Volledige versie bekijken : zwanger worden
katrientje
4 February 2008, 16:51
Dag allemaal,
Ik ben een beetje aan het zoeken op google over zwanger worden enzo en toen viel ik op deze site.
Ik zou graag mijn twijfels en gevoels kwijt geraken bij jullie.. Graag jullie mening enzo...
Ik ben 24 jaar, mijn vriend 26 jaar en zijn 6 jaar samen.
We wonen nog niet zo lang samen maar we weten wat we aan elkaar hebben.
Hij is de man met wie ik mijn leven wil delen...
En mijn moederinstinct speelt me parten... Ik wil graag mama worden... Mijn lichaam, hart en geest verlangt naar een klein wonder. HET symbool van onze liefde...
MAAR.... ik ben (nog maar?) 24 jaar en mijn vriend heeft twijfels, hij weet niet goed of we er al zouden aan beginnen of niet. Hij vind het een grote verantwoordelijkheid - hij heeft volgens mij schrik voor zijn vrijheid kwijt te spelen-
Wat raden jullie mij aan? Vinden jullie dat ik nog te jong ben, dat ik mijn vriend moet overtuigen, dat ik het uit men hoofd moet zetten? Ik weet soms echt niet wat doen of denken.
Mijn ma zegt dat dat komt omdat er veel vrienden in mijn omgeving ouders worden... Maar als dit zo plots in jou opkomt en dat je er kriebels van krijgt in je buik dan is dat toch niet omdat " mijn vrienden mama en papa zijn geworden? "
Kunnen jullie mij wat raad geven?
Bedankt!!!
rienemieke
7 February 2008, 19:05
hey Katrientje,
ik zal me ook eventjes voorstellen!
ik ben ook een meid van 24 jaar en mijn vriend is ook 26 jaar wij zijn ook zeven jaar samen, wonen nu net een half jaar samen!
en wij zijn ook bezig om een kindje te krijgen!
dus ik vind jou helemaal niet te jong om een kindje te krijgen!
het is zoals iedereen zegt, vanaf dat je er zelf klaar voor bent moet je ervoor gaan!
mijn vriend en ik zijn er geen 100 maar 200 % klaar voor!
dit ligt misschien ook wel aan mijn beroep, ik ben namelijk kleuterleidster, maar ik heb altijd gezegd dat ik een jonge mama wou zijn en mijn vriend wil een jonge papa zijn!
dus ga ervoor!!
ps ik ben nu 2 dagen overtijd, finger crossed!
groetjes
rienemieke!
xxx
katrientje
8 February 2008, 13:18
Hey Rienemieke!
Ben blij dat er toch iemand reageert... Wij zij er ook klaar voor, het enige dat mijn vriend wat tegenhoudt is de verantwoordelijkheid. Hij weet niet of hij daar al klaar voor is?! Ik heb hem gezegd dat hoe oud hij ook zou zijn, er altijd een grote verantwoordelijkheid zal zijn... We zijn jong, waarom niet? Tegen dat ons kindje groot is, zijn wij ook nog jong en kunnen wij ook nog wat genieten.
Dat klinkt leuk, 2 dagen overtijd... Hoe lang zijn jullie al aan het proberen?
Vele groetjes!
xxxxx
Els
8 February 2008, 18:00
Hoi allebei,
ik ben een jaartje ouder dan jullie (ik ben 25 en mijn vriend 26; 8,5 jaar samen), maar herken me erg in jullie verhalen.
Ik heb net mijn laatste pil genomen... maar daar gingen de nodige twijfels en hééél veel gevoelens mee gepaard. Ik weet al heel lang dat ik kinderen wil, maar je kent dat: eerst studeren, dan werk zoeken, dan samenwonen... echt serieus werd er niet over nagedacht. Als ik er al eens over begon, wuifde mijn vriend ook alles weg. Tot mijn beste vriendin (ze is echt als een zus voor mij) plots zwanger was... dit heeft echt een massa gevoelens losgemaakt bij mij. Ineens moest ik er wel aan denken... en gedacht heb ik, ik deed niks anders meer, tot ik het gevoel had dat ik gek werd. Mijn hart zei 'ik wil ook!!!', mijn verstand twijfelde: ben ik niet te jong, kan ik dit wel aan, wat met mijn werk, wat gaat onze omgeving zeggen... Want Katrientje: jouw mama's reactie is net dezelfde als die van mij, ze deed mijn gevoelens af als te wijten aan de zwangerschap van mijn vriendin en dus niet als écht zelf gewild... (Nog steeds heb ik erg bang dat, als ik zwanger zou zijn, iedreen gaat zeggen: nu haar vriendin zwanger is, moet zij natuurlijk ook... dat zou ik echt vreselijk vinden)
Uiteindelijk zijn we er wel voor gegaan. Alles is misschien snel gegaan, maar ik weet heel zeker dat een baby welkom is!
Mijn vriend was ook wel bang voor de verantwoordelijkheid (ik trouwens ook best wel als ik er aan denk), maar uiteindelijk: ik denk idd niet dat je ooit écht klaar bent voor een kindje, in de zin dat je altijd wel wat zult twijfelen of bang zijn, das heel normaal denk ik...
Dus ik zou zeggen: als jij er klaar voor bent, ga er dan voor! (Natuurlijk kun je je vriend niet dwingen... Wat bij mijn vriend heeft 'geholpen' is dat hij zag (bij ons bevriend koppel) dat je helemaal niet alles hoeft op te geven voor een baby. Je leven verandert wel, maar je hoeft je echt niet op te sluiten...
Groetjes, Els
rienemieke
8 February 2008, 19:52
hey Katrientje,
wij zijn nu twee maanden aan het proberen!
maar ik heb jammer genoeg vandaag mijn maandstonden gekregen!
jammer maar helaas, zo moeten we nog wat meer oefenen wat ook niet erg is natuurlijk hé!
zijn jullie al echt er aan begonnen of wil je er aan beginnen?
ik snap ook wel de reactie van je moeder van het is omdat iedereen er aan begint, maar daar moet je niet naar luisteren hihi!
en weet je wat die verantwoordelijk komt er echt wel hoor! en voor dat het zover is heb je nog negen maanden om er aan te wennen hé!
mijn zus is ook net bevallen en ik ben meter dus kan ik nu vooral ook al veel leren hoe vasthouden badje geven,...
groetjes en hopelijk tot snel!
rienemieke versa dorien
katrientje
8 February 2008, 20:29
Hoi allebei!
Bedankt voor jullie leuke reacties!
Els, fijn dat ik niet de enige ben die er ook schrik voor heeft en met twijfels zit... Bij ons was het ook zo van " zouden we niet eerst een huis kopen" > maar zo blijf je bezig e! En blijf je het maar uitstellen! Je moet eens zien hoe mijn vriend met andere kindjes omgaat... Elke mama vind het geweldig... ik weet gewoon dat hij een goede papa gaat zijn. Plus hij gaat zijn vrijheid niet verliezen. Het zal iets minder zijn dan vroeger, dat wel, maar niet dat we ons moeten opsluiten e.
Ik denk dat de dag dat ik zwanger ga zijn, mij gewoon 9 maanden lang geweldig ga voelen, alleen het gevoel al dat er een kindje in MIJN buik groeit, goh als ik daar aan denk gaat mijn hart zo tekeer!
@ rienemieke: vind het zo spijtig voor jullie! Maar alles op zen tijd e... Komt allemaal wel goed. Misschien zullen we wel samen zwanger worden?? Als alles goed gaat met het "geweten" van mijn vriend, stop ik eind maart met de pil... Was het al maar zover :-)
Ik ben er gewoon klaar voor... Hét mooiste symbool van onze liefde voor elkaar.
Dikke knuffels!!!
xxx
snoezel
9 February 2008, 21:17
hey allemaal,
normaal reageer ik ook altijd veel sneller maar we hebben er een weekje tussenuit genomen
ik zelf ben 24 mijn ventje 26 en t is hij die een heuse babysite is begonnen :)
we hebben lang gewacht om aan kindjes te beginnen voor mijn job. ik sta ook in het onderwijs en ja ja ook kleuterleidster. om een beetje werkzekerheid te hebben gingen we wachten op mijn tadd die ik nu op het einde van het schooljaar kan aanvragen. maar toen werd mijn schoonzus, mijn man zijn zus zwanger en dat heeft echt heel veel aan het rollen gebracht.
we waren dus ook altijd maar aan het uitstellen (eerst dit, dan dit en daarna mss wel kindjes) maar eigenlijk wouden we het alle twee zo graag.
dus zijn we gewoon met de pil gestopt en ondertussen ben ik 12 weken zwanger.
die twijfels zijn heel normaal hoor. ik denk dat iedere mama en papa twijfelt!
bespreek je gevoelens eens goed met je man en geef hem even tijd om er over na te denken. mannen hebben nu net altijd ietsje meer tijd nodig dan vrouwen op dat gebied. ik denk dat je hem momenteel een beetje hebt overvallen, waarschijnlijk wil hij wel net hetzelfde als jij hoor maar ze hebben altijd wat tijd nodig :)
ik duim voor jou dat het snel in orde komt en hopelijk heb je even snel als ons prijs!
rienemieke: wij hadden de derde ronde prijs dus ik hoop voor jou dat je ook prijs hebt nu hoor!!!
katrientje
10 February 2008, 11:03
Dag Snoezel!
Bedankt voor je fijne reactie! Er zijn precies toch heel weinig mannen die er onmiddellijk staan voor te springen... ze hebben blijkbaar allemaal wat tijd nodig... Ik heb men pil nog tot en met maart en dan zou ik voor een verlenging moeten gaan. Maar ik wil gewoon de nodige controles doen (bloed laten trekken en uitstrijkje) en er aan beginnen. Hij is er precies akkoord mee. Dan heeft hij de tijd nog om te wennen en daarbij, je bent daarvoor ook niet direct zwanger e. Ik zat daarnet in de zetel naar buiten te kijken en zat naar men buik te kijken. Goh ik zou toch zo graag hebben dat hier al een kindje in zat :-) Als we er aan beginnen mag ik er mij wel niet teveel op fixeren want dan lukt het ook niet zeggen ze. We zullen wel zien zeker, ik hoop alleen dat het snel mag gaan :-)
Vele groetjes aan jullie allemaal!
xxx
snoezel
10 February 2008, 11:17
katrientje: ik was er ook erg mee bezig hoor! je gaat ervoor op een bepaald moment en hoe rapper je prijs hebt hoe beter hé :)
bij ons is het na ronde drie gelukt! meestal zeggen ze dat je toch op een half jaartje moet rekenen...
rienemieke
10 February 2008, 14:10
hey Snoezel,
laat het ons hopen dat het even snel prijs is als bij jullie hé!
oh ook leuk dat je kleuterleidster bent!
even een vraagje, ben jij dan nog aan het werk? of ben je onmiddellijk moeten stoppen?
want een collega van mij is onmiddellijk moeten stoppen met het gevaar voor besmetting van cmv en zo van die toestanden!
en waar werk je? ik zelf werk ik hoboken in het stedelijk onderwijs bij de 2.5 kes!
groetjes
rienemieke
snoezel
10 February 2008, 19:21
hey rienemieke,
ik sta in laken bij de 2,5 jarige!
ik ben uit mijn klas gehaald maar heb gevraagd aan mijn directie of ik administratief kon blijven helpen en dit was geen enkel probleem.
ons huisje is in orde en het is ook ons eerste kindje dus ik zou mij thuis echt vervelen.
zo een jaar geen les meer mogen geven is toch raar hoor. ik mis mijn kleutertjes echt wel, maar t is voor een goed doel hé!
rienemieke
10 February 2008, 23:55
hey snoezel!
leuk dat je ook bij de 2.5 jarigen staat!
ook ik zou het verschrikkelijk vinden om mijn kleutertjes achter te laten maar zoals je al zei alles voor het goede doel!
ik denk niet dat mijn directie mij een administratieve taak zou geven! wij zitten met 500 lln en ons secretariaat bestaat al uit 5 mensen!
is idd wel tof van je directie!
ik zou me thuis na een tijdje wel beginnen vervelen denk ik zenne ons huisje is ook af mar wij hebben nog wel een hond van anderhalf jaar dus die vraagt ook nog zijn aandacht!
see ya!
Noa
19 February 2008, 11:28
Hi aan allen,
Leuk om jullie berichten te lezen.
Ik ben zelf 25 jaar en we proberen ook sinds een maand. Nu is het aan de natuur.
2 jaar geleden wou ik er ook aan beginnen, de menige baby's in mijn omgeving deden me bezwijken.
maar mijn vriend was er nog niet klaar voor, dat merkte ik aan kleine dingen.
Ik vond het spijtig om alles uit te stellen, maar alles valt nu in zijn plooi.
Ik vind het best wel spannend, na elk 'samenzijn' hoop ik goed nieuws een tijdje later.
Ik herken dus heel goed de vreugde en de twijfels, het is een grote stap hé...
Als er iemand tips heeft waar ik op moet letten, of hoe ik de natuur subtiel een beetje kan helpen?
Merci mama's en alle meiden die dezelfde kriebels hebben als ik.
snoezel
19 February 2008, 17:40
neem je al foliumzuur?
ze zeggen dat de 48-uurs regel het meeste kans heeft op slagen.
dus om de 48uur vrijen...
veel succes
Noa
19 February 2008, 18:24
Yep, net mijn eerste pilleke folium binnen.
Ik krijg telkens kriebels in de buik als er een baby-ke lacht naar me...
Ooit zal ik zelf zo een pakske geluk op mijn arm houden. ¨:) :)
rienemieke
19 February 2008, 18:28
hey Noa,
blij om te lezen dat je er ook voor gaat!
en ik heb net hetzelfde gevoel als jou als ik een baby zie krijg ik ook kriebels in de buik.
en je moet dan weten dat ik net meter ben geworden van mijn zus haar eerste kindje dus nu zit ik er nog meer op te hopen!
ik neem ook foliumzuur met andere vitaminen bij maar ik word daar zo misselijk van, hebben jullie dat ook?
groetjes
ps binnen drie dagen heb ik mijn eisprong!;)
katrientje
20 February 2008, 14:25
Dag dames,
Fijn al die reacties! Weten jullie dat ik even terug zei dat mijn vriend zo twijfelde enzo?
Op Valentijn kwam ik thuis en ik moest mijn ogen toedoen en mijn handen uitsteken. Ik voelde dat hij een beertje in men handen legde. Ik deed men ogen open en op het beertje stond: " wil je met mij.... " en op de achterkant " een kindje maken..."
Hij had dus helemaal geen twijfelfs! Hij zei me dat steeds omdat hij dit als verassing wou houden!!! Ik ben gewoon beginnen wenen, niet normaal. Dit was voor mij een teken dat hij het meende!
Dus deze week men maandstonden nog, en vanaf volgende week vliegen we er in :-)
Dikke zoen !!!!
xxxxx
annabel
20 February 2008, 14:41
Hallo allemaal,
Mijn naam is Annabel en ik word dit jaar 24 jaar. Ik ben enorm blij dat ik deze website heb gevonden en dat jullie net hetzelfde schrijven dan dat ik denk. Ik ben al 10jaar samen met mijn vriend, die 25jaar is.
Sinds een half jaar ben ik aan kinderen beginnen denken. We zijn gaan samenwonen en veel van mijn vriendinnen werden zwanger. Opeens voelde ik aan mijn lichaam dat ik er ook klaar voor was. Maar nu nog mijn vriend overtuigen.... Als ik op dit forum zo lees lijken alle mannen op mijn vriend dus hoef ik me geen zorgen te maken.
Hij ziet het ook zitten om aan kinderen te beginnen maar moet zich er eerst nog wat op voorbereiden :-) dus hebben we afgesproken dat ik pas met mijn pil stop in oktober (ja zo lang nog). Dan word ik er 24 en dat vind ik een mooie leeftijd om aan kinderen te beginnen. Als er dan nog komen... :-)
Raar dat mensen de reactie hebben dat je nog te jong bent om aan kinderen te beginnen op je 24. Terwijl het toch niet echt super jong is om aan kinderen te beginnen. Mijn ouders waren al volledig in paniek toen ik dit liet vallen want we huren een huis en zijn nog niet getrouwd!? Stel je voor ;-)
Ik hoop voor iedereen die al gestopt is met de pil dat ze vlug zwanger worden. Moest het aan mij liggen ik stop nu al met mijn pil maar ons kindje moet van beide kanten evenveel gewenst worden. Ik snap wel dat een man even tijd nodig heeft om te wennen. het is onze natuur om kinderen te krijgen.
Groetjes,
Annabel
katrientje
20 February 2008, 17:40
Dag Annabel,
Ik vond het ook geweldig om mijn gevoelens kwijt te geraken op dit forum.
Zoals je misschien in het begin las, was mijn vriend er ook niet klaar voor. Allee beweerde hij!! Van de moment dat een vrouw er klaar voor is dan moet dit onmiddellijk gebeuren :-) wel grappig natuurlijk maar zo is dat nu eenmaal. En ja, je lichaam en geest voelt het als je er klaar voor bent. Maar als ik je één goede raad mag geven, probeer je er niet teveel op te fixeren want anders ga je er onderdoor gaan. Ik had dat ook, vooral om dat mijn vriend "zogezegd" niet klaar was en ik wel. Elke dag was ik er over aan het piekeren. En oktober, dat lijkt ver weg maar wat is 8 maand in een leven?
Ik hoop ook dat ik snel zwanger wordt, als ik er over nadenk krijg ik kriebels en heb ik soms schrik hoor maar dit is echt het mooiste wat er is.
Groetjes!
Katrien
annabel
20 February 2008, 18:12
Hey!
Ja ik weet wel dat ik me er niet zoveel mag op fixeren maar het gaat niet zo gemakkelijk. Ik ben altijd al vrij volwassen geweest voor mijn leeftijd en wist dus dat ik vroeg aan kinderen wou beginnen. Dat heb ik ook altijd aan mijn vriend laten weten.
Ik heb wel enorm veel schrik dat er iets zal misgaan tijdens mijn zwangerschap. Ik ben opvoedster van beroep en heb met kinderen gewerkt die een meervoudige beperking hadden. Dat laat je wel even zien wat er allemaal kan mislopen in de ontwikkeling van je baby.
Natuurlijk moet ik me daar niet op blind staren maar het zijn toch dubbele gevoelens voor mij.
Een maand geleden is een vriendin van mij bevallen van een zoontje. Ze had een perfecte zwangerschap achter de rug en iedere controle was goed. Haar zoontje werd geboren en hij had het syndroom van down. Niet het einde van de wereld natuurlijk maar het is toch iets anders dan je verwacht. Dat maakt me wel wat bang.
