PDA

Volledige versie bekijken : Mare, Lode en ???

Machteld
29 July 2011, 16:39
Allé nu kan ik hier ook eens een topic openen se...aangezien we het geslacht niet willen weten, zoeken we dus nog namen voor een jongen en een meisje die passen bij Mare en bij Lode.
Onze meisjesnaam voor Lode was Merel, maar dat vind ik nu niet meer passen in het rijtje.

Liefst eenvoudig klinkende (en geschreven) namen. Op een doffe e horen we graag (;)) maar moet mss niet, als de naam er gewoon goed bij past!

Alle suggesties welkom dus...:rolleyes:

snoezel
29 July 2011, 16:53
dan vind ik dat diede er wel bij zou passen :D

ik laat het hier even bezinken en ga straks nog eens nadenken :)

Prutske5
29 July 2011, 17:03
hmm, voor een meisje Emma, Louise, of Diede idd :)

jongensnamen vind ik heelwat moeilijker of t moest ne Ferre worden? :D

Twinkel
29 July 2011, 18:36
Voor een meisje vind ik Ninthe heel erg mooi.

Denk er ook nog eens verder over na...

Koke
29 July 2011, 21:00
Hmm vind ik altijd zo moeilijk!

Meisje: Lore, Lis(s)e, Nienke, Lotte, Nelle, ...
Jongen: Rhune, Sverre, Ferre, Rube, ...

Maya
30 July 2011, 11:23
ik sluit me aan bij Koke! staan echt heel fijne namen in die bij je andere kids passen vindek :)

Twinkel
30 July 2011, 11:43
Lore en Lotte zou ik persoonlijk niet kiezen. Vind ik wel mooi, maar lijken voor mij te veel op Lode.

Ondertussen nog eens nagedacht en Mare, Lode en Seppe of Mare, Lode en Senne klinkt ook wel mooi vind ik.

Mientje
30 July 2011, 22:00
Ik vind voor een meisje Nore wel mooi passen. Voor een jongen misschien Tibe.

chientje
30 July 2011, 22:06
wat dacht je van Gitte :)

voor een jongen vind ik Senne en Kobe heel mooi :-)

Mientje
30 July 2011, 22:35
Idd, Gitte vind ik ook heel mooi.

Machteld
31 July 2011, 10:24
Ik vind Lore en Lotte heel mooi (Lotte was mijn persoonlijke favo meisjes naam bij Lode!!!), maar net zoals twinkel vind ik dat het te veel lijkt op Lode...

Ninthe, Gitte vind ik ook mooi, maar net iets te speciaal in vergelijking met de andere twee namen...zelfde voor Diede eigenlijk.

pffffff, het wordt gewoon elke keer moeilijker e...:D

Oh help seg...;)

mini
31 July 2011, 11:08
Moeten we in een specifieke richting zoeken?
Korte namen, schrijfwijze, uitspraak?

Twinkel
31 July 2011, 11:14
Mare, Lode en Fiene

Mare, Lode en Senne
Mare, Lode en Tibe

cocelinetje
31 July 2011, 11:27
Ik vind Lotte en Lore eigenlijk wel gaan bij Lode :) Het trekt er inderdaad wel een beetje op, maar tzijn toch 2 verschillende namen voor 2 verschillende geslachten hé?

Liefde is...
31 July 2011, 15:11
Jongen: Rune, Vic, Arne, Seppe
Meisje: Lotte, Hanne, Noor, Lien

Machteld
31 July 2011, 20:36
Moeten we in een specifieke richting zoeken?
Korte namen, schrijfwijze, uitspraak?

Even denken...:)

ik denk 1 of twee lettergrepen, eenvoudig geschreven en eenvoudig klinkend (daarom geen simpele naam: bv Mare hoor je amper, maar klinkt eenvoudig als je begrijpt wat ik bedoel);)

Machteld
31 July 2011, 20:37
Ik vind Lotte en Lore eigenlijk wel gaan bij Lode :) Het trekt er inderdaad wel een beetje op, maar tzijn toch 2 verschillende namen voor 2 verschillende geslachten hé?

Ik vind Lode en Lore toch wel een beetje te veel van het goeie hoor. je hoort amper verschil denk ik als je die namen snel achter elkaar moet roepen:rolleyes:

PETRA
31 July 2011, 20:40
Oh Machteld proficiat!!

Arne of Ibe vind ik wel goed passen. Of Hanne voor een meisje.

