PDA

Volledige versie bekijken : zwanger....

Plessers
13 February 2009, 13:47
Hallo,

Ben een (hopelijk) toekosmtige papa...Waren al anderhalf jaar aan het proberen zwanger te worden maar elke maand opnieuw die teleurstelling...
Waren nu veel bezig met andere dingen zoals een trouw te regelen en toen bleef de ms uit....Een test en eindelijk positief. De eerste keer in anderhalf jaar. Wat een ontlading en eigenlijk weten we nog niet veel meer....

Normaal zou ms rond eind januari zij en niets. Naar de dokter geweest voor bloedtest en dokter vertelde ons toch maar niet te euforisch te zijn. Spannend wachten op de dag erna voor de uitslag...
Hcg waarde is rond de 5300....Wat moet ik me hier mee voorstellen?

23/02 eerste afspraak bij de gynaecoloog....Spannend

taschkevdv
13 February 2009, 13:52
hey plessers

5300 is toch goed hoor, hoe ver zou ze dan nu normaal gezien zijn?
ja is echt wel spannend he die eerste afspraak bij de gyne!
alvast proficitat!

Plessers
13 February 2009, 13:54
Bij de bloedtest ongveer 4 weken

taschkevdv
13 February 2009, 14:05
ja dan is 5300 zeker goed!!! het hangt natuurlijk van vrouw tot vrouw af maar sowieso 5300 is zeker goed.misschien is het wel een tweeling dan ofzo :)

snoezel
13 February 2009, 14:34
5300 is inderdaad veel.
lijkt me eerder een weekje verder of mss wel twee :)
in ieder geval al proficiat
kan me voorstellen dat het na een jaar een half een welkom geschenk is!

Plessers
13 February 2009, 14:45
Een 2ling behoorde ook tot de mogelijkheden volgens de dokter maar met 1 zouden we al heeeel gelukkig zijn :-)

ka80
13 February 2009, 17:17
Hey Plessers,

Volgens het lijstje van het laboratorium waar ik mijn bloedonderzoek heb laten uitvoeren valt de waarde van je vrouw in de categorie van week 4: tussen 3300 en 80000, zoals je zelf al gezegd hebt hierboven, maar het kan evengoed nog week 3 zijn: waarden tussen: 400 en 15000. Het kan in ieder geval niet meer dan 4 weken zijn nu, volgens datzelfde lijstje dan. Beetje misleidend eigenlijk he, die waarden. In ieder geval, jullie zullen snel meer weten. Hopelijk blijft alles goed gaan. Groetjes.

snoezel
13 February 2009, 17:37
bij mij was het op vier weken maar 198 of zo

ka80
13 February 2009, 17:40
oeink? Hoe kan dat nu? Volgens mijn lijstje is dat week 2! Snoezel, is jouw waarde uitgedrukt in UI/l ? Of staan ze hier in Frankrijk weer voor in de zwangerschap (zoals met de weken). Pfft, we brengen je in verwarring he Plessers? :)
Laat ons weten hoe het gaat met je vrouw en proficiat trouwens.

mini
13 February 2009, 17:51
week 2 zal vanaf de bevruchting zijn :) dus bij ons 4 weken :)

Koke
13 February 2009, 19:23
Hoi Plessers,

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met het aankomende vaderschap!!!
Hopelijk wordt het een zorgeloze zwangerschap!

Trinity
13 February 2009, 22:20
Niet te veel fixeren op getalletjes :-)

Geniet er allesinds van hoor! En trouwens, welkom op het forum he.

Plessers
15 February 2009, 10:34
Dank je...Allemaal spannend hé :-) Ik ben er toch niet echt gerust in maar dat is gewoon de onzekerheid enz.....
De 23 zal ik meer weten..Ik hou jullie op de hoogte

L@yla
15 February 2009, 11:33
plessers
proficiat voor jou en je vrouwtje, geniet ervan

gr
layla

kleinke
15 February 2009, 14:53
plessers, ne dikke proficiat, ook voor je vrouw, geniet ervan...

groetjes kleinke

Espritbaby
15 February 2009, 15:12
Hey,

Zeker en vast niet fixeren op al die getalletjes, en gewoon genieten.
Wij hebben ook zolang moeten proberen mits 2 pijnlijke tegenslagen, en eerlijk gezegd, ik heb mij niets meer aangetrokken van hcg etc. de eerste echo, dat hartje zien kloppen,... da betekende zoveel meer als een hcg waarde(alleen spijtig dat ge daarop altijd nog zolang moet wachten he :s).

