PDA

Volledige versie bekijken : Fruit en groenten MEEeten en welke groeimelk geven jullie?

Evike
12 October 2011, 16:09
Hallo allemaal,

Veel vraagjes alweer. Arne is nu 1 jaar. Ik begin te denken aan de fruitpap en groentenpap af te bouwen en meer stukjes fruit aan te bieden en groentjes mee van tafel. Wanneer zijn jullie hiermee begonnen. Arne eet wel af en toe peer, meloen,... uit het vuistje maar ik geef nog wel fruitpap en de creche ook.
Ook groentjes krijgt hij in pap maar wil stilletjes aan meer overschakelen naar vaste voeding.
Hoe hebben jullie dit aangepakt, wanneer en hoeveel gaven jullie aan jullie kindjes. Want in de fruitpap doe ik nu nog 3a4 stukken fruit maar als ze het in stukjes opeten zal dit toch niet meer zoveel zijn hé

Arne drinkt nu nutrilon groeimelk maar ik heb de indruk dat hij smorgens vroeger wakker word doordat hij honger heeft. Hij kreeg hiervoor nutrilon verzadigd. Ik geef hem een flesje savonds van 300 ml. ik vind dit al vrij veel, niet? dus verhogen vind ik niet zo een goed idee.

cocelinetje
12 October 2011, 18:17
Lander wordt er in november 2 en eet nog steeds geen fruit in stukjes :( Is 1 jaar niet nog wat vroeg om volledig stukken fruit te geven?
Lander drinkt hier ook groeimelk, maar die drinkt echt niet zoveel melk meer.
Laat je Arne 's avonds ook mee-eten met jullie? En daarna pas zijn fles? Dan heeft hij misschien wel genoeg :)

Mieke
12 October 2011, 18:36
Ons Kaat eet haar fruit toch in stukken hoor. Ze is net een kwart appel aan het eten. Daarstaks heeft ze een banaan uit het fuistje gegeten en druiven gaan erin als zoete koek (zonder ze te snijden).

Vanaf dat ze een jaar was zijn we ze stilletjesaan met ons mee beginnen laten eten. Ze begon toen ook zelf te eten en nu zijn we 3 maanden verder en kan ik zeggen dat ze volledig met ons mee-eet. om 8u fles volle melk van 300 ml + boterham (die soms op is, soms niet), rond 10u stuk fruit, om 12u eet ze mee boterhammen (meestal 1), om 16u stuk fruit, om 18u mee met ons (alles apart op haar bordje maar sneller uit de pan zodat we dat van ons nog wat extra kunnen kruiden) en rond 20 à 21u een fles volle melk van 330 ml.

Dit is dus op de dagen dat ze thuis is. Als ze op de crèche is heeft ze zoveel fruit niet binnen want daar is het fruitpap en dat eet ze niet. En om 's avonds nog 2 stukken fruit binnen te krijgen gaat dus niet.

Twinkel
12 October 2011, 19:48
Hier is Tibo aan 11 maanden stukken fruit beginnen eten en af en toe eens mee van tafel. Ondertussen eet hij echt alles met ons mee. 's middags eenb boterham, dan geef ik daarna wel nog een fruitcupje als dessert. In de namiddag meestal een banaan en 's avonds mee van tafel. Voor het slapen nog yoghurt want hij wil dan geen fles.

Net terug van ikea en daar heeft hij bolletjes en appelmoes en frietjes gegeten en daarna een ijsje.

Wij hebben hem gewoon telkens een beetje van tafel gegeven en zo steeds meer en de papjes dan afgebouwd.

snoezel
12 October 2011, 20:06
Diede is rond 1 jaar gewoon mee beginnen eten met ons.
die eet dus 's middags een boterhammetje, rond 4u een stuk fruit, soms een stuk een half en dan rond 6u warm mee met ons.

ik heb ze gewoon een weekje mee laten proeven met ons en dat vond ze super. en eens ze de smaak daarvan te pakken had is ze gewoon met ons mee beginnen eten.

cocelinetje
13 October 2011, 06:30
Amai!!! Hier ééntje die amper met ons wil mee eten hoor :( patatjes met groentjes gaan nog, maar van zodra er vlees bij ligt, moet hij het niet meer hebben. Hetzelfde met een boterham, liefst een droge boterham (zonder korst!), doe ik er iets tussen dan laat hij die boterham liggen.

dorien_951
13 October 2011, 10:12
Hier eet Victor rond de 11mnd gewoon stukjes fruit. Ik ben begonnen met zacht fruit. Kiwi, banaan, druiven,...
Van zijn 12mnd eet hij gewoon met ons mee. Alls wat wij klaarmaken eet hij ook. Nu gene friet en kebab enzo hé. de gewone huiselijke keuken.

