Volledige versie bekijken : Wie wil er nog een derde kindje?
kimmieke
8 October 2011, 17:25
Hoi mama's,
Ik heb nu al twee prachtige zonen... En ergens voel ik me nog niet compleet.
Ookal vind ik het best zwaar nu, Leanderke is nu 21 maanden en Lukas 4 maanden. Vooral de vermoeidheid vind ik het ergste! Lukas wordt nog vaak wakker snachts, en volgende week begin ik terug te werken...
De eerste weken heb ik echt gezworen dat ik geen derde meer wou, dat het genoeg was. En mijne vriend is er nog steeds heilig van overtuigd dat er geen derde komt.
We hebben ook geen slaapkamer meer over...
Maar toch...
Ik zou wel wachten tot Lukas bijna 2 is, zodat ze allebei naar school gaan als het derde kindje komt.
En ik weet niet of het wel praktisch is, zo drie kindjes? En financieel?
Maar mijn hartje wil zo graag...
Wie heeft dit dilemma nog?
Graag jullie meningen
dorien_951
8 October 2011, 17:51
Bij ons is nummer 2 nog maar onderweg maar ook bij ons gaat een derde komen. Waarschijnlijk (want in de toekomst kijken kan ik natuurlijk niet) gaat dat kindje wel niet zo snel achter deze kindjes komen dus nu enkele jaren ertussen.
cocelinetje
8 October 2011, 18:06
Goh ja, hier spookt een derde nu al door mijn hoofdje :) Maar mijn man wil eigenlijk geen derde meer, hij voelt zich 'compleet' zo en wil zich eigenlijk zelfs graag laten steriliseren. Ik daarentegen wil een derde nog niet volledig uitsluiten. Ik vind twee ook wel al best zwaar en net nadat Lotte geboren was, zei ik ook dat ik helemaal geen derde meer wou. Maar nu denk ik er al een beetje anders over. Anderzijds lijken drie kindjes mij niet zo praktisch. De wagen, de kamers hier in huis,..
Time will tell :)
Twinkel
8 October 2011, 19:53
Hier nog niet bevallen van ons 2de en we zijn al aant plannen wanneer ik terug met de pil stop voor een derde. Wij komen der wel goe in overeen. Hebben ook gebouwd met 3 kinderen in ons achterhoofd. En plaats in de auto lukt ook wel.
lotje
9 October 2011, 13:11
ik ben nog niet eens zwanger van ons tweede en praat al over een derde en mijn man laat het soms ook al wel eens vallen
nu wij hebben wel altijd gezegd dat als er een derde zou komen er wel enkele jaartjes tussen zullen zijn dus een nakomertje :)
zoals cocelinetje zei: time will tell :)
Mientje
9 October 2011, 21:51
Hier hetzelfde. Ik heb ook 2 prachtige zonen en heb altijd gezegd dat ik 2 kindjes wilde. Maar nu spookt het toch ook soms door mijn hoofd. Voor mijn man hoeft het eigenlijk niet meer maar hij sluit het toch ook nog niet helemaal uit. Moest het zo zijn dan denk ik niet dat we er nu veel langer zouden tussenlaten. We zien wel hoe het loopt en wat ons gevoel zegt binnen een paar maanden.
Trinity
9 October 2011, 21:57
Hmmm ons tweede is er nog niet, dus weet niet hoe ik er over een jaar ofzo over denk. Momenteel hebben wij alletwee een goed gevoel bij de gedachte aan 2 kindjes, maar sluiten een derde niet uit. Als we kiezen voor een derde, wil mijn man er liefst ook maar 2 jaar tussen, en dat wordt niet zo evident in onze situatie. Ach ik kijk nu volop uit naar ons tweede prutske, en we zien wel wat de toekomst brengt :) Als het zo een vedet is als Tibeau het eerste half jaar, denk ik dat de goesting voor een derde ver te zoeken gaat zijn :D
sunshine
10 October 2011, 08:50
Bij ons komt er een 3de, en sluiten we een 4de niet uit ;). We zouden wel willen dat Kara 2 jaar is als de 3de geboren wordt. Tuur gaat dan al naar school, Kara bijna, dat lijkt ideaal voor ons :).
Bibi84
10 October 2011, 09:31
Wij hebben toch ook al gepraat over drie kindjes. Nummers twee is wel nog niet onderweg hihi
Mieke
10 October 2011, 15:39
Ik heb er altijd 4 gewild. Mijne man was er niet zo voor te vinden en door mijn gezondheid zal het waarschijnlijk bij 2 blijven. Maar ik hoor mezelf en mijne man toch ook regelmatig zeggen dat we nog niks uitsluiten. Als mijn gezondheid betert, kan het toch zijn dat er een derde komt. De toekomst zal het uitwijzen.
lotje
10 October 2011, 20:22
4 zou ik echt ni zien zitten! dan moet ge echt al ne andere auto gaan kopen en daar hebbe we in ons huis gewoon de plaats ook ni voor.. 3 zou nog lukken :)
Mieke
10 October 2011, 21:13
4 is ook puur gevoelsmatig hoor! Praktisch gezien is dit inderdaad niet zo handig. Maar dat zal er dus niet van komen.
ka80
10 October 2011, 21:25
Hier komt er zeker geen derde. Wij wilden beiden graag 2 kindjes en hierna is het dus voor ons definitief gedaan. Dit is mijn laatste zwangerschap en ook al verloopt alles super goed, ik vind het heel goed zo.