In ieder geval geniet ervan en een dikke proficiat.

groetjes

Kimmy
16 February 2009, 11:01
ook van mij proficiat...
het is idd allemaal erg spannend!
trouwens, ik zal maar effe typen wat iedereen hier waarschijnlijk al denkt: zo super dat jij als papa op dit forum zit en dus eigenlijk heel erg meeleeft met je vrouwtje!!!

groetjes
Kimmy

Plessers
16 February 2009, 11:12
Dank jullie...Veel op forums lezen en weten wat gezond en niet gezond is

Het is allemaal nog nieuw maar door veel ervaringen te lezen krijg ik toch al een beter beeld en kan ik me beter inleven

Doortje
16 February 2009, 17:55
Amai Plessers vind het knap dat jij al die dingen opzoekt en er ook echt actief mee bezig bent.
Mijn man weten bij wijze van spreken van toeten noch blazen :) hij vraag alles aan mij
en als ik dan aant dingen aant opzoeken ben over de zwangerschap terwijl hij TV kijkt, moet ik zeggen wat ik allemaal bijgeleerd heb haha mannen he :-)
lieve groetjes Doortje

mini
16 February 2009, 18:30
Ja idd, de mannen op babyforums zijn zeldzaam, maar daarom niet minder welkom hé ;)
Dikke proficiat!
Hier ook zo één in huis, Doortje :D
Hij wil ook alles weten, alleen moet ik het hem zeggen, want zelf opzoeken, ojééé :D

Koke
16 February 2009, 18:51
@Plessers: ik denk dat veel vrouwen hier een tikkeltje jaloers zijn op jouw vrouwtje...zo'n meelevende man seg! Leuk om te lezen hoor!

Mijn ventje is soms zo onverschillig dat ik af en toe moet vragen of hij nog wel zeker is dat hij een baby'tje wil. Maar die onverschilligheid is maar een pose om zijn onzekerheid te verbergen, hij is een beetje bang voor de grote verantwoordelijkheid...maar dat zal wel overgaan eens het zover is zeker? (hoop ik toch)

Plessers
17 February 2009, 09:25
Misselijkheid begint haar meer en meer parten te spelen. Ik weet al hoe ik me voel als ik nog maar een katerke heb en bijna voor dood lig in de zetel...

Is het waar dat de meeste vrouwen in hun eerste zwangerschap wel eens een MK krijgen? of meer een fabeltje dan een feit

mini
17 February 2009, 10:18
De kans op een zwangerschap wordt geraamd op 1/10, dus 10%
Maar 'k zou ni aan die cijfers denken... Denk aan de andere cijfers... 90% heeft een goede zwangerschap :)

taschkevdv
17 February 2009, 10:24
ik zou ook niet teveel op de cijfers afgaan.men gyne zei ook tegen mij dat dit 1/7 gebeurt, maar dan heb ik het gewoon over een miskraam.dit is ook zeker niet gezegd dat dit in de eerste zwangerschap afspeelt. ik ken best wel wat mensen die met hun eerste zwangerschap geen problemen hadden en bij de tweede zwangerschap toch een mk hebben gehad. dus ik zou er niet teveel zorgen over maken en gewoon genieten :)

Plessers
17 February 2009, 12:22
Allee, ben al een beetje geruster nu :-) Nog 6 dagen en dan naar de gynae...

Espritbaby
17 February 2009, 14:40
Hey Plessers,

Wacht maar even op het 1ste gyné bezoek, als je dan een hartslag kan zien mag je zeker en vast al een stuk geruster zijn.
Je zeker en vast niet te veel zorgen maken en gewoon afwachten.
Succes in ieder geval, hou ons op de hoogte.

groetjes

Plessers
23 February 2009, 19:20
Net terug van mijn eerste gynébezoek....1,24cm en bijna 8 weken :-) Super dat hartje te zien kloppen

Ben nu al zo fier dat ik het aan iedereen wil vertellen maar mss toch maar beter even wachten...Ben wel al meer gerust nu

taschkevdv
23 February 2009, 19:47
hey plessers

ooh leuk dat het allemaal in orde is! nu kan je echt beginnen genieten he! :)

Fieke
24 February 2009, 10:13
Leuk dat alles in orde is, probeer er nu toch maar wat van te genieten!

Trinity
24 February 2009, 11:00
super dat alles goed gaat!

Plessers
24 February 2009, 13:40
De kans dat er nog iets misloopt bestaat nog wel maar ben al meer gerust

Gyné vroeg of ik een pessimist was :-) Meer voorzichtig en ongerust vertelde ik hem

Zo een echo is toch iets speciaals. Een minimensje

Espritbaby
24 February 2009, 22:25
Normaal dat je voorzichtig bent.
Geniet maar volop van je vrouwtje en de veranderingen, het is echt super.

groetjes

Cin
26 February 2009, 13:40
Ja idd een man op de forum.....dat zouden er meer moeten doen.
Ik vind het super lief dat je zo met je vrouwtje en kindje begaan bent.
Je word vast een super papa.
En al nieuws????

