Volledige versie bekijken : avondschema
sann
6 September 2011, 16:17
dag dames
heb hier nog eens een vraagje.
nu het weer school is en ik dus weer ga werken, merken we op dat we alexander smorgens moeten wakker maken. Vanmorgen was hij hierdoor ook erg zeurderig....
Nu vroeg ik mij af hoe laat jullie je kindjes in bed steken en hoe jullie avon,d er dan uitziet? Wat en wanneer eten ze? Hoe laat gaan ze ten laatste hun bed in?
sann
L.I.B.
6 September 2011, 16:30
Rond 17u45 ben ik thuis, jade krijgt dan meestal direct haar flesje (270ml, soms helemaal uit, soms niet). Ondertussen staat ons avondeten op. Rond 18u zitten we dan meestal aan tafel, wij eten ons patatjes, jade een boke. Om de 2 dagen gaat ze met mij of de papa in bad en ten laatste om 19u ligt ze in haar bedje. En 's morgens ga ik haar rond 6u50 wakker maken. Meestal is ze opgewekt dan, in het geval dat het toch iets later is geworden, dan weent ze ook soms.
In't weekend kijk ik minder op het uur maar meer dan een uur later om te gaan slapen zeker niet. Hangt er ook van af of ze tijdens de dag goed heeft geslapen.
cocelinetje
6 September 2011, 16:45
Als ik ga werken ben ik rond 17u15 thuis met Lander. Meestal eet hij dan rond 17u30-18u nog een kleine boterham. Rond 18u30-19u drinkt hij dan nog zijn melk en dan ligt hij ten laatste rond 19u30 in zijn bed. Meestal merk ik dat hij rond 19u echt wel moe is en dan ook wil gaan slapen. Rond 6u30 moet hij dan toch opstaan en hij heeft zijn slaap echt wel nodig :)
Bo
6 September 2011, 16:51
Ik wou dat die bengels van mij weer eens wat langer sliepen :rolleyes: Maar ja, dat verandert ergens wel weer è :D
Hier zijn ze tegenwoordig rond 6u-6.30u wakker, allebei meestal en vanzelf. Alexander durft soms wel weer eens te slapen tot 7u gelukkig. Laurens weer niet.
s'Avonds sluit ik om 18u, dan rap naar de crèche en ik ben dan thuis rond 18.15u-18.30u. Dan nog eten maken, badje, flesjes, verhaaltje etc en ze liggen er rond 20u dan in. Ze zijn dan echt wel moe, al durven ze wel eens doen alsof ;)
snoezel
6 September 2011, 18:36
hier gaan ze rond 19u15 slapen, meestal is het ten laatste 19u30 (hangt een beetje af hoe goed ze meewerken :)) en 's morgens moeten ze er uit om 6u30. k moet ze wel alletwee wakker maken, maar ze zijn wel niet lastig of zo.
nu ja, kobe heeft nog drie kwartier om in de auto te hangen, ons diede die is 's morgens de eerste in de kribbe dus die heeft daar ook nog even haar rust.
sann
6 September 2011, 19:18
momenteel gaat het hier zo:
rond 17.00 komen we thuis en maak ik eten. Tussen 17.30 en 18.00 krijgt Alexander 2 sneetjes brood. Rond 19.00 maken we hem klaar om in bedje te gaan, dan krijgt hij nog zijn flesje, 10 minuutjes wakker en dan in bedje. Wat dus vaak neerkomt op rond 20.00 of later in bedje.
heb schrik dat als ik veel vroeger een flesje zou geven hij niet zoveel zal willen drinken en vind zijn melk toch nog belangrijk. Minder bokes is ook niet echt haalbaar, hij zeurt meestal nu nog voor nog eentje...
lotje
6 September 2011, 20:17
hier gaat het zo (heel hectische avond omwille van maar 1 auto :)
rond 16.30 ben ik thuis dan schel ik al patatjes en zet alles klaar dek de tafel al enzo dan speel ik even met haar dan rond 18 u mijn man gaan halen thuis rond 18.15 dan eten we met ons drietjes gezellig patatjes (alleen bij onthaalmoeder heeft ze smiddags al eens patatjes gegeten maar is maar 2dagen de week)
daarna gaan met ons drietjes in bad om 19.15 krijgt ze nog een flesje en dan om 19.30 bedje in
in de week moet ik haar smorgens wakker maken om 6.45 alhowel ze van onze wekker ook wakker word int weekend mag ze langer slapen en dan is het meestal 8.30
sunshine
6 September 2011, 20:23
Waw Lotje, gaan jullie elke dag alledrie samen in bad? Dan hebben jullie wel een heel groot bad :p, maar 't lijkt wel leuk!
