PDA

Volledige versie bekijken : zwanger worden

Pagina's : 1 [2]

pinkytje
12 May 2008, 11:47
och ik heb een rotnacht gehad,voelde me zo flauw,wist niet wa ik aan het doen was en zo,vandaag voel ik me iets beter maar nog nie echt goe zenne,pfffff

pinkytje
12 May 2008, 21:30
ben al beter ,heb een berner sennen gekrege van 8weken oud vo men verjaardag van me schatje :) ma telkens als ik gegeten heb of eten ruik of eraan denk moet ik bijna braken zeg etje!

katrientje
12 May 2008, 21:40
ik moest vandaag men regels hebben, niks....
xxx

rienemieke
12 May 2008, 21:50
katrientje laten we duimen!
en pinkytje want een mooie kado seg! dat is mijn lievelingshond, ik zelf heb een labrador van bijna 2 jaar nu genaamd zara! ook een schatje hoor, rede van geen berner is te veel haar verlies om in huis te houden!
onze zara is een mooie zwarte teef die heel speels is!

Nes
12 May 2008, 22:14
Hey allemaal,

ik weet het echt niet meer hoor!!! Ik heb gisteren een test gedaan en die was negatief. Weeral.

Maar nu heb ik zitten denken. Ik denk dat ik mijn regel wel heb gehad maar er geen gevolg aan heb gegeven. Ik heb normaal een cyclus van 26 à 27 dagen. Deze maand heb ik op de 25ste, 26ste en 27ste dag een heel klein beetje bloed verloren. Echt niet de moeite, zelfs geen inlegkruisje nodig gehad, dus ik dacht dat dit mijn regels niet waren. Nu twijfel ik daar wel aan, ik denk dat het wel mijn regels waren. Wat denken jullie? Kunnen dit mijn regels zijn geweest. Anders zit ik nu aan mijn 34ste dag van mijn cyclus.

Ik word der echt zot van zunne.

Grts.

Fieke
12 May 2008, 23:04
@Nes: heb je al bloed laten trekken?
Een klein beetje bloedverlies kan ook een innestelingsbloeding zijn eh!
En niet elke vrouw heeft een positieve urinetest!
Laat voor alle zekerheid je bloed eens testen, dan ben je 100% zeker!
Ik duim!

Nes
12 May 2008, 23:23
Hey fieke,

Bedankt van je vlugge antwoord.

Ik heb mijn bloed nog niet laten trekken. Ik zal misschien, zoals je zegt mijn bloed nog eens laten trekken en nog eens testen tussendoor ook. Misschien eind volgende week. Bloed laten trekken moet je hier toch op afspraak en op voorhand.

Heb echt een rare cyclus gehad. Heb twaalf dagen mijn regels gehad, dan een stop van een dag en dan nog eens twee dagen een klein beetje bloedverlies. Dus dat zijn dan 15 dagen. Dan op dag 25, 26 en 27 dat weinige bloedverlies (voor eisprong te laat denk ik). En nu zit ik aan dag 34 of een nieuwe cyclus. Raar he. Mijn gyne verstond het ook niet goed. Maar ze weet nog niets van de negatieve test. Ze rade me aan morgen te testen, maar natuurlijk kon ik niet zolang wachten.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het innestelingsbloed is, ik hoop het echt. Soms ben ik dat testen beu en denk ik, ik wacht tot eind mei. Als die 3 dagen dan regels waren moet ik eind mei mijn regels hebben. En als da dan zo niet is is der echt wel iets mis. Maar dat zeg ik nu, ik ga dat toch niet kunnen denk ik. Ik zie wel.

Nog iemand raad en of ervaring hiermee?

Grts Nes.

katrientje
13 May 2008, 14:34
Ik heb nog steeds men regels niet.... ( normaal gezien gisteren - als ik dezelfde cyclus heb als vorige maand natuurlijk want dit is nog maar de 2de maand zonder pil )

lady bug
13 May 2008, 15:38
Ik heb nog steeds men regels niet.... ( normaal gezien gisteren - als ik dezelfde cyclus heb als vorige maand natuurlijk want dit is nog maar de 2de maand zonder pil )
welkom bij de club. ik moest ze ook normaal gisteren gekrege hebben (als ik een 28 dagen cyclus heb natuurlijk)
maar hier ook nog niks te zien

pinkytje
13 May 2008, 17:34
rienemieke,ja tis een schatje zenne :) zo nen lieven :)
hoop dat ik nog een mooie cadeau krijg van ons samen....zwanger zijn natuurlijk :) zou echt wel heeeeel super zijn zenne,dan zou ons gezinnetje compleet zijn,ik overmorgen men regels normaal,maar mijn tepels zitten enorm gezwollen,en de aders zijn echt superzichtbaar,kan dit ook nog vanhet ontpillen zijn?en zo een zwaar gevoel in men benen
xxxxx

rienemieke
13 May 2008, 18:36
hey
ik kon het ook voelen aan mijn borsten ook heel hard gezwollen en aders erop!
ik hoop dat je prijs hebt!

pinkytje
13 May 2008, 22:17
ja ik hoop het natuurlijk ook :) maar misschien beeld ik het me weer in?!?!
ik weet het niet,ach ik zie wel he en anders blijven proberen he ;)
xxxxx

appelke
14 May 2008, 08:39
pfffff ik was vijf dagen overtijd en gisteren voelde ik me zo ziek... ja dan begin je stiekem toch te hopen.
had tegen mezelf gezegd vandaag een test te gaan doen,
net naar wc geweest en er was bloedverlies :(
weer een maandje wachten dus...

hoop da ik van de andere wel goed nieuws krijg hé

groetekes

rienemieke
14 May 2008, 09:16
ah das jammer appelke!
hopelijk volgende maand dan!
veel succes!

snoezel
14 May 2008, 10:34
ai appelke, das minder!
hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk!!!!

appelke
14 May 2008, 11:55
ja inderdaad,
nu mijn bloeding is gestopt..heb eigenlijk maar een drupke gehad
ben voor alle zekerheid een test gaan halen maar hij toonde negatief

dus op naar volgende maand hé
allez eerst hopen dat mijn maandstonden doorkomen

juffie
14 May 2008, 18:00
appelke ik ken da,

vorige maand had ik ook alle tekenen, week over tijd, zelf mijn test was licht positief en dan ineens regels gehad
das echt om depri van te worden dan , voel me ook zo al de hele maand; zie het soms nie zitten , maarja moeten verder he

juffie

pinkytje
14 May 2008, 18:37
idem dito hier zenne,ik moet normaal morge men regels hebben en heb heel opgezwollen tepels en de aders ziet ge kwee nie oe goe ma heb precies toh gevoel dak me regels ga hebben :(

katrientje
14 May 2008, 21:55
bij mij zie je de aders ook goed liggen, en heb een beetje pijn onder mijn oksel. Maar ik heb nog steeds men regels niet.
Enfin, ik ga me nog niet opwinden. Ik ga nog wat afwachten.

Slaapwel allemaal
xxxx

katrientje
15 May 2008, 13:38
Ik heb een test gedaan en hij was negatief... Wilt dus zeggen dat ik onregelmatige cyclussen heb....
Verdorie e!

Nes
15 May 2008, 15:45
Zwijg me van die cyclussen!!!! Hoe onregelmatiger hoe beter is het. Das precies bij mij het geval. Heb al twee dagen wa bloedverlies. Nu weet ik het helemaal niet meer. Bij mij is het probleem dat ik niet meer weet wat mijn ovulatiebloeding is en wat mijn regels zijn. Das ook lastig zunne. Ba, krijg der ver wa van.
Als het mijn regels zijn heb ik een cyclus gehad van 37 dagen. (kan dat?) Mijn ovulatie kan ook want het is nu dan de 14de dag van mijn cyclus. Pfff.

appelke
15 May 2008, 15:51
ik heb van de myserie een afspraak gemaakt bij mijn gyn...
ik be zo onregelmatig
ni te doen

en mijn schoonzus is nu zwanger, ze is een maang gestopt met de pil en hup! ben blij voor haar ma is deprimerend zenne en vooral omda ze weet da wij ook aant proberen zijn... t is net alsof ze redelijk blij was da mijn test negatief was,
ik zal het allemaal wat zwart zien maar toch, is geen fijn gevoel!

maja we gaan en moeten verder
veel moed hé meiden

pinkytje
15 May 2008, 18:35
:( ik moe normaal ook min regelzs vandage hebben,nog niets gezien,opgezwollen tepels,aders die je ziet lopen en de geuren zijn enorm sterk,kan bijna niets meer eten,ook nie eten ruiken,zien ,... en ben erg flauwkes.ma toch heb ik et gevoel dak ze ga hebben,vorige maand was ik ook 12 dagen overtijd,ik werk met dienstencheques bij verschillende mensen thuis,vanochtend moest ik naar een nieuwe klant,die meneer deed de deur open,ik zag in de gang een maxi cosi staan en ben beginnen huilen,kindje is 10maanden en die mevrouw is weeral 6maand zwanger :( ik kan er gewoon niet meer tegen zenne!wij meiden willen het zo erg en tlukt gewoon nie!en de anderen die et nie verdienen of eens hun pil vergeten te nemen zijn direct zwanger!!!! gggrrrrr kom da zo "pist" van e !!!!
huilen staat me al de hele dag zo dicht e verdikke!wa is da eigenlijk met ons,wij doen toch niets verkeerd!!!
nes,misschien heb jij vorige maand geen eisprong eghad en ben je daardoor ontregeld
dikke knuffel aan iedereen !!! xxx pinky xxx

Nes
15 May 2008, 22:49
Hey allemaal.

@appelke: ik zou het niet kunnen verdragen moest er iemand in mijn dichte omgeving zwanger zijn! En zeker niet na maar een maand proberen. Ik versta je heel goed meid.
Hoelang ben jij al aan het proberen? Ik zit aan cyclus 7.
Ik heb er ook al aan gedacht om toch maar eens een afspraak te maken bij de gyne. Maar vroeg me af of die daar wel iets aan kan doen. Laat je me iets weten als je geweest bent aub.? Ik moet normaal rond 28 mei terug mijn regels hebben, dus ik ga dat nog eens afwachten.

@pinkytje: ik begrijp je heel heel goed, ik ken dezelfde woede. Maar ik denk dat we dat niet meer mogen doen. Kwestie onszelf niet nog meer te inerveren. Ik was daarjuist naar de bevalling aan het kijken en ja wat dacht je, wenen he, als een klein kind. Zoals je zegt ben ik niet zeker of ik vorige maand een eisprong heb gehad daar ik geen ovulatiebloeding heb gehad.

Een collega van mijn man had tegen hem gezegd dat ik mijn temperatuur moest nemen en na de sex mijn benen omhoog moest doen enzo. Zie, da was er teveel aan, juist of ik weet da nog niet na 7 maanden!! (is wel goed bedoeld maar toch kwam het ambetant over). Ge hebt toch een eisprong vroeg hij me, daarvoor is die temperatuur. Ik vloog uit zie, zei hem dat mijn lichaam veel duidelijker omging met mij dan die temperatuur. (heb ovulatie bloedingen, duidelijker kan toch niet, en gyne heeft al getest of het werkt daar). Ben me weer aan het opwinden. Moest het even kwijt meiden sorry. Maar heb zo van die stemmingswisselingen. Soms neem ik dingen goed op en dan weer niet. Hormonen he.
En met de gouden regel mis je niets.

Grts Nes.x

katrientje
16 May 2008, 11:37
Tis allemaal een grote misserie!
Ik heb nog steeds men regels niet, zit nu al aan dag 47...
Als ik het volgens mijn regels bekijk zit ik in mijn tweede ronde, terwijl dit al wel de derde maand is zonder pil. Ongelooflijk toch?!

Veel sterkte allemaal!
Dikke knuffel

xxxxx

appelke
16 May 2008, 13:27
@nes: we zitten in dezelfde cyclus... ik heb wel zenuwen om naar de gyn te gaan. is mijn allereerste keer! dus heb om verschllende redenen schrik hoor... wie weet wat er scheelt :( maar voor het zelfde geld krijg ik er erg goede raad van. ik hoop het zo
nu ik heb mezelf voorgenomen me er niet te fel meer op de focussen, gewoon mijn ding doen (want dronk nu al lang geen kriekje ofzo meer, at al alsof ik zwnager was,...) het is pijnlijk met mijn schoonzus, vooral omdat zij er nog mee opschept enzo terwijl ze heel goed weet hoe ik me voel, maarja
ik ben blijv oor haar en toon dit ook maar...
en al die tips die we krijgen is ook niet goed, ik ben wel blij dat ik het meer tegen enkele mensen heb gezegd want anders was het van de hele vriendenkring elke maand dezelfde vraag

meiden merci voor de tips
nes, ik hou je op de hoogte ivm gyn bezoek

groetjes allemaal

Nes
16 May 2008, 16:05
Hey appeltje,

Je moet helemaal geen schrik hebben van de gyne. Das heel goed!!! Die kan je bijsturen zodat je vlugger kans maakt op een zwangerschap en je goede tips geven. Ik bel de mijne wel een keer per maand op nu. En altijd ben ik iets wijzer. Ik heb mijn bloed al laten trekken. En ik ben niet beschermd tegen toxoplasmose. Dus ik moet nu al opletten wat ik eet (ook al ben ik niet zwanger). Want toxo oplopen juist voor de zwangerschap kan al gevolgen hebben voor de baby!!!!! Dus laat je zeker daarop al testen. Ook op een hormoon dat je moet hebben om zwanger te raken want als je dat niet hebt kan je geen kinderen krijgen (ik heb de test laten doen en het was OK). Ik drink wel nog af en toe een glaasje, maar niet veel. Een à twee per week overschrijd ik niet.
Maar ga toch maar eens naar je gyne!!! En neem je al foluimzuur? Want das ook heel goed!!! Voorkomt openrug en waterhoofd,...
Hopelijk heb je hier al iets aan.
Grts Nes.

PS: ik heb mijn regels!Pff:-(( 10 dagen overtijd.

pinkytje
16 May 2008, 19:08
appelke,vind da echt wel nie schoon van je schoonzus zenne,ik heb geen geduld,ik zou al lang uitgevlogen hebben zenne!!! precies of zij denkt dat jij geen gevoelens hebt of wa,ik denk dat babyplaza een nieuwe naam moet krijgen,depriplaza :) blijkbaar zijn we hier allemaal depri he,ikke ook zenne,ben zo flauw en kan echt niets meer verdragenzin om te wenen en zo eigenlijk nvoor niets;ik heb nog mijn regels niet,maar vorige maand wak ook veel overtijd en twas ook nietske dus zal nu ook wel weer niets zijn :( alhoewel ik pijnlijke borsten en zo heb,mja,heb da ak me regels heb ook :( ik word gewoon zot en pist ak een zwangere vrouw zie !

pinkytje
17 May 2008, 13:51
JAH,ik heb nu allemaal witte bolletjes op mijn tepels en af en toe enorme pijn in borsten ,voel me enorm flauw en pijn in men benen tis lijk al o lastig wat ik moe doen,en als ik dan wat doe ben ik onmiddellijk kwee nie oe moe,ben nu dus 2 dagen overtijd en heb dee morgen een test gedaan,de bolletjes kleurden inmiddellijk,kwam een streepje in controlevenster en een heeeeeele lichte streep in test venster,als ik men regels niet heb maandag ga ik bloed laten trekken,want die test,ik begrijp er niets van,vorige maand deed ik er 3,het controlevenster kleurde onmiddellijk maar het andere bleef wit,maar vanmorgen,kleurden ze alle2 onmiddellijk,wat denken jullie?
xxxx

Nes
17 May 2008, 15:06
Hey, pinkytje,

Ik denk, ben er eigenlijk zeker van dat jij zwanger bent!!!! Vanaf er een streep komt in bijden moet je zwanger zijn, hoe licht die ook is. Maar zoals je zegt, doe voor de zekerheid eerst nog eens een test binnen een paar dagen. Als het weer positief is kan je wel 100 procent zeker zijn en direct een afspraak maken bij je gene. Zo zou ik het doen. Als die een inwendige echo doet moet die toch normaal het vruchtzakje al zien. Of gaat ze je bloed trekken. Ik duim voor jou en ik wens het je van harte!!! Houd ons op de hoogte!!!

