Volledige versie bekijken : Onder water bevallen
kletsmadam
12 February 2009, 18:14
Hey,
Ik heb altijd gedacht van onder water te bevallen, maar ik vraag me nu af of dat wel een goed idee zou zijn.
Ik zal anders wel snel moeten beslissen want veel lokaties waar je het kan doen, zijn er blijkbaar niet en gyné's die het willen begeleiden zijn ookal dun gezaaid.
Iemand ervaring hiermee? Weten jullie waar het kan? Alle info die je hebt dus :-p Give it to me baby :-p
kingka
12 February 2009, 19:02
Afhankelijk van waar je exact bent in Vlaams Brabant, in het OLV Ziekenhuis in mechelen zijn 2 kraamkamers met een bevallingsbad.
Snoezel wilde ook onder water bevallen maar toen we op de kraamafdeling toekwamen was er nog maar 1 bevallingskamer vrij, zonder bad. En eigenlijk had ze uiteindelijk ook niet echt zin meer om in een bad te gaan zitten. Onze gynaecoloog deed anders wel onder water bevallingen (Dr. Schroyens uit mechelen).
Dus je kan het plannen maar een bevallingskamer kan je niet op voorhand reserveren dus...
groetjes,
kingka
Miek
12 February 2009, 21:15
Ik ga thuis of in een geboortehuis bevallen, dus heb de mogelijkheid in bad te bevallen. Momenteel zie ik het niet echt zitten. Ik zou wel in bad willen om de weeën op te vangen, maar tegen het persen wil ik er terug uit. Maar ja, dat zeg ik nu, ik weet niet hoe ik ga reageren als het eenmaal zo ver is.
Misschien dat je daarom best toch een locatie zoekt met een bad voorhanden. Dan kan je nog beslissen of je erin wil of niet.
Een collega van me wou ook in bad bevallen maar werd misselijk van de warmte en inspanning. Ze is er dan maar uit gekomen en in bed bevallen :lol:
kletsmadam
15 February 2009, 13:24
Ik begin al te twijfelen of het wel een goed idee is.
In een geboortehuis wil ik niet bevallen. Moest ik vlotjes zwanger geworden zijn misschien wel, maar nu dus niet.
Ik heb zolang moeten wachten op dat kleine ukkie dat ik nu de hele medische wereld naast mij wil als ik beval. Als er dan iets misloopt tijdens de bevalling, er dadelijk ingegrepen kan worden.
Ik wist idd dat er in Mechelen onderwaterbevallingen werden gedaan, maar dat is mss toch een beetje ver. Wij wonen in Tienen, dus dat is niet dadelijk naast de deur. Ik kan natuurlijk onmogelijk weten of ik een uur in de auto wel volhoud op dat moment he.
Mja ik bekijk de opties nog wel. Ik heb nog tijd. Al wil ik het ook niet te lang uitstellen.
Miek
15 February 2009, 13:38
In gasthuisberg hebben ze daar geen bevallingsbaden? Is toch een groot ziekenhuis?
Ik kan me voorstellen dat je inderdaad niets aan het toeval wil overlaten als je moeilijk zwanger geworden bent. Je moet een keuze maken waarbij je je compleet relaxed bij kan voelen. Ik wou wel even reageren dat er in een geboortehuis wel alles medische apparatuur aanwezig is hoor. (ik ben bij ISIS in Tienen -Bost- in begeleiding) En als je thuis bevalt brengen ze die ook mee. Niet dat ik je wil overtuigen, iedereen haar eigen keuze! Maar ik wil gewoon even de vooroordelen de wereld uit over thuisbevallingen :-)
kletsmadam
15 February 2009, 13:53
Mijn schoonzus is thuisbevallen en alles is vlotjes verlopen. Ikzelf durf dat gewoon niet.
Ik wil de risico's zo klein mogelijk houden als er iets zou mislopen.
Ik heb al een mailtje naar ISIS gedaan voor info, maar tot op heden heb ik geen antwoord gekregen. Misschien dat ik er in de komende week gewoon eens langs ga.
In Gasthuisberg doen ze geen onderwaterbevallingen. Je mag er wel relaxen in bad (dat had ik toch ergens gelezen), maar onder water bevallen gaat daar niet. Je hebt ziekenhuizen die ervoor zijn en andere die er compleet tegen zijn, zoals Gasthuisberg dus.
Jammer want ik vind dat dit niet de keuze van een ziekenhuis moet zijn, maar van de ouders.
Miek
15 February 2009, 15:42
God zeg, ik dacht echt dat je als vrouw kon kiezen hoe je wou bevallen... lijkt me toch een principieël recht als barende...
Eigenlijk is dat de grootste reden waarom ik echt niet naar een ziekenhuis wil. De gyn kent je nauwelijks (die van mij toch niet, één keer om de 3 maanden op controle daar ken je iemand niet persoonlijk mee) en je kan dan nog een vervangende gyn hebben. Die kan dan absoluut geen rekening houden met wie je bent en wat je wil, dus zij zijn de baas en jij moet volgen... Maar ja, da's mijn gevoel, hé.
De vroedvrouwen van Isis hebben het best wel druk. Ik denk niet dat ze op mails reageren. Je kan best eens bellen. Of ze altijd in het geboortehuis zijn weet ik ook niet.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.