Volledige versie bekijken : Wij zijn zwanger!!!!
snoezel
1 February 2008, 17:24
ja hoor, het is ons gelukt
wij verwachten ons eerste kindje rond 25 augustus!!!
op de eerste echo hebben we het hartje hal horen kloppen.
12 februari mogen we voor de 12 weken echo! allemaal duimen hoor
snoezel
12 February 2008, 19:10
vandaag terug naar de gyne geweest!
de nekplooimeting was heel goed, morgen hebben we de resultaten van het bloed!
ons kleintje wordt groot zeg!
Steenbokje
25 February 2008, 19:32
Proficiat Snoezel !!
Blij te horen dat alles zo goed gaat! nu is het uitkijken naar het mooie moment dat spookje op de wereld komt.
veel liefs xxx
snoezel
26 February 2008, 08:46
dank u wel steenbokje,
mijn buikje begint nu ook echt te groeien,
echt een zalig moment
ik kijk er naar uit om dat kleine spookje te voelen!
rienemieke
11 March 2008, 22:54
WIJ ZIJN OOK ZWANGER!!!
voor 12 november maar misschien kan dit nog wel veranderen als ik naar de gyne ben geweest!
groetjes
dorien en kleine ukkepuk!
kingka
12 March 2008, 00:33
Proficiat!
De verwachte bevallingsdatum kan inderdaad nog wat veranderen eens er een echo genomen is (en dan nog...).
Wij duimen alleszins voor de mama en de baby.
snoezel
9 April 2008, 20:27
vandaag onze 20-weken echo gehad!
alles was heel goed! k ben zo blij.
we willen het geslacht wel niet weten maar ons klein pruske heeft het zelf niet aan de gyne verklapt! lag weer mooi met zijn/haar poep naar omhoog.
wat zie ik dat prustske toch graag...
snoezel
rienemieke
9 April 2008, 20:31
oh jij bent al 20 weken! was ik ook al maar zover
het kan hier niet snel genoeg gaan!
amai knap dat je het niet moet weten wat het wordt!
ik zou het wel willen weten en mijn vriend ook wij kunnen zo lang nie wachten denk ik!
maar we laten het aan niemand weten!
dorien
snoezel
7 May 2008, 10:00
om 17uur mogen we weer naar de gyne.
ben zo nieuwsgierig! hopelijk is alles in orde maar zo voelt het toch...
k laat jullie weten hoe het is geweest!
snoezel en toby
rienemieke
7 May 2008, 11:05
oh tof dat je vandaag moet gaan! hoe ver ben jij?
ik moet morgen gaan voor de nekplooimeting enzo!
ik kijk er al naar uit!
dorien en ukkepuk
snoezel
7 May 2008, 20:27
ons prutske doet het heel goed!
de gyne vond het in orde dus mama is ook weer blij.
ik ben vandaag 24w en 2dagen zwanger!
we zijn onze lijst ook gaan leggen. amai, we waren daar om 10 uur en om half twee waren we pas terug thuis. maar wel heel leuk om zo spulletjes uit te kunnen kiezen voor ons klein ukje.
wat zie ik dat klein prutske toch zo graag!
dat het maar rap eind augustus is
snoezel en toby
xxx
rienemieke
8 May 2008, 19:31
hey iedereen!
net terug van de gyne!
alles supergoed!
nekplooimeting 1 mm dus heel goed
morgen nog bloed laten trekken!
ons kindje lag rustig te slapen, gyneacoloog wou het wakker maken want het lag eerst verkeerd voor de meting! heel hard geduwd op mijn buik, resultaat 2 seconden wakker en zich dan maar omgedraaid!
gyn gelukkig en ik ook want dat duwen op mijn buik deed toch een beetje pijn!
ons kindje is momenteel 6.8 cm groot! een goeie grootte zei de gyn!
en dan op de weegschaal ikke met grote schrik! resultaat 2 kg vermagerd!
was niet erg zei de gyn!
ik heb ons kindje in 3d gezien mijn gyn kan dat blijkbaar thuis ook! echt kei mooi!
Mijn gyn heeft thuis ook zo'n 3d aparaat, is echt geweldig hé, lijkt ineens veel echter.
