PDA

Volledige versie bekijken : Hoe leggen jullie je kleintje te slapen?

Saar
21 July 2011, 11:43
Ik vroeg me af hoe jullie je kleintje te slapen leggen!
Ons Mila is een serieuze vroet en slaapt sinds ze 2 maand oud is in een slaapzak.
Nu slaapt ze nog steeds in een slaapzak en leg ik ze nog vast met een laken of deken (afhankelijk van hoe warm het is).
De laatste week vind ik ze weer in alle mogelijke posities in haar bed, meestal horizontaal en haar beentjes liggen dan in een bocht want madammeke past zo ni in haar bed. :D
Maar doordat ze zo hard woelt, wordt ze 's nachts weer enkele keren wakker. Meeste duurt het gehuil amper 1 min maar mama is natuurlijk wel klaarwakker en de papa snurkt lekker verder! :(
Ik weet niet wat k moet doen, ze gewoon in bedje leggen met enkel slaapzak, wat met dit weer geen probleem is en gewoon afwachten wat ze doet of zou ik haar vastleggen, en eventueel haar slaapzak vanachter in haar bedje tussen laken en matras steken ofwat?

Twinkel
21 July 2011, 11:46
Tibo die wroet zich ook verloren. Die ligt momenteel in een body met een dekentje. Meestal tegen da wij gaan slapen ligt hij op zijn dekentje. Leg het dan terug over hem. We horen die 's nachts eigenlijk bijna nooit.

Saar
21 July 2011, 11:53
Normaal horen we ons Mila 's nachts ook niet, maar de laatste week durft ze 1 à 2 keer wakker worden.. Kan ook zijn dat het komt dat er weer iets zit aan te komen hoor! Maar merk dat als ze 's nachts wakker wordt, ik ze 's morgens maar in een rare positie vind!

_liesje_
21 July 2011, 12:24
Hey Saar,
Eben is ook zon echte woeler. Niet te doen! Daarmee dat hij ook nog steeds in een slaapzak ligt, anders ligt dat ventje veel te bloot. :) we hebben wel zomer en winter slaapzak.
Hij kan af en toe ook eens wakker worden, ale, wakker is dan meestal zo een keertje jammeren, hem omdraaien en terug verder slapen.
Xxx

Coconutjah
21 July 2011, 13:21
Hier gewoon in de pyama met een dekbedje over hem..hij ligt er ook veel op en ziet alle hoeken van zijn bed maar als hij het echt te koud krijgt kruipt hij vreemd genoeg zelf terug onder zijn deken,grappig om zien(babyfoon met camera) :) maar dat zal jou meisje nog niet knn vreesk dan zou ik ook zeggen slaapzak, vastmaken zou ik persoonlijk niet doen, gaat ze niet leuk vinden denk k..

Jesterke*
21 July 2011, 14:05
Hier gewoon pyama met nu een zomerslaapzak

sann
21 July 2011, 14:17
ja hier ook zomerslaapzak ik leg er meestal nog een lakentje over maar vaak ligt hij daar gewoon op ipv onder na een tijdje. Hier ook eentje die nogal draait en keert.
Nu zijn bedje terug plat staat vind ik dat niet zo heel erg.
Door de slaapzak heeft hij het dan toch warm genoeg.

snoezel
21 July 2011, 14:22
kobe heeft tot als hij naar zijn groot bed ging ook in een slaapzak gelegen.
en nu heb ik dikwijls spijt dat ze dat niet in grotere maten hebben ook :s
deze winter ben ik hem dikwijls terug kunnen gaan onderstoppen.

ons diede ligt ook in een slaapzak.
die woezelt ook wel heel haar bed rond maar heeft er weinig last van.
we vonden ze nu al weken aan een stuk omgekeerd in haar bed, sinds een paar dagen leggen we ze nu dus omgekeerd in haar bed en blijft ze liggen :)

sunshine
21 July 2011, 18:20
Vanaf wanneer mag je een donsdeken gebruiken? Tuur ligt ook nog in slaapzak, maar begint die nu uit te doen, maar ik durf nog niet goed iets anders doen. Ik heb dan schrik als het 's nachts donker is dat hij er niet van onder kan. Hij is ook helemaal niet gewoon om met iets op hem te slapen...

