PDA

Volledige versie bekijken : Hoe gaan jullie ermee om? Ruim 1,5 jaar bezig.

Meetje
30 October 2011, 11:57
Na 1,5 jaar proberen, een laparascopie, 2 iui's en nu endometriosecystes en een doorverwijs voor ivf/icsi, kan ik er niet meer goed mee omgaan. Ik kan de hele dag aan niets anders denken, zoek vanalles op op internet, voel me down, maar vooral de angst, die grote angst om nooit een kindje te krijgen steekt de kop op. Hoe gaan jullie ermee om? Ik zit er aan te denken om naar een psycholoog te gaan, maar vraag me af of ik er iets mee bereik.
Misschien dat het schrijven hier wat helpt, wat is jullie ervaring?

dorien_951
30 October 2011, 12:47
Ik ben voor een postnatale depressie naar een psycholoog geweest en ik voelde me slechter dan daarvoor. Voor mij hielp dat dus totaal niet. Maar er zijn genoeg mensen die daar wel behoefte en steun hebben. Je kan het natuurlijk altijd proberen.

konijntje
30 October 2011, 14:02
Hey,

Door omstandigheden ga ik al enkele jaren naar een psychiater. Moest ik die niet hebben, had ik het al lang opgegeven! Ik kan dus zeggen dat ik me echt wel geholpen voel om er eens met een totaal vreemd iemand over te praten, maar dit is voor iedereen anders.
Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt, ik zit nu ook even in een dipje!
Na 2.5 jaar proberen, 5 zwangerschappen en dus 5 miskramen en vandaag 3de iui zonder zekerheid dat we ooit een kind zullen hebben omdat men de oorzaak niet vindt....

Mijn man en ik gaan nu een afspraak maken met de psycholoog verbonden aan ons fertiliteitscentrum omdat hij er ook aan onder door aan het gaan is.
We zullen zien hoe dat loopt.
Maar ik denk dat je altijd eens kan horen en als het tegenslaagt, dan zoek je iets anders maar dan heb je de piste toch geprobeerd!!

Meetje
30 October 2011, 18:28
@ Dorien: wat naar dat je je slechter voelde na het bezoek aan de psycholoog. Dat is niet de bedoeling he.

@ Konijntje: Bij jou helpt het dus wel om te praten. Praat je veel met vrienden/familie er over? Ik heb daar zelf niet zo behoefte aan, maar merk dat ik het wel kwijt moet en soms advies nodig heb. Daarom lijkt me een psycholoog wel wat, maar ben bang dat ik het moeilijk vind om er over te praten. Hoe gaat het precies in zijn werk? Ze vragen waar je voor komt en dan?
Ik ben er soms zo klaar mee dat het zo lang duurt en het zoveel energie kost en niks oplevert, maar heb het idee dat niemand in mijn omgeving het echt begrijpt, herken je dat?

Gwynyth
31 October 2011, 14:39
Voor mij is het ergste dat al mijn verlof hieraan op gaat... Ik heb mijn kerstverlof vastgelegd, en daar weiger ik aan te komen, maar't is zo'n geregel om alles op't werk rond te krijgen, op heel korte tijd vrijaf vragen, zien dat dit mogelijk is,... Daar word ik nog het meeste gek van.

Mijn rechtstreekse collega's weten dan ook wat ik aan't doen ben; is voor mij ook makkelijk omdat ze dan snappen waarom ik soms dringend verlof aanvraag, en ze leven mee rond de periode of't gelukt is of niet.

En dan hoor je ook fluisteren wie nog problemen heeft om zwanger te worden, wie nog miskramen gehad heeft, en op slag voel ik mij dan niet meer alleen.

@Dorien: je bent een uitstekende mama; maar dat weet je al! :)

Meetje
31 October 2011, 21:47
Vooral op het laatste moment vrij vragen is lastig ja. Wel fijn dat je collega's op de hoogte zijn, zo ga je toch wat makkelijker weg van het werk.

veerle
1 November 2011, 17:23
hi meetje

ik ben alleen net voor we aan ivf begonnen als standaarprocedure naar de pyschologe moeten gaan voor de rest nog nooit geweest!
Mij helpt het vooral om met anderen erover te praten zelfs met mensen die nooit in onze situatie hebben gezeten!
Na 3.5j 2 mk 7 ivf pogingen, 3mislukte iui's enz heb ik uiteraard al nood gehad aan zo gesprekken! maar ook je hart luchten hier op het forum doet soms goed!
xx

Meetje
2 November 2011, 09:29
Fijn dat het helpt om er met andere over te praten. Bij mij helpt dat niet, ik word eerder geirriteerd omdat ze er toch niks van snappen. Vraag me daarom ook af of het wel helpt om naar een psycholoog te gaan.

