PDA

Volledige versie bekijken : populariteit van een naam

kletsmadam
15 February 2009, 13:48
Hey,

We hebben een aantal namen voor zowel jongens als meisjes. Verder dan dat filter ik nog niet uit, we hebben nog tijd en zo kunnen we stilaan aanvoelen welke naam ons het beste ligt.

Maar nu ben ik ook eens gaan kijken naar de populariteit van de namen. En sommigen staan in de top 10 van meest populaire namen. Houden jullie daar rekening mee?

Ikzelf heb 9 jaar lesgegeven en heb verschillende keren dubbele namen in mijn klassen gehad. Meestal merk je dat kinderen dat vervelend vinden. Ik vraag me nu af of het dan niet verstandiger is om niet de populairste naam te kiezen, zodat je dat probleem omzeilt.

Wat denken jullie?

snoezel
15 February 2009, 18:46
wij hadden toen ik juist zwanger was kobe in gedachten.
toen stond die nog op plaats 13 of zo...
tegen dat ik moest bevallen was het de ene kobe na de andere :s
maar voor ons was dat kindje in de buik als het een jongen was gewoon kobe!
ik heb er nog geen spijt van gehad van onze naamkeuze.
mss ja, later als hij met nog een kobe in de klas zal zitten maar dat zien we dan wel...

Trinity
15 February 2009, 22:41
Ik zou daar ook niet al te veel rekening mee houden. Je kiest gewoon een naam die je leuk vind, populair of niet. Zelf heb ik een weinig voorkomende naam, en toen ik in de lagere school zat wou ik veel liever een naam als de anderen (nathalie of de normale lange versie van mijn naam ofzo) :-)

Espritbaby
16 February 2009, 01:46
Ik persoonlijk hou er wel rekening mee.
Mijn naam is een naam die je niet vaak hoort, zeg maar zelden, en ik vond dit zalig, in mijn gemeente kan het maar over 1 iemand gaan als die naam valt hahaha.
En zo wil ik de baby ook een naam geven, mss niet zo speciaal als de mijne maar toch 1 die dit jaar nog niet op de lijst staat of zo.
Wij zijn het eens over een meisjesnaam maar niet over een jongensnaam dat we waarschijnlijk als het een jongen is een dubbele naam gaan geven, onze voorkeuren samen, want ik geef mij niet en mijn man ook niet haha.

Laurence
16 February 2009, 07:39
Als het bij ons jongetjes waren geweest, dan hoorde wij allebei graag Mylan.
Maar aangezien deze de poplairste naam was toen, hebben we maar besloten om een andere naam te kiezen.

Miek
16 February 2009, 07:44
ik hou daar ook wel rekening mee, maar ik hoor sowieso die echt populaire namen niet graag net omdat je ze zo vaak hoort.

Kimmy
16 February 2009, 11:15
wij willen daar rekening mee houden maar eigenlijk kan je niet vermijden dat je kindje ooit in de klas zit met een naamgenootje, hé! (tenzij je het zo'n uitzonderlijke naam geeft dat het gepest wordt, wat toch wel nog erger is, niet?)

mijn naam (kim) was niet zoooo populair en ik heb toch tijdens mijn laatste twee middelbare schooljaren samen met een andere kim in de klas gezeten, tja... zoooo erg vond ik dat nu eigenlijk niet hoor!

je moet een naam vinden die bij jullie past vind ik en de rest is bijzaak, alleen bij twijfel tussen verschillende namen zou ik het criterium "populariteit" laten meespelen eigenlijk

Mrs O.
16 February 2009, 11:28
Ik heb tot unief nooit met een andere annelies id klas gezeten, en toen ineens 4 !!! was echt raar voor mij...
Het belangrijkste is dat je je goed voelt bij je naamkeuze, of er nu andere kinderen nu ook zo heten, op zich niet zo erg hé... Met familie of close vrienden zou ik wél rekening houden...
heb verhaal gehoord van een broer en zus die hun 2 kindjes (geboren met mr 3 maand tussen) alle 2 dezelfde naam hebben gegeven... das gewoon creepy...

Bij ons heeft originaliteit toch ook een grote rol gespeeld, mag ik niet ontkennen... en we hebben voor toto echt wel een originele naam gevonden ( zonder beroep te doen op pixies, lolitas of mars of scout :) )

Surprise
19 February 2009, 08:39
Ik ben niet zo voor de populaire namen , ik heb liever een iets speciale naam !

mini
19 February 2009, 10:09
Ik heb liever een tijdloze naam, en ja die zitten ook tussen de populaire namen. :)

Koke
19 February 2009, 10:21
Wij hebben ook al 2 namen in gedachten en die staan ook vrij hoog in de populaire lijstjes. Ik trek het me niet aan, we hebben bij beide namen een super gevoel. Ben benieuwd of ze ook zo goed gaan aanvoelen eens er een kindje in m'n buik zit.

Ik ben nog nooit in mijn leven een andere Anneke tegengekomen (wel Ann'en die zich Anneke laten noemen) dus ik vind mijn eigen naam ook wel vrij uniek.

snoezel
19 February 2009, 11:26
de namen zijn populair omdat ze zo mooi zijn hé :D
maar ieder zijn ding natuurlijk
voor een meisje was het ook een stuk specialer dan onze jongensnaam

sunshine
19 February 2009, 11:47
Wij hebben ook al namen voor als ik ooit zwanger wordt en beval... De jongensnaam staat in de top 20 van meest populaire namen, de meisjesnaam is de afgelopen 10 jaar nooit aan een kindje in Vlaanderen gegeven (kan je nagaan via kind en gezin). We staan er ook wel bij stil dat de jongensnaam zo vak voorkomt, maar hij past gewoon bij wie wij zijn, dus als het een jongen wordt zal het toch die naam zijn... Het kind maakt de naam uniek :-).

Mrs O.
19 February 2009, 11:55
de namen zijn populair omdat ze zo mooi zijn hé :D
maar ieder zijn ding natuurlijk
voor een meisje was het ook een stuk specialer dan onze jongensnaam
kimber-bo??? :-)

snoezel
19 February 2009, 12:54
neen neen :)

Mrs O.
19 February 2009, 13:38
lol :D

Cin
24 February 2009, 21:27
een naam moet ook wel een beetje bij de familienaam passen.
Zelf heb ik korte namen gegeven aan mijn kindjes omdat ze deze moeilijker kunnen vervormen of inkorten.
met een kleine link (beide een dubbele letter)