Bij ons was de nekplooi 1, 8 mm... Maar de gyn zei dat dat ok was, dus... (ik geloof dat tussen de 1 en de 3 mm nog goed is)
Ons kleintje lag helemaal uitgestrekt en ook niet goed voor de meting. Dus bij mij moest ze ook wat moeite doen om hem te doen draaien. Had nog inwendige echo (mijn baarmoeder lag nog te ver onder mijn schaambeen en nog wat naar achter gekanteld), dus zij mar met die staaf bewegen... mm, deugd deed het toch niet!
minietje
9 May 2008, 12:35
Ik ben gisteren voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Mijn laatste regels waren op 15-03 dus dacht ik dat ik bijna 8 weken ver was. Bleek er enkel een vruchtzakje te zien te zijn en ik dus maar vijf weken ver zou zijn? Ik maak me zorgen, de gyne zei dat het raar was, dat mijn laatste regels inderdaad deden vermoeden dat ik al een paar weken verder zou zijn... Ik moet over 2 weken terug, als er dan geen vruchtje te zien is, is het niet goed. Ik heb ondertussen ook helemaal geen last van kwaaltjes, ik moet alleen niet meer op mijn buik slapen wegens wat gevoeligere borsten, en ik ben nogal moe (maar da's anders soms niet anders)... Heeft iemand hier ervaring mee?
hoi minietje, heb in je eigen topic al even gereageerd...
minietje
9 May 2008, 12:41
bedankt! ik zit er wreed mee in en wil reacties om hopelijk gerustgesteld te kunnen worden.... vandaar mijn dubbele post..
snoezel
25 May 2008, 21:51
vrijdag even in paniek.
ik bleef maar een hele dag door pijn hebben in mijn buik en 's avonds waren het echt spierkrampen. gelukkig mocht ik zaterdagmorgen naar de gyne en kon die mij gerust stellen. ik heb magnesium tekort. rustig aan doen en magnesium bij nemen en dan zou het moeten beteren.
het kindje stelt het trouwens heel goed.
onze kleine uk zou al 1kg2 tot 1kg5 wegen. t is dus echt al een dikkertje :) k ben eens nieuwsgierig....
Blij te horen dat het dan toch niks ernstig was!
Doe het dan maar wat kalmer aan eh zusje!
Of kzal eens aan u oren komen trekken ze :-p
rienemieke
5 June 2008, 19:47
om half vier afspraak om kwart na vier mocht ik binnen, viel al bij al nogal mee het wachten!
oke hier komt het echte verslag!
vorige keer was je hier voor de tripple test zei ie, ikke ja, uw resultaat is 1 op 2828! hij deed daar zo serieus over dat ik me nu een beetje zorgen maak, hoeveel was dit bij jullie?
dan het onderzoek, bloeddruk 12 over 7 dus heel goed
dan de echo hartje klopt mooi, tis een braaf kindje zegt ie want is wakker maar beweegt niet te fel voor de onderzoeken, dan het geslacht, jaja we weten het maar kga het niet verklappen want lezen vriendinnen mee opt forum en we gaan een website maken met een pronostiekje dus dan moet je achtereen zelf maar een gokje wagen!
plots telefoon het ziekenhuis, hij moet een bevalling gaan doen, oef ik ben nog net aan de beurt geweest!
nog snel even kijkne hoe groot het kindje is!
16 cm en 170 gram een goei kindje zit mooi op de lijn!
rap rap alles betalen en meneer is weg!
de volgende echo is op 3 juli om half elf!
voilà das mijn verslag!
snoezel
5 June 2008, 20:47
hey rienemieke,
blijf voor jou dat je het geslacht nu weet!
laat ons maar weten waar we moeten gokken hoor!
bij mij was het minder dan 1 kans op 10000 maar dat van jou lijkt me ook heel goed hoor! anders had hij daar wel iets over gezegd!
kan je weer de tijd aftellen tot je naar de volgende echo mag :)
wij mogen volgende woensdag!
snoezel
xxx
Ik moet ook nog tot volgende week woensdag wachten voor de echo. Hopelijk weten we dan ook het geslacht, maar zal er maar niet teveel op hopen, want mss kan ze het toch nog niet zien... En hopelijk is alles in orde, want dat blijft toch spannend elke keer!
kingka
5 June 2008, 22:10
wij weten het geslacht nog altijd niet en ik vind dat eigenlijk wel heel leuk!
ben wel nieuwsgierig maar vind het leuk om het pas in augustus te weten...
t is natuurlijk wel niemand die ons geloofd. iedereen denkt dat we hen iets wijs maken.
om hoe laat moet jij els? wij om 17u45
snoezel
xxx
rienemieke
5 June 2008, 22:20
amai chapeau als je het niet wil weten!
ik moest het gewoon weten!
gewoon praktisch gezien, suikerbonen, geboortekaartje, kamertje!
snoezel
5