PDA

Volledige versie bekijken : stoppen met de pil

Plouchke
15 February 2009, 21:43
hebben jullie het aan vrienden/familie/collega's verteld toen jullie gestopt waren met de pil?

Koke
15 February 2009, 21:48
Bij mij zijn enkel 2 van m'n collega's op de hoogte. Zo heb ik toch iemand om mee te praten, maar krijg je ook niet constant "en, al zwanger"-vragen.

Familie en vrienden denken dat wij nog lang niet aan kinderen toe zijn, dus voor hen gaat het een complete verrassing worden.

bejes
15 February 2009, 21:52
Hallo,
Nee ik zeg dat zeker niet aan mijn familie ofzo hoor dat is tussen ons 2 en een vriendin...
Mijn familie denkt ook dat wij er nog niet aan toe zijn ze zullen nog al schrikken ;)
Groetjes

Plouchke
15 February 2009, 22:27
Ik ben sinds november gestopt met de pil.
Niemand is hiervan op de hoogte (buiten mijn vriend uiteraard)
Maar als het onderwerp toevallig onder de vrienden komt op kindjes, en ze vragen er iets over
aan mij dan ontken ik altijd. 'nee nog ni gestopt met de pil', 'nee nog niet mee bezig'...
kHeb ook geen zin in vragen van 'en als zwanger' en zeker als het niet direct lukt...
Hoe oud zijn jullie ongeveer en hoelang al aan't proberen? en ook voor 1ste?

_liesje_
15 February 2009, 22:31
Wij hebben er ook voor gekozen om het niet te vertellen, enkel twee mensen die ons nauw aan het hart liggen weten het.

bejes
15 February 2009, 22:53
Hallo,
Ik ben er 21 wij zijn 3jaar samen maar mijn vriend is een stukje ouder dan ik daarmee wil ik ook niet te lang wachten en voel gewoon dak er klaar voor ben ik heb genoeg gefuift :) en jullie?
Groetjes

Trinity
15 February 2009, 22:57
Mijn ma, en daardoor ook mijn broer en schoonzus. Later ook mijn pa en één collega. Ik had het nodig om er soms over te praten, maar ze hebben hier wel altijd subtiel mee omgegaan. Mijn schoonzusje had zelfs al laten weten dat ze wel draagmama wou zijn als de natuur zijn werk niet wou laten doen bij mij, en een maand later was ik zwanger :-) .

Sweetdreams1987
15 February 2009, 23:02
@ Plouchke: ik ben eind oktober gestopt , ik heb het alleen verteld opt werk en aan mijn beste vriendin.
ik denk wel dat mijn ouders een vermoeden hebben maar we zeggen nog niets

@ bejes : is bij ons ook zo , ik ben nu 21 bijna 22 en mijn vriend is 25 bijna 26 ,
bijna iedereen van mijn vrienden zit nog opt school en zijn der helemaal niet mee bezig ,
enkel 2 andere werken ook.
wij zijn ook de eerste die echt zijn gaan samenwonen enzo ,
en ja zoals ge al zei genoeg gefuift :)

-x-

bejes
15 February 2009, 23:05
Ja ik vind dat wel jammer, mijn vriendinnen zijn er ook absolut nog niet mee bezig dus ja..
Ben blij dat ik dit hier gevonden hebt om met anderen er dan over te kunnen praten ik ben gestopt eind december ik hoopte tegen juni zwanger te zijn zou da ideaal vinden dan niet te zwaar in de zomer maar als je er aan begint wil je precies dat nu al prijs is :)
Groetjes

_liesje_
15 February 2009, 23:06
wij zijn beiden 23, en na de bevallingen van beiden mijn zussen, is mijn moedergevoel naar boven gekomen!
veel mensen stellen nu uiteraard de vraag, "en jullie?", altijd spannend om men gezicht in bedwang te houden... maar tot nu toe, lukt dat nog vrij goed.
Mijn schoonmoeder blijft maar over zwangerschappen spreken, ik voel het al aankomen, dat ik het er uitflap! :-)

_liesje_
15 February 2009, 23:07
bejes ik snap precies wat je bedoelt, ben pas sinds deze maand gestopt, en wou al dat het zover was!
deze site is echt super voor mensen als wij, die niet te veel willen verklappen aan de buitenwereld :-)

bejes
15 February 2009, 23:11
Ja vorige maand januari heb ik niet mee geteld in mijn ronden ja da was gewoon een maand waar we absolut niet in geprobeerd hebben om zwanger te raken maar deze maand wou ik er toch voor gaan elke keer om de 2dagen klussen enzo...:) nu is normaal mijn eisprong voorbij zal afwachten zijn. Heb jij er deze maand al speciaal opgelet? ovulatie test ofzo gedaan?
XXX

