PDA

Volledige versie bekijken : Jongen - Meisje

Valerie87
19 August 2011, 12:21
Wat vinden jullie van Yentl, wij vinden dit dus echt een meisjes naam. Maar hebben al een paar keer gemerkt dat ze het over een jongen hadden en dan moeten wij zeggen van het is een meisje hoor. Vind dit eigenlijk ferm ambetant. Bv in de weekbode stond er zoon van (ze had een roze kleedje aan :rolleyes:). En maandag bij kind en gezin zag ik dat haar dossier in een blauw mapje zat dus weer moeten zeggen dat het een dochtertje was dat we hadden, Dan zei ze ik dacht al wie doet er nu zijn zoon roze kleren aan.

Zijn er nog die dit meemaken, of ben ik de enige.

Valerie87

mini
19 August 2011, 12:25
Volgens de site van kind en gezin:

Van 19 augustus 2010 tot 19 augustus 2011 zijn er in Vlaanderen 14 jongens met de naam Yentl geboren.

Van 19 augustus 2010 tot 19 augustus 2011 zijn er in Vlaanderen 11 meisjes met de naam Yentl geboren.

Het is dus een naam dat voor beide geslachten kan gebruikt worden

cocelinetje
19 August 2011, 12:33
Ik link de naam Yentl toch ook eerder aan een meisje :) Kheb dat nog nooit gehoord voor een jongen ;)

Trinity
19 August 2011, 12:39
Ik dacht ook meteen aan een meisje bij het lezen van de naam. Maar ja, als het in België inderdaad voor beide gebruikt wordt, zal je er mee moeten leren leven dat vergissingen mogelijk zijn.
Ach, mijn voornaam is in Denemarken hot en tot mannelijk. Hillarische situaties soms, maar ik kan daar zelf wel mee lachen.

Valerie87
19 August 2011, 12:39
We weten dat het een naam was voor beide geslachten. Maar had nooit gedacht dat we zoveel keer zouden moeten zeggen. Nee, het is een meisje.

Liefde is...
19 August 2011, 12:45
Ik zou meteen aan een meisje denken bij de naam maar blijkbaar wordt het voor beiden gebruikt..

Ach ja... niet te druk in maken.. Hier hebben ze het vaak over Glenn ipv Lenn :rolleyes:

stamperke
19 August 2011, 12:58
doet me toch ook onmiddelijk denken aan een meisje moet ik zeggen,had dit eigenlijk nog nie zoveel gehoord voor een jongen.
zou mij er ook nie teveel zorgen in maken ook al is het idd ferm ambetand.

boeleke2704
19 August 2011, 13:03
Ik ken zowel een jongen als een meisje dat Yentl noemt.

En ach, een naam is nooit simpel hoor!!
Ik moet mijn naam ook 1000 keer spellen 'Anke'. De mensen vinden aMke nog logischer of maken er liefst Anneke van.

Bij Henri hebben we ook al zo vaak moete spellen. In ne winkel staat zijn klantenkaartje zelfs op Horrie...

Bij kleine kindjes moet je af en toe eens het geslacht erbij zeggen. Je ziet het nog niet meteen aan ze hè. (tenzij de meisjes roze gekleed gaan). Maar binnen enkele jaren is dat zo voorbij. Dan zie je meteen of het een meisje of jongen is. :)

dorien_951
19 August 2011, 13:10
Ik zou ook aan een meisje denken hoor... Heb ooit 2 Yentl's in mijn lessen gehad beide meisjes.
Eigenlijk vind ik van kind en gezin eum wel onprofessioneel. Ik was nog niet fijn bevallen of die stonden al aan mijn bed te leuren dus die kunnen dat toch ineens te goei doorgeven hé!!!!

Ik heb zelf toch een typische meisjes naam maar als ik brieven aankrijg staat er regelmatig Mijnheer Dorien bla bla bla

mini
19 August 2011, 13:46
In het begin had ik vooral unisex kleertjes voor Fien. Tot vervelends toe kwamen de mensen telkens vragen of het een jongen was.
Toen ze een jaar was en al langere haartjes had en overduidelijk meisjeskleren aan had, kwam er zo een vrouw in de colruyt; oooohhh ma da's een schoon manneke!

Euhm...:mad:

@Dorien; ik had hetzelfde voor deze keer met Lore, nog ni goed en wel bevallen en ze kwamen al ne hele tramala uitleggen.
Precies of ik was alles al vergeten van bij Fien. :rolleyes:
Zelfs toen ik zei; ja der is precies nog ni veel veranderd hé, dan wou die mij al gaan corrigeren.
Het fijnste vond ik dat die gewoon binnenkwam tijdens de verzorging. En vroeg ofdat ze stoorde.
Euhm, hallo, ze waren mij aan het wassen + sonde uithalen.
Bovendien, ik dacht dat da lampke aan de deur wel iets betekende?!

Bo
19 August 2011, 13:48
Komt wel meer voor hoor... Zelfs hier, en Laurens is nu toch echt een op en top jongensnaam of niet? Ehum... vaak staat er dus Laurence :rolleyes:
En hoe vaak ze mij niet vragen hoe mijn knappe blonde dochters heten? :rolleyes: Eh ja mevrouw, t zijn wèl beide jongens hoor :D En dan die gezichten :D

Trinity
19 August 2011, 13:50
Bovendien, ik dacht dat da lampke aan de deur wel iets betekende?!

Naaah, dat is vroegtijdige kerstverlichting om de sfeer er wat in te houden

idep
19 August 2011, 13:51
Yentl lijkt voor mij ook op en top een meisjesnaam :-)
Maar Julie is bijna altijd van kop tot teen in het roze (ook het tutje en de bekleding van de buggy) en dan nog vragen mensen als ze in de buggy kijken hoe oud dat 'manneke' is. Of 't is toch zo'n koddig ventje ;-) Niets van aantrekken!