Maar we zullen eerst proberen zwanger worden zeker voor ik daar allemaal aan denk. Een beetje beroepsmisvorming :-/ Teveel denken is ook niet goed hé :-)
Noa
20 February 2008, 21:10
hi,
elke mama houdt hier wel rekening mee hé. een kindje is veel liefde, maar ook veel verandering en verantwoordelijkheid. Dat heeft niets te maken met je leeftijd maar met je ingesteldheid of je er klaar voor bent. Zo was ik er rapper klaar voor dan mijn vriend, destijds wachten vond ik enorm moeilijk. maar nu we samen er volle 200% voor gaan, was het juist om te doen. het voelt gewoon beter en naturel aan... en nu hebben we een stabielere omgeving, huis met mooie kinderkamer, zekerheid in relatie ( want een kindje geeft ook wel stress)...
Mijn zus is ernstig ziek sinds een bevalling dus ik ben ook bang voor de minder leuke gevolgen. maar dan ga je ook de mooie momenten meer opmerken en van genieten.
gewoon voor gaan dus!!! en via dit forum kan je je hart luchten ( en da is echt fijn!)
succes
Els
22 February 2008, 16:16
Hoi,
ik kan jullie ook allemaal volgen hoor. Enerzijds vind ik het allemaal zo spannend en kan ik niet wachten tot het zover is... Langs de andere kant duiken ook keer op keer toch weer die twijfels op... vreselijk vind ik het, waarom kan ik nu niet gewoon rustig, op het gemak, de natuur z'n gang laten gaan. Waarom pieker ik zoveel en over de stomste dingen. Soms ben ik zelfs bang dat ik geen goede mama ga zijn, dat ik mijn vrijheid ga missen, het uitslapen, het weggaan wanneer je wil,... Terwijl ik voel dat ik er klaar voor ben... Ik werk met kinderen met gedragsproblemen, dus ook dat jaagt me soms wel wat angst aan (ik weet niet of ik zo'n kind aankan...). Blijf toch ook nog steeds een beetje bang voor de reactie van m'n omgeving wanneer het zover gaat zijn, vooral voor die van mijn moeder ben ik bang...
Ach, we zien wel zeker...
Gelukkig dat er een forum bestaat om zulke dingen te delen, want ik kan er verder met niemand over praten...
annabel
23 February 2008, 17:27
Hey,
Soms is het sterker dan jezelf om deze dingen te denken. je voelt je er klaar voor maar telkens komen er nog vragen bij. Ze zeggen altijd dat je niet teveel mag piekeren over deze zaken en zoals je zegt de natuur zijn gang laten gaan. Maar als je met kinderen werkt, en vooral met kinderen die speciale noden hebben denk je nog meer dat er vanalles kan mislopen.
Gelukkig komt dit niet veel voor en hopen we allemaal dat ons baby'tje gelukkig en gezond zal zijn.
Mijn vriend begint nu ook stilletjes gewend te raken aan het idee van een baby in huis. We hebben een sterke gezonde relatie en de volgende logische stap vind ik een kindje hebben.
Soms moet ik mezelf wel afremmen hoor. Weet je dat ik soms op websites van babywinkels,... en al vanalles zou willen kopen. Ik kan van een goede vriendin van me een splinter nieuwe maxi-cosi krijgen. Ze had van de doopmeter van het kindje ook een maxi-cosi gekregen en die vond ze mooier van kleur. Dus nu zit ze er met twee en ik mag er één hebben. Maar vinden jullie het niet vroeg om dit al in huis te hebben? We hebben maar gepland om in oktober aan kinderen te beginnen. Langs de andere kant is het wel een uniek kansje want al dat babygerief kost toch wat geld hé.
Nog niemand zwanger? ;-)
snoezel
23 February 2008, 20:48
ik heb drie jaar geleden ook vanalles gekregen en heb dat toen wel gedaan.
nu ben ik daar wel blij van als ik zie staan in de winkels hoeveel het kost.
ik heb een buggy, maxi-cosi, park, wipstoeltje...
ik heb er 50euro voor gegeven en daar gingen ze dan iets voor de kindjes mee kopen.
als het neutrale dingen zijn en je ziet ze graag zou ik er zeker voor gaan hoor
en zeker als het voor niks is en nog eens nieuw!
annabel
24 February 2008, 13:45
Bedankt om me even uit mijn twijfelen te verlossen :-)
Ik ga die maxi-cosi halen en gewoon nog ergens op zolder stokkeren. ik heb er nog niets van tegen mijn vriend gezegd omdat ik schrik heb dat hij gaat denken dat ik volledig geobsedeert begin te worden.
Hij is nog maar juist aan het idee gewoon geworden om aan kindjes te beginnen en om nu al babygerief in huis te halen zou hem alleen maar doen freaken denk ik. Mijn vriend is op dat gebied een echte steenbok, hij heeft zeker 6maanden nodig om aan iets te wennen en als dat gebeurt is gaat hij er ten volle voor.
Dat was bij ons samenwonen ook, dus ik weet al hoe ik hem moet bewerken ;-)
Een geluk dat dit forum er is want anders zou hij gek worden omdat ik constant aan deze dingen denk en mijn enthousiasme wil delen.
xx
Els
24 February 2008, 14:26
Hey Annabel,
denk dat dat typisch mannelijk is hoor, herken dat volledig bij mijn vriend :)
Dus om hem niet 'af te schrikken' zwijg ik ook maar wijselijk over mijn gedachten, anders denkt die inderdaad dat ik wat overdrijf denk ik...
Arwentje
24 February 2008, 23:22
Dag dames,
Bij mij is 'mijn vriend afschrikken' helemaal geen probleem :) Hij is 29 en ik ben 24, en we zijn ondertussen 3,5 jaar samen. Al van in het begin vertelde hij me dat hij geen 'oude papa' wilde zijn...
Nu we eventjes samen zijn begint het bij mij ook te kriebelen. Maar first things first: mijn vriend verandert dit jaar van werk (hij werkt nu bij de marine en is vaak lange periodes weg, zoals nu) zodat hij veel meer thuis is en volgende maand gaan we op huizenjacht... Maar zodra we ons huisje hebben, beginnen we eraan! Soms vraag ik me wel af of ik al mijn vrijheid wel wil opgeven, nu ga ik gewoon een terrasje doen of op café ofzo wanneer ik daar zin in heb en moet ik me aan niemand aanpassen... Met een kindje erbij wordt dat natuurlijk allemaal anders...
Maar dat twijfelen duurt niet lang, het is maar een kleine opoffering voor zo'n klein wondertje en het is het zeker waard! :) Spannend...
Groetjes
snoezel
25 February 2008, 11:55
ik denk wel dat je nog gewoon terrasjes en zo kan doen hoor, maar je gaat gewoon de tijdstippen moeten aanpassen hé. mijn broertje ging vroeger ook overal mee naar toe in zijn buggy en dat is altijd goed gegaan...
heb gisteren mijn petekindje nog eens vastgehad. hij is nu 1 week en wauw, wat verlang ik toch naar dat kindje in mijn buik. ik kijk er echt naar uit. want zwanger worden is 1 maar dan moet je dus nog eens 8 maand wachten hé :) en voor zoiets heb ik niet zoveel geduld :)
Steenbokje
25 February 2008, 17:34
Hey Katrientje,
eerst en vooral wil ik me toch wel even voorstellen (ook naar de andere schrijvertjes hier op het forum).
Ik ben iets ouder, ben 28 jaar nu, mijn partner is 30 jaar. Wij zijn ondertussen al ongeveer 6 jaar samen, wonen daarvan 3 jaar samen. 2 jaar geleden hebben we ons huisje gekocht en grondig verbouwd en herwerkt. We zijn eveneens anderhalf jaar getrouwd, je snapt al waar ik naartoe wil, het plaatje van huisje tuintje boompje beestje... geraakt stilaan rond en wij zijn toch al enige tijd aan kindjes aan het denken.
wat ik jou wil zeggen is dat het willen van kindjes echt iets persoonlijk is en dat leeftijd daar op zich niets mee te maken heeft. Het is het gevoel dat telt. Toen ik 24 was, was ik pas afgestudeerd en dacht ik in de verste verte nog niet aan kinderen. Maar nu denk ik daar wel anders over. Ik vind absoluut niet dat je te jong bent om aan kinderen te beginnen, integendeel als je gevoel er zo over denkt. Het is niet je mama of eender wie die je kan zeggen dat het te vroeg is. En dat het zou zijn omdat heel veel mensen uit je omgeving zwanger zijn, zal misschien wel dit "moedergevoel" sneller naar boven laten komen, dat misschien wel. Maar daar is op zich niets mis mee hé.
Nu om even verder te gaan over mij, ik ben een beetje bedolven met het twijfelgevoel. Sinds een paar maanden begin ik meer en meer te denken en mijn man ook van sja kindjes waarom niet, is het misschien geen tijd dat we daar ook aan beginnen denken. Bij ons is het eigenlijk omgekeerd, mijn man is er al absoluut klaar voor en wil heel graag kindjes, maar hij geeft mij eigenlijk de tijd die ik nodig heb om er klaar voor te worden. Ik besef op dit moment meer dan ooit dat ik heel graag een kleine baby wil. Bij ons zijn er al verschillende vrienden en vriendinnen papa en mama geworden en ook in onze familie zijn er nu 2 nichten zwanger. Dus het babyboomen is bij ons volop aan de gang. Ik moet echt wel toegeven dat mijn hartje op dit moment toch wel van peperkoek wordt als ik een kleine baby zie, of als ik mijn zwangere vriendin zie. Ik wordt binnenkort meter van haar kindje.
Maar waar ik mee zit is, hoe weet je dat het nu echt wel het moment is van. Onze beste vrienden denken nog niet direct aan kindjes en als we met hen aan het praten zijn, denk ik zo van sja neen wij gaan ook nog wel wat wachten. uiteindelijk nu doen en laten we wat we willen, we hebben ons leventje nu en het is goed zo hoe we het nu hebben.
Anderzijds betrap ik mezelf erop dat er geen dag meer voorbij gaat of ik begin te denken aan kindjes, zwanger worden, zijn,... En dan denk ik van ja we gaan er voor, en anderzijds denk ik maar ik wil nog dat of dat doen. Ondertussen ben ik wel gestopt met mijn pil, bij wijze van "ontpillen" maar anderzijds ook om te zien of die pil niet wel een grote invloed heeft op mijn migraine.
Ik weet echt niet hoe ik moet omgaan met mijn gemengde gevoelens, over nu wel of toch maar niet, wetende dat mijn man het nu wel heel goed zou zien zitten. Ik kan gewoon moeilijk beslissen.
Kunnen jullie me een beetje raad geven?
Alvast bedankt Dames,
Steenbokje
rienemieke
26 February 2008, 22:48
hey Dames,
weer eventjes geleden dat ik hier nog iets gepost heb!
leuk om allemaal te lezen!
wij zijn volop aant klussen gelijk ze zeggen! ik hoop dat ik volgende week kan zeggen ja tis prijs!
dus voor de dames die ik ook volop aant klussen zijn succes!
en snoezel hoe is het met jou en jouw groeiend wezentje in je buik?
groetjes
xxx
katrientje
27 February 2008, 13:41
Dag Allemaal, dag steenbokje,
Bedankt voor je reactie! Heel fijn van je...
Mijn vriend en ik zijn nu vollop aan het oefenen. Volgende week heb ik men eiersprong en dan gaan we er voor :-)
Dit is de eerste maand dat we proberen, het zal wel niks zijn maar ik hoop toch een beetje.
Ik ben maandag naar een waarzegster geweest. Ze vertelde mij dat het proberen zwanger te worden niet van een leie dak ging lopen... ze zei me wel dat we bij 1 kind zouden blijven en dat het een jongen ging worden. We zullen wel zien wat daar allemaal waar van is :-)
Mijn ouders weten het ook, en ze zijn toch positief dus ik vind het toch wel een beetje fijn dat ik daar ook de "goedkeuring" van heb. Is toch altijd fijner e?
Ik ga er mij in ieder geval niet proberen op te focussen en we zullen wel zien wat er van komt, of niet :-)
Velel groetjes aan jullie allemal, ik hou jullie op de hoogte!
xxxxxxxxx
Katrientje
snoezel
28 February 2008, 19:45
wauw, zeg, mijn duimen gaan hier volle toeren beginnen draaien hoor!
mijn buikje is volop aan zijn groeispurt begonnen... voor de moment is het natuurlijk wel precies of ik ben nogal verdikt maar degene die weten dat ik zwanger ben zeggen toch allemaal dat je het al goed ziet :) wat wil je nu meer horen als zwangere vrouw!
nog twee weekjes en dan mag ik weer naar de gyne voor een echo'tje!
Noa
29 February 2008, 10:08
Hi snoezel, jij kan al beginnen aftellen hé... super!
Seg dames een vraagje: Ik weet niet goed wat ik moet doen en mijn vriend ook niet, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Dit is de eerste maand dat we gestopt zijn met de pil (vanaf 29 januari), normaal zou ik vandaag mijn regels moeten hebben.
Maar nu kan alles anders lopen en aanvoelen zonder pil, dus een maandje overschieten blijkt ook niet abnormaal te zijn...
Ik weet ook van dokter dat het best wel kan dat het al lukt in de eerste maand.
Jullie voelen me al aankomen...moet ik nu een testje overwegen?
Ik zit een beetje in de tweestrijd: ik wil realistisch zijn dat het wat kan duren, maar als het zover is wil ik het direct weten!
Misschien moet ik een data kiezen ( vb 20 maart) als ze er nog niet zijn, dan een testje doen???
Waarschijnlijk herkenbare situatie voor enkele onder jullie...wat hebben jullie gedaan?
Toedeloe...
(ps: gisteren een speciaal wikkeltruike gekocht dat ik ook kan dragen als ik zwanger ben, ik heb het nog lang vol gehouden!)
Els
29 February 2008, 14:13
Hoi Noa,
ik zit in dezelfde situatie als jij (ook eerste ronde)... als ik nog volgens m'n pilcyclus moet tellen zou ik ook vanaf vandaag m'n regels moeten krijgen (allé, ongeveer, want ook toen ik de pil nam duurde dat soms 4 dagen na m'n laatste pil, dus...). Ik ga er echter vanuit dat het allemaal niet zomaar terug regelmatig gaat zijn, dus ik ga toch nog wel een hele tijd wachten met een eventuele test. Want nu ben ik er eigenlijk niet zo mee bezig, heb eerder zoiets van 'ik ben aan het ontpillen', en als ik een test ga doen, ga ik toch op de een of andere manier teleurgesteld zijn... Ik heb ook zo'n beetje het idee dat ik het wel zal aanvoelen dat ik zwanger ben (hoewel dat natuurlijk niet bij iedereen zo is), en momenteel heb ik dat gevoel absoluut nog niet dus... (voel wel veel typische ontpillingsverschijnselen, maar das ook alles). Wil er eigenlijk gewoon niet teveel mee bezig zijn nog niet, daar komt het op neer. Bang dat ik me er anders te hard op ga focussen en daar ga ik niet gelukkiger van worden.
Ik heb al een heel goed boek gekocht: "Jouw Zwnagerschapsbijbel", staat echt vanalles in, en heel goed beschreven, met mooie foto's... Voor de rest koop ik nog niets, om dezelfde reden als ik hiervoor zei, want wat als het zwanger worden niet zomar lukt? ... Maar stiekem houd ik inderdaad wel rekening dat ik met de truitjes die ik koop ook een beginnend buikje kan verdoezelen en achteraf net laten zien :)
Doei, Els
snoezel
29 February 2008, 15:19
ik heb getest in ronde 1 om mezelf er helemaal van te overtuigen dat het niks was.
mijn regels bleven ook uit en ergens spookte het door mijn hoofd: stel je voor... daarom heb ik getest en was ik veel geduldiger om mijn regels te krijgen. mijn eerste cyclus was 33 dagen, dus al bij al heb ik niet heel lang moeten wachten.
veel succes
ik duim!!!
Ik zal het nog beetje tijd geven... geduld is een mooie deugd hé.
Gisteren hevige krampen dus ik dacht dat ze erdoor zouden komen, vvandaag geen pijn. niets aan de hand dus.
Ons lichaam is toch maar iets raar zenne...
Mijn hormonen gieren door mijn lijf. straks gebruikt mijn vriend het excuus van ' ik heb hoofdpijn schat' nog!
:)
snoezel
1 March 2008, 20:24
ja, t is echt iets raars dat je lichaam mee maakt hoor...
bij mij waren er ook veel rare dingen die ik nog nooit gevoeld had!
maar kijk hier is alles rap in orde gekomen dus bij jou zal dat wel hetzelfde gaan hoor!!!!
ik duim
Mercikes, we zijn er wel op een ontspannen manier met bezig. Ik ga het maar vertellen aan familie en vrienden als ik 3 maand ver ben. Dat is wel moeilijk, dat ik niemand (behalve jullie :) ) kan vertellen waar we mee bezig zijn. Maar dan is de verrassing des te groter...
Omdat alles nu anders loopt, qua ontpillen, ben ik wel beteke tel kwijt wanneer ik mijn eisprong ga hebben. Dan maar actie om de 3 dagen hé :)
Ik denk dat ik eind maart toch een testje ga doen als ze der dan nog niet zijn, dan ben ik ook gerust. Zeker om dat ik héééél graag ééntje drink en verse groenten eet, dus zodra ik zwanger ben moet ik daarop letten. Zo een klein kindje brengt veel veranderingen mee, echt funny.
snoezel
2 March 2008, 12:36
let er gewoon op dat je je groenten extra wast... dan loop je daar geen risico mee.
en eentje drinken kan geen kwaad hoor. ik laat het nu wel tijdens mijn zwangerschap omdat ik me er niet goed bij voel maar het zou echt geen kwaad kunnen
knuf
snoezel
' de russen zijn in het land'
Het was dus njet! Mijn cyclus loopt nu blijkbaar anders. Op naar ronde 2...
Aan de mama's die even geleden zijn gestopt met pil en elke maand hopen:jullie hebben een nieuw lid :)
liefs
rienemieke
9 March 2008, 10:22
hallo allemaal!
aan noa volgende keer beter!
blijven oefenen om de 2 dagen blijkt de boodschap te zijn!
ik ben 3 dagen overtijd en heb vanmorgen een testje gedaan, nu komt daar toch wel een tweede lichte streep te staan zeker!
ik weet niet waar ik met mijn geluk moet blijven!
morgen even langs de huisarts om bloed te laten trekken om het toch maar even te checken want je weet maar nooit hé!
ik ben superblij en langs de andere kant toch ook best wel zenuwachtig!
als ik mijn datum uitreken via de site van kind en gezin zou het voor 12 november zijn!
oh ik ben superblij!
laat het aub real zijn!
groetjes
dorien
ps aan al de andere veel succes!
snoezel
9 March 2008, 12:52
oh rienemieke, super zeg!!!! een hele dikke proficiat.
je kan via onze site ook de vermoedelijke bevallingsdatum uitrekenen hoor ;)
ik had ook een lichte streep staan, zelf niet helemaal tot beneden maar ben nu toch 16 weekjes zwanger!!! het kan dus echt hé!
noa: meer succes de volgende ronde. hopelijk kan jij hier volgende maand komen zeggen dat je een tweede streep ziet staan.
rienemieke
9 March 2008, 13:23
mijn streep is na een aantal minuten toch nog donkerder geworden
maar die staat zo ver naar de andere streep toe!
maar tzal wel zijn denk ik dan é
ja nu zag ik het dat ik het via jullie site ook kon berekenen hihi!
ik heb ook zo nu het gevoel en wat nu?
ik vermoed dat ik nu eerst best naar de huisarts ga gaan om bloed te laten trekken, en een afspraak maak bij de gyneacoloog!
wat moet ik nog allemaal doen snoezel?
snoezel
9 March 2008, 17:53
ja, zoals je zegt
eens langs gaan bij de huisarts om je bloed te laten trekken, dan testen ze of je hcg in je bloed hebt en kijken ze normaal ook of je immuun bent voor toxo.
en daarna heb ik naar de gyne gebeld. je mag die de moment dat je je bloeduitslag hebt bellen hoor, er zijn van die druk bezette gyne's waar je nog kan wachten tot je 12 weken bent. ik ben mogen gaan op 7 weken...
dat is het belangrijkste momenteel. de rest ben ik ook nog alle dagen aan het uitzoeken :)
laat ons weten hoe het allemaal verloopt hé :)
super eens je goed nieuws hebt hé.