Maya
3 November 2011, 10:43
heykes meideke, ik snap heel goed hoe je je voelt, mijn verhaal lijkt dan ook wat op dat van jou...

ik ga hier ook met iemand praten, maar niet alleen om kinderwens te bespreken, maar beetje vanalles...

momenteel zit ik aan de pil en moet zeggen, ik had er zo een schrik voor, maar het voelt goed om men hoofd ff leeg te maken se!

succes hoor!

Meetje
5 November 2011, 18:58
@ Maya: Heb je ook endometriose? Omdat je aan de pil bent. Ik kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel is om de pil te gaan slikken terwijl je zwanger wil worden.

konijntje
5 November 2011, 20:43
Ik praat er vrij over met vriende
Maar verwacht niet dat ze het begrijpen maar wel dat ik het mag zeggen!
Ook op werk zijn ze op de hoogte

Fame
5 November 2011, 22:37
ik praat er ook heel open over en ook bv over het feit dat ik nu weer licht positief heb getest... mijn vrienden begrijpen me daar in en steunen me erin...

toen met mijn VMK heb ik het ook verteld en toen vonden ze dat ik het goed oppakte...
heb ook zoiets van, stel je voor dat ik niets had gezegd en je krijgt van een van je vrienden bv een opmerking in de zin van : "en wanneer gaan jullie nu beginnen ? "
terwijl je al zo lang bezig bent en eventueel een MK achter de rug hebt en het wil maar niet lukken.... hoe ga je dan met zo'n reactie om.... ?

Meetje
6 November 2011, 10:16
Ik ben er ook open in tegen vrienden en familie, maar heb het gevoel dat het niet genoeg is. En ze denken dat ze het begrijpen en dat is heel lief, maar ze begrijpen er natuurlijk helemaal niet zoveel van. Met mijn man kan ik ook heel goed praten en vaak lucht een goed gesprek wel op, maar ik kom niet van de angst af.

Fame
6 November 2011, 12:13
hey Meetje, van de angst kom ik ook niet vanaf hoor... denk dat je daar eerst zwanger voor moet geraken en bevestiging krijgen dat alles wel in orde is voordat je van die angst vanaf geraakt...

Meetje
6 November 2011, 12:34
Dat denk ik ook. Ik ben gisteren begonnen aan druppels van Bach bloesems tegen negatieve gedachten. Die hadden we voor de kat gekocht, maar ik vond het voor mezelf ook wel toepasselijk ;).

Fame
6 November 2011, 15:46
oh? welke neem je ?

ik heb die al aan verschillende mensen "voorgeschreven" en iedereen is er echt goed mee geholpen.
ik neem er zelf ook een deel

Meetje
6 November 2011, 16:26
Ik neem nu White Chestnut. En Mimulus lijkt me ook wel wat.
Wat neem jij? En hoe neem je het precies in? Ik doe 2 druppels in een glas water, maar dat lijkt me zo weinig.

Fame
6 November 2011, 17:11
ik neem de Holly voor haat en jaloezie gevoelens, de Larch om het vertrouwen te bevorderen en de impatiens om thuis wat verdraagzamer te zijn in stresssituaties en zoals het woord zelf zegt, geduldiger te zijn.

ik doe 1 pipetje van elk in een druppelflesje en vul de rest met water, telkens als ik er aan denk spuit ik een half pipetje in mijn mond,... komt neer op een 5 a 6 keer per dag.

Emmalin
7 November 2011, 06:55
ik neem de Holly voor haat en jaloezie gevoelens, de Larch om het vertrouwen te bevorderen en de impatiens om thuis wat verdraagzamer te zijn in stresssituaties en zoals het woord zelf zegt, geduldiger te zijn.

ik doe 1 pipetje van elk in een druppelflesje en vul de rest met water, telkens als ik er aan denk spuit ik een half pipetje in mijn mond,... komt neer op een 5 a 6 keer per dag.