Liene
19 August 2011, 17:41
" Bij Henri hebben we ook al zo vaak moete spellen. In ne winkel staat zijn klantenkaartje zelfs op Horrie... "

Hilarisch.. :D

stamperke
19 August 2011, 20:18
die van kind en gezin vind ik ook echt wel onproffesioneel,Lana was nog maar een paar uur oud en die van kind en gezin kwam binnen en doordrammen da ze deed omdat ik toch zou een afspraak maken bij hun en hoe meer ik zei da we naar de ha gingen hoe meer da ze zei dat we een afspraak konden maken met de dees van wevelgem,tot ik vroeg of ze doof was of zet nie wilde horen wat ik had gezegd,dan begon ze door te drammen over dat van ons Emelina'tje en ook daar als ik er nie verder op wilde ingaan bleef ze maar zagen,grmbl...de volgende keer komt da mijn kamer nie meer binnen,pff...

mini
19 August 2011, 20:27
Enfin die in Kortrijk in de kliniek zit van k&g heeft precies geen tact! :mad:

Valerie87
19 August 2011, 20:36
Bij mij hebben ze 2 dagen later gekomen, maar heb ze eerst ook terug weggestuurd want ze waren Yentl aan het wassen. En was aan het kijken hoe ze het deden. Want had dit zelf nog nooit gedaan bij een baby. (wel in mijn 5de jaar verzorging maar dat was bij een pop, en ik ben dan gestopt). En als ze dan terug kwam, heeft ze gewoon uitgelegd wat ze moest uitleggen en gevraagd of ik nog vragen had. Ze drong zich echt niet op naar mijn gevoel.

De verpleegster die hier thuis kwam was ook wel een zeer vriendelijke maar ze is nu eventjes weg en had maandag een andere die vond ik minder vriendelijk. En die dokteres vond ik helemaal niet vriendelijk, heb toch liever mijn KA.

_liesje_
19 August 2011, 21:11
Ik moet toch ook meteen aan een meisje denken!!

Hier ook veel hoor.. Is dat geen jongensnaam?eum, nee?! Bent is een jongensnaam??

Niets van aantrekken ;)

Koke
19 August 2011, 21:22
Ik zou een jongen met de naam Yentl eerder raar vinden (sorry voor iedereen die dit mooi vindt).

Ik werd ook altijd kwaad als men vroeg of Ruben een jongen of een meisje is, vond het zelf duidelijk genoeg. Maar mijn vriend vond dak nogal kon overdrijven :rolleyes:

mama.van.matti
19 August 2011, 22:05
Hehe hier net hetzelfde! Matti is echt een "stoere" jongen met gel in zijn haar enz, en toch zei onze BUURVROUW!! overlaatst nog: Oooh ma das nu echt een schoon dochtertje dat jullie hebben he. Terwijl zijn haar in de gel stond :D En dan moet je inderdaad hun gezicht zien als je ze verbeterd en zegt neenee het is een jongen!
Niets van aan trekken zou ik zeggen...

Yentl is voor mij meer een meisjesnaam hoor.

mini
19 August 2011, 22:24
Ik ken nu toevallig iemand met een zoontje die Yentl heet maar voor mij kan het perfect voor beiden :)

Fien
19 August 2011, 22:38
Als ik Yentl hoor of lees denk ik toch ook aan een meisje.

Toch raar hoe mensen zo een ander beeld kunnen hebben van je kindje! Begrijp het ook soms niet!
Heb ook al wel eens de melding gekregen dat ik een schoon manneke had... terwijl ze een knalroze jasje aan had!
Moet wel zeggen dat die opmerkingen eerder van de oudere generatie komen.

Flora
20 August 2011, 10:54
Haha manneks toch, nooit gedacht dat er inderdaad zoveel mensen zich vergissen.

Ik vind het echt een supermooie meisjesnaam, laat ze allemaal maar denken...

Geniet er maar van want voor je het weet is ze 18 en dan zal het wel duidelijk zijn of je een dochter of zoon hebt!

X
Flora

kleinke
20 August 2011, 11:08
ik ken ook iemand met een zoontje met de naam Yentl. ik vind dat die naam voor allebei gaat

M'tje
20 August 2011, 11:10
Ik vind Yentl ook eerder een meisjesnaam hoor!

Maar bij Renée hebben we het ook vaak, kan idd ook perfect voor beide. Nu, moest je haar vroeger mannekeskleren hebben aangedaan, zou perfect een ventje kunnen zijn, maar dat is zo met de meeste baby'tjes denk ik.. Zelfs al draagt ze veel fel roze en echte meisjeskleren, vragen ze idd nog soms of het een manneke is. Schoonste bewijs: waren aan 't winkelen en er kwam een iets oudere vrouw (60 of zo) kijken en vroeg of het een manneke was, terwijl Renée een kleedje aan had met bloemetjes en roze sloefjes, met roze dekentje naast haar :rolleyes:... Ik moet dan altijd eens goed lachen, maar kwaad ben ik er niet om! Tegenwoordig is het al wat beter, ik begin nu speldjes in haar haartjes te kunnen doen: mensen zijn ineens een stuk zekerder dan ;-)

Niet te veel van aantrekken dus, komt wel goed!

Tisjake
20 August 2011, 13:24
Als ik de naam Yentl hoor denk ik direct aan een meisje.
Mijn collega heeft zijn dochter ook Yentl genoemd en die is nu 2 jaar.

In 1983 is er toch een film uitgekomen met de naam Yentl en diegene die dat personage speelde was barbara streisand. In die film is ze een meisje dat zich als een jongen vermomd dat wel.