Jess
6 September 2011, 20:53
De ene week ben ik al vroeger thuis (werk dan tot 16u) de andere week is het later (werk tot 18u).
Als ik de vroegen heb doe ik samen met Mathis wat boodschappen en als we thuis zijn dan spelen we nog een beetje samen.
Het eten komt hier tegen 18u op tafel (als ik om 16u gedaan heb) dan eet Mathis wat mee, of hij krijgt een boke afhangelijk van wat we eten en in wat Mathis zin heeft.
Als ik de werk tot 18u ben ik tegen 18u45 thuis en krijgt Mathis direct een boke. (ik kook dan pas als Mathis slaapt)
Rond 19uur ga ik Mathis klaar maken voor zijn bedje, om de andere dag een badje, tandjes poetsen, pymama aan,...
Zijn flesje volgt daarna!
Maar het is dus vooral afhangelijk van welke dienst ik heb op het werk: als ik om 16u gedaan heb dan begin ik om 8uur en moet ik Mathis dus wakker maken 's morgen en ligt hij tén laatsten om 19u30 in bed!!!!
Als ik de laten heb tot 18uur, dan begin ik pas om 10uur en kan Mathis wat langer slapen, maar door het lawaai van papa 's morgen is dat meestal tot 7u30-8u, en dan mag en kan hij een klein beetje langer opblijven maar 8uur is dan het maximum!
M'tje
6 September 2011, 21:23
Hier gaat Renéetje slapen tussen half acht en acht uur meestal. Soms ook wel wat later hoor, afhankelijk van hoeveel ze overdag heeft geslapen en van het feit of we ze de volgende moeten wakker maken of niet. Mijn man staat in 't onderwijs, dus deze zomer heeft ze altijd kunnen uitslapen. Ze is dan meestal wakker rond 7u30. Als het eens wat later was, haalt ze dat overdag wel in.
Het "ritueel" zit zo in elkaar: mijn man of ik maakt eten (afhankelijk wie langst moet werken) en als we aan tafel gaan, dan eet ze nog beetje mee (maar echt niet zoveel, kan evengoed ook een beschuitje zijn). Terwijl ik keuken opruim, speelt mijn man nog beetje met haar of houdt ze zichzelf nog wat bezig. Als keuken opgeruimd is, dan doen we "zotjes" in de zetel: kriebelen, spelen, kusjes geven.... Dan omkleden en flesje. Na het flesje onmiddellijk naar bed. Badje geven we om de 2 dagen wanneer het past: kan overdag, ofwel eens met papa in de douche, daar zit geen regelmaat in.
We hebben dus nog geen echte "structuur", omdat we merken dat ze dat nog niet echt nodig heeft. Ze gaat erin als ze moe is, maar eigenlijk zelden of nooit later dan half negen. En dat is dan enkel als ze kan uitslapen, anders tegen half acht ten laatste erin!
lotje
7 September 2011, 14:09
yeps groot bad hier met brubbels :) maar da zette we ni elke dag op hoor
vind da een zalig moment en zolang we da nog same kunnen doen doen we da wel :)
_liesje_
7 September 2011, 14:24
Hier is het ongeveer ook zo hoor...