Plessers
26 February 2009, 20:32
Wat mag een zwangere vrouw niet meer eten eigenlijk? Ik weet van sla en rauwe groeten etc....
Hebben vandaag sla gegeten maar heb deze 4x gewassen...Kan geen kwaad meer denk ik hé?

Wat met gewone jonge kaas of andere kazen? En ook nog mosselen?

Groetjes

Espritbaby
26 February 2009, 23:48
Heeft ze al een bloedtest laten doen? Als ze niet immuun is voor Toxoplasmose, mag ze zeker en vast geen

-rood vlees eten
-rauwe groenten moeten heel goed gekuist worden(4keer zal wel genoeg zijn) best opletten met groenten op verplaatsing, zoals broodjeszaken etc, niet elk restaurant of zaak wast zijn groenten genoeg of van heel de dag klaar te liggen... best enkel groenten eten die jullie zelf gekuist hebben.
-opletten voor poezen best niet aankomen of de handen goed wassen achteraf.
-in de tuin werken mag, maar altijd de handen wassen als je met aarde in contact gekomen bent.

Ik heb een super boek gekregen van een vriendin, is misschien wel een leuk kado'tje voor jouw vriendin: Uw Zwangerschap week na week, van Deltas Dr. G.B. Curtis.
Daar kan je elke week overlopen en achteraan kan je in de index alle woorden opzoeken, zoals bv toxoplasmose etc.

Hoop dat je hier al iets meer mee bent.
Groetjes en succes

Plessers
27 February 2009, 08:40
Ze is immuun voor toxoplasmose dus moet ze eigenlijk niet veel schrik hebben dus....

Maar toch liever enkel en alleen groeten thuis eten

Ik zal eens kijken voor het boekje...Heb haar gisteren het zwangerschapsdagboek gekocht en is wel leuk om alles in op te schrijven

Nala'tje
27 February 2009, 11:40
ik dacht dat je voor kazen gemaakt van rauwe melk moest oppassen (staat normaal op de verpakking, gewone jonge kaas enzo kan geen kwaad)

Espritbaby
27 February 2009, 14:43
Ja als je ver wilt gaan, alles waar rauwe eieren enzo inzitten ook, ikzelf ben niet immuun voor toxoplasmose, maar eet wel chocolademouse etc. waar ook rauwe eieren inzitten, denk dat die dingen niet echt schadelijk zijn hoor, voor rauw vlees enzo let ik wel wat beter op.

Plessers
27 February 2009, 14:52
Je moet maar aan alles denken hé :-) Ze is wel ongelofelijk moe de laatste tijd...Kan op elk moment in slaap vallen...

Espritbaby
27 February 2009, 15:50
Ja had ik ook, maar eens de eerste 3 maanden voorbij waren was ik terug fitter.
Het veranderd veel aan een vrouwenlichaam, ik verschiet er nog elke dag van.

mammiii
27 February 2009, 17:38
Kben ook zo iemand die op ieder moment in slaap kan vallen..hah. Onlangs nog, zat op een familie etentje thuis en kzet mij ffkes in de zetel allemaal samen.Allemaal beginnen die te praten enzo.. maar ik was er ma heel stilletjes bij ,kwas in slaap gevallen. Die hebben goed gelachen met mij.. :D

ka80
27 February 2009, 18:04
Ja als je ver wilt gaan, alles waar rauwe eieren enzo inzitten ook, ikzelf ben niet immuun voor toxoplasmose, maar eet wel chocolademouse etc. waar ook rauwe eieren inzitten, denk dat die dingen niet echt schadelijk zijn hoor, voor rauw vlees enzo let ik wel wat beter op.
Effe ter info: rauwe eieren hebben niets met toxoplasmose te maken maar met listeria.

Dus als ze immuun is mag ze rauw vlees eten (zoals préparé), niet helemaal doorbakken vlees is dan ook geen probleem en mag ze gerust aan katten komen. Groenten 4 keer wassen is dus nergens voor nodig, 1 keer wassen is genoeg. (en dat is ook zo voor diegenen die niet immuun zijn)

LISTERIA:

Kazen op basis van rauwe melk vermijden (zoals schimmelkazen en sommige andere Franse kazen) Harde kazen zijn ok want daar overleeft de listeria bacterie niet in. Als je twijfelt best op de verpakking kijken en opteren voor kazen gemaakt van gepasteuriseerde melk.
Rauwe of gerookte vis ook best vermijden omwille van listeria.

