PDA

Volledige versie bekijken : openliggende billetjes

leslie
28 September 2011, 13:14
hallo iedereen,
ik heb een vraagje en hoop hier antwoord te kunnen vinden. ik heb een dochtertje van 4 maanden en zij heeft sinds 2 dagen dunne, zuurruikende poepluiers waardoor haar billetjes ocharme ongelooflijk rood zien en op sommige plaatsen ook wat op liggen door het zure in haar stoelgang. ze maakt geen koorts en is heel opgewekt. enkel natuurlijk doet het wel pijn als ze moet plassen of kaka doen...

hebben jullie hier ervaring mee?
alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes

mini
28 September 2011, 14:54
Als ze echt openliggen kan je er best eerst eosine opdoen, dit laten opdrogen en dan daarboven daktozin. :)
Als het eerder rood is dan kan je gewoon daktozin gebruiken.
Is vrij te verkrijgen bij de apotheek.

joke
28 September 2011, 15:26
Ocharme zeg. En ja, zal wel dat het pijn doet :(

Wat ook héél goed helpt is inotyol. Dat is een zalf die echt is voor huidirritaties enzo. Wij gebruiken dat hier heel veel; waaronder ook als Senne een rood poepje heeft.
Zo ook in de winter als mijn handen weer openliggen van de kou. Dan knn die echt bloeden en ik doe dat daar dan op en de volgende dag is dat weer helemaal beter! Echt iets goeds!
Enige nadeel is dat het wel een vettig goedje is en plekken kan nalaten op kledij enzo. Maar ja, pamper beschermt dat wel, hé :)
Hopelijk is je dochtertje er snel vanaf!

cocelinetje
28 September 2011, 19:27
Bij ons had de kinderarts gezegd: daktozin voor als er wondjes zijn en als het gewoon rood ziet inotyol. Net voor lander gaat slapen doe ik altijd inotyol aan zijn poep, das hier een gewoonte :) en tis echt zelden dat zijn poep rood ziet of dat hij wondjes heeft.

_liesje_
28 September 2011, 19:39
Hier is inotyol ook dé wonderzalf!!! Hij kent tube maar al te goed...
Goede tip voor de handen joke, wat kan ik daar toch last van hebben!!!

Machteld
28 September 2011, 20:54
Inotyol!!!! Das echt een wondermiddel. onze kindjes hebben ook zo'n gevoelig poepje - zelfs Mare nog en die is al 3.
Daktozin zou vooral werken als ze wat ziek zijn (huidreactie op antibiotica, tandjes kan ook). Maar eerlijk? hier helpt dat echt geen kneit.

Jess
28 September 2011, 22:04
Hier ook vooral inotyol! En als het open ligt idd eosine aandoen!
Daktozin helpt hier ook niet echt!

Cindy1987
29 September 2011, 15:50
eosine mag je enkel gebruiken als er blaasjes zijn omdat deze uitdrogen. wanneer je eosine op een open wonde doet, kan je kloven veroorzaken. beter om enkel inotyol, neo-cutiginol, mitosyl... gebruiken, rechtstreeks op de billen.

Bo
29 September 2011, 15:59
Hier ook Daktozin voor een rood poepje, en Inotyol voor een open poepje. Inotyol werkt ook hier het beste :)