PDA

Volledige versie bekijken : Pco

sofie001
25 October 2011, 13:48
hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum, dus ik leg eventjes onze situatie uit...
Ik ben op 11 juli gestopt met mijn pil, en op 18 juli kreeg ik mijn ms onder invloed daarvan.
sindsdien niks meer.......
Ik ben ongeveer 2 maanden geleden naar mijn "oude" gyn geweest, en deze heeft bloed genomen, 's avonds mocht ik bellen voor uitslag, en hij zei dat hij zag dat mijn eierstokken maar heel traag op gang kwamen. Hij zei ook dat als ik binnen de 6 maanden geen ms gekregen had, ik dan maar eens terug moest komen.
Ik vond 6 maanden te lang, en had ook niet echt (en mijn man ook niet) veel vertrouwen in hem meer.

we zijn dan vorige woensdag naar een gyn hier in de buurt getrokken en hadden beide een super gevoel...
zachtaardig, vriendelijk, neemt zijn tijd, legt alles super uit,...
hij sprak over vermoedelijk PCO. ik heb blijkbaar alle tekens. teveel folikels die maar niet willen springen, vettig haar, acne, haaruitval,......
hij trok bloed om zo een beter zicht te krijgen van gans de situatie. het bloedonderzoek duurt wel ongeveer 2 weken.
volgende maandag mogen we om de uitslag, maar ik kom zot van het wachten.
vandaar dat ik enkele vragen heb:

-heeft er hier iemand ervaring mee
-ik heb een bmi van 20.5, zou hij eerst proberen om mij te laten vermageren? (ik ben 3 jaar terug zo'n 7 kilo bijgekomen, en ik denk dat dit komt van het samenwonen. hoe hard ik ook probeer om ze eraf te krijgen het lukt me gewoon niet.)
-vanaf wanneer starten ze met clomid

heel erg bedankt allemaal om te antwoorden... :)

boeleke2704
26 October 2011, 20:46
Hallo Sofie,

dat is even schrikken hè, als ze zo'n vermoeden uiten?!
Ik zat zelf met dat vermoeden en het werd mij bij mijn 1e bezoek aan de gyne bevestigd adhv een echo.
De vloer schoof even onder mijn voeten weg... (zoek maar eens in 'moeilijk zwanger worden' topic: mijn kinderwens met PCOS).

Er bestaan verschillende vormen en gradaties.
Zowel mijn zus als ik hebben het PCO - syndroom. Mijn zus heeft 2 kindjes, eentje met KI en eentje op natuurlijke wijze. Ons Henrike is ook op natuurlijke wijze verwekt :)
Het kan dus nog allemaal!!
Je moet alleen wat meer geduld hebben, want onze eisprong komt vele later... Dus minder kansen op 1 jaar...
Medicatie kan ook een hulp zijn, maar dat is van persoon tot persoon.

Hou de moed er in!! Wacht nog even af, misschien is het louter door het ontpillen? Kan hè.

PS: waarom afvallen. BMI 20.5 is toch prima!?

ka80
26 October 2011, 21:10
Mijn zus heeft PCO en ikzelf heb hele lange cycli (soms 50 dagen). Bij mij heeft geen enkele gyne het over PCO gehad maar aangezien mijn zus het heeft en ik zo'n lange cycli heb vraag ik het me soms af. Nu word ik wel heel gemakkelijk zwanger en mijn zus niet (die is al een tijdje aan het proberen). Een vriendin van mij is spontaan zwanger geworden mét PCO (en vrij snel zelfs nog) dus het kan zeker!! De gyne zei tegen mijn zus dat het perfect kan om zwanger te geraken met PCO dus zeker de moed niet verliezen.

Jouw BMI is toch goed? Ik heb hetzelfde zoiets denk ik en ik vind nu niet dat ik echt overgewicht heb ofzo. Ik zie echt niet in waarom de gyne je eerst zou laten vermageren hoor.