Prutske5
31 July 2011, 20:45
Mare, Lode en Kaat (was onze meisjesnaam :))

Mare, Lode en Tuur of Tibe

met die letter verschil heb je wel gelijk hoor, mijn broer en ik verschillen ook maar 1 letter in naam... wanneer ons moeder ons riep antwoorden we geen een van de twee :D

Machteld
31 July 2011, 20:49
met die letter verschil heb je wel gelijk hoor, mijn broer en ik verschillen ook maar 1 letter in naam... wanneer ons moeder ons riep antwoorden we geen een van de twee :D

Ik was al aan't denken dat er zoiets zou gebeuren dan...:).maar ik blijf het wel een mooie naam vinden...
Bij lode waren we aan't twijfelen tussen Tuur en Lode. Bij Mare was onze jongensnaam Daan. Maar die vind ik nu zo veel voorkomen...

Het zal weer zoiets zijn waar me ineens een klik mee moeten hebben e,maar tis echt moeilijk. Bij een eerste bepaal je een stijl, waar je toch ergens mee voortwil. Nu zeker omdat we zelf toch vinden dat Mare en Lode heel goed passen bij elkaar...

Wil me daarentegen niet enkel vastpinnen op namen die eindigen op die doffe e. Moet misschien helemaal niet om het rijtje af te sluiten...MOEILIJK!!!

Prutske5
31 July 2011, 21:01
Je zit niet alleen met die doffe e, maar ook met de 2 lettergrepen en 4 letters he. Idd, het mag misschien iets totaal anders zijn dat op het eerste zicht niet in het rijtje past, iets totaal anders als afsluiter ;)
Dat merk je dan wel als je de namen roept om te komen eten! Je bent alleszins heel goed bezig. Die naam komt wel ineens out of the blue :)

Had Ferre gene Ferre geweest was het ne Jesse, maar toen we aan het wachten waren voor onze pretecho was het ineens beslist bij het lezen van de geboortekaartjes.

Trinity
31 July 2011, 21:06
Proficiat Machteld!

Het zal wel even zoeken worden ivm namen, al dan niet de doffe e. Voor de één is het evident om het rijtje perfect aan te vullen (doffe "e" voor jullie dus), voor de andere niet. Mijn broer zijn vriendin had al 2 kindjes, Mathias en Maja. Nu hebben ze ook 2 kindjes samen: Malissa en Joshua. Zij hebben dus een beetje "stijlbreuk" gedaan bij de laatste, maar vind de 4 namen toch goed bij elkaar gaan, ook al is het mijn smaak niet.

Tuur, Arthur en Anton vind ik mooi bij Mare en Lode. Voor een meisje Emma, maar dat is allicht iets te populair?
Een jongensnaam op de doffe e hier is Jeppe.

Machteld
31 July 2011, 21:07
Ja idd daar had ik zelfs nog niet bij stilgestaan bij die twee lettergrepen en vier letters...:rolleyes:

Twee namen die we beide heel mooi vinden voor een meisje zijn: Linde en Benthe, maar laat dat nu net de namen zijn van twee nichtjes zeker!!!:)

Ik denk dat we gewoon fan zijn van namen die zacht klinken. geen scherpe klinkers erin dus...

mini
31 July 2011, 21:53
Toen ik op zoek was naar een meisjesnaam voor Lore ben ik eens gaan filteren op meisjesnamen met 4 letters. Ik had al een lijstje opgesteld met meisjesnamen maar daaruit koos m'n ventje net de naam die ik het minst graag hoorde. (en vond het ook ni passen bij Fien)
Dus ben ik eens gaan zoeken op 4 letters en kwam ik bij Lore terecht.
Ik was direct verkocht en m'n ventje heeft uiteindelijk toegegeven. (hij mocht wel, ik had water bij mijne wijn gedaan, destijds bij Fien :p stond op een derde plaats destijds bij mij)

_liesje_
31 July 2011, 21:56
Ja idd daar had ik zelfs nog niet bij stilgestaan bij die twee lettergrepen en vier letters...:rolleyes:

Twee namen die we beide heel mooi vinden voor een meisje zijn: Linde en Benthe, maar laat dat nu net de namen zijn van twee nichtjes zeker!!!:)

Ik denk dat we gewoon fan zijn van namen die zacht klinken. geen scherpe klinkers erin dus...

