PDA

Volledige versie bekijken : gewichtstoename

lies
19 February 2009, 18:06
Een vraagje:
ik ben in de eerste 12 weken een kilo of vier bijgekomen. Vermoedelijk voornamelijk omdat ik gestopt was met roken en dus niet met snoepen :)
Nu ben ik sinds 12 weken (dus de laatste 3-4 weken) niet meer bijgekomen, zelfs een halve kilo af. Kan dat, denken jullie? Of moet ik me zorgen maken?

ka80
19 February 2009, 18:17
Hallo Lies! Je moet je zeker geen zorgen maken!! Waarschijnlijk had dat te maken met het stoppen met roken en ben je nu wat gestabiliseerd? Ik ben pas beginnen bijkomen vanaf week 21 en alles gaat goed hoor! groetjes

Annelies
19 February 2009, 19:36
hey Lies ik denk niet dat het een probleem is, ik was ook al 2kilo een half bijgekomen sinds begin zwangerschap.
deze morgen op de weegschaal gestaan en er is bij mij ook terug af, vond dat ook heel raar
maar ik denk niet dat het kwaad kan

Nala'tje
19 February 2009, 19:59
ik denk ook niet dat het kwaad kan. je kleintje pakt alles wat die nodig heeft hoor!!

ps: wees blij dat het bij jou maar 4 kilo zijn, bij mij zijn het er 14 van te stoppen met roken!!! :(

groetjes, nala

Espritbaby
5 March 2009, 12:20
Ik ben op 21 weken tijd 8kg bijgekomen, bij de gyné vonden ze dit dus blijkbaar heel veel.
Ik moet wel zeggen een paar maand voor ik zwanger geworden ben, was ik 8kg vermagerd van heel veel stress en hard werken.
Dus eigenlijk zou ik terug op mijn gewoon gewicht van vroeger staan, maar ze hebben mij dus gezegd van op de letten want hoe meer ik bij kom hoe meer kans er bestaat op complicaties bij de mama tijdens de zwangerschap, zoals diabetes etc.
Wat vinden jullie van mijn redenering, klopt die dan eigenlijk niet? Mag ik dit niet vergelijken van te vermageren?
Hoeveel waren jullie bijgekomen op 21 weken? Ze zeggen mij dat het beste gewicht tss de 8 a 11 kg ligt, over heel de bevalling, is dit niet weinig???
Veel vragen he :s

groetjes
x

mammiii
5 March 2009, 13:00
=| ... Whaa kstond daarnet op den weegschaal.. (klein attackske)
IK weeg er nu 95kg ....(mijn normaal gewicht is 69/70 kg) P

lotjen
5 March 2009, 13:10
Op 21 weken was ik 3,5 kg bijgekomen,maar de laatste weken komen ze er snel bij hoor...
Ik zit nu bijna aan 7 kg,als ze er aan dit tempo blijven bijkomen ga ik over de 15kg tegen de bevalling!
Goh ja,mijn gyne doet er eigenlijk niet zo moeilijk over,mss omdat hij ook serieus wat extra bagage meedraagt :)
De oplossing is dus,zoek een dikke gyne!
Liefs Lotte

Espritbaby
5 March 2009, 13:27
Amai mammiii ik zou ook een klein attackske krijgen :D

Lotjen mijne gyne is het dubbel van mij en niet zwanger haha is uwe gyne mannelijk? Mss hebben die meer compassie dan een vrouw(mijn is vrouwelijk dus)

groetjes

Kimmy
5 March 2009, 14:33
ik ben inmiddels ook 11 kg bij... ik was er voor de zwangerschap 11 vermagerd

espritbaby, mss hebben we hetzelfde probleem: het was makkelijk om het dieet vol te houden voor de zwangerschap maar nu is het makkelijker om je te laten gaan, é :(

ach, het lukt ons wel opnieuw na de zwangerschap om die er terug af te krijgen!!

