PDA

Volledige versie bekijken : ovulatietest

bejes
13 February 2009, 16:30
Hallo,
Ik heb net een ovulatietest gedaan maar er kwam net iemand op bezoek dus heb ik 15 min er na pas gekeken en het was dus negatief het streepje was lichter dan het andere. Of zou het gekunt hebben dat ik het gemist heb? Heeft er iemand ervaring hier mee?
Groetjes

Bo
13 February 2009, 16:41
Ik weet niet van welk merk je ze hebt, maar bij de mijne mag ik niet te lang wachten. Ik heb die van Sensitest. Na een half uur is het niet meer juist. Ik doe het normaal ongeveer vanaf dag 18 en dan iedere dag. In het begin zie je niks, dan een vaag streepje naast de teststreep, en als je een donkere streep naast de teststreep ziet, is het tijd om te klussen ;-) Je krijgt dan binnen de 12 a 24 u een eisprong.
Maar je hebt nog ongeveer 2 a 3 dagen hormonen in je lichaam die dan nog een vaag streepje kunnen laten zien, maar je eisprong is dan wel al geweest.
Ik zou morgen gewoon weer testen, en overmorgen weer. Je merkt vanzelf wanneer je hormonen toegenomen zijn adhv de kleur van het streepje. Als je geen streepje meer ziet, heb je hem al gehad.

Succes! Ik heb volgende week ergens mijn eisprong... Dat worden weer spannende tijden ;-)

sunshine
13 February 2009, 16:45
Bij mij zijn die testen van sensitest wel goed hoor, ook als ik ze laat liggen, 't blijft kloppen bij mij.

bejes
13 February 2009, 16:51
Hallo,
Tis van predicor mijn testen wel duur ze 33euro voor 5 ik dacht dat da goedkoper was :) maar ja het is het wel waard.
Dus ik heb een licht streepje wilt dat dan zeggen dat er toch iets aanwezig is? Normaal gezien heb ik morgen mijn eisprong maar zou het kunnen dat ik hem al gemist heb want 32dagen is lang maar het was de eerste maand na het stoppen met de pil. En gisteren heb ik erg veel pijn gehad in mijn onderbuik.
Ja BO tis wel allemaal spannend hè als je er zo mee bezig bent!
Groetjes

Bo
13 February 2009, 17:31
Dat is duur ja... amai. Ik zou als ik jou was eens surfen naar Sensitest en ze daar bestellen. Scheelt een hele hoop ;)
Ik denk dat je nog geen eisprong gehad hebt, maar t kan. Morgen nog eens testen, en kijken of dat streepje al donkerder kleurt.

@Sunshine: ze blijven redelijk goed ja, maar ze waarschuwen er zelf voor. Ik wacht er niet te lang mee in elk geval.

veerle
14 February 2009, 10:04
hi dames,
ik hd de ovutesten van sensitest en daar zeiden ze idd om niet te lang te wachten.
Maar, bij mij waren die altijd negatief.. zou te maken kunnen hebben met het feit
dat ik veel water drink...

xxx
xx
x

bejes
14 February 2009, 12:27
Hallo,
Pfff Juist terug zo een ovulatie test gedaan weer negatief wilt dat dan zeggen da je moeilijk vruchtbaar bent ofzo of geen eisprong hebt? Groetjes

Bo
14 February 2009, 13:08
Nee hoor, die testen meten je hormonenwaarde (ben de naam kwijt), negatief wil gewoon zeggen dat je nog niet genoeg hormonen in je lichaam hebt die erop wijzen dat je je eisprong krijgt.
En ik zie dat je nog maar pas gestopt bent met de pil, ronde 1, dus hou er rekening mee dat je lichaam nog moet ontpillen. Het kan dus wel even duren eer je weet wanneer je een normale cyclus hebt.

veerle
14 February 2009, 18:41
hi bejes,
zoals ik al zei werken de testen bij mij ook niet!!
kan aan vanalles liggen he ik zou als ik u was
gewoon de t meten. evenveel moeite als een testje..
gewoon elke dag de T opnemen en opschrijven.. als je t iets stijgt is ht de vruchtbare
dag/periode.

xxx
xx
x

bejes
14 February 2009, 19:00
Hallo,
Dank je wel voor de antwoorden ja normaal heb ik vandaag mij eisprong op valentijn maar met de negatieve test vanmiddag was ik teleurgesteld hoor. Groetjes

bejes
15 February 2009, 15:30
Hallo,
Ik ben eind december gestopt met de pil ik heb nu een maand gehad zonder de pil en da was 32dagen dus heb ik zo mijn eisprong berekend en da was normaal gisteren dus ben ik vrijdag gestart met zo een ovulatietest en vrijdag en gisteren was er enkel maar heel licht streepje te zien dus deed ik hem daar straks terug en nu was er helemaal niks meer te zien zou het kunnen dat mij eisprong voor vrijdag is gebeurt?
of wilt een licht streepje ook helemaal niks zeggen?
Groetjes

mini
15 February 2009, 15:47
ik denk dat je eisprong al gepasseerd is :)

bejes
15 February 2009, 16:01
Ja denk da lijk ook want heb de pijn toen ook al gehad ik zal misschien ook ne cyclus van 28 dagen ofzo hebben en twa misschien omdat de eerste keer was sinds de pil dak ne cyclus had van 32dagen. In iedere geval we hebben al heel de maand om de 2dagen geklust :). Groetjes

mini
15 February 2009, 16:11
m'n eerste cyclus na de pil was er één van 31 dagen :)
m'n tweede moet stuk korter geweest zijn, want op dag 29 had'k al een héél duidelijke positieve test :)

eerste cyclus na mk was er één van 33 dagen
eerste ronde na mk (want in die van 33 dagen moesten we nog braaf zijn :D) was er slechts één van 27 dagen
tweede ronde (nu dus) zit'k ondtss aan dag 30. Maar 'k dacht da m'n eisprong later was deze maand, dus... binnen paar dagen test ik ;)

bejes
15 February 2009, 16:19
Hallo,
Oja das goed om te weten ik was al in paniek dat ik niet genoeg vruchtbaar was ofzo.
Laat zeker iets weten hè ben heel erg benieuwd!!! Groetjes

mini
15 February 2009, 16:21
ni panikeren, niet ieder vrouw is stipt ;)
het kan wel een paar dagen schelen, zolang dat geen echte uitschieters zijn zoals van 32 naar 45 en dan bv trg naar 29 dagen