Oeps :D
Ben mee op zoek naar die ene speciale naam! Als je nu gewoon eens zou willen weten wat het is, moet je echt maar 1 hebben e!!! :p

snoezel
1 August 2011, 08:15
wij hebben er hier ook twee die eindigen op een -e
en als ik daar nog een naam bij zou kiezen zou ik toch ook twijfelen hoor.
denk dan ook iets helemaal anders te nemen.
ons diede had nen arthur geweest als het ne jongen was.
dus zou het mss kobe, diede en arthur geweest zijn.
en voor een meisje hoor ik ook graag renske. dus daar zou die -e dan wel gezeten hebben.

altijd moeilijk maar net als bij mare en lode vind je de ideale naam wel hoor :)
k blijf er op denken maar ik weet dat jij liever niet te populair hebt maar wel namen die toch iedereen kent hé.
niet gemakkelijk...

KleinDuiveltje
1 August 2011, 09:48
mmmm niet eenvoudig.
meisje : Laure, Febe,
jongen: Tibe, Sibe

Maya
1 August 2011, 12:06
Vriendin van me haar meisjes noemen mare en mirthe.
Vind ik ook mooi bij elkaar gaan...

Machteld
1 August 2011, 16:07
hey maya,

is idd mooi, maar een ander nichtje heet al zo...:)
Ik zal anders eens een lijstje maken met namen van nichtjes/neven en kindjes van goeie vrienden:

nichtjes: Myrthe, Linde, Lin en Benthe
neefjes: Eben
van vrienden: Janne, Ans, Tine.

Trinity
1 August 2011, 19:57
Jullie hebben allemaal wel dezelfde smaak in de familie he, super gewoon! Maar ook moeilijk natuurlijk, want dan kan 1 van je favo namen al verkocht zijn (dat is nu aan het gebeuren in de familie bij ons lol).

Nog namen uit dk die ik leuk vind bij Mare en Lode: Anke (jongensnaam, maar ik vind het ook kunnen voor een meisje), Aske (idem), Silas, Iben (meisje, maar trekt ws wat veel op eben he). Uit België vind ik Nolle en Witse ook nog leuk.

boeleke2704
1 August 2011, 20:08
Nog namen uit dk die ik leuk vind bij Mare en Lode: Anke (jongensnaam, maar ik vind het ook kunnen voor een meisje), Aske (idem), Silas, Iben (meisje, maar trekt ws wat veel op eben he). Uit België vind ik Nolle en Witse ook nog leuk.

Anke een jongensnaam bij jullie???
Grappig.
Ik ken hem hier als meisjesnaam (of ik loop al bijna 30 jaar met een jongensnaam rond ;)), Friese naam.

Nu moet ik s op onderzoek uit...

Maar idd, mooie naam :D
Maar beetje anders dan Mare en Lode, door de MK-cluster 'nk', niet? Of zoek ik het nu te ver?

Trinity
1 August 2011, 20:32
Heb even in mijn namenboek gekeken: Anke is inderdaad toch een meisjesnaam hier, en Anker een jongensnaam. Het zoontje van de overburen noemt "anke", maar waarschijnlijk is het dus met de r geschreven (uitspraken hier zijn niet altijd zo evident hihi). Sorry :)

Fien
1 August 2011, 21:35
Ik ken iemand met een Mare en Door. Als ze het uitspreekt klinkt het altijd heel mooi vind ik

Machteld
2 August 2011, 08:40
Jullie hebben allemaal wel dezelfde smaak in de familie he, super gewoon! Maar ook moeilijk natuurlijk, want dan kan 1 van je favo namen al verkocht zijn (dat is nu aan het gebeuren in de familie bij ons lol).

Ja eigenlijk best wel grappig. Myrthe en linde zijn namelijk al 11 en 8. Is vooral fijn dat de namen steeds in de smaak vallen bij iedereen en dat ze mooi in't rijtje passen...
Al ben ik nu wel meer bezorgd over ons rijtje dan het grotere geheel...;)

Om 1 of andere reden zoek ik weer enkel nr jongensnamen he...tzal wel weer een jongetje worden dan. :)

Arthur, Tuur, Victor, Vic, Robbe vind ik tot nu toe mooi. Daan is nog steeds een grote favoriet van men vriend...

sunshine
2 August 2011, 09:58
Ik zal mijn namen die we hadden bij Kara eens posten, je weet nooit dat er iets tussen staat, want Merel en Linde stonden er ook tussen...

Jinte

Kara

Janne

Jina

Hanne

Juna/Yuna

Junne

Lily/Lili

Linde

Amber

Flore

Daya

Merel

boeleke2704
2 August 2011, 11:51
Heb even in mijn namenboek gekeken: Anke is inderdaad toch een meisjesnaam hier, en Anker een jongensnaam. Het zoontje van de overburen noemt "anke", maar waarschijnlijk is het dus met de r geschreven (uitspraken hier zijn niet altijd zo evident hihi). Sorry :)

Oh ma, geen sorry nodig hoor.
Ik vond het wel leuk het idee dat het zoveel km verderop een jongensnaam zou zijn :cool:

boeleke2704
2 August 2011, 11:52
Robbe vind ik heel mooi Machteld!!
Wat denk je van Josse?