x

Espritbaby
5 March 2009, 14:53
Ja ik eet eigenlijk 3 keer per dag, daar sta ik wel op, maar het probleem is dat ik na mijn eten naar alles grijp dat zoet is of chocolade bevat (en dan laat ik mij gaan se :s )
En zeggen dat ik eigenlijk ni veel chocolade at.
Ik duim voor ons 2 om ze eraf te krijgen na de zwangerschap, ik ga toch in ieder geval proberen borstvoeding geven, dan gaan ze er sneller af naar 'tschijnt :D (let's hope so)

groetjes
x

ka80
5 March 2009, 16:35
Op 21 weken was ik nog niets bijgekomen maar mijn buik is er pas vrij laat doorgekomen ook. Nu, op 35 weken, zit ik aan 8 kg. Spijtig genoeg kijken ze niet naar de kilo's die je voor de zwangerschap bent kwijtgeraakt, zelfs de kilo's die je in het begin van de zwangerschap bent kwijtgespeeld door misselijkheid tellen niet. (Weet ik van een belgische vriendin die 5 kg was afgevallen in het begin en daarna 11 was bijgekomen, enkel de 11 kg tellen volgens haar gyne! raar eigenlijk he) trek het je maar niet aan hoor, zolang je maar geen 30 kg bijkomt is het allemaal ok denk ik.

Espritbaby
5 March 2009, 18:04
Op hoop van zegen dat ik geen 30kg bij kom pfff mag er niet aan denken hehe.
Ik ga er in ieder geval op letten.

Miek
5 March 2009, 18:23
Ik ben nog maar 1 kg bij... maar ik denk dat ze nu wel regelmatig gaan bijkomen nu de misselijkheid eindelijk voorbij is ;-)

mammiii
5 March 2009, 19:18
Het zit overal bij mij, echt overal... Maar het jammere is, je mag niet te bruusk vermageren als je borstvoeding wil geven.
Toeme :lol:

Espritbaby
5 March 2009, 22:42
mammiii is da waar, wat is ni rap :D
Ik versta ni waar die 8 kg zit, ik kan nog altijd in mijne 36 buiten mijnen buik, diene kan er ni meer in hehehe en mijn borsten da zijn nu meloenen, mss dat die ieder 2 kg wegen das al 4 en dan mijnen buik, baby, vruchtwater, placenta samen ook 4 hahahahahahaha (ne mens mag toch dromen he :D )

mammiii
5 March 2009, 22:53
Ewel eeh euhm, kben van een A cupke naar een C cup overgevlogen precies..
Mijn buik , haja die is fameus :D,, lekker mijn benen nimer zien enzuu en da andere ook ni (:lol:).
Da

mammiii
5 March 2009, 22:58
Ewel eeh euhm, kben van een A cupke naar een C cup overgevlogen precies..
Mijn buik , haja die is fameus :D,, lekker mijn benen nimer zien enzuu en da andere ook ni (:lol:).
Da
toeme weeral op enter geklikt..

Nu om verder te gaan.. :D
Dat da enorm ambetant is als ne mens em wilt scheren in die periode,
kwil dan mij goed leggen in bad en kan juuuuuuust aan me onderbenen, (ma kverzuip wel :lol:).
Maar keb al mijne Cherie kunnen overtuigen om mij te ''helpen'' ,, hilarisch gewoon.
Met den bibber aan de slag haha, :D.

Naja kpeis dat ook in me hoofd zit da vocht want kben de laatste tijd ferm verstrooit :lol:
X

Espritbaby
5 March 2009, 23:18
Amai ik kan er ook al van mee babbelen, ik kan nog wel aan mijn onderbenen maar het wringt al e wa tegen, ma die mannen hebben schrik om u been te breken met da meske hahahaha en dan met die tong uit hunne mond, vol precisie hahaha, tis nog zo schattig.
Wat ik wel heb bij het wassen van mijn haar, dan leun ik achterover maar ik begin moeilijk terug recht te geraken, maar dat zal eerder liggen aan mijn buikspieren (die ik ni heb) hehe

Da verstrooit heb ik al vanaf ik zwanger ben, ik weet hier niets meer liggen in huis, frustrerend hehe
x

Mrs O.
6 March 2009, 09:52
Aan mij gaan ze tegen het einde uit mijn bad moeten takelen !!!!! hehe :D tis nu al een hele operatie...