Ik hou zelf rekening met enkele maanden, ookal smelt ik weg bij elke baby die ik zie...
we zien wel wanneer het onze toer is, en dan zijn jullie de eerste ( na mijn vriend!!) die het zullen weten.
de rest mag nog 3 maand wachten...
het zijn spannende tijden!
toedeloe
snoezel
9 March 2008, 19:56
wauw, dan krijgen wij de primeur :)
ik duim hoor noa.
eens wij er aan begonnen waren kon het ook niet vlug genoeg gaan, en gelukkig hebben we niet te lang moeten wachten.
t zal voor jou ook wel meevallen!!! ik duim!
rienemieke
9 March 2008, 23:08
hallo hallo
ok morgen ga ik langs de huisarts en dan zal ik dinsdag maar naar de gyné bellen hé!
noa als je je er niet te veel op focust zou het wel eens snel kunne gaan!
ik had het bij ons ook niet zo snel verwacht !
ik ben net een maand geleden tante en meter geworden en ik verheug me steeds weer om onze Torben ( ze heet het kindje) te zien en ik zie hem dan nog 3 keer per week! dus het was vanavond niet gemakkelijk om het te verzwijgen tegen mijn ouders en zus!
maar nog ff tanden bijten en dan hoop ik een originele manier te vinden om het te vertellen!
groetjes
katrientje
9 March 2008, 23:19
Hallo dames!
Al even geleden dat ik nog eens iets van mij heb laten horen.
Ik heb eens een vraagje...
Dit is de eerste maand dat we oefenen en ik had mijn eisprong op 3 maart. Op die dag bleken we ook net gevreën te hebben... Nu heb ik al 2 dagen last van mijn onderbuik, terwijl ik mijn regels pas verwacht binnen een dikke week!! Ik heb echt soms krampen net alsof ik mijn regels moet krijgen. Mijn witverlies is ook toegenomen, enkel mijn borsten doen geen pijn. Zou dit een teken kunnen zijn of is dit enkel het gevoel van ontpillen??? Ik weet echt niet wat denken. Kan het al zijn dat ik dingen voel? ( bv. innesteling) Wat waren jullie symptomen?
Heeeeeeeeeeeeeeel veel groetjes en proficiat Rienemieke!!
xxxxxxxxxxxxxxx
rienemieke
9 March 2008, 23:34
hey katrientje
eerst en vooral dank je wel!
het zou kunnen wijze op innesteling maar ik had dat ook de eerste maand en daarna had ik toch mijn regels maar je mag natuurlijk positief denken hé!
in ieder geval veel succes zou ik zeggen! laat iets weten!
snoezel
10 March 2008, 18:15
dat is het grote probleem met het ontpillen. de meeste symtomen lijken op zwangerschapssymtomen. het kan dat je zwanger bent maar het kan even goed van het ontpillen zijn :s
niet zo leuk hé.
ik had veel witverlies voor mijn nod maar dat was eigenlijk alles.
veel succes
wij duimen!!!
rienemieke
10 March 2008, 20:08
hey
morgenavond half acht heb ik mijn resultaat!
snoezel
10 March 2008, 20:45
spannend hé.
wel leuk dat we nu al met twee zwnanger zijn...
hopelijk volgt de rest snel hé!!!
rienemieke
10 March 2008, 21:17
ja heel spannend
pas morgenavond half acht bellen vind ik wel lang wachten zenne
en idd hopelijk volgt de rest snel!
snoezel
11 March 2008, 20:02
nog 20 minuutjes... spannend hé!
succes en geniet van de kriebels hé
rienemieke
11 March 2008, 21:07
hey hey hey!
net naar de huisarts gebeld!
en hij heeft het bevestigd ik ben zwanger! hij heeft mij niet precies de waarden meegegeven, maar wel verteld dat de waarden goed zijn voor iemand die zwanger is voor 4 à 5 vijf weken!
dus zwanger voor 12 november!
nu nog naar de gyneacoloog bellen daarnet gedaan maar antwoord apparaat, morgenvoormiddag terugbellen!
dikke zoen!
snoezel
12 March 2008, 11:03
proficiat rienemieke!!!!
toch een leuk gevoel als je bevestiging krijgt hé!
geniet er maar van!
groetjes snoezel
oh zo leuk voor jullie.
Nu kan het plannen en het aftellen beginnen hé...
zeker genieten van elk moment hé.
liefs
ps: hopelijk volgt er nog goe nieuws van de andere mama's in spee
katrientje
12 March 2008, 17:20
Oh proficiat seg Rienemieke!!! Ben zo jaloers!!! Maar heel gelukkig voor jullie!
Wij zijn nog maar de eerste maand aan het proberen en ik wordt nu al zot! Ik voel vanalles, denk vanalles... Pffff tis zwaar hoor...
Ik heb wel wat last van men onderbuik en lage rugpijn, net alsof ik mijn regels moet krijgen maar die moet ik pas over een dikke week krijgen. Maar ik heb wel geen pijnlijke borsten ofzo. Ze zeggen toch altijd dat je dat direct aan je borsten voelt...
Ik focus mij er teveel op ik weet het, maar het is sterker dan mezelf.
Vele groetjes!
Katrien
rienemieke
12 March 2008, 17:46
hey katrientje,
dank je wel!
ik focuste mij daar ook heel hard op maar blijkbaar is het dan toch gelukt! idd ik heb het ook eerst gevoeld aan mijn borsten maar had niet echt het gevoel dat ik mijn maandstonden ging krijgen! en dat bleef maar duren en duren dus ja getest en voilà prijs gelijk ze zeggen!
eerste echo volgende week woensdag om 11.15! spannend!
snoezel
12 March 2008, 21:05
ik zag het aan mijn borsten. mijn tepels zijn helemaal anders sinds ik zwanger ben. maar echt voelen niet. ze zijn ook nog altijd niet gegroeid.
vandaag naar de gyne geweest. alles is perfect dus dat is toch leuk om horen hé!!!
katrientje
13 March 2008, 20:57
Dag allemaal,
Ik zit met wat twijfels. Ik heb nu al een hele week van stekende pijn in men onderbuik. Echt of ik ga ongesteld worden... Zou dit op innestelling wijzen? Ik heb wel geen bloed ofzo verloren. Heb wel echt het gevoel dat men regels moeten doorkomen, pijn in men onderrug en pijn in men onderbuik. De eerste dag van men laatste menstruatie was 18 februari, zou ik dan nu maandag al kunnen testen? Ik kon niet wachten en heb daarnet al een test gedaan:-) maar die was negatief.
Ik heb nu ook wel meer last van hoofdpijn, zijn dit herkenbare symptomen?
Vele groetjes!
P.S @ snoezel : ben blij dat alles ok is!
snoezel
13 March 2008, 21:38
k weet dat het heel moeilijk is maar ik zou nog net iets langer wachten... als ik juist reken is maandag dag 28... heb je anders een cyclus van 28 dagen? niet iedereen test direct positief ook... t zou zonde zijn als je nog een negatieve test hebt hé!
ik duim in ieder geval dat het een positieve test word hoor!!!
@ Rienemieke: heel erg proficiat!!! Geniet ervan!
@ Katrientje: hopelijk is het een goed teken, maar ik zou toch ook nog even wachten met te hard te gaan hopen...
Hier bij mij niet zo'n goed nieuw: zit momenteel al aan een cyclus van bijna 6 weken... mijn lijf zit dus duidelijk serieus in de knoop... Je leest het wel vaker, vrouwen die na het stoppen met de pil niet meer ongesteld worden omdat hun lichaam niet meer de juiste signalen doorgeeft. Duurt bij sommigen tot een half jaar. Ik begin stiletjesaan te vrezen dat ik in hetzelfde schuitje zit... Elke dag hoop ik op m'n menstruatie, maar niets, voel me ook niet alsof ze eraan komen...
Pfff... echt niet fijn om gewoon te moeten afwachten, wie weet nog hoelang, en niets te kunnen doen...
snoezel
14 March 2008, 14:48
ai els, ja dat is inderdaad niet leuk hé!
toch raar dat je op zo'n momenten alle dagen hoopt dat ze er toch maar doorkomen hé! ik duim voor je hoor!
rienemieke
14 March 2008, 20:45
@ els,
dank je wel, zal ik zeker doen, want mijn vakantie is een week vroeger begonnen dan verwacht, en zal ook een hele tijd langer duren als die van de kindjes!
alle kindjes van mijn klasje voor dat ze naar hun mama gingen, juf dorien heeft baby in de buik en dan die mooie reacties van de ouders geweldig! kmis ze nu al mijn bengeltjes!
ik hoop voor jou dat jou lichaam zich snel zal aanpassen!
Hoi allemaal,
ik wou jullie toch eventjes vertellen dat ik gisteren ontdekt heb dat achter het uitblijven van mijn menstruatie een wel erg heuglijk feit schuilt: ik ben blijkbaar zwanger!!!! Ik kan het zelf amper geloven, ik was er zo van overtuigd dat mijn lichaam aan het ontpillen was! Heb zelfs nu nog het gevoel dat die twee testen die ik gedaan heb me voor de gek hebben gehouden... straks naar de huisarts, dan zal ik meer duidelijk hebben en dan hopelijk daarna snel een echo. Want vooraleer ik een duidelijk hartje zie kloppen, ga ik het toch nog niet helemaal geloven hoor!
Zwanger in de eerste ronde, jeetje, dat had ik in de verste verte niet durven dromen!
katrientje
18 March 2008, 11:17
Proficiat Els!!
Ma
katrientje
18 March 2008, 11:20
Proficiat Els! Ik had per ongeluk al op ENTER gedrukt :-)
En dat van de eerste ronde! Ik ben ook aan de eerste ronde bezig en moest gisteren ( als ik een cyclus heb van 28 dagen) normaal mijn regels krijgen. Heb ze nog niet, maar heb wel zeer pijnlijke tepels en vlagen van misselijkheid. Ik durf nog geen test doen want ik vrees dat het te vroeg is??
Laat me even weten wat je symptomen waren en of ik nu al een test zou mogen doen?
Groetjes!
Tja, ik heb ook maar weinig symptomen, daarom net dacht ik echt niet zwanger te zijn... Ik heb lichtjes het gevoel dat mijn borsten wat veranderd zijn, niet echt groter, maar gewoon 'anders'. Heb sinds een tweetal dagen wat last van misselijkheid 's morgens, maar zeker niet overdreven... Het meest opvallende gevoel dat ik had was een zeurend gevoel in mijn onderbuik, inderdaad alsof ik ongesteld moest worden.
Maar ja, al die dingen kunnen ook wel echt bij 'ontpillen' horen. Ik ben er dan ook nooit echt op voortgegaan.
Als je echt een cyclus van 28 dagen zou gehad hebben, zou je nu al moeten kunnen testen. Maar de kans op zo'n regelmatige cyclus is natuurlijk klein. Zelf denk ik ook dat ik een week later dan normaal een eisprong gehad heb (een cyclus van 35 dagen dus), en als dat bij jou ook zou zijn, is het nu natuurlijk nog wat te vroeg om te testen.
Denk dat je vooral op je gevoel moet afgaan: als je jezelf nu enorm opjaagt en het niet uit je hoofd kan zetten, kan je mss nu al wel eens testen. Zelf deed ik dat liever nit te vroeg, omdat ik het vrij goed van me af kon zetten en een negatieve test teleurtstellend zou hebben gevonden en daar mss wél verdrietig om zou geweest zijn. Ik wachtte liever gewoon op m'n menstruatie dan. (Maar ja, ik was dan ook niet op een zwangerschap aan het wachten, eerder op een regelmatige cyclus :) )
snoezel
18 March 2008, 15:15
amai zeg,
els!!!!
super!!!!
een hele dikke proficiat hoor!!!
wauw zeg, als dat hier zo vooruit blijft gaan!
t wordt hier een vruchtbaar forum!
laat ons zeker verder op de hoogte hoor...
groetjes
snoezel en toby
katrientje
18 March 2008, 15:29
Ik heb daarnet een test gedaan en hij was negatief...
Het was nu wel niet zo geconcentreerd denk ik...
Pfffffff ik ben er veel te veel mee bezig e...
De moed zakt mij in de schoenen...
Groetjes
Ik begrijp wel dat je er erg mee bezig bent hoor, dat uit je hoofd zetten is ook moeilijk als je dat zo graag wil...
Maar je mag de moed niet laten zakken hé! Misschien wordt het toch nog wel wat deze maand en als dat niet zo is: volgende keer beter!
Ik weet dat ik gemakkelijk praten heb nu, maar dat het de eerste maal niet lukt wil niet zeggen dat er iets mis is hé!
Binnenkort krijg jij ook positief nieuws, zeker weten!
proficiat nieuwste mama,
ik wou dat ik ook al zo ver was...
veel genieten van al die kriebels hé
rienemieke
18 March 2008, 23:12
proficiat Els!
het wordt hier inderdaad een vruchtbaar forum!
veel succes!
Ik heb vandaag de uitslag van de bloedtest gehad, ben ongeveer 5,5 weken zwanger (net zoals ik zelf vermoedde). Morgen bellen voor een afspraak met de gynaecoloog.
Hoe was jouw eerste echo Rienemieke?
Las al in het andere topic hoe je eerste echo was...
Grtz
rienemieke
19 March 2008, 23:38
Ik heb vandaag de uitslag van de bloedtest gehad, ben ongeveer 5,5 weken zwanger (net zoals ik zelf vermoedde). Morgen bellen voor een afspraak met de gynaecoloog.
Hoe was jouw eerste echo Rienemieke?
hey els
dan vermoed ik dat we ongeveer voor de zelfde periode moeten bevallen
mijn vermoedelijke bevallingsdatum is 12 november en voor jou?
Tja, de 17e ongeveer... Maar de huisarts heeft maar geschat op basis van mijn hormoonwaarden, dus echt zeker is dat nog niet.
Als ik binnen een tweetal weken een echo gehad heb zal ik het met meer zekerheid weten. (vandaag bellen)
Maar het zal alleszins niet zoveel verschillen! Leuk, zo kort bij elkaar!
Groetjes!
snoezel
20 March 2008, 12:44
den 18de is een hele mooie datum :) dan ben ik jarig!
bij ons is de datum ook veranderd na de echo...
ik ben vol ongeduld aan het wachten op de eerste schopjes
katrientje
20 March 2008, 13:57
Dag dames,
Leuk om te horen dat jullie zo gelukkig zijn!
Ik heb nog steeds mijn regels niet gekregen, zit nu al aan een cyclus van 31 dagen... en heb nog steeds men regels niet.
Het voelt ook niet alsof ik mijn regels moet krijgen. Ik heb enkel heeeeeeeeeeeeel gevoelige tepels.
Ik heb nu zoiets van : " laat mij NU mijn regels krijgen" of " laat me NU zwanger zijn"
Maar ik maak me geen illusies, het is nu éénmaal de eerste maand zonder pil, mijn lichaam moet terug wennen enzo. Maar heb er toch hartpijn van...
Groetjes
xxxx
rienemieke
20 March 2008, 13:57
hoe ver ben je nu snoezel?
snoezel
20 March 2008, 14:18
vandaag 17 weken en 3 dagen...
begint hé, mijn buikje begint stilletjes aan een buik te worden. als dat zou gaat verder gaan kan je me binnenkort rollen :)
katrientje: mijn eerste cyclus was ook 33 dagen en bij mij was het vooral de schrik dat ik ze niet ging krijgen. je hoort veel dat er mensen zijn waar het een paar maand duurd vooraleer ze er door komen. t zal allemaal wel in orde komen... maar geduld hebben op zo'n moment is niet gemakkelijk hé!
ik duim hoor
ik duim mee Katrientje!!!
3 april mag ik voor een echo gaan. Kon ook volgende week al gaan, maar heb dan toch maar voor een week later gekozen. Dan moet ik als alles goed is zeker een hartje kunnen zien... Natuurlijk wel nog 2 weken wachten... was het al maar zover!!
(Ben er toch een beetje bang voor hoor... nu de eerste verwondering voorbij is, komt een beetje de angst kijken dat het zal misgaan... want hoe klein ons beebje ook nog is, ik wil het niet meer afgeven!)
pinkytje
24 March 2008, 18:25
hallokes,
ik zou zeggen,ga ervoor,jullie zijn niet te jong hoor,en tenslotte zijn jullie al 6jaar samen eh,ikzelf ben 22 en wij gaan ook beginnen om zwanger te worden
kijk achter niemand en volg je hart meisje!!!
groetjes en succes
Dag allemaal,
Ik ben een beetje aan het zoeken op google over zwanger worden enzo en toen viel ik op deze site.
Ik zou graag mijn twijfels en gevoels kwijt geraken bij jullie.. Graag jullie mening enzo...
Ik ben 24 jaar, mijn vriend 26 jaar en zijn 6 jaar samen.
We wonen nog niet zo lang samen maar we weten wat we aan elkaar hebben.
Hij is de man met wie ik mijn leven wil delen...
En mijn moederinstinct speelt me parten... Ik wil graag mama worden... Mijn lichaam, hart en geest verlangt naar een klein wonder. HET symbool van onze liefde...
MAAR.... ik ben (nog maar?) 24 jaar en mijn vriend heeft twijfels, hij weet niet goed of we er al zouden aan beginnen of niet. Hij vind het een grote verantwoordelijkheid - hij heeft volgens mij schrik voor zijn vrijheid kwijt te spelen-
Wat raden jullie mij aan? Vinden jullie dat ik nog te jong ben, dat ik mijn vriend moet overtuigen, dat ik het uit men hoofd moet zetten? Ik weet soms echt niet wat doen of denken.
Mijn ma zegt dat dat komt omdat er veel vrienden in mijn omgeving ouders worden... Maar als dit zo plots in jou opkomt en dat je er kriebels van krijgt in je buik dan is dat toch niet omdat " mijn vrienden mama en papa zijn geworden? "
Kunnen jullie mij wat raad geven?