VEEL SUCCES Plessers en geniet van de zwangerschap samen met je vrouw

Espritbaby
27 February 2009, 22:15
Amai wist ik zelf ook niet ka80 van die listeria, wat is dat dan eigenlijk listeria, moest je die bacterie krijgen?

ka80
28 February 2009, 10:11
Hallo,

Je moet er niet te veel schrik voor hebben hoor, de besmetting is zeldzaam maar als je het hebt kan je baby dood of te vroeg geboren worden of een erge groeiachterstand oplopen of een miskraam" als het in de begin van de zwangerschap is. Maar je moet je daar echt niet op vastpinnen hoor, het gebeurt maar heel erg zelden en in Europa zijn wij wat hygiëne betreft echt niet te beklagen dus is er ook veel minder risico. Hier een link die wat meer info geeft:

http://www.babybelgie.com/-Listeriose,1495-

Leef maar gewoon gezond en pas een beetje op voor zachte kazen maar het moet zeker geen obsessie worden. Je zou al echt dikke pech moeten hebben moest je listeriose oplopen en dan nog is het met antibiotica snel opgelost zonder gevolgen voor de baby. Als je koorts hebt ga je best naar de dokter, eender wat je denkt te hebben, zo zijn ze er altijd snel bij moest de koorts komen van de listeria-bacterie.

groetjes

Espritbaby
28 February 2009, 20:17
Bedankt ka80, kaas lust ik toch niet, dus dat is een pluspunt :D
groetjes

Plessers
1 March 2009, 08:59
Gisteren met de kameraden uit gaan eten om het goede nieuws te gaan vertellen. Voor we het konden vertellen kregen we een brief van 1 van onze beste vrienden dat ze over 7 maanden met 3'en zouden zijn. Toen hebben we ons nieuws ook maar in de groep gesmeten :-) Zijn allebei voor dezelfde dag :-)

Nala'tje
1 March 2009, 11:43
hey plessers, das wel superleuk, dat de zwangerschap gelijk loopt met die van vrienden!

Espritbaby
1 March 2009, 15:03
Inderdaad, dat moet prettig zijn, kunnen jullie samen de veranderingen uitwisselen hehe.

Plessers
2 March 2009, 17:51
Nu ga je het niet geloven maar ik belde gisteren naar de vriendenkring van mijne kant en wou 1 van mijn beste vrienden het goede nieuws vertellen en rarara...Ook zwanger en ook voor 8 oktober...

Dat zijn 3 koppels op dezelfde dag. Hoe groot is de kans :-) Ze bevallen wel ergens anders maar dat gaat een feestweek worden :-) Hopelijk gaat het voor ons alle 3 goed

kleinke
2 March 2009, 19:15
het is ne vruchtbare tijd geweest in jullie vriendenkring :)
nu kunnen jullie samen aftellen, da moet plezant zijn!

Espritbaby
2 March 2009, 20:00
Toevallig samen op stap geweest die bewuste avond van verwekking hehehe

Plessers
2 March 2009, 20:12
Haha...Toch niet denk ik :-) Kameraad durfde het al niet zeggen omdat we al een hele tijd aan het proberen waren en het niet lukte...Nu iedereen gelukkig

3 is genoeg anders is al de aandacht weg :-)

Espritbaby
2 March 2009, 22:24
Ja kan dit aannemen van je kameraad, mijn vriendin is ook al heel lang aan het proberen en ik durfde het haar ook niet zeggen, zij heeft nog altijd minder geluk dan jullie.

groetjes

Plessers
6 March 2009, 15:17
Kent iemand gyné Voets uit Hasselt? Iemand ervaringen mee?

Bo
6 March 2009, 16:24
Nee, van waar zijn jullie?
(Ben zelf ook een Limburger ;) )

Plessers
7 March 2009, 10:30
Wonen nu regio Kortessem en jij?

Bo
7 March 2009, 10:52
Ja dan is Hasselt het makkelijkste. Ik ging eerder altijd naar Genk, St-Jan en was daar wel tevreden.
Maar sinds dat wij aan kindjes zijn begonnen (en nu eindelijk gelukt zoals je kan zien ;) ) ben ik hier in Bree naar de gyn gegaan.
Is een stuk makkelijker, en een fijn vernieuwd moederhuis, vriendinnen die hier ook gaan, droge maar correcte gyn. Het moet wel 'klikken' vind ik ;)

Coconutjah
7 March 2009, 12:38
Veel Limburgers hier! Tel mij er maar bij...Ik ga in Genk (werk daar ook dus zou stom zijn van ergens anders te gaan) :)

Bo
7 March 2009, 13:20
Leuk! Bij wie ga jij? Ik ben jarenlang naar Sieprath gegaan, een vriendin bij die vrouw (ben haar naam kwijt).
Ja, als je daar werkt is het logisch hè :)

Coconutjah
7 March 2009, 14:52
Bij Schobbens maar die is er nog niet lang dus zul je niet kennen denk ik...Op naar de 19de voor 1ste (eigelijk 2de) echo :)
Das is een hele lieve, ben er tot nu toe heel tevreden over! Voel er bij op men gemak!
xxx

Plessers
16 March 2009, 09:59
De 30 ste volgende echo..Kijken er al naar uit en hopelijk is nog alles goed dan...Ga dan pas echt gerust zijn want ben op dat vlak niet echt pessimist maar eerder heel ongerust

De misselijkheid is al veel beter en ook het heel moe zijn is beter nu.

