Volledige versie bekijken : Peuter van 16,5m stapt nog steeds niet alleen!
Saar
27 October 2011, 11:01
Zoals de titel het zegt, stapt ons Mila nog steeds niet alleen!
Zijn er nog kindjes die op deze leeftijd nog niet zelfstandig lopen?
Bij k&g hebben ze mij ongerust gemaakt, want als ze over een dikke maand niet alleen stapt, moet ze terug gaan en moeten er onderzoeken gebeuren! :(
Ze stapt wel flink aan 2 handen en ze racet met haar duwwagentje door heel het huis maar alleen stappen wil ze gewoon niet!
Ze kruipt liever rond, maar iedereen die hier komt, gaat ook meteen op de knieên zitten en kruipt haar achterna! Tot grote ergernis van mama en papa!
Want dit maakt het kruipen voor haar alleen maar plezanter he!
Iemand die ook een laat stappertje in huis heeft?
Of kan ik best eens naar de ka bellen?
tiger
27 October 2011, 11:11
Saar, ik zou je nog geen zorgen maken hoor. Als ze al zo flink achter haar wagentje aanloopt zal ze wel vlug alleen stappen.
Kindjes hebben tot 18 maanden de tijd om te leren stappen voor aan de alarmbel getrokken wordt. Dat is dus nog 1,5 maand, tijd genoeg.
Het zoontje van mijn neef stapte ook pas heel laat, kort bij de 18 maanden. Dat is toch geen probleem. Kinderen moeten zich kunnen ontwikkelen in hun eigen tempo!
Het is toch altijd K&G die je zo ongerust willen maken he. Ga naar de KA en die zegt je dat er niets aan de hand is.
Mieke
27 October 2011, 12:34
inderdaad, tot 18 maanden zowiso nog niet ongerust zijn! En als ze achter haar duwkarretje en aan de handjes wel stapt denk ik niet dat er motorisch een probleem is, misschien inderdaad eerder 'gemakzucht' omdat kruipen voor haar gemakkelijker gaat.
Ik weet niet of je ene kinesiste kent, niet dat je er direct naartoe moet gaan, maar misschien kan je wel eens tips vragen hoe je ze kan stimuleren om alleen te stappen.
dorien_951
27 October 2011, 12:39
Ons Victor'ke is dan nog niet zo oud (14 mnd) maar hij doet eigenlijk ook geen moeite om te stappen. Wij hebben ook zo'n loopwagentje en dat vind hij al niet leuk dus dat staat hier gewoon wortel te schieten. Aan twee handjes stapt hij wel maar dikwijls op zijn teentjes en na een stap of 20 gaat hij terug op zijn poep zitten.
Of vb rond een tafel wandelen doet hij ook niet. Als hij hier aan de tafel staat en we leggen vb een speelgoedje een halve meter opzij ipv twee stappen te doen zet hij zich in kruipstand en kruipt hij tot aan het speeltje.
Ik vind dat ook heeeeeeeeel vervelend want iedereen vraagt al zo'n 3 mnd aan een stuk: Kan hij al stappen 'nee' oei dat is niet goed hé. Kan hij al praten 'nee' oei precies echt ne luie. Hoeveel tanden heeft hij al '7' Amai das weinig. Ons de die of ons de da deed dat al veeeeel langer ze. Echt hatelijk!!!
Inge_Sven
27 October 2011, 12:56
seg, maakt dat dan zoveel uit dat je kleintje 'iets' later is. Hij is nog geen 5 jaar, he!
Mss wordt hij later wel dokter en vinden die andere kinderen die al sneller konden lopen en praten GEEN werk!!
Als hij zin heeft, komt het wel :). Mijn neefje van 2 jaar versta ik absoluut niet! Sommige dingen wel, maar hij heeft volgens mij gewoon geen goesting om duidelijk te praten...
XxX
Saar
27 October 2011, 13:45
Dorien, ik ken da gevoel! Hier ook iedereen, kan ze nog ni stappen! NEE, da kan ze nog ni! Amai, das ook heel laat! GRRRRR!!!
Wete wa Dorien? Als we het nu eens op de Kempische grond steken? ;)
Ons Mila doet ni liever dan rond de salontafel lopen, de tv-kast op en af lopen.. Tis niet dat ze geen moeite doet, ik denk dat ze wat dat betreft een beetje bang is!
Maar de trap opkruipen, in de zetel willen klauteren enz gaat dan weer zonder probleem! Ik weet het niet! We proberen ook niets te forceren, want dat gaat toch maar averrechts werken vrezen we!
Haar eigen tempo laten bepalen is idd het beste, hoe frustrerend het ook moet zijn voor jullie.
Het feit dat ze al rond de zetel stapt, met haar loopkarreke, aan de handjes... ik denk dat ze gewoon voorzichtig is. Je gaat dat zien, eens ze zeker genoeg van haar stuk is, gaat die op een heel korte tijd enorm snel vooruit gaat.
Laat je vooral niet van de wijs brengen door K&G... ze stapt al, alleen nog niet helemaal alleen. Het is een kwestie van tijd. Komt wel!
dorien_951
27 October 2011, 14:17
Dorien, ik ken da gevoel! Hier ook iedereen, kan ze nog ni stappen! NEE, da kan ze nog ni! Amai, das ook heel laat! GRRRRR!!!
