PDA

Volledige versie bekijken : 7 weken zwanger ... HONGER of GOESTING?

Manon
13 February 2009, 17:16
Hallo,

Ik ben 7 weken zwanger van ons 2de kindje en ik heb de hele tijd honger!!! Ik kan aan niets anders denken dan aan eten!!! Ik weet zelfs niet of het van de honger is of gewoon de goesting.

Gisteren nog heb ik 2 snickers gegeten, paaseitjes, 6 boterhammen met choco... en dit als tussendoortjes!!

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit totaal niet. Nu heb ik echt zin in zoetigheid. Bij de vorige zwangerschap was ik ook niet misselijk, gelukkig nu ook niet maar die drang naar chocolade is wel héél erg...

Ik ben al enkele kilo's bijgekomen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal 13 kilo bijgekomen maar dat begon maar vanaf 10 weken... Nu ben ik al 2 kilo bijgekomen.

Hoeveel zijn jullie al bijgekomen en hoe ver zijn jullie?

ka80
13 February 2009, 17:21
Ik heb ook zooooo veel zin in chocolade. Ik verpeuzel een pak chocoladecornflakes in 3 dagen als ontbijt en 1 plak chocolade op 2 dagen tijd. Ik zou wel de hele tijd chocolade kunnen eten,.... maar volgens kingka is dat heel goed tegen zwangerschapsvergiftiging dus laat je maar gaan, wel oppassen voor een levercrisis he :) Bij mij is het goesting hoor, want honger heb ik eigenlijk niet speciaal.

Manon
13 February 2009, 17:28
ka80, bedankt voor je reactie. Mag ik vragen hoeveel jij al bent bijgekomen? Had je last van misselijkheid? Ik heb er geen last van, wel soms last van avondmisselijkheid. Waarschijnlijk doordat ik de hele dag door eet...

Weet je nog vanaf wanneer jij begon bij te komen? Misschien omdat dit mijn 2de is dat ik nu al begin bij te komen...

ka80
13 February 2009, 17:36
Ik denk dat dat wel schilt hoor, de tweede zwangerschap! Dan kom je sneller aan en heb je sneller een buikje. Ik had ook last van avondmisselijkheid en at daardoor in het begin niet zo heel veel. Ik was vrij snel voldaan. Ik ben pas beginnen aankomen vanaf week 21 ongeveer. Nu gaat het wel snel, dankzij mijn chocoladedieet, uhum. Ik ben ondertussen 7 kg aangekomen en zit in week 32. De laatste 2 kg zijn er op 3 weken bijgekomen zoiets,... Ik denk dat ik ook wel rond de 12 à 13 ga zitten voor een eerste zwangerschap. Maak je maar niet te veel zorgen hoor over je gewicht, ik zou wel de snickers en paaseitjes vervangen door pure chocolade, dat is toch al iets minder calorierijk.

Geniet van je zwangerschap he!!

Manon
13 February 2009, 17:47
Bedankt voor je raad!! 7 kilo op 32 weken is niet veel hoor, en ik ben ze weer allemaal kwijtgeraakt zonder probleem. Ik wil gewoon nu geen 20 kilo bijkomen...

Geniet ook nog van je zwangerschap en van je kindje in je buik

XXX

Trinity
13 February 2009, 22:26
Hej Manon,

Ik heb ook vaker honger en goesting om te eten. Deels omwille van de zwangerschap, en deels waarschijnlijk ook omdat ik daarvoor rookte. Maar gelukkig heb ik nu vaak zin in fruit haha. Maar ook chokolade enzo zuh. En mijn collega is nu ook zwanger, dus lopen wij samen naar de kantine voor chokoladecake haha. Ik heb voornamelijk last van een opgeblazen gevoel s'avonds. Enkel deze ochtend voelde ik mij op de trein ook niet heel te pas. K weet niet hoeveel ik nu ben bijgekomen :-) Maar kan wel al van week 5 ofzo niet meer verdragen dat mijn jeans gesloten is. Krijg ze nog wel toe, maar kan het gewoon niet hebben. Heb wel iets meer buikje en vind het niet erg hihi.

mammiii
14 February 2009, 11:54
ale zeg , ben ik hier de enigste die 15kg is bijgekomen door zwangerschap? :O

Manon
14 February 2009, 18:04
mammiii,

Jij bent dan ook al 27 weken ver hé!!! Ik was van mijn vorige ook 13 kilo bijgekomen. Mijn ma is zelfs 2x 20 kilo bijgekomen van mij en mijn broer. Ik ben nu voor de 2de maal zwanger en merk op dat ik nu al ben bijgekomen daar ik bij mijn eerste maar na 12 weken begon bij te komen.

