PDA

Volledige versie bekijken : en nu is het dat...

kastaar
19 February 2009, 08:30
Hallo Iedereen!

Gisteren vol goede moed weer naar de gyne voor een eicelmeting en dan een pregnylprik.
Maar de moed is me snel weer in de schoenen gezakt:
de eerste keer 1 eicel - geen geluk
de tweede keer 2 eicellen - geen geluk
deze keer: 9 eicellen!!!! Veel te veel dus voor een pregnylprik. Dus geen eisprong opwekken en onmiddellijk veel minder kans om deze ronde een baby te verwekken.
Reactie van mijn gyne: oh, jij hebt toch onvoorspelbare eierstokken!!!!! Eerst niets en dan te veel... Het enige wat je deze ronde kan doen is hopen op een natuurlijke eisprong. Medicatie is aangepast maar de kans zit er in dat de dosis nu te licht zal zijn en dat er volgende keer weer geen eicellen zitten!
Ongeveer 80 % kans dat tegen de volgende ronde mijn eicellen zich omgezet hebben tot cysten en dan is het weer een operatie... (en dus nog een verloren ronde)
Vroeg aan mijn gyné hoe veel rondes met clomid en pregnyl en het zijn er maar 6. Ik zit dus al aan 3 en als de volgende eventueel ook niets is zal het maar 2 keer meer kunnen....
Kzie het allemaal niet meer zo zitten. Kheb me er deze ronde echt niet op gefocust. Kwas er veel minder mee bezig dan anders en toch is de ontgoocheling even groot.
Gisteren kon mijn man niet mee naar de gyne en toen ik buiten kwam wou ik echt een knuffel of iemand die me wat geruststelde maar kvoelde me zo helemaal alleen op de wereld. Ik probeerde hem te bellen maar de bat van zijn gsm was plat en ik kon hem maar niet bereiken...

Toen ik daar toekwam stond er een kennis van vroeger bij de secretaresse. Ze kreeg haar zwangerschapspakket dus vroeg ik of ik hen proficiat moest wensen. Ja zei ze (maar mag het nog niet doorvertellen) Toen ik zei dat ik niet wist dat ze al een baby wilde zei ze: wel, het is er ook vlugger dan gepland. Vorige maand gestopt met de pil en mijn regels bleven maar uit en kijk nu!
Het leven is toch echt niet fair hé soms! Ik hun het haar echt, maar mezelf precies ietsje meer... geen leuk gevoel zo jaloers zijn

voila, dat ben ik hier nu ook even kwijt.

Khoop dat we binnenkort allemaal eens gelukkig kunnen zijn!

Vele groetjes, een depri kastaar.

ps: en ik ben momenteel aan het duimen voor Fieke (want zij heeft vandaag toch haar operatie hé?)

katrientje
19 February 2009, 08:35
Kastaar.... ik ken er alles van! Heb het ook meegemaakt... is zeker niet fijn en hoop dat ze voor jou een goede aangepaste oplossing zullen vinden.
Ik steun je en duim voor je meid!

Fieke wordt inderdaad geopereerd, ben is benieuwd dat alles goed gaat met haar...

x

elsken
19 February 2009, 08:37
Oh kastaar ik versta u volledig, heb gisteren ook goe en slecht nieuws gekregen.
Ik ben wel degelijk zwanger maar kans zit er in dat het een MK wordt aangezien de waarde te laag zijn en ik pas ma terug mag gaan voor andere testen.
Voelde mij gisteren ook heel alleen en unfair als je dan weet wie er allemaal zwanger is dat je kent.
Kan heel goed verstaan da je effen zou ontploffen als er dan iemand zegt van ja vlugger dan gepland ben ik zwanger.
weet je wat ik gisteren zei, misschien heel dom maar ik vroeg mij af wat ik onze lieve heer toch misdaan had als het eventueel een mk zou worden.
dom hé, maar tja op da moment ben je wel verdrietig, je ziet geluk en verdriet liggen heel dicht bij elkaar.
Ik hoop voor jou dat het toch nog mag lukken voor volgende maand mss want als ik zie dat je al 56 rondes gehad hebt dan verdien je van mij een heel dikke pluim omdat je er de moed toch nog altijd inhoudt.
Ik heb heel veel respect voor personen als u die het al zolang proberen, echt waar !!!

en als het een beetje een troost kan zijn zal ik u bij deze een knuffel geven.
:-)

xxxxxxx

Fieke
19 February 2009, 18:32
de moed niet opgeven meisje! Blijf erin geloven!

kastaar
19 February 2009, 19:31
@ katrien: weet je , je bent een sprankeltje hoop voor mij, zoals iedereen hier op het forum die kan aankondigen dat ze zwanger zijn! Tis inderdaad niet fijn maar het is zo en we moeten verder want we willen een baby! Is het nieuws bij jou al een beetje bezonken of ben je nog altijd even euforisch als toen je vernam dat je zwanger bent? Als het van mij ooit zo ver is zal ik het niet geloven denk ik... Al kwaaltjes?

