Volledige versie bekijken : keuze naam voor jongen
liesbetverhelle
2 August 2011, 14:51
Beste,
binnen een dikke zestal weken is het zover ... we weten niet wat het geslacht zal zijn, spannend dus. Voor een meisje ligt de naam al vast, voor een jongen kunnen we echter maar niet de knoop doorhakken.
Wat geniet jullie voorkeur:
- jef
- cyriel
- nand
Graag jullie mening! hartelijk dank!
Machteld
2 August 2011, 15:08
Hebben jullie al kindjes waarbij je moet rekening houden met een andere naam die al gekozen werd?
Jef of Cyriel...Ik zou Cyriel dan wel met korte i uitspreken, niet met ie.
liesbetverhelle
2 August 2011, 15:14
Neen, het is ons eerste kindje
dus voorkeur gaat naar Jef en Cyriel ... alvast dank!
Leuke namen mag je gerust nog toevoegen, kwestie van keuze nog makkelijker te maken :-) ...
groetjes
Machteld
2 August 2011, 15:17
Als je in die oudere namen wil voortgaan dan vind ik de volgende wel mooi: Tuur, Mille, Jul(es), Lode, Vic(tor), Emiel
sunshine
2 August 2011, 15:18
Ik vind Jef het mooiste. Cyriel is echt mijn stijl niet (bij die naam stoort het voor mij dat het een 'oude' naam is), en Nand vind ik te speciaal ;)
fietje
2 August 2011, 15:29
ik kies voor cyriel!
Als het bij ons een jongen zou zijn geweest dan hadden we louis en cyriel!
snoezel
2 August 2011, 15:50
cyriel hoor ik ook wel graag :)
liesbetverhelle
2 August 2011, 19:28
Ok, bedankt.
de voorkeuren gaan dus vaak uit naar Jef en Cyriel, wordt al makkelijker als we één kunnen elimineren, nog één te gaan :-).
Trinity
2 August 2011, 19:58
Cyrill en Mille. Nand vind ik ook mooi, Jef niet zo.
boeleke2704
3 August 2011, 10:58
Mijn voorkeur gaat dan weer naar Jef of Nand...
Cyriel was ne boze meester van mij op het lager... hihi.
Wat denk je van Achille? Dat was hier ook ne kanshebber!
PETRA
3 August 2011, 14:06
Cyriel is heel mooi ! En heeft mijn duidelijke voorkeur dus. Nand vind ik het minst van je 3.
Succes met jullie keuze!
Flora
4 August 2011, 09:07
Wow een topic naar men hart!
Prachtige namen, al hoor je Jef nogal veel en zou ik daar persoonlijk niet voor kiezen
Nand,
Neel,
Martijn,
Cel,
Flor,
Corneel,
Cyriel,
Briek,
Louis,
Emiel,
Ik heb men lijstje nu niet bij, maar mocht ik er nog vinden -> ik stuur ze nog door :) om het wat moeilijker te maken natuurlijk!
X
Flora
PS: onze naam staat hier ook tussen (voor in de toekomst natuurlijk)
Maya
4 August 2011, 09:37
als ik dan tussen Jef en Cyriel zou moeten kiezen, dan zou ik voor Jef gaan, maar je kan het anders schrijven ook he: Jeff, ooit in klas gehad: Zjef :)
Nova
4 August 2011, 12:38
Er zijn de laatste tijd nogal veel Jefkes geboren in mijn omgeving, en Cyriel hoor ik niet zo graag.
Mij stem gaat dus naar Nand.
Boeleke86
4 August 2011, 14:22
Ik kies voor Nand. :)
liesbetverhelle
4 August 2011, 20:28
De meningen zijn dus verdeeld, doeme toch :).
Alvast dank voor jullie reacties!
PETRA
4 August 2011, 21:00
Ja, meningen verschillen natuurlijk! Ik vrees dat jullie zelf de knoop zullen moeten doorhakken!
ka80
4 August 2011, 21:39
Ik vind het wel leuk dat jullie Cyriel een mooie naam vinden. Man man heet zo, maar dan wel Cyril (korte i vanachter). Ik vind het ook wel héél mooi klinken eigenlijk. Mijn keuze gaat dus helemaal naar de naam Cyriel !!!
Veel succes met jullie zoontje binnenkort!
cien
5 August 2011, 02:15
jef en cyriel zijn een beetje te bompi naar mijn smaak :p
nand klinkt wel tof, maar dan als afkorting voor bv ferdinand?
succes :)
Absoluut Cyriel :) Mooie naam!
Beetje in de aard: Emiel, Basil(e), Corneel
rienemieke
6 August 2011, 16:04
Als je in die oudere namen wil voortgaan dan vind ik de volgende wel mooi: Tuur, Mille, Jul(es), Lode, Vic(tor), Emiel
die vind ik toppie:devil:
maar anders jef of cyriel!
of Léon, Fonne?
liesbetverhelle
7 August 2011, 22:24
Ja, vind ik ook leuke namen, alleen ken ik al een Emile, Tuur, Jules en Léon in mijn directe buurt (familie en vrienden). Veel namen komen niet meer in aanmerking doordat ze al voorkomen ... Een Jef, Nand of Cyriel hebben we wel nog niet dichtbij, vandaar de keuze ... maar de voorkeur gaat dus naar jef of cyriel
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.