Hey Fame,

En werkt dit dan echt in de stresssituaties? Ik heb de laatste tijd veel last van stress, vooral op het werk. Maar als ik thuis kom heb ik moeite om te relaxen, en soms kan ik er zelf niet van slapen. Denk je dat het zou helpen?

Maya
7 November 2011, 08:49
hey meetje,

ja ik heb endo in eerste graad maar is ondertussen weggenomen en graad 1 zou geen belemmering mogen zijn om zwanger te worden mr toch he...
ik neem idd nu de pil, want ze hadden een cyste gevonden en die moet nu eerst weg se... nu aftellen nr NOD en dan dag 3 controle-echo en hopen dat de cyste weg is, zodat ik geen pil meer moet nemen...

ik kan er goed over praten wel met vrienden en collega's enz, maar baas weet er dan ook van en dat is wel een hele last die van je schouders valt se! maar de ene dag gaat het veel beter als de andere he, dat ken jij ook wrs wel he!

oh ja, met iemand prof erover gaan praten doet ook heel goed! succes se meid!

Maya

Fame
7 November 2011, 09:45
Hey Fame,

En werkt dit dan echt in de stresssituaties? Ik heb de laatste tijd veel last van stress, vooral op het werk. Maar als ik thuis kom heb ik moeite om te relaxen, en soms kan ik er zelf niet van slapen. Denk je dat het zou helpen?

hangt er echt vanaf waarvan je stress komt,... mijn stress komt door ongeduld en alles maar half afwerken op het werk... met de impatiens krijg ik rust in mijn hoofd.

maar als je stress komt door andere redenen zoals bv een trauma of nare gebeurtenis of iemand waar je niet mee overweg kan of nog andere reden, dan kan je beter af zijn met een andere bachbloesem.

je moet echt de redenen gaan zoeken van je "probleempjes" en daar de juiste bachbloesem bij gaan zoeken,
meestal is een combinatie van een paar (2 tot 4) het beste.

als je wil, kan je me bellen dan praten we even en dan kan ik je waarschijnlijk de juiste bachbloesems opnoemen die je kan gaan halen.

Vitje
7 November 2011, 13:39
Wij zijn nu ongeveer een 1,5 bezig waarvan 9 maand behandelingen. Ik zit nu weer even in de wachtweken, dus ja dat is best spannend. Ik probeer altijd zo positief mogelijk te blijven en mijn zinnen te verzetten als is dat niet altijd gemakkelijk. Bij ons zijn er stilaan meer en meer mensen die het weten. Ik hoop dat dat ze onze situatie beter gaan begrijpen of toch 2x zullen nadenken voor ze iets impulsief zeggen. Maar veel mensen zeggen inderdaad we snappen jullie, maar toch is het niet zo. Mijn man zijn meter is afgelopen zaterdag begraven, dus het was best een emotionele dag. Diezelfde avond komt mijn schoonzus en schoonbroer met het nieuws af dat ze een 2de kindje verwachten. Ik was echt in alle staten. Sommige mensen zijn echt egoïstisch en daar kan ik absoluut niet tegen.
Ik heb ook bachbloesemdruppels, maar dan wel de rescue. Daar zit zowat alles in dat je nodig hebt om op korte tijd er weer bovenop te geraken.

Emmalin
7 November 2011, 17:34
hangt er echt vanaf waarvan je stress komt,... mijn stress komt door ongeduld en alles maar half afwerken op het werk... met de impatiens krijg ik rust in mijn hoofd.

maar als je stress komt door andere redenen zoals bv een trauma of nare gebeurtenis of iemand waar je niet mee overweg kan of nog andere reden, dan kan je beter af zijn met een andere bachbloesem.

je moet echt de redenen gaan zoeken van je "probleempjes" en daar de juiste bachbloesem bij gaan zoeken,
meestal is een combinatie van een paar (2 tot 4) het beste.

als je wil, kan je me bellen dan praten we even en dan kan ik je waarschijnlijk de juiste bachbloesems opnoemen die je kan gaan halen.

Bij mij op het werk komt het vooral van iedereen verwacht zoveel en ik heb maar twee handen. Ik wil mijn werk goed doen maar moet erg hard doorkrijgen om op tijd gedaan te krijgen dat ik mij daar gewoon in begin op te winden... Mijn schouders zitten helemaal vast van de stress ook...