Machteld
2 August 2011, 13:22
Ik zal mijn namen die we hadden bij Kara eens posten, je weet nooit dat er iets tussen staat, want Merel en Linde stonden er ook tussen...

Jinte

Kara

Janne

Jina

Hanne

Juna/Yuna

Junne

Lily/Lili

Linde

Amber

Flore

Daya

Merel

Flore vind ik ook wel mooi...al zou ik dan mss eerder voor Floor kiezen...mmm weet het niet.

Grappig: Daya is onze hond! :D

Machteld
2 August 2011, 13:23
Robbe vind ik heel mooi Machteld!!
Wat denk je van Josse?

Ik vind Robbe ook héél mooi, maar men vriend zen neef heeft een zoontje Robbe en hij is er dus niet van overtuigd. grmbl.

Josse is dat geen meisjesnaam? Vind het wel zacht klinken, maar wel een beetje hollands...

joke
2 August 2011, 14:21
Bij Josse moet ik dan aan Josje denken, van K3 :)
Vind het dus ook wel eerder een meisjesnaam...

Jess
2 August 2011, 22:37
Bij Mathis in de creche zit een jongen; Joppe

sunshine
3 August 2011, 10:27
Veerle? Een wat oudere naam, maar past wel vind ik.

boeleke2704
3 August 2011, 10:55
Vrienden van mijn zus hebben een zoontje Josse. Bij mij voelt het niet meteen als een meisjesnaam, eerder een stoere jongen. Maar ja... ;)

En anders... 2 vliegen in 1 klap!!! ;)
Josse zowel voor meisje als jongen. Beetje zoals Sam enz.
Maar idd wel wat holands getint hè. Zeker als de 'j' zacht gezegd wordt. Ik zou het eerder 'djosse' laten klinken. (moeilijk te schrijven en m'n fonetisch is zo goed niet meer ;) )

_liesje_
3 August 2011, 15:16
Zeggen Hollanders het niet eerder als jossche? (ben er ook geen krak in ze)
Heb men zus ook al pb gestuurd, en Emiel en Vic(tor) vind ik ook heel erg mooi! Zit een betekenis achter ook.. Victor is ons Machteld haar Peter, en emiel is de naam van men papa zen grootvader. (lode is trouwens afgeleid van Louis, en dat was de naam van de papa van mijn papa)

janneman
3 August 2011, 18:50
ik geef de voorkeur aan Tuur zenne :)

namen van jongens in mijn omgeving: lucas, mil, joppe, wiebe, matteo, seppe ,vik ,cas ,lowie ,hannes ,nand ,mats , .......
zal nog is denken:)

boeleke2704
3 August 2011, 19:58
Over dat Hollandse, kweet het niet.
Dat jongeteje dat ik ken noemen ze dus Josse (gelijk ge Jos zegt, met de jjjj van giraf... amai wat nen uitleg :))

Bo
3 August 2011, 21:03
Hier hoor je dan eerder Jorre wat ik ook wel vindt passen in t rijtje :)

Verder vanuit mijn vrienden-kennissenkring:
Bjarne
Joppe
Jorre
Ferre
Flor

Gitte
Ni(e)ne
Nina
Mies
Merel
Floor/Flore

Ik zal nog es denken :D

chientje
4 August 2011, 07:09
ik heb hier ook al serieus nagedacht :) je hebt de o en a klank al in je namen, misschien met een U of een i, maar veel vond ik niet :)

meisje: Lisse, Lynn, liene, tess?

jongen: joppe, jules, wout, bram?

ik zeg maar iets eh :)

mama.van.matti
17 August 2011, 19:44
Is inderdaad niet gemakkelijk! :)

meisje: Janne, Nore, Ginte, Marthe
jongen: Ferre, dat vind ik al een pakske moeilijker ;)

Veel zoekplezier!

Prutske5
22 August 2011, 12:16
afgelopen weekend op de naam Tine gekomen voor een meisje :)
toevallig ook weer 4 letters en een doffe e, maar ook weer een naam die totaal anders is, niet zoveel voorkomt en er 'staat'

voor een jongen blijf ik hangen op Ferre :p

snoezel
26 August 2011, 12:21
hoorde ik deze week en moest aan jou denken :)

meisje: veerle, joke
jongen: felix

idep
29 August 2011, 22:19
Mijn suggesties:

Indien een meisje: Mare, Lode & Gitte?

of

Indien een jongen: Mare, Lode & Jarne?