Grts Nes.
Hopelijk is het volgende maand eens aan mij.

snoezel
17 May 2008, 15:32
ja ja pinkytje,
we hebben er weer een zwangere bij.
http://www.babyplaza.be/worden/docs/index.php?story=wo009 die foto was mijn zwangerschapstest... en ik vind die lijn eigenlijk dikker uitzien op foto dan toen ik de test zelf vast had...
heel onwezelijk hé!

proficiat
snoezel en toby

rienemieke
17 May 2008, 16:17
proficiat pinky'tje!
2streepjes = zwanger!
bij mij was het eerste testje ok een dun streepje
dag erna was het een mooie dikke streep!
congrats!

pinkytje
17 May 2008, 18:12
denk da niet zenne,kheb massas hoofdpijn en dit heb ik ook altijd als ik men regels moet krijgen,al ze wel hebben zenne tegen morgen of zo,en kheb wa pijn in me buik,dus tga niets zijn ze ben er zeker van,ik weet et allemaal niet meer ze

pinkytje
17 May 2008, 18:17
mijn vent is nu heeeel opgetogen en nu nog een test gaan halen vo morgenochtend,ma tga niets zijn zenne!kvoel het,aan de hoofdpijn en vochtverlies,da heb ik altijd ak min regels moe hebben,kdurf wedden dak ze morge of maandag zal hebben!!! kwil gewoon nie da men vent ontgoochelt is :(
kzou wel kunnen bleiten!!!!! ie is nu ene gan helen en kan o vannacht mijn regels krijgen,ook nie leuk vo hem e :(

pinkytje
17 May 2008, 18:22
alhoewel da ge de aders op mijn borsten wel heel erg goe ziet en die witte bollekes en zo,ma toch,da kan toch nie???????kben echt aan tflippen zenne kword gewoonweg zot

pinkytje
17 May 2008, 18:23
en mijne ene borst is precies wa gewollen,of zijn da al mijn gedachten????gggrrr

lady bug
17 May 2008, 19:09
hopelijk ben je wel zwanger. wees eens niet zo negatief. positief denken is nu de boodschap

pinkytje
17 May 2008, 19:39
ja kwweet wel,ma toch zenne,is stresserend

rienemieke
17 May 2008, 20:15
toen ik ontdekte dat ik zwanger was was ik ook heel de tijd aant denken sebiet komen men ms wel door!
ik ga ze krijgen
zelfs op de voetbal eens gaan controleren op toilet of er niks was, was niks
terug thuis niks
'szondags 'smorgens terug getest met negatieve gedachte en voilà toch zwanger!

pinkytje
17 May 2008, 21:18
kwee nie,toch denk ik dat ik men regels ga krijgen !!!ben er bijna zeker van,nu begin ik te twijfelen of ik de test wel goed gezien heb,was dat uun ultrafijn streepje of waren het men gedachten?ach we zien wel,ik voel me terug enorm flauw ppfff val bijna omver dak zodanig flauw ben :(

pinkytje
18 May 2008, 10:04
heb deze morgen dus uiteindelijk test gedaan,die was negatief,maar ben zowa aan het denken,vorige maand was mijn cyclus langer,misschien ben ik dus nog nie overtijd:) maar ik denk wel dat ik zwanger ben,waarom zou ik anders die witte bollekes hebben op mijn tepels?en al de geuren zo sterk zijn?en waarom ben ik zo flauw?en waarom ben ik misselijk als ik eet of eten ruik?en die pijn in men benen?kan toch nie anders,misschien als ik vrijdag een test doe dat ie dan toch zal tekenen!kan gewoon nie anders he?ik al men bloed laten trekken deze week grtssssss xxx

snoezel
18 May 2008, 10:52
was die test van hetzelfde merk?
de ene test geeft al wat sneller positief als de andere daarom...
k zou het inderdaad ook raar vinden als jij niet zwanger bent hoor!
hopelijk heb je snel zekerheid

snoezel
xxx

Nes
18 May 2008, 12:19
Pinkytje, ik denk ook wel dat de kans groot is dat je zwanger bent. En zoals snoezel al zei moet je met hetzelfde merk blijven testen. Ik vraag altijd de gevoeligste, de aphoteek kan je daarin raad geven. En dan blijf ik bij deze test als ik een tweede test moet doen.
En om te testen moet je altijd je langste cyclus nemen plus één dag, dat is de dag om te testen. Anders kan het zijn dat de test het hormoon nog niet kan opsporen.

Hopelijk weet je vlug meer.
Grts nes.

Mijn man was ervan overtuigd dat ik deze maand zwanger zou zijn. Ba niets he.
Ik heb nu ook een zeer onregelmatige cyclus. Heb mijn gyne daarover gebeld. Ze zei dat het normaal is, dat het komt omdat mijn pil volledig uit mijn bloed is. Dus als ik het nu eens goed bekijken denk ik dat ik nog maar 3 maand vruchtbaar ben want de eerste 3 maanden heb ik, denk ik, geen eisprong gehad. Ze zei me om haar in september/oktober te bellen als ik nog niet zwanger ben en mijn cylcus nog niet regelmatig is. Dan kan ik het jaarlijkse onderzoek laten doen en eens verder bespreken ivm dat zwanger geraken en eventuele nog altijd rare cyclus. Ze sprak me over een medicatie die de eisprong bevorderd en in dezelfde tijd je regels regelmatig laat komen. Zien wel dan. Mijn man zegt dat ik dan wel al zwanger zal zijn en ik voor de zwangerschap bij haar kan gaan, ik hoop dat hij gelijk heeft!!! Die ziet het zo positief, ik begin het eigenlijk op te geven. Zo toch al een beetje. Heb toch uiteindelijk altijd mijn regels.Pfff

pinkytje
18 May 2008, 13:03
oei,nee de test was niet van hetzelfde merk :) ja eerlijk gezegd zou ik het ook raar vinden dat ik niet zwanger zou zijn !!! want na alles wat ik heb kan hte gewoon nie anders he!!! ik zal nog een weekje wachten,alle proberen ;)
nes,geef nie op e meid! maar ik denk dat jij er wel wa teveel mee beig bent,probeer eens er een weekendje met je man op uit te gaan(eventueel in je eisprong)om samen eens te relaxen,wie weet ben je een ander mens en gaat het dan sneller dan je zelf denkt ;)
xxxxxxx

katrientje
19 May 2008, 09:17
Hallo allemaal,

Ik heb nog steeds men regels niet. Zit nu al aan een cyclus van 50 dagen... Heb vorige week donderdag nog een test gedaan maar die was negatief. Wat ik wel raar vind is dat mijn borsten soms echt pijn doen, net groeipijnen. Is dit nog ontpillen na 3 maand of zou ik beter eens bloed laten trekken? Soms denk ik dat ik zwanger ben maar wil me geen illusies maken...

Groetjes
xxxxxxx

lady bug
19 May 2008, 10:05
een vriendin van mij heeft 4 maand haar regels niet gekregen omdat er nooit een eisprong was. maar als je jezelf wil gerust stellen zou ik toch een afspraak maken bij de gyne

katrientje
19 May 2008, 10:21
Hey Lady Bug, bedankt voor je reactie!
Ik vind het gewoon zo raar dat mijn borsten zo'n pijn doen. Wete, je hebt pijnlijke borsten als je je regels moet hebben maar deze pijn is gewoon anders, precies groeipijnen + ik heb de test vorige week gedaan nadat ik redelijk wat water gedronken had... enfin, ik maak me misschien illusies...

xxxxx

kleinke
19 May 2008, 10:37
hallo Katrientje,
ik zit in dezelfde situatie als jij, ik heb ook een cyclus gehad van 50 dagen en de keer daarvoor heb ik 43 dagen moeten wachten eer ik mijn regels kreeg. plezant is anders want ge krijgt hoop dat het miss "prijs" is en dan komen die regels uiteindelijk toch door :(

de hoop ni opgeven en blijven proberen zou ik zeggen, zwanger geraken zal ons lukken en liefst zo snel mogelijk
xxx

katrientje
19 May 2008, 11:45
Hey Kleinke, had net een beetje bloed bij het afkuisen. Maar als mijn regels beginnen dan is het eerst zo bruinig ( sorry voor uitspraak ) misschien innestelingsbloeding? Of misschien komen ze er toch door... We zien wel.
Bedankt voor je reactie!

xxxxxxxx

pinkytje
19 May 2008, 12:17
kleinke en katrientje,jullie zouden misschien beter es een afspraak maken bij de dokter,om bloed te laten trekken,wie weet is het toch van da ,maar misschien heb je magnesium tekort of zo ook
xxxx

katrientje
19 May 2008, 12:51
Hey Pinkytje,

Ik neem foliumzuur en heb onlangs nog bloed laten trekken en alles was in orde... Dus het zal niet zijn van dat ik iets tekort heb ofzo... Da bloedingske komt precies toch niet door... hopelijk is het een innesteling!! :-)

groetjes

appelke
19 May 2008, 19:44
dag dames,
mijn regels zijn gedaan, manman wat waren ze hevig! nog nooit gehad...
ik ben nog ni erg overtuigd van foliumzuur, erg hé. iedereen neemt het ma ik twijfel, da heb ik wel altijd als ik iets medicatie inneem of dergelijke
vandaag aan mijn ouders verteld dat we mama en papa willen worden, die waren doldolblij
en mijn broerkes, die waren in de wolken.hoop hiermee goed gedaan te hebben

groetekes

pinkytje
19 May 2008, 22:35
dag misskes :)
ik heb deze avond bloed laten trekken,morgenavond resultaat ,ben benieuwd,
maar als ik het uitreken op men langste cyclus ben ik pas over 3dagen overtijd,maar mijn huisarts denkt wel dat ik prijs zal hebben,vooral van men borsten en de geuren en zo dan ,hoop dat ie gelijk heeft :) ik hoop er stiekem wel op,al durf ik er niet aan toe te geven ,raar e,en bovendien heeft men ventje mij vandaag ten huwelijk gevraagd,op zijn knie met een prachtige ring :) heb natiuuuuurlijk "ja" gezegd hé ;)
katrientje,wie weet ben je toch zwanger ;) ik duim voor allemaal hier hoor dat iedereen snel zwanger geraakt maar dat alles bovendien in orde is :)
das het belangrijkste he ,alle,kga slapen ,men ventje doet de nacht :( vind het nu wel nie nen nacht om alleen te zijn doordat hij me ten huwelijk gevraagd heeft
jammer,ma c'est la vie eh
alle slaap zachtjes byebyexxxxxxx

snoezel
19 May 2008, 22:51
proficiat pinkytje,
dan ben je vanaf nu een verloofde dame :)
wel leuk als ze zo op hun knieën gaan zitten hé :)
laat ons morgenavond weten wat het resultaat is maar eigenlijk weten we het al hé ;)

katrientje
20 May 2008, 11:50
Proficiat Pinkytje! Toch emotioneel allemaal hé!
Ik heb dus gisteren wat slijmerig rood verloren en vandaag ook een klein beetje. Maar dit zijn echt men regels niet hoor, want als ik men regels krijg dan is het eerst wat slijm en de volgende dag echt een stevige bloeding.
Mag ik misschien hopen op een innestellingsbloeding? Wie heeft hier ervaring mee?

Knuff

pinkytje
20 May 2008, 15:23
katrientje,sorry maar ik zal je nie kunnen helpen :(
ik hoop natuurlijk wel dat je zwanger bent zenne,met ik daarbij :)
loop enorm zenuwachtig ze ,kweet zonder wat het resultaat van men bloed zal zijn,pppfff stressy dagske zenne,mijn arts denkt ook wel dat ik prijs zal hebben,ma toch ben ik wa bang dat niets zal zijn,geweet nooit e
maar mijn schatje en ik kruisen de vingers hoor :) hoop gewoon dat ik niet te teleurgesteld zal zijn
xxxxxxx

katrientje
20 May 2008, 15:53
Ik hoop het ook voor jullie Pinkytje.
Laat je ons vanavond iets weten? Zou fijn zijn!
Ik duim mee voor jullie!

Groetjes
xxxxxx

pinkytje
20 May 2008, 17:45
pfff nog 15min wachten,kword zot

pinkytje
20 May 2008, 18:12
bon,heb gebeld,tet wa negatief :( maaaaaaar vorige maand had ik een langere cyclus en als hij van daar telt zou ik pas zaterdag overtijd zijn ,dus ak ze maandag nog nie heb moet ik terug vo bloed te laten trekken,maar de dokter zegt ook dat ik het nog nie mag uitluiten,tzou mij vree verwonderen dat nie zo is zei hij

kleinke
20 May 2008, 18:55
hey pinkytje, proficiat !! nu kan je je gaan concentreren op jullie huwelijk, dan geraak je misschien sneller zwanger dan je denkt, als het al ni zover is tenminste. je trouwt misschien met een dikke buik, wie weet.
ik heb er ook al aan gedacht bloed te laten trekke maar ik heb een grote schrik van naalden en stel het bijgevolg altijd maar uit. ik weet dat ik da ook moet late doen als ik zwanger ben en toch huiver ik van schrik als ik een naald in mijn geburen zie. hopelijk veranderd da als ik zwanger ben want ik weet nu al dat ik met epidurale zal bevallen.
we zien wel tege da het zover is, eerst nog zwanger geraken

groetjes kleinke

snoezel
20 May 2008, 19:18
vind het toch maar raar hoor pinkytje...
helemaal niet het resultaat dat we hier gehoopt hadden dus!

begrijp het niet zo goed maar allé ja
hopelijk heb je toch snel positief nieuws

pinkytje
20 May 2008, 21:05
ppffff :( ja zeg wel versta et ook allemaal nie meer zenne :(
huilen staat me dichter dan het lachen hoor ,ik denk dat ik me ziek meld op het werk deze week,ik wil nu liefst van al alleen zijn xx

katrientje
21 May 2008, 09:58
Ik versta het ook niet goed meer Pinkytje...
Heb nu al sinds maandag bruine afscheiding, maar niet echt bloed....
Zijn dat nu mijn regels, of niet? Ik weet het niet hoor...

xxxxxxxx

pinkytje
21 May 2008, 14:31
bruine afscheiding?dat noemen ze toch innestelingsbloed?ben je al bloed laten trekken sedert?laat ons iets weten he,ik heb al de hele dag krampen in men benen ,en heb al zitte wenen gewoon omda ik et nie begrijp,als ik maandag geen goe nieuws heb dan versta ik het helemaal nie meer zenne.
tis ambetant e als je niet weet waar je staat !!! :(
xxxxxxxx

katrientje
21 May 2008, 15:00
Pinkytje,

Weet dat je enorm steun meisje, ik duim met je mee en hoop uit de grond van mijn hart dat het raak is voor jou. En dat zeg ik omdat ik heel goed weet hoe moeilijk het allemaal is...

Wanneer mag ik dan een test doen? Heb al wat afscheiding sinds maandag. ( wil weer niet onnodig testen...) + duurt die innestelingsbloeding dan een aantal dagen?

xxxx

rienemieke
21 May 2008, 16:08
dat kan een aantal dage duren zo'n innestelingsbloed
je kan ook nog steeds naar de ha vor bloed te laten prikken dan ben je ineens zeker hé

katrientje
21 May 2008, 16:58
Ja maar ik weet het niet zo goed... Ben heel onregelmatig dus ik weet niet goed wanneer ik mijn eisprong enzo heb gehad... Kan ik nu testen tijdens die innestelingsbloeding of nog wachten?