's morgens eet Victor een boterham in blokjes en een half brikje soja melk. 's middags eet hij warm eten. Patatjes in stukjes, groentjes en vleesje en drinkt hij water. Rond 4u eet hij friet stukjes meestal 2 hele stukken fruit in stukjes dan. Ik kan Victor niets uit het vuistje geven wat hij propt dat hele stuk dan binnen. 's avonds eet hij een boterhammetje in blokjes en drink hij de rest van het brikje soja uit.
Dat is het voor Victor. Hij eet geen tussendoortjes zoals een koek en drink ook voor het slapen gaan geen melk ofzo.

isabelga
13 October 2011, 15:11
Paolo heeft echt problemen om grotere stukjes te eten ... hij krijgt het niet binnen ...
ik geeft hem nu nog papjes (zowel fruitpap als groentenpap). Niet meer gemixt, maar geplet.
wat hij wel vlot baar binnen speelt is pasta met tomatensaus of groentensaus: zo van die kinder pasta

Bo
13 October 2011, 15:40
Hier zijn wij telkens vrij vroeg begonnen met stukjes geven en geprakt ipv gemixt eten. Ons Alexander eet nu al prima geprakt eten of kleine stukjes, boterhammen enz. Bij Laurens zijn we bijna direct vanaf 1j van tafel beginnen geven, maar die proefde daarvoor ook al vaak mee. Soep en zo at hij ook al snel, Alexander eet nu ook al gewoon onze soep mee met een beschuit in. En ik denk dat die achter een maand of zo ook al mee van tafel eet ;) die wilt zo graag. Nog eventjes oefenen met kleine stukjes en vanaf dat dat vlot gaat, krijgt hij mee met ons.

Fruit heb ik eigenlijk vanaf zijn 1j bijna alleen nog maar in stukjes aangeboden, maar dan ook zacht fruit. Appel bv heeft echt lang geduurd eer hij dat tegoei kon eten, raar genoeg. Bij Alexander kijk ik nog hoe het gaat vlotten, maar het ziet er naar uit dat hij nog gemakkelijker stukjes eet dan zijn broer, dus die zal nog rapper zijn denk ik.
Ik geef ofwel een mix van verschillende stukjes fruit ofwel 1 portie in kleine stukjes bv een mandarijntje of zo. Ik verwacht niet dat hij nog 3 stukken fruit op een dag eet... eet ik belange na niet op een week zelfs ;)

Hier krijgt Laurens Bledina groeimelk en ik denk dat ik vanaf dat Alexander 10m is, hem dat ook ga geven stilaan. Het mag vanaf 10m dus waarom niet. Hier drinken ze allebei s'morgens en s'avonds nog een fles van 240cc.

cocelinetje
13 October 2011, 18:32
Heb het vandaag eens onderhoord in de crèche en daar eet Lander dus wel een boterham met bv confituur op. Hier thuis wil hij dat absoluut niet! Ook worst heeft hij daar gegeten en thuis weigert hij elk stukje vlees.
Iemand tips om dat te veranderen? Blijkbaar ligt het dus aan ons :(

isabelga
13 October 2011, 18:43
hij ziet in de creche andere kindjes die hetzelfde eten, misschien daarom?

janneman
13 October 2011, 19:40
hey cocelinetje,

Hier is het met Tuur juist hetzelfde,in de kribbe eet die fruit en fruitpap,thuis nikske fruit!!!! heb al alles gedaan en geprobeerd:) meneerke wil niet en lacht zo is van"mama,eet het zelf maar op :) )

Mieke
13 October 2011, 19:54
Dat ligt niet aan jullie hoor cocelinetje. Ons kaat at in de crèche ook fruitpap en thuis absoluut niks! Ze zeiden daar dat het waarschijnlijk komt omdat ze daar samen eten met de andere kindjes.

Nu eet ik wel steeds een stukje fruit mee als ons Kaat er ook eet. Waar het al niet goed voor is :-) Ons volgend beebje heeft nu al veel meer fruit binnen dan ons Kaat in heel mijn zwangerschap toen :-)