Mijn benen scheren doe ik enkel als ik zin heb in wat fysieke inspanning, dan lig ik half te verzuipen int bad met mijn been tegen de muur... moet er dan wel effe van bekomen achteraf...

Om tot de kern van de zaak te komen: Ik ben 6 kilo bijgekomen op net geen 27 weken...
Dus kilo per maand ongeveer...Wat ik niet slecht vind, aangezien ik alles eet waar ik zin in heb (zonder mezelf weliswaar vol te proppen)
Mijn gyné vindt dit nog te veel (woog ervoor al veel te veel), maar hij heeft het wel nooit over risico dit of dat, enkel dat het mijn zwangerschap fysiek zwaarder maakt (ook vr de bevalling zelf gt mijn overgewicht hinderen) en dat ik achteraf veel ga moeten doen om het kwijt te geraken...

Ik hoop dat ik onder de +12kg blijf tegen het einde, dan ben ik blij :)

mammiii
6 March 2009, 19:52
Wat dak wel heb is, als ik mij heel plat wil leggen in bad, schuif ik meteen ten onder..
En ook, da bad is zooo breed niet bij mij, kan mijn armen nimeer gemakkelijk schuiven...
Maar keb een slachtoffer nu, gnagnaa..:lol: , die wast mijn haren en scheert mijn benen en dergelijke,mr van mijn oksels moet em afblijven :O :P.
Da kietelt teveel.Kga iedere avond in bad,, (keb nog nix gemerkt aan mijn rekeningen :D)
Klig er dan te ''weken'' voor een urenhalf of 2 u,, alleen jammer dat mijne buik amper nat geraakt als ik lig :D.

ka80
6 March 2009, 20:08
die wast mijn haren en scheert mijn benen en dergelijke
Kan jij met je armen niet meer aan je hoofd of bedoel je de haren op je benen? Amai, mijn man zou mijn haar niet komen wassen zenne!! Enne,...het haar op mijn benen blijft lekker staan hoor. Daar ga ik me nu echt niet mee bezighouden. Heb al genoeg rugpijn, als ik mijn benen nog zou moeten gaan waxen,... dat moet maar wachten tot na de bevalling, ook al loop ik er dan bij als een bos-apin, het kan me echt niet schelen! 12 kg zou goed zijn he Mrs O!! Ik denk ook dat ik tussen de 10-12 kg ga zitten, heb nog 1 maand he. Ik snap niet goed waarom je gyne zegt dat het nog te veel is, 6 kg is echt waar niet veel en je kan toch niet verwachten dat je niet verdikt tijdens de zwangerschap, dat is toch niet mogelijk? Och, er zal altijd wel iets zijn, trek het je maar niet aan, ge bent goe bezig!!

Mammiii, je hebt gelijk hoor, als je borstvoeding wil geven moet je wachten met het vermageren tot na de borstvoeding. Allee, 't is te zeggen, ge kunt zeker niet aan een dieet beginnen tijdens de borstvoeding. Je hebt dan veel calorieën nodig want anders hou je het niet vol, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je je moet volproppen met chocolade en koekjes. Hoe is dat bij jou verlopen snoezel? Ik denk niet dat je vermagert tijdens de borstvoeding maar pas wanneer je de borstvoeding stopzet of heb ik het fout?

mammiii
6 March 2009, 20:41
Wel euh de haren op mijn benen natuurlijk :D .. maar nu word ik een beetje verwend. Na de bevalling mag ik het trg vergeten :D.
Zoals vnvnd.. zal ik mij trg ''ploeteren'' :P.
EN dan zal mijn CHerieke wel mijn haartjes doen enzo. Hij doet het met plezier momenteel, haha.

