Volledige versie bekijken : Vermageren
Lottebol
10 February 2009, 19:58
Hoi!
In één van de onderwerpen gaat het over vermageren. Ik heb zelf ook teveel kilo's zitten en wil daar echt iets aan doen. Ik doe normaal veel sport, maar door mijn blessures zal dat nu 6 weken niet het geval zijn. Verder denk ik eraan eens bij de Weight Watchers langs te gaan. Iemand ervaring mee?
Andere tips?
Lottebol xxx
Nala'tje
10 February 2009, 20:01
hey lottebol,
ikzelf heb met weightwatchers geen ervaring, maar al heel veel goeds over gehoord!
ik ben 2jaar geleden met de hulp van een dietiste 10kg afgevallen, supertrots, gestopt met de dietiste en er 15 weer bijgekomen.
ik mag ook niet sporten omwille van nek, rug, schouder en knieproblemen.
nu had ik het goede voornemen om vanaf dit jaar terug te beginnen, maar dat zal dus moeten wachten tot ons babietje er is :)
groetjes, nala
Sweetdreams1987
10 February 2009, 21:37
Hey Lottebol.
Ik ben zelf ook bezig met meer op mijn lijn te letten ( soms lukt het wel niet maar ja rome is ni op 1 dag gebouwd é ! )
Ben zelf ook bezig met Weight Watchers,
maar ik doe dit wel thuis.
Ik ben momenteel toch al 2 kilo kwijt op anderhalve week
Te veel afvallen is ook niet goed want na een tijd heb je een periode dat je bijna niets afvalt en dan beginnen de meeste mensen trg met snoepen ...
Ik doe thuis ook Zumba samen met een vriendin van mij, dit proberen we toch 3 keer per week samen te doen.
Heel vermoeiend maar wel tof vind ik persoonlijk.
-x-
Koke
10 February 2009, 23:19
Hoi Lottebol,
Ik heb een 5-tal jaren geleden ook Weight Watchers gedaan en ging van 89kg naar 69kg (tot zelfs 65kg tijdens mijn examens...van de stress dus)
Jammer genoeg ben ik terug veel bijgekomen, maar dat lag eigenlijk volledig aan mezelf!
Nu ben ik op mezelf terug aan het dieten en ben al terug 7kg kwijt. Gewoon gezond eten, weinig tot niet snoepen en veel bewegen. Ik heb wel het voordeel dat ik een vrij actieve job heb.
snoezel
11 February 2009, 07:51
hier zo'n tweestrijd.
ik zou wel graag wat minder wegen maar voor de moment moet ik er niet teveel naar kijken...
t is te zeggen, ik mag nu wel niet alle dagen cola drinken en chips eten maar drink wel graag mijn chocomelkje en zo :)
heb schrik dat als ik er 1 keer mee begin het voor de rest van mijn leven zal zijn of dat ze er achteraf gewoon dubbel en dik bij komen.
heb nu een bmi van iets boven de 25 dus al bij al nog geen echt ramp denk ik dan maar :)
Miek
11 February 2009, 08:00
Ik heb 2 jaar geleden voor onze trouw een paar maanden bodystyling gedaan, in combinatie met het start-to-run programma. Op 3 maanden tijd was ik bijna 15 kg kwijt. Groot succes en het programma viel heel goed mee. Ik heb nooit het gevoel gehad op dieet te staan omdat ik toch nog lekkere dingen mocht eten. En omdat je bijna de hele dag door kleine dingen eet heb je nooit echt trek in iets...
Het joggen viel ook mee omdat ik samen met een vriendin ging joggen. Spijtig genoeg verhuisde die kort na onze trouw en het joggen verwaterde heel snel...
Ik ben van plan na m'n zwangerschap wel terug naar de bodystyling te gaan, maar niet zolang ik borstvoeding geef.
Trinity
11 February 2009, 09:21
Ik heb over de 70 gewogen en ben 1m61, maar tijdens een zware depressie zijn er ca. 16 afgevlogen (helpt wel om er bovenop te komen hehe). En nu, alle tot juist voor de zwangerschap, misschien een 8 kilotjes te veel, maar trek er mij niet veel van aan. Heb een ongelooflijke hekel aan vermageren. Zolang je niet onnodig ongezond leeft wat betreft voeding en beweging, zou ik me geen zorgen maken, tenzij de arts iets anders zegt.