Nes
21 May 2008, 17:39
Ik zou nog wachten, als het een innestelingsbloeding is zit het hormoon nog niet in je lichaam, das maar achter een aantal dagen. Je moet testen de dag na de laatste dag van je langste cyclus. Dan is het goed.

Ja meisjes, ik steun jullie allemaal, ik weet dat het allemaal moeilijk is en soms moeilijk te volgen. Een vrouwenlichaam he. Ik heb ook al gehad dat ik niet wist waar ik stond. Maarja, tijd geeft de oplossing.

Ik ben aan cyclus 7 begonnen zie. Hopelijk is het nu eens prijs. Zien wel, ga allersinds proberen er niet te veel meer mee bezig te zijn.
Mijn man heeft de suikerziekte en ik heb van mijn gyne vernomen dat dat de kwaliteit van zijn zaad enorm naar beneden kan halen. Ik hoop dat dit bij ons niet het geval is. Pfff. Is toch geen plezant nieuws om te horen hoor.

Grts Nes.
x

pinkytje
21 May 2008, 21:16
ja meidekes,tis idd nie leuk eh :( dat er zo es een fee bestond he,"de zwangerschapsfee' :) zou prettig zijn he,ik heb ook nog men regels niet,vind het raar,ma ja kan nie veel doen e enkel afwachten :(
katrientje,ik zou nog een weekje wachten,kunnne we samen testen dan ;)
alle ja,tenminste als ons regelsnie doorgekomen zijn
neske,ja kweet meisie,tis gemakkelijk he,mss toch es de zwangerschapskit gaan halen,kost eigenlijk nie veel ze
xxxxx

Nes
21 May 2008, 23:05
Hey pinkytje,

hoeveel kost dat misschien? Ik heb vernomen zo een 50 euro. Maar als je dat iedere maand moet kopen. Als het dan direct prijs is ok. Is nu toch te laat om ermee te beginnen. En tegen de cyclus erna ben ik normaal op reis en dan gaat dat ook niet makkelijk he. Misschien doet de reis er wel goed aan. Een maand ervantussen, ander land, lucht, ontspanning,.. Je weet nooit. En als het dan niets is, afspraakje met gyne. Zoals ze me heeft gezegd.

Voor jou duim ik heel hard, ik hoop echt dat je prijs hebt. Hou me op de hoogte.

Grts Nesx

katrientje
22 May 2008, 12:39
Heb nu al sinds maandag bruinverlies en soms is er wat bloed bij het afkuisen, maar echt niet veel. Ik moet er eigenlijk zelfs geen inlegkruisje voor gebruiken. Wat kan dit toch zijn? Ik word gek van de onzekerheid. En ik durf niet zo goed bellen naar mijn arts... wel niet stom lijken...

xxxxxxxxx

lady bug
22 May 2008, 15:42
ik denk ni dat je stom zal overkomen. elke vrouw die zwanger wilt worden zit wel met vragen. en je zal waarschijnlijk niet de eerste en ook ni de laatste zijn die zo een vraag aan de arts stelt.

Daisje
22 May 2008, 17:15
hALLOW Dametjes...

Even geleden dat ik hier nog ben langs geweest.. maar ik had me VOORGENOMEN om er niet meer mee bezig te zijn... nu ja hier ben ik dan terug ;)

Ik weet het allemaal niet meer hoor (zal men verhaaltje eens doen)....

Mijn laaste cyclus was 28dagen (regels gekregen op 25/04 laat op de avond)
dus vandaag als ik ervanuit ga zou ik ze moeten krijgen he???
(nu heb al getest en ik zal ze wel krijgen zalle :( )

Maar ik heb de laatste drie weken last van een SOORT blaasontsteking... ik moe VAAK plassen soms echt veel dan weer minder maar echt wel altijd die 'drang' nu pijn doet dat zeker en vast NIET dus ja...

Verder als ik dan 'tel' zou ik de 9de de eisprong gehad hebben he?? nu ik ben niet zeker of we daarvoor hebben geklust dus ik ga er uit van niet!!
Nu vermits ik mijn regels nog nie heb had ik dus geen cyclus van 28dage.. dus gaan we naar 29 dagen dus dan zou ik den 10de mijn eisprong hebben gehad dan zou ik toch zwanger kunnen zijn want Den 11de hebben we wel ZEKER geklust (want herinner me het nog :) )
en als ik dan naar 30 dagen ga ja dan zatten we helemaal goed he ;)

want mijn voorbij cyclusse verschillen nl; tss dec en jan 35dage (pil gelaten) tss jan en feb 29dage, tss feb en maart 31d en maart en april dan 28dage...

??? Nu zou het kunnen dat ik te vroeg heb geteste??? want ik heb zeker geen laast van de 'symtonen' die ik heb als ik mijn regels zou krijgen (enkele dage last van een buikje nie goe gezind enz... en nog totaal niks en ja da is meestal zo'n twee dage ervoor dus???

Pff ik weet het niet hoor.. ik dacht dat het zo ver was.. Toevallig alleen geklust in DE week... last van zo vaak te plassen.. de ene dag al wat meer pijn aan mijn borsten dan de andere.. en te woensdagmorgen braakneigingen en gistere en vandaag door de dag ook een beetje...

Nu ik ben er van eergistere wel mee bezig maar daarvoor niet zo erg, ik dacht er wel aan mja das normaal maar nu???

Dus weet iemand mss dank te vroeg getest heb?? en dat ik toch ng een beetje mag hopen??

Alvast bedankt he meiden ;)

Knuffel Daisje

appelke
22 May 2008, 20:24
dag daisje,
ik ken al die gevoelens en de negatieve test en dan denken da het zover is... zes dagen overtijd enzo
en dan toch mijn regels
is een afknapper

mss heb je idd te vroeg getest, zou nog een paar daagjes wachten, tot na het weekend zeker
ik duim alvast voor je
en voor de anderen ook hé

nes; ik ken ook iemand met suikerziekte en zij en haar man zijn snel zwanger geraakt...zijn zaad was ook vermindert (wil je niet bang maken) maar met wat geduld ist hun gelukt ( na zeven cycli), het komt allemaal wel goed

ik heb mezelf voorgenomen er echt ni meer mee bezig te zijn

groetjes allemaal

pinkytje
22 May 2008, 21:23
koekoek meidekes :)katrientjeeeeuuuuhhhh!!!! testen meisie!!!! bel maar naar de dokter om afspraak te maken voor je bloed te trekken !! dan heb je geen onzekerheid meer,je zal heus nie stom lijken,die heeft waarschijnlijk elke dag wel zo mensen hoor!
ik heb nog steeds men regels niet :)
nes,zo'n test kost 39,90 euro,1keer porberen kan toch geen kwaad he ;)
x x x x x x x x

katrientje
23 May 2008, 09:31
Hallo allemaal,

Ik denk dat ik best eerst eens gewoon een test doe. Niet?
Maar mag je testen zolang je nog wat bruinverlies hebt? Of moet je wachten tot dat gedaan is?

Dikke knuff allemaa

snoezel
23 May 2008, 11:21
oei katrientje,
dat weet ik nu niet.
ik denk dat het geen kwaad kan maar anders moet je even je gyne opbellen.
die zijn zo'n vragen inderdaad gewoon hoor...

laat ons iets weten hé
snoezel

katrientje
23 May 2008, 12:35
Ik heb een test gedaan en hij was negatief...

xxxxxxxxxx

snoezel
23 May 2008, 12:59
katrientje, niet leuk hé :s
hopelijk heb je snel duidelijkheid!

ik duim hoor
snoezel

pinkytje
23 May 2008, 17:25
ai katrientje,spijt me :( kweet hoe je u voelt :(
x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

pinkytje
23 May 2008, 22:34
ik heb deze avond ook nog es getest,negatief ook!maar weet nu niet meer of het vandaag of morgen was de dag van men langste cyclus
ppffff wat een miserie zeg da zwangerworden,verlies er beetje de moed in :(
x x x x x

Nes
23 May 2008, 22:58
Hey meiden,

ik heb me voorgenomen om nu niets meer uit te tellen. Ga het gewoon zijn gang laten gaan. Mijn eisprong kan ik normaal niet ontlopen want dat laat mijn lichaam me duidelijk weten. (das positief) En ik ga nu rekenen op een cyclus van 38 à 40 dagen. Ik heb geen zin meer in negatieve testen!!!

Ik ben wel blij te horen dat er mensen zijn die zwanger zijn waarvan de man de suikerziekte heeft. Dat stelt me toch een beetje gerust. Bij mij ook cyclus 7, dus laten we hopen.

Grts Nes.

pinkytje
24 May 2008, 13:00
jah khab nu nog steeds men regels nie e!!! kga maandag nog es bloed late trekken want voel me echt ambetant zenne! wa is da nu eigenlijk met mijn lichaam?????
xxxx

pinkytje
24 May 2008, 19:09
misschien nog een vraagje,toen mijn ventje en ik vandaag sex hadden( alle ja het volgende is wa raar gezegd ze) maar toen hij uit mij ging hangde er nogal wat sperma aan zijn "meneertje" ;) maar da was echt wel wit wit wit zenne!!! wa kan da zijn,mijn vriend denjt dat het van mij is,kweet lijk nie...raar e ,heb da toch nog nooit zo wit gezien hoor,echt sneeuwwit he!
xxxxx

pinkytje
25 May 2008, 12:07
mijn vriend denkt dat het witverlies is van mij?kan da ,twas echt een hoopke zenne,vind da lijk zo raar ,ik nog steeds men regels niet ,maandag terug naar de dokter om bloed te trekke
xxxx

snoezel
25 May 2008, 20:41
pinkytje dat weet ik eigenlijk niet...
ik heb sinds mijn zwangerschap ook wel dikker witverlies. zo af en toe... mss zou het toch van dat kunnen zijn.
toch raar hoe je lichaam in elkaar zit hé. ik verschiet ook nog alle dagen :)

pinkytje
25 May 2008, 21:35
hhhmmmzzz tja ik weet het ook niet zenne,morge bloed laten trekken want heb sinds gisteren echt felle steken in men borst,ach ik weet het niet,misschien is er iets anders aan de hand?! denk al dat er iets mis is in men lichaam
x xx x

katrientje
26 May 2008, 10:00
Hallo allemaal,

Ik wil even kwijt dat ik hier een tijdje ga wegblijven...
Ik ben er veel te hard mee bezig en wil wat "rust".
Hopelijk tot binnenkort met positief nieuws! Veel geluk iedereen!

xxx Katrien

lady bug
26 May 2008, 10:10
ik begrijp je en veel rust toegewenst. maar moest het zo ver zijn, ons niet vergeten hé

groetjes

Lady Bug

snoezel
26 May 2008, 10:19
hou ons op de hoogte als je positief nieuws hebt hé...
hopelijk is dat vele sneller dan verwacht!

groetjes
snoezel

pinkytje
26 May 2008, 17:12
hoi jammer van katrientje,maar begrijp het wel
ik vanav naar de dokter om bloed te trekken ,heb gistere al 3 keer gehuild en vandage ook ,word me soms al te veel en ben rap emotioneel de laatste tijd,ik weet het niet,is dat nu van dat ontpillen,stress of omdat ik zwanger ben?!
vandaag wel al pijn gehad in men buik,maar als ik men regels moet hebben dan heb ik pijn aan de eierstokken,maar vandaag was de pijn int midden van de onderbuik???steken in men borsten en tis raar gezegd he,maar als mijn tepels stijf staan,awel das precies van een oud wijfke,precies zo nen sharpei hond bah echt raar zenne en dan van die witte puntjes erop,ik begrijp het allemaal niet meer zo goed???
xxxx

snoezel
26 May 2008, 18:55
morgenavond (als je je bloedresultaten hebt) weet je weer meer...
die onzekerheid is nergens goed voor hé
vertel aan de ha hoe je je voelt hé, mss weet die wel raad?!

groetjes
snoezel

Claudia_
27 May 2008, 13:11
Dag dames, ik ben nieuw hier. Zal me eens voorstellen... Mijn naam is Claudia, ik word deze jaar 2

Claudia_
27 May 2008, 13:14
Oei, perongeluk al op verzenden geklikt :) Zal opnieuw beginnen.
Mijn naam is Claudia, ik word deze jaar 21, heb een relatie van bijna 4jaar en sinds kort wonen we samen.
Ik ben ondertussen al meer dan 1week overtijd... :| Heb in het begin van deze week 2 testjes gedaan maar allebei negatief. Gisteren heb ik dan bloed laten trekken bij huisarts en deze namiddag mag ik bellen voor de uitslag! Ik ben eens benieuwd... Ik wens de dames die aan het proberen zijn voor een baby'tje veel succes! ;) Veel liefs Claudia xxx

Nes
27 May 2008, 17:55
Hallo allemaal,

Ik hoop dat voor iedereen hier alles in orde komt!!! En houd ons op de hoogte.

Ik heb sinds een week of 2 iets raars voor. Ik heb juist mijn regels gehad en binnen een dag of 5 moet ik normaal mijn eisprong hebben.
Nu, ik kan geen peper meer verdragen in het eten, alles lijkt zo piekant. Bv. als ik spagettisaus maak, maak ik normaal 1 kilo klaar en doe ik daar een half koffielepeltje peper in, wat voor mij niet piekant was. Nu heb ik gisteren diezelfde saus gemaakt maar met nog niet 1 vierde van dat koffielepeltje, eigenlijk gewoon het randje. En wat raad je, ik vond het piekant.

Kan het dat je smaak veranderd als je ontpild bent? (zijn nu 7 maanden aan het proberen)

Grts Nes.

snoezel
27 May 2008, 18:03
claudia: welkom op ons forum! en heb je de uitslag van je bloed al?

nes: ik zou het echt niet weten... t is maar iets raars hé :/

snoezel
28 May 2008, 10:11
pinky'tje: weet je al iets? ik ben nieuwsgierig hoor...

Nes
28 May 2008, 17:02
Ja pinkytje, laat ons eens iets weten!!! Ik ben ook benieuwd. Doen he!!!

katrientje
2 June 2008, 09:04
Dag dames,

Ik kwam even zeggen dat ik net weet dat mijn collega zwanger is.... ook al ben ik blij voor haar, het is toch weer effe slikken...

xxxx

snoezel
2 June 2008, 10:38
als je zelf zwanger wil worden zie je ineens iedereen rond je zwanger worden hé :s
hopelijk slagen die zwangerschapshormonen gewoon op jou over en kan je binnen een paar weken ook zeggen dat je zwanger bent ;)

groetjes
snoezel

Nes
2 June 2008, 19:19
Amai, zeg dat niet.

Hoe langer wij proberen om zwanger te worden, hoe meer dikke buiken ik zie rondlopen. Zaterdag wel 4 op een uur tijd. Mijn man zegt dat het een voorteken is. Geloof er niets van.

Een kennis van ons is bevallen vorige week. Ik ben nog niet naar de kliniek geweest, ik zie het eigenlijk niet zitten. Ik weet niet hoe ik ga reageren en wil daar ook niet in de tranen schieten (doe ik al als ik teveel dikke buiken zie). Dus ik denk dat ik me er mentaal wat moet op voorbereiden. Maar ik wens ze het natuurlijk van harte!!!

Gisteren waren mijn vingers aan het jeuken, ik zag een mooi babypakje liggen. Mijn ma zegt dat het ongeluk brengt als je op voorhand dingen koopt, dus heb ik me maar ingehouden. :(

x

katrientje
2 June 2008, 20:44
hallo, hier ben ik weer...
Ik zit met een vraag.
Ik heb nog steeds men regels niet gekregen en zit nu al aan een cyclus van 68 dagen.
Ik heb bloed laten trekken en mijn dokter heeft me nu gezegd om iets in te nemen om mijn regels te laten doorkomen.
Ik veronderstel dat ik dan toch een eisprong moet krijgen? Kan ik dan ook zwanger geraken of sterft het eitje direct af als ik de eisprong heb?