Machteld
31 August 2011, 09:37
Oh dit was ik even uit het oog verloren...:)

wat de suggesties betreft - ze passen er echt bijna allemaal bij, maar er is weer een maar. :(
Joke: zo is men 2de naam
Veerle: zo heet men nicht
Janne: beste vrienden van ons hun dochter heet Janne
Tine: idem Janne
Men oudste zus haar dochtertje heet Lin, dus dat kan ook niet en Floor vind ik prachtig, maar die hebben zij eventueel in gedachten. Doeme toch e!

Op vakantie hoorde ik nog: Jette. Vond ik wel bijzonder, maar precies toch nog niet overtuigd.

Oh boy, dit wordt zo moeilijk e. En we moeten er twee hebben aangezien we het geslacht niet willen weten. pfff, wat doe ik mezelf toch weer aan. :plain:

snoezel
31 August 2011, 15:12
Jette... k vind het op zich wel leuk klinken maar ik rij daar alle dagen voorbij. (dicht tegen brussel)
maar de klanken op zich zelf vind ik wel leuk.

een diede zou dus ook wel passen hé :D
en ne kobe past eigenlijk ook wel in het lijstje :p

Mieke
31 August 2011, 15:51
Misschien is Nette dan een oplossing. Klinkt hetzelfde, maar wel 1 lettertje verschil. (mijn petekind zijn liefje heet zo :))

Machteld
31 August 2011, 17:06
Jette... k vind het op zich wel leuk klinken maar ik rij daar alle dagen voorbij. (dicht tegen brussel)
maar de klanken op zich zelf vind ik wel leuk.

een diede zou dus ook wel passen hé :D
en ne kobe past eigenlijk ook wel in het lijstje :p

Hahaha daar had ik zelf nog niet aan gedacht aan jette als in dicht tegen brussel. :D

Kobe en Diede passen er idd bij, ik heb zelfs Kobe voorgesteld toen we nog niet wisten dat we Mare kregen, maar de papa is niet overtuigd.

Nette is idd ook mooi, Mette heb je ook nog...

snoezel
31 August 2011, 17:26
k zou eerder voor Nette gaan :)

mini
31 August 2011, 18:15
Ik zou ook eerder kiezen voor Nette

Inge_Sven
31 August 2011, 18:49
Lijkt Emme je iets?
Emma is idd al vrij populair. Maar Emme is nog niet zoveel gebruikt.
Ik vind het persoonlijk een hele mooi naam, moest mijn nichtje niet zo heten zou ik er zo voor gaan :)
Jongensnamen vind ik een stuk moeilijker!
XxX

Machteld
31 August 2011, 21:00
Ik denk dat ik daarnet nog een berichtje van je heb gelezen waarin je iets vermeldde over Emme. En toen dacht ik nog, mmmm...mss is dat ook wel iets...:D

Voor een meisjes vind ik voorlopig mooi (maar kan nog helemaal anders worden mij kennende): Roos, Floor, Nette, Jette, Emme.
Voor jongens: Arthur, Tuur, Emil, Cas.

Inge_Sven
31 August 2011, 21:07
Idd, ging over dat ze toen ik voor de eerste keer zwanger was (is mk geworden) zei dat ik een babybuik had. Na de mk niets meer over gezegd en vorige week dinsdag zei ze het weer... Terwijl ik het nog tegen niemand gezegd heb en toen zelf pas de dag nadien ging testen. Dus eigenlijk wist ik het zelf nog niet.

Het enige nadeel dat je bij de naam Emme wel gaat hebben, is dat ze snel Emma gaan zeggen...
Ons Emme is nu wel op de leeftijd (4) dat ze al begint te zegge: 'Ik heet EMME', als ze Emma tegen haar zeggen.

De mooiste jongensnaam in het rijtje vind ik Tuur.
Ik zal die niet kunnen nemen want ik ken al 2 kennissen die zo heten.

XxX

mini
31 August 2011, 22:45
Cas en Emil genieten mijn voorkeur

Trinity
31 August 2011, 22:54
Bij Jette dacht ik ook meteen aan Brussel, zelfs al is Jette een veel voorkomende naam hier. Op kot gezeten in Jette :) , maar dat doet er niet toe he, is geen slechte ondertoon. Ik vind het wel een mooie naam. Emme vind ik minder, is in willebroek dialect voor hebben.
Jutta? of Gitta?