Vanaf hoeveel weken kan je het geslacht zien?

mini
16 March 2009, 10:27
Normaal gezien 16 weken, maar dan is de kans nog héél groot dat het niet met duidelijkheid kan gezegd worden.
20 weken is normaal héél duidelijk.
Om m'n eigen tegen te spreken... Ik ken iemand die nu 20 weken zwanger is... maar zij weten het geslacht al van aan 13 weken :) En ik heb de echo gezien... het was overduidelijk :D

Kimmy
16 March 2009, 11:28
en ik ken dan weer iemand die het graag wou weten maar tot de bevalling moest wachten omdat hun meisje zedig de beentjes dicht hield telkens de gynaecoloog wou kijken :)

je moet dus beetje geluk hebben!

lotje
17 March 2009, 20:31
hoi Iedereen,
ik ben vroeger terug als verwacht (voor wie het niet meer weet, mijn vriend en ik hadden besloten om onze kinderwens nog even uit te stellen omdat ik kans maak op een vaste job in september) maar we hadden dan toch besloten van niet terug met de pil te beginne omwille van het dan weer te ontpillen en we gingen goed 'voorzichtig' zijn maar kijk dat is niet gelukt en ja hoor, ik word mama!!!!! en ik ben superblij!!!!! en heel gelukkig!!!
vele groetjes Lotje

ka80
17 March 2009, 20:36
PROFICIAT Lotje!! geniet er maar van!!! Hoe zit het dan met je vaste job? Kan je die toch nog behouden?

lotje
17 March 2009, 20:40
ik heb net naar de ha gebeld en ben dus niet immuun voor toxoplasmose wat dus betekent dat ik eigenlijk al vanaf morgen niet meer mag werken, maar ga toch nog even volhouden dan ben ik doorbetaald tot einde schooljaar.. daarna ga ik eens met de directeur praten om te kijken of we niet een of andere oplossing kunnen bedenken dat ik na mijn bevallingsverlof terug kan beginnen ofzo, laat ons hopen en anders ja.. verder op zoek, we zien wel

mini
17 March 2009, 21:53
je bedoelt waarschijnlijk CMV :)
toxoplasmose kan je oplopen door in aanraking te komen met de uitwerpselen van een (jonge) kat,...

kleinke
17 March 2009, 22:09
proficiat lotje!!!

Koke
17 March 2009, 22:58
Hey lotje, een dikke proficiat!

Kimmy
18 March 2009, 09:21
dikke proficiat Lotje! geniet ervan...

vergeet niet dat je pas beschermd bent tegen ontslag om redenen te maken met de zwangerschap vanaf de mededeling aan de werkgever - of heb je contract van bepaalde duur?

Trinity
18 March 2009, 11:04
Hej Lotjen,

Een hele dikke proficiat hoor! Tja, de perfecte moment bestaat niet eh, en t komt meestal een beetje onverwacht. Hoop dat je een oplossing kan vinden ivm je werk, maar dat zal wel!

Ivm toxo als je niet immuum bent:

- geen rouw vlees. vlees goed bakken (grootste risico om het zo te krijgen in België en Frankrijk, omwille van onze eetgewoonten). Alles wat in aanraking komt met rouw vlees goed afspoelen.
- niet in aanraking komen met uitwerpselen van katten. katten aaien mag wel.
- geen melkproducten die niet gepasteuriseerd zijn
- als je in de tuin werkt of andere manieren in aanraking komt met grond: handschoenen gebruiken, want de parasiet kan heel lang overleven, zo niet enkel verse uitwerpselen van katten zijn een risico
- groenten en fruit goed spoelen
- heel geregeld je handen wassen

De kans dat je het krijgt juist tijdens je zwangerschap is klein natuurlijk, dus je moet ook niet panikeren. Dan kan je je zorgen over alles maken :) Ik deel het enkel even mee, omdat ik het dus vlak voor of na de bevruchting heb opgelopen.....en het is niet echt aangenaam om in die onzekerheid te leven of het de foetus wil schaden of niet. (moet nog verder onderzoeken doen).

Geniet allesinds met volle teugen van je zwangerschap!!!!!!!!!!