Saar
21 July 2011, 19:19
Ik maak haar slaapzak ook niet echt vast hoor. Ze heeft een slaapzak van 90cm aan en ze is maar een klein fijn ding en heeft dus heel veel plaats over. Ik durf nu het einde van de slaapzak tussen haar matras en bedje steken, maar dit duurt niet lang want ze wroet het gewoon los.. Wel ligt ze nog onder een lakentje, maar daar wriemelt ze zich soms onderuit..
Nu ligt ze weer onder een lakentje in bed, ga morgen eens proberen ze zonder lakentje erin te leggen, enkel met haar slaapzak en eens zien wat dat geeft! Veel andere keus zal ik niet hebben vrees k!

lotje
21 July 2011, 19:41
Luana heeft altijd vanaf haar eerste dag thuis onder een donsdeken geslapen, ze is da dus goed gewoon

Trinity
21 July 2011, 20:18
Tibeau slaapt al een dik half jaar met donsdeken. Zelfs als het snikheet is, als ik die dons uit zijn bed neem is het circus. Meestal slaapt hij er op, maar dat is nu geen probleem want het is toch warm genoeg.

janneman
21 July 2011, 20:57
pff hier ook zo'n wroeterke!:) en elke nacht wakker en wenen!!! ben het wel beu! hij zit met zijn voeten en tegen de spijlen,en ik denk dat zijn bed te smal is......ma ja een peuterbed of groot bed is nog veel te vroeg hé!SLAAPZAK HELPT NIET

tips??

Coconutjah
21 July 2011, 21:21
Haha Trinity, tzelfde hier :)

Sweetdreams1987
22 July 2011, 00:09
Hey ,

hier is het ook geruime tijd gewoon een pyjama met een dekentje.
Hij is ook nogal ne wroeter en heeft het precies nodig om zich " vrij " te kunnen voelen + hij zweet nogal snel.
Gewoonlijk leggen we hem gewoon in bed zonder een dekentje en leggen we die er pas op als wij gaan slapen. Zo zijn we zeker dat hij het meeste van de nacht ondergedekt is :D

sunshine
22 July 2011, 09:37
Ik ga hem dan ook eens een donsdeken kopen en hem een overtrek laten kiezen :D, denk dat ik dan ook eentje ga hebben die het niet gaat willen lossen, zelfs al is het warm. Hij knuffelt veel te graag met dekentjes :D

boeleke2704
22 July 2011, 12:04
Hier ook een wroetertje, de posities waarin ik hem al heb aangetroffen... Hilarisch soms!!

Hij werd er ook een tijdje wakker van. Maar ik heb dat eigenlijk genegeerd zodat hij leerde om zichzelf terug in slaap te krijgen dan 's nachts. En eigenlijk was dat na een goeie week dan ook voorbij.
Hij jammert eens, ik hoor hem dan ook soms wel eens 'boenken' tegen zijn voeteinde of zo, maar na 2 minuutjes is alles weer rustig.

Idd, je wordt er even van wakker, maar ook ik heb geleerd snel weer in te slapen ;)

Veel meer is er vrees ik niet.
Tenzij je ze echt gaat fixeren natuurlijk wat niet echt de bedoeling is hè, denk ik.

Kan ze haar tutje terugvinden 's nachts?
Dat helpt wel om zelf weer in te slapen hè.
Henri heeft 2 tutjes die aan een knuffeldoekje hangen, zo vindt hij ze makkelijk terug.

dorien_951
22 July 2011, 13:06
Victor ligt van dag 1 in een slaapzak op zijn buikje.
Hij wroet ook serieus maar ik wil zijn nachtrust niet belemmeren door hem te bakenen. Ik heb ook graag veel bewegingsruimte.