_liesje_
15 February 2009, 23:16
nog geen ovulatie test gedaan.
om eerlijk te zijn, wist ik zelf ni wanneer mijn eisprong was! maar dankzij deze site even teruggeteld... :-) blijkbaar altijd op de juiste moment geklust! :-)
hopen maar hé... is echt erg,wat wij nu al voelen, hoe moet het dan niet zijn, voor iedereen die al zo lang uitkijkt naar een wondertje??? leef zo met jullie mee!
heb jij al ovulatietest gedaan?
x

bejes
15 February 2009, 23:22
JA ik heb een cyclus gerekent van 32dagen omdat da zo was mijn eerste maand na de pil, dus mijn eisprong zou gisteren geweest zijn ik ben dus vrijdag gestart met een ovulatie test en twa een licht streepje dus neg. zaterdag ook licht streepje ook neg. en vandaag was er niks meer dus mij eisprong is waarschijnlijk al gepasseerd en zal woensdag of donderdag geweest zijn en zal ik deze maand een mindere lange cyclus hebben want 32dagen is vrij lang hè tis nog wat zoeken als je nog maar pas gestopt bent met de pil maar heb de steken van mij eisprong wel gevoeld denk ik maar ja we blijven klussen hoor ;) Ja als ik zie hoelang sommige mensen al bezig zijn zou ik niet kunnen geloven dat onmiddellijk al raak zou zijn xxx

bejes
15 February 2009, 23:26
@trinity heb jij de innesteling gevoelt eigelijk? groetjes

_liesje_
15 February 2009, 23:30
32 dagen is idd lang! zou je dat echt voelen de eisprong? het enige dat ik gemerkt heb, is meer zin om te klussen dan anders...
allemaal een beetje ingewikkeld é? of is het omdat wij vrouwen het ingewikkeld maken? :-)
soms denk ik, ni over nadenken, ma ja, das toch een beetje belangrijk é :-)
denk ni dat ik zo van die ovulatietesten ga halen, maar ja wie weet denk ik er over enkele maanden anders over!

bejes
15 February 2009, 23:47
Ja, normaal kan je dat voelen ik heb dat hier ook al gelezen van verschillende dat ze hem gevoeld hebben das in de zone van je lies rechts of links zeker denk dat allebei de kanten kan. ja er komt echt heel veel bij kijken hè allemaal niet zo simpel zeker als het niet van zelf gaat dan begin je pas na te denken. slaapwel xxx

mini
16 February 2009, 09:40
Ik ben 23 en ben gestopt in augustus met de pil, in oktober had'k het geluk om zwanger te zijn, helaas is dit verkeerd gelopen.
Paar dagen nadien heb'k een curretage gehad, en december moesten we nog braaf zijn ;)
Sedert januari zijn we dus weer aan de slag.
In september had'k een cyclus van 31 dagen
oktober blijkbaar héél stuk minder, want op dag 29 had'k al een heel duidelijke positieve test.
december had'k een cyclus van 33 dagen
januari één van 27 dagen
februari één van 31 dagen

Wat ik wil zeggen, een cyclus van 32 dagen is verre van lang :)
Er zijn mensen die een cyclus hebben van 45 dagen of langer.
Ook als je nog maar net gestopt bent met de pil, heeft je lichaam wat tijd nodig om weer op z'n plooi te komen.

@ liesje081185: die extra zin om te klussen waarover je spreekt, is héél normaal. Dit komt omdat de pil je hormonen helemaal in de war stuurt en daardoor ook minder zin hebt. ;)

Niet iedereen voelt z'n eisprong, vaak kun je ook merken aan het slijmverlies. Wanneer dit dikker en véél rekbaarder slijm is, dan heb je je eisprong ;)

taschkevdv
16 February 2009, 10:26
ik ben ook 23.ik ben in september gestopt met men pil en in november was het al raak.begin januari is het dan misgelopen en moesten we die maand ook braaf zijn:) .dus deze maand zijn we terug aan een ronde 1 begonnen.

