper. Wij krijgen een jongetje,...

Trouwens, waar en door wie is dat dan "bewezen" mammiii? Je moet niet alles geloven hoor! :)

mammiii
4 February 2009, 18:30
Hallo, ik kom alles even tegenwerken, mijn man heeft 1 zus, ik heb geen acne, ik heb weinig kwaaltjes (afgezien van slecht slapen) en ik ben amper 6 kilo bijgekomen op 7 maanden tijd (wat nu ook weer niet zo veel is) bovendien ben ik niet zo voor peper. Wij krijgen een jongetje,...

Trouwens, waar en door wie is dat dan "bewezen" mammiii? Je moet niet alles geloven hoor! :)
ja je kan het eigenlijk nooit ni echt op voorhand weten hoe of wat , Ik werk met chinees volk, en die zijn vre gelovig en ze zei dat het serieus was. Maa kortom! Vertel mij iets en kben der mee weg.. :lol: ( ook ni altijd hee)

mammiii
4 February 2009, 18:35
7 kg maar?? amaaii ,.. nu voelk mij echt pas depri. Kben ik er 12 bij gekomen. Maar de dokter zegt dat ik veel vochtophoping heb. Ben die snel kwijt na de bevalling blijkbaar. Zullen zien..Maar het verspreid zich overal eh. Ben psies ne wandelende ballon.:lol:

mammiii
4 February 2009, 18:37
7 kg maar?? amaaii ,.. nu voelk mij echt pas depri. Kben ik er 12 bij gekomen. Maar de dokter zegt dat ik veel vochtophoping heb. Ben die snel kwijt na de bevalling blijkbaar. Zullen zien..Maar het verspreid zich overal eh. Ben psies ne wandelende ballon.:lol:
6 kg sorry ff gemist.. ( van je bericht)

Fieke
4 February 2009, 18:45
hier vragen ze om de handen te mogen zien, tonen ze de bovenkant van de handen, dan wordt het een meisje,
tonen ze de onderkant dan wordt het een jongen!

Hier doen ze ook nog de truc met de trouwring! Ze hangen hem aan een koordje boven je buik,
als het rondjes draait dan is het een jongen, beweegt het gewoon heen en weer dan wordt het een meisje!

Nala'tje
4 February 2009, 20:35
hey fieke, hier bij ons zeggen ze andersom,
rondjes draaien geeft een meisje en heen en weer een jongen :)

ka80
4 February 2009, 21:23
En wat als je niet getrouwd bent en helemaal geen trouwring hebt???? Wordt het dan een afrodietje?

Maak je maar geen zorgen om je gewicht Mammiii, als het vochtophoping is zal je dat heel snel kwijt zijn na de bevalling! groetjes

L@yla
4 February 2009, 21:30
ik probeer even die trucjes uit :), mijn beste vriendin wil het niet zeggen en k zou het zou graag weten ,zodat ik cadeautjes kan kopen:)

snoezel
5 February 2009, 09:29
bij mij wees alles op een meisje :)

mammiii
5 February 2009, 13:17
ik hoopte op een jongetje, en kheb een zoontje si. Maar tzou mij natuurlijk ni uitmaken wat het word , ik zou het zeker ook graag zien.

Mrs O.
5 February 2009, 13:35
bij ons maakte het ook helemaal niet uit... idd, zolang het kindje mr gezond is....
Bij ons was er eerder dilemma op voorhand weten ja/neen... na veel vijven en zessen weten we het dan toch :)... en ben er best wel blij om...

ik ga truk met trouwring is proberen si :) (meisje is rondjes, jongen is heen en weer)

HAHA lol... ik krijg mijn trouwring ni van mijne vinger....

resultaat zal voor later zijn :)

Mrs O.
5 February 2009, 13:40
euhm... den ene keer rondjes, den andere keer heen en weer...
ofwel kan ik ni pendelen, ofwel heeft toto nu al eerste identiteitscrisis :)

Of mag je da ni bij u eigen doen?

mammiii
5 February 2009, 13:49
haha,, Kzout eens vragen aan u ventje.

snoezel
5 February 2009, 14:27
je moet het door iemand anders laten doen denk ik...
pas maar op met je trouwring hé mrs o
dat je hem binnenkort niet van je vingers moet laten knippen!

Mrs O.
5 February 2009, 14:37
ja kweet het.. hij is altijd langs nipte kant geweest, omdat ik saucissenvingerkes heb (mmm), anders zou ik hem zo verliezen (bij de meeste mensen blijft ring zoeizo steken op middenkootje, mr ik heb vlezige vingerkes en smalle kootjes lol)... dus de kans is idd groot da ik binnen paar weekjes met mijn 2 ringen (trouw en verlovingsring) rond mijn nek loop :)

is echt raar, heb totaal het gevoel ni da hij spant... :(

mammiii
19 February 2009, 14:38
Heb net gehoord als je navel uitsteekt dat het een jongentje is en zo niet het een meisje is. (mijn begint uit te steken)