PDA

Volledige versie bekijken : sporten en zwanger worden

Plouchke
19 February 2009, 20:45
hey allemaal!
Ik heb nog eens een vraagje...
Heeft sporten een invloed op de kans om zwanger te worden?
Ik weet wel dat er gezegd wordt om 'matig' te sporten, maar wat is matig?
Wij gaan bv twee keer per week 10 km lopen, dit lijkt mij nu wel niet overdreven,
maar mag je dit eens je zwanger bent ook gewoon blijven doen?
En fietsen, of aerobics, fitnessen, zwemmen,...?
De laatste tijd ben ik zoveel aan't nadenken en dan komen er precies
1000den vragen naar boven :)
Nog een vraagje...als je die zwangerschapstesten bestelt via die internetsite, hoe lang
duurt het dan voordat je die thuis ontvangt? Ik heb er maandag besteld :)
Groetjes

mini
19 February 2009, 21:55
normaal gezien 2 à 3 dagen :)

Lottebol
21 February 2009, 10:01
Hey Plouchke!

Sporten en zwanger worden, dus...
Voor ik in het gips belandde, speelde ik volleybal. Veel lopen, duiken en springen dus. In mijn ploeg zijn er in 2008 twee speelsters zwanger geworden en ze hebben beide kunnen spelen (3 keer per week) tot ze 3 maanden ver waren. Nadien was het niet meer veilig (op uw buik belanden enzo... niet gezond eens je een bolle buik krijgt). Je mag dus tijdens je zwangerschap nog sporten, maar veel hangt af van de soort sport en intensiteit ervan. Je kan er best je ha over aanspreken eens het zover is. Die zal je wel wegwijs maken en adviseren in hoeverre je je sport moet aanpassen.

In een ander topic op dit forum heb ik dit onderwerp al eens zien passeren, denk ik, maar ik vind het niet direct terug.

Groetjes!

Trinity
21 February 2009, 10:13
Hej,

Sporten, en dan vooral beweging in het algemeen, wordt hier (denemarken) sterk aangeraden tijdens de zwangerschap. Bepaalde sporten moeten wel vermeden worden: sporten die schokken geven, of te veel risico om op je buik te belanden..............balsporten, paardrijden, gevechtssporten.... . Zwemmen en fietsen wordt sterk aangeraden. fitness mag, liefst in zittende houding. Maar je kan dus altijd je huisarts om meer raad vragen he.

Een vriendin van mij stopt telkens met lopen tijdens haar zwangerschappen, maar weet niet of dat eigen keuze is of op advies.

ka80
21 February 2009, 16:06
Hier wordt sporten ook aangemoedigd, dat is heel goed voor de ontwikkeling van de foetus en eveneens voor de moeder. Lopen mag (heb ik ook nog gedaan tem 3 maanden) en een vriendin van mij heeft tot 6 maanden gelopen, dat zou ik nu wel niet doen maar dat is voor iedereen anders.
Ik had toen al harde buiken en heb het bij stappen gehouden. Nu doe ik helemaal geen sport meer,... ik heb nu met rustig stappen al harde buiken dus ja,... maar als je nog niet zwanger bent zou ik maar zoveel sporten als je kan. Het is beter zwanger te worden in een sportief lichaam (dan recupereer je ook sneller na de bevalling). groetjes

tweety18
22 February 2009, 14:35
Als je lichaam gewend is aan sport en getraind is, kan het geen kwaad, is het zelfs gezond. Je mag enkel niet overdrijven.