Groetjes

Nes
3 June 2008, 15:54
Hey, katrientje,

Volgens mij ga je gewoon je regels doorkrijgen en is het een onvruchtbare maand geweest. Ik heb dat nog als eens gehoord. Maar moest ik van jou zijn zou ik toch contact opnemen met een gyné. Niet de gewone dokter.

En hoe zit het eigenlijk met pinkytje? En de rest?

Ik heb mijn eisprong nu, ovulatiebloeding. :) Dus werk aan de winkel. En hopelijk lukt het eens nu.

Grts Nes

katrientje
3 June 2008, 16:20
Ik heb een afspraak gemaakt bij de gyné.
Ik moet gaan vrijdag den dertiende :-)

Allee ik laat jullie

xxxx

snoezel
3 June 2008, 21:49
allé nes jij weet wat je te doen staat :)

pinkytje: wat een dag zeg :)

Evy
8 June 2008, 19:58
Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier dus zal ik me even voorstellen. Ik ben Evy, 24 jaar en ben sinds midden april gestopt met de pil. De eerste cyclus duurde bij mij slechts 23 dagen. De eerste keer is het mislukt om zwanger te worden en heb ik een 2de poging gedaan. Nu is mijn cyclus al 26 dagen en heb mijn maandstonden nog niet. Ik heb nog geen symptomen, alleen wat humeurig en precies het gevoel dat mijn maandstonden erdoor moeten komen, maar er gebeurt niks. Ik ben zo al een zenuwachtig persoon en ben me dus heel erg aan het opjagen. Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Hoelang zou ik nog wachten voor een testje te doen? Tis echt niet plezant om zo zenuwachtig te zijn. groetjes aan iedereen .

Kriebels
8 June 2008, 20:04
Evy, het kan mss zijn dat je nog aan het ontpillen bent en dat daardoor je cyclus anders is dan de vorige. Ik zou persoonlijk nog enkele daagjes wachten met een test maar ik kan jouw ongeduld volkomen begrijpen! Ik duim voor je!
Groetjes aan iedereen

Evy
8 June 2008, 20:08
Dank je kriebels. Als ik werken ben, ben ik er nie zo erg mee bezig als in een weekend. Ik hoop toch dat het raak mag zijn, want die zenuwachtigheid is ook voor niks goed. Wel tof dat je hier je meningen kunt uitdelen. Enkele collega's weten dat ik ermee bezig ben, maar kan der weinig met hen over babbelen, want meestal staan er dan weer andere collega's bij en das moeilijk dan. Tof dat dat bestaat zo'n site. Groetjes

Kriebels
8 June 2008, 20:31
Het is inderdaad tof dat je hier terecht kan met al je vragen en vooral je enthousiasme. Hou ons op de hoogte als je een testje gedaan hebt. Vrijdag stop ik definitief met de pil en dan zien we wel. Ik hoop dat het snel gaat want ik verlang er hevig naar!

xxxxxx

Nes
8 June 2008, 22:44
Hey allemaal,

@evy en kriebels,

Ik ben nu al 7 maanden aan het proberen en mijn cyclus is telkens anders. Het varieert tussen een cyclus van 26 dagen en 36 dagen. Dus ik zou zeker nog wachten met zo een test te doen. Ik weet dat dit moeilijk is, maar met den tijd zal je wel leren dat te vroeg testen niets uithaalt, mij hebben ze niet meer hoor. Telkens teleurgesteld, je denkt ja, dan die test negatief, toch heb je nog hoop als ze niet direct doorkomen na een paar dagen, maar dan uiteindelijk zijn ze er toch.

Ik geef jullie een raad, hou die teleurstelling weg, soms is het niet weten ook wel eens tof hoor.

Je cyclus leer je na een tijdje wel kennen. Ik heb nu een onregelmatige cyclus maar kan meestal wel zeggen wanneer ik mijn eisprong heb. En nu deze week ben ik erachter gekomen dat ik dan plus ongeveer 10 dagen moet doen en dan moet ik mijn regels hebben.

Veel succus.
Grts Nes

katrientje
9 June 2008, 12:43
Ik heb nog steeds men regels niet, zit aan een 80 dagen nu... Gelukkig heb ik een afspraak gemaakt bij de gyné want wil van die onzekerheid af. We zijn nu 5 maanden aan het proberen en ik zou tegen de gyné willen zeggen dat we al langer aan het proberen zijn, anders stuurt ze me naar huis met de boodschap dat ik binnen een half jaar nog eens moet terugkomen... Maar ik ben zo onregelmatig, das toch ook niet normaal? Zouden jullie daar over liegen zodat ze je eerder zouden helpen, met bv. hormonen?
Graag jullie mening....
xxxxxxxxxx

lady bug
9 June 2008, 13:30
het lijkt mij normaal dat je na bijna een half jaar proberen en nog niet zwanger bent je een afspraak met de gyne. de mijne heeft zelfs gezegd, dat wanneer ik na een half jaar nog niet zwanger zou zijn, zeker eens moest terug komen. dus indien je gyne er echt moeilijk over doet, desnoods naar een andere gaan

groetjes

Lady bug

Nes
9 June 2008, 18:06
Jullie zijn wel vlug he om verder onderzoeken te doen!!! Ik ben nu al 7 maanden aan het proberen en ik ga de 9de of 10de maand maar terug naar de gyne (zwanger ofwel niet zwanger). Je moet rekenen dat de meeste maar zwanger vallen tussen de 6de en de 12de maand. Dus maak je zeker geen zorgen en blijven proberen.

@ katrientje,
ikzelf ben ook heel onregelmatig, maar met die 80 dagen zou ik toch ook naar de gyne gaan. Ze zal je iets geven om je regels op te wekken. Waarschijnlijk heb je geen eisprong gehad. (denk ik he). Er bestaat wel een medicatie die je eisprong bevorderd en daardoor ook je cyclus weer normaal word. Dat ga ik waarschijnlijk ook doen na de vakantie (als ik niet zwanger ben dan). Maar dat is een gans gedoe moet echo's nemen enzo. Ik zie nogwel. LIEG NIET TEGEN JE GENE!!! Die kan zich dan misschien zorgen gaan maken over iets dat er niet is. En al die onderzoeken kosten redelijk wat geld heb ik gehoord. Ik geef je de raad om toch een jaar te wachten voor je verder gaat.

Ik werk op een medische dienst en mijn collega's dokters hebben me gezegd dat ik op minimum 8 maanden moet rekenen. Omdat ik gewoonweg de pil heb genomen kan het langer duren.

En als je gene je niet aanstaat, ga dan zeker naar een andere.

Evy
10 June 2008, 20:03
Kvind da wel spannend als ze zo een tijdje langer uitblijven dan anders. Kan ook positief zijn. Dan heb ik het niet over het uitblijven van 80 dagen, maar vandaag 28 dagen i.p.v. 23 de vorige keer.
Zou ik opt eind van de week een test gaan halen als mijn maandstonden er nog niet zijn? En, moet je eerst een test doen vooralleer je bloed laat trekken? Of kan je ook alleen dat tweede doen?

Groetjes

Nes
10 June 2008, 20:29
@Evy, amai, je bent al een tijdje overtijd dan. Ik zou eind deze week wel eens een test overwegen moest ik van jou zijn.
Je mag idd direct bloed laten trekken, je hoeft niet eerst te testen. Duim voor je.

Grts Nes.

snoezel
10 June 2008, 21:28
je kan inderdaad direct naar de ha voor bloed te laten trekken maar met een test weet je het direct hé.
bij de ha zit je mss eerst een uur een half in de wachtzaal voor niks :s
ik hoop voor jou dat je test positief is!!!

groetjes
snoezel

katrientje
11 June 2008, 10:17
H

katrientje
11 June 2008, 10:19
Hallo,

De dokter heeft me Orgametril voorgeschreven dat ik 5 dagen moet innemen.
Kennen jullie dit? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Griet
11 June 2008, 14:00
Hoi iedereen,
Ik ben ook nieuw hier dus zal beginnen met me ff voor te stellen. Ik ben Griet, wordt in september 26 en ben een klein jaartje getrouwd met mijn man die volgende maand 30 wordt. Vorig jaar in juli ben ik gestopt met de pil en sindsdien had ik heel onregelmatige cycli gaande van 42 tot 61 dagen. In januari had ik een afspraak bij de gyne. Zij gaf me de keuze: ofwel gingen we verder en volgden er een reeks tests ofwel bleven we het gewoon nog een tijd op de natuurlijke manier proberen, maar hierbij gaf ze ons weinig kans om op volledig natuurlijke wijze zwanger te worden. Mijn man en ik hebben toen vrijwel onmiddellijk besloten om ons verder te laten testen. Een hele reeks bloedtesten, een scan in het ziekenhuis en een spermatest van mijn man volgden. De resultaten waren bemoedigend. Het enige probleem was dat er iets mis was in m'n hormoonhuishouding, maar dit zou opgelost moeten geraken met Clomid-kuren. Een aantal weken geleden heb ik 10 dagen duphaston moeten nemen om m'n regels op te wekken en daarna volgden 5 dagen clomid (van dag 3 t.e.m. 7 van m'n cyclus). Vorig weekend was een verplicht klusweekend en nu is het in spanning afwachten...

Nes, ik zou niet zo snel zeggen "Jullie zijn wel vlug he om verder onderzoeken te doen!!! "... Ik weet dat eens de kinderwens er is, elk wachten te lang is. :-) Een jaar wachten en dan pas verder gaan met heel lange en/of onregelmatige cycli is lang... Je moet rekenen dat de tests ook een aantal maanden in beslag kunnen nemen. Bij ons zat er tussen de eerste test en het uiteindelijk begin van de clomid-kuur bijna 4 maanden. En in het geval van Katrien zou ik de onregelmatige, zeer lange cycli zeker met de gyne bespreken, maar liegen over de termijn lijkt me overbodig...
I.v.m. "het gedoe" rond de medicatie (clomid in mijn geval) valt echt wel mee. Het komt erop neer dat je per cyclus dat je clomid moet nemen rond de 10e dag een echo moet laten nemen zodat de gyne de groei van folikel met eitje kan controleren. Mijn gyne heeft zelfs gezegd dat moest ik na 3 maanden nog niet zwanger zijn, maar ze bij de periodieke echo's heeft kunnen zien dat ik elke keer dezelfde dag m'n eisprong hebt, deze echo's zelfs niet meer nodig zijn. De kosten vallen ook best mee: 4 x bloed trekken bij ha, 1 gyne-bezoek van +/-€50 en voor de echo's betaal ik een gewoon doktersbezoek aan de gyne (+/- €21), maar voor al deze zaken krijg ik gewoon ook (zoals bij gewone doktersbezoeken) een heel deel terug betaald via de mutualiteit. Ook de kosten van de medicatie vallen heel goed mee: +/- €13 voor 2 kuren clomid en een doosje duphaston (die ik maar 1 x nodig had om de eerste keer m'n regels op te wekken, nu doet de clomid dat werk in het geval ik niet zwanger ben).

Excuses voor de lange uitleg. Eens ik op gang ben hè... ;-)

snoezel
11 June 2008, 16:19
katrientje: is dat dan gewoon om je regels te krijgen?

griet: amai, dan ben jij er ook al een tijdje aan bezig.
hopelijk heb je snel goed nieuws en lukt het met behulp van clomid.

groetjes
snoezel

L@yla
11 June 2008, 16:41
hoi,ik ben nieuw dus efkes voorstellen,mijn naam is jesca ik en mijn vriend zijn ondertussen 2.5 jaar samen en klaar voor een kindje, we zijn nog jong maar kijken er zo naar uit! ik ben vorige maand gestopt met de pil!vandaag 1ste maandstonden gekregen, had gehoopt van niet maar als ik julie berichten lees mag ik zeker niet hopen op zo vlug zwanger zijn,leuk om hier je gevoelens neer te kunnen schrijven en ervaringen van anderen te lezen

groetjes en tot de volgende
layla

Nes
11 June 2008, 17:59
@griet: ik vond het eigenlijk wel leerrijk om je uitleg over die medicatie eens te lezen. Ik vind wel dat je het minstens een half jaar de tijd moet geven. Natuurlijk wel de basistesten doen. Toen ik juist gestopt was met de pil ben ik naar mijn gene geweest om haar het nieuws te vertellen en de verdere stappen met haar te bespreken enof twijfels,.... Ze heeft onderzocht of mijn baarmoedermond wel werkte en of ik wel dergelijk een eispong heb. Ook heeft ze mijn bloed al onderzocht naar toxo,... En ook de hormonen zijn gecontroleerd (gelukkig is alles in orde, juist de toxo). Normaal moet je gene dat doen vanaf ze weet dat je zwanger wil worden zei ze. Want toxo oplopen juist voor de zwangerschap kan ook al risco's inhouden. Na die testen moet je toch minimum een half jaar wachten he als alles ok is.
Ik snap ook wel dat alsmaar proberen heel wat tijd en geduld vraagt!!! Ikzelf ben vandaag aan de 8ste cyclus begonnen. Ik moet wel toegeven dat ik alsmaar meer deprie wordt. Wat denk jij eigenlijk van de 8ste cyclus? Voor mij begint het te tellen, zeker ik weet dat de basistesten ok zijn. Wat zou het kunnen zijn? Want maak me soms wel zorgen ook.

Dus is het wel aan te raden de basis waarover ik het had te laten testen.

Evy
11 June 2008, 19:04
Kheb mijn maandstonden nog steeds niet. Hopelijk een goed teken. Ik ga opt eind van de week, als ik mijn maandstonden nog niet heb eens een test halen, want ik word ongeduldig. Ik droomde al 2 nachten dak mijn maandstonden gekregen had en als ik dan wakker werd ging ik vlug naar de wc en was er niks aan de hand. Dan ging dat zo van OEF.

Ik vind het erg voor de mensen waar het niet rechtstreeks kan lukken voor zwanger te worden. Die mensen wens ik in ieder geval veel succes.

Groetekes

Nes
11 June 2008, 19:27
duim voor je Evy. Ik heb de mijne daarjuist gekregen. Ik zal naar maand 8 verhuizen. Pffff Weeral.

Evy
11 June 2008, 19:32
oh, dat vind ik echt jammer voor je Nes. Hopelijk lukt het deze keer wel. Ik kan me niet indenken dak 8 maanden moet proberen. Vind 2 maanden al lang.
Wat ook kan helpen misschien bij jou is het op zijn hondjes doen, zodat de man er ver genoeg in kan. Klinkt misschien raar maar mss helpt dat. En tegelijkertijd klaar komen helpt blijkbaar ook heb ik ergens gelezen. Dan knijp jij je bekken dicht en kunnen de zaadcellen er langer inblijven. En dan na het vrijen 10 min. blijven liggen.

Ik heb dat ook maar ergens gelezen he, kweet ook niet of het allemaal waar is en of het helpt. Je kan misschien altijd eens proberen. Kan nooit kwaad he.

Veel succes he:)

Groetjes

Nes
11 June 2008, 19:36
Hey evy, ik denk wel dat er iets van waarheid in zal zitten want ik heb dat ook al eens gelezen.
Ik vertrek binnen 2 weken een maand op reis en als het nog niets is als we terugkomen ga ik wel een afspraak maken met mijn gene. Ik kan het niet meer uithouden. Ik vraag me juist af of het belangrijk is dat de man dan meegaat?

Evy
11 June 2008, 19:39
Je bedoelt of de man dan mee gaat naar de gene? Ik denk het wel he. Hij moet toch ook weten waaraan het ligt. Misschien moeten er bij hem ook testen gebeuren.

Moet je op reis voor je werk of gewoon op vakantie? Laat het dan allemaal maar even bezinken en dan moet je maar zien als je terug bent he. Niet te veel aan denken als je op reis bent.