Knuf

lotje
18 March 2009, 13:19
hoi,

dankuwel trinity voor de goede raad want weet er eigenlijk echt niet veel van.. en mijn contract is van bepaalde duur (tot eind juni dus) maar ga eerste week na de paasvakantie stoppen met werken dus nog even volhouden en goed opletten in de klas natuurlijk.
ga sewes mn eerste afspraak met de gyne maken, zo spannend allemaal hihi
grtjs

Bo
18 March 2009, 13:26
Proficiat Lotje!!! Geniet er van hoor!
X

Espritbaby
18 March 2009, 13:48
Klinkt net zoals bij ons haha
Proficiqt Lotje

Plessers
25 March 2009, 15:58
Nog 5 dagen en dan de volgende echo...Kijk er echt naar uit....Dan zullen we 12 weken en 3 dagen zijn
Hoop dat alles nog goed is..Blijf continue het ergste denken maar dat zal maandag wel over zijn

Kan een zwangerschap ook gewoon stoppen zonder dat je er iets van merkt?

patje
25 March 2009, 16:03
Alles zal zeker goed zijn plessers! ik zou mij geen zorgen maken, maar ik kan geloven dat je pas gerustgesteld zal zijn als de gyné het bevestigd é...
Ik zou mij niet te veel op focussen meid!
Alles komt goed! hou ons op de hoogte :)
groetjes

Plessers
25 March 2009, 16:04
Meid?? :-) Ik ben nog steeds mannelijk :-)

sunshine
25 March 2009, 16:14
lol

mini
25 March 2009, 16:14
Mja is waarschijnlijk macht der gewoonte :D Een forum vol met vrouwen
en dan een paar papa's tussen :D

patje
25 March 2009, 16:22
:D oeie sorry, ja tis idd van gewoonte :)
alé toch wel leuk dat er papa's aanwezig zijn, maar plessers alles komt wel goed met je vrouwke ;)
geen zorgen maken :)

Plessers
25 March 2009, 16:35
Vrouwke??? Wie zegt dat ik geen vriend heb en een goede vriendin als draagmoeder?????

Neenee,...Het vrouwke is goed :-) Alles gaat goed voorlopig dus echt doemdenken moeten we niet maar je hoort toch wel dikwijls over MK'en en dan begint het toch te spoken...Het echt misselijk zijn is door nu en na de volgende echo zal het echt genieten worden :-) Zijn deze week beetje gaan snuffelen in de zwangerschapskledij maar was na 1 minuut al afgeweken naar de babykleding...Echt schattig! Je zou alles willen kopen,..maar goed dat het vrouwke erbij was :-)

patje
25 March 2009, 16:42
Ik begrijp da wel dat het door je hoofd spookt... ik denk dat ik ook wel beetje schrik zal hebben, zeker de eerste weken. Maar ze zeggen dat de eerste 3 maand gevaarlijkste zijn en ik zie dat je vrouwke :) bijna 3 maand ver is, zal ik mij toch minder zorgen maken.
Het is zo schattig om te horen dat er ook mannen zijn die het leuk vinden om naar baby spullekes en kleerkes te gaan kijken... ik kan het mij ook nooit laten om eens te piepen, maar bij mij ist nog nie raak... :( afwachten é.
Ik zal mij ook moeilijk kunnen inhouden om dingen te kopen :) maar het beste is inderdaad nog beetje wachten.
:) verzorg je vrouwke goed en tot binnenkort?
groetjes xxx

Plessers
25 March 2009, 16:46
Zal ik doen patje! Bij jou komt het binnekort ook wel goed....Soms duurt het gewoon wat langer. Wij hebben anderhalf jaar moeten wachten en bij 2 kameraden die dezelfde dag moeten bevallen was het van de eerste en tweede maand prijs....

patje
25 March 2009, 16:51
Mercikes! Ja natuurlijk komt het goed, afwachten en ons best doen é :)
meer dan da kunnen wij niet doen, zal wel in orde komen :) wij zijn ook nog maar juist bezig...

Plessers
30 March 2009, 12:58
Om 18h naar de gyné....Ben wel nerveus

Geluk en verdriet ligt toch zo kort bij elkaar...Als je de posts van einalem leest raakt het je helemaal en kom je toch terug in de harde realiteit

12 weken en 3 dagen..Wat gaat de tijd snel

Nala'tje
30 March 2009, 13:08
hey plessers, niet ongerust zijn!

leg je vrouwtje goed in de watten en geniet van jullie echo strax!

groetjes, nala

patje
30 March 2009, 13:34
hoi plessers, da komt allemaal wel goed ;)
je zal wel zien! als je straks het hartje hoort en de echo ziet zijn al je zorgen vergeten :)
alles komt wel in orde... geniet samen van dit unieke moment.

groetjes xxx

Plessers
30 March 2009, 20:42
Alles in orde...Al een heel groot en hevig meisje of jongen....
Super te zien hoe hevig en hoe anders sinds 7 weken. Nekplooimeting was heel goed. Heb ook de maag,nieren en 4 hartkleppen en zoveel andere orgaantjes gezien. Zijn echt gerust nu

Nu pas terug over 8 weken...Is dat normaal 8 weken?

snoezel
30 March 2009, 20:46
ik moest elke maand langs gaan maar denk dat het van gyne tot gyne afhangt...
blij om horen dat alles goed loopt!

patje
31 March 2009, 09:01
:) kben blij voor jou plessers dat alles in orde is!