(als ik ga werken):
Ik wek eben rond 6u50, wassen, aankleden, flesje... Vanaf oktober zal het boterhammetje met beker groeimelk zijn (proberen toch! Nu heb ik smorgens veel meer tijd als ik hem afzet aan de creche, dan ontbijt hij mee met mij)
De papa gaat de kindjes gaan halen rond 17-17u15. Dan krijgt eben nog een stukje fruit of yoghurtje. Denk niet dat papa echt de mogelijkheid gaat hebben om met die twee in huis te koken (als hij alleen is) dus wij gaan de avond voordien al veel voorbereiding doen, groentjes eventueel al klaarmaken en patatjes schellen. Aangezien ik pas om 18u30 thuis ben, soms 19u :( moet er dan nog heel veel gebeuren. Eben eet meestal wel nog mee met ons, ook al geef je een boterhammetje, hij moet toch eens proeven!
Rond 19u30 beginnen we aan bad, en dan bedje in na zen flesje.. Alles zit wel vrij kort op elkaar bij ons, maar zie dan wel dat hij niet te veel eet aan tafel...
tiger
7 September 2011, 14:28
Tot een 2 maanden geleden ging Jarne rond 19u15 slapen. Dan was het 's avonds rushen want ik kom pas thuis om 17u45.
Hij was smorgens dan vaak al wakker om 6u, ten laatste 7u.
Op vakantie ging hij later slapen en dat lukte zo goed, hij sliep dan smorgens wat langer, dat we het ritme thuis ook wat aangepast hebben.
Ik kom thuis om 17u45, normaal heeft mijn ventje dat het eten al klaar.
(als hij de late heeft maakt hij smiddags warm en moet ik enkel opwarmen)
Jarne eet dan 2 à 3 boterhammen en een yoghurtje. De laatste dagen wil hij die boterham wel niet meer als wij warm eten, hij wil dan mee warm. Daar moeten we dus nog een oplossing voor vinden, want hij eet in de creche smiddags al warm en ik vind dat hij die boterhammen ook nodig heeft. Nu moet hij dus 1 boterham opeten en dan krijgt hij nog wat van ons eten.
Rond 17u20 gaan we dan naar boven ons wassen. Hij gaat met een van ons mee onder de douche. En soms in bad, dat duurt dan wat langer.
Meestal krijgt hij zijn flesje dan tegen 17u40, terwijl zetten we een dvd (dribbel, musti, tik tak, ..) op. Dat duurt meestal 3 verhaaltjes (dus 15min), daarna tandjes poetsen, verhaaltje en om 20u15 ten laatste ligt hij in zijn bed. Jarne valt meestal ook onmiddelijk in slaap.
Hij slaapt dan smorgens tot 7u à 8u. De laatste dagen moeten we hem zelfs wakker maken om 8u.
tiger
7 September 2011, 14:31
Ik moet er wel bijzeggen dat het bij ons smorgens geen race tegen de klok is, we moeten jarne niet speciaal vroeg wakker maken.
Als mijn man de vroege heeft komen de oma's om beurten om hem naar de creche te doen, aangezien ik al om 6u15 vertrek. Dat vind ik toch iets te vroeg voor hem om op te staan en de creche gaat trouwens pas open om 7u.
Als mijn man de late heeft brengt hij jarne naar de creche, maar dan heeft hij tijd genoeg.
boeleke2704
9 September 2011, 10:26
Sinds 1 september hebben wij ons avondritueel wat moeten vervroegen :(
Ik kom tegen 16u30 thuis. We beginnen dan aan het eten. Mijne man is tegen 17u15 thuis en dan zitten we rond 17u30 aan tafel. Henrike eet dan een boke; maar hier hetzelfde probleem als bij Tiger... Henri wil eten wat wij eten, maar hij krijgt al warm in de crèche.
Tegen 18u30 zet ik hem in badje (bijna elke dag, hij doet dat zo graag!!) en om 19u drinkt hij een flesje voor TV (Nijntje is topper momenteel). Dan tandjes poetsen, eventueel nog een verhaaltje en bedje in. Ik zorg ervoor dat hij zeker om 19u30 - 19u45 in bed ligt.
Bij ons is het wel rushen 's morgens :(
We moeten om 7u40 vertrokken zijn. Henri naar de crèche en dan ik naar m'n werk.
De 1e dagen moest ik Henri gaan wakker maken. Maar hij is al gewend aan het nieuwe ritme. Bijgevolg ook in het weekend :( JAMMER!!!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.