Nog een vraagje; Heeft iemand van jullie al eens een lichte bloeding gehad zonder dat het je ms zijn? Vanmorgen stond ik op en ik had lichtroos verlies. Nu nog steeds. Mijn regels kunnen het niet zijn daar mijn hormoonwaarden veel te laag stonden... Ik had straks even naar het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het kon dat het mijn eisprong is en dat ik binnen twee weken mijn ms zou moeten krijgen dan. Maar het zou ook kunnen dat mijn lichaam in de war is (wantja met onregelmatige cyclussen weet je natuurlijk nooit)

Meetje
7 November 2011, 18:51
@ Fame: Impatiens heb ik ook aan zitten denken. Maar ik ga volgende maand naar een natuurgeneeskundige, dus ga dat maar even afwachten, zij zal daar wel advies in geven. Fijn dat het bij jou goed helpt.

@ Maya: dus toch ook endometriose. Had je verklevingen of alleen cystes? En krijg je de pil voor een endometriosecyste of een gewone cyste? Wist niet dat ze daar van weg kunnen gaan. Hopelijk is de cyste snel weg.

@ Vitje: welke behandeling krijg je?
He wat naar zeg van het bericht van je schoonzus en schoonbroer, zeker na zo'n verdrietige dag. Dat bedoel ik inderdaad met dat mensen zeggen dat ze het begrijpen, maar dat blijkt dan toch niet zo te zijn.

@ Emmalin: misschien is deze site iets voor jou? Ik heb ze allemaal doorgelezen en gekeken wat het best bij me past. Je mag er max. 7 tegelijk gebruiken.
http://www.bachrescue.nl/con_remedie_zoeker.asp (http://www.bachrescue.nl/con_remedie_zoeker.asp)

Ik weet niet wat je bloeding zou kunnen betekenen, ik heb altijd een nette cyclus.

Emmalin
7 November 2011, 23:11
Hey erg bedankt!! Ik zal ze morgen doorlezen. Kan ik ze op die website ook bestellen?

Ja ik weet het ook niet... Het enige wat ik op dit moment weet is dat ik erg veel pijn heb in onderrug en buik... En ook mijn borsten doen pijn... Mss toch ms? Of ja toch eisprong? Of mss gewoon een tussentijdse bloeding.. We ziennmorgen wel weer...

Emmalin
7 November 2011, 23:12
Hey erg bedankt!! Ik zal ze morgen doorlezen. Kan ik ze op die website ook bestellen?

Ja ik weet het ook niet... Het enige wat ik op dit moment weet is dat ik erg veel pijn heb in onderrug en buik... En ook mijn borsten doen pijn... Mss toch ms? Of ja toch eisprong? Of mss gewoon een tussentijdse bloeding.. We ziennmorgen wel weer...

Fame
8 November 2011, 10:20
@ Emmalin, ik haal ze bij de tuinen, daar kosten ze 10€ per flesje.

Emmalin
8 November 2011, 17:31
@ Emmalin, ik haal ze bij de tuinen, daar kosten ze 10€ per flesje.

En waar is dat de tuinen? Nog nooit van gehoord...

Meetje
8 November 2011, 19:05
Als je op de website kijkt bij 'waar te koop', dan kan je je postcode (NL of Belgie) invoeren en zie je meteen waar je ze kan halen.