Mooie jongensnamen :)

_liesje_
31 August 2011, 23:53
Zusje, Emme vind ik ook echt mooi!!! :)

PETRA
1 September 2011, 09:38
Emme stond hier ook aan de top van ons lijstje. De enige reden dat we het niet hebben genomen is omdat de achternaam ook met allemaal e's is.

KleinDuiveltje
1 September 2011, 10:47
mmm Emme is idd mooi!
maja zoals Trinity ook zegt in willebroek dialect voor hebben :(

nuja Laurie spreken ze hier ook uit als Lorie :s

Fien
1 September 2011, 21:50
Een paar bladzijden geleden zei ik al dat ik iemand ken met een Maren en Door. Ondertussen hebben ze er een broertje bij, Baud.
Emme en Cas vind ik super!

Prutske5
2 September 2011, 07:57
en wat dacht je van Minne voor een meisje :)

Koke
2 September 2011, 09:57
Of Rube (zonder "n" dus). Wij hebben lang getwijfeld of het Rube of Ruben ging worden. En er zijn veel mensen die Rube zeggen.

Liesje_x
2 September 2011, 11:04
ik vind Nette echt een supernaam!! zou ni meer twijfelen! ;-)
Lode heb ik ook altijd héél erg mooi gevonden.

Je jongensnamen vind ik allemaal mooi en goed passen bij mare en lode...

mini
2 September 2011, 14:11
en wat dacht je van Minne voor een meisje :)
Doet me denken aan een ex-klasgenoot, zijn achternaam :o

boeleke2704
3 September 2011, 13:49
Emme is supermooi vind ik.
Cas en Emil dragen ook mijn voorkeur.

Meisje: Emme (Mare, Lode & Emme = MOOI!!)
Jongen: Emil

_liesje_
3 September 2011, 21:21
Volledig akkoord met boeleke zusje ;)

Machteld
4 September 2011, 07:57
:D

Vind het echt moeilijk hoor deze keer - ik vrees dat de papa (nog?) niet volledig achter Emil staat...Ik twijfel zelf ook wel wat. Bij Emil hoor je zo duidelijk dat er 2 lettergrepen zijn en ze zijn beide redelijk sterk van klank, terwijl het bij Mare en Lode niet zo is.

Ik denk dat ik er me te hard op fixeer...;)

snoezel
4 September 2011, 11:38
:) niet alles hé, de perfecte naam vinden.
maar je zal er wel uit geraken hoor.
mare, lode en emil vind ik wel klinken!

_liesje_
4 September 2011, 13:53
Neem dan Mille? Vind ik ook super mooi, en toch zachter e?
Mille en Emme :D

mini
4 September 2011, 14:39
Liesje haar voorstel is ook prachtig
Goh een derde naam, het lijkt me zovéél moeilijker dan een eerste of tweede

Inge_Sven
4 September 2011, 14:49
Emme stond hier ook aan de top van ons lijstje. De enige reden dat we het niet hebben genomen is omdat de achternaam ook met allemaal e's is.

Dat vonden mijn nonkel en tante niet erg. Hun dochtertje heet Emme Mees :)

XxX

_liesje_
4 September 2011, 15:25
Neem dan Mille? Vind ik ook super mooi, en toch zachter e?
Mille en Emme :D

En de achternaam gaat bij allebei super!!!

boeleke2704
5 September 2011, 17:15
Volledig akkoord met boeleke zusje ;)

*vind ik fijn!* :)

boeleke2704
5 September 2011, 17:17
Mille is mss idd nog mooier dan Emil :)

Trinity
5 September 2011, 23:27
Ik vind Mille héél mooi!!!! Overwoog die hier ook een tijdje terug, maar is jammer genoeg een heel typische meisjesnaam hier :(

Trinity
5 September 2011, 23:28
Emil hoor ik ook heel graag hoor :)

Machteld
6 September 2011, 08:19
Emme en Mille zijn afgekeurd door het ventje...:rolleyes:

En zo is de cirkel weer rond zeker? Bah seg, das toch een miserie ze een mooie naam zoeken die bij de andere past.
Maar we gaan er op vallen e - ik voel het! :D

KleinDuiveltje
6 September 2011, 08:29
ah das spijtig!

misschien dat het ventje zich nog bedenkt?

Machteld
6 September 2011, 08:33
Kans is klein - tis nogal een ezelke op dat vlak (en andere ;)). En ik wil eigenlijk ook geen naam opdringen.
Hij doet dat bij mij ook niet.
Bij Mare en Lode hadden we beide zoiets van: ja dat is em, dat wil ik nu ook.