12oktober
18 February 2009, 00:03
Dag Manon,

Zoveel zin in chocolade... Vreemd hoe je smaak toch zo plots veranderen kan! Voor m'n zwangerschap was ik ook een rasechte snoep- en chocolade- junk. Er ging geen dag voorbij ZONDER chocolade. 1 Week na m'n laatste ovulatie gaat dat zoete er echt niet meer in! Gisteren beet ik nog één hap van een chocoladekoekje en de rest ging meteen de vuilbak in; al hadden ze er €500 naast gelegd, ik kreeg het niet meer binnen. Ook andere zoete dingen zoals snoepjes, dessertjes blijven netjes in de kast. Na een "doosjes vis & eitjes"periode zou ik nu de hele dag gerookt vlees en toastjes willen eten. Ben al benieuwd wat het volgende zal zijn!
Mijn vrouwelijke huisarts (heeft zelf twee kinderen) vertelde dat je gerust mag toegeven aan die 'goestingetjes'. Nu vertelt je lichaam des te meer exact wat het nodig heeft door je trek te laten krijgen in bepaalde voeding. Zolang het maar niet té gortig wordt zeker hé? Ik weet niet wat ervan waar is maar heb altijd gehoord: "Een ronde zwangere vrouw laat zien dat haar baby héél gewenst is". De zorgen om die kilo's er weer af te krijgen zijn toch voor nà de bevalling zeker? Geniet maar van je zwangerschap en lekker eten hoort daar ZEKER EN VAST bij!

Valérieke

mammiii
18 February 2009, 11:03
Ik eet normaal gezien nooit geen chocolade, kon dat niet ruiken of zien. Maar nu??!! frigo zit vol met Chocomousskes. hih.. Wat dat ik ook zo heb, ik kan dus bv (iedere zwangere vrouw ook) van ver al eten ruiken. Als ik dan op de markt loop kom ik zot. :lol: ..heerlijk gebraden kip.MMm.. en als ik da dan koop kan ik er al ni van blijven,ik eet het op binstwijl ik naar huis ga.Lekkr vettig. :D

lotjen
18 February 2009, 12:49
"Een ronde zwangere vrouw laat zien dat haar baby héél gewenst is". De zorgen om die kilo's er weer af te krijgen zijn toch voor nà de bevalling zeker?

Das nog een keer een goeie uitdrukking zie!!!

Trinity
18 February 2009, 15:53
ja die ga ik ook onthouden haha. Want zoals ik tegenwoordig eet, ga ik er niet van verschieten dat ik wat kilo's ga bijkomen :)

vasoramasa
19 February 2009, 10:03
hey,

ik ben al 10 kg bijgekomen en zit nog maar aan 23 weken. hoop dat het niet teveel word, want ik eet echt niet veel. niet meer dan voor de zwangerschap.

mammiii
19 February 2009, 10:31
Mijn mamake woog 99 kg van mij, haar normaal gewicht was 72kg. ma wij zijn beide wel 1m78 .

kletsmadam
20 February 2009, 19:51
Ik heb soms wel goesting om te eten als ik nog geen honger heb. Maar ik merk toch dat ik vaker en sneller echt honger heb.
Schijnbaar heel normaal en dan vooral in de eerste trimester zei mijn dokter.

We zien wel. Ik plan nu al een fitness-abo voor na de bevalling :p

Cillian
23 February 2009, 09:33
Hey iedereen! Ben blij dat dit onderwerp geopend is, krijg eigenlijk ook heel veel zin in vanalles en nog wat. Gisteren bijvoorbeeld boterhammen met beleg gegeten bij een vriend en was echt veel maar dan toch nog achter iets uit frietkot geweest (Mijn ventje is erachter gegaan, tis zo'n schatje!) kon het echt niet laten! Ondertussen 2 kg bijgekomen en is de eerste keer dat ik zwanger ben. Moja kga morgen en donderdagavond weer gaan fitnessen en beetje oppassen in de week en in het weekend mijn vieze goesten beantwoorden! ;-)