Fijne reis alvast

Groetjes

Nes
11 June 2008, 19:43
Bedankt, gewoon op reis. Misschien denk ik er dan wel niet aan en lukt het zo wel. Ik moet wel zeggen dat ik zo van cycluskaarten invul. Ik kan dat niet laten. Ga zelfs eentje meenemen op reis. Ik denk altijd dat de gene er misschien iets aan zal hebben.

L@yla
11 June 2008, 19:54
hoi,die laatste vind ik goed op zen hondjes proberen! het kan natuurlijk heel goed zijn dat dat klopt e,dat zullen onze mannen dan wel heel graag horen denk ik,ik studeer nog in volwassenonderwijs en wij zagen overlaatst in de les dat het ook kan helpen om niet zoals ze altijd zeggen om de 48u gemeenschap te hebben maar soms ook eens wat langer te wachten,het schijnt dat het dan soms krachtiger is en dan meer kans heeft om binnen te geraken,hopelijk lukt het julie allemaal heel vlug! maar idd hoe minder je piekert hoe beter, is natuurlijk wel gemakkelijk gezegd e!

groeten

Evy
11 June 2008, 21:18
Heb gewoon een vraagje int algemeen. Sommigen spreken van geen eisprong gehad te hebben, maar hoe kan of komt da eigenlijk? Ik dacht da je da zowieso altijd had. Wie kan me helpen met mijn vraag?

Groetjes

Nes
11 June 2008, 22:31
@Evy, daar kan ik je echt niet op antwoorden. Eigenlijk wel een goede vraag.

Griet
12 June 2008, 17:03
@ Nes, i.v.m. die 8e cyclus: héél frustrerend zou ik zo zeggen!!! In mijn geval kan ik niet over cyclussen spreken (omdat ze zo lang en onregelmatig waren), in mijn geval gaat het over bijna over 11 maanden. Ik kan je verzekeren dat het ongelooflijk frustrerend en bij momenten zelfs deprimerend is. Op die tijd dat wij al aan het proberen zijn, zijn er 4 personen in onze nabije omgeving zonder problemen zwanger geworden die véél minder lang dan ons bezig zijn... Ik gun het die mensen ongelooflijk hard, maar de laatste tijd is het echt wel een serieuze klap waarbij dat dan een aantal traantjes aan te pas komen. :/ Elke keer diezelfde vraag: waarom zij zo gemakkelijk en wij niet?
Ik heb de basistesten die de gyne doet eens je probeert zwanger te worden trouwens gehad gewoon toen ik toevallig op controle ging, maar toen was ik al 6 maanden gestopt met de pil. Ik was toen dus ook al de 'wachttijd' van 6 maanden gepasseerd hè. Toen dus onmiddellijk de basistesten (die trouwens in orde waren, behalve de toxo), kort daarna met meer uitgebreide testen begonnen.

'k Duim in ieder geval voor je dat er geen 9e cyclus meer komt! ;-)

Nes
12 June 2008, 18:02
Hey Griet,

Ik krijg veel de commentaar dat ik er teveel mee bezig ben. Krijg jij die ook? Ik weet dat jij me zult verstaan, maar kan jij der niet aan denken? Ik denk er wel aan, natuurlijk niet constant maar toch zo om de twee dagen eens. Je moet dan gemeenschap hebben, dus kan je toch niet anders of er aan denken? Zo voor mijn regels denk ik dan altijd: ze zullen er wel doorkomen en als ik ze dan heb zeg ik: was te verwachten he. Ik begin er echt negatief tegenover te staan. En word alsmaar moeilijker. En ik geef toe, toen ik gisteren zag dat ik mijn regels had heb ik zitten wenen.

Die uitgebreide testen? Wat houd dat juist in? En heeft je man/vriend dan ook testen moeten doen? Zoja, is dat ook bij de gene? Kan je een beetje een overzicht geven aub. Dat zou ik tof vinden.

Merci
Grts Nes

katrientje
13 June 2008, 18:08
Ik kom net van bij de gyné en heb PCO. Ik moet nu 1 maand de pil nemen want heb teveel mannelijke hormonen en dan moet ik op de 3de dag van mijn regels starten met Clomid. En ik moet op dag 13 of 14 een echo laten doen voor te zien of er een eitje klaarzit.
Tis wel even een schok te weten dat ik niet natuurlijk zwanger kan worden...
Daar gaan we dan, in de medische molen...
Pffffffffffffff
xxxxxxxxxxx

snoezel
13 June 2008, 19:34
ai katrientje, das minder zeg.
had je dan voor je de pil nam ook zo'n onregelmatige cyclus?
t is wel al goed dat ze weten wat het is...
hopelijk lukt het snel met behulp van clomid!

ik duim hoor!
groetjes
snoezel

katrientje
13 June 2008, 23:04
Ik had inderdaad ook al een heel onregelmatige cyclus voor ik de pil nam...
Jezus wat een hel , maar bon, tis niet dat ik geen kinderen kan krijge e.
Ik zou graag ik contact komen met mensen die hetzelfde meemaken. Is hier een onderwerp van?

xxx

snoezel
14 June 2008, 13:50
bij "moeilijk zwanger worden" heeft mijn zusje (fieke) ook een onderwerp gestart.
" Voor mensen die een beetje extra hulp nodig hebben... van Fieke"

mijn zusje heeft ook pco. misschien kunnen jullie elkaar wat steunen!
veel succes
snoezel

Evy
14 June 2008, 15:16
hey meiden,

hier ben ik dan nog eens. Weer eventjes geleden he.
Ik was gisteren 8 dagen overtijd als ik naar de cyclus kijk van de eerste keer bij mij. Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan en die is positief. Samen met mijn beste vriendin ben ik zwanger, toffer kan toch niet he.

Dus ik heb goed nieuws gekregen ;). Ik had nooit gedacht dat het zo snel ging gaan. 2 maanden proberen is helemaal niet lang he. Ben echt wel blij, alleen besef ik het nog niet zo goed, maar da zal wel komen. Alleen moet ik maandag nog een afspraak maken met de dokter om bloed te laten trekken om te weten hoe ver ik ben. spannend.

Ik had helemaal het gevoel niet dat ik zwanger was. Heb sinds gisteren pas zeer aan mijn borsten. Ale, wat je zeer kan noemen. Al bij al valt het allemaal zeer goed mee.

Ik hoop dat het bij iedereen hier in orde komt. Ik hou jullie zeker op de hoogte van het verdere verloop.

Groetjes aan iedereen.

L@yla
14 June 2008, 17:50
hoi Evy,
Een hele dikke proficiat met het leuke nieuws, als ik je berichtje lees wordt ik vrolijk, mijn eerste maand is gepasseerd dus ik kijk uit naar volgende maand, hopelijk zijn wij ook zwanger na 2 maand net zoals julie! geniet van het prille geluk

groetjes layla

snoezel
14 June 2008, 18:18
evy, een hele dikke proficiat!
niet te voorspellen wat er door je gaat als je zo een positieve test in handen hebt hé!!!

groetjes
snoezel

Evy
14 June 2008, 18:35
Dank je wel allemaal

ja, snoezel, ik wist ook niet wat me overkwam. Ik begon te trillen op mijn benen en ik kreeg traantjes van blijdschap. Dat geluk is echt niet te beschrijven. Het was 8 uur s'ochtends en ik was nog moe, maar kon nie meer slapen door de adrenaline die door me heen ging.

L@yla, ik hoop voor jou ook dat het de tweede keer raak is. Als je eenmaal aan kindjes begint, wil je dat het direct lukt. Veel succes alvast.

groetjes

Fieke
15 June 2008, 16:21
Amaai, na het verlof heel wat om bij te lezen,
en katrientje, het is waar wat mijn zus zegt, ik heb ook pco,
ik weet het nu al een jaar een half,
neem al een hele tijd clomid, maar niks...
Neem ondertussen al een hele andere riem ram van pillen!

Maar als je graag contact wil, of weten wat je te wachten staat,
dan vraag je mijn email adres maar eens eh ;)
Veel succes in elk geval!

Griet
16 June 2008, 08:59
Hey Nes,
Er wordt inderdaad ALTIJD gezegd dat je er niet teveel mee bezig mag zijn hè... 'k Vind dat een beetje onzin, want hoe kan je er nu niet mee bezig zijn of niet aan denken als je er zo dikwijls mee geconfronteerd wordt? Het 'voordeel' is wel dat ik geen commentaar krijg dat ik er teveel mee bezig ben. Mijn man en ik hebben ervoor gekozen om tegen de naaste familie en vrienden niet te zeggen dat we proberen zwanger te worden. Dit zou alleen maar extra druk betekenen (vooral van de familie langs m'n man z'n kant dan) en daar hadden we geen zin in. Enkel 2 bevriende koppels weten het en dat is wel goed, want zo kunnen we toch nog een beetje ons verhaal kwijt.
Mijn man en ik proberen het zo nuchter mogelijk te bekijken en dat lukt vrij goed, sommige momenten veel betere dan andere natuurlijk, maar toch. ;-) We hebben ook besloten dat we proberen niet te hard te hopen met het gedacht dat als we hopen op niks het alleen maar super kan meevallen moest het toch gelukt zijn. Zo hopen we ook de teleurstelling wat te verminderen moest het toch weer niks zijn...
Nu bijvoorbeeld ook. Na mijn eerste kuur clomid moeten mijn regels normaal nu vrijdag doorkomen. Ik voel vanalles aan m'n lichaam, maar zeg mezelf gewoon dat het is omdat m'n regels deze week moeten doorkomen. Ongetwijfeld is er teleurstelling als mijn regels inderdaad doorkomen, zeker nu met de clomid, maar we gaan proberen om er dan maar zo snel mogelijk van te herstellen en te gaan voor de tweede clomid-ronde.
Ivm de testen: de basistesten bestonden uit een bloedtest (controle toxo en hepatitis) en controle van de baarmoeder. De uitgebreidere testen bestonden uit 4 bloedtesten op verschillende momenten in m'n cyclus, een test van m'n man (die gelukkig na de eerste keer goed bleek te zijn, anders had hij ook meer testen moeten doen), een scan in het ziekenhuis van baarmoeder en eierstokken en dan heb ik nog een test gehad van m'n eierstokken. Voor de test werd er een contrastvloeistof in de eierstokken gespoten en dan via scan gekeken of de eierstokken goed doorgankelijk zijn. Al die testen vallen dus heel goed mee, behalve die laaste test. Die was bij mij verschrikkelijk pijnlijk (hoewel ik van te voren pijnstillers moest nemen)...

Hoop dat je hiermee weer wat meer weet. ;-)
Groetjes!

Nes
16 June 2008, 17:14
Hey, griet, bedankt van je antwoord, ik ben idd al wat wijzer. Maar de traantjes zijn al aan het prikken.

Bij ons weet het juist mijn moeder, zijn moeder en twee koppels waar we goed bevriend mee zijn. Zijn moeder is een luisterend oor voor hem, ikzelf versta haar niet al te goed daar we niet dezelfde taal spreken. Mijn moeder zei in het begin dat ik er teveel aan dacht maar nu snapt ze ook wel dat het niet meer daardoor kan zijn. Dat eenen koppel zegt dat het normaal is dat je eraan denkt, dat het bij haar hetzelfde was. Die andere vrouw heeft wel raar gereageerd. Ze heeft 2 jaar moeten proberen en voor haar is dat precies normaal, alsof ik ook maar moet afzien, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Dus met haar spreek ik er niet meer over.
Juist als ik eens in een dipje zit en mijn man ziet het (verstop ik het meestal voor hem, gewoon om hem ook geen pijn te doen) zegt die soms wel eens dat ik er teveel aan denk. (Volgens mij zegt hij het gewoon om me zo te proberen troosten en me niet te laten denken dat er meer aan de hand is.) Of je zult wel zien volgende maand, maar dan zeg ik dat ik er niet meer op hoop.

Zoals jullie probeer ik er ook niet teveel op te hopen, ook voor de teleurstelling.

Wat me wel is opgevallen is dat ik agressief word als hij erover begint met dat goede koppel of onze ouders erbij. Ik kan er niet aan doen maar ik word iemand anders dan, ik word kwaad op hem en begin te roepen en te tieren. Ik weet gewoon niet hoe dat komt of wat er dan door me heen gaat.

De basistesten zijn bij mij ook al gedaan en zijn in orde. Toen ik maand geleden met mijn gene sprak zei ze me om na de vakantie te komen en te beginnen met medecatie. Iets dat mijn cyclus regelmatig zou maken en de eisprong zou bevorderen. Het zou gaan om medicatie die stipt genomen zou moeten worden. Ze zou met een inwendige echo moeten kijken wanneer ik dat dan zou moeten innemen. (Elke keer geloof ik). Zou dat niet die clomid kunnen zijn? (die regelmatige cyclus kan me al geen barst meer schelen, begin hem toch al te kennen nu ook al is die onregelmatig)
Doen ze al die testen opeenvolgend of eerst dan eentje en dan nog proberen, weer een,....?
Ik ben bang voor mijn man. Die heeft maar een teeltbal en suiker, twee factoren die het zwanger worden kunnen beinvloeden zei mijn gene. Wel zou kunnen, maar maakt me wel bang.
Wanneer is jouw man de eerste keer meegeweest naar de gene voor de testen? Zou ik de mijne nu meenemen?

En doe ik er eigenlijk wel goed aan om mijn cyclus bij te houden aan de hand van cycluskaarten? Hoewel dit wel handig kan zijn voor de gene.

Ik hoop dat jij prijs hebt nu!!!! Houd me in elk geval op de hoogte.

Grts Nes

Nes
16 June 2008, 17:15
Evy,

EEN DIKKE PROFICIAT!!!!!!!!

Ik denk dat ik direct een tweede test zou gaan halen want dat ik de eerste niet zou geloven.

Grts Nes

katrientje
17 June 2008, 08:43
Hey Fieke,

Ik wil er zeker met jou over communiceren!
Als je dat ook graag doet, dan heb ik heel graag je mailadres!
Vele groetjes
xxx

L@yla
17 June 2008, 12:42
hoi nes,
als ik je verhaal lees realiseer ik me dat zwanger worden ook een hele lijdensweg kan zijn,ikzelf ben nog maar 1.5 maand gestopt met de pil en vraag me af wat het gaat worden,maar ik maak me nog geen zorgen! wat je vertelt over je man,komt me bekend voor een koppel die wij kennen(niet zo goed)die zijn bijna een jaar aan het proberen geweest,de man heeft ook suiker en maar 1 teelbal,juist hetzelfde dus,ze heeft mij overlaatst eens verteld dat ze samen naar gine zijn geweest en dat haar man iets inneemt wat dat suiker stabiliseert en verbetert blijkbaar,nu 2 maand later zijn ze zwanger,of het daardoor is ik weet het niet en ik wil je zeker ook geen valse hoop geven maar je weet maar nooit!
Ik hoop in ieder geval dat je vlug zwanger raakt en laat iedereen maar zeggen dat je er niet teveel mag mee bezig zijn want sorry maar ik vind dat echt een stom zinnetje,ieder koppel die probeert is daar toch zo goed als bijna constant mee bezig,en dan meestal de vrouw nog iets meer logisch toch

veel succes en vele groetjes
layla

Nes
17 June 2008, 17:29
Hey Laly,

Ik ben blij te horen dat er nog koppels zijn met hetzelfde probleem waarbij het toch gelukt is!!! Ok, ik moet opletten voor valse hoop, maar ik weet nu toch dat het nog mogelijk is. Volgende keer moet hij maar mee naar de gyne. Want den mijnen naar een dokter krijgen is nogal wa zunne!!! T'is precies of zijn laatste uren zijn dan geteld :))
Ik hoop dat jij meer geluk zult hebben of mij!! Bij ons legt het wel een zekere druk op onze relatie.

