PDA

Volledige versie bekijken : Luieruitslag begint te bloeden!!!

Saar
26 August 2011, 13:03
Mijn meisje heeft sinds gisteren last van uitslag op haar poepje (niet moeilijk na 5 kakapampers, waarvan 3 diarree) :(
Gisteren meteen daktozin beginnen smeren, maar het helpt niet!
Daarjuist ze weer een kakapamper uitgedaan en ik veeg voorzichtig over haar poepje en nu begint al die uitslag te bloeden! Niet hevig maar toch voor mijn doekje goed rood te laten zien!
Wat nu gedaan??? :(

boeleke2704
26 August 2011, 13:16
Daktozin heel dik erop blijven smeren.
Echt, heeft even tijd nodig...
Henri heeft dat ook al 2x gehad en het was even doorzetten maar hielp echt wel goed. Maar wel een dikke laag want ja, deels trekt dat in de pamper hè.
Een voordat je de crème erop smeert poepje goed droogdeppen.

Welke doekjes gebruik je? Die van pampers?
Ik vind die nogal nat (gebruik ze ook hoor) vandaar het goed droogdeppen.

Beterschap!!

Saar
26 August 2011, 13:36
Ik gebruik die van nivea (soft & cream) en de sensitive doekjes van de hema door elkaar!
Hetgeen ik eerst te pakken heb, wordt gebruikt!
Ik heb net een heel dikke laag inotyl gesmeerd en ga vandaag de vochtige doekjes zeker schrappen! Het gaat vandaag wat lauw water met een washandje worden denk k!

ruth
26 August 2011, 13:59
't Zal idd beter zijn om de vochtige doekjes te schrappen want dat zal nog meer pijn veroorzaken. Anders ontsmetten met eosine, dit heeft een uitdrogend effect, en daarna de zalf erop. 't Ziet er niet uit zo'n knalrode poep maar helpt normaal wel goed.

snoezel
26 August 2011, 13:59
ik heb er bij kobe ook eens eosine aan moeten doen.
maar inderdaad, dienen daktozin dat helpt hier meestal het beste.
en geen vochtige doekjes maar dat ga je al doen :)
hopelijk is het snel beter!

junior
26 August 2011, 14:15
Lore had er ook heel erg last van, nu nog soms als er weer een tandje aan komt. Ik schrap dan onmiddellijk de vochtige doekjes. Haar billekes veeg ik dan af met een watje gedrenkt in babylotion, da's veel minder agressief. En veel smeren natuurlijk...

L.I.B.
26 August 2011, 14:35
Inotyol gebruik ik ook bij rode billetjes. En ik gebruik als dagelijkse billetjes crème zo een grijze pot waarvan een staaltje in de roze doos zat. Bijna nog nooit geen problemen mee gehad of heel miniem.

mini
26 August 2011, 14:36
Idd, vochtige doekjes schrappen.
Papieren zakdoekjes gebruiken ofzo. Wil je toch de poep proper kunnen afkuisen, lauw water gebruiken of eventueel toiletmelk.
Daarna eosine, zodat het uitdroogt en dan dikke laag daktozin op.

KleinDuiveltje
26 August 2011, 14:38
dermocreme LIB?

Hier enkel rode billetjes bij tandjes...

hier momenteel ook al bijna 2 weken rode billekes. er is er weer een tandje aant doorkomen. normaal helpt daktozin goed maar nu dus niet het wordt niet slechter maar dus ook ni echt beter.
de zinkzalf van zwitsal is momenteel precies het 'beste'.

Saar
26 August 2011, 17:39
Ondertussen ligt alles al open, niet enkel haar poepje meer! Nu ook haar schaamlipjes en bilplooitjes! :alien-cry:
De doekjes zijn helemaal geband en was haar poepje af met lauw water en een tetrawashandje!
Ik heb ondertussen al met eosine gedept, dikke laag inotyol en daar nog kompresjes op, zodat niet alles in de pamper trekt!
Maar de diarree stopt niet dus momenteel is een beetje een straatje zonder eind! :(
Ben ze nu zo veel mogelijk aan het laten drinken, dat ze niet gaat uitdrogen!

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

mini
26 August 2011, 17:53
Voor de diarree mag je haar enterol geven.
En verder zou ik (als jij dat ziet zitten) haar zoveel mogelijk in de blote poep laten lopen.

Liefde is...
26 August 2011, 18:18
Oeioei.. Dat is niet leuk hé!!

Je kan altijd Soparyx bij de apotheek halen.. En dat poederke mengen met water en haar dat laten drinken.. Heb ik hier eens moeten halen van de HA toen Lenn erge diarree had...

Saar
26 August 2011, 19:13
Mini,
Heb niets in huis tegen diarree! :( Ik heb het nog nooit voorgehad eerlijk gezegd!
Ik hou het int oog en rij morgen eventueel naar de apotheek als het niet beter is..
Kastaar had ook al gezegd (op fb) dat het het beste is om ze in haar blote poep te laten rondlopen, maar durf dat niet goed, nu zeker met de diarree.. Maar als het morgen niet beter is, ga ik zo toch iets moeten doen..