Bedankt!!!
snoezel
24 March 2008, 22:11
groot gelijk pinkytje,
uiteindelijk ben je hetzelf die het aan moet kunnen en niet de mensen om je heen!
veel succes met het zwanger worden :)
katrientje
25 March 2008, 10:17
Hallo allemaal,
Fijn zo'n positieve reacties!
We zijn er inderdaad aan begonnnen... Ik zit nu al aan een cyclus van 35 dagen en nog steeds geen regels. Mijn tepels doen nog altijd kei-pijn maar heb al 3 testen doen en die waren negatief.
Ik heb een tijdje terug mijn toekomst laten voorspellen en die dame zei dat zwanger worden niet van een leien dakje ging lopen... pffff ik hoop dat ze ongelijk heeft :-)
Bedankt voor de steun dames!
xxxxxxxx
snoezel
25 March 2008, 10:44
hey katrientje,
ja in het begin kan het allemaal wat raar doen hé...
hopelijk komt alles snel in orde.
of duiveltjes of zwanger hé!
ik hoop voor jou ook dat die dame ongelijk heeft hoor
groetjes van uit de sneeuw :)
katrientje
28 March 2008, 10:12
Dag dames!
Hoe gaat het met jullie? We zijn precies een beetje stilgevallen? :-)
Ik heb nog steeds men regels niet, ik weet het, ik begin gaan te zagen maar ik begin er stilletjesaan gek van te worden, zit op dag 36 en nog steeds niets. Dus ik doodleuk weer eens een test gedaan, negatief natuurlijk...
Ik wil nu gewoon mijn regels hebben zodat ik weet hoeveel dagen mijn cylcus bedraagt. Het is eigenlijk toch grappig dat als je zwanger wil worden je juist wél roept om je regels te krijgen en we er anders altijd "slecht" over praten :-)
Ik hoop dat het snel in orde komt want als ik het zo lees zijn er sommige dames die 60 dagen moeten wachten op hun eerste regels...
xxxxxxxxxxxxxxxxx
rienemieke
28 March 2008, 14:25
hey katrientje,
kop op hé meid!
ja idd nu maar roepen op je regels maar vroeger als ze nog maar ff weg blijven!
hier is alles goed buiten zeer pijnlijke borsten! zelfs mijn vriend klaagt hihi!
nog veel succes hé meid!
dikke zoen
snoezel
28 March 2008, 17:46
katrientje,
weet niet juist hoe het zit maar ik dacht dat de huisarts adhv je bloedwaarde kan zien of je al een eisprong hebt gehad.
anders moet je hem even een opbellen en eens vragen wat je kan doen.
dan ben je toch een stuk geruster hé.
zo wachten is niet leuk hé!
hopelijk heb je ze snel!
groetjes
snoezel
snoezel
31 March 2008, 12:47
t was te denken hé.
mama heeft twee weekjes vakantie en onze kleine pruts laat hem voelen 's morgens als ik nog in mijn bed lig.
t is echt zalig. precies luchtbelletjes die tegen je buik openploffen. als ik mijn hand op mijn buik leg stopt het dus het zal nog even duren vooraleer de papa het ook kan voelen.
ik hoop echt dat jullie dit binnenkort allemaal kunnen voelen!
katrientje
31 March 2008, 13:06
Dag dames,
Na 38 dagen wachten ,zijn ze er eindelijk mijn maandstonden!
Maar wel pijnlijker en meer bloedverlies ai ai ai :-)
Ben blij dat alles in orde is!
Groetjes
xxxx
snoezel
31 March 2008, 16:09
ben blij voor jou katrientje!
je lichaam moet het nu zelf doen hé, hopelijk komen ze er volgende keer niet meer door en ben je zwanger!
ik duim!
groetjes
snoezel
rienemieke
1 April 2008, 13:03
oef katrientje!
hopelijk is het de volgende keer dat ze niet meer doorkomen!
of als ze toch moeten komen dat ze wat vroeger komen dan!
hier is alles goed!
krijg al een klein buikje, wel snel volgens alle boeken want ben maar 7.5 week ver maar ja!
nog twee weken voor dat ik terug naar de gyne kan!
pinkytje
1 April 2008, 17:10
hoikes,ik vroeg mij iets af....moeilijke situatie hoor....
dus,ik ben nooit juist geweest met mijn pil,vorige maand heb ik ze misschien in totaal één week ingenomen;dan mijn maandstonden gehad en de pil niet meer ingenomen,maar ik heb sinds vrijdag een heel apart gevoel in mijn buik,een soort pijn,maar is dragelijk hoor,en mijn rug doet zo een pijn en heb enorm veel wit/vochtverlies en ben moe moe moe,ik moet pas mijn maandstonden binnen 2 weken hebben maar ik heb toch zo een vreemd gevoel,
moet wel eerlijk zeggen,wij vrijen bijna elke dag,en soms wel 4keer per dag,telkens als we gevreeen hebben stop ik een kussen onder mijn poep,ik weet echt niet wat te denken,...is nog maar de 1ste maand dat we proberen maar toch
wat denken jullie?
groetekes
snoezel
1 April 2008, 17:23
als je je maandstonden pas binnen twee weken moet krijgen heb je nu pas je eisprong. mss was je de vorige keer al zwanger?
t zijn echt wel zwangerschapssymtomen... kan mss toch ontpillen zijn, ondanks dat je ze niet echt regelmatig nam.
anders eens testen? dan ben je zeker maar het zal nog te vroeg zijn...
ik duim hoor!
pinkytje
1 April 2008, 21:25
morgen heb ik mijn eisprong,dusssss,word drukke dag morgen ,expres halve dag verlof genomen hehehe
als je je maandstonden pas binnen twee weken moet krijgen heb je nu pas je eisprong. mss was je de vorige keer al zwanger?
t zijn echt wel zwangerschapssymtomen... kan mss toch ontpillen zijn, ondanks dat je ze niet echt regelmatig nam.
anders eens testen? dan ben je zeker maar het zal nog te vroeg zijn...
ik duim hoor!
snoezel
2 April 2008, 11:07
:) ja pinkytje, jij gaat er voor hé!
ik wens het je van harte toe hoor!
katrientje
2 April 2008, 17:22
Hallo allemaal,
Ja pinkytje, je gaat er inderdaad voor. Zelfs een halve dag verlof nemen daarvoor, je moet het maar doen! :-)
Ik kan niet rap genoeg men eisprong krijgen nu. Men regels zijn nog niet voorbij en ik praat al over eisprong :-)
Nu mag de tijd wel snel vooruit gaan hoor... Ik heb testjes gekocht om mijn eisprong te testen. Dan weet ik misschien deze keer wel met zekerheid of ik hem heb of niet. En ja, hopelijk komen er nu geen maandstonden meer door. Soms dan lig ik daar over na te denken en dan vraag ik me toch af of ik wel goed bezig ben. Van zouden we nu voor een kindje gaan of niet? Erg e, zo'n twijfels hebben... maar van de moment dat het zover is dan ga ik toch heel blij zijn hoor :-)
We hebben deze week onze vakantie vastgelegd, we gaan voor een week naar Turkije in de zomer. Ik hoop dat als ik dan al het geluk mocht hebben om zwanger te zijn dat ik niet te ziek ga zijn.
Ik heb altijd gedacht dat je de eerste maanden van de zwangerschap niet mocht zwemmen, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn! Toch een opluchting voor mij.
Nu ben ik bezig met het opzoeken van informatie over poliklinisch bevallen. Want ik wil graag de dag na de geboorte gewoon naar huis gaan met ons kleintje. Hebben jullie hier ervaring / kennis over?
Vele groetjes aan iedereen!
xxxxxxxxxx
P.S : ik vind dat we dit forum goed in leven houden :-)
pinkytje
2 April 2008, 18:25
dag beste mensjes
zeg ik heb toch even iets belangrijks te zeggen
waarom denkt iedereen dat je enkel zwanger kunt geraken als je je eisprong hebt?
een vrouw is altijd vruchtbaar tussen de laaste dag en de eerste dag van je maandstonden ,het is gewoon zo dat je meer kans hebt
(het vruchtbaarst bent) na de 14de dag na de eerste dag van je maandstonden (ovulatie)ik heb al verschillende dokters en geneacoloogen
gebeld en die zeggen me telkens hetzelfde,dusssssssssssssss niet wanhopen he dames,hou het gewoon leuk voor jezelf en "probeer" er niet te veel mee bezig te zijn...makkelijker gezegd dan gedaan he
fijne dag verder groetjes
pinkytje
2 April 2008, 18:34
ik had daar graag es iets op gezegd,een vriendin van mij,was ook aan 3tal maanden overtijd en heeft talloze tests uitgevoerd en waren telkens negatief,bloed laten trekken bij de dokter ook negatief,weer een maand later had ze nog steeds haar maandstonden niet,heeft afspraak gamaakt bij de genecoloog en wat blijkt,na al de negatieve tests was ze 16weken zwanger
dus eigenlijk zeker ben je nooit ,althans bij haar toch niet,ze heeft nu een hele lieve gezonde dochter van 11maanden
niet wanhopen meisje
groetjes pinky
Hallo allemaal,
Fijn zo'n positieve reacties!
We zijn er inderdaad aan begonnnen... Ik zit nu al aan een cyclus van 35 dagen en nog steeds geen regels. Mijn tepels doen nog altijd kei-pijn maar heb al 3 testen doen en die waren negatief.
Ik heb een tijdje terug mijn toekomst laten voorspellen en die dame zei dat zwanger worden niet van een leien dakje ging lopen... pffff ik hoop dat ze ongelijk heeft :-)
Bedankt voor de steun dames!
xxxxxxxx
kingka
2 April 2008, 22:01
Hallo Pinky'tje,
Op deze pagina kan je je vruchtbaarheidsvenster berekenen, dit is de periode binnen dewelke je zwanger kan worden. Natuurlijk is dit slechts een indicatie:
http://babyplaza.be/tools/cyclus.php
Je moet met 2 factoren rekening houden:
1) Zaadcellen kunnen slechts (maximaal) 5 dagen overleven in de baarmoeder. Dit wil zeggen
- als je vandaag je eisprong hebt en je hebt eergisteren gevreeen... dan kunnen er nog zaadcellen aanwezig en kan dat eitje daarmee dus nog bevrucht worden
- als je vandaag je eisprong hebt en je hebt vorige week gevreeen... dan hebben de zaadcellen al lang het loodje gelegd
2) Na de eisprong kan het eitje maar 12 tot 24 uur bevrucht worden.
Veel is afhankelijk van je eigen lichaam (bv. zuurtegraad vagina en baarmoeder) en van de onzekerheid / onregelmatigheid in het tijdstip van je eisprong.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je veel moet oefenen, kwestie van in goede conditie te blijven :P
pinkytje
3 April 2008, 18:26
aaaaaaaaahhh versta et nu,amai is eigenlijk een raar affaire e ...
ma we blijven proberen zenne,is waar een goede conditie is ook belangrijk eh hehehe
groetekes en mercikes eh
Hallo Pinky'tje,
Op deze pagina kan je je vruchtbaarheidsvenster berekenen, dit is de periode binnen dewelke je zwanger kan worden. Natuurlijk is dit slechts een indicatie:
http://babyplaza.be/tools/cyclus.php
Je moet met 2 factoren rekening houden:
1) Zaadcellen kunnen slechts (maximaal) 5 dagen overleven in de baarmoeder. Dit wil zeggen
- als je vandaag je eisprong hebt en je hebt eergisteren gevreeen... dan kunnen er nog zaadcellen aanwezig en kan dat eitje daarmee dus nog bevrucht worden
- als je vandaag je eisprong hebt en je hebt vorige week gevreeen... dan hebben de zaadcellen al lang het loodje gelegd
2) Na de eisprong kan het eitje maar 12 tot 24 uur bevrucht worden.
Veel is afhankelijk van je eigen lichaam (bv. zuurtegraad vagina en baarmoeder) en van de onzekerheid / onregelmatigheid in het tijdstip van je eisprong.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat je veel moet oefenen, kwestie van in goede conditie te blijven :P
kleinke
3 April 2008, 21:28
hallo iedereen,
ik ben 27jaar en mijn vriend 28 en we zijn ook aan kinderen begonnen. vanaf februari ben ik gestopt met de pil en ik kan nu ni wachten om zwanger te worden. ik weet dat ik geduld moet hebbe en de natuur zijn gang moet laten gaan maar het kan toch zo lang duren. vorige maand had ik al een beetje hoop maar na 42dagen kreeg ik toch mijn regels :( op naar de volgende ronde dan maar, misschien hebbe we nu meer geluk
Halo kleine,
Ik zit in dezelfde situatie of jou. Ik ben 26 en mijn man is 34. Ik ben van november gestop met mijn pil, maar ik ben nog altijd niet zwanger. Dus, de hoop nog niet opgeven! Je moet weten dat je het zeker 6 maand de tijd moet geven en na 1 jaar mag je je zorgen beginnen maken.
Dat zei mijn gene. Ik weet dat het moeilijk is om geduld te oefenen. Ik heb dat ook. En telkens elke maand met de grote vraag of je je regels kan hebben. Niet makkelijk soms. Ik krijg veel de opmerking dat ik er teveel met bezig ben. Maar ik kan niet anders, das toch normaal? Heb jij dat ook? Dus moeten we maar proberen om er niet aan te denken.
En ik voel me nu niet al te goed en dan zit ik met, ik hoop dat het zo is, maar ik zal wel gewoon ziek zijn.
Soms word ik gewoon zot.
snoezel
3 April 2008, 22:08
de meeste mensen doen er een 6tal maanden over om zwanger te worden.
maar dat: niet teveel mee bezig zijn, daar moet je je niet teveel van aantrekken hoor. je kan het heus niet tegenhouden omdat je er teveel aan denkt. toch normaal als je graag een kindje wil dat je daar dan ook mee bezig bent hé!
veel succes alletwee
wij duimen
Bedankt voor de tip Snoezel.
Ik was me hopeloos aan het afvragen hoe ik er niet mee bezig kon zijn. Dat leek me zo onmogelijk. Al een geluk dat ik me daar al geen zorgen meer over moet maken.
Groetjes.
En laat iets weten als het geboren is.
Daisje
7 April 2008, 19:18
Hallowtjes Iedereen,
Zal me eventjes is kort voorstellen he ;)
Ik Ben Daisje 21jaar en ben bijna 3jaar samen bij men lieverdje die op de kop 5jaar ouder is... en die supergraag papa zou worden, waar ik zeker enorm blij mee ben want ik was er al van mijn 16 van overtuigd dat ik 'vroeg' aan kindjes zou beginnen... Ik heb mijn laatste pil genomen het eerste weekend van Januari en sindsdien aan het ontpillen he :s wat het toch allemaal met je kan doen, alles ligt zo overhoop.. maar maar :) het is voor het goede doel he ;) En ja nu maar afwachten wanneer ik jullie het blije nieuws kan meedelen he :)
Dikke Zoen D.
Hey Daisje,
Ik hoop dat het vlug lukt. Ik ben gestopt van half november met de pil, maar nog altijd niet zwanger.
Ik heb eigenlijk geen last gehad van ontpillen. Juist dat deze maand mijn lichaam wat raar deed rond de eisprong, maar is volgens mijn niet meer het ontpillen na 5 maand. Maar word het wachten beu.
Grts.
Nes
snoezel
7 April 2008, 19:41
hey daisje,
welkom in ons clubje :)
net zoals voor alle andere duim ik voor je hoor!
kom gerust met al je twijfels en vragen bij ons eens langs...
groetjes snoezel
katrientje
8 April 2008, 09:59
Dag Daisje!!
Een fijne welkom hier! Tof dat we zo uitbreiden.
Ik heb toch 1 maand nodig gehad om te ontpillen. Heb me tijdens die tijd niet echt goed gevoeld hoor. Ik was zo een beetje opgefokt, de hormonen zeker? Ik heb na het stoppen met men pil 38 dagen moeten wachten voor ik men regels had. Als ik er nu over nadenk valt dat goe mee e? Als ik hoor dat er dames zijn die er 6 maanden moeten op wachten.
Alleszins, ik ben nu een lopende puist! :-) ja ik heb ongeloofelijk veel puisten maar dat zal ook wel te maken hebben met het stoppen van de pil. Hopelijk heb ik geen last van zwangerschapsacné want dat zou niet fijn zijn...
Hopelijk worden we deze maand allemaal zwanger!!! :-)
vele groetjes!
pinkytje
8 April 2008, 16:50
dag daisje
ikzelf ben ook 21(volgende maand 22)en mijn vriend is 10 jaar ouder dan mij,leuk dat je ook van plan bent om zwanger te worden :) ben je al gestopt met de pil?ik ben vorige maand gestopt,regels gekregen en dan om de 2dagen gevreeen(gouden regel!)zo kun je je ovulatie niet mislopen,ik ben nu 1dag overtijd misschien is dit wel ontpillen,alhoewel ik al enkele symptomen heb gehad maar misschien had ik gewoon een griepje,ik heb niet ecxht het gevoel dat ik mijn maandstonden zal krijgen,maar dan toch weer wel,moeilijk uit teleggen,ik voel wel iets in mijn onderbuik,lijkt beetje op regels krijgen maar tes precies een ander soort pijn/gevoel hou me op de hoogte he
nes,hoe voel jij je vandaag?xx pinkytje
snoezel
8 April 2008, 17:37
pinkytje,
wanneer ga je testen?
ik hoop het echt voor jou hoor!
groetjes
snoezel
pinkytje
8 April 2008, 18:05
ik zou zaterdag testen ALS ze uitblijven,ik hoop het echt maar ik denk dat ze gaan doorkomen,heb zo een raar gevoel in men buik lichtere pijn dan anders als men maandstonden moeten doorkomen ma toch ,kprobeer er nie te veel aan te denken maat dat lukt nogal moeilijk,wat waren jou symptomen?xx
pinkytje
8 April 2008, 19:48
heb nog een vraagje,het schijnt dat als je zwanger bent ook het gevoel kunt hebben dat je je maandstondenzou hebben?kan dit ?dat gevoel?
pinky
rienemieke
8 April 2008, 20:08
hey
long time no see!
hier voorlopig alles goe volgende week 2de echo op 9 weken en 5 dagen
morgen bezoek aan arbeidsgeneesheer ben is benieuwd!
@ pinky'tje ik had ook precies de hele tijd het gevoel van mijn regels te krijgen maar veel minder pijnlijk als anders maar wel zo de druk precies!
ik hoop dat je hier iets mee bent!