Succes en Grts
Nes

L@yla
17 June 2008, 18:50
hoi nes,
ik had mijn ventje ook voorgesteld om mee te gaan naar gine,was een soort van info over wat zal komen als ik stop met de pil,want ik nam ze al 8 jaar,k heb dus serieus moeten ontpillen en hij wou ook niet mee! venten e by the way? zijn er nog onder julie die daar zoveel last van gehad hebben,ik was er echt ziek van en erg om te zeggen maar het is precies of je zwanger bent dan,ale vind ik toch,ik kan me heel goed voorstellen dat het een druk legt, niet dat ik er echt kan van meespreken maar ik doe kinderzorg in volw.onderwijs en moet daar dus enkele vrouwen voor opvolgen die ook willen zwanger worden en ik heb al vaak gemerkt dat dat soms niet zo goed is voor de relatie,nu 1 ding is zeker als het dan zover is kan het geluk wss niet op en kom je er toch sterker uit,bij mij is het afwachten,ik had op 11 mei men regels en nu 1 week later weer beetje bloedverlies, kweet dus absoluut niet hoe dat komt,goh het lichaam zit toch raar in elkaar e

Ik duim echt voor je mee dat het vlug lukt en vooral de moed niet laten zakken!

groetjes layla

Nes
18 June 2008, 16:52
Hey Layla,

Ik heb 12 jaar de pil genomen maar ik heb niet echt ontpild. Dus ik kan daar echt niet over meespreken maar ik kan me goed voorstellen dat dit echt vervelend moet zijn. Wat ik wel kan zeggen is dat het normaal dan zijn dat je tussen je regels bloed verliest. Dit zou namelijk de ovulatiebloeding kunnen zijn. Ik heb dat tussen de 10de en de 15de dag na de laatste dag van mijn regels. En dit wil dan zeggen dat je vruchtbaar bent en moet klussen. Misschien is het dat ook bij jou. Normaal heb je dan ook meer slijmverlies. En je baarmoedermond moet dan heel zacht en open aanvoelen. (Ik weet dat het raar klinkt maar voel eens) Hij moet ook iets meer teruggetrokken zijn buiten gewoonlijk.

Ik hoop dat vlug iets wijzer word van dat gedoe met je lichaam want in het begin is het wel raar he.

Duim ook voor jou.

Grts Nes

L@yla
18 June 2008, 20:29
hoi Nes,
het is idd raar in het begin,ik voel dingen waarvan ik totaal niet weet wat het allemaal is en bedankt voor de info want wat je zegt is juist, het zal dus wss mijn ovulatie zijn,ik ben nu al iets wijzer want het is moeilijk als je met vragen zit,je kan moeilijk altijd naar gine of huisdokter gaan of bellen bij het minste die veranderd, want geloof me ik zou da doen,ik wil altijd weten wat het is en wat ik heb,daarom ben ik ook blij dat ik deze site gevonden heb.

Vele groetjes en nog eens bedankt

xxx
layla

Nes
18 June 2008, 22:14
Heel graag gedaan Layla en als je vragen hebt stel ze dan gerust, hoe onnozel ze ook lijken.

Grts Nes

Griet
19 June 2008, 16:27
Hoi Nes, 'k ben een tijdje niet hier geweest, dus vandaar het late antwoord. :-)
I.v.m. de medicatie die jij misschien gaat moeten nemen: ik weet niet of dit clomid is... Jij sprak dat de gyne d.m.v. een inwendige echo zou kijken wanneer je de medicatie precies moet nemen. Ik moet gewoon sowieso de clomid beginnen nemen op de 3e dag van m'n regels (tot en met de 7e dag). Rond de 10e dag van m'n cyclus heb ik dan een afspraak bij mijn gyne om te kijken hoe de groei van m'n eitje vlot en dan kan de gyne de exacte dagen zeggen waarop m'n ventje moet presteren. ;-)
Na de basistesten volgden de andere testen gewoon achter elkaar. Niet dat ze 1 test deden en daarna keken of ze nog een andere gingen doen. Het 'testenpakket' stond op voorhand vast. Ik denk trouwens dat ik me heel gelukkig mag prijzen met m'n man, hij is echt heel betrokken in heel de situatie. Hij is met mij mee naar het ziekenhuis gegaan toen ik op radiologie een heel pijnlijke test moest ondergaan. Hij vindt het niet meer dan normaal dat hij zoveel mogelijk meegaat. Hij heeft speciaal verlof genomen om met mij mee naar de gyne te kunnen gaan toen we de uitslag van al onze testen mochten gaan halen. Hij wil er gewoon zoveel mogelijk in betrokken worden en zit ook heel erg met mij in. Zo is ook hij perfect op de hoogte wanneer ik wat moet innemen, hij herinnert me er soms zelfs aan (ben soms nogal vergeetachtig) en weet perfect wanneer ik m'n regels moet krijgen (als het weer es niet gelukt is) etc. etc. Ik kan er ook altijd met hem over praten. Denk dus echt dat ik er 1 uit de duizend heb...

Morgen is trouwens D-day voor mij. Dan zou ik m'n regels moeten krijgen als de eerste kuur clomid niet gelukt is... Morgen of toch zeker één van de volgende dagen. Alles aan m'n lichaam zegt dat ik m'n regels inderdaad ga krijgen, maar om één of andere reden blijf ik toch hopen en wachten we toch 'n beetje in spanning af. Weet nu al dat er teleurstelling ga zijn en toch doe ik het. :/

Groetjes!

Nes
19 June 2008, 17:08
Hey griet,

bedankt van je antwoord!!!!

Je hebt idd een man uit de duizend!!! Mijn man, ik weet niet, de laatste tijd doet die zo raar. Volgens mij steekt hij het in zijn hoofd dat ik nog niet zwanger ben. Want normaal kunnen we goed praten maar als ik nu vraag wat er is vind hij altijd wel iets op het werk. Ik toon mijn gevoelens, maar hij heeft het er moeilijk mee. Ik hoop dat hij het beter zal stellen op vakantie. Ivm met naar de onderzoeken gaan enzo, zal hij wel meegaan, daar twijfel ik niet aan.

Ik weet het niet van die medicatie, ik zal dat wel zien na de vakantie zeker.

En ik duim voor jou, je weet maar nooit dat jij die symtomen niet hebt;

GRTS NES

ilse85
19 June 2008, 21:08
hallo,

ik had een vraagje. ik ben sinds 2 maanden gestopt met nuvaring de eerste cyclus zonder pil was 29 dagen. als ik nu weer 29 dagen tel, dan zou ik mijn maandstonden de dinsdag gehad moeten hebben. En ik heb het gevoel alsof ik de hele dag rond loop met stijve tepels ( ik kan het niet anders uitleggen). Ik had op internet vanalles opgezocht ivm symptomen van de zwangerschap en ik denk dat mijn hersenen een spelletje met mij aan het spelen zijn want ik dacht dat ik daar wel een aantal van herkende. Dus toen ik dinsdag geen bloed zag ben ik een zwangerschapstest gaan halen. En het heeft niet tot het gehoopte resultaat geleid.
:(
kan het zijn dat het nog te vroeg was voor de zwangerschapstest? dat die het nog niet kon "waarnemen"?

groetjes
-xxx-

L@yla
19 June 2008, 21:37
hoi ilse,
ik ben nu ook twee maand gestopt met de pil, en wat je vertelt van die stijve tepels dat heb ik ook gehad,
ik had ook veel kwaaltjes,misselijkheid pijnlijke tepels enz... en bij mij was dat gewoon ontpillen zo noemde de gine dat, ik dacht toen ook dat ik zwanger was en het was voor mij ook een teleurstelling toen ik hoorde dat het normale kwaaltjes zijn na het stoppen met de pil, nu hopelijk heb je meer geluk en ben je mss zwanger, het kan idd zijn dat je te vroeg getest hebt,maar volgens mij ben je ook gewoon aan het ontpillen,k wil je moed niet wegnemen hoor want ik zou het je zeker gunnen dat je zwanger bent, laat iets weten:)

layla

Nes
20 June 2008, 11:03
Hey ilse85,

Het volgende dat je eigenlijk moet weten als je testen doet, weet ik van mijn gine.

Als je eerste test negatief is moet je 7 dagen wachten en dan een nieuwe doen als je regels nog niet zijn doorgekomen ondertussen.
Is die weer negatief dan maak je best een afspraak met je gine. Of heb je die gewoon eens op en vraag je wat je moet doen, is het nodig om langs te gaan dan zal die dat wel zeggen.

Grts Nes.

ilse85
21 June 2008, 12:12
Bedankt,

Ik heb ze ondertussen nog altijd niet. Ik zal dus maar wachten tot de dinsdag om een nieuwe test te doen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

groetjes

-xxx-

snoezel
22 June 2008, 11:25
wij duimen!!!!

groetjes
snoezel

Fieke
22 June 2008, 20:20
ik duim ook!

L@yla
23 June 2008, 00:31
hoi allemaal,
ilse ik duim ook mee, het zou heel leuk zijn,hou ons op de hoogte!
nu heb ik al 2 dagen af en toe hevige pijn in mijn onderbuik en een raar kleur witverlies heel dik en beigeachtig sorry voor de openheid maar vraag me af of iemand dit herkent,zou het aan mijn eisprong kunnen liggen?

vele groetjes
layla

Griet
23 June 2008, 11:40
Hoi iedereen,
Ik ben hier een beetje gek aan 't worden. Normaal gezien had ik vrijdag (na m'n eerste kuur clomid) m'n regels moeten krijgen. We zijn nu 3 dagen verder en van m'n regels is nog geen sprake. Heb de afgelopen dagen wel last gehad van momenten met buikkrampen, maar geen constante buikkrampen, eerder opstootjes ofzo... Daar komt nog bij dat ik sinds zaterdag ook rare steken had ter hoogte van m'n rechterlies. Ik ben/was er zo van overtuigd dat het nog niet 'raak' zou zijn na onze eerste kuur clomid, maar nu begin ik te 'twijfelen'. Zou het dan toch kunnen?? Ik wil er niet te hard op hopen omdat ik zo bang ben dat één van de volgende dagen m'n regels toch nog zouden doorkomen, maar het internet helpt me hier niet echt bij. Natuurlijk zijn er een heleboel sites die m'n hoop bevestigen en natuurlijk wil ik die dan heel graag geloven... :-) In ieder geval: nu ben ik mezelf dus een beetje gek aan 't maken. Langs de ene kant kriebelt het zo hard om een test te doen, langs de andere kant zou ik het liefst wachten tot vrijdag voor het geval m'n regels toch nog doorkomen (en me zo de extra teleurstelling van een negatieve test te besparen). Is het idioot om nu zo ongelooflijk hard te twijfelen en bang te zijn om te durven hopen... Ik durf er gewoon niet op hopen en blijf mezelf zeggen dat het toch niet zo zal zijn. :/
Groetjes,
Griet

lady bug
23 June 2008, 11:58
het is toch normaal dat je hoop dat je zwanger bent.
ik denk dat iedereen van ons dat is als ze een paar dagen over tijd is.
als je je echt niet kan houden zou ik een test doen. het kan de twijfels alleen maar weg nemen.

groetjes
Lady bug

snoezel
23 June 2008, 12:31
hey allemaal,

l@yla: het zou je eisprong kunnen zijn ja... de meeste vrouwen hebben dan meer witverlies. zelf heb ik hier nooit iets van gemerkt maar er zijn er heel wat die dan echt zeker zijn dat ze hun eisprong hebben... dus klussen maar: kan nooit geen kwaad hé :)

griet: ik vind dat jullie allemaal zoveel geduld hebben :) ik zou testen hoor... gewoon voor de zekerheid. als het negatief is maak je jezelf niet meer gek dat het wel zou kunnen zijn en als het positief is weet je het tenminste zeker! laat ons iets weten als je getest hebt hé

groetjes
snoezel

lady bug
23 June 2008, 13:35
L@yla: het zou idd wel eens je eisprong kunnen zijn. bij mij is het in ieder geval toch zo. dus je weet wat je te doen staat.
ik ben er in ieder geval weer druk mee bezig en hopen dat het nu raak is :)

L@yla
23 June 2008, 16:55
hoi
bedankt voor reacties dus wss idd zoals ik dacht mijn eisprong, hopelijk is het al raak deze maand maar ik heb me een beetje proberen op andere dingen storten, het huisje en men werk en beetje uitgaan nog zodat ik me minder fixeer op het zwanger raken!
maar natuurlijk komt het alle dagen in me op en ik heb zo het gevoel dat de hele wereld zwanger is,overal waar ik kom!
groetjes
layla
x

Nes
23 June 2008, 21:40
Layla, ik verlies effenaf een beetje bloed bij mijn eisprong, dus ik denk ook dat het je eisprong is!!! Ik weet wat je bedoelt, ik zie overal dikke buiken en pasgeboren baby's, om gek van te worden. Dan denk ik altijd 'moest het direct gelukt zijn zou ik nu bijna bevallen'.

Griet, ik zit ook altijd eeuwig te twijfel of ik wel al zou testen als ik overtijd ben, ik denk net zoals jou ''t zal wel weer niets zijn'. Ik wacht dan nog even en uiteindelijk ga ik toch testen om de twijfel weg te nemen. Ik hoop dat je geluk hebt!!!

Duim voor iedereen hier.

Zal het wel missen (de site) als ik op vakantie ben en ik hoop dat ik met goed nieuws zal terugkomen, hoewel ik de hoop toch verlies. Het zullen wel testen worden na de zomer. Snif :(

Gtrs Nes

nele
24 June 2008, 15:07
hey allemaal,

ik ben midden mei gestopt met de pil omdat we graag zwanger willen worden. de week dat ik normaal mijn regels moest krijgen heb ik niks gehad. de week nadien had ik 3 dagen bruinverlies de dag er na bloedverlies dan een dag niks en de dag na dien toen we gevreeén hadden had ik 2 druppels licht roze waterachtig bloed verlies. wat kan dit zijn? is dat mischien normaal omdat ik juist gestopt ben met de pil. groetjes

lady bug
24 June 2008, 15:48
hey Nele
vermits je maar net met de pil gestopt bent kan het zijn dat je aan het "ontpillen" bent. niet iedereen krijgt de eerste keer zijn regels dan op de juiste tijd en manier. indien je twijfelt kan je eens naar je ha of gyne bellen. die weten er zeker wel een antwoord op.
en voor de rest veel succes met het zwanger worden

groetjes
Lady bug

Nes
24 June 2008, 17:30
Hey Nele,

volgens mij ook het ontpillen. Maar als ik je een goed raad kan geven zou ik toch een afspraak maken met de gene, niet voor het rare je nu voorhebt maar om haar te vertellen dat jullie begonnen zijn aan kinderen.

Ik ben ook gegaan toen ik stop was met de pil. Ze was echt blij me te zien met dit nieuw en vertelde me dat de mensen veel te weinig komen als ze stoppen met de pil. Dit omdat er echt wel voordelen aan verbonden zijn!!! Ze kan dan al een paar testen doen zoals zien of je immuum bent voor toxoplasmose (wat heel gevaarlijk is in het begin en juist voor de zwangerschap en omdat je in het begin immers niet weet of je zwanger bent of niet.), zien of je hormonen in orde zijn, of je baarmoedermond werk,...

Ook zou ik beginnen met foliumzuur in te nemen wat de kans op openrug, hazelip, ... verminderd.

