Volledige versie bekijken : band met de papa
lotje
18 September 2011, 16:53
hoi dames,
ik maak me beetje zorgen over mijn man en zijn band met Luana
mijne man is de beste papa voor zijn dochter die ge u kunt voorstellen! ziet haar ontzettend graag, zij is echt zijn prinsesje!! als hij thuis komt is ze ook het eerste waar hij naartoe gaat, spelen met haar noem maar op hij zou alles voor haar doen!
MAAR... luana stoot hem constant af en waarom ik weet hte echt ni???
en tis ni al een tijdje hoor, het duurt nu toch echt al wel lang dus of het een fase is ik heb er mijn twijfels over..
zoals juist zijn we gaan zwemmen en hij mag nog ni aan haar komen he tis constant mamamama!! ik wil effe mijn haar kammen dus hij pakt ze effe vast schreeuwen voor haar mama ni te doen!!
en het doet hem ocharm ook zoveel verdriet ik zie het in zijn ogen, hoe zou je zelf zijn??? hij is er zelfs al eens boos voor geworden op haar zo van: ja bezie het dan zelf he, laat het dan maar!!
nu ja ik doe hire wel het meeste voor en met haar omdat mijn man nu eenmaal lange dagen maakt op het werk, ma tis nu ni datem niks doet he ik snap het echt ni!!
en meestal zijn de meisjes toch papa kindjes??
ik vind dit zo erg he???? wa kan ik daaraan doen???
Liefde is...
18 September 2011, 18:10
Oooh dat is echt niet leuk hé...
Maar wat doe je eraan.. Misschien hen wat meer tijd samen laten doorbrengen.. Voor zover dat dat lukt want als hij lange dagen heeft gaat dat moeilijk tijdens de week..
Maar wat ik dus bedoel.. Luana en haar papa alleen dingen laten doen zonder dat jij in de buurt bent.. Want als je in de buurt bent roept ze op jou maar als je er niet bent is ze enkel op hem aangewezen..
Is hij thuis wanneer ze gaat slapen? Anders er een gewoonte van maken dat papa haar altijd in bed stopt of in bad...
Moeilijk...
Snoetje
18 September 2011, 18:18
ik heb dat ook gezien bij een vriendin van me die thuisblijf-mama is en waarbij de kindjes dus steeds op haar konden terugvallen. die hadden ook zo'n periode dat ze altijd op mama riepen en papa niet veel kon goed doen.
wat daar geholpen had was de papa was tijd alleen laten doorbrengen met het kindje en dat jij dus echt weg gaat (eens gaan winkelen ofzo)
lotje
18 September 2011, 19:50
ma ik doe da ook regelmatig hoor, heb veel vriendinnen waar ik regelmatig mee af spreek en ook regelmatig zonder de kids (zoals komend zaterdag vb hihi) en ja hij komt thuis tegen een uur of half 7 dan eten we nog samen, gaan met ons drietjes in bad en de ene keer leg ikhaar te slapen, de andere keer hij dus we proberen er wel voor te zorgen dat hij het ook vaak doet vind het zo vreemd want ik kan nu is echt van niks zegge da doe je verkeerd! en tot 3 maand geleden gaf ik op zaterdag dansles en was ik weg van smorgens tot een uur of 2 en hadden zij de hele zaterdag voor hun tweetjes das nu pas weggevallen vind het zo vreemd maar zo erg voor hem
snoezel
18 September 2011, 20:00
k zou hem ook gewoon eens een namiddag alleen laten met haar.
en jij echt weg hé :)
die periode hebben we hier ook gehad hoor.
trouwens, als hij valt, 's nachts wakker wordt, ziek is, ... is het nog altijd eerst mama.
papa doet dat even goed maar mama heeft een dikke streep voor.
k zou gewoon proberen van haar samen met papa wat dingen te laten doen.
bijvoorbeeld helpen in de tuin, samen naar de winkel, ... denk maar aan zo'n dingskes hé.
hier is het bijvoorbeeld een mannenjobke om samen naar de carwash te rijden. daar genieten ze echt volop van en mama mag niet mee :)
lotje
18 September 2011, 20:05
ja misschien moeten we inderdaad zo nekeer een 'vast' gegeven zoeken vb zondags na de bakker met haar fietsje ( is hier om de hoek) want mama geraakt dan moeilijk uit haar pyama :) das mis wel een tip
snoezel
18 September 2011, 21:51
denk dat het ook gewoon belangrijk is voor je ventje dat hij ziet dat ze haar wel goed voelt alleen bij papa.
dan zijn die momenten mss minder zwaar als ze enkel jou wil hé :)
_liesje_
18 September 2011, 22:20
Hier is mama ook de grote troost.altijd al zo geweest.
Is wel zo dat je als mama meer instaat voor de verzorging (meestal e, zijn uitzonderingen, wil niemand op de tenen staan ;) ) dan komt dat een beetje automatisch.
Papa en eben hebben een totaal andere band dan ik met hem. Met papa is het dollen, stoeien, gek doen... Met mama is het knuffelen, puzzelen, boekjes lezen, woordjes leren. Bedoel maar wat is slecht of goed? Iedereen is anders.. En luana zal zeker een goede band hebben met haar papa, anders zou het niet lukken als ze alleen zijn e. Dat moet je ventje ook wel voelen. Maar snap het zeker wel. Int begin vind dat je fijn e, als ze jou willen bij een pijntje enz. Maar je weet hoe goed dat doet om te weten dat jij op die moment je kind alle troost kan geven die het nodig heeft. Dan wil je ook dat je partner dat kan voelen e...