Amai 8 weken? ja dat is inderdaad wel lang... mss toch vragen om het te vervroegen?

groetjes

Trinity
31 March 2009, 09:29
In principe wel normaal, omdat op 20 weken de grondige scanning wordt gedaan. Alle, hier in Denemarken toch. Had ik geen toxo gehad, waardoor ik nu geregeld naar de scanning enzo moet, had ik slechts 2 of 3 keer gescant geweest (12 weken voor nekplooi en terug 12 weken indien de eerste keer blijkbaar toch vroeger was, 20 weken). Maar je kan altijd eens aan je gyn vragen of het niet mogelijk is een extra te krijgen he.

ka80
31 March 2009, 10:27
Ik ben in totaal maar 3 keer gegaan en de tweede keer was rond week 24. Ik denk dat het wel normaal is, (officieel zijn er maar 3 echo's maar in België worden er soms mer gedaan, hier niet) te veel echo's zijn volgens mij echt nodig maar volgens mij kan je het wel aan je gyne vragen! Geniet van de zwangerschap van je vrouw!

Plessers
18 May 2009, 12:27
We gaan een zoontje krijgen :-) De gynae wou het nog niet voor honderd procent zeker zeggen ma we hebben het wel gezien :-) Een naam hebben we al 3 jaar dus dat is ook in orde

De 8ste juni hebben we een heel uitgebreide echo...We kijken er weer naar uit. Iemand ervaring met pretecho's? Kan dit kwaad? Is dit leuk?

mini
18 May 2009, 12:44
Dikke proficiat met jullie zoontje!

patje
18 May 2009, 13:36
Hey plessers, lang geleden dat wij nog iets van u gehoort hebben :)

Goed dat alles perfect verloopt bij jullie! Een zoontje... das super é :) proficiat!
Mogen wij de naam al weten of willen jullie het nog geheim houden? :p

Groetjes, patje

Plessers
18 May 2009, 13:55
Ja, even geleden maar lees wel elke dag alles. Ik zit meestal tijdens de werkuren (foei) op babyplaza maar kan dan niet aan mijn hotmail adres waar het paswoord staat. Heb het dit weekend opgeschreven :-)

De naam gaan we nog geheim houden om niet alles prijs te geven

Het zal snel oktober zijn. Ik weet nog toen we de test deden en waren toen 4 weken ver. Nu al in de helft

Wat vinden jullie van vakantie als je vrouwtje 7 maanden is? Met de wagen naar Italie? Ze wil graag gaan....Mij maakt het niet uit want zij moet zich goed voelen maar weet het niet echt....

Nes
18 May 2009, 14:28
7 maanden zwangerschap is al redelijk ver om nog op reis te gaan vind ik persoonlijk! Je weet nooit he. Ander eten, temperatuur,... Maar je moet er zeker over praten met de gyne!!!! Die zal het beter weten.

mini
18 May 2009, 14:38
Ik zal ongeveer zes maand zwanger zijn als we 14 dagen met de mobilhome rondtrekken, dit wel samen met m'n schoonouders. De bedoeling is om Italïe en Frankrijk aan te doen.
Maar m'n schoonouders zien beke op tegen Italië (vooral voor mij dan :D) omdat het daar toch héél erg warm kan zijn. 30°C daar voelt héél anders aan dan 30°C hier :)

Plessers
18 May 2009, 15:41
Ps. Het is ne echte voetballer want stampen kan em goed....Alleen als de papa komt voelen heeft hij geen zin meer, de stouterik :-) maar ik heb het toch al enkele malen mogen voelen

lies
18 May 2009, 16:01
7 maanden zwangerschap is al redelijk ver om nog op reis te gaan vind ik persoonlijk! Je weet nooit he. Ander eten, temperatuur,... Maar je moet er zeker over praten met de gyne!!!! Die zal het beter weten.
mijn gynae had geen bezwaar en wij vertrekken zondag naar Spanje, voor twee weekjes.
ik voel mij uitstekend, dus waarom niet.

Plessers
18 May 2009, 16:08
Juist sms gehad van andere kameraden. We bevallen dus alle 3 dezelfde dag en we krijgen alledrie een zoon :-)

joke
18 May 2009, 16:37
Haha, wat gek. Wel fijn voor later, hé. Jullie zonen zullen vast dikke vrienden worden :)

Veel succes!
xxx

Fieke
18 May 2009, 16:43
proficiat met jullie zoontje!

isabelga
18 May 2009, 17:15
3 kameraden die papa worden op hetzelfde moment! zo leuk! en allemaal jongens!
proficiat!

