Volledige versie bekijken : Nog eentje?
lotjen
22 July 2011, 22:34
Jaja,ik hier weer,nu en dan komt die vraag toch weer bij me boven :)
Ik twijfel enorm over een derde spruitje,ook omdat ik echt méér dan mn handen vol heb met onze kleine spoken,nu Lowie ook loopt hebben we echt handen en voeten tekort...
We starten in oktober een broodjeszaak (jippie),en volgend jaar (26 mei 2012) trouwen we. En mn vriend zou graag volgende zomer aan een derde beginnen.
En ik ga eerlijk zeggen,de laatste 4 à 5 maanden,heb ik echt niet meer dat gevoel dat ik een derde wil...
Steven zegt dat dat gevoel wel terugkomt (uhu),maar ik ben eigenlijk echt gelukkig hoe het nu is.
En niet dat alleen,maar zo terug zwanger zijn (mn gewicht zit nu eindelijk weer goed),een bevalling en dan terug in de pampers,héél de reis,waar ik nu wel van geniet hoor,maar nog eens,dat hoeft eigenlijk niet meer...
Ik vrees alleen dat neen hier niet zo in goeie aarde zal vallen,want we hebben altijd gesproken over 3 en soms zelfs 4 kindjes,maar ik zie me dat eigenlijk gewoon niet bol te werken. Terwijl mn vriend nu al luidop droomt van nog eentje of twee erbij...
Nog dames die ook dit gevoel hebben?
dorien_951
22 July 2011, 23:27
Binnen enkele jaren kan je al een ander idee hebben.
Ze hoeven niet percé direct achter elkaar te komen.
snoezel
23 July 2011, 08:02
ik zou er ook niet teveel over piekeren hoor.
ik vind het hier voor de moment ook weer hard zoeken.
zo eentje dat loopt en overal ineens mee aankan is toch weer een hele aanpassing hé.
vooral ook naar kobe toe. die was gewoon dat zijn zus nergens aankon en dat hij zo'n beetje de baas was... t geeft hier dus geregeld al eens ruzie en mama mag dan scheidsrechter spelen hé.
hier heeft het ook nog een tijdje gekriebeld voor een derde. binnen een jaar of vier, vijf, ...
maar ik probeer er nu allemaal niet meer mee bezig te zijn. maar ik denk dat het typisch vrouwelijk is om het allemaal al te willen weten.
mijn gevoel hier zegt nu dat het goed is met twee en binnen een jaar of vier voor pleegzorg te gaan. maar ik pin me nergens meer op vast (probeer ik toch)
we zien wel wat de toekomst brengt hé :)
laat eerst je zaak nu maar starten.
je zal het al druk genoeg krijgen :)
en de rest volgt wel
groetjes
snoezel
Gewoon doen wat je hart je ingeeft. En als je je er niet klaar voor voelt, waarom zou je dan niet nog even wachten? Een kindje maak je tenslotte met twee en niet voor een ander plezier te doen, om het zo eventjes te stellen.
En idd, je hebt precies al genoeg dingen om je heen te doen. Dus is het zeer begrijpelijk dat je dat eventjes niet ziet zitten.
Geniet maar van je gezinnetje nu en de tijd zal wel raad brengen (goh, wat voel ik me plots oud met die uitdrukking :D )
Mientje
23 July 2011, 22:57
Ik volg de rest.
Als iemand vroeg hoeveel kindjes we wilden, zeiden we steeds 2 maar dat ik het toch kind per kind wou bekijken. Je weet toch nooit hoe het loopt. We hebben het hier steeds over 2 kindjes gehad maar toen ik zwanger was van Sep kwam het soms ter sprake van een derde. Normaal blijft het met 2 maar we sluiten het nog niet 100% uit. We gaan kijken hoe het loopt met deze 2 bengels.
Ik denk dat het idd moeilijker wordt naarmate ze groter en zelfstandiger worden om dan opnieuw aan een kleintje te beginnen. En je moet je er natuurlijk alle 2 goed bij voelen.
Machteld
26 July 2011, 15:03
Ik denk dat je idd kind per kind moet kijken. Als jij nu het gevoel hebt dat het even genoeg is, dan is't zo. je bent ook met zoveel andere zaken bezig he die best veel energie vragen. het zou toch fijner zijn als je ten volle kan genieten van een eventueel derde kindje.
Ik zou er niet te veel over piekeren, mss komt het verlangen vanzelf weer terug. indien niet, denk ik toch dat je er met je man moet kunnen over praten. Tis nu niet dat je een paar oorbellen koopt e.
Maar ik begrijp het wel ze: wij zeggen ook al heel ons relatie dat we er drie willen. als ik nu zou zeggen dat ik er maar twee wil, zou hij toch ook niet zo heel blij zijn...
Binnen een jaar kan er veel veranderen e. Lowie al weer wat ouder en minder overal aanzitten zodat jij minder stress hebt...;)
Ik hou men hart ook een beetje vast voor Lode. dat venteke is zo curieus en ik weet nu al dat die niet uit de kasten ga kunnen blijven...:D
snoezel
29 July 2011, 10:55
Maar ik begrijp het wel ze: wij zeggen ook al heel ons relatie dat we er drie willen. als ik nu zou zeggen dat ik er maar twee wil, zou hij toch ook niet zo heel blij zijn...
stoute!!! zo liegen tegen ons :D
eigenlijk zou ik je een verwittiging moeten geven hé!
je mag niet liegen hé!
maar ben wel heel blij voor je hoor :p
Machteld
29 July 2011, 10:57
Das toch niet liegen???
Ni zo abnormaal dat men ventje nu niet zou blij zijn als ik zou zeggen dat ik er maar twee wil toch? :D
snoezel
29 July 2011, 10:58
:D neen, daar is het al wat te laat voor hé.
Machteld
29 July 2011, 11:00
Idd - maar ook absoluut niet aan de orde dus...;)
Oh boy, drie kindjes - het moet toch nog wat bezinken hoor, ook al wouden we het héél graag!
boeleke2704
29 July 2011, 12:00
Jaja, spannend Machteld!!! 3 kindjes :)
Chapeau!! Maar je gaat dat prima doen!! (je hebt al 2x kunnen oefenen hè ;) )
snoezel
29 July 2011, 12:48
ons om zegt altijd dat ze de stap van 1 naar 2 groter vond dan van 2 naar 3
die gaan mee in den hoop op, zegt ze dan zo mooi :D
boeleke2704
29 July 2011, 12:52
Awel, dat heb ik ook al vaak gehoord.
Machteld zal het ons binnen enkele maanden kunnen zeggen :)
(niet dat ik plannen heb hoor...)
Machteld
29 July 2011, 13:25
We zien wel he...:)
Zoals steeds zal het weer wennen worden aan dat nieuwe dropje in huis en zal het weer met heel het gezin een nieuw ritme zoeken worden.
als nummer drie is zoals Mare en lode dan komt dat dik in orde!!! ;)
Ja, dat van 2 naar 3 had ik ook al gehoord.
@Machteld: proficiat! Wist helemaal niet dat je terug zwanger was! Geweldig! Wanneer ben je uitgeteld? Maar zal het anders wel in het lijstje met de zwangeren zien... :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.