Mrs O.
11 February 2009, 09:46
Ik heb tot een 5 tal jaar geleden gesport, waarvan tot mijn 20ste vrij intensief... Woog toen altijd vanachter id 60 vr een 1m66 dus da was wel ok...
Tot ik nr unif vertrok, mij volkapte met liters bier :) én amper nog ging sporten... that is wen the expanding began... lol...
Na veel gewichtschommelingen weeg ik nu het meeste ooit :(... 30 kilo teveel voor mijn lengte... 2007 was rampjaar vr mij en heb mijn toevlucht gezocht in veel veel eten (ben emo-eater) en ih weekend id pintjes... en tot op vandaag heb ik nog geen zin gehad er iets aan te doen...
Ik ben nr Weight watchers geweest aantal jaren terug, en dat ging goed... tot de zomer eraan kwam en Annelies vd ene bbq nr de andere trok en haar wekelijkse afspraakjes met de andere diëters liet schieten :)...
Mr als je het echt volgt (punten tellen, variatie in voeding, etc...) helpt het wel !!!
Ik heb ook al gedieet via accupunctuur (gekoppeld aan een dieet) - dikke zever...
Ik ben ook al bij gewone dietiste geweest: afzien mr helpt... tot je een beetje lakser wordt en dan is alles weer om zeep...
Op zich eet ik niet echt véél en erg ongezond, mr verdik gewoon héél gemakkelijk - mede door traag metabolisme (heb al jaren schildklierproblemen)
Ik ga eens ik bevallen ben en terug wat op mijn plooi ben er fameus invliegen om een hele resem kilo's kwijt te geraken, wss via bodystyling... Ik ken mensen die er al fantastische resultaten mee behaald hebben én behouden... Het kost alleen aardig wat centjes... mr het is een combinatie van gezond eten én sporten, en dat heb ik echt nodig om blijvend resultaat te hebben...
Ik heb totaal geen complexen over mijn dik zijn, mijn man vindt mij knap hoe ik ben (wat heb ik toch een chance :) ), mr ik begin fysiek me minder goed te voelen en daar krijg ik de kriebels van...
En toto's mama mag een beetje een 'pretty mama' zijn vind ik :), dus eind zomer vliegen we erin !!!
isabelga
11 February 2009, 10:26
Ik heb 2 jaar geleden een eigen thuis dieet gedaan: gewoon minder gegeten,zonder al die poespas van een dietiste. Ik at (toen ik 22 - 23 was) echt veel! Ik kon gemakkelijk een volledig stokbrood opeten: belegd emt kaas, hesp, mayo, groenten, ... Ik at steeds dubbele porties.
op een dag heb ik gezegd: STOP!!!!!!! op 6 maanden tijd was ik 15kg kwijt.
er moet nog een beetje af! Maar ik voel me veel beter nu! Als ik in de spiegel kijk, zie ik die buik niet meer. Die maag is weg!!!!!!!
ka80
11 February 2009, 19:25
helloo
Mrs O, wij zijn even groot!
Ik heb vorig jaar ook Weight Watchers gedaan maar aangezien ik niet echt moest vermageren was de motivatie al snel weg. Ik denk dat de Weight Watchers een heel erg goed idee is, je mag alles eten, punten opsparen en winnen door te sporten. Vond het vooral leuk om mijn "Excel file" bij te houden (kweet het, ben een echte Excel-freak). Als je wil Lottebol, stuur ik deze door via mail, dat telt de punten automatisch op en trekt ze af door het sporten enzo.
Veel succes ermee, maar doe vooral nooit geen soepdieet of cranberry dieet ofzo, dat trekt op niets. Regelmatig eten en sporten is het beste! Af en toe eens iets lekkers eten (frituur, ijsje,...) moet je nog altijd doen anders hou je zo'n dingen niet vol. Ik heb 10 jaar geleden 72 kg gewogen en ben toen 14 kg op een jaar tijd afgevallen op die manier, het is er nooit meer terug aangekomen. (allee, afgezien van de zwangerschap nu he, maar dat telt niet)
groetjes!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.