Daisje
8 April 2008, 22:21
Hallowtjes Nes, Snoezel, Katrientje en Pinkytje (en al de rest natuurlijk ;) )
Wat een hartelijk ontvangst... :)
@Nes.. Ik begrijp je 200% dat je het wachten moe word.. Ik zou het ook al liever vandaag willen dan morgen ;)
@ Snoezel.. Als ik vraagjes heb vuur ik ze wel los ;)
@ Katrientje.. Ik heb in Januari mijn laatste pilletje genomen en mijn regels zijn dan doorgekomen en sinsdien elke maand natuurlijk niet op tijd maar ze zij er wel... Wat je puistjes betreft...wel ik ken het gevoel... tijdens het nemen van de pil had ik een mooie glade huid en nu vooral terhoogte van mijn kin wat puistje... MAAR het komt wel allemaal terug in orde denk ik.. Ik neem het er met alle plezier bij..
@ Pinkytje... Leuk meisje we zijn leeftijdgenootjes :):) (nu ik word pas in November 22... ) Mischien is het voor jou al zover hé :) het zou leuk zijn he.. van de eerste keer al de hoofdprijs ;)
To all.. Ik vind dit forum G.E.W.E.L.D.I.G!!!! Je kunt hier alles kwijt en vinden... en tot slot we zijn allemaal meiden met dezelfde wens en doen niets liever dan erover praten he :) :) :) Perfect gewoon!!!
Dikke Zoen D.
pinkytje
8 April 2008, 22:29
hoikes,ik heb een vraagje,ik heb daarnet zowa een prop slijm verloren...is dat erg of teken dat mijn maandstonden zullen doorkomen? :(
ik niet echt gelukkig zenne!pfff of kan dit door stress komen?wij zijn namelijk ons huis aan het verbouwen en zwanger proberen te raken,en de verhuis in aantocht,..
ik weet het echt niet,:( denk dat het niets zal zijn deze maand
xx pinkyxx
pinkytje
8 April 2008, 22:31
ja is ook meer druk dan pijn van mij,maar heb vanavond zowa slijm verloren,wat zou dit betekenen denk je?
xxx
hey
long time no see!
hier voorlopig alles goe volgende week 2de echo op 9 weken en 5 dagen
morgen bezoek aan arbeidsgeneesheer ben is benieuwd!
@ pinky'tje ik had ook precies de hele tijd het gevoel van mijn regels te krijgen maar veel minder pijnlijk als anders maar wel zo de druk precies!
ik hoop dat je hier iets mee bent!
Hey pinkytje,
Ik zou me er nog niet te veel zorgen over maken (ivm dat slijm)!!! Ik verlies nooit slijm voor mijn regels. Wacht gewoon af tot je iets rood ziet, en hopelijk komt dat niet!!!:) Ik duim voor jou. Ik zou niet zo lang kunnen wachten om die test te doen! Je hebt meer geduld of ik.
Ik weet niet meer wat denken. Ik voel iets in mijn buik maar weet niet hoe het te omschrijven. En over die puisten, ik heb er ook meer de laatste weken. Ofwel beeld ik het me weer in.
Grts Nes.
snoezel
9 April 2008, 11:32
pinkytje,
ik had ook meer witverlies. nog altijd trouwens.
oh ik denk echt dat je zwanger bent! alles wijst de goeie richting uit hé!
dikke duim
snoezel
katrientje
9 April 2008, 16:08
Hallo,
Ja Pinkytje!!! Dat klinkt allemaal wel positief hoor! :-)
Ik heb normaal gezien eind volgende week mijn eisprong, om zeker te zijn deze niet te missen oefenen we om de twee dagen voor de moment :-) hahahaha onnozel e? Ik moet er soms zelf mee lachen, mijn vriend daarentegen is er super blij mee :-)
Zo'n maand kan niet snel genoeg voorbij zijn nu. Och ja, eens je het in je hoofd steekt...
Ik zou graag mij laten begeleiden door een vroedvrouw tijdens de zwangerschap, iemand van jullie ervaring mee? of kenissen die er ervaring mee hebben?
Vele groetjes!!
xxxx
pinkytje
9 April 2008, 16:12
hey katrientje,dat is niet onnozel hoor,wij deden dat ook en mijn ventje is daar natuurlijk niet kwaad om hehe :)
schijnt dat je best vanal zwanger kan raken door het zo te doen he
ennnn....is ook goe voor de conditie e ;)
ik hou jullie op de hoogte ze
en nee zo'n maand kan niet snel genoeg voorbij gaan,ik kan me niet meer concentreren sinds ik overtijd ben niet op het werk,niet thuis,nergens
we zullen zien he we hopen het van harte
xxx
rienemieke
9 April 2008, 17:33
hey pinky'tje
ik heb ook nog steeds witverlies! en ik vermoed ook dat je zwanger bent, je hebt alleszins toch alle symptomen! veel succes wanneer kan je testen?
pinkytje
10 April 2008, 22:47
rienemieke????voor wanneer moet jij je maandstonden hebben?ik ben nu 3dagen overtijd,als ik ze zaterdag niet heb doe ik een test
hopelijk is die dan positief,och hoop het zo
en rienemieke,naast het witverlies heb ik ook heel wat vochtverlies,ik moest maandag normaal mijn maandstonden hebben,had ook het gevoel een 2tal dagen dat ze gingen doorkomen maar niet zo pijnlijk gevoel als normaal,zijn niet doorgekomen en nu heb ik dat gevoel niet meer,gewoon heel wat vocht en witverlies,laat me iets weten eh ;) :)
xx pinky xx
rienemieke
11 April 2008, 00:11
rienemieke????voor wanneer moet jij je maandstonden hebben?ik ben nu 3dagen overtijd,als ik ze zaterdag niet heb doe ik een test
hopelijk is die dan positief,och hoop het zo
en rienemieke,naast het witverlies heb ik ook heel wat vochtverlies,ik moest maandag normaal mijn maandstonden hebben,had ook het gevoel een 2tal dagen dat ze gingen doorkomen maar niet zo pijnlijk gevoel als normaal,zijn niet doorgekomen en nu heb ik dat gevoel niet meer,gewoon heel wat vocht en witverlies,laat me iets weten eh ;) :)
xx pinky xx
hey ik hoop ze pas binnen een maand of negen te krijgen want ik ben acht weken en zes dagen zwanger!
ik vermoed toch dat je zwanger bent hoor het zijn allemaal de symptomen!
ik zou zeggen ga voor die test!
rienemieke
11 April 2008, 00:12
ah ja en dat iets mindere pijnlijk gevoel dat had ik ook en dat vocht en wit verlies heb ik nog steeds!
pinkytje
11 April 2008, 08:29
alle,ben es benieuwd,weetje,kzit met die test in mijn handen ,maar ben zo bang dat ie negatief zal zijn eh
ik denk dat ik de test doe straks....
vingertjes kruisen asjeblieft....
ppfff ben nerveus zenne :)
alle ga es zien e
xxxx
snoezel
11 April 2008, 12:00
doe die test :)
ben wel erg nieuwsgierig nu!
katrientje
11 April 2008, 12:43
En? En? Oh nu ben ik ook zenuwachtig e! Heb je de test al gedaan?
xxxxxxxxxxxx
snoezel
11 April 2008, 14:42
echt om ons zenuwachtig te maken hé :)
je stelt ons geduld op de proef hoor...
heb je die test nu al gedaan? word er ook zenuwachtig van hoor!!! Doe die test dan toch!!
Ik moet hem niet meer doen, heb mijn regels snif snif.
Ga eens een maand proberen het uit mijn hoofd te zetten, misschien lukt het dan.
nes
snoezel
11 April 2008, 15:02
ai nes toch,
k had het je zo gegund.
nu ga je al naar ronde 6 zeker?
maar de meeste vrouwen zijn na 6 maand zwanger, hopelijk jij ook!
Hey snoezel,
Ik ga idd naar ronde 6. Ik hoop dat dit voor mij ook de goede ronde is!!! Ik krijg het er echt moeilijk mee. En ik stel me alsmaar de vraag wat ik verkeerd doe. Mijn geduld raakt op. Had mijn man voorgesteld eens een zwangerschapstest te doen voor mannen, om te zien of zijn zaad goed is. Maar hij vind het te vroeg, hij zegt dat het wel zal lukken. Ik hoop het. Mijn ma denkt na onze reis omdat we er dan geen aandacht aan zullen besteden. Maar dat vind ik nog lang wachten.
En hoe was jouw echo? Is alles in orde met het kindje? Ik hoop het echt.
snoezel
11 April 2008, 16:07
ja ja, alles perfect in orde!
meneer of mevrouw lag wel met zn poep naar omhoog. dus zelf de gyne weet nog steeds niet wat het gaat worden!
rienemieke
11 April 2008, 16:35
heeft ons pinky'tje nu die test al gedaan? ben hier serieus ambetant van aant worden ( zenuwachtig hé hihi)
ai nes is idd niet zo leuk zeker niet als je dan leest dat er veel mensen vrij snel zwanger worden!
veel succes en hoop dat het deze ronde raak is!
Hey riennemieke,
Pinkytje heeft die test nog niet gedaan. (denk ik toch) En is idd ambetant aant worden.
Het is niet zo makkelijk nee. Weet niet hoe het komt, maar als het in augustus nog niet zo is ga ik toch een afspraak maken met de gyne. Dan moet er echt iets aan gedaan worden. Ik wacht nog tot na onze reis. Want je hoort ook dat veel mensen zwanger worden op hun reis.
pinkytje
11 April 2008, 19:17
dag iedereen ,
heb deze morgen de test gedaan....was negatief :(
maar heb nog steeds geen gevoel dat ik mijn maandstonden krijg
moest ik ze maandag nog niet hebben ga ik voor het zekerste toch bloed laten trekken!pff twas een schok,was er zo van overtuigd dat ik zwanger was :(
xxxx
rienemieke
11 April 2008, 22:11
oei dat is minder pinky'tje!
ik had ook eerst negatieve test op donderdag en heb zondag dan terug getest en toen was ik overduidelijk zwanger! dikke vette streep dus misschien een beetje vroeg getest!
kop op! het kan nog altij !
xxx
pinkytje
12 April 2008, 00:11
wel eerlijk gezegd denk ik dat ook hoor,maar moest ik ze maandag niet hebben laat ik van eerste keer bloed trekken,was wel wat geschrokken toen ik het testje bekeek,ik kon het niet geloven!dacht het zo erg dat het positief zou zijn,:(
ach ja,we zien wel,anders maandag naar de dokter en anders volgende maand misschien ,we zijn nu ons huis volledig aan het schilderen,zo hebben we ook wat afleiding
xxx
pinkytje
12 April 2008, 11:52
rienemieke,ik heb de test niet te vroeg gedaan ze,ge kunt testen vanaf 1dag overtijd,en was er ondertussen al 4overtijd ,tzal wel mijn cyclus zijn die iets langer is,:( :( :(
mijn vriend vind het heeel jammer,maar volgende maand beter eh,zowel mijn vriend als ik dachten echt dat test positief was :(
x x x
Hey, Pinkytje,
Ik begrijp hoe je je voelt nu!!! Ik heb het ook meegemaakt. Ik was 8 dagen overtijd met mijn regels. Een verschrikkelijk gevoel. Ik voel met je mee.
Ik weet dat je de eerste test moet doen, als die negatief is moet je een week wachten. Als je dan je regels nog niet hebt moet je de test opnieuw doen. Als dan lijk dat de test negatief is, ben je niet zwanger. En neem je contact met je gyne omdat je regels niet doorkomen. Het kan natuurlijk zijn dat de test positief is en dan neem je contact op met gyne om de zwangerschap vast te laten leggen door hem of haar. Je bloed direct laten trekken heeft eigenlijk niet veel zin. Die testen zijn tot 99 procent betrouwbaar, maar je moet hem wel een tweede keer herdoen. Ik werk namelijk op een medische dienst en daar hebben de verpleegsters me dat verteld (Wij werken ook met deze testen vooraleer over te gaan op bloedtesten). Dus het kan nog!!!
Bij mij is alles een beetje raar aan het doen! Ik snap het niet meer. Nu de datum van mijn regels er is verlies ik gewoon een beetje bruin. Dus twee dagen belachelijk weinig bloed en nu twee dagen bruin. Ik weet nu niet of dat mijn regels zijn of niet. Maar denk het wel. Mijn zei dat ik me er vanaf nu niet meer mee mocht bezig houden, hij zou alles opvolgen en hem alles aantrekken. Zo kan ik mijn gedachten verzetten en misschien lukt het dan wel.
Heb gisteren wel zitten wenen, voor hem, ik kon het niet meer houden. Waren iets gaan drinken en er kwam een zwangere vrouw voorbij die over haar buik aan het wrijven was. Mijn avond was direct omzeep. Zijn naar huis gegaan.
Nes
pinkytje
12 April 2008, 13:32
dag nes,
ik begrijp hoe je je voelt,bij mij is het ook zo,overal waar ik kom zie ik dikke buiken,precies of het erom doet he!ik weet het ook niet hoor,zal zien,doe misschien volgende week dan nog eens een test,als ze nog niet zijn doorgekomen!
soms vind ik het wel oneerlijk,mensen die geen kids willen of er niet voor kunnen/willen zorgen,raken moeiteloos en soms zonder kinderwens zwanger,de wereld zit soms moeilijk in elkaar he.
ivm je regels;zou je toch niet beter es testen?!want als je praktisch niets van bloed verliest en dat het meer bruin is,dit kan ook nestelbloed zijn he
ik hoop het zo voor je!je verdient het hoor!
xxx
Daisje
12 April 2008, 21:14
Hallow Hallow...
Proficiat aan de nieuwste mama he :) ... late we hope dat het hier een vruchtbaar forum is ... :):):)
@katrientje.. miesje nog even geduld en dat mooie moment voor u komt ook :) mischien samen met mijn moment.. :)
ben wel al aan ronde drie mja als je gestopt bent met de pil is het zo vanaf die ronde dat het kan beginnen.. het lichaam heeft genoeg tijd gehad he :)
We zulle wel zien.. heb me ook voorgenomen om niet onmiddelijk te testen als ze er op die dag niet doorkomen.. al twee keer een weekje later dat ze daar waren dus... (Jan: gestopt, Feb: de 27ste(en ik denk dat ik toen een weekje later was), Maa de 29ste en april ??? ) en hoe moet ik daar nu aan beginnen 'tellen' heb dus ook niet moeten 'wachten' op mijn regels..
We zullen anders maar wachte op de natuur he :) maar als we dan heel wat kunnen helpen... Nja hoe langer het duurt het minder goed ik kan wachten...
Jullie zullen me wel een beetje begrijpen he :)
Dikke Zoen D.
pinkytje
12 April 2008, 23:29
hey daisje,
inderdaad,begrijp je
ik nu ook 4dagen overtijd ,getest en was negatief,ben nu ook geleerd zenne
da testen laat ik achterwege enkel als ze een 2tal weken uitblijven dan mss
byebye
katrientje
12 April 2008, 23:57
tHallo allemaal,
Wat een gedoe allemaal!!! Pfffffffff ik word dat beu hoor, dat wachte op een eisrpong, dan wachten op je regels... Tis allemaal stresserend!
Ik probeer het nu ook wat minder in men hoofd te steken, uiteindelijk heeft het geen zin om er ons over op te jagen. Ik denk er dagelijks aan, en ik zie ook overal zwanger vrouwen! van de andere kant heb ik schrik om zwanger te zijn, ouder te zijn, de verantwoordelijkheid te dragen...
Ik hoop echt dat iedereen het geluk mag hebben om snel zwanger te worden, ik hoop het echt!!
Ik kruip men bedje in, slaapwel allemaal!!
xxxxxxxxxxxxxxxxx
pinkytje
13 April 2008, 12:51
hey katrientje,
tis inderdaad stresserend he!ik denk er nie meer aan,ik laat de natuur zijn gang gaan,want u erin opjagen heeft toch geen zin,tis gewoon kut (sorry voor mijn taalgebruik)daj telkens een maand moe wachten om te weten of je zwanger bent!
xxxxxx
Hey allemaal,
Ik ben precies niet de enige met het probleem 'dikke buiken' zien. Dat is ambetant he!
Ja, het wachten kan soms lang duren. En dat aftellen alsmaar. Je wil dat de maanden snel gaan. Maar das dan ook weer slecht want dan gaat de tijd weer te vlug. Misschien moeten we allemaal meer genieten van dat 'proberen zwanger' worden. Later zullen we der nog om lachen :) Maar nu is dat wel heel lastig.
Hey, Daisje, ik hoop dat het je lukt, wachten om te testen. Want das niet eenvoudig. Ik begin aan ronde zes en ben ver zot.
Katrientje, ik denk dat het een goed gedacht is om er minder aan te denken. Ik ga dat ook PROBEREN. Maar dat is moeilijk hoor.
Pinkytje, ik duim nog steeds voor jou. Het kan nog altijd he!!! Toen ik dat tegengekomen ben heb ik geprobeerd me op alles voor te bereiden. Ook dat het kon zijn dat ik echt wel niet zwanger was. Gewoon om de teleurstelling niet te groot te maken. En vreugde groter in geval van.
Ikzelf heb er ook al aan gedacht om toch te testen. Want is echt wel raar. De andere keren kon ik een tampon gebruiken en nu moet ik daar zelfs nog niet aan denken. Maar langs de andere kant. Ik weet het niet alé. Misschien moet ik eens naar mijn gyne bellen om haar gedacht te weten. Aan de lijn krijgen is natuurlijk weer wat anders. Ik zal der nog eens een nachtje of twee over slapen en zien wat er nog gebeurd daar in mijn buik.
Wat denken de anderen?
Groetjes x
Nes.
pinkytje
13 April 2008, 16:34
hoi nes,
heb je nog steeds bitterweinig bloed/bruinverlies?ik zou toch testen hoor moest ik van jou zijn
ik heb vrijdagmorgen EN zaterdagmorgen getest,negatief telkens!
maar nog steeds geen gevoel dat maandstonden zullen komen....vind dit echt vreemd,misschien is er daarbinnen iets niet juist?!
moest ik ze woensdag nog nie hebben ga ik toch es na de dokter!
heb barstende hoofdpijn,wel met griep gezeten,kan dit effect hebben op zwangerschapstest???
ik duim nog voor jullie allemaal hoor!!!:)
x x x
Hey pinkytje,
Ik heb nog steeds weinig bloed/bruinverlies. Snap het niet goed. Ik ga nog een dag of twee afwachten. Als ik idd mijn eisprong deze maand niet gehad heb, zoals ik denk. Is de reactie nu wel heel normaal. Maar zeker ben ik daar natuurlijk niet van. Mijn stemming is niet al te best. Ik zou alsmaar zagen tegen mijn man en kan weinig verdragen de laatste dagen.
Ik denk niet dat je telkens dat gevoel moet hebben. Ik weet het niet, ik heb niet altijd dat gevoel. Soms krijg ik ze zonder dat ik er last van heb. Soms lig ik te kronkelen van de pijn. Raar toch he, dat vrouwenlichaam.
Moest ik van jou zijn zou ik direct naar mijn gyne gaan en niet naar de huisdokter. Een gyne kent daar meer over en kan je een betere uitleg geven. Je kan ook al je vragen stellen. En als je dan toch je bloed laat trekken kan je opeens nog die andere dingen laten testen. Zo heb je twee vliegen in een klap. Mijn bloed is ook al getest op de dingen die ze moeten weten voor als ik zwanger ben. Praat erover met je gyne en zeg die dat ze bij mij al testen hebben gedaan. Zoals genen, ... vanalles.
