PDA

Volledige versie bekijken : keelontsteking..

hanan
2 September 2011, 23:20
hey dames, mijn safwan van 7 maanden heeft een keelontsteking. Koorts, hangerig, huilerig, geen eetlust. Vooral dat laatste verontrust me, hij weigert zijn melk volledig, groentepap eet ie maar voor de helft en fruitpap van't zelfde. Enkel yoghurtjes en water wil hij wel. heeft er iemand tips om dit te verhelpen? Hij heeft eigenlijk op een hele dag amper iets op. Ben wat bezorgd. Gisterennacht ook heel slecht geslapen, hoe kan ik hem helpen£? Ben naar de kinderarts geweest maar ze zei me dat je er ni veel aan kon doen, enkel neusje spoelen en perdolan en nurofen geven. pff, ben ten einde raad. Iemand enige ervaring gehad met deze lastige ziekte?

vele groetjes

Twinkel
3 September 2011, 00:24
Toen Tibo keelontsteking had rond 5 à 6 maand gaf ik zijn gp en fp recht uit de koelkast. Die koude deed deugd aan zn keel en zo at hij beter.

kyanoke
3 September 2011, 22:16
eum kenjiro heeft nu ook keelontsteking en pakt antibiotica, heeft nu wel wat etter ook in de keel, hij is nu ook heel hees, melk lukt hier nog, alles eigelijk van voeding

hanan
3 September 2011, 22:28
de kinderarts beweerde bij hoog en laag dat anitobiotica niet helpt bij een keelontsteking omdat het een virus is. Ik krijg niks warm erin. enkel koude groentepap en yoghurtjes en water! koude melk moet em n ihebben, en warme al helemaal niet. Ik hoop dat het morgen beter is, want de koorts is helemaal verdwenen! hij is wel lekker vrolijk en levendig alsof hij helemaal genezen is!

kyanoke
4 September 2011, 10:36
ja maar hier was er ook wa etter bij en ook uitslag in de mond, dan zal antibiotica wel helpen, en wat ik mij afvraag, keelonts of oorontst, zijn allebij ontstekingen en voor ooronststeking heeft hij ook antibiotica gekregen, waar zou het verschil zitten?
hier gaat patatjes nog altijd goed bij een ooronstst, alleen vers fruitpap is minder, dus geef ik zo een potje van de c1000 fruit met yoghurt, gaat heel goed en zijn fles is dan ook wat minder hoor. mss kan je zijn fles is geven op kamertemperatuur?

hanan
4 September 2011, 15:10
Dat weigert hij helemaal. Ik geef hem nu zijn melk met een lepeltje! ik denk ook dat er iets meer is dan alleen keelontsteking want als hij de fles al ziet aankomen knijpt hij zijn mond dicht nog voor hij een slok heeft genomen. Groentenpap en yoghurtjes gaan dan weer wel. ik geloof echt dat hij iets in zijn mond heeft dat hem pijn doet. want als hij zijn melk slikt met een lepeltje huilt hij niet. dit is nu al dag 3. ik begin mij nu echt zorgen te make. ik vraag me of af waarom ze voor oorontsteking wel antibiotica geven en voor een keelontsteking niet. krijgt jouw kindje clamoxyl kyanoke?

groetekes

kyanoke
4 September 2011, 22:17
ja dat krijgt hij, de witte siroop fles he, ja vraag mij dat ook af. ht gaat nu al heel wat beter met kenjiro, alleen is hij nog wat hees maar eten gaat prima, vandaag ook terug verse fruitpap geprobeerd en heeft netjes 260 gram opgegeten. ik zou morgen mss toch is terug gan met safwan nr de dokter hoor, al is het maar nr je huisarts.

hanan
5 September 2011, 16:47
hey kyanoke,

ben dus toch terug naar de ka geweest en ze zei dat zijn keeltje vol zat met aftjes! niks aan te doen was het verdict! Ze zei dat het pas na 7 dagen voorbij zou gaan en dat ik gewoon moest blijven doen hoe ik nu bezig ben. melk met lepeltje geven en groentenpap en yoghurtjes! verschrikkelijk dus! ik zie dat dus echt niet zitten!

kyanoke
5 September 2011, 20:36
amai dus kenjiro heeft hetzelfde als safwan, want kenjiro heeft en had hier ook zo witte aftjes in zijn mond en op tong, dacht zelf dat er 2 kiezen vanonder doorkwamen maar twaren dus gewoon aften, maar safwan krijgt daar niks voor en kenjiro antibiotica, ben woensdag nr dokter geweest om dat hij s morgens al zat met 39 graden koorts, dus vanaf woensdag die fles 3x per dag en zaterdag was hij al heel wat beter, hij eet goed alleen was hij nog wa hees, maar vandaag is hij echt weer heel vrolijk aant spelen geweest, die antibiotica heeft volgens mij wel degelijk geholpen hoor

hanan
5 September 2011, 21:34
zalig! hier is de koorts ook verdwenen! alleen geef ik nu zijn melk ingedikt met cereals van nestle (honing smaak) en dat smult hij naar binnen! Ja vandaag bij een andere arts geweest (die van het ziekenhuis) en die gaf ook geen antibiotica! echt vreemd! hier ook terug lekker vrolijk en heel actief. Alleen wil hij nog steeds niet zuigen aan zijn fles, dus alles mooi met een lepeltje! Dat lepeltje is lastig, maar soit, zolang hij lekker eet en niet afvalt, is mama tevreden! hihi.

Twinkel
5 September 2011, 21:46
Je kan aften hebben door verschillende oorzaken hé. Afhankelijk hoe ze eruit zien is antibiotica aangewezen of niet. Ik zou eerder ook iets langer wachten me antibiotica, want echt gezond is da ni en ze kunnen resistent worden dan.
Maar je kindje zien afzien is idd echt ni leuk, da weet elke mama wel hé.

Alleszins veel beterschap voor de kleine jongens.