@ elsken: positief denken hé! en hopen dat de waarden volgende week beter zijn. Kveronderstel dat het niet vlug genoeg kan gaan... Verdriet en geluk liggen inderdaad heel dicht bij elkaar. Als ik een moment heb wanneer ik me heel ongelukkig voel denk ik dat ik supergelukkig zal zijn als het wel zo zal zijn!! Gewoon omdat we ons zo ongelukkig gevoeld hebben en weten wat we er allemaal voor moeten doen of hoe lang we moeten wachten; daarom zullen we nog gelukkiger zijn. en na al die tijd zal ik me dus heel gelukkig moeten voelen hé ;-)
Wat je schrijft over "de lieve heer hierboven" klinkt dat niet zo vreemd hoor! Kheb me dat ook al veel afgevraagd. Weet je wat mijn vriend vorige keer antwoorde toen ik hem vroeg wat ik "hem" ooit misdaan heb om dit te verdienen: " maar schatje toch! Denk jij nu echt dat je het niet verdient? De lieve heer bestaat gewoon niet want anders moesten we niet zo lang wachten" Kvond het wel grappig hoe het er uit kwam en daarom moet ik er nu mee lachen omdat ik het hem telkens opnieuw hoor zeggen.
Bedankt voor de knuffel, ik voel hem tot hier ;-) en natuurlijk een dikke knuffel terug want je kan er ook 1 gebruiken hé na gisteren! Ik duim hoor!!

@ fieke: we moeten er in blijven geloven hé! We willen nu eenmaal een baby! Maar af en toe een dipje mag wel eens hé zolang we dan weer verder positief denken.

katrientje
20 February 2009, 08:38
Kastaar, eerst en vooral een dikke knuffel!
Ik ben heel blij maar blijf er ook nuchter onder want het kan nog altijd mislopen... erg dat je zo moet denken hé. Ik koester het, maar wil mezelf niet gek maken.
Daarom koop ik ook nog niets ofzo.
De kwaaltjes : pijnlijke borsten en tepels, soms bandenpijn, opgeblazen gevoel, slecht verteren.
Gelukkig (nog) niet misselijk.

Veel sterkte en laat je niet gaan hé! Je mag eens down zijn maar het komt zeker goed.

Dikke knuff

L@yla
20 February 2009, 15:21
@ kastaar een hele dikke knuffel van mij , het is soms idd niet altijd even eerlijk maar ja we kunnen er niet veel aan veranderen e...

veel sterkte meid
xxx
layla

kastaar
7 March 2009, 19:55
Zeg, hierboven schreef ik over een kennis hé die ik tegenkwam bij de gyne die zo snel zwanger was...
Khoorde haar nu vertellen tegen een andere vriendin:
Kheb er al meer op gevloekt dan wat anders, khad niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Kmoet nu opletten met alles wat dat ik doe, en ik ga minder kunnen uitgaan en blablabla
Had er moeite mee om het aan te horen!
geen problemen, onmiddellijk prijs en toch niet gelukkig! Ik kan dat moeilijk verstaan...

kleinke
7 March 2009, 23:08
ik verta da ook ni zoiets!
ze wete ni hoeveel geluk ze hebbe...

tess1307
17 March 2009, 19:55
Als ik dit allemaal lees dan voel mij ook helemaal niet zo gelukkig.. Het moet verschrikkelijk zijn dat het niet lukt.. Ik ben nog maar bezig hé, maar ik heb altijd het idee gehad "wat als het niet lukt bij mij".. Ik mag er echt niet aan denken.. Gelukkig ben ik nog niet lang bezig en heb ik nog heel veel hoop maar als ik er ook maar durf aan denken of deze verhalen lees dan zakt de moed mij soms helemaal in de schoenen..

Ik heb ook een nicht die nu bevallen is, ze was een maand samen met haar vriend, van de eerste keer prijs, een ongelukje, mijn andere nicht net hetzelfde, drie maand samen en prijs.. En dan die mensen die het zoooo graag willen, daar lukt het niet.. Ik voel zo met jullie mee, maar de moed echt niet opgeven hoor.. Je kan hier alles kwijt en ik lees graag alle verhalen van mensen die zwanger willen worden, net zwanger zijn, al even zwanger zijn of waar het moeilijk gaat. Ik wil iedereen steunen ook al ben ik nog maar net bezig.. wie weet kom ik ooit in hetzelfde schuitje terecht en dan zal ik ook steun kunnen gebruiken..

Een hele warme knuffel aan iedereen hier.. en heel veel succes verder, ik duim voor jullie allemaal hoor!!

xxx

kleinke
17 March 2009, 22:36
hey tess,

je moet nog ni paniekeren hoor, je bent "nog maar" aan ronde 3.
zelf voelde ik dat er iets ni klopte. iedereen zegt van: je bent er teveel mee bezig. maar zelf wist ik dat er iets ni juist was.
je kent je lichaam zelf het beste en vertrouw daarop zou ik zeggen.
zolang je geen onregelmatige cyclus hebt doe je maar rustig verder ;)

veel succes
ik zie dat je NOD in aantocht is :)
ik duim voor je hoor

groetjes kleinke x