PDA

Volledige versie bekijken : moeizaam stappen

tiger
3 November 2011, 08:19
Vind niet echt een goede titel, maar sinds gisteren avond mankt jarne met één beentje. Ik vind het echt heel vreemd, weet niet wat ik ervan moet denken.

Als ik hem ging halen gisteren was er niets aan de hand, thuis ook niet, maar toen we naar boven gingen om te gaan slapen zag ik dat hij niet op zijn voetje wou staan. Ik heb hem dan wat gepusht om toch te wandelen omdat ik wou zien wat er scheelde.
Hij durfde zijn voetje niet op de grond zetten, nam zich aan de muur vast. Als hij dan toch stapte zakte hij zo bijna door zijn been, maar een paar stappen verder ging het wel maar mankte hij.
Ik heb op zijn beentje gevoeld, geduwd, gebogen, etc, maar niets te zien of te voelen. Ik mocht dat ook allemaal doen, hij had er geen pijn van.

Ik heb hem dan maar slapen gelegd, maar deze morgen is dat dus blijkbaar nog steeds hetzelfde (hij is nu bij mijn man). Mijn man zegt ook dat hij zijn rechter been stijf houdt, dat hij spank en dat hij raar doet als hij wil wandelen. In en uit zijn eetstoel kruipen gaat wel zonder problemen.

Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik me ongerust maken? Moet ik naar de dokter?

snoezel
3 November 2011, 09:29
raar, toch zeker als het wel lukt om in zijn eetstoel en zo te kruipen.
mss even afwachten maar als het niet betert zou ik toch even langs de dokter passeren.
geen idee wat het zou kunnen zijn

ka80
3 November 2011, 09:40
Ooh ocharme toch !! Nolan heeft dat ook één keer gehad. Toen was er een ander kindje op hem gesprongen in de crèche en zijn voet zat dubbel tijdens de val. Zijn spieren waren toen verrokken en hij heeft 1 dag gemankt. De dag daarna ging het al beter. Het lijkt wel alsof het gewicht van Jarne teveel is voor zijn beentje, vandaar dat hij wel in zijn stoel kan kruipen, dan steunt er niet zoveel gewicht op dat been / voet. Ik zou als het morgen niet beter is zeker naar de dokter gaan. Als hij mankt wil dat zeggen dat hij pijn heeft, allee zo lijkt mij het toch. Ik vond dat héél erg lastig want met een verkoudheid weet je dat het overgaat maar nu weet je niet veel he. Eventueel naar een kine gaan ofzo? Is zijn beentje of voetje dikker dan het andere? Pffft, echt lastig!!

tiger
3 November 2011, 09:42
Ja het is echt raar, hij is nadien ook nog in een gewone stoel gekropen, heeft zelfs nog op en neer zitten schudden toen hij op zijn knie'tjes zat (dansen ;))
Hij heeft ook echt nergens pijn. Is wel heel aanhankelijk, wil de hele tijd gedragen worden. Dus misschien gewoon wat aanstellerij om gedragen te worden.
Hij is nu naar de creche, als het morgen nog is gaan we naar de HA voor het weekend begint.
In de creche ook gezegd dat ze er wat op letten, als hij het daar niet doet is het gewoon aanstellerij he.

Mieke
3 November 2011, 12:26
Of misschien last van groeipijn? Ik weet niet of ze er op die leeftijd al last van kunnen hebben, maar ik heb er in de lagere school vaak last van gehad en dat voelt dan aan als last van de spieren zoals bij griep.