mammiii
6 March 2009, 21:13
Wel euh de haren op mijn benen natuurlijk :D .. maar nu word ik een beetje verwend. Na de bevalling mag ik het trg vergeten :D.
Zoals vnvnd.. zal ik mij trg ''ploeteren'' :P.
EN dan zal mijn CHerieke wel mijn haartjes doen enzo. Hij doet het met plezier momenteel, haha.
Tis wel minder als ik mijn schoenen moet aandoen, dan is er soms niemand en zit ik daar dan zoals ne klein kind die haar schoenen ni kan knopen :D.

lotjen
6 March 2009, 22:23
Benen en andere plekjes (bloos) scheren doet mn vriend momenteel ook,maar wel maar om de 14 dagen,dat is nu geen prioriteit hoor!
Mn schoenen knopen begint een uitdaging te worden,moet soms even mn adem inhouden om er goed aan te kunnen,
maar binnenkort kan ik terug slippers aandoen en andere comfy shoes,zonder veters!

mammiii
6 March 2009, 22:47
OHja kon nimeer in mijn moccasins of ballerina's dusja.. sportschoenen dan. Nuja het is ook niet goed voor je voeten nu, wnt zowieso zwellen die meer op en over-verhit je u voeten. Als ik mijn staand werk deed had ik dat ook, iedere avond enorm veel jeuk aan mijn voeten doordat ik altijd sportschoenen droeg tijdens de werkuren.Maar nu loop ik altijd op mijn blote voeten om die te ontzwellen. Helpt echt wel maarja dan hoor je dat het niet goed is om constant op de blote voetjes te lopen. Maar als ik die in pantoffels steek dan ist nog erger dusja, x

Miek
7 March 2009, 13:06
ik was zo content met eindelijk m'n eerste kilo erbij, ben ik sinds donderdag toch weer misselijk zeker... vanmorgen op de weegschaal gaan staan; ben weer 2 kilo af... kan weer van voor af aan beginnen!

lies
7 March 2009, 15:39
wees blij, Miek. Bij mij staat de teller op 5 kg nu, na 18 weken. Het zal proper zijn, op het eind.

Maar! ik ben genetisch belast! Bij ons komen alle vrouwen meer dan 20kg bij en wegen alle baby's meer dan 4kg.
Voordeel is wel dat de kilo's er na de zwangerschap afvliegen, naar het schijnt. Mijn mama was na 4 weken weer op gewicht.

ka80
7 March 2009, 15:42
oooh maar maak je maar geen zorgen hoor Miek!! die komen er heus wel terug aan!!

mammiii, jij hebt dat dus ook, zo van die jeukende voeten!!! Vervelend he? Vanaf nu werk ik niet meer dus dat zal wel gaan verminderen nu en moet ik ook minder manoeuvres liggen uitvoeren om mijn veters te knopen. Ik loop nu ook op blote voeten of op sleffers en heb al veel minder jeuk.

groetjes

mammiii
7 March 2009, 19:00
IJsgel smeren :P bij jeukende voeten. Heb er nu gekocht van Zwitsal Voeten-gel MAMA, ideaal :) (int kruidvat).

mammiii
19 March 2009, 16:24
:( ,, krijg het echt aan mijn hart. Ik weeg er nu 99.8kg. 'k ben 30kg verzwaard. En ik let wel op mijn eten nu,, (in het begin iets minder).

Espritbaby
19 March 2009, 20:05
En hoeveel weegt je baby mammiii?
Wat zegt je gyne hiervan?
Mijn moeder was in den tijd ook zoveel bij gekomen en het was er heel snel terug af zei ze.
Bij jou waarschijnlijk ook wel he, zolang er geen problemen zijn met je gezondheid of de baby...

