PDA

Volledige versie bekijken : Shanneke stelt zich voor :)

Shanneke
10 February 2009, 15:04
Hallo allemaal,

Ook ik stel me even voor :)
Ben een 35 jarige surinaams/hindoestaanse dame uit Holland, die een lieve lief heeft gevonden in België :)
Ben half om half bezig om te emigreren! De naam Shanneke heb ik ook van mijn lief gekregen :)
We zijn super gelukkig met elkaar en we zijn bezig om zwanger te worden.
Ik ben al 1,5 jaar gestopt met de pil en 8 mnden zijn we al bezig om te oefenen.
Jammer genoeg wil het niet lukken. Moet wel eerlijk zeggen dat ik 1.70l ben en weeg 125 kilo....*bloos*
Tja eerste reactie van iedereen zal zijn, je weegt te zwaar om zwanger te worden! Ja maybe and maybe not :)
Het zwaartst woog ik 138 kilo, dus er is al wat van af maar niet genoeg.....We gaan gewoon verder met afvallen en kindje maken :)

In ieder geval ga ik het forum volgen, voor eventuele tips e.d.

Liefs van Shanneke

taschkevdv
10 February 2009, 15:11
hey Shanneke

alvast welkom op het forum! ik hoop voor jou dat het toch niet te lang meer moet duren.

groetjes

Nala'tje
10 February 2009, 15:12
hey shanneke,

welkom op het forum!
ik hoop dat je snel goed nieuws mag brengen!!

ikzelf ben ook geen lichtgewicht en bij mij is het wel gelukt, dus de hoop niet opgeven!!
de cardioloog raadde mij aan nog te wachten tot ik wat was afgevallen om aan kindjes te beginen,
dat vond ik echt erg, dus ik vroeg aan mijn huisdokter: mag er dan geneen dikke vrouw zwanger worden?
haar antwoord: maar natuurlijk wel, ik heb net nog een patient gehad van 130kg die is bevallen van een gezonde baby :)

veel klusplezier!

groetjes, nala

Mrs O.
10 February 2009, 15:20
hey shanneke

eerst en vooral welkom op het forum... en veel uscces met het zwanger worden !!!!

voor de goede moed: ik heb zelf veel overgewicht en aan mij had de huisarts verteld dat ik door mijn overgewicht het moeilijk ging hebben om zwanger te geraken... Wat achteraf helemaal niet waar bleek te zijn: in de 2 ronde was ik al zwanger !!! Ben nu op 23 weken zwangerschap 6 kilo bijgekomen, hoop dat ik er niet meer dan 12 bijkom in totaal...

Er zijn bij jou trouwens al 13 kilootjes af, waarvoor dikke proficiat... Als ik bevallen ben ga ik ook nog is een poging doen om mijn 'extra balast' kwijt te geraken... Ik ging ook wat proberen af te vallen vooraleer ik zwanger ging worden, mr heb er de tijd ni voor gehad, lol... het was direct raak...

mini
10 February 2009, 16:51
Welkom!

Kimmy
10 February 2009, 17:40
ook van mij welkom op het forum én succes met zowel het afvallen als het vermageren!!

ik viel 11 kg af voor ik zwanger werd (ik had wel een heel goeie motivatie: trouwen :)) en eigenlijk ben ik daar heel blij om!

ik was nu niet overdreven dik (bij start van dieet 75-76 kg en op mijn trouwdatum 64,5 kg en ben 1,62 m) maar ik voelde wel gigantisch veel verschil na het verlies van die kilo's...

aangezien het erg slecht is om tijdens de zwangerschap af te vallen (iets met afvalstoffen die dan naar je kindje gaan) én aangezien je je kindje toch goeie eetgewoontes wil aanleren later en dus het goeie voorbeeld moet geven, kan het geen kwaad om "je levensstijl te veranderen" - zo noemde ik het, ik wou niet horen van "dieet" omdat dat klinkt als iets tijdelijk en ik wou gewoon gezond gaan leven

en eigenlijk is het heus niet zo moeilijk om rustig op het gemak enkele kilo's te verliezen: bij mij hielp deze combinatie: veeeel sport (maar iets wat ik graag deed: zwemmen) en minder eten (gewoon doseren en bannen wat je vanzelf weet dat ongezond is: téveel snoep, téveel sausjes, ...)

het duurde een half jaar om die 11 kg te verliezen maar da's ook een vuistregel: als het te rap gaat is het ook niet goed, normaal zeggen ze dat je niet meer mag verliezen dan een halve kilo per week.

succes!!!!

liefs
Kimmy

Nala'tje
10 February 2009, 17:48
ook van mij welkom op het forum én succes met zowel het afvallen als het vermageren!!
afvallen en vermageren, is da niet hetzelfde :D

ka80
10 February 2009, 18:45
Welkom shanneke en hopelijk lukt het snel voor jullie!

Wauw Kimmy, 11 kg op 6 maanden! Dat is veel gewicht op relatief weining tijd he!

Zolang je gezond, gevarieerd en regelmatig eet gaat alles goed,... zeg ik terwijl ik net 3 blokjes chocolade heb binnengespeeld.

Lindsey
10 February 2009, 19:03
Welkom en veel succes
xx

Kimmy
10 February 2009, 21:48
afvallen en vermageren, is da niet hetzelfde :D
oei met het afvallen en zwanger geraken dus :)

Koke
10 February 2009, 23:11
Welkom Shanneke!
Hopelijk mogen we snel goed nieuws van je lezen.

Ben ook sinds januari aan het proberen om wat te vermageren en tot nu toe is er 7kg af. Ik kwam van 82kg maar woog er 5 jaar geleden nog 90. Nog 5kg zou mooi zijn vooraleer ik zwanger ben, maar natuurlijk wil ik veel liever nog voor die 5kg al zwanger zijn ;)

isabelga
11 February 2009, 10:06
Welkom Shanneke!

Shanneke
16 February 2009, 11:23
Hallo allemaal!

Dank u wel voor de hartelijke welkomst!

Liefs Shanneke