Het is wel zo dat ze er zelf geen last van heeft! Ze zit lekker te spelen, dansen enz.. Het is de mama die het er veel moeilijker mee heeft! :o

cocelinetje
26 August 2011, 19:32
Wij zijn daarvoor ook naar de dokter geweest bij Lander en hij raadde ons ook dactozin aan. Dat in combinatie met inotyol hielp hier heel goed.
En regelmatig de pampers verversen :)

Jess
26 August 2011, 19:51
Hier juist hetzelfde!
Mathis heeft nu al 2 dagen erge diaree!!!! Ik geef sinds gisteren enternol, maar tot nu toe helpt het nog niet!
Bij Mathis ligt het nog niet open maar het zal toch ook niet te lang meer duren! Hij heeft wel pijn als ik zijn poep moet verzorgen! :(
Voor de rest is hier ook de fruitpap geschrapt van het menu, nu banaan, en mss morgen wat rijstwater geven.
Maar hopelijk zijn ze er snel vanaf, maar ik denk wel dat het bij Mathis met tandjeS te maken heeft, wat er zit op verschillende plaatsen wat te duwen!!!

boeleke2704
26 August 2011, 21:54
Idd enterol geven. Hielp bij ons ook niet meteen hoor... Dus ook op bananendieet gezet en rijstwater bij het flesje ipv gewoon water en dan wortel enz als groenten. Allemaal dingen die 'stoppen'.

En ik herken het helemaal, ik had er hier ook meer last van dan Henri ;) Gelukkig maar hè, dat zij nog steeds fijn speelt en doet. Stelt gerust :)

In de blote poep is idd wat moeilijk bij diarree. Mss ook niet zo best als de plekjes open zijn en ze zit op de grond enz... (ben nogal vies gevallen ;) ) Dan maar heeeeeeel vaak propere pamper aan hè. Zodat de pipi of diarree geen kans krijgt om haar billekes opnieuw aan te tasten.

En idd, weg met die doekjes en DEPPEN met lauw water.
Enkele dagen tanden bijten en dan ziet 'r poepje weer lekker babyroze!!

dorien_951
26 August 2011, 22:06
Zeker geen doekjes want ook al staat er op prikt niet PRIKT WEL HOOR
Gewoon water en goed droog deppen is het beste en als het lukt soms eens gewoon zo laten rondlopen dus zonder broekje of pamper.

rienemieke
27 August 2011, 10:46
neo cutigenol zalf smeren!!!!
die is ook ontsmettend!!!!!
daar heb ik het beste resultaat mee!!!

Saar
27 August 2011, 11:42
Hartelijk bedankt dames!
De eosine hebben samen met de daktozin/inotyol hebben al heel goed hun werk gedaan!
Voorzover ik kan zien (wa ni zo makkelijk is mee al die eosine! mama is nogal hevig geweest!! :D ) is het al mooi aant genezen en heb het vandaag nog niet zien bloeden dus nu hopen dat het zo blijft!

Ik ben daarstraks ook enterol gaan halen, maar denk dat het niet meer nodig gaat zijn! Vandaag nog maar 1 kakabroek gehad terwijl het er gisteren al 3 waren!
We zijn dus op de goeie weg!

Wat ben k toch blij dat het forum er is! Bedankt dames om deze mama raad te geven en te sussen! :D

mini
27 August 2011, 13:52
Enterol mag je nog enkele dagen geven, zelfs al is de diarree over. Het herstelt de darmflora ;)
Of je kan probios infantis halen, herstelt ook de darmflora en verhoogt de weerstand.
Of protectis pediatric (druppels die in de koelkast te bewaren zijn; ni zo goedkoop en mag maar een maand openstaan); Versterkt de darmflora, voor een goede darmfunctie.

_liesje_
27 August 2011, 21:51
Hier ook al een dag of twee diarree.. Blijkbaar ging er iets rond in de creche. (hoop maar dat ons meisje ook niets krijgt)
Eben zen poep ziet nog niet rood, maar je ziet zo dat het er zit aan te komen. Bij hem vooral in zen plooitjes aan zen benen.
Meestal is het hier ook inotyol, werkt beter dan daktozin.
As hij er last van heeft, gebruik ik ook geen doekjes maar wel wegwerpwashandjes. (vanuit de Aldi als ik mij noet vergis), super handig, en heel zacht.. (een washandje schuurt nog vind ik)

Hoop dat Mila er snel vanaf is...

Trinity
27 August 2011, 22:56
Wij gebruiken altijd wegwerpwashandjes, doekjes enkel op verplaatsing. Vind dat frisser en handigere bij Kaka. Je kan ze ook in twee scheuren, handig Als ze nog zo Klein zijn.

Gelukkig gaat het al beter! Heb hier ook wat bijgeleerd voor de volgende leer.

Jess
28 August 2011, 13:51
Hier begint het ook te beteren! Ik geef nu sinds donderdag enternol.
Mathis wil ook niet zoveel eten maar dat zal wel allemaal een beetje samen hangen zeker?

mini
28 August 2011, 14:08
Ja normaal gezien wel, zolang hij voldoende drinkt :)

Saar
28 August 2011, 20:01
Hier is het over! Het poepje is helemaal genezen, enkel nog enkele korstjes maar het is heel goed aant genezen! Ook de diarree is gedaan, de spinazie en worteltjes hebben hun werk goed gedaan!

Jess,
Ik hoop dat het bij Mathis ook snel over is!

Jess
29 August 2011, 08:49
Deze morgen was het een dikke kaka pamper maar geen diaree meer! Hopelijk houden we het zo, zijn poep is wel al goed genezen!
Ik laat hem heel veel drinken, heb zo schrik voor uitdroging maar het drinken is hier geen probleem!!!!