joke
11 October 2011, 10:51
Ik zou ook nog graag een derde willen, mijn man denk ik ook nog wel hoewel deze keer toch wat overtuiging nodig :)
Maar soms denk ik dan aan echt praktische zaken. En die gaan nu héél stom klinken, hé :) Maar bijvoorbeeld je gaat naar een pretpark en daar zijn het meestal karretjes van twee, dus ééntje moet altijd allee zitten. Idem voor een hotelkamer, meestal twee bedden per kamer of promotie '+ 2 kinderen gratis'
En nog zo van die dingen...Ja, klinkt echt onozel hé maar soms denk ik daar wel aan :)
Maar ok, dat lost zichzelf wss wel allemaal op.
Als je echt een derde wilt, mag je dit soort zaken je alleszins niet tegenhouden vind ik!
Wij hebben altijd gezegd dat er zeker nog een derde gaat komen.... maar nu is dat toch wat verandert hoor ;)
Mijn hart zou er supergraag nog een derde bij willen, ik heb ook het gevoel dat het gewoon nog niet compleet is, maar ergens besef ik ook dat ik mijn handen meer dan vol heb aan die 2 bengels. Voorlopig (lees: de eerste jaren) komt er hier zeker nog geen derde bij. Ik weet ook nog niet of het er toch nog ooit van gaat komen, wie weet... Mss hebben we er tegen die tijd geen zin meer in, en wie weet... mss wèl. Maar dan ten vroegste achter een jaar of 3-4. Nu eerst nog volle bak genieten van mijn 2 kwajongens :D
domi2
11 October 2011, 15:08
Hier komt er ook een derde hoor!!
Heb een jongen van 11 die bezig is met puberen en een meisje van 10 maanden maar binnen een goed half jaar gaan we voor een derde!!
tiger
11 October 2011, 15:19
Wij praten soms ook wel over een derde, maar ik weet niet of dat er wel komt.
We hebben eigenlijk altijd gezegd twee kindjes, we hebben daar ook helemaal naar gebouwd. We hadden de plaats voor drie kleinere kinderkamers maar hebben gekozen voor twee grote kamers.
Maar sinds ik zwanger was van Jarne praten we nu wel regelmatig over drie kindjes. Maar ik weet niet of dat wel haalbaar gaat zijn. Ik denk niet dat ik dat ga aankunnen, dus we zullen eerst wel zien hoe het lukt met twee kindjes.
snoezel
11 October 2011, 21:46
hier heb ik me ondertussen ook verzoent met het idee : we zien wel :)
zoiezo als ze groter zijn wil ik ons gezinnetje open zetten voor pleegzorg (nog geen idee welke vorm) maar of er hier nog een derde kindje van ons komt, geen idee.
volgens mijn ventje niet.
af en toe smeekt mijn hartje nog om eentje en andere momenten zweer ik dat het bij twee blijft :D
dus ja, we zien wel :p
_liesje_
11 October 2011, 22:34
Hier absoluut maar 2 kindjes..
Zoals ik eigenlijk al zo vaak heb gezegd, ik voel me zooo compleet met men kindjes. Ik heb gewoon alles, een jongen en een meisje. Beide superschatjes, erg goede slapers.. Vrolijke kindjes! Wat wil je nog meer?
Ah ja, en ons huis is gebouwd naar 2! ;) al zou er wel een oplossing voor zijn, op de zolder, toch.. Mijn gezin is compleet..
kleinke
12 October 2011, 11:24
bij ons max. 2 kindjes... wij praten altijd over 2 kinderen en nu ons yinthe er is ben ik aant twijfelen of er een 2e komt. waarschijnlijk wel binnen een paar jaartjes, eerst gaan we bouwen en er komen maar 2 kinderkamers zodus max 2 kindjes hier :)
3 zie ik helemaal niet zitten en mijn vriend ook niet, tenzij ik zwanger word van een tweeling natuurlijk maar die kans is klein denk ik
Elke_
12 October 2011, 13:55
Hier ook maar 2 prutskes, ook zo gebouwd en geen optie op de zolder, want dat is onze kamer. Pruts 2 zal waarschijnlijk nog een tijdje bij ons of Mathias op de kamer moeten liggen want de zolder hadden we nog niet afgemaakt.
mamajb
25 October 2011, 15:01
Bij mij was er na de geboorte van de tweede meteen al de gedachte aan een derde kind. Ik heb er nu bijna 2 jaar over gedacht en mijn man heeft er ook lang over gedacht maar we zijn eind september met de pil gestopt en we zien wel..
Ik zit nu in de eerste ronde, 3 november mijn NOD maar ik twijfel nog steeds, terwijl het al raak kan zijn!
Ook ik zie een hoop praktische bezwaren en ook wij hebben het met twee al druk genoeg maar mijn hartje wil ook nog zo graag maar mijn verstand.....
L.I.B.
27 October 2011, 09:41
Als een zwangerschap maar 1 maand zou duren, ik zou direct voor een 3de gaan maar voor ons is ons gezin nu compleet (hout vasthouden dat alles goed blijft gaan met de 2 kleintjes natuurlijk). Mijn ventje mag zelf kiezen wanneer hij de knip er bij hem inzet :D
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.