KleinDuiveltje
6 September 2011, 08:34
hehe ;) ja eigenlijk wel waar je moet beiden het "ja" gevoel hebben

Twinkel
6 September 2011, 09:30
Waarschijnlijk komt die naam als je hem t minste verwacht, was hier ook zo...

kleinke
6 September 2011, 14:23
wat denk je van Rune?

Machteld
16 September 2011, 15:11
Oei had dit niet gezien sorry.

Ik vind Rune op zich een mooie naam, maar ik vind em iets te modern in vergelijking met de andere namen (Mare en lode bedoel ik dan).

Namen die nog gesuggereerd werden: Lize of Lise, Elene, Sam (voor een meisje dan)....

IK WEET HET NIET!!!!! :D

_liesje_
16 September 2011, 15:12
Elene ;) :p

mini
16 September 2011, 15:46
En wat denk je van Elena?

Bo
16 September 2011, 16:31
Dan vind ik Elene iets mooier persoonlijk... Klinkt ook wel mooi in t rijtje.
Lise gaat ook, maar dan is Elene mooier.

Machteld
16 September 2011, 16:50
Elene vind ik ook mooi, maar dan eerder als in "Leen" en niet als in Hélène...
ons liesje bedoelde wel als "eleine" en dat vind ik dan weer te frans klinken en mensen gaan die laatste e niet uitspreken en dat vind ik mr plattekes klinken.

Namen die eindigen op een a vind ik persoonlijk iets minder. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat ik de a te scherp vind klinken dan...:rolleyes:

Hoe meer ik hier tip, hoe meer ik besef wat voor een moeilijk mens ik ben. :D

sunshine
16 September 2011, 17:02
't Is maar een zeggen; toen ik de naam las, las ik het zoals in Leen, er staan geen accenten op, denk dat dat wel een verschil maakt.

_liesje_
16 September 2011, 18:44
@sunshine: denk dat ze heel blij gaat zijn met jouw post ;)

Mieke
16 September 2011, 18:46
Ik las het ook zoals Sunshine, idd zonder accenten. ik ken ook een Lene, misschien daarmee :-)

Twinkel
16 September 2011, 18:46
Dan ga ik haar ook blij maken Liesje, want ik had het ook met leen in gelezen.

Prutske5
16 September 2011, 19:08
en ik had alle lettertjes gelezen, wel met een leen klank, maar ik spreek de laatste e dan ook nog uit, gewoon zoals het geschreven staat :o

iets helemaal anders, Winde voor een meisje, Simon voor een jongen?
ze kunnen niet verkeerd geschreven of uitgesproken worden, en komen niet zo veel voor ;)

_liesje_
16 September 2011, 20:22
Hoe langer ik de naam hoor, hoe mooier ik hem vind!!! :)

Inge_Sven
16 September 2011, 21:44
Elene vind ik ook wel een mooie naam. En ik had em ook gelezen zoals je hem schrijft..., met de laatste e ook wel bij.

Trinity
17 September 2011, 00:55
Ik las elene ook zoals prutske :)

Nine, Aste, trine, ditte.

ka80
17 September 2011, 16:07
Zolang je niet Elène schrijft is er denk ik geen verwarring wat de 'ei' of 'e' klank betreft. Zo is het heel duidelijk de leen klank. Hele mooie naam vind ik ook.

Wine vind ik ook zooo mooi voor een meisje en dat past ook goed in het rijtje, zo heb je afwisselende klinkers en medeklinkers: Mare, Lode en Wine

x

Machteld
19 September 2011, 11:00
elene is intussen weer van de baan. De papa vindt em maar niks. grmbl! :)

Een vraagje: als je nu in dezelfde stijl voortgaat (dus ook weer met de doffe e etc) is dat dan niet zo'n beetje als de "y-familie"?

Ik ga denk ik gewoon ophouden met erover na te denken. Ben er veel te veel mee bezig, vrees ik. :rolleyes:

Trinity
19 September 2011, 22:34
Persoonlijk zou ik de cirkel wel doorbreken, maar dat is misschien ook omdat ik een -y familie heb gekend en we in onze familie bijna de M familie hadden (doorbroken bij het vierde kindje) :)
Ik betrap er mezelf ook op, als ik namen bedenk voor ons ventje, dat ik dan al verder denk naar een derde toe :rolleyes:

Is ergens wel normaal dat je daar zo veel over nadenkt. Maar je moet er op vertrouwen, dat jullie samen een naam zullen vinden waar jullie het "yes"-gevoel bij hebben. Dat is ook gelukt voor mare en lode. En of dat nu met doffe -e is of niet, zolang het een naam is die jullie met veel liefde geven is het goed he :)

Machteld
23 September 2011, 17:07
Je hebt volledig gelijk Trinity! Ik moet het gewoon echt een beetje loslaten denk ik...:) (en wat heb ik het er moeilijk mee :rolleyes:).

