PDA

Volledige versie bekijken : Rare reactie op je zwangerschap

Espritbaby
14 February 2009, 23:10
Hey,

Hebben jullie van sommige mensen een rare reactie gekregen op jullie zwangerschap?
Een voorbeeld, mijn schoonmoeder heeft nog niet 1 keer gevraagd hoe het met mij gaat, ze is zelfs nog niet bij ons komen kijken naar de kinderkamer.
En volgens een ander familielid had ze zelfs gezegd van ja dat moet daarom zo snel nog ni, da zal nog wel fout lopen(bedoelde ze dat ik nog wel een miskraam zou krijgen...????)
Maar voor de rest heeft ze wel suikerbonen gekocht voor zelf aan haar klanten te geven????? Dat werd vroeger zo gedaan, de grootouders geven zelf suikerbonen.

Ik moet mij kalm houden maar ga elke dag slapen met hartkloppingen van mij daar druk in te maken.
Iemand raad of ook zo iets raar meegemaakt.

Alvast bedankt voor het luisteren

x

imane
15 February 2009, 00:47
dag espritbaby

praat jij over je zwangerschap met je schoonmoeder? ik denk dat ze jaloers is. Dat ze minder aandacht zal krijgen van haar zoon.
Probeer haar eens te betrekken bij het hele gebeuren, of vraag haar eens naar haar mening over de kleur van de kamer bvb of ga er eens mee shoppen voor de baby. en zie hoe ze dan gaat reageren. ze zal het moeten aanvaarden dat haar zoon een eigen leven leidt. je kan natuurlijk een gesprek voeren met haar dat je dit vernomen hebt en het je gekwetst heeft, dan zul je je zeker beter voelen.

einalem
15 February 2009, 09:00
espritbaby,

dat is idd niet zo fijn, maar probeer het van je af te schuiven
k vind de raad van imane nog zo slecht niet, probeer haar er een beetje bij te betrekken... dan moet ze wel bijdraaien!!

groetjes

Trinity
15 February 2009, 10:19
Hej,

Als je voor je zwangerschap een goed contact had met je schoenmoeder zou ik er ook proberen over te praten, of haar proberen te betrekken bij je zwangerschap zoals boven vermeld. En anders zou ik aan je man vragen of hij niet eens met je mama kan praten om te horen of er iets mis is. In onze familie zijn er ook vreemde reacties geweest op de zwangerschap van mijn schoonzus, heeft ook mijn bloed laten koken. Hier had het wel te maken met een cultuur en afstands verschil. Maar één van de reacties was ook dat zij volgens een deel van de familie veel te vroeg begonnen waren met het kopen van kamer etc, omdat het toch nog kan misgaan zo vroeg in de zwangerschap. Denk dat het te maken heeft met hoe zij het gedaan hebben in hun tijd.....mijn ouders hebben bijvoorbeeld het meeste op de laatste moment aangekocht. En in België wordt veel op de geboortelijst gezet, hier zo niet. Dus tegen dat de baby er was, wisten wij niet wat geven hehe.

Probeer je er niet te druk in te maken, allicht veranderd er ook veel eens je baby er is :-)

Espritbaby
15 February 2009, 12:20
Hey,

Bedankt voor de reacties.
We hebben haar er al zoveel mogelijk bij willen betrekken, maar ze blijft de boot afhouden.
Maar als we dan op een dag gewoon gaan shoppen, dan koopt ze haar onnozel aan kinder kledij (moet wel zeggen dat ze koopziek is en toen voor haarzelf niets vond :D)
Ze probeert wel elke keer als ik over mijn zwangerschap begin alles af te breken, zoals ze zei van :ja ik droeg wel maar pas vanaf 4 maand zwangerschapskledij (had ze eens naar ons geluisterd of de echo is bekeken had ze geweten dat ik ook 4 maand was), haar man zei dan eens van ja ze zal waarschijnlijk niet zoveel uren kunnen doen zoals wij dit seizoen, dat kon volgens haar ook niet, want zei heeft wel tot een week voor haar bevalling gewerkt, in een ziekenhuis en niet 7 op 7, ik werk in de horeca 7 op 7 met op 1 dag een uur en half pauze, ik ga mijn best doen om dat vol te houden, maar zelfs al val ik er bij neer, dan nog zal ik een zwakkeling blijven.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze bang heeft dat ze haar zaak gaat verliezen, want ik moet in het seizoen bevallen en ik durf wedden dat mijn man vanaf volgend jaar een vakantiedag gaat willen, wij werken 8 maand op een jaar 7 dagen op 7 voor haar.
Ik zal wel zien wat het geeft als ik bevallen ben. Op hoop van zegen.
Bedankt in ieder geval voor het luisteren.

Kimmy
16 February 2009, 10:57
oei, da's een bijzondere situatie: werken voor de schoonmama... ze is dan tegelijk jullie baas en de grootmoeder en die hebben natuurlijk tegenstrijdige belangen: een werkgever wil de zwangere werkneemster zo lang mogelijk laten werken en een oma wil dat het kleinkind een rustige mama heeft!!

zorg maar dat je samen met je man aan het zelfde zeel blijft trekken en dan komt het vast wel in orde...

en als het niet meer lukt, zo 7 op 7 werken moet je op tijd aan de alarmbel trekken!!!

sterkte
Kimmy

Espritbaby
16 February 2009, 12:21
Ja ze zal wel voor zoveel stress zorgen, dat ik wel heel snel aan die bel ga moeten trekken denk ik haha.

Bedankt Kimmy