PDA

Volledige versie bekijken : Muggen!

Evike
25 August 2011, 08:35
Mijn kleine schat staat vol muggenbeten! Doen jullie daar iets aan?

Groetjes

isabelga
25 August 2011, 09:16
ik ga voor volgende zomer een klamboe boven zijn bed hangen. als we rond het muggenuur (hier tussen 18u en 20u) buitengaan, smeer ik men in met baby muggen creme.
Ik heb ook zo een stiftje gekocht voor als hij veel beten heeft. dat verlicht de jeuk een beetje.

zoemeke
25 August 2011, 10:26
Ik heb hier euceta zalf liggen (kan je ook gebruiken bij blauwe plekken). Ik weet wel niet of het echt veel helpt. Noah heeft er ook weer 3 !

KleinDuiveltje
25 August 2011, 10:29
fenistil druppels tegen de jeuk?

L.I.B.
25 August 2011, 10:48
Bij ons hangt rond jade haar bed zo een muggengaas tot op de grond. Heb er zo voor haar ook eentje aan de onthaalmoeder gegeven want ondanks de stick (ne gele) kwam ze altijd terug vol beten, echt zielig om te zien en nu dus niet meer.

Mieke
25 August 2011, 10:51
De muggen lusten ons Kaat precies niet want ze heeft nog geen enkele muggenbeet gehad. Nu moet ik zeggen dat er bij ons binnen nog geen muggen gespot zijn.

kleinke
25 August 2011, 10:55
wij hebben bij de apotheker zo'n balletje (manouka) gaan halen tegen de muggen, dat mag je zelfs bij in het park/bedje leggen. wij hebben het aan de luchter gehangen.

zoemeke
25 August 2011, 12:02
Noah had ook zo een muggennet, maar ik heb dat afgehaald. Ik heb bang dat hij dat over hem gaat trekken als hij gaat rechtstaan in zijn bedje. Dat is lang hé en als hij dat naar zich toe trekt kan dat misschien helemaal over zijn hoofdje komen. Ik stel me al rampscenario's voor hé :-)

boeleke2704
25 August 2011, 14:01
Wij hebben een muggennet over het bedje gespannen. (elastiek vanonder, dus Henri kan dat niet op hem trekken.)
Verder niets. En tot nu toe is hij muggensteek-vrij gebleven :)

KleinDuiveltje
25 August 2011, 14:02
ik heb nog geen muggennet gevonden voor over een bedje? enkel voor over reisbedjes.
maar ja in een spijlenbedje heeft da ni veel nut da da enkle vanboven een muggennet is e

boeleke2704
25 August 2011, 14:06
Ons muggennet komt tot beneden hoor...
Dus ook de spijltjes hebben een net errond.
In de babyspeciaalzaak gevonden.

KleinDuiveltje
25 August 2011, 14:25
ik ben het een tijd geleden in een aantal zaken gaan vragen en ze zeiden dat ze enkel voor reisbedden hadden...
binnekort nog eens gaan vragen want ons meid heeft spijtig genoeg mijn bloed en daar zijn muggen precies verzot op :p

L.I.B.
25 August 2011, 15:02
In den ikea http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/10148157.

En dan in ook in de Krea als ik me niet vergis (meubelwinkel) http://www.krea.be/homepage.html daar komt dat van ons jade van

cocelinetje
28 August 2011, 13:07
Wij hebben voor beide kinderbedjes een klamboe gekocht tegen de muggen :) supermooi en echt handig!! Lander is tot nu toe altijd muggenbeetvrij geweest :)

Wij hebben deze: http://www.paradisio-online.be/html/bambolino/baby_artikel.php?ID=60995 en daar moet je dan nog een hemelstaaf bij kopen.

lily
28 August 2011, 13:57
Wij hebben zo'n muggenstekker met hoge tonen. Ik steek die de hele dag in en laat de deur open op haar kamer zodat de muggen weg kunnen. Als ze gaat slapen trek ik de stekker dan uit, want ik vind dat je dat toch wat hoort ze. Tot hiertoe een groot succes! Vorig jaar had ze ook de ene beet na de andere. Wij hebben er eentje van de prenatal.

Voor de verzorging van de beten, geef ik ook fenistildruppeltjes.