Probeer zo wanhopig te zoeken nr die perfecte naam en zo komt die echt niet e. Mare heb ik gevonden via een interview in den Humo - Lode was een SAP lesgever hier op't werk die zo'n aangenaam manier had van presenteren en zo'n leuke stem had. Plus, die naam vond ik altijd al mooi (men grootvader heette ook Louis).
Toevallig vond ik dat twee namen die ook mooi bij elkaar pasten, maar heb zeker nooit bewust gezocht achter die dubbele lettergreep en die doffe e bij Lode.

Ik heb nog meer dan voldoende tijd zeker...anderzijds merk ik bij elke zwangerschap dat je er minder en minder snel mee bezig bent. Totaal geen idee wat te doen bij geboortelijst (de papa wil absoluut uit principe geen pamperrekening en ik wil niet allemaal kleren krijgen in maatje 62 voor de winter of de duizendste pluche beer :D). Maar we hebben alles al...

Prutske5
23 September 2011, 18:58
Mja, begrijp ergens wel dat je ventje na twee geboortelijsten nu geen pamperrekening wil. Maar mss is een vrijblijvend envelopje een tussenoplossing? Je kan ook altijd kleertjes voor Mare en Lode op de lijst zetten, hetzelfde met speelgoed? Of mss al eens een nieuwe babycook (ben mijn tweedehandse hier net tot in den treure aan het ontkalken :)) of iets anders dat stilaan aan vervanging toe is ;)

Voor de naam nog veel proberen te lezen en nog veel training volgen he ;)
't komt wel hoor!

ruth
23 September 2011, 20:08
Wat je ook kan doen als alternatief voor de pamperrekening is bv geld laten geven voor een schommel in de tuin of zo van die toffe huisjes. Dat zijn dingen die te duur zijn voor 1 iemand en zo weten de mensen dat het geld wel effectief naar iets leuks voor de kindjes gaat.

_liesje_
24 September 2011, 08:48
Wat je ook kan doen als alternatief voor de pamperrekening is bv geld laten geven voor een schommel in de tuin of zo van die toffe huisjes. Dat zijn dingen die te duur zijn voor 1 iemand en zo weten de mensen dat het geld wel effectief naar iets leuks voor de kindjes gaat.

Vind ik een super idee!!

Machteld
24 September 2011, 17:16
Heb hetzelfde idee al voorgesteld, maar hij is gewoon principieel tegen geld geven/vragen...
Oh wat is dat toch ne moeilijke mens :D

ka80
24 September 2011, 21:45
Ah, ik vind uwe man wel n'een toffe Machteld!!! Ik denk EXACT zoals hem se.

Misschien moet je hem dit eens voorstellen:

Een rekening openen via de unicef website zodat andere baby'tjes die het minder goed hebben ook iets krijgen. Jullie hebben alles al dus waarom niet de kans geven aan andere kindjes? Ik moet mijn man hier nog van overtuigen maar ik wil ook niets hebben van lijst of pamperrekening.

xxxx

Hier ook nog altijd geen naam. Pfffft moeilijk he!!

Machteld
26 September 2011, 11:22
hehehe grappig - ik volg em ook wel ze - zo geld vragen aan mensen, das zoooo kweetni...:)
Een geboortelijst vindt hij eigenlijk ook maar niks, want das een verdoken vorm van geld vragen he. maar ja, de mensen willen nu eenmaal iets geven, dus je moet wel iets doen he???

Unicef is mss nog een optie ja...we zien wel. We hebben nog tijd zeker?

Oei jullie ook nog geen naam? pfff vreselijk e? Gelukkig moeten jullie er maar eentje zoeken he...:D

Trinity
26 September 2011, 22:05
Hier ook geen lijst of rekening deze keer. Het voelde toch maar raar de vorige keer. Als ze iets willen geven, kunnen ze nog altijd iets geven he, dan kunnen ze zelf kiezen. Ik vind dat vaak nog de leukste geschenkjes.

We hebben nog tijd voor de namen he :D Vorige keer moesten wij er ook twee zoeken, deze keer wouden we wel weten of het een jongen/meisje is.