Vitje
9 November 2011, 08:05
Hoi Meetje,

Ik ben eigenlijk in juni 2010 gestopt met mijn pil, juist voor onze trouw. We zouden afwachten en zien hoe alles loopt. Het was niet echt de bedoeling om direct zwanger te zijn. We hadden dus alle tijd. Maar mijn cyclus was zeer onregelmatig en bleef ook onregelmatig en in februari 2011 ben ik naar de gyne geweest die me zei dat ik pcos had. In maart zijn we dan gestart met de behandelingen. Eerste keer Clomid, Menopur & Pregnyl, tweede keer Clomid en Pregnyl en een derde keer terug Clomid en Pregnyl. Deze 3 behandelingen steeds negatief. Ik had altijd een goed eitje, maar mijn bmslijmvlies wat steeds veel te dun. Bovendien had ik ook snel last van cysten, waardoor ik soms een maand moest wachten om terug op te starten. Ze heeft dan beslist om over te gaan op IUI. Mijn man was getest en daar was alles ok. Dus de eerste poging gestart, maar hebben we moeten stoppen door overstimulatie en de 2de poging hebben we wel kunnen afwerken, maar daar was dan mijn bmslijmvlies weer te dun (maar 4mm). Dus het resultaat was helaas terug negatief. Omdat we eigenlijk nog geen stap vooruit waren gekomen en onze gyne geen andere medicatie wou proberen, zijn we dan maar eens een 2de opinie gaan vragen. Ik heb nu de eerste behandeling achter de rug. Zelf Gonal F spuiten en regelmatig op controle. Resultaat een goed eitje en een bmslijmvlies van 10mm. Dat zit dus al goed. Heb vorige week dinsdag mijn Pregnyl gehad, ons huiswerk gemaakt en afgelopen zondag nog eens Pregnyl gehad. Ook vrijdag moet ik terug een injectie Pregnyl krijgen. Dus het is afwachten nu ok het iets meer heeft uitgehaald. Op 18/11 mag ik langsgaan om bloed te laten nemen. Voorlopig voel ik echt weinig hoor. Enkel wat pijn in onderbuik en onderrug en mijn darmen die constant rommelen. Dus we duimen terug eh. Ook voor de rest van de dames. Ik hoop dat Sint-Maarten of Sinterklaas een mooi cadeautje voor ieder van ons zal brengen! :-)

Meetje
10 November 2011, 09:22
Je eerste paar zinnen zijn erg herkenbaar, hier net na onze trouw gestopt, maar niet met de bedoeling om meteen zwanger te worden. Waren we toen maar meteen echt begonnen.

Maar je hebt ook al een moeilijke tijd achter de rug, cystes, dun baarmoederslijmvlies, waarschijnlijk veel bezoeken aan de gyn. Ik vind dat het ons snel wat moois op moet leveren!

Gisteren ongesteld geworden, bah!

Rose
10 November 2011, 12:23
hoi dames,
ik ben ook een jaar aan het proberen naar verschillende gynecologen geweest ik ben 1 keer 12 weken zwanger geweest maar toen is het vruchtje op 8 weken niet verder gegroeid met een miskraam als gevolg en nu zijn we ongeveer een jaar verder zonder opnieuw zwanger te zijn, onregelmatige cyclus soms tot 45 dagen dan weer van maar 20 dagen . nu bij mijn eerst volgende regels begin ik met clomid. en het valt me allemaal zwaar. de ene dag kan ik er super mee om de andere dag doet alles me aan babys en zwangere vrouwen denken. als ik naar mijn regels toe ga voel ik vanalles gezwollen borsten misselijk en elke keer denk ik ja mss deze keer ! mee nee ik probeer geduld te hebben maar dat lukt me moeilijk veel van mijn kennisen en vriendinnen zijn zwanger ik ben blij voor hun maar dat is moeilijk en doet pijn iedereen zeg wel het lukt bij jullie ook nog wel maar wanneer dat vind ik zo moeilijk!! groetjes rose

Meetje
10 November 2011, 13:57
Hey Rose,
Heb net op je topic over Clomid gereageerd, zie ik aan je naam.

Ik herken wat je schrijft, de ene keer gaat het wel en het andere moment kan je aan niks anders denken. En iedereen in de omgeving wordt om de haverklap zwanger. In mijn omgeving zijn er meerdere koppels tegelijk met ons begonnen (bleek achteraf) en het is zo pijnlijk om nu een uitnodiging te krijgen voor de 1e verjaardag. En wij staan nog altijd met lege handen, dat maakt me zo vreselijk verdrietig.

Rose
11 November 2011, 00:17
hoi meetje ,
ja hier is het net zo en elke keer als ik mijn regels moet krijgen hoop ik dat het eindelijk zo ver is. maar we zullen geduld moeten hebben.
ik ga nu bij de volgende regels die clomid nemen en ga het ovulatie testen ook proberen. ben deze week bij de gynecoloog geweest en die zegt dat alles in orde is dus nog even verder klussen maar met momenten is het niet makkelijk! soms lukt het me er niet aan te denken maar dan zijn weer maar eens vriendinnen zwanger en al die super leuke babyspulletjes. maar we mogen de moed niet op geven ik hoor ik veel mensen vaak zeggen je mag er niet zoveel aan denken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! daarom dat ik dacht mss is het wel fijn wat lot genoten te spreken :cool:
grtjes Rose en dank je voor je reactie !

