Volledige versie bekijken : Tijdens de bevalling
mammiii
19 February 2009, 10:48
Hoii Lieve Mensen,
Als je in het ziekenhuis ligt omdat je vliezen gebroken zijn maar het duurd enorm lang, mag je dan ook eten enzo. Je weet nooit dat ik daar zal liggen voor 12 a 24 uur. Of weigeren ze dat? KLinkt miss beetje rare vraag ..(topic).
Maar ik ben op dit vlak een onzeker mens en ik ben leergierig. Dus alle info is altijd welkom. Ik krijg hier ook meer zekerheid op dit forum.
Thx ;) X
snoezel
19 February 2009, 11:27
geen idee want ik had thuis gegeten om half acht...
om acht uur is het dan terug in gang geschoten en de gyne had gezegd van dan onmiddellijk naar het ziekenhuis te komen (had al 3cm ontsluiting) en om kwart voor 1 is onze kobe geboren.
heb dus niet echt honger gehad!
cindy
19 February 2009, 22:26
Hey mammiii,
Ik heb 2 keer meer dan 12 uur arbeid gehad bij mijn vorige bevallingen.
Ik heb die 2 keer geen eten gekregen terwijl ik bij mijn meisje verging van de honger !!
groetjes Cindy
Kimmy
20 February 2009, 09:32
Als je in het ziekenhuis ligt omdat je vliezen gebroken zijn maar het duurd enorm lang, mag je dan ook eten enzo. Je weet nooit dat ik daar zal liggen voor 12 a 24 uur. Of weigeren ze dat? KLinkt miss beetje rare vraag ..(topic).
geen rare vraag!
in onze babyles zagen we dat moeders vaak enorme honger hebben en dat in bepaalde ziekenhuizen voedsel geweigerd wordt omdat "het wel eens mis zou kunnen gaan en dan moet er verdoofd worden en daar moet je nuchter voor zijn" maar dit klopt niet!! Ik heb een vriendin die anesthesist is en mij dit bevestigde: bij een zwangere vrouw moet bij verdoving steeds worden uitgegaan van het feit dat de vrouw NIET nuchter is zelfs als ze niet gegeten heeft omdat er steeds iets in de maag achterblijft... Het maakt dus niet uit of je eet of niet en eigenlijk eet je tijdens een zware bevalling beter wél om op krachten te komen!!
Tip van de babylesgeefster: neem een granny of andere koek mee die je graag lust in je bagage die je meeneemt naar het ziekenhuis en eet gewoon als je honger hebt!!
ka80
20 February 2009, 13:55
Das ni slecht als idee Kimmy!! Hoe komt het toch dat uw lessen zo goed zijn? Ik leer helemaal niets bij met de lessen hier. Ben zelfs in slaap gevallen tijdens één of andere oefening.
Miek
20 February 2009, 13:59
ik heb hier ook een boek 'veilig bevallen'. Gaat in hoofdzaak wel over thuisbevallingen omdat het door een nederlandse vroedvrouw is geschreven, maar er staat ook duidelijk in dat je best wat eet en vooral veel drinkt als je daar behoefte aan hebt!
Lijkt me zo logisch dat je iets eet om op krachten te blijven, je zal al je krachten best kunnen gebruiken tijdens de arbeid...
Mrs O.
20 February 2009, 14:17
bij ons mama op de materniteit waar ze werkte gaven ze vrouwen druivensuiker, om terug e wa energie op te doen... :)
daar mag (of mocht, ze is met pensioen nu) er ook ni gegeten worden...
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.