Trinity
16 February 2009, 10:41
@trinity heb jij de innesteling gevoelt eigelijk? groetjes
Nee die heb ik niet gevoeld. Heb in week 5 of 6 een hele harde kramp gehad, maar denk niet dat dat nog van de innesteling was.

bejes
16 February 2009, 10:50
@mini als ze op het internet een gemiddelde cyclus rekenen van 28 dagen dan is 45 of langer toch niet echt normaal hè en is het normaal dat we zeggen dat 32dagen al naar de lange kant gaat. Groetjes

mini
16 February 2009, 10:57
Euhm... in't begin vond ik dat ook lang, wees gerust :)
Maar hoe meer ik op forums bezig ben en hoe meer ik andere mensen hun cyclus enzo bekijk, dan weet'k ondtss al dat wij verre van te klagen hebben. :)
Btw; is goed mogelijk dat de eerste ronde langer is dan een tweede, eerste ronde moet je lichaam nog wat zoeken. Omgekeerd is natuurlijk ook mogelijk en ben ik ook al veel tegengekomen.
Vrouwen waarvan de cyclus de eerste maanden perfect te voorspellen was en opeens hadden ze ferme uitschieters. Oorzaak: de hormonen die de pil nalaat verdwijnen geleidelijk aan en je lichaam begint z'n draai te vinden

bejes
16 February 2009, 11:06
Mja ik hoop dat ik een regelmatig cyclus heb :) met een onregelmatig cyclus kan je u eisprong niet zo goed berekenen en nog veel erger dat je misschien denkt da je zwanger bent wanneer je een paar dagen overtijd bent maar dat het gewoon je cylcus is dat een paar dagen langer is dan de vorige, de teleurstelling is dan zo groot hè. Groetjes

kleinke
16 February 2009, 12:28
ik hoopte ook op een regelmatige cyclus maar het heeft niet geholpen, ik had cyclussen tss 54 en 32dagen ongeveer. de eerste keer dacht ik ook dat ik zwanger was, dan is de teleurstelling groot als de ms doorkomen...

_liesje_
16 February 2009, 13:26
@ kleinke: amai nog niet zo lang zeg, dan begin je toch al stiekem te hopen!
@ iedereen: gewoon elke 2 dagen klussen, dan ben je zeker van de eisprong niet?
@ mini: mijn vriend klaagt toch niet van die extra zin hoor!, mag nooit meer de pil nemen! :-)
@ iedereen: valt me op dat we hier precies allemaal rond de 23 jaar zitten, best wel vreemd :-)

bejes
16 February 2009, 13:30
Hallo Liesje,
Is dit je eerste ronde na stoppen met de pil ben heel erg benieuwd jij bent van de eerste dat we zullen weten nog 6dagen :)
Groetjes

mini
16 February 2009, 13:31
Ik weet het, 'k mag ook nooit meer de pil nemen :D Maar wees gerust ik wil da ni meer :D

_liesje_
16 February 2009, 13:35
ja dit is de eerste ronde na het stoppen, is zo spannend allemaal, niet enkel voor een eventuele zwangerschap, maar ook de eerste éecht regels in vele jaren, ik had tijdens mijn pil bijna nooit last van rugpijn, buikpijn, of eender wat. enkel af en toe wat hoofdpijn, maar nu heb ik echt schrik :-) idd nog zes dagen, als mijn cyclus normaal is tenminste :-/
ik wil ook de pil niet meer nemen, zo'n vuiligheid!

L@yla
16 February 2009, 15:56
hoi liesje,
t is idd spannend he ... ik hoop voor je dat je vlug prijs mag hebben hier gaat het niet zo vlot maar t zal wel ne keer lukken zeker we blijven positief:)
ik heb ook 9 jaar de pil genomen en idd het is een grote vuiligheid.. nu mijn regels ik ben geen mens rugpijn buikpijn,hoofdpijn, acne en opgeblazen, ik heb er moeten aan wennen want met de pil had ik nooit van iets last vandaar dat ik ze zo vroeg ben beginnen nemen,ik ben er ook 22 ... dus ik ben gelukkig niet de enige die zo jong kindjes wil, dat vind ik leuk, ik denk dat onze generatie er gewoon vroeger klaar voor is...

gr
layla

_liesje_
16 February 2009, 16:03
daar kijk ik absoluut niet naar uit, acne!!!! verschrikkelijk gewoon! voor ik de pil nam, had ik er heel veel last van, en kijk er niet naar uit om weer helemaal vol te staan, met al de commentaar die erbij hoort! maar ja zo'n klein dropje, daar doe je alles voor, niet?
jullie zijn dan toch ook al enkele maanden bezig? hopelijk hou je het toch nog een beetje vol! mijn zus heeft ook een jaar moeten proberen, maar kijk nu, een wolkje van een dochter!
ja, ik hoor het rondom mij ook, dat we allemaal zo jong zijn, maar zeg nu zelf, op je 35ste nog zwanger worden? ik wil graag nog kunnen genieten "na" mijn kindjes...
x
lies