Rose
11 November 2011, 00:39
ja maar de gynecologen zeggen dat alles in orde is en ja dan schiet je ook niet echt op de ene dag denk ik het komt wel maar de andere dag denk ik wat als er toch iets scheelt en dan denk ik voor ze het dan hebben vastgesteld en toestanden dan zijn we nog zoveel tijd verder en dat kan ik binnen een jaar zeker niet meer aan.
jullie hebben ook al heel wat door staan.
zijn jullie nu met ivf bezig ?
hoe gaat je vriend er mee om want voor mannen is dat vaak toch anders ?
ik ben nog vrij onwetend over al die dingen waar ik langs de ene kant van denk o jee mss moet ik dat ook nog allemaal door !
want ik begin pas met clomid.
door welke reden zijn jullie zo door verwezen want bij mij grijpen de gynecologen niet en ben toch ook al even aan het proberen aan wat zou dat liggen? het doet me eigelijk wel goed te weten dat ik niet alleen ben met mijn probleem je weet dat wel maar er word niet zo echt besproken toch niet zo als zwangere vrouwen en pasgeboren baby's !
grtjes Rose

veerle
11 November 2011, 11:10
hoi rose,

ik herken beetje mezelf in je verhaal, geen probleem bij ons beiden qua vruchtbaarheid! ook mk gehad eentje op 8w en eentje op 5w eentje is al 1.5j geleden en eentje nu deze maand een jaar en ook nog steeds niks hier! en ja op een dag komt het wel en maak je niet druk zet het uit je hoofd zijn dingen die we hier al 3.5j horen en zoooo beu zijn ik wil het NU :-) het is nu mijn beurt denk ik dan!!!!
xx

Rose
12 November 2011, 10:55
hoi veerle,
ja dat is het probleem zowat je weet wel dat je op een dag gelukt gaat hebben maar de vraag wanneer en waarom ik nu niet.
ik ben er altijd van overtuigd geweest dat alles om een reden gebeurd maar daar twijfel ik nu wel aan.
het is heel erg voor je dat het al zo vaak is mis gelopen.
maar je moet proberen daar niet altijd aan te denken en positive te denken want anders ga je er onder door!
het ene moment lukt me dat het andere niet.
hopen dat we snel kunnen overstappen naar een ander forum mama worden!!! daarom dat ik op dit forum ben gekomen ja kan niet constant tegen ierereen liggen babbellen over babys en zwanger worden want niet iedereen is daar dag en nacht mee bezig gelijk ons en die wat zwanger zijn nja daar babbel ik liever niet mee.

we slaan er ons wel door en hopen op ooit een positieve test!!!

groetjes rose

Meetje
13 November 2011, 11:37
hoi meetje ,
ja hier is het net zo en elke keer als ik mijn regels moet krijgen hoop ik dat het eindelijk zo ver is. maar we zullen geduld moeten hebben.
ik ga nu bij de volgende regels die clomid nemen en ga het ovulatie testen ook proberen. ben deze week bij de gynecoloog geweest en die zegt dat alles in orde is dus nog even verder klussen maar met momenten is het niet makkelijk! soms lukt het me er niet aan te denken maar dan zijn weer maar eens vriendinnen zwanger en al die super leuke babyspulletjes. maar we mogen de moed niet op geven ik hoor ik veel mensen vaak zeggen je mag er niet zoveel aan denken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! daarom dat ik dacht mss is het wel fijn wat lot genoten te spreken :cool:
grtjes Rose en dank je voor je reactie !

Wanneer verwacht je je menstruatie? Zou fijn zijn als je snel kan beginnen met de Clomid, dan heb je het gevoel dat je er weer echt mee bezig bent.

Gisterenavond op bezoek bij een vrienden die een kindje hebben van 4 maanden. Ze was steeds aan het huilen en ze wisten er geen weg mee en vroegen mij om advies. Dat is zo pijnlijk, want ik weet hoe ik met kinderen om moet gaan en ik kon haar ook helpen, maar ik wil dat graag met mijn eigen kind doen. Het maakt me dan verdrietig.
Ik wil snel met je mee naar het forum mama worden! :rolleyes: