Volledige versie bekijken : Iui
Vitje
5 October 2011, 11:49
Dag meiden,
Ik wou dit topic opstarten om samen met andere dames van gedachten en gevoelen te wisselen.
Heb afgelopen zaterdag mijn eertse IUI achter de rug. Heb eerst 3 gewone hormoonbehandelingen gehad en daarna zijn we overgestapt op inseminatie. De eerste ronde die hebben we moeten stopzetten omwille van overstimulatie, maar de 2de poging bleek ok te zijn.
Ik moet wel zeggen dat de inseminatie zelf wel pijnlijk was en ook de rest van de dag heb ik nog last gehad. Gisteren en vandaag ook terug een beetje last, maar ik heb geen idee hoe de pijn zou kunnen ontstaan. Zijn er nog mensen die last hebben na de inseminatie?
Nu is het 2 weken wachten en dan kunnen we testen. :-)
Groetjes
Vitje
Cindy1987
5 October 2011, 12:35
Hey Vitje,
op 24 maart hadden wij onze eerste IUI. Het deed bij mij toch ook heel veel pijn hoor wanneer ze de inseminatie deden. Sinds die dag had ik hevige buikpijn met soms enorme steken waardoor ik schuin liep. Het was echt niet aangenaam. Ongeveer een week nadien heb ik in de zetel liggen kermen van de pijn. Aangenaam was iets anders. Doordat ik zo een pijn had, was ik er 100% zeker van dat die poging mislukt was. Tot ik op 6 april een testje deed uit nieuwsgierigheid en deze licht positief was :) En zoals je aan mijn ticker ziet, naderen we al de 30 weken...
Hopelijk heb jij ook zo een succes...
Groetjes, Cindy
engeltje81
6 October 2011, 12:35
Hey Vitje,
Ik heb over 2 weken ook mijn eerste iui gehad en ik heb daar helemaal niets van gevoeld. Ook achteraf niks last van gehad.
Ik ben vandaag 2 daagjes overtijd en had vanmorgend een testje gedaan en deze was heeeeel licht positief. Ik heb vorige week dinsdag nog een pregnyl spuit moeten zetten dus het zou misschien nog van die spuit zijn dat de test positief aangeeft.
We kruisen onze vingers dat het bij deze 1 keer blijft.
Groetjes,
Mieke
6 October 2011, 12:46
Amai Engeltje, spannend seg!! Hopelijk blijft de test positief hè!
engeltje81
6 October 2011, 12:54
Hey mieke,
Ja ik hoop het ook. Ik heb in februari een miskraam gehad dus ik hoop echt dat we terug zwanger zijn na 1 IUI.
konijntje
6 October 2011, 20:14
Heb afgelopen maandag tweede iui gehad.
Eerste keer was meteen raak maar is na 9 weken in miskraam geëindigd.
Ik had ovrige keer veel last omdat mijn eileider beetje gedraaid lag
nu deed het minder pijn, maar ik voel mijn eisprong altijd ongelooflijk hard en met die pregnyl nu nog eens zo hard.
Nog ander halve week en dan weten we weer of het gelukt is.
Engeltje, ik hoop mee voor jou
Vitje
6 October 2011, 21:51
Allemaal heel veel succes meiden. Ik hoop dat we allemaal positief nieuws kunnen melden.
Bij mij is mijn buik wel nog gevoelig, maar wel al veel minder. Ik vind het echt spannend en kan bijna niet wachten om eens te testen. :-)
Maya
7 October 2011, 08:41
duim duim duim duim!
Cindy1987
7 October 2011, 11:43
succes dames
konijntje
7 October 2011, 19:12
Heb barstende hoofdpijn.....denk niet bepaald dat het gelukt is want voel mij ms achtig ondanks dat het nog een week te vroeg is
engeltje81
7 October 2011, 20:29
Bij ons is het niets geworden. Heb vanmorgend mijn maandstonden doorgekregen. Op naar de 2de IUI.
konijntje
7 October 2011, 22:54
Ik duim voor de volgende ronde dan!!! Hier nog een dikke week geduld oefenen
Vitje
10 October 2011, 14:45
Ik moet ook nog een weekje afwachten. Op 17/10 mag ik testen. Weet echt niet goed wat ik er moet van denken. Op de duur begin je vanalles te voelen. Het is alsof je lichaam je voor de gek houdt. Ik ben echt moet en heb een beetje gespannen borsten. Ook wat pijn in onderbuik en onderrug. We zien wel zeker. Wachten kan toch nogal lang duren. :-)
konijntje
10 October 2011, 20:44
Ik voel niets, compleet niets, buiten vandaag weer veel te warm en misselijk door de pregnyl van gisteren.
zelfs mijn borsten zijn niet dikke ofzo!
volgens mijn ventje wel heel humeurig maar ja
Noortje
11 October 2011, 20:33
Hey,
Onze 1ste IUI komt er ook aan. Deze zaterdag follikelmeting en dan weet ik wanneer ik Pregnyl moet laten inspuiten. En dan 36u later IUI zeker,hé.
Spannend...
Vitje
12 October 2011, 13:18
Ja, klopt. Ik ben op een donderdag op controle geweest en mocht dan 's avonds mijn pregnyl laten zetten. Op zaterdag heeft dan de inseminatie plaatsgevonden. En nu zit ik in de 2de wachtweek. Volgende week maandag mag ik testen. Ik voel vanalles, maar ik hou me voor dat het resultaat negatief zal zijn. Dan is de ontgoocheling kleiner. Ik weet niet hoe het komt dat een mens vanalles gaat voelen. Het is nu bij ons ook de eerste keer inseminatie, dus je weet nooit hoe je lichaam daar op reageert eh.
Maya
13 October 2011, 09:05
hey meiden,
ik duim nog altijd voor jullie hoor!
en ga me hier ook aansluiten se!
dag 3 echo en bn en dan gaan we er ook invliegen, welliswaar zonder hormonen!
me like!
succes he meiden!
Oum_Hafsa
13 October 2011, 12:27
succes dames, erg spannend allemaal
konijntje
13 October 2011, 21:39
zal blij zijn als het weekend is...die laatste dagen duren altijd te lang
Maya
14 October 2011, 07:54
ja zal wel zijn konijntje!
ik moet ook dit weekend men russen op bezoek krijgen, maar van mij mogen ze vandaag al komen, zodat we kunnen beginnen :)
konijntje
16 October 2011, 13:47
Vandaag licht positieve test dag voor bod.... Morgen geen regels dan laat ijs avonds bloed trekken
Laten we hopen
jen
16 October 2011, 17:54
ik duim mee konijntje xxx
Maya
16 October 2011, 20:25
konijntje!
oh please laat alles goed lopen!!!!!
ik duim duim duim duim duim...
Vitje
18 October 2011, 11:39
:-( heb gisteren test gedaan en die was negatief. Ik voel dat mijn ms er gaan doorkomen dus wellicht morgen of overmorgen op controle. De eerste keer bij Dr. Decleer, ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven. Pffff, ik hoop dat we hier betere resultaten zullen hebben. Of toch in ieder geval vooruitgang in onze situatie. Want elke keer opnieuw die teleurstelling dat is me toch iets ze.
Maya
18 October 2011, 14:56
vitje, ik denk aan je se meid!
ik hoop idd ook dat je snel goed nieuws mag krijgen!
succes hoor
Noortje
19 October 2011, 09:02
Een vraagje: morgen 1ste iui, gaan jullie mannen altijd mee?
Vitje
19 October 2011, 13:06
Dag Noortje,
Bij mijn eerste IUI is mijn man meegeweest. Het is aangenamer als je wat gezelschap hebt. Als de IUI achter de rug is moet je meestal nog een 15min blijven liggen en als je dan helemaal alleen bent is dat niet echt leuk.
Ik ben vandaag bij Dr. Decleer geweest. Bloed genomen en heb medicatie meegekregen. Vanavond verwacht ik een telefoontje of ik mag starten of niet. Ik moet nu zelf de injecties in mijn buik zetten. Nu is het Gonal dat ik moet spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
konijntje
19 October 2011, 18:38
bij ons is het niets geworden...
Bij mij gaat mijn man niet mee, omdat het niet kan met zijn werk! jammer genoeg!
Noortje
20 October 2011, 09:45
Mijn vriend kan ook niet mee de 1ste keer (=vandaag) omdat het moeilijk te regelen valt met zijn werk.
Hoe zit het bij jullie op het werk? Weten de collega's dat jullie met iui bezig zijn? Ik heb het voorlopig nog niet moeten vertellen omdat het nog in mijn uurrooster past, maar binnekort zal het toch moeten denk ik.
Met Gonal geen ervaring. Heb enkel nog maar 1 spuit Pregnyl gekregen, maar dat ik voor jullie waarschijnlijk peanuts.
groetjes en wens mij succes
tiger
20 October 2011, 09:51
Veel succes Noortje !!
Maya
20 October 2011, 11:41
konijntje, sorry om dat te horen se meid! een hele dikke knuff!
noortje, succes!
Gwynyth
31 October 2011, 14:57
Nu is het Gonal dat ik moet spuiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook Gonal F gebruikt, ging heel makkelijk en is zoveel minder afschrikkend dan een spuitje... Da's via zo'n pen he, dat zie je niet...
Je steekt die pen in je buik, telt langzaam tot 6 en haalt die er dan uit.
Alleen in mijn laatste ronde heb ik daar last van gehad, een brandend gevoel nadat ik op de pen geklikt had, dat almaar erger werd tot ik de pen eruit haalde, en dan was't gelijk weer over... Dat valt blijkbaar vaker mee en moet je melden aan de gyné.
Een vraagje: morgen 1ste iui, gaan jullie mannen altijd mee?
Jeps... de eerste keer kon hij niet, maar is mijn gyné bij mij gebleven. De 2e en 3e keer was hij er bij. Hij ging ook elke keer mee naar de FM, en wanneer hij niet kon, kwam mijn mama mee.
Noortje
4 November 2011, 21:21
Even een update: heb dus 20/10 1ste iui gehad, vandaag ms doorgekomen :mad:
Heb dus vandaag terug gebeld voor afspraak FM over 12 dagen. Vorige keer was er op dag 12 nog maar weinig te zien aan mijn eitje. Plannen jullie dan zowiezeo pas een fm op dag 14 ofzo? Of toch op dag 12 en dan 3 dagen later nog eens opnieuw een fm? De secretaresse wist het ook niet en mijn gynae is nog in verlof.
Dus op naar de 2de iui.
Verder wens ik iedereen veel succes.
Noortje
4 November 2011, 21:23
Mijn vriend kon dus niet mee door zijn werk. De gynae had de iui gedaan en hup weg was ze. Ik moest nog 10 min blijven liggen (al geluk had ik een horloge aan). Het had idd gezelliger geweest als hij erbij was.
En wachten in de wachtzaal is met 2 ook leuker dan alleen.
liesje_
10 November 2011, 13:39
Hallo iedereen,
Wij zijn in december 2010 gestopt met de pil, in augustus is gebleken dat mijn man verminderd vruchtbaar is. Bij mij zijn geen problemen gevonden.
Gisteren hebben we onze eerste IUI poging gehad :)
Mag ik me bij jullie toevoegen ?
Alvast veel succes aan iedereen !
konijntje
13 November 2011, 13:05
Ik pijs dat de derde poging bij ons gelukt is
Vanochtend heeeeel positieve test en nu wachten op de bloeduitslag, als ik eraan geraak :s
liesje_
14 November 2011, 12:50
konijntje, spannend zeg...Alvast proficiat ! :)
Wanneer zou je de uitslag van de bloedafname weten ?
Fieke
14 November 2011, 12:56
Konijntje heel spannend, ik duim mee voor goed nieuws!
konijntje
14 November 2011, 13:16
Het is gelukt!!!!
Mieke
14 November 2011, 13:30
Woehoe!! Proficiat!!
Volgen ze je nu van dichtbij op? De duimen staan hier weer paraat voor alleen maar goed nieuws de volgende 9 maanden!!
tiger
14 November 2011, 13:39
Super nieuws konijntje !!!
We duimen heel hard mee dat alles nu goed mag blijven gaan.
kleinke
14 November 2011, 14:31
proficiat meid
konijntje
14 November 2011, 17:03
Jep jep wordt wekelijks opgevolgd
liesje_
14 November 2011, 17:49
Nogmaals proficiat Konijntje :)
Ik duim met je mee dat dit beebje bij jullie mag blijven !
konijntje
14 November 2011, 17:51
morgen terug bloed laten trekken om te kijken of alles mooi gestegen was.
Heb vanmorgen ook echt wel drie keer aan de dokter gevraagd of de waarden in orde waren en hij zei van wel....
ik vertrouw hem echt blindelings.
dus inderdaad hopen hé
Debbie
15 November 2011, 07:21
konijntje! Waaw, dikke proficiat!!
Maya
15 November 2011, 09:14
Superdesuper meid! Ben heel blij voor je! Hier aan het duimen dat het goed mag blijven lopen voor je! Knuf
Arianne
15 November 2011, 10:11
Hallo allemaal
ik ben nieuw hier, dus ik weet eigenlijk niet hoe dit allemaal werkt.
Ik heb een vraagje; wij zijn nu reeds meer dan 4 jaar bezig om zwanger te worden. na een miskraam (op 4 maanden) nu bijna 4 jaar geleden lukt het nog steeds niet.
na heel wat tests, laprascopie,... zijn we via de gyn. verder gestuurd.
men begint stilaan te spreken over hormonenbehandelingen (3 behandelingen) en daarna ivf.
Ik lees dat er heel heel wat dames zijn die deze weg ook volgen of gevolgd hebben. Wat zijn jullie ervaringen? wat gebeurt er bij deze behandelingen enz.... Blijkbaar kan je de 3 hormonenbahandelingen ook overslaan en meteen na ivf gaan. Wat is jullie raad en bevindingen?
misschien nog belangrijk: ik ben 29 jaar
alvast bedankt!! en succes voor iedereen!!!!
ruth
15 November 2011, 15:36
Voor IVF te starten (en terugbetaald te krijgen) moet je meestal eerst minst 3 IUI's geprobeerd hebben, tenzij natuurlijk aangetoond is dat IUI voor jullie niet zou helpen.
Veel succes!
jen
15 November 2011, 15:40
proficiat konijntje ik duim dat het goed blijft gaan
Arianne
15 November 2011, 16:48
Alvast bedankt Ruth !
Oum_Hafsa
15 November 2011, 17:39
konijntjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat ben ikblij voor je, gefeliciteeeeeeeeerd
konijntje
15 November 2011, 18:17
Bloedwaarden waren goed gestegen! ben nu een vier weken zwanger en zit aan 275 en dat was heel goed zei hij! Tis vooral de verdubbeling die van belang is in het begin en dat was zeker en vast het geval!
29 november eerste echo dus afwachten en hopen he
Maya
15 November 2011, 19:51
yeah! go konijntje!!!! :)
Pumbach
16 November 2011, 18:53
Waw konijntje, dat is echt wel supernieuws! Ik hoop van harte dat alles goed gaat!! Proficiat hoor!
Vanessa V
16 November 2011, 21:11
Proficiat konijntje!
Dat zijn echt wel goeie waarden amai!
Geniet er van!
Maya
17 November 2011, 07:51
ale nu zondag dus echo en dan wrs di of woe iui voor de allereerste keer.
en ik begin nu zonder menopur, enkel de pregnyl krijg ik uiteraard en dan mss dat ik toch nog utro moet opsteken, enfin heb toch al het voorschrift...
spannend aftellen tot zondag he :)
ik mag er ni op hopen maar als het zou lukken, dan is het mijn mooiste sinterklaasgeschenkje ooit hihi :)
konijntje
17 November 2011, 09:58
Niet goed sinds deze ochtend bruinverlies. Nu in ziekenhuis wachten op verdict
ruth
17 November 2011, 10:39
Ik heb ook bruinverlies gehad in het begin van men zwangerschap, was door een gesprongen adertje, hopelijk is het bij jou ook zoiets.
We blijven duimen!!!
konijntje
17 November 2011, 12:00
Nu helder rood bloed en wel wat... Het is wachten op bloeduitslag
tiger
17 November 2011, 12:16
Konijntje, ik duim heel hard mee dat het toch in orde komt hoor.
Wat hebben ze in het ziekenhuis gezegd / gedaan ?
Wanneer weet je iets van de bloedresultaten?
konijntje
17 November 2011, 12:26
Ze hebben echo genomen maar daar is het op 4 weken en 4 dagen nog te vroeg om iets te zien. Hij kan dus niet uitsluiten dat het BBZ zou zijn of een miskraam.
ik heb bloed laten trekken en weet de uitslag na 16 uur.
tiger
17 November 2011, 12:31
Is het gewoon helder rood of met klonters ?
Is het pas na de echo dat het rood bloed geworden is ?
Heb je ook buikkrampen ?
Heeft hij ook geen inwendig onderzoek gedaan om te zien of het van je baarmoedermond kan komen?
Tijdens de zw is de baarmoedermond goed doorbloed en kunnen er vlug wondjes ontstaan. En misschien door het de inwendige echo dat je nu dat rood bloedverlies hebt.
Je staat er zo machteloos tegen he. Er is niets of niemand dat je nu kan vertellen of het een onschuldige bloeding is of toch een MK. Afwachten is het enige dat je kan doen, hoe rottig dat ook is..