Wete wa Dorien? Als we het nu eens op de Kempische grond steken? ;)
Ons Mila doet ni liever dan rond de salontafel lopen, de tv-kast op en af lopen.. Tis niet dat ze geen moeite doet, ik denk dat ze wat dat betreft een beetje bang is!
Maar de trap opkruipen, in de zetel willen klauteren enz gaat dan weer zonder probleem! Ik weet het niet! We proberen ook niets te forceren, want dat gaat toch maar averrechts werken vrezen we!
Ik steek dat altijd op de bevalling... die is overduidelijk volledig mis gegaan :rolleyes:
Echt aan de kempischegrond gaat het niet liggen want onze Victor kruipt niet in de zetel doet daar eigenlijk geen moeite voor en de trap op ook al niet en we hebben zo'n trap met kleine treden dus moeilijk is dat niet.
We zullen moeten afwachten want forceren zal niet gaan. Ik zeg altijd tegen mijne echtgenoot dat het ene van u is is meer dan duidelijk maar wat hij van mij heeft is nog steeds een raadsel. Is't wel ene van mij?
Trinity
27 October 2011, 14:28
Die kommentaren naast jullie neerleggen, mensen weten niet beter. Elk kind is uniek en heeft zijn eigen ontwikkeling.
Ze stapt wel he, alleen nog niet alleen. Ik zou het rustig afwachten en eerder de ka raadplegen als je je ongerust begint te maken.
Twinkel
27 October 2011, 14:41
Zelfs als je kindje niet alleen stapt op 18 maand is er nog geen probleem met de ontwikkeling. Das een fabelrje van kind en gezin. Je moet er dan wel alerter op zijn, maar nog geen onderzoeken laten doen. Eens ze 2 jaar zijn, wordt het iets anders. Maar 18 maanden is zeker nog niet de deadline.
Vind het wel frappant dak nu weer zo'n verhaal hoor van k&g. De vervangster van mijn kiné die vertelde mij vorige week net hetzelfde over haar oudste dochter. Ondertussen gaat die naar school en stapt ze toch helemaal zelf hoor. Zij hebben bewust geen onderzoeken laten doen aan 18 maanden, werden het zelfs afgeradezn door collega-kinés.
zoemeke
27 October 2011, 19:07
Hier ook zo'n laatbloeier. Noah is van dezelfde leeftijd als Mila en stapt ook nog steeds niet alleen. Hij heeft op 13 maanden heel even alleen gestapt buiten op het gras en sinds hij dan ook kan kruipen (iets nadat hij alleen kon stappen) wil hij dus net meer stappen. Hij laat zich pardoes op zijn poep vallen en schreeuwt alles bij elkaar. Hij trekt zich overal aan recht en gaat flink door de knieën als hij iets wil opnemen wat op de grond ligt. Ik probeer hem ook zoveel mogelijk te stimuleren maar hij zet zich dan gewoon op zijn poep en kruipt verder. Ik ben gisteren ook naar K&G geweest en ik had me ook al verwacht op het ergste maar die mevrouw heeft me gerust gesteld en gezegd dat het zeker niet slecht is dat hij nog niet loopt. Hij heeft nog tijd genoeg en ik moest hem zeker niet pushen, enkel stimuleren.
Jess
27 October 2011, 19:57
Geen zorgen maken hoor!
Mathis zijn neefje stapte pas op 20 maanden, deed daarvoor ook geen enkele aanstalte tot stappen!
Nu is hij 2.5jaar en loopt overal heerlijk naartoe!
Je kan ze alleen maar stimuleren en zeker niet forceren!
Komt allemaal goed, elk kindje stapt zoals elk kindje tandjes krijgt en zoveel meer!
snoezel
27 October 2011, 21:46
nog eens een bevestiging dat ik er goed aan doe om niet naar k&g te gaan :D
laat die kleine meid maar gewoon haar gang gaan, ik heb nog geen enkel kindje van 2,5 al kruipend mijn klas in gekregen.
wanneer zouden die kindjes nu eens eindelijk kind mogen zijn en niet alles volgens de boekjes moeten doen?!
Liefde is...
27 October 2011, 21:50
Ik zou ook zeggen dat je je nog geen zorgen hoeft te maken hoor..
K&G is meester in het ongerust maken van ouders als je kindje wat sneller/trager is in een aspect van hun ontwikkeling dan het gemiddelde kind..
En een collega van me haar kindje stapte pas op 22 maanden.. Dat is sinds een maand of 3 pas en hij doet dat goed hoor!! Zonder te vallen en met een mooi tempo toch al..
Komt goed!!
Elke_
28 October 2011, 11:43
Hier ook een neefje dat heel laat stapte en omdat Mathias het wel al deed en drie maanden jonger is, kreeg mijn schoonzus ook steeds vragen.
Nu sinds een week stapt hij rond en in tegenstelling tot Mathias in t begin, is hij heel stabiel en valt bijna nooit.
Maar hij heeft ook een heel ander karakter als Mathias, den onze heeft nergens schrik van en valt dus constant. Mijn neefje is daarentegen een heel voorzichtige.
Hij wou denk ik echt wel zeker zijn dat hij het kon alvorens zich te geven.
Hij praat ook een stuk minder, maar eens hij een woordje kan, zal hij het met plezier laten horen.
Geen paniek dus!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.