PDA

Volledige versie bekijken : Chlomid

Lieseke
11 February 2009, 17:08
Hallo

Ik ben begin juni gestopt met de nuvaring. Sindsdien heb ik 3 keer mijn ms gehad. De laatste keer was op 21 januari. Dit waren geen gewone ms, maar bruin en slijmerig en ik heb dit tot op vandaag nog steeds.

Ik ben vandaag bij de gyne geweest en het blijkt dat mijn rechter eileider te dik is en er dus iets fout is met het rijpen van de eicellen. Hij schreef mij chlomid voor. Dit moet ik vanaf morgen, dag 5, nemen tot dag 9. De eerste drie maanden, één pilletje op die dagen. Als het dan nog niet gelukt is, dan 2 maanden , twee pilletjes per dag.

Als ik nu de bijsluiter lees, heeft dit medicijn heel wat bijwerkigen. Hoe zijn jullie ervaring met chlomid?

Ik hoop wel dat dit werkt, want begin de moed wat te verliezen.

Groetjes
Lieseke

kastaar
11 February 2009, 17:28
Hey Lieseke,

Ik heb eigenlijk niet veel bijwerkingen van clomid. Mijn gyné zei ook dat er bijna geen bijwerkingen zijn. De dingen in de bijsluiter zijn volgens mij echt maar in 1 geval op de zoveel.
Onder het thema moeilijk zwanger staat er ook al een heel onderwerp over clomid.
Ik moet van dag 2 tot en met dag 6 van mijn cyclus 2 pillen per dag nemen en op dag 11 à 12 ga ik dan langs bij de gyné om een prik pregnil te krijgen om zo mijn eisprong op te wekken.
Als ik een tip mag geven: plaats niet al je hoop op zwanger raken door clomid. Het is misschien een hulpmiddel maar geen wondermiddel om zwanger te raken. Een collega van mij nam ruim 2 jaar clomid!
Je bent nog maar sinds juni gestopt met de pil en meestal moet je je lichaam minimum 6 maand geven om te ontpillen. Sommigen langer en sommigen minder lang. Ja, ik weet het, sinds juni klinkt al heel lang, en als je een baby wil is dat zeker lang. Behalve doorbijten en er blijven voor gaan kan je er niet veel aan forceren...jammergenoeg!
Je moet zeker geen schrik hebben om clomid te nemen hoor!
Veel succes en ik hoop dat je snel een positief resultaat zal hebben!

kingka
11 February 2009, 20:08
Hallo Lieseke, de bijsluiter moet je steeds lezen om te weten hoe je het middel moet gebruiken en om zeker te zijn dat je geen allergieen hebt voor een van de ingredienten.

Wat betreft bijwerkingen is het zoals kastaar zegt, dit is maar in 1 op de zoveel gevallen (maar moet wettelijk verplicht op de bijsluiter staan). Bekijk maar eens de bijwerkingen van de andere medicatie die je thuis liggen hebt... of misschien beter niet ;)

Nala'tje
11 February 2009, 20:42
wat kinka zegt is inderdaad waar:
lees maar eens de bijsluiter van een 'simpele' dafalgan!
das goed om da nooit meer te nemen :)

neem die dingen dus met een korrel zout

groetjes, nala