Ik hoop echt zo hard mee dat alles wel in orde is hoor. Zoveel MK dat mag echt niemand mee maken! Jullie wachten al lang genoeg op een wondertje!
konijntje
17 November 2011, 12:35
het is compleet helder rood bloed zonder klonters sinds de echo. De Dokter heeft toen gezegd dat ik inderdaad een bloeding kon hebben door de gevoeligheid van de baarmoederwand en doordat ik veel hoest met mijn valling.
Ik heb voorlopig niet echt meer steken dan anders, als je op uw lichaam let merk je dat je wel vaker eens wat steken ofzo hebt in uw buik als ge niet zwanger zijt ook.
zal blij zijn als het vier uur is.
tiger
17 November 2011, 12:46
Lijken mij toch wel positieve signalen hoor, geen klonters, geen krampen..
Ik blijf echt heel hard duimen! Dat het maar vlug vier uur is.
Als de waarden goed zijn, moet je dan binnen een paar dagen nog eens bloed te laten trekken om te zien of het goed stijgt?
tiger
17 November 2011, 12:46
En inderdaad als je erop focust, dan voel je vanalles in je lichaam he.
Toen ik bloedverlies had deze zw vond ik ook dat ik buikkrampen had, maar misschien toch wel wat ingebeeld denk ik nu achteraf.
Maya
17 November 2011, 13:36
duim duim duim
liesje_
17 November 2011, 16:04
konijntje, ik duim en hoop dat alles in orde is ! Als het bloeden pas echt helderrood was na de echo, dan kan het zoals tiger zegt idd wel door de echo komen...
konijntje
17 November 2011, 16:41
Hey,
Bloedwaarden zijn meer dan verdubbeld en zijn nu 575 wat heel goed was voor 4w4d
Bloedingen zouden komen omdat ik asaflow neem, bloedverdunner, en vanmorgen bij mijn stoelgang( excuseer) te veel kracht heb gezet en daarbij dus enkele bloedvaten heb laten scheuren. de echo zal er ook nog enkele hebben geraakt, dus voorlopig blijven genieten!
Wat heel moeilijk is maar kom :)
liesje_
17 November 2011, 17:14
konijntje, 575 lijkt me idd heel goed :)Ja, bloedverdunners kunnen idd voor bloedverlies (of meer bloedverlies) zorgen. Als ik mijn regels heb en ik neem een pijnstiller met een bloedverdunner in, dan moet ik soms om de 10 min. 'verversen' (sorry voor de plastische beschrijving) terwijl dat anders maar om het uur of om de 2 uur is !
Probeer er van te genieten, met die hcg waarde ziet het er goed uit meid :)
konijntje
17 November 2011, 17:17
Hey liesje,
bedankt en ik weet dat de waarde goed is enzo maar in 2010 ben ik op 11 w en 4 dagen mijn kindje verloren omdat er plots geen hartactiviteit meer wa dat is 1 van onze zwaarste miskramen geweest en sindsdien is het voor mij erg moeilijk om te blijven geloven in een goede afloop
jen
17 November 2011, 17:26
maar je kan blijven hopen momenteel é super dat de bloedwaarden goed zijn.
tiger
17 November 2011, 19:30
konijntje, ik denk dat het heel logisch is na al die miskramen dat je niet onbezorgd kan genieten. Ik heb dat zelfs al na 1 MK, dus kan me niet beginnen voorstellen hoe het voor jou moet zijn.
Maar toch zo goed nieuws he. Goede waarden en inderdaad een aanvaardbare uitleg voor het bloedverlies he.
Ik duim echt heel hard dat alles goed mag blijven lopen!!
Wanneer is je volgende controle? Wordt je nu van dichterbij opgevolgd?
konijntje
17 November 2011, 19:36
Ik heb 29 nov echo maar moest ik terug bloeding krijgen moet ik bellen om vroeger te komen!! Ben blij dat ik vanmiddag vakantie mocht nemenvan mijn baas heb wat kunnen slapen en voel me nu wat fitter
liesje_
18 November 2011, 10:41
konijntje, dat kan ik begrijpen dat je geen onbezorgde weken tegemoet kan gaan. We kunnen alleen een beetje tegen de klok duwen en hopen dat de weken snel voorbij gaan, dat je snel voorbij die 12 weken bent, en toch al een klein beetje geruster kan zijn.
Ik hoop en duim voor je dat dit babytje 9 maanden in je buik blijft zitten !
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.