L@yla
16 February 2009, 16:06
hoi liesje,
ja wij zijn al een tijdje bezig nuja ik geef niet op, ik wil en zal mama worden...
ja dat is ook mijn mening, met alle respect voor mensen die er later aan beginnen maar ik en mijn vriend hebben beide een jonge mama en dat is heel leuk we gaan soms nu nog samen uit of iets gaan drinken zo wil ik het ook graag

gr en veel succes (hopelijk moet jij zo lang niet wachten:) ik duim mee)
layla

_liesje_
16 February 2009, 16:08
hey layla,
ik duim ook zeker voor jou!!! daarom vind ik deze site ook super! je kan bij iedereen terecht voor steun! iedereen leeft met elkaar mee!
dat is het beste, niet opgeven, maar ja is niet makkelijk hé, ze zeggen altijd, niet te veel aan denken, maar ja, hoe je dat in godsnaam??? eens de klik in je hoofd er is!!!
liesje

ilseken
16 February 2009, 16:16
hallo allemaal,

jullie hebben gelijk van het tegen zo weinig mogelijk mensen te zeggen dat je gestopt bent. Wij hebben dat wel gedaan en idd nu vraagt iedereen is het nog ni zover? Ik zou het niet meer zeggen moest ik het geweten hebben.

Ach ja hopelijk duurt het niet te lang dat we kunnen zeggen dat ik zwanger ben.

Hebben jullie dat ook als je zelf aan het proberen bent dat iedereen rondom jou zwanger is of een baby'tje heeft....dat wekt het verlangen nog wat meer op!!!

_liesje_
16 February 2009, 16:23
hey ilseken,

dat is idd zo!!! verschirkkelijjk, overal zie ik buikjes, kleine kindjes, baby's, reclame voor pampers, verschrikkelijk is da! en dan zijn we nog maar net bezig!
ik zag bij mijn zus hoe (vooral mijn pa) iedereen hun vroeg, en en en, ik zou er onnozel van worden denk ik!

zoenie

tess1307
16 February 2009, 16:46
hey,

Ik ben 22 en in december gestopt met de pil. Vroeger had ik altijd een mooie cyclus van 28 dagen. Nu is dit precies een beetje anders. vorige keer duurde hij dertig dagen, nu weet ik het niet goed want ben al drie dagen over tijd maar het is vals alarm volgens een testje. Ik vraag mij af hoe lang ik moet wachten om te testen want ik heb blijkbaar geen vaste cyclus meer. dus ik weet ook niet goed wanneer ik overtijd ga. Ik ben natuurlijk nog maar net bezig met proberen hé. Paniek voor niks zeker??

Bij mij weten enkel twee goeie vriendinnen het dus ben ik even blij dat ik jullie hier heb om eens te babbelen. Voor mijn familie zal het ook schrikken zijn :-)

Groetjes

Plouchke
16 February 2009, 16:46
Amai wat nen hoop reacties hier al :)
kben duidelijk niet de enige die hier mee bezig is.
Mijn vriend en ik zijn 27, in november gestopt met de pil.
Bij ons is er van de vrienden ook nog niemand concreet ermee bezig (voor zover ik weet tenminste toch).
De meeste vrienden zijn op de moment meer met trouwen bezig.
Ik heb al wel is laten vallen bij de vrienden dat ik niet wil wachten met kindjes tot nadat ik getrouwd ben (2010).
Dan krijg ik vragen als 'zijt gij gestopt met uw pil', 'zijn jullie er al mee bezig',... en dan ontken ik dat :)
Ik wil dit eigenlijk niet vertellen. Ik zal hen wel op de hoogte brengen als ik zwanger ben, en dan misschien nog pas na
3 maanden. Maar het is wel leuk om er hier met mensen over te kunnen praten die er ook mee bezigzijn.

Koke
16 February 2009, 18:44
Ik ben 25 (26 in mei) en mijn vriend wordt er 28.
In onze omgeving zijn er op dit moment 4 dames zwanger en ik zou me er graag snel bijvoegen.

Nog 7 dagen geduld, hopen op een "normale" cyclus en/of op een wondertje om van de 1ste keer prijs te hebben!?