Trinity
20 May 2009, 08:35
Proficiat met jullie voetballertje :)

ivm vakantie: als het voor de gyne ok is, en je vrouwtje voelt zich tegen dan nog fit, zou ik ook niet thuis blijven. Alle, eigenlijk komen wij in juli waarschijnlijk ook naar België gereden, en dat is toch ook een 1000 km. Natuurlijk is het een beetje naar huis komen voor mij en is er geen groots klima verschil. Maar denk niet dat Italïe een probleem gaat zijn, tegenwoordig kan het in Belgiër ook serieus warm worden he. Zolang je maar niet te veel activiteiten plant, gewoon rustig aan en niet te veel rondwandelen, ze zal dat wel voelen. Mijn laatste werk-reis naar Zurich was enorm zwaar omdat ik niet de kans kreeg te rusten wanneer ik het nodig had.

Misschien wel een spulement gaan halen om de gordel tot onder de buik te trekken, als je dit nog niet zou hebben.

Groetjes

pinguïn
21 May 2009, 19:51
Hoi, voor het eerst zwanger, test was vandaag positief. Hopen dat het goed gaat...

mini
21 May 2009, 20:12
dikke proficiat pinguïn :)

kastaar
21 May 2009, 20:21
proficiat! Geniet er met volle teugen van

xxx
kastaar

Kimmy
21 May 2009, 21:48
welkom Pinguin en van harte gefeliciteerd!

Laurence
22 May 2009, 07:38
Dikke proficiat

joke
22 May 2009, 10:05
Proficiat Pinguïn! Geniet ervan!
Hoe lang hebben jullie moeten proberen als ik vragen mag? :rolleyes:

Nala'tje
22 May 2009, 11:46
proficiat pinguin!! :)

isabelga
22 May 2009, 11:48
proficiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!geniet ervan
dit is echt een vruchtbaar forum!!!!!!

Plessers
3 June 2009, 09:48
Babykamer ben ik gisteren gaan afhalen...Nu de kamer aan het schilderen.....Zeeblauw...Hopelijk gaat de gyné maandag niet van gedachten veranderen want dan kan ik voor andere verf gaan :-)
Hebben ook de baby zijn naam laten maken in grote houten letters van 30cm in de kleur van de babykamer om tegen de muur te hangen

Nu aan het kijken voor een wandelwagen/koets...Vond stokke wel heel mooi maar prijs is het dubbel van andere koetsen dus de keus is gevallen op een quinny speedi. Iemand hier ervaring mee of andere suggesties?

mini
3 June 2009, 09:49
Ik heb ook een quinny speedi, maar voorlopig nog geen ervaring mee :D

Plessers
8 June 2009, 11:56
Straks naar de gyné voor de volgende echo (de 4de)... Joehoeee :-)

Vandaag gaan ze alles afzonderlijk controleren...Wat moet ik me hier mee voorstellen?

Trinity
8 June 2009, 12:46
Ik veronderstel dat ze bedoelen dat dit de "20-weken-scanning" is, waar men kijkt naar eventuele afwijkingen. Het hartje zal gecontroleerd worden, bloedstroom, misschien zenuwstelsel, hersentjes,... . Het is een beetje als andere echo's, enkel zoomt men een beetje extra in op die functies. Alle, dat was toch het geval voor mij in denemarken. Kan ook zijn dat men nu verschillende lichaamdeeltjes apart begint te meten, om te zien of ze in verhouding zijn.

Plessers
10 June 2009, 13:08
Maandag de 4de echo gehad op 22 weken. Super gewoon :-) Ons zoontje had de hik maar poseren kon hij nog wel goed
Alles is in orde. Ze hebben alle orgaantjes overlopen en ons ventje is in goede gezondheid. Over 5 weken moeten we terug gaan en dan suikertest en nieuw bloedonderzoek

Hier een foto van zijn fotoshoot :-)

http://users.telenet.be/onskruimeltje

Bo
10 June 2009, 13:23
Och ... zo schattig, dat gezichtje!
Geniet er maar fijn van!!!!

isabelga
10 June 2009, 16:31
zo mooi! dit is een heel mooie echo! je ziet zo goed zijn gezichtje

mini
10 June 2009, 17:49
super zeg!
aangezien mijn gyné geen 3D echo doet, ben ik nog meer overtuigd om een pret-echo te maken :D

Plessers
16 June 2009, 16:03
Mijn vriendin heeft nu heel veel last en pijn aan de lies. Aan 2 kanten....Is dit normaal en nog iemand die dit heeft?

ka80
16 June 2009, 16:35
Dat is bandenpijn, de ligamenten die wat rekken, allemaal met de bedoeling het lichaam klaar te maken voor de bevalling. als het echt te veel pijn doet, misschien toch maar eens consulteren maar waarschijnlijk is het dat wel hoor. groetjes

Trinity
16 June 2009, 19:09
Ik heb daar een dikke maand geleden ook fel last van gehad. Kon op die momenten echt nog maar met een slenter-tempoke verder :)