mammiii
19 March 2009, 22:37
Het babytje weegt 1kg 400 , maandag moet ik trg nr Gyne, dus da zal wel al iets meer zijn nu.
Heb zoveel vocht dat ik ophoud, kmag geen zout eten , geen suiker. Pff.. ik eet nu gezond en nix da helpt.
Vroeger woog ik altijd 67kg .. en nu pff. Ok ja ik versta het wel van dat ik nu zwanger ben en dat ik er minder moet op letten.
Maar het is deprimerend soms, ook al weet ik dat ik iets mooi's in de plaats krijg.

mammiii
19 March 2009, 22:38
Het babytje weegt 1kg 400 , maandag moet ik trg nr Gyne, dus da zal wel al iets meer zijn nu.
Heb zoveel vocht dat ik ophoud, kmag geen zout eten , geen suiker. Pff.. ik eet nu gezond en nix da helpt.
Vroeger woog ik altijd 67kg .. en nu pff. Ok ja ik versta het wel van dat ik nu zwanger ben en dat ik er minder moet op letten.
Maar het is deprimerend soms, ook al weet ik dat ik iets mooi's in de plaats krijg.
Ik verzwaar veel te snel :( , mijn gyne spreekt er ook van dat het niet goed is.

ka80
20 March 2009, 11:27
Zo lang het goed gaat met de baby zal het wel niet zo erg zijn he. Maar ik neem aan dat je het zelf niet leuk vindt. Het vocht zal je snel verliezen na de bevalling dus je bent al zeker dat het niet alleen maar vet is he! :) Trouwens op de foto's die je post van je buik zie je er toch goed uit hoor en helemaal niet zo dik! Das gewoon heel lastig van het water ophouden.

mammiii
20 March 2009, 16:58
Maar 't feit is ook, 'k beweeg ni veel snap je. Heb platte rust enzo, alles blijft zitten.
Kmoet zelfs al schema's opstellen met 't geen ik maar mag eten.
Bv: vnvnd is het zalm met philadelphia,sla komkommer en kerstomaatjes. NIets anders..
's morgens is het mijn actimel, magere yoghurt,appel,2 boterhammen met kippewit.
En 's middags is het boterhammen met lightkaas,kippewit en verse soep. (waar geen kruiden inzitten).
Elke dag hetzelfde.. geen koekje geen ijsjes, nix :/ ohja nog ff tanden bijten.

Kimmy
21 March 2009, 10:42
gerookte zalm eet je best niet om listeria te vermijden!
man, dat mis ik :)

Mrs O.
21 March 2009, 10:47
ik wil ooooook zalm (kwijl...)

mammiii
21 March 2009, 10:56
Is het niet zo dat vette vis goed is? dacht vn wel

Nala'tje
21 March 2009, 11:14
ik eet wel gerookte zalm maar bak die even in de pan, en dan doe ik die onder m'n pasta...
zaaaaaaaaliggg

lotjen
21 March 2009, 11:45
Mh,mijn gyne zei dat gerookte zalm wel Ok is,net zoals gerookte vleeswaren...
De listeria bacterie verdwijnt door het roken,net zoals je salami ook mag eten,door de fermentatie van
het vlees kan je er geen toxo oplopen,want we spreken niet meer van rauw vlees.

Mijn gyne was verbaasd dat ik geen salami of gerookte zalm had durven eten...

mini
21 March 2009, 11:46
gerookt vlees is nog altijd rauw vlees :/
't wordt gewoon in een zoutbad gelegd :/

lotjen
21 March 2009, 11:55
Mn ouders hebben een slagerij,roken gebeurd in een rookkast,aan een temp van 63°C (warm roken)
En inderdaad voor het gerookt wordt,wordt het vlees gepekeld,in een zoutbad.