Ik weet niet of een griep effect kan hebben op die testen, ik zou dan eerder denken aan de medecatie. Je let toch op welke medicatie je inneemt!!! En je vertelt toch aan de dokter dat je zwanger wil worden. Je kan zware medecatie het beste vermijden.
pinkytje
13 April 2008, 19:12
nes,
ik neem niets van medicatie :) vertrouw dat niet,zeker niet omdat we proberen zwangerte raken,ik weet wat je bedoelt van dat zagen tegen je man,ik ben ook heel humeurig en kan niet veel verdragen,ook al bedoelt hij het goed,
een man zegt altijd,tja deze maand niet zwanger,volgende maand beter he
maar dit is voor een vrouw niet zo gemakkelijk he,er gaan zzoooo veel gevoelens mee gepaard ,een man voelt niet wat een vrouw voelt he
grts en ik blijf mijn vingers kruisen zenne voor je!
Daisje
13 April 2008, 19:31
Hallow Meiden...
Jullie hebben precies wel een goede gynecoloog he... die van mij zei toen ik dus de eerst maand was gegaan dat ik dacht dat ik zwanger was (wat dus gewoon ontpille was) tegen mij dat ik zeker binnen het alf jaar zwanger zou zijn.. ze ging me niets laten nemen en als ik binnen een half jaar nog niet zwanger was moest ik maar eens terug langs gaan... nu bij ons mama (ik heb nog een broertje van twee jaar :) was die dus goed, vandaar dat ik dacht van hmm die mag me bijstaan... maar nu :( ) Nu ik neem ondertussen wel van die vitaminen en folium.. maar zou ik wachten om naar een andere gynecoloog te gaan wanneer ik zwanger ben of zou ik er nu al eentje zoeken en eens langs gaan en vertellen over mijn kinderwens?? Nu ik heb het gevoel dat het wel één van dees prijs zal zijn hoor :) kvoel me anders en we klussen vanaf dat mijn vorige regels gedaan zijn... nu het 'beste' is om de dag mja.. vind het zo leuk :) dus is het dagelijks he.. dus eigenlijk moet het wel prijs zijn..
Pff het is zo moeilijk om er niet aan te denken he, had het niet verwacht dat ik er zo aan zou denken... het is sterker dan mezelf.. als ik geen afleiding heb moet ik eraan denken.. We zijn toch rare wezens he :) :) :) maar te zwijgen over mijn lichaam.. Vanalle dingen voel ik... in tegnstelling tegen vroeger.. voelde ik niks :) ach ja.. Jullie begrijpen me wel he...
Dikke Zoen Daisje
kleinke
13 April 2008, 20:10
hallo iedereen,
aan iedereen die zwanger is, ne hele dikke proficiat!!! ik hoop dat alles goed verloopt en jullie een wolk van een baby krijgen.
bij mij is het nog altij niks, maar ik panikeer ni, we zijn nog ni zo lang bezig.
ik heb is een vraagske: hoe zijn jullie bij jullie gyne gekomen? ik heb er nog geen en op internet vind ik geen namen en adressen van gyneacologen...
wie kan mij helpen?
snoezel
13 April 2008, 21:55
hey allemaal,
amai zeg, ik heb hier weer veel gemist.
pinky'tje: t is toch maar raar hé, ik was er echt van overtuigd dat je test positief ging zijn. mss ben jij zo iemand die maar laat positief test? ik blijf duimen.
nes: k zou toch ook eens langs gaan bij de gyne of zo hoor... is toch maar raar hé!
kleinke: ik heb gekeken welke gyne's er waren aangesloten bij het ziekenhuis waar ik wou bevallen. dan heb ik gewoon eens in de buurt gehoord wie bij die gyne ging en zo gekozen. ben er heel tevreden van!
Hey allemaal,
@ daisje: bij een gyne moet je je goed voelen, op je gemak en vertrouwen hebben. Moest ik iets hebben zoals jou, zou ik al lang bij een andere gyne geweest zijn!!! Ik en mijn gyne praten openlijk over alles, net alsof we vriendinnen zijn. Je praat immers over heel persoonlijke dingen!
@ kleine: ik heb mijn gyne leren kennen via de gyne van een collega. Gek he. Ja, zei ging bij een man, maar ik wil enkel vrouw. (Vrouwen begrijpen je het beste vind ik, misschien onnozel maar ik voel me het beste bij een vrouw. Een man weet toch bv. niet hoe het voelt als je je regels doorkrijgt.) Nouja, ieder zijn ding. Ik ken een heel goede in Lokeren en eentje in Brussel. Wel vrouwen. Als je hun adres wil laat je maar iets weten.
@ snoezel: ik heb met mijn moeder gesproken vandaag, ik heb haar alles verteld. Zij denkt dat ik misschien wel zwanger kan zijn en dat het daarbinnen zijn weg aan het zoeken is. Toen ze in verwachting was van mij heeft ze hetzelfde gehad. Ze heeft zelfs nog bloed verloren de laatste maanden. Heel weinig, zoals bij mij nu. Ze zei me gewoon een maand af te wachten. Ikzelf zat te denken mijn gyne eens te bellen. Weet het nu zeker niet meer. Misschien afwachten tot mijn eisprong, of ik hem nog heb of niet, dan weet ik toch ook al iets eigenlijk. Ik weet het niet.
@ pinkytje: en??? Hoe is de situatie daar?
Aan iedereen veel succes.
snoezel
14 April 2008, 11:25
nes: als jij nog een maandje kan wachten zou ik dat inderdaad doen, maar ik heb daar altijd weinig geduld voor :)
je kan gewoon even testen, als het negatief zou zijn kan je het van je zetten en anders even langs de huisarts om bloed te laten trekken, dan kan die controleren of je hcg in je bloed hebt en weet je het ook!
veel succes
snoezel
Hey, snoezel,
ik ga proberen wachten om te testen (zeg wel proberen), ga zeker nog een weekje afwachten.
Mijn ma vertelde me dat toen ik de pil vroeger nog niet nam ik wel 2 tot 3 keer per maand mijn regels had. Ze denkt dat het zo is en dat het daarbinnen niet goed weet of ze moeten doorkomen of niet. Daar ik vroeger makkelijk bloed verloor. Ze zegt natuurlijk wel dat ze geen dokter is, maar ik hoop dat ze gelijk heeft!!!! Ze denkt zo m'n gedachten eens te veranderen, zodat ik anders denk. En als ik niet zwanger ben het misschien een voordeel kan zijn.
Vandaag iets meer bruinverlies gehad, maar nog niet om te zeggen.
En hoe is het met de rest daar?
katrientje
14 April 2008, 17:13
Hallo allemaal,
Ik zou nu ongeveer mijn eisprong moeten krijgen... moeten krijgen.... :-) ik weet echt niet wanner ik die heb, het is niet dat ik dat zo voel ofzo. We oefenen nu op de 2 dagen om hem zeker niet te missen. Het begint in mijn hoofd een verplichting gaan te worden en dat hoort zo niet!! Als iemand mij goede raad kan geven, hoe ik dit allemaal uit men hoofd zet?! Het is sterker dan mezelf, ik zou het kunnen uitroepen! :-)
Och ja, hopelijk mag jij al zwanger zijn Nes!! Alleen hoop ik dat ik niet de laatste ga zijn...
Vele groetjes!!!
Katrien
pinkytje
14 April 2008, 18:24
dag allemaal,
katrien;nee hoor,ik ben hier ook nog als niet zwangere :)
nes;deze ochtend bloed laten trekken,tis niets zenne
ach ja,komt wel zeker
ik denk van een tijdje niet meer op het forum te zitten,want ben er dan nog meer mee bezig!wens het iedereen van harte toe,veel succes en misschien tot binnen enkele weekjes byebye
snoezel
14 April 2008, 20:18
pinkytje,
ik versta je volledig!
hopelijk kom je ons wel nog eens terug vergezellen :)
veel succes
Hallo iedereen
Oei pinkytje, das minder. Het is ook al door mijn gedachten gegaan om even niet op de forum te komen. Maar ik wil het contact met jullie niet verliezen, jullie zijn een soort vrienden geworden. Ik zie wel. En hopelijk horen we nog van je.
Hey, katrientje, ik hoop het, maar ik denk het eigenlijk niet. Misschien denk ik te negatief omdat het al zoveel maanden negatief is geweest. Maar ik hoop het wel. Zie wel. Het uit je hoofd zetten is idd niet zo makkelijk. Maak juist dat het nog spontaan gebeurd en dat het geen ambetante verplichting word want dan is het leuke eraf.
Ik verlies nog altijd wel en iets (weet niet wat). :)
grts nes
katrientje
16 April 2008, 09:54
Hallo!
Ja Nes ik weet het, dit moet spontaan gebeuren... Maar als je echt héééél graag zwanger wil worden dan ben je daar toch mee bezig, ook al is het onbewust. Ik heb inderdaad ook gedacht om een tijdje hier niet meer op te komen maar het is toch fijn als je je gevoelens en twijfels met elkaar kunt delen. Want die mannen, die gaan daar allemaal maar licht over. Elke maand dat het niet is, is een gewonnen maand vrijheid ;-)
Och, we zien wel, maar het zal toch moeilijk blijven om er niet over na te denken.
Ik blijf alleszins op dit forum komen, het is gewoon leuk om gesteund te worden!
Vele groetjes allemaal!!
snoezel
16 April 2008, 12:10
:) ben blij dat er toch nog een paar gaan blijven!
t gaat hier anders maar rustig worden hoor :)
rienemieke
16 April 2008, 14:10
ik blijf hoor! hihi!
straks om 17.30 heb ik mijn tweede echo!ik kijk er enorm naar uit!
voor de rest alles goe!
met jullie ook?
snoezel
16 April 2008, 16:36
heb vandaag zo'n last van bandenpijn. allé ja, ik denk toch dat het dat is... pfff, een hele dag in de zetel liggen is nu niet echt mijn ding :s
veel plezier straks! laat ons alles maar weten hé!
rienemieke
16 April 2008, 21:29
hey net terug van gyneacoloog!
geweldig goed nieuws!
een geweldig goed kindje met mooie hartslag van zo'n 176 slagen per minuut volgens de gyne hoe rapper hoe beter dus dat is al geweldig!
het is momenteel 2.69 cm met een mooi hoofdje met al hersentjes in! een mooi buikje en twee armpjes en twee beentjes!
oh ik kon het echt niet geloven ik zat er met de tranen in mijn ogen en bij mijne vriend moest het ook nie lang meer duren want dan gingen de traantjes ook komen zenne!!
ah ja we hebben wel een andere bevallingsdatum gekregen namelijk drie dagen later 15 november maar wat zijn drie dagen in negen maanden hé!
volgende afspraak bij de gyneacoloog is op 8 mei om 16.00
voor de nekplooimeting enzo!
oh ik ben dolgelukkig!!
ik kijk er al naaruit naar 8 mei nog drie weken begin al af te tellen!
snoezel
16 April 2008, 22:41
rienemieke,
een ongeloofelijk gevoel hé!
ben blij voor jou dat het ook zo'n fantastische ervaring is!
ik moet 7 mei terug naar de gyne, dus maar een dagje verschil
kunnen we samen aftellen!
slaapwel
snoezel
rienemieke
16 April 2008, 22:47
oh geweldig ja idd kunnen we samen aftellen!
kga nog even wakker blijven want tis nog voetbal op tv en anders moet ik alleen in mijn bedje kruipen!
pinkytje
17 April 2008, 12:47
hoi,ben hier es terug,moet ge nu es wa weten! awel,heb dus nog steeds mijn regels niet!en heb de dokter nogmaals gecontacteerd,maar doordat het de eerste maand is dat ik gestopt ben met de pil,kan het zijn dat ik een langere cyclus heb,en dat ik mss nu pas 2 dagen of zo overtijd ben,hm raar e die vrouwe toestanden!heb hem nog es gebeld omdat ik zo echt veel vocht en witverlies heb,heeeeeel veel moet gan plassen en sinds gisteren mijn borsten mega gevoelig zijn,kweet nu niet,zou het nu ontpillen zijn of zou ik toch zwanger zijn???ik geef het nog tot maandag en dan laat ik terug bloed trekken,wie weet....
x x x x x
katrientje
17 April 2008, 13:38
Hey Pinkytje,
Ik moet je wel zeggen dat ik dezelfde symptomen tijdens de eerste maand na het stoppen met de pil... Meer witverlies, pijnlijke borsten, menstruatie dat uitblijft. Ik heb uiteindelijk 43 dagen moeten wachten tot men volgende menstruatie ( ik heb hier voordien gezegd dat het 38 dagen waren maar heb opnieuw geteld)
Dus ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken, maar het zou natuurlijk kunnen dat er iets anders aan de hand is.... Geen idee...
Ik hoop echt dat het positief mag zijn! :-)
Groetjes!
xxxxxxx
snoezel
17 April 2008, 14:57
ja pinkytje,
t is toch iets raars hé!
ik blijf duimen voor een positief resultaat hoor!!!!
snoezel
xxx
Ben blij dat alles goed is met iedereen en de kleine spookjes die op komst zijn.
Pinkytje, jij moet geduld hebben he amai! Ik zou al zot zijn. Ik duim voor jou, hopelijk is het zo.
Ik heb minder nieuws. Ik verlies nog steeds bloed en iets meer. Dus, gewoon mijn regels. Hup naar ronde 6. Snif snif. Ben echt de moed aan het verliezen!!! Ben bang dat het niet natuurlijk zal kunnen gebeuren en dat ik nog lang zal moeten wachten. Als ik natuurlijk vruchtbaar ben!? Heb altijd tegenslag als ik iets wil ofwel moet ik echt heel lang wachten en een echte oorlog voeren. Raak deprie.
Grts Nes
katrientje
17 April 2008, 19:32
Hallo Nes!
Ik vind het heel erg voor je, de berichten van de zwangere vrouwen hier maken je het er niet makkelijker op ( neem dit niet verkeerd op zwangere dames!) uiteindelijk zijn we hier om onze gevoelens te delen omdat we nog niet zwanger zijn...
Op dit moment heb ik het ook zwaar hoor... Ik steun je Nes! Samen komen we er wel!!
Dikke knuffel!
snoezel
17 April 2008, 20:20
katrientje, ik neem dat helemaal niet verkeerd op hoor! ik versta dat zelf heel goed...
wij willen natuurlijk gewoon onze ervaringen delen met jullie en hopen dat jullie ons rap volgen.
nes, ben je al eens bij de gyne langs geweest? als je met zo'n twijfels zit kan ze je mss toch wel al wat gerust stellen of niet?
Fieke
17 April 2008, 22:20
Katrientje en co,
ik begrijp perfect wat jullie meemaken,
ikzelf ben 22 en nu al langer dan een jaar bezig om zwanger te worden.
Mijn vriend en ik zijn nog net geen 3 jaar samen,
en we wonen al bijna 2 jaar samen.
Ik wist dat we er 100% klaar voor waren,
maar ik ben niet vruchtbaar (heb pco).
Wij volgen een behandleing om zwanger te worden,
en de gyn heeft eigenlijk nooit naar mijn leeftijd gevraagd hoor!
Ik heb het ook dikwijls moeilijk als ik een zwangere vrouw zie, (maar ik gun het ze, en zeker mijn zusje! ;-))
of een pasgeboren babytje.
Gewoon doorbijten, ik ben er 100% zeker van dat ik ooit ook zo rondloop,
en dan loop ik te pronken met mijn buikje.
Samen komen we er, en idd hier kunnen we eens klagen en zagen eh ;)
pinkytje
17 April 2008, 22:43
hallokes iedereen,
ja tis iets raars maar denk gewoon dat ik een langere cyclus heb
ik wil gewoon es zeggen dat ik zoooo hoop dat iedereen hier snel zwanger geraakt,ik moet de niet zwangeren bewonderen,hoe sterk ze zich houden als het na maanden proberen nog niet is gelukt,wij zijn nu één maand gestopt met de pil,en weet ook nie wa te denken,zwanger worden vergt veel geduld,en geduld da staat niet in mijne woordenboek :d gelukkig kunnen we hier onze gevoelens delen met andere foetusjes :) want die venten die verstaan da niets van!en gaan da licht over eh ik citeer: "ja schat,van de maand nie,volgende maand e,paar keren per dag goe doorsexen en we komen er wel" dussss die weten daar nieks van!de mijne weet nie eens wat ne cyclus is hahaha
groetjes en niet opgeven meiden!
x x x x x
rienemieke
18 April 2008, 13:13
ja die mannen hé
maar toch ze kunnen vertederd zijn ook!
woensdag zijn wij naar de gyn geweest é en hij zat er met tranen in zijn ogen omdat het de eerste keer was dat we ons wondertje zagen!
de eerste maal bij de gyn was er enkel een vruchtzakje te zien maar nu was het net een trommelaar!
en dat deed iets met mijn vriend schattig!
;)
Hey allemaal,
@ katrientje, ik steun jou ook. En al de anderen die zwanger willen worden.
Zware dagen zijn idd niet leuk en ik moet zeggen dat mijn stemming er ook niet beter op word. Ik moet me inhouden om voor het minste niet te beginnen zagen of wenen. Voel me rot met momenten.
@snoezel, ik vind het heel tof dat je de ervaring met ons wil delen!!! Zo hebben wij ook een betere kijk op de zaken. Ik weet dat wij soms klagen en zagen. Ik ben nog niet naar de gyne geweest, ik vraag me eigenlijk af na hoeveel tijd proberen je het beste eens gaat. Mijn gyne zei na een jaar, ik vind dat wel al lang. Mijn man heeft ook een operatie gehad aan zijn geslacht. De gyne zegt dat het geen probleem mag geven, maar dat ze het wel belangrijk vind dat ze het weet. Wat wil ze daar nu mee zeggen??? Tegenstrijdig niet? Ik had mijn man voorgesteld om thuis zijn zaadcellen eens te testen, maar die wilde nog niet, te vroeg zei hij.
@ fieke, oei, ik bewonder je heel sterk en ik hoop dat je vlug prijs hebt!!! Ik duim allersinds voor je. Hoelang heb jij eigenlijk geprobeerd voor je naar de gyne ging omdat het niet lukte?
@ pinkytje, ja meisje, mijn woordenboek kent het woord geduld ook niet! Ik ben al behoorlijk op de proef gesteld. Pfff. En mijn man zegt klak hetzelfde of de jouwe. Van de maand niet, volgende maand wel. Zullen wat meer sexen.
Mijn man is er eigenlijk wel van overtuigd dat het binnenkort prijs zal zijn, maar ik niet. Ik zou eigenlijk wel eens met de gyne willen praten. Haar eens bellen. Maar het is zo moeilijk haar aan de lijn te krijgen. Ze werkt in een med. centrum en ze willen haar bijna niet doorgeven. Gelukkig gaat ze in de toekomst verhuizen en zal ze haar eigen praktijk hebben. Zo kom ik niet eerst bij de secretaresse terecht.