Wat ik allemaal al niet gevoeld heb deze maand, ni normaal...mijn lichaam houdt me fameus voor de zot, denk ik.
Wil na een zwangerschap ook niet terug aan de pil: voel me nu stukken beter, vooral emotioneel. Mijn ventje is van hetzelfde gedacht want zijn vrouwke is nu veel minder humeurig :)
Voor welk alternatief van de pil gaan jullie kiezen?

dolfijntje
16 February 2009, 19:07
Hey

Ik ben 26 en in september gestopt met de pil na 10 jaar; Mijn eerste cyclus was 40d, de volgende 60d en de derde 38d. Zeer onvoorspelbaar dus.
Bij ons weet ook bijna niemand dat we aan het proberen zijn. Wel mijn schoonzus en mijn beste vriendin.
Kvoel me ook veel beter sinds ik gestopt ben met de pil en denk ook niet dat ik die ooit nog ga nemen. Ben veel minder slecht gehumeurd en heb idd ook meer zin sinds ik gestopt ben met de pil.

Groetjes

mini
16 February 2009, 19:14
Voor welk alternatief van de pil gaan jullie kiezen?
Ik had gedacht aan het koperspiraaltje :)

Lottebol
16 February 2009, 20:53
hoi liesje,
t is idd spannend he ... ik hoop voor je dat je vlug prijs mag hebben hier gaat het niet zo vlot maar t zal wel ne keer lukken zeker we blijven positief:)
ik heb ook 9 jaar de pil genomen en idd het is een grote vuiligheid.. nu mijn regels ik ben geen mens rugpijn buikpijn,hoofdpijn, acne en opgeblazen, ik heb er moeten aan wennen want met de pil had ik nooit van iets last vandaar dat ik ze zo vroeg ben beginnen nemen,ik ben er ook 22 ... dus ik ben gelukkig niet de enige die zo jong kindjes wil, dat vind ik leuk, ik denk dat onze generatie er gewoon vroeger klaar voor is...

gr
layla
Voor mij was de pil een ware zegen, ik aanzie het aan geen kanten als vuiligheid. Eindelijk regelmatig, veel minder zware ms, ... Ik heb mijn pil meerdere malen heilig verklaard.
Nu is het afwachten hoe mijn lichaam reageert op het gebrek eraan. Mijn eerste cyclus viel reuze mee en mijn eerste ms na het stoppen vielen zo goed mee.

Zo zie je maar hoe verschillend vrouwen reageren op hun ervaringen...

_liesje_
16 February 2009, 21:03
dat is het em net lottebel, heb mijn eerste ms nog niet gehad, daarmee dat ik zo'n schrik heb :-)

Plouchke
16 February 2009, 21:32
misschien domme vraag, maar hoe krijgen jullie dat balkje (rondetellerbalkje) onder jullie bijdrages?

Plouchke
16 February 2009, 21:58
test :)

bejes
16 February 2009, 22:17
Hallo,
Ik heb er willen op letten wanneer mijn eisprong is maar ik heb sinds mijn ms echt bijna niks van slijm verlies gehad tot nu,nu is het korrelig en droog en normaal gezien heb je dat vlak na de ms dus zal allesinds niet bevrucht zijn :( Groetjes

_liesje_
17 February 2009, 09:21
hey bejes,
wat jammer voor je!!!! volgende maand hopelijk meer geluk!!!
maar je zegt korrelig en droog? heb jij dat na je maandstonden? dat heb ik nu! maar heb nog geen ms gezien???
hey plouchke,
dat is een ticker, bovenaan de website, staat dat er ergens bij...
groetjes
lies

taschkevdv
17 February 2009, 10:13
hey plouchke

je maakt dus je ticker aan wat bovenaan op de site staat en dan moet je die link kopieëren, die link kan je dan plakken in je profiel.bij persoonlijkheid en dan handtekening.

groetjes

bejes
17 February 2009, 13:34
Hallo Liesje,
Nee ik had da gelezen op internet dat da zo was vlak na je ms maar vandaag is het helemaal het omgekeerde als gisteren mijn witverlies tja.. Miscchien heb ik te vroeg gepanikeerd dat het niks zal zijn we zullen wel zien :) Bij jou gaan we het bijna weten hè
Groetjes

Sweetdreams1987
17 February 2009, 13:52
Volgens mijn ticker zou ik nu ongeveer mijn eisprong hebben,
ik heb derjuist zo'n ovulatietest gedaan en der kwam geen streepje op,
zelfs geen heel licht .... :o

_liesje_
17 February 2009, 14:49
hey bejes, bij mij is het nog altijd zo.... is echt vreemd vind ik, toch een keertje opzoeken... ja nu begint het spannend te worden! maar bij jou ook é! ;-)

Nala'tje
17 February 2009, 16:51
sweetdreams,

geen paniek :D
in de maand dat ik zwanger ben geraakt gebruikte ik ook ovulatietesten,
en ik heb er geen enkele positieve gehad, dus was er zeker van dat ik niet zwanger kon zijn.
die testen werken niet bij iedereen.

groetjes, nala