Grts Nes

nele
24 June 2008, 17:38
hey Nes,

waar kan je foliumzuur dan gaan halen? gewoon bij de apotheek. ja ik ben eerlijk gezegd nog nooit naar een gyn geweest. moet dat als je nog niet zwanger bent? sta daar niet echt op te springen.

groetjes

lady bug
24 June 2008, 18:39
je hoeft helemaal niet bang te zijn voor de gyne. velen stellen het hen een pak erger voor dan het eigenlijk is. er zal bloed genomen worden voor de toxoplasmose te testen, hij/zij zal een inwendige echo nemen (klink mss erg, maar is het absoluut niet) en je direct een voorschrift geven voor foliumzuur.
dus ik zou gaan moest ik van jou zijn.

ilse85
24 June 2008, 20:29
hallo,

ik heb vandaag dus opnieuw een test gedaan en er waren 2 prachtige streepjes te zien :) !!!
nu wachten wat de dokter te vertellen heeft.

groetjes
-xxx-

lady bug
25 June 2008, 08:37
proficiat meid.
ben echt blij voor je :):):)

snoezel
25 June 2008, 10:07
proficiat ilse!!!! ben echt blij voor je...

nele: zoals de andere al gezegd hebben kan je best al met foliumzuur beginnen. dit kan je gewoon bij de apotheek gaan halen zonder voorschrift. geef je lichaam even de tijd om te "ontpillen". je lichaam moet het nu alleen doen hé!. t kan zijn dat het gewoon daar aan ligt. als je je zorgen maakt ga dan eens langs de gyne of je ha langs. ik was ook nog nooit naar de gyne geweest maar mijn ha deed een jaarlijks gyn. onderzoek (dus uitstrijkje en zo)... echo nemen kunnen die natuurlijk niet...

groetjes
snoezel

Griet
25 June 2008, 12:02
Woensdag vandaag en ondertussen 6 dagen overtijd... Ik heb besloten dat als ik morgen m'n regels nog niet heb, ik morgenavond na 't werk een test ga halen. Vrijdagmorgen gaat het dan het moment van de waarheid zijn. Dan ga ik testen en zullen we wel zien. Verschrikkelijk spannend. 'k Wacht ook maar tot vrijdag omdat gyne zei dat dat toch het beste was.
Ondertussen voorlopig nog geen speur van m'n regels. Pijnlijke borsten? Ja, vooral 's morgens en vooral aan de zijkant. Maar had/heb(?) daar ook last van als ik m'n regels ga krijgen. Gisteren heel de dag last gehad van verschrikkelijke hoofdpijn en ellendig gevoel. Krampopstootjes zijn wat minder, hoewel nog niet helemaal afwezig.
Allemaal van die symptomen die zowel op aankomende regels als op zwangerschap kunnen duiden hè. M'n man begint nu ook wel te hopen dat ik zwanger ben... *frustratie frustratie*
Enfin, leg mezelf nog een 2 daagjes geduld op tot aan de langste paar minuten wachten...

snoezel
25 June 2008, 13:15
veel succes met het wachten griet :)
ik hoop dat het wachten een positief einde krijgt hoor!!!!

groetjes
snoezel

L@yla
25 June 2008, 18:39
hoi allemaal,

ilse:een heel dikke proficiat met het zwanger zijn,geniet ervan!
ik heb nu al enkele dagen wat pijn in mijn onderbuik precies of ik kan zo aanduiden waar mijn eierstokken zitten, zou dit nog altijd ontpillen zijn of heeft het mss te maken met mijn eisprong?

groetjes
layla

L@yla
25 June 2008, 18:41
ps:griet hopelijk ben je zwanger,ik duim echt met iedereen mee en hoop dat ik hier binnenkort ook iets leuk mag opzetten

greetz layla

Evy
25 June 2008, 19:13
Hey iedereen

Al een tijdje geleden dak hier nog op geweest ben. Komt ook omdat ik even moet wennen aan mijn zwangerschap. Ben namelijk af en toe misselijk, maar da hebben der wel meer. Niet dak moet overgeven maar gewoon misselijkheid. Niet alleen smorgens. Kan ook eender op welk moment zijn. En vermoeidheid heb ik ook, maar das allemaal normaal he.
De 22ste juli mag ik mijn eerste echo laten maken. Ben echt benieuwd. Spannend he.

Groetjes en proficiat aan degenen die ondertussen nog zwanger zijn geraakt. Veel succes allemaal

Nes
26 June 2008, 13:24
Ilse: proficiat

Voor de rest duim ik nog altijd mee.

layla: kan idd van je eisprong zijn.

Nele: niet bang zijn voor de gene, das niets op zich. Ga maar.

grts Nes

Griet
27 June 2008, 09:11
Hoi iedereen,
Het wachten kreeg deze morgen eindelijk een einde. Deze nacht ongelooflijk slecht geslapen door de spanning. Ik was deze morgen dus ook direct uit bed om 'de' test te doen. Resultaat: POSITIEF!!!! Ik kon het zelf niet geloven, het gaf gewoon onmiddellijk een héél duidelijk resultaat. Heb direct m'n ventje wakker gemaakt. Normaal heeft hij een tijdje nodig om wakker te worden, maar nu was hij direct klaarwakker. :-)
Ik ga straks na 't werk nog ene test doen (predictor, want die kunt ge goed bijhouden en blijft het resultaat ook heel afleesbaar op) en dan daarna naar de dokter voor een bloedtest.
Nu gewoon hopen dat alles goed is en goed zal blijven gaan natuurlijk... Ik zal toch iets geruster zijn eens we de cruciale 12 weken door zijn...
Ik kan het nog altijd niet geloven. Nu het eindelijk zo ver is, is het zo'n ongelooflijk maffe gedachte!!!

Groetjes,
Griet

snoezel
27 June 2008, 10:38
hey griet,

proficiat!
niet verschieten als je predictor zijn resultaat niet zo duidelijk is deze namiddag als nu!
het beste resultaat heb je met ochtendurine... het zou een verschil kunnen geven! k zeg het je maar dat je deze middag niet in paniek raakt.
ben echt heel blij voor je!
je hebt het verdiend. t zal voor de meeste een hart onder de riem zijn!

geniet ervan
snoezel

lady bug
27 June 2008, 13:23
hey Griet; proficiat meid. ik hoop dat ik binnen 2 weken ook zo een goed nieuws kan brengen.

bolleke
27 June 2008, 13:40
Hey Katrientje
Ik maar reeds 22 en mijn vriend 25jaar en we zijn volop bezig aan het proberen.
Maak jullie keuze en sta er ALLEBIJ met 100% achter.
Groetjes Bolleke

L@yla
27 June 2008, 16:01
HOI griet,
EEN HELE DIKKE PROFICIAT!
heel erg leuk voor je,geniet ervan!

layla

Fieke
27 June 2008, 19:28
een hele dikke proficiat Griet!

sterretje
28 June 2008, 11:32
hallo iedereen,
ik word deze zomer 24, en we zijn sinds vorige maand aant proberen.
nog een weekje wachten en dan ga ik weten of we chance hebbe of ni :)
ik heb ontdekt dak hoewel ik int algemeen heel veel geduld heb (ben kleuterleidster) ik nu hiervoor helemaal geen geduld heb..... lol :)

Els
28 June 2008, 11:33
Proficiat Griet!!! Geniet ervan!!

L@yla
28 June 2008, 11:52
hoi sterretje,
ik weet wat je bedoelt, ik heb ook altijd voor alles veel geduld maar voor dit ook nie hoe vlugger hoe liever, ik wil je niet ontmoedigen maar van de 1ste maand al is vroeg, dat gebeurt niet zoveel zei mijn huisarts,en toch ken ik er, een vriendin van mij was na 1 keer al zwanger, dus het kan natuurlijk!
hou ons op de hoogte!:)

ik wens je heel veel succes met het zwanger worden
groeten
layla

sterretje
28 June 2008, 12:37
hey l@yla, ik weet wat je bedoelt, maar ja, je hoopt der tovh op he dat je 1 van de gelukkigen bent die van den eerste keer prijs heeft.
we zullen wel zien, ik doe mijn best der ni te veel aan te denken. :)

Nes
28 June 2008, 15:15
Hey iedereen,

ik vertrek vannacht op reis dus zullen jullie me een maandje niet horen. Zal wel af en toe eens komen piepen als der een ciberclub is. Kan dat niet laten. Ik hoop dat de reis ons deugd zal doen en dat we met 3 terugkomen want anders gaat de medische draaiwinkel aan de gang. 8 maanden probeer is echt wel lang en de hoop zo zwanger te worden neemt alsmaar af. 'T ja, niets aan te doen zeker, zal me der bij moeten neerleggen denk ik. :(

Grts Nes

snoezel
28 June 2008, 18:24
hey nesje,

een hele goeie reis gewenst!
t zal je deugd doen om alles eens van je af te kunnen zetten...
geniet ervan en hopelijk kom je met een klein wondertje naar huis!

groetjes
snoezel

Nes
28 June 2008, 20:54
Merci Snoezel.

Ik duim ondertussen wel voor jullie allemaal;

L@yla
1 July 2008, 20:53
hoi allemaal,
nes: een goede reis en ik duim mee dat julie terugkomen met 3!
sterretje: ik begrijp je hoor ookal wil ik er niet teveel op hopen,ik zou toch ook graag zwanger zijn nu, het is nog maar de 2de maand maar ik verlang er zo naar! maar das is wss bij iedereen zo! het gedacht van binnenkort zwanger te zijn vind ik zo spannend!
heb je al nieuws?

groetjes layla
x
ps: weet iemand of je mag zonnen als je zwanger bent,een vriendin van mij die zwanger is vroeg het mij deze middag maar ik weet er geen antwoord op?

rienemieke
1 July 2008, 23:28
hey
l@la dat wordt ten sterkste afgeraden omdat uw lichaam dan te snel opwarmt en is heel slecht voor het kleintje!

sunshine
2 July 2008, 09:31
Kind en gezin:

Mag ik zonnen tijdens mijn zwangerschap?

Ja. Zonnen is niet echt schadelijk.
Je lichaamstemperatuur kan wel oplopen.
De zon veroorzaakt ook meer pigmentvlekken en spataders.
Je kan makkelijk duizelig worden. Je bloedvaten zetten zich open en je bloeddruk daalt.

Tips:
Blijf uit de zon op het heetst van de dag.
Zon niet te lang. Blijf niet te lang onder de zonnebank.
Koel regelmatig af in zee of in het zwembad.
Bescherm je gezicht met een hoed of zonneklep.
Gebruik een zonnecrème met een hoge beschermingsfactor.

Griet
2 July 2008, 14:33
Hoi iedereen,

Ben hier een tijdje niet meer geweest, dus ff een update. Na mijn positieve test vrijdagmorgen heb ik 's avonds na 't werk nog een predictortest gedaan. Ook deze was duidelijk positief dus daarna gingen m'n man en ik naar de dokter voor een bloedtest. Zaterdag belde de dokter me met de uitslag. M'n HCG waarde stond volgens de dokter goed boven de 1000 en dit wees er op dat ik een 'normale' zwangerschap heb. Blijkbaar heb je bij een lage HCG waarde redelijk wat kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De dokter verzekerde me dat ik hier geen schrik voor hoef te hebben.
Ondertussen ben ik constant verschrikkelijk moe, zelfs na een goede nachtrust word ik moe wakker. En sinds gisteren is er ook wat misselijkheid bijgekomen, (namiddagmisselijkheid ipv ochtendmisselijkheid) gelukkig wel zonder overgeven.
Het besef zwanger te zijn is echt gek, ik luister zoveel harder naar m'n lichaam, ben me ook veel bewuster van alles wat ik lichamelijk voel... De schrik voor een miskraam zit er ook wel goed in om één of andere reden. Ik heb maandag gebeld naar de gynaecoloog om een afspraak te maken. 11 Augustus heb ik m'n eerste afspraak en dat lijkt nog zo verschrikkelijk lang wachten, er kan nog veel gebeuren op 6 weken tijd. Dan ben ik 11 weken en 3 dagen zwanger... Ik vraag me zo vaak af of alles wel goed gaat. Denk dat ik pas echt gerust ga zijn na mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog als ik te horen krijg dat alles in orde is (dat hoop ik toch).
Is deze ongerustheid normaal aan het begin van de (eerste) zwangerschap of ben ik helemaal paranoia?

Groetjes,
Griet

snoezel
2 July 2008, 15:57
hey griet,

de ongerustheid is heel normaal :)
heb ik ook gehad, en ik moet eerlijk toegeven dat dat niet meer over gaat...
je kijkt dan ook uit naar dat kindje in je buik hé :)

we zijn met nog een paar zwangeren onder het onderwerp zwangerschap -> wij zijn zwanger!
anders kan je daar al je probleempjes en vraagjes met ons delen
is ook gemakkelijker voor degene die nog niet zwanger zijn...

lijkt nog een eeuwigheid hé 11 augustus... tegen dan loop ik op mijn laatste dagen :D
maar het zal er rapper zijn dan je denkt hoor. als je je toch zorgen zou maken kan je altijd halverwege die periode nog eens bloed laten trekken en kijken of je hcg goed naar omhoog is gegaan!

groetjes
snoezel

rienemieke
2 July 2008, 15:59
hey griet
die schrik voor miskraam zat er bij mij ook altijd in!
maar daar mag je absoluut niet aandenken!
je mag wel laat naar de gyn gaan vind ik!
ik ben op 5 weken en dan op 9 weken geweest en nu ist ook om de vier weken!
het zal wel allemaal goed komen!

katrientje
3 July 2008, 13:36
hallo, lang geleden dat ik nog hier geweest ben...
Ik moet volgende week dinsdag beginnen met eerste kuur Clomid.
Op den 18de moet ik terug naar gyné om te zien of er een eitje gegroeid is...
Ik verheug me er allemaal niet meer op hoor want op de één of andere manier geloof ik er niet meer in.
xxxxx

lady bug
3 July 2008, 14:42
hey Katrien. de moed zeker niet laten zakken. het komt allemaal wel goed

Griet
3 July 2008, 14:54
Hey Katrien,
De moed erin houden hè. Bij ons heeft Clomid goed z'n werk gedaan dus wie zegt dat het bij jullie niet zou werken? Blijven hopen en afwachten...
Groetjes,
Griet

gizzy
7 August 2008, 16:19
Dag allemaal,

Ik ben een beetje aan het zoeken op google over zwanger worden enzo en toen viel ik op deze site.
Ik zou graag mijn twijfels en gevoels kwijt geraken bij jullie.. Graag jullie mening enzo...

Ik ben 24 jaar, mijn vriend 26 jaar en zijn 6 jaar samen.
We wonen nog niet zo lang samen maar we weten wat we aan elkaar hebben.
Hij is de man met wie ik mijn leven wil delen...

En mijn moederinstinct speelt me parten... Ik wil graag mama worden... Mijn lichaam, hart en geest verlangt naar een klein wonder. HET symbool van onze liefde...

MAAR.... ik ben (nog maar?) 24 jaar en mijn vriend heeft twijfels, hij weet niet goed of we er al zouden aan beginnen of niet. Hij vind het een grote verantwoordelijkheid - hij heeft volgens mij schrik voor zijn vrijheid kwijt te spelen-

Wat raden jullie mij aan? Vinden jullie dat ik nog te jong ben, dat ik mijn vriend moet overtuigen, dat ik het uit men hoofd moet zetten? Ik weet soms echt niet wat doen of denken.

Mijn ma zegt dat dat komt omdat er veel vrienden in mijn omgeving ouders worden... Maar als dit zo plots in jou opkomt en dat je er kriebels van krijgt in je buik dan is dat toch niet omdat " mijn vrienden mama en papa zijn geworden? "

Kunnen jullie mij wat raad geven?

Bedankt!!!
hey katrientje,

Ik denk dat jullie het is allemaal rustig op een rijtje moeten zetten, financieel komt er ook al heel wat bij kijken
en gewoon eens sterk over praten en als je vriend het nog echt niet wilt nog een beetje met wachten en dan als het van beide kanten komt gaat het eens zo goed lukken! want stel je vriend is onzeker en je word toch zwanger dan is het zo een beetje een geforceerde boel ! maar als jullie goed hebben gepraat en je vriend wilt er toch 100% voor gaan dan moet je da natuurlijk zeker doen hé !! veel geluk ! Groetjes xx

gizzy
7 August 2008, 16:22
Goed zo katrien de moed zeker niet laten zakken!