Dikke knuffel Nes.
snoezel
18 April 2008, 18:42
nes: als je zo onzeker bent maak dan gewoon een afspraak met je gyne. al is het dan gewoon voor de jaarlijkse controle hé ;)
fieke: welkom in het clubje!!! hihihi wie had ooit gedacht dat wij samen op een forum zouden zitten!
dikke kus
snoezel
Fieke
18 April 2008, 21:33
@ Nes: Wij zijn na een goeie drie maand gegaan, omdat ik nog altijd geen regels had,
maar ik deed ook geen positieve zwangerschapstest!
Ik heb mijn regels pas gekregen de eerste keer toen ik zestien was, en dan pas de tweede keer als ik achttien was, dus ja...
Ik wist al langer dat er iets mis was, een gyn had mij vroeger wel al eens gezegd dat kinderen moeilijk ging worden maar ja, je hoopt toch altijd het beste.
Nu volg ik een behandeling met clomid, menopur, proginova, duphaston en pregnyl.
Dus laat ons hopen dat ik niet te lang meer moet wachten eh.
@Snoezel: wie had dat gedacht... hihi spijtig dat je hier de naam niet verklapt hoor, heb het hele forum al afgezocht ;-)
pinkytje
18 April 2008, 23:23
dag meiden,
wel....ik heb mijn maandstonden he :( :( :(
snik snik snik....volgende maand nieuwe poging,maar deze maand probeer ik het echt van mijn gedachten te zetten hoor,want zoals ik deze maand bezig was,was echt niet goed!resultaat: 12 dagen overtijd(cyclus van 40dagen) en 3negatieve zwangerschapstesten,en telkens zeker weten dat de test positief is,tot je nergens een streepje ziet!:( en dit doe ik niet meer!vanaf nu wacht ik tot ik 2weken overtijd ben en dan pas laat ik bloed trekken,dan moet ik niet meer op da streepje wachten,das veeeel te stresserend en de apotheker zegt waarschijnlijk in zichhzelf van...amai is die hier nu weeer... dus,ik zet het van me af,makkelijk gezegd he :) zal wel wa moeilijk zijn maar toch probeer ik het,ik ben ook van plan om mijn levensstijl aan te passen,gezonder eten,stoppen met roken,meer bewegen,... niet dat ik een luie trien ben he ;) ha ha
@nes : kop op meid!het lukt heus wel,maar moest ik van jou zijn,maak es een afspraak met je gene om es je hart te luchten en zo,
neem jij foliumzuur en ijzer?dit bevordert ook de zwangerschapswens
@iedereen: fijn weekend
dadaaakes x x x x
Hallo iedereen,
Fieke: toch, zit echt met je in!!! Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het je lukt. Bedankt van je vluge antwoord.
Pinkytje: Ik voel met je mee, ik ken dat gevoel, is niet plezant he!!! Ik verlies al 9 dagen bloed, zal blij zijn dat die regels gedaan zijn!! Dan kunnen we opnieuw beginnen poberen. Ik neem idd foliumzuur, al 6 maanden. Ik neem zo pilletjes waar vanalles inzit met de juiste verhouding. (vitamines, foliumzuur, ijzer en nog veel meer).
Ik ga nog een maand wachten en als het dan weer niets is ga ik zoals jullie zeggen toch maar eens naar mijn gyne, al is het maar om mijn hart eens te luchten. Dat zal misschien goed doen.
Soms denk ik nu aan mijn vriendin, die heeft baarmoederkanker en heeft alles moeten laten weghalen (vandeweek). Haar kinderwens is voorgoed verloren. Dus wat is dan eigenlijk nog een jaarje wachten voor ons? Wou dit even kwijt want zit er eigenlijk wel mee.
Vannacht gedroom dat ik in een tehuis zat om een kindje te adopteren. Ik zat foto's te bekijken van kinderen uit wie ik kon kiezen. Mijn keuze was naar een meisje gegaan van een jaar of drie. Raar he die dromen. Ik zit er in mijn onderbewust zijn te veel mee bezig denk ik. Maar hoe kan ik dat veranderen? Dat heb ik echt niet in de hand.
Duim voor jullie allemaal.
Grts Nes.
annabel
20 April 2008, 10:46
Hallo iedereen,
Allereerst proficiat aan al de toekomstige mama's!!!
Mijn vriend en ik zijn ook al een tijdje aan het denken aan kinderen en nu gaan we er eindelijk aan beginnen in augustus. eerst was het nog november omdat mijn vriend niet wist of hij die verantwoordelijkheid nu al aankon (hij wordt 26 en ik 24). Maar nu we er al een tijdje over aan het praten zijn en veel dagelijkse dingen beginnen linken aan een kindje is hij er wel klaar voor!
Ik super blij natuurlijk maar misschien wel over enthousiast... Ik ben ook iemand die niet veel geduld heeft en als ik iets heel graag wil moet het er liever gisteren zijn dan morgen.
We hebben zelfs al een buggy en maxi-cosi die we voor een hele lage prijs hebben overgekocht van vrienden en die in zeer goede staat is. Dat was een buitenkansje en hebben dat maar gedaan. Hij staat nu op zolder maar moet me er op betrappen dat ik er elke dag naar zou willen gaan kijken. Absurt hé...
Ik ga me er niet teveel op fixeren want dan heb ik schrik dat ik niet vlug zal zwanger raken. Maar hoe doe je dat? Niet teveel aan je toekomstige kindje denken als je gevoelsn tilt slaan als ze nog maar het woord baby horen.
Groetjes!
juffie
20 April 2008, 22:53
Hallo allemaal ,
juffie hier nog eens . Alles gaat goed met mij, maar heb een vraag . Als je net zwanger bent is het dan gevaarlijk om naar de tandarts te gaan en je te laten verdoven , of kan dit geen kwaad? Weet iemand dat?
groetjes allemaal
rienemieke
20 April 2008, 23:05
@ juffie
je moet dit zeker en vast melde aan je tandarts want dit kan gevaarlijk zijn voor je kindje!
@ annabel hooop dat het zeer snel lukt voor jou!
Hallo allemaal,
@ annabel: ik probeer er ook niet aan te denken, maar das onbegonnen werk. Voor mij althans. Ik denk er eigenlijk te veel aan.
@ juffie: mijn tandarts zei dat de foto's gevaarlijk zijn. De verdoving niet echt, maar ik zou er toch mee opletten. Ik heb mijn gaatjes voor de zekerheid zonder verdoving laten vullen. En ik moet zeggen dat ik geen pijn had. Ik ga vanaf nu zelfs vragen om altijd zonder verdoving te proberen.
Ikzelf zit eigenlijk wel nog met een vraagje. Ik ben aan mijn 6de maand bezig. Maar nu heb ik 11 dagen bloed verloren. Niet veel eigenlijk. Bijna niets. Gisteren heb ik geen bloed verloren en vandaag met naar het toilet te gaan weer wel. Wat is dat? Kan dat mijn eisprong al zijn (want dan verlies ik altijd bloed)? Versta er niets meer van.
Grts. Nes
juffie
21 April 2008, 19:01
Merci dames voor het antwoord,
wanneer is het beste moment voor een zwangerschapstest te doen? Is het beter in de ochtend?
groetjes juffie
Fieke
21 April 2008, 20:50
@ juffie: een zwangerschapstest zou beter werken 's morgens bij je eerste 'plasje'
omdat de ph waarde in je bloed dan het meest geconcentreerd is, dus zelfs als je nog maar pril zwanger bent,
heb je meer kans dat ze het zien.
Als je het 's avonds doet, dan heb je meerdere malen geplast en veel water opgenomen, en dan is het zeer laag geconcentreerd.
Maar soms dan zie je het altijd, toen ik zwanger was dan kwamen er al twee streepjes op de test toen ik nog maar net begon te plassen, ook al was dat 's avonds.
Helaas heb ik kort daarna toch een miskraam gedaan...
Ik hoop dat jij snel toch meer duidelijkheid krijgt...
snoezel
21 April 2008, 21:39
nes: sorry, kan je echt niet helpen.
jou cyclus zit precies wel helemaal in de knoop hé?
juffie: zoals mijn zusje al zei is het het beste om 's morgens te testen. de ochtendurine is inderdaad het meest geconcentreerd.
juffie
21 April 2008, 22:04
ok dames,
das goed , zal morgen vroeg eens testen , ben kei benieuwd . Voelt allemaal goed aan , hoop dat ik toch een beetje kan slapen . Lig al enkele nachten wakker te piekeren.
groetjes
mjutje
21 April 2008, 22:30
Hallo iedereen!
net zoals jullie ben ik ook aant het proberen voor mijn eerste kindje.
Ben gestopt met pil eind maart en dus begin april kunnen beginnen oefenen voor het echte werk!
had gedacht van alles opt gemakje te doen, niet teveel te denken...maar eens begonnen,verlang je toch wel dat t rap lukt hoor. maar denk dat deze eerste maand vooral zal 'ontpillen' zijn :-( soms wat buikpijn, rugpijn en 1week na mijn regels wat bruin/bloedverlies...
Maar we oefenen verder!
groetjes
snoezel
21 April 2008, 22:38
juffie: ik duim hoor!!!! laat ons morgenvroeg vlug iets weten hé
mjutje: welkom! ja, die eerste maand is vooral ontpillen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je geen prijs kan hebben natuurlijk!
juffie
22 April 2008, 17:36
hallo dames,
ik denk da ik gek aan het worden ben . Ik heb deze morgen getest, en er is bijna niets te zien , zo een heel dun licht blauw streepje. Dus ben niet zwanger , is niet erg , maar waarom doet mijn lichaam dan zo raar . Heb echt alle tekenen: pijlijke dikke borsten , buikpijn, mijn buik is net een opgeblazen ballon, zuur oprispingen, duizelig als ik snel opsta,.... Nu wil ik snel mijn regels hebben dat ik van dit gevoel af ben . Hoe lang kan zo een eerste ronde duren?
groetjes juffie
Fieke
22 April 2008, 20:44
@juffie: wat bedoel je met een heel dun licht blauw streepje.
Je hebt normaal gezien twee streepjes op je test.
De meest rechtse van de twee duid gewoon aan dat de test gewerkt heeft.
In het andere vakje, komt een streep enkel als je zwanger bent!
Hoe dun dat streepje ook is, een streep is een streep zeiden ze tegen mij altijd!
Maar als je echt twijfelt, laat dan je bloed even testen bij je huisarts, bloed liegt nooit!
Ik wens je veel succes en laat ons snel iets weten eh ;-)
pinkytje
22 April 2008, 21:46
@juffie en mjutje:wij zijn ook zwanger aan het proberen om zwanger te raken ,ik had dezelfde gevoelens als jullie,pijnlijke borsten,gezwollen buik,hoofdpijn,buikpijn,massas vochtverlies en bovendoen was ik 10 dagen overtijd,in die dagen 3testen gedaan,allemaal negatief naturlijk,nu sinds vrijdag mijn maandstonden ,ja vrouw zijn is een raar affaire e je lichaam moet zich ook aanpassen (ontpillen)is praktisch hetzelfde als zwangerschapssymptomen,hopelijk deze maand meer chanse,maar ik denk er niet te veel meer aan,toch nie bewust ;)
@nes:zou ji niet beter in het korte een afspraak maken met je gyne ?om je hart te luchten en ivm met dat bloed/bruinverlies.
@iedereen:alles goe?hoe gaat het met jullie?
groeties pinky x x x
Hey allemaal.
Heb gisteren voor de zekerheid maar een testje gedaan. Het was negatief zoals ik al vermoede maar wou toch zeker zijn. Ik heb vandaag weer roos witverlies gehad (of hoe moet ik dat nu nog noemen). Ook heb ik mijn gyne proberen bellen, ze gaat me terugbellen. Dan kan ik zoals jullie zeggen toch al eens praten met haar. Want binnen twee weken moet ik dan alweer mijn regels krijgen. Ja een vrouwenlichaam he, zit raar in elkaar amai zunne.
@pinkytje: ik probeer er ook niet meer aan te denken, toch niet zoveel meer. Maar het lukt me natuurlijk ook niet altijd. Ga gewoon mijn gedacht op iets anders proberen zetten.
Groetjes allemaal en nog veel succes.
Nes
snoezel
22 April 2008, 22:57
juffie: is dat tweede streepje een heel dun streepje????
nes: nu ben je toch zeker dat je niet zwanger bent. ik hoop echt dat de volgende test die je in je handen hebt positief is hoor!!!
juffie
23 April 2008, 16:02
dag ladies,
het eerste streepje is een heel dun streepje, het controle streepje is veel dikker . Zal wel niets zijn dan he . Hoop dat ik dan snel mijn regels krijg
greetz juffie
Jufiie: begrijp ik het dan goed dat je een dik controlestreepje ziet en een heel dun ander lijntje?
Want dat zou wel degelijk betekenen dat je zwanger bent hoor!
Als je maar één heel dun streepje ziet, wil dat waarschijnlijk zeggen dat je de test niet helemaal goed hebt gedaan en dat die niet genoeg urine heeft opgenomen, dus in dat geval zou ik het nog eens proberen...
rienemieke
23 April 2008, 18:53
@ juffie,
als ik nu lees wat jij schrijft staat daar dat er 2 streepjes staan!
een dikke controle streep en een dunner!
dat wil dan, wel zeggen dat je zwanger bent hé
xxx
snoezel
23 April 2008, 19:17
ja ja, we hebben nog een zwangere bij.
juffie: als er een tweede streepje staat is het in orde!!!
ik had ook maar een super licht streepje! maar een streep is een streep!
juffie
23 April 2008, 20:13
ale zeg dames, kan het niet geloven hoor. Is echt een hele dunne lichte streep , dacht dat dat net zo een dikke moest zijn als de andere. maar ga nog wachten tot na het weekend en dan nog eens testen . Probeer er nuchter bij te blijven . Hoop het wel natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte he
groetjes juffie x
kingka
23 April 2008, 20:31
Juffie,
op http://babyplaza.be/worden/docs/index.php?story=wo009
staat een foto van een positieve zwangerschapstest, de 2de streep is ook een stuk lichter dan de controlestreep.
Best idd van't weekend nog eens testen, heel aan het begin van de zwangerschap kan het zijn dat de HCG waarden nog zo laag zijn dat de test geen duidelijk resultaat geeft.
Doei!
pinkytje
23 April 2008, 21:53
proficiat juffie,
hopelijk volgen nes,katrientje en mjutje en ik snel
ik denk er nie meer aan zenne,vorige maand werk ik zot en nu heb ik da gerelativeerd ,alle ja denk er nog wel aan ma echt nie zo veel meer
en zeg ik ,"komt het ,zou super zijn,komt het niet,tja,volgende maand beter e
och wat zeg ik hier nu ,tis eigenlijk zever,kwil zwanger zijn en wel nu!!! :) :) :)
ja meiden geduld da ken ik nie zenne hahaha
juffie
23 April 2008, 22:08
ik begrijp wat je zegt pinky, maar ik ben er nog nie zo zeker van hoor, jij hebt ook lang moeten wachten op je regels he . Om gek te worden , ik moet mijn geduld ook op de proef stellen en nog een wachten met testen tot na weekend .
Ik wans jullie allemaal een snel positief resultaat toe .
x
pinkytje
23 April 2008, 22:49
ja maar als je een streep ziet ,is dat nu een dikke,dunne,halve,..dan ben je zwanger hoor,ja ik heb lang moeten wachten op men regels ma das ook wa van het ontpillen,stress,..hoe lang ben je nu ovetrijd?
xxx
Hallo,
Ik hoop dat iedereen hier vlug zwanger is hoor!!!
Ik heb eens met een dokter gepraat en het kan zijn dat ik de pil te lang heb genomen en dat het daardoor komt dat ik nog altijd niet zwanger ben. Mijn bloedtest is ook positief. Juist heb ik geen antistoffen tegen toxoplasmose. (spijtig want zo me graag een huisdiertje aanschaffen omdat ik heel graag dieren zie) Zou een vogeltje mogen?
Ik heb hier eens de vraag gesteld over glijmiddel, ik ben op volgend artikel gevallen. Vond het leuk om weten en wil het met jullie delen, hieronder een kopie. Hoop dat jullie hier ook iets aan hebben.
Groetjes nes.
Bevruchting kan alleen plaatsvinden als er vóór of op de dag van de eisprong gevreeën is. De dagen van vruchtbaarheid worden het 'vruchtbare venster' genoemd. Deze periode bestrijkt zes dagen, vanaf dag vijf vóór de ovulatie. Alleen is het nogal onvoorspelbaar wanneer dat vruchtbare venster valt. Met NFP leer je zelf de veranderingen in je lichaam waar te nemen, die erop duiden dat de eisprong ophanden is. Zo kun je zelf de vraag leren beantwoorden wanneer je het beste kunt vrijen.
De grootste kans om zwanger te worden bestaat volgens NFP:
* Op de laatste dagen met slijm van de beste kwaliteit en dagen onmiddellijk daarna tot en met de dag van de eerste hogere
temperatuur
* Op de dagen met hoge, open en zachte baarmoederhals
* Op de dagen met ovulatiepijn of ovulatiebloeding
Ook de volgende adviezen kunnen een handje helpen:
Om een grotere kans te maken zwanger te raken, is het voldoende om eens per 1 tot 2 dagen te vrijen. Normaal gesproken blijft sperma lang genoeg leven om een periode van 24 tot 48 uur te overbruggen.
Als een vrouw opgewonden raakt, wordt ze 'vochtig'. Het vocht dat de klieren in haar vagina aanmaken, vergroot de kans om zwanger te raken. Het zorgt er namelijk voor dat de pH-waarde van de vagina verandert, zodat zaadcellen beter gedijen. Juist in de vruchtbare periode is het dus raadzaam om tijd en aandacht te hebben voor seksualiteit en opwinding. Met een vluggertje is de bevruchting niet geholpen; het lichaam van de vrouw krijgt dan te weinig tijd om het vocht aan te maken.
Gebruik geen kunstmatige glijmiddelen, ook geen spuug - deze kunnen de pH-waarde ongunstig beïnvloeden.
juffie
24 April 2008, 17:28
hoi pinky,
ben nu een week over tijd, denk ik want is mijn eerste ronde he , heb op 28 dagen geteld . Wacht nog tot maandag en dan test ik nog eens . De tijd gaat extra langzaam nu. Jullie begrijpen me wel .
greetz
snoezel
24 April 2008, 20:34
nes: als je niet voor toxo imuun bent moet je gewoon oppassen met rauwe groenten en rauw vlees. als je een kat hebt mag je haar kattenbak niet meer uitkuisen, of je moet handschoenen aandoen. maar dat jobke heb ik met veel plezier over gelaten aan mijn ventje.
ga dus gerust een huisdier halen, zelf al is het een kat. die van ons wordt nog altijd evenveel vertroeteld als daarvoor. ze mag juist niet meer bij ons in bed slapen :) en dat vindt ze helemaal niet leuk! maar och ja...
juffie: je blijft het precies ontkennen maar jij bent wel degelijk zwanger hoor! die vage test die kingka gepost heeft is de mijne :)
katrientje
24 April 2008, 20:40
Hallo allemaal,
Ja dit lijkt me toch ook een posititeve test hoor. Maar ik zou toch niet van stapel lopen tot het een duidelijke lijn is...