Mieke
19 September 2011, 11:54
Hier het voordeel dus van in shiften te werken hè. Mijn ventje is evenveel alleen thuis met ons Kaat dan ik. Als ik de late of nacht heb, of een weekenddienst, moet mijne man wel voor ons Kaat zorgen en hij merkt zelf ook dat hij wel streng moet zijn of ze luistert niet. Hier is de band zowel met de mama als met de papa het zelfde. Kom ik van m'n werk dan vliegt ze naar mij, komt mijne man van z'n werk vliegt ze daar naartoe :-)
joke
19 September 2011, 13:20
Hier zoals bij Liesje;mama is goed voor boekjes enzo en papa om te stoeien. En Senne wéét dat ook precies. Als hij een boekje wilt lezen, loopt hij papa voorbij en komt naar mij.Maar evengoed naar papa en mij voorbijlopen. Gek hé. Alsof papa niet kan lezen :D
Toen ik nog bv gaf, hebben we voor mijn man ook aparte momentjes gevonden. Zo gaf hij Senne een bad iedere avond. Dat was dan echt zijn momentje.
Hij genoot daar echt van. :)
Machteld
19 September 2011, 20:28
Goh hier is't een tijd echt andersom geweest met Mare. het kwetste me ook echt enorm, voelde me zo verdrietig en eigenlijk met momenten ook wel een slechte mama. ik zag niet meteen wat ik fout deed, maar het moest toch wel iets zijn waardoor ze me niet zo graag had als de papa, niet?
Maar eigenlijk is dat een beetje vanzelf ook in evenwicht gekomen. Wat hier echt heeft geholpen (met echt heel veel dank aan de papa) is niet toegeven aan het "papa doen" of "mama doen". zo zien ze ook dat het bij de andere ouder ook best fijn kan zijn.
Sinds Lode er is, heeft ze zelf ook meer aandacht nodig van mij. Komt ze meer knuffelen. Tis wel nog zo dat het nog altijd een papa's kindje is. Ik doe het meeste met Lode, de papa met Mare. Zo gaan we beide apart met hen nr de peutermuziekschool op zaterdag: ik steeds met lode en de papa met Mare. eigenlijk vooral omdat de fietsstoeltjes zo op de fiets passen hoor.
Bo
20 September 2011, 13:55
Hier is dat ook zo, met beide zelfs, we beginnen het al te merken aan Alexander zijn gedrag naar mij toe als ik mijn kont draai :rolleyes:
Hier is t mama-mama de hele dag, papa wordt vaak echt weggeduwd al krijsend en schreeuwend door Laurens. Helemaal niet leuk, niet voor de papa maar ook niet voor mama :(
Het is ietsje gebetert sinds mijn man méér met hem bezig is geweest. Ik laat hem bv ook vaak alléén, of hou me afzijdig als ze met elkaar bezig zijn, ook voor standjes te geven en zo want dat schoof hij nogal makkelijk naar mij :rolleyes: Ervoor zorgen dat er meer quality-time is tussen hun is nog de beste tip die ik kan geven. En de rest betert vanzelf wel. Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik ècht niet meega naar de voetbal later hoor :D
L.I.B.
21 September 2011, 09:02
Inderdaad, écht quality time. Soms kan Jade bij ons wel wat meer voorkeur geven aan mij maar evengoed de dag erna aan de papa. We doen veel dingen samen (badje, flesje, boke). Ze roept soms op mij (en ni afgeven hé), ik antwoord dan maar ga niet altijd naar haar toe.
Mijn vriend is nu uitzonderlijk 4 ochtenden thuis geweest (2x weekend + 2x ziek) en vanmorgen, van de moment dat ik ze uit haar bedje nam: PAPA!!
Soms wil ze hem géén kusje geven (zich echt wegdraaien hé) en soms mij niet.
Met oplossingen kan ik je dus niet helpen maar ik hoop dat wij dat niet moeten meemaken, zou echt kwetsen.
tiger
21 September 2011, 10:48
Jarne heeft ook niet echt een voorkeur, wij doen dan ook veel samen, mijn man brengt door de week zelfs meer tijd met Jarne door dan ik, omdat ik zo lang weg ben voor mijn werk.
Maar meestal moet hij toch net diegene hebben die er op dat moment niet is.
Als mijn man bv de late heeft (zoals deze week) is Jarne heel vaak lastig. Hij wil dan niet eten, wordt onmiddelijk boos, wil zijn tanden niet poetsen (de papa doet dat normaal), ..
Gisteren avond was bv een hel, hij was zo boos (ik weet niet waarom), hij kwam achter mij aan gelopen dat ik hem moest oppakken, maar als ik dat deed begon hij mij weg te duwen en te slaan. Hij mistte echt zijn papa denk ik.
Maar deze morgen, toen ik dus weg was, heeft hij naart schijnt de ganse tijd achter mama gevraagd.
L.I.B.
21 September 2011, 11:50
Als ik jade zo bezig zie, dan denk ik heel dikwijls: wàt zou er nu toch in dat koppeke omgaan?
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.