Een goede vriendin van mij heeft die kuur slechts 8 keer moete doen ze was aan de zevende bezig maar haar vriend wou het opgeven maar ze wist precies zo zeker dat die 8ste kuur ging lukken en Bingo ! die 8 ste keer prijs het is nu al een flinke dochter van 2jaar Sienna !
vind ik ook hele mooie naam trouwens

L@yla
7 August 2008, 18:53
dag allemaal!
Katrientje hou de moed erin e!
ik begin nu aan de 4de ronde,had zo een gevoel dat ik zwanger was,6 dagen overtijd en dan toch gisterenavond boem het was daar,god wat haat ik die duivels! ik moet eerst altijd efkes bekomen,normaal ging ik vandaag met een vriendin om een kamertje voor haar kindje gaan kijken maar ik kon niet,had gewoon geen zin om tussen de babyspullen te lopen vandaag is het al weer iets beter! maar ik moet me herpakken want ik voel aan mezelf dat ik er veel te veel mee bezig ben!

vele groetjes
layla

katrientje
8 August 2008, 11:46
Dag Gizzy, L@yla en ook de anderen,

Bedankt voor jullie fijne reacties!
Ik moet zeggen dat ik er minder mee bezig ben dan in het begin.
om nog even te schetsen : ben gestopt met de pil eind februari en ben nog niet zwanger.
Heb eerste kuur Clomid van 50mg achter de rug en heeft niet geholpen
Heb nu net tweede kuur genomen van 100mg en moet woendag 13/8 naar de gyné om te zien of het iets uitgehaald heeft.

Hopelijk is er dan een ei gegroeid en kunnen we oefenen.
Ik wil een beetje de gedachte van " het zal toch niet raak zijn" behouden zodat ik zeker niet té ontgoocheld ga zijn als er niets van gekomen is.

We zullen wel zien wat er komt of niet komt :-)

Ik hou de moed er in, maar probeer er echt niet teveel meer mee bezig te zijn.

Groetjes

Trinity
8 August 2008, 14:26
Hey Katrientje,

Vind ik echt een mooie instelling van je, om er de moed in te houden maar toch niet te veel mee bezig proberen te zijn. Ik weet dat dat imens moeilijk is, maar wel het beste dat je kan doen. Heb verhalen gehoord van mensen die lang probeerden zwanger te worden, maar lukte niet en daarom besloten te adopteren.........en wanneer ze hun kindje hadden en al die stress weg was, boem, natuurlijk zwanger :-)
Daarom probeer ik me er ook niet te veel op te fixeren, hoewel dat imens moeilijk is, want ben zo bang dat het voor ons ook niet makkelijk gaat worden om zwanger te geraken.

katrientje
8 August 2008, 16:00
Waarom denk je dat jullie niet makkelijk zwanger zullen worden?

Goetjes

Trinity
8 August 2008, 16:51
lange cyclus, dus minder kansen. Hoop dat dit komt door het ontpillen, maar het runt een beetje in de familie. Mijn zus heeft daar ook heel sterk mee te kampen, bij haar blijven die soms maanden weg. Ben bovendien geregeld in het buitenland voor het werk en mijn vriend is onlangs geopereerd aan zijn testikel. Hij had (al heel lang) een waterophoping, en met die te verwijderen zag de dokter dat die testikel kleiner is dan normaal en mogelijk niet functioneel. Dus nu moeten we zijn vruchtbaarheid laten testen, gelukkig heeft men ons wel laten weten dat voor veel mannen één testikel voldoende kan zijn :-)
Ach, ik denk dat ik gewoon een zwanger-worden-dipje heb. De teleurstelling is telkens zo groot, en sinds dat we proberen heeft het lot ons niet echt meegezeten :-). Maar sinds mijn laatste menstruatie konden we er weer volop voor gaan.......nu dus hopen dat ze voorgoed wegblijven he. Normaal zou ik ze rond de 14e augustus moeten doorkrijgen, maar had reeds dinsdag een vreemd gevoel en pijn dat mij doet vermoeden dat het mijn eisprong was........I hope so.

katrientje
8 August 2008, 20:15
Ik hoop het ook!
De gyné zal alles doen om jullie te helpen hoor!
Dus nog niet direct ongerust zijn

grtjs

katrientje
13 August 2008, 10:46
iK heb om 11u30 een afspraak bij de gyné, ben benieuwd of hij me positief nieuws kan geven. ( ei gegroeid )

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Duimen dus!

xxxx

lady bug
13 August 2008, 11:48
hopelijk heb je goed nieuws vor ons Katrientje

katrientje
13 August 2008, 12:49
NIKS
helemaal NIKS

geen enkel ei

op naar de 150mg

Godverd..... he

lady bug
13 August 2008, 13:23
das minder goed nieuws. laat ons hopen dat de volgende kuur wel werkt
succes

Lady bug

snoezel
13 August 2008, 21:29
ai katrientje,
das minder hé!
hopelijk lukt het volgende keer wel!

groetjes
snoezel en kobe

katrientje
26 August 2008, 13:18
Ik ben gisteren naar de acupuncturist geweest...
Ik heb een hele vragenlijst moeten invullen van of ik vaak hoofdpijn had tot sexuele problemen.
Ik heb bijna overal "neen" ingevuld omdat ik eigenlijk geen klachten heb buiten dat ik geen eisprong heb...
Hij heeft eens aan mijn beide polsen gevoeld en ik moest hem ook mijn tong laten zien. Blijkbaar kunnen ze daarop zien of je bepaalde problemen hebt met je organen. Maar dat zag er allemaal goed uit.

Hij ging toch proberen om mij te helpen want volgens hem zijn mijn eistokken geblokeerd.
Hij heeft enkele naalden in mijn voeten gestoken en ook in mijn onderbuik, en ééntje in mijn pols. Heb zo een 20 min gelegen en dan heb ik mij op mijn buik moeten leggen en heb ik nog enkele naalden in mijn rug gekregen.

Klinkt misschien raar, maar ik voelde precies lichte steekjes in mijn eistokken... Raar e?
Ik vond het alleszins heel ontspannend! Voelde me veel beter achteraf en heb een goede nachtrust gehad..

Nu moet ik binnen 2 weken terug gaan. Ik vroeg hem of ik die Clomid 150mg nog mocht pakken en hij zei dat dat in combinatie met acupunctuur heel goed zou zijn.

We zullen wel zien zeker? Ik moet nu één van dees dagen mijn regels krijgen en dan zou ik terug moeten starten met Clomid.

Groetjes!

Avellana
26 August 2008, 14:30
wel katrientje
ik hoop voor jou dat het werkt!
was waarschijnlijk een aangename ervaring?
alhoewel, voel je die naalden dan?

groetjes!

katrientje
26 August 2008, 15:51
Hoi Avellana,

Het was een aangename verassing ja... ik moet enkel zeggen dat daar veel lawaai is, dus je kan je moeilijk ontspannen...
Die naalden voel je wel ja, maar echt pijn doet het niet...
Ik hoop ook echt dat het mag lukken!

Groetjes!

Mrs O.
26 August 2008, 16:20
Hey katrientje

net even tijd genomen om je berichtjes grondig te lezen, ik wens je veel succes met je behandeling...(zowel clomid als acc)
Ben tijdje terug ook met accupunctuur behandeld geweest (wel vr iets anders) en het heeft echt geholpen...
Ik duim vollenbak voor jou !!!

xxx

katrientje
29 August 2008, 13:51
Morgen start ik met laatste dosid Clomid. ( 150 mg ) en ik probeer het dus te combineren met acupunctuur.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het nu wel mag lukken, ik zie dat echt niet zitten om hormonen te spuiten.... maar natuurlijk als je een kindje wil, doe je alles e...

Succes nog aan iedereen
xxx

L@yla
29 August 2008, 16:28
hoi katrientje!
Ik hoop ook voor jou dat het mag lukken!ik duim mee
gr layla

L@yla
29 August 2008, 17:08
hier ben ik dan nog een keertje!
kan iemand me helpen of beetje raad geven?
ik zou 3/9 ongesteld moeten worden, maar heb al een week zo pijnscheuten in mijn onderbuik en sinds vandaag pijn in mijn bekken of lies k weet niet juist wat daar zit,dom van mij:)
ik weet k zou niet teveel mogen hopen,maar kan het niet laten zou het iets kunnen zijn of herkent niemand dit?
gr
layla

Nes
29 August 2008, 17:21
Oei layla, ik weet het niet hoor, ik heb niets gevoeld toen, zou het je eisprong niet kunnen zijn?

L@yla
29 August 2008, 19:11
hoi nes,
nee de eisprong die was de 20ste heb hem heel goed gevoeld,ik weet het ook niet goed,mijn lichaam is me beetje voor de zot aant houden denk ik,beste is wss dat ik wacht maar al dat wachten pff ik vind dat zo lastig wil zo graag een klein boeleke in mij!

gr en bedankt voor je antwoord
layla

katrientje
3 September 2008, 09:45
Hoi Hoi allemaal,

Hopelijk alles goed met jullie?
Ik ben aan men derde dosis Clomid begonnen ( 150 mg - vandaag laatste dag gepakt ) en moet maandag eerst naar acupunctuur en dinsdag naar gyné voor follikelmeting. Ik ben es benieuwd of het iets uitgehaald heeft...
Ik moet zeggen dat ik met deze hoge dosis niet zoveel bijwerkingen heb gehad zoals met de vorige dosis.
Ik hoop echt dat er een eitje gegroeid is.... hoop doet leven e :-)

Groetjes aan iedereen!

Katrien

Laurence
3 September 2008, 09:49
We duimen voor je Katrientje

katrientje
3 September 2008, 22:13
bedankt Laurence.
Ik hoop zelfs dat je voor mij zwanger kan worden want ook al ken ik je niet, je verdient het!

xxx

L@yla
3 September 2008, 23:24
hoi,
katrientje ik duim voor je mee en hoop dat het voor jou ook vlug lukt want je bent ook al even bezig zie ik!
en laurence: beginnen julie er al weer aan,wat fijn,ik hoop dat je vlug prijs hebt en dat alles dan super in orde is! ik duim mee!
en dan een vraagje,hoe kan ik die banner aanpassen?

GR
LAYLA

mini
4 September 2008, 16:58
gewoon trg naar de site gaan en een nieuwe aanmaken ;)

veerle
4 September 2008, 19:40
hoi dames

ik heb s een vraagje :) ik lees heel vaak hier dat er sommige zijn met een heel lang cyclus,
ik ben eind mei gestopt met de pil en heb in juni en juli op exact de 28e dag mijn regels gehad
nu in augustus was het op de 24e dag? Dus kan ik wel zeggen dat mijn cyclus redelijk regelmatig is
(dat was ook zo voor ik met de pil begon). Heb ik dan meer kans om zwanger te worden dan iemand
met een lange of onregelmatige cyclus of maakt dat helemaal niks uit???

L@yla
4 September 2008, 19:45
hoi veerle,
ik heb ook altijd een cyclus van 28 dagen en voel ook altijd mijn eisprong, dus volgens mij is het wel zo dat het daardoor wel iets gemakkelijk word,niet bepaald om zwanger te worden, maar daardoor kan je ook altijd goed weten wnn de eisprong is,
zo denk ik toch,maar ik kan mis zijn

gr
layla

Laurence
5 September 2008, 11:28
Als je cyclus regelmatig is het inderdaad makkelijker om uit te rekenen wanneer je zwanger kan worden dan als je cyclus onregelmatig is.
Maar mijn cyclus was onregelmatig, en toch van de eerste keer zwanger. Maar daar moet je geluk mee hebben.

Bedankt Katrientje
En L@yla, wij wachten nog op de uitslag van de vruchtwaterpunctie, placenta en autopsie en als daar alles goed is beginnen we er terug aan. Het was zo leuk om zwanger te zijn, en je buik te zien groeien (heb wel veel striemen ondanks alle olie die ik erop heb gevreven) en telkens je baby op het kleine schermpje te zien.
Als alles goed gaat beginnen we er volgende maand terug aan. Mijn man en ik kunnen haast niet wachten.

veerle
8 September 2008, 17:19
hoi dames,

ik heb een 2 tal weken net mijn regels gehad maar, nu heb ik deze week al enkele
dagen zo een gevoel in mijn buik alsof mijn regels weer moeten komen :s
Het zijn geen constante hevige pijnen maar gewoon zo rechts in mijn onderbuik voel
ik regelmatig een steekje (moeilijk te beschrijven)
Wat kan dat zijn?? Moet ik me zorgen maken??
Help :)

groetjes veerle

Nes
8 September 2008, 18:10
Veerle, volgens mijn is het van je eisprong. ik had altijd mijn eisprong rond dag 15. Dus moest ik van jou zijn, zou ik toch maar klussen ;)

Succes.

katrientje
9 September 2008, 08:59
Ik moet om 11u45 naar ge gyné. Ik hoop echt dat ze positief nieuws heeft hoor... anders zakt de moed me in de schoenen...

@ Lady Bug : fantastisch dat alles ok is!

L@yla
9 September 2008, 12:05
laurence,
ik hoop voor julie dat alles in orde is en julie vlug weer groen licht krijgen,ik duim dan ook mee dat je vlug weer zwanger bent!
ik kan me goed voorstellen dat zwanger zijn zalig is,ik verlang er ook naar maar het komt wel he

gr
layla

katrientje
9 September 2008, 12:13
weer niks.... géén enkel ei...
worden nu doorgestuurd....

Mrs O.
9 September 2008, 12:25
oh sorry katrientje, moet echt ontgoocheling zijn voor jou.... probeer de moed niet te verliezen

dikke knuffel
x

annelies

Laurence
9 September 2008, 13:04
De moed niet verliezen Katrientje.

Ik vind het heel spijtig voor jou.

Dikke knuffel

katrientje
9 September 2008, 14:32
volgende week dinsdag moet mijn vriend een staal van zijn zaad binnenbrengen en op 8/10 hebben we een afspraak in het fertiliteitscentrum.

Bedankt voor de steun, het wordt me nu echt even teveel...

lady bug
9 September 2008, 14:40
katrientje: ik vind het echt zo erg voor je. maar geef zeker de moed niet op en blijf er over praten. zeker met je partner. het komt allemaal wel goed.

succes en sterkte

Lady Bug

veerle
9 September 2008, 17:06
Hoi Katrientje,

Heel veel sterkte en moed!!!
Maar je moet maar denken het is er allemaal om jullie te helpen!!

Dikke kus!!!
xxx

lotjen
9 September 2008, 17:09
O neen Katrientje,
het spijt me zo voor je!!!
Veel sterkte,en hopelijk kunnen ze jullie snel helpen!!!
Veel succes meiske!
Veel liefs Lotte

Fieke
9 September 2008, 17:45
Dag Katrien,

spijtig dit te moeten horen!
Neem je een grote dosis clomid?
Ik moet ook een zware dosis nemen en veel pilletjes, maar ja,
int begin is het wat zoeken waar je lichaam op reageert!

Ik had eerst een afspraak bij een specialist, die is dan afgebeld,
dan maak ik een nieuwe afspraak en nu moet ik ze afzeggen,
ik zit wss met nierstenen, en moet daarvoor eerst naar een radioloog,
en pas dan na die echo krijg ik groen licht of niet of ik terug mag starten!

Tis toch erg eh, maar ik begrijp dat je soms de moed laat zakken!
In elk geval weet dat je niet alleen bent!
Wij zijn nu ook al 18 maand bezig! Dus als je je hartje wil luchten...

L@yla
9 September 2008, 18:21
katrientje
wat jammer voor je ik hoop dat je nu vlug weet wat er scheelt en dat het allemaal meevalt en je dan binnenkort zwanger mag zijn,het moet idd zwaar zijn!
ik wens je heel veel moed en sterkte!
gr
layla