Saar
22 July 2011, 19:49
Boeleke,

Ons Mila is geen tuttermie, al maar goed! Ze heeft een tutje in haar bedje ligge, maar dat dient enkel om tegen de spijlen van haar bedje te slaan!
Ze heeft sinds enkele dagen een beer mee in haar bedje liggen.

Ik heb ze gisteren zonder deken in bedje gelegd, enkel haar slaapzak aan. En deze morgen lag ze nog hoe ik haar erin gelegd had! :D
Ik ga het zo nu een tijdje proberen en dan zien we wel!

lotje
22 July 2011, 20:01
ik ga hier de slaapzak afschaffen!! elke dag doet ze die uit, ze weet gewoon hoe het werkt met die tiret en tis uit!!! keb nu gewoon bang da ze uit haar bedje gaat klimmen, met slaapzak aan is da moeilijk maar nu zonder...

chientje
23 July 2011, 20:35
hey meid,

ik leg Gitte ook met slaapzak, pyama en bodyke in bed (koude kamer) en dan leg ik het dekentje licht over haar.
Ik heb maar schrik dat ze met haar voeten tussen spalkjes geraakt.

Ik vind ze hier ook steeds terug, omgedraaid in bed (op haar buik, ik leg ze op haar rugje in bed) en haar poep in de lucht hihi :)

janneman
24 July 2011, 09:17
pff hier gaat slapen verschrikkelijk slecht.....al eigenlijk een paar maanden......begonnen met in zieknhuis te liggen....dan 8 tanden tegelijk.....en ja ik geef toe toen hij zo ziek was heeft hij veel tussen mama en papa mogen slapen......gaan slapen valt redelijk mee(buiten gisteren.....1.5 uur geduurd!!!)maar 's nachts rond 3-4 uur is hij daar,wenen wenen.....nachtmerries???? Of ik had misschien ook al gedacht dat volle melk misschien moeilijk verteerd 's avonds???? (REFLUX)
Ik ga misschien beter terug nan geven 's avonds.......

sunshine
24 July 2011, 10:16
Hoe oud is Tuur nu? Zit hij in een sprongetje?

janneman
24 July 2011, 11:23
tuur is 13.5 maand

Jess
24 July 2011, 20:13
Dan zou het wel eens een sprongetje kunnen zijn!!!
Mathis drinkt hier ook volle melk en we merken daar eigenlijk niets aan, maar ja bij iedereen anders é!
Je kan eens proberen terug de oude melk te geven en kijken hoe hij slaapt. Zijn jullie direct naar volle melk overgegaan?
Wij hebben dat geleidelijk gedaan, eerst 1/2 groeimelk 1/2 volle melk en zo verder de groeimelk afbouwen om een volledige fles volle melk te hebben.

janneman
24 July 2011, 20:22
ja wij zijn direct overgegaan op volle melk....nu heeft hij nan pro 3 gedronken en hij slaapt......hopelijk voor de hele nacht :)

snoezel
25 July 2011, 09:40
op 1 fles kan je dat meestal niet zien hoor.
dat heeft altijd allemaal eventjes nodig om uit het lichaam te geraken.
hoop dat het voor jullie de oplossing is...

janneman
25 July 2011, 09:42
pfffff te vroeg geroepen!!! inderdaad hij zal nog moeten wennen....maar twas weer wenen wenen.....heb hem laten wenen voor 20 min.....maar niks en we zittten in app. dus.........:(
moest dit een sprongeteje zijn dan duurt die wel heel lang....

_liesje_
25 July 2011, 09:52
@janneman: wij zitten ook op een appartement, en de buren heb ook al laten vallen dat ze eben meer horen dan vroeger. Niets van aantrekken!!!
Ik hoop dat hij snel weer wat beter slaapt, maar idd dat sprongetje is best wel een vervelend, komt ook snel op het vorige dacht ik. Daarmee dat het zo lang lijkt mss..

janneman
25 July 2011, 10:15
tja ik weet het, maar ze zijn niet zo kind gezind......ik hoop echt dat dit sprongetje snel voor bij is.....tis echt zo van : mama mag niet weg gaan.........