Ik ga niet zeggen,ik was er ook van overtuigd dat het not done was zalm eten enzo,en eerlijk gezegd,na
trinity haar verhaal ben ik niet van plan dat te veranderen,het is mij het niet waard. Maar blijkbaar wordt er daar toch
in overdreven...

mini
21 March 2009, 12:03
Ganda ham wordt ni gerookt :)
Wordt enkel in zoutbad gelegd en opgehangen bij temp. van 18°C
(gezien bij openbedrijvendag ;))

Espritbaby
21 March 2009, 17:13
Oei wist ik ook niet hoor van die zalm etc.
En ganda ham heb ik over laatst ook nog gegeten oeps.
Man ze mogen dat toch mss een beetje beter zeggen wat we wel en niet mogen eten, ik denk dat ik nog zou verschieten wat eigenlijk niet goed is.
Maar zolang niemand mij gezegd heeft dat het niet mag, blijf ik het eten hihi.

ka80
21 March 2009, 18:20
Het hangt van gyne tot gyne en van land tot land af,... raar he. Het is ongelofelijk hoe'n verschil er is tussen de buurlanden,... Bv het verschil tussen Nederland en Frankrijk is enorm, dus waarschijnlijk zijn er ook verschillen met Spanje. In sommige landen komt toxoplasmose meer voor dan in andere, misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

Trinity
22 March 2009, 11:00
Hej allemaal,

Hier een link waar meer informatie staat over voedsel tijdens de zwangerschap:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=846

in het artikel is ook een verwijzing naar een artikel ivm toxoplasmose, en ook één ivm voedselinfecties waar meer uitleg staat over listeria. Gerookte zalm zou dus blijkbaar een zeker risico voor listeria hebben. Wist dat ook niet, heb het eergisteren nog gegeten :)

Maar er zijn inderdaad veel verschillen tussen landen en zelfs regio's en dokters, wat het natuurlijk allemaal een beetje verwarrend maakt. De reden dat men meer waarschuwt voor toxo in België en waarschijnlijk ook Frankrijk, is omdat het daar meer voorkomt dan de rest van Europa. Dit omdat wij rouw vlees durven eten en zot zijn van malse kazen :) . Hier in Denemarken zeggen ze dat het een zeldzame ziekte is, en in sommige regio's worden zwangeren zelfs niet gescreend. (dan vraag ik mij natuurlijk af hoe ze kunnen conluderen dat het zeldzaam is als ze niet screenen....). Toen ik aan de ha vroeg wat ik mag eten: alles, maar niet te veel roofvis (verse tonijn, zwaardvis,...) omdat die een hoog gehalte kwik kunnen bevatten.

Maar je kan over alles beginnen freaken, en dat vind ik zelf overdreven. Ik ondervind van mezelf dat ik dat begin te doen, en begin al beter te begrijpen hoe sommigen dwangneurosen krijgen ivm hygiëne (zo ver is het nog niet hoor :) ). Maar vooral een goede keukenhygiëne is belangrijk, ook als je niet zwanger bent ivm salmonella en dergelijke: geregeld vaatdoek, spons, borstel en handdoek verwisselen, tijdens het koken geregeld even de handen spoelen. Wat in aanraking is geweest met rouw vlees meteen af spoelen, en niet gebruiken voor iets anders. Werkblad kuisen na het koken. T zijn uiteindelijk maar kleine dingen, maar ze maken een wereld van verschil. Een houten plank dat in aanraking komt met rouw vlees of kip, smeren wij achteraf goed in met sop en dan kokend water er over. Dat doen we al lang, omdat mijn ventje ooit eens een voedselvergiftiging heeft opgelopen ...

Groetjes

ka80
23 March 2009, 09:40
Bedankt voor de informatie Trinity! Is heel handig! Voor mij is het bijna gedaan maar is toch altijd interessant.

De reden dat men meer waarschuwt voor toxo in België en waarschijnlijk ook Frankrijk, is omdat het daar meer voorkomt dan de rest van Europa. Dit omdat wij rouw vlees durven eten en zot zijn van malse kazen
kleine correctie: De malze kazen hebben te maken met de listeria-bacterie, niet met toxoplasmose.

groetjes!

Trinity
23 March 2009, 11:51
K denk dat je volledig gelijk hebt :)

Je begint wel af te tellen zeker! Hopelijk begint je baby snel zijn/haar tocht naar beneden he. Maak er je maar niet te druk in, t loopt allemaal wel los.