Ik ben alleszins heel blij!!
Ik heb al 3 dagen achter elkaar een ovulatietest gedaan en die was altijd negatief. Ik heb vandaag anders wel wat slijmerige afschijding, zou wijzen op eisprong, of eisprong die moet komen? toch?
Pffff ik vind dit allemaal moeilijk hoor, en dat wachten altijd... Ik moet dit allemaal uit men hoofd zetten maar tis moeilijk hoor.
We oefenen om de twee dagen, dus het zal ooit wel eens goedkomen zeker?
Velel groetjes
xxxx
Juffie: ik ga je toch ook al een voorzichtige proficiat wensen hoor!! De streep zal de volgende keer wel dikker geworden zijn, als je hcg wat hoger staat!
Aan alle anderen: ik duim mee voor een goed resultaat! De moed niet opgeven!
juffie
25 April 2008, 17:34
hallo dames, geen goed nieuws ik heb mijn regels vanaf vandaag. Amai , raar gevoel zunnen . Dacht echt dat het raak was . Voelde me al zwanger en dan ineens dit . Dat belooft voor de volgende maanden , als ik dit iedere maand moet meemaken . Voel me ellendig nu ,
maarja , het is nu zo
greetz juffie
snoezel
25 April 2008, 19:53
juffie: ik denk toch dat je zwanger was hoor. er kan anders geen tweede streep op je test komen. pfff... k had het je echt gegund hoor!
volgende keer beter! blijven oefenen!!!
Snoezel, bedankt voor het antwoord. Ik ga me een diertje in huis halen na onze reis. Mijn man was ermee akkoord. Zo kan ik ook mijn gedachten op iets anders zetten en zal het misschien lukken om zwanger te worden.
Zou ik op onze reis ook niet het beste medicatie meenemen voor zwangere vrouwen? Ik denk dat dat niet slecht zou zijn, neem dat ik daar zwanger word en ziek. Daar zijn ze op dit gebied ook nog niet zover als hier.
Grts nes
snoezel
27 April 2008, 22:57
nes: naar waar ga je? wij blijven deze zomer thuis... ik vertrek niet meer naar het buitenland, stel je voor dat er iets misloopt daar. mss gaan we wel een paar dagen naar zee.
zorg er mss gewoon voor als je pijnstillers gaat halen dat je bv dafalgan neemt ipv nurofen. dit mag je als zwangere vrouw nemen. onze apotheker zei ook dat je lacteol mag nemen als je buikloopt hebt, imodium mag dan weer niet dacht ik.
welk diertje ga je kiezen? wij hebben een kat, een hond en een salamander.
slaapwel allemaal
snoezel
Hey snoezel, bedankt voor je advies.
Moest ik jou zijn zou ik ook niet meer vertrekken, veel te riskant.
Wij gaan een maandje naar maroko, een rondreisje op eigen houtje.
Ik denk een kleine papegaai (daar onze huishuurbaas nogal lastig is). Hadden een kat maar moesten die wegdoen van hem. Zat in het perk vooraan te spelen en dat kan niet volgens hem. Hij stond elke dag voor de deur om te zien of ze al weg was.
Groetjes nes.
katrientje
29 April 2008, 12:31
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje: ik zit nu in ronde 2 en voel me echt slecht! Ik heb pijn in men onderbuik en ben met vlagen echt misselijk. Soms komt men eten me echt tot in de keel. ( sorry voor uitspraak)
Nu, vorige maand was het de eerste maand zonder pil en toen heb ik 43 dagen moeten wachten op men regels.
Ga ik deze maand ook 43 dagen moeten wachten, of kan het zijn dat ze vroeger komen omdat het vorige maand toch de eerste maand was zonder pil.
Ik vraag me nu af of ik zwanger kan zijn... Wat raden jullie mij aan?
Groetjes
Hey katrientje,
Het kan zijn dat je cyclus nu niet zolang duurt. De dagen van de cyclus kunnen varieren. Der zijn mensen die een regelmatige cyclus hebben en mensen waarbij de cyclus altijd anders is.
Kan het je eisprong niet zijn die je voelt in je onderbuik? Ik heb daar dan ook last van en ik verlies dan een klein beetje bloed ook. Of gewoon je regels die gaan doorkomen? Die misselijkheid, ja ik weet het niet, zwangerschap of een beetje ziek kan ook.
Ik zou telen op een cyclus van terug 43 dagen. Als je dan je regels nog niet hebt zou ik nog een dag of twee afwachten en een zwangerschapstest doen.
Grts Nes.
katrientje
29 April 2008, 16:53
Hey Nes,
Bedankt voor je reactie! Ja misschien zou het mijn eisprong kunnnen zijn, wie weet... Ik wordt er zo moedeloos van... Ik ben nu echt heeeeeeeeeeeeeel moe, al een hele dag. kan dat ook van je eisprong zijn? Och, ik maak me weer illusies, erg e als je graag zwanger wilt worden.
Enfin, ik wacht nog wat af.
xxxx
Hey katrientje.
Ik weet niet of die moeheid van dat kan zijn. Ik heb der in elk geval geen last van. Wat ik wel de laatste maanden heb is mijn humeur dat nogal raar doet. Loop meer ambetant en wil vaker zagen tegen mijn ventje. Erg he. En ik zit met vanalles bezig in mijn hoofd.
Ja, ik begrijp je volkomen. Het is niet altijd gemakkelijk.
Grts Nes.
pinkytje
29 April 2008, 23:40
hey katrientje,
ik zou het niet weten wat het is,wanneer moet je normaal je maandstonden hebben deze keer?als je 43dagen rekent?
ik had ook een cyclus van 38 dagen vorige maand dus kweet begot nie wanneer ik men eisprong moet hebben,dus voor het zekerste om de 2dagen vrijen,is wel moeilijk nu want wij zitten midden in de verhuis .
ik had nog een vraagje,da foliumzuur,wanneer mag je da nemen?vanaf dat je regels gedaan zijn of maakt et nie uit als ik da bev.2weken later begin te nemen?en moet je dat smorgens smiddags of savonds innemen?btw;ik zit ook aan ronde 2 :)
ik heb sinds ik gestopt ben met de pil enorm veel vochtverlies ,mijn regels gehad en nu nog steeds zoveel vochtverlies amai das ambetant!!!
xxxxx
katrientje
30 April 2008, 09:52
Dag Pinkytje,
Ik zou men regels moeten hebben op 12 mei als ik de cyclus van 43 dagen tel.
We vrijen zowieso om de twee dagen.
Je mag je foliumzuur beginnen nemen van zodra je een "kinderwens" hebt, zo zeggen ze dat. Dus je mag er nu al gerust mee beginnnen.
Je neemt het wanneer je wilt, zolang je er elke dag 1 neemt is het goed...
Ik heb eigenlijk niet meer vochtverlies maar ik ben nu vaak heeeeeeeeel humeurig :-)
xxxxxxxxxx
snoezel
30 April 2008, 13:07
hoe vroeger je met foliumzuur begint hoe beter.
k weet dat dit voor jou niet meer van toepassing is maar je mag dit dus ook nemen terwijl je je pil nog neemt en weet dat je binnekort gaat stoppen.
dit zou een open ruggetje voorkomen...
pinkytje
30 April 2008, 20:15
oke morgen begin ik met foliumzuur,
xxx thanks meiden xxx
pinkytje
30 April 2008, 20:31
hoinben ier nog es,seg,ik moe de 16de mei mijn regels hebben,dus wanneer in mei heb ik mijn eisprong want de één zegt et zo en da andere anders,ik versta er niets meer van :) HHHEEEELLLPPPP :)
kingka
30 April 2008, 21:16
Vruchtbare periode en datum eisprong berekenen (http://babyplaza.be/tools/cyclus.php)
pinkytje
1 May 2008, 00:11
dank je :) is dus op 2 mei,nu vrijdag,juist tijdens onze verhuis :( maja,zullen pauzeke moeten inlassen he ;)
katrientje
5 May 2008, 13:38
Dag dames,
Hopelijk hebben jullie allemaal een goed weekend achter de rug?
Dit is nu al de tweede week dat ik mij ambetant voel, ik ben precies niet "aanwezig" allee ik kan dat niet uitleggen. En ben nu precies wat hoofdpijn aan het krijgen...
Ik moet volgende week maandag normaal mijn regels krijgen als ik een cyclus heb van 43 welteverstaan. Zou ik misschien toch al zwanger kunnen zijn?
xxxxx
Hey allemaal.
Ik heb een goed weekend gehad. Ik hoop de rest hier ook.
@ katrientje: laat je niet te hard uit de balans brengen door bv. hoofdpijn, ik deed dat ook de eerste maanden, maar ik heb daaruit geleerd. Kwestie van je ontgocheling niet te groot te maken. Ik doe het niet meer nu. Ik hoop dat je zwanger bent!!!!
Ik zou mijn regels donderdag moeten krijgen als ik het goed heb uitgerekend. En ten laatste volgende week donderdag. Met die rare cyclus deze maand weet ik het niet zeker meer.
Ik verlies nu al een dag of 2 een beetje bloed met naar de grote wc te gaan. Heb gehoord dat dit tijdens de zwangerschap ook kan door de reden 'grote wc'.
Bij mij zit het nu weer goed in mijn hoofd. Gewoon doordat ik mijn regels moet doorkrijgen. Moet opletten om niet Deprie te worden, ben zo bang dat ik toch aan ronde 7 zal moeten beginnen. Eigenlijk zie ik het alsmaar minder goed zitten. Klinkt misschien onnozel maar is zo.
Grts Nes
katrientje
7 May 2008, 13:59
Hey Nes,
Ik begrijp je volledig, ik ben nog maar aan de tweede ronde begonnen en ik word er al gek van... En ik zit dan nog eens met een lange cyclus... Eigenlijk zouden we het volledig uit ons hoofd moeten zetten maar das allemaal sneller gezegd dan gedaan.
Ik moet, zoals ik al eens gezegd heb, nu maandag mijn regels krijgen. Dus we zullen wel zien e wat er komt, of ni kom :-)
veel groetjes
pinkytje
7 May 2008, 15:13
heykes iedereen,
katrientje,ik heb ook een langere cyclus gehad vorige maand en kweet et allemaal nie meer,is waar,is zit ook nog maar aan ronde 2 en moet pas volgende week vrijdag men regels krijgen,maar tis precies of mijn regels nu al gaan doorkomen kweet nie,ben ook zowa afwezig de laatste week,ik weet dus ook nie ofda kan of je nu al zwanger zou kunnen zijn...alles kan e maar nie te veel beginnen hopen dat je niet ontgoochelt bent e meid,laat ons iets weten he byebyex
Hey allemaal,
Ja uit het hoofd zetten, de bekende spreuk van iedereen. Gaat niet 100 % hoor!
Kunnen hier bijna samen hopen. Ik normaal morgen of in de zeven dagen die erop volgen. Ben benieuwd. En als ik ze moet krijgen hoop ik echt dat ik ze morgen heb, zo heb ik geen spanning voor niets. Nog niets verloren vandaag, maarja, hoop er niet teveel op. Als ik niet zwanger ben ga ik die ovulatietest doen.
Kent er iemand een zwangerschapstest die je hier in de apotheek kunt kopen. Eentje die je een dag of 4 op voorhand kunt doen?
Grts nes
katrientje
7 May 2008, 17:40
Hey Nes : ik heb er zonet één gekocht op internet, maar die moet vanuit Nederland komen, dus dan kan ik beter volgende week testen met de test die ik thuis nog heb want voor die bestelling in mijn bus komt, heb ik hem niet meer nodig...
Pinkytje : ik heb nu ook al het gevoel dat ik mijn regels moet krijgen + ik ben de laatse 2 weken zo moe e! Ik ga om tien uur slapen en als ik om zeven uur opsta de volgende dag dan ben ik gewoon stikop! Ik ben echt " afwezig " de laatste week... ik weet het allemaal niet meer.
Ik moet gewoon tegen mezelf kunnen zeggen : "Katrien stop er mee en denk daar zo niet aan " maarja.... die 100% e ;-)
xxxxxxxxxx
pinkytje
7 May 2008, 18:44
@katrientje : ja kweet tis moeilijk e om er nie meer aan te denken,maar bij mij is dat al heel wat beter,hoop wel dat we hier allemaal gauw zwanger zijn want ik vind dat eigenlijk wel ambetant,ik ben een tuinomheining aan het plaatsen en idenk dan zo plots van...rustig pinky,wie weet ben je wel zwanger en mag je dat zware werk niet meer doen,en als ge zo ziek zijt mag niets van medicatie nemen want wie weet ben je wel zwanger.....ggggrrrr!!!!! kom er gewoon onnozel van,ik ben niet echt moe,loop vrolijk rond,maar af en toe heb ik ook zowa mijn 'klopke'dak ook zowa afwezig ben,en af en toe wa pijn scheuten in mijn borsten,en zeer in men tanden ma da ga wel wa anders zijn ha ha :)
@nes: eigenlijk vraag je dat best in de apotheek zelf ,ik zou het ook nie weten,kweet wel dat da bestaat maar kan ook zijn zoals katrientje zegt dat dat van nederland komt,anders de zwangerschapskit kopen he moest het niets zijn deze maand :) misschien heb je dan meer geluk :)
alle hou me op de hoogte he :) ;)
xx pinkytje xx
pinkytje
7 May 2008, 20:30
pfff ben plots zoooooo moe é,denk dak in men bed ga kruipen,rond 18u bijna van mijn sus gedraaid,kweet kik nie wat ik had amai seg,wel verschietachtig zenne!
stond gewoon recht en nam mijn ventje es vast,gelukkig had hij mij vast anders lag ik op de grond denk ik ,bbrrr raar zenne!!!
xxx
katrientje
8 May 2008, 11:22
Ik heb trouwens eens een vraagje : ik moet maandag mijn regels krijgen maar ik heb de laatste dagen meer afscheiding. Ik heb geen pijnlijke borsten, soms wat pijnscheuten maar ze zijn precies wel gegroeid, mijn bh is precies wat te klein geworden. Zou dat op iets positiefs kunnen duiden? :-)
Graag jullie mening / ervaring
xxx
snoezel
8 May 2008, 14:09
kan inderdaad op iets positief duiden...
maar je zal toch nog even geduld moeten hebben :s
niet leuk hé!
ik hoop voor jou dat het inderdaad positief is!
snoezel
Hey allemaal,
Heb jullie verteld van mijn rare cyclus deze maand he. En dat ik niet wist wanneer mijn regels zouden komen. Ik heb raad aan mijn gyne gevraagd om toch maar eens een idee te hebben. Wel ik ben dus tot de conclusie gekomen dat ik 3 of 4 dagen overtijd ben. Ze zei me dinsdag te testen, zou konden we mijn langste cyclus (33 dagen overschrijden).
Ik hoop het echt hoor!!!! Zit nu aan dag 30 van mijn cyclus, hopelijk ben ik niet gewoon overtijd. Ik loop op van de spanning en zou om de 5 minuten naar de wc willen, alleen maar om te zien hoe het daar vanonder is.
Ze vroeg me of ik sym. had, maar nee, eigenlijk niet of is me gewoon niet opgevallen.
Grts Nes.
pinkytje
8 May 2008, 20:58
hi iedereen
ja katrientje,ik heb de laatste dagen ook pijn scheuten in mijn borsten,wanneer moet jij je maandstonden hebben normaal??? ik volgende donderdag op 16mei
ik duim hoor!!!
nes....ooo zo spannend,ik hoop echt dat je prijs hebt hoor!zou het echt leuk voor je vinden!je wacht nu al zo lang :)
bij ik is sinds gistere en vandaag alles te lastig wat ik moet doen ambetant zenne
alle meiden laat me iets weten he,ooo,en nog wa,ik stond vanavond een nieuwe bh te passen in de winkel,en plots viel het mij echt op dat mijn aders zo zichtbaar zijn in tepels :) hoop et zo he
katrientje
9 May 2008, 10:44
Hey Pinkytje,
Ik moet ze hebben nu maandag, 12 mei. Maar mijn borsten zijn precies zo groot geworden! Ik kan er echt niet van over. Ze hangen al een stuk over men bh als ik niet oplet.... Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, enfin we zien wel.
xxxx
Wachten kan toch lang duren eh!
Ik moet ook nog 2 weken wachten voor ik iets weet...
pinkytje
9 May 2008, 16:53
ooo katrientje :)
denk wel dat je prijs zal hebben,mijn borsten zijn niet gegroeid maar wegen precies zwaarder...raar e mo toch ist zo,maar mijn tepels zitten dikker en groter,en deze week buikpijn en heel vermoeid met momenten,hoop ook dat ik zwanger ben hoor,zou mooiste cadeau zijn voor op mijn verjaardag 19mei :) zou zooooooo happy zijn he khoop et echt voor ons allemaal
xxxxxx
snoezel
9 May 2008, 18:51
t word hier weer spannend hé!
hopelijk komen er veel positeive testen tevoorschijn!
veel succes
snoezel
katrientje
9 May 2008, 23:38
Wat mij nu opgevallen is, is dat er 2 aders op mijn borsten precies echt blauw kleuren, ze doen niet pijn ofzo maar ze kleuren echt donker blauw. Wel raar e?
xxxx
snoezel
10 May 2008, 13:41
het enige waar ik aan kon zien dat ik zwanger was, waren mijn tepels. ik heb nog altijd geen grotere borsten maar mijn tepels zijn enorm veranderd sinds ik zwanger ben...
katrientje: ik duim hoor!!!!
Ik heb ook nog steeds dezelfde cupmaat van beha, al zijn ze iets 'voller' geworden. Maar wat bij mij idd ook het meest opvalt, zijn de aders die je duidelijk over m'n borsten ziet lopen. Dat had ik vroeger helemaal niet, en nu is dat duidelijk zichtbaar.
Ik duim ook mee voor positieve testen!
pinkytje
11 May 2008, 13:06
alle,dan ben ik nie de enigste met heeeeel zichtbare aders op mijn borsten,de mijne zien er ook nie groter uit maar zijn precies wel zwaarder!en mijn tepels zitten precies opgezwollen,en ben echt "op",ben moe,precies niet aanwezig zo ,das heel raar te beschrijven ,zelfs in auto kan ik me nie meer concentreren zowa,en was op boodschap overlaatst en passeerde de gang van het bier en bah,die geur,kwam er slecht van!!! precies of alle geuren zo sterk geworden zijn
xxxxx
snoezel
12 May 2008, 12:36
pinkytje: als je van deze keer geen prijs hebt dan weet ik het niet hoor :)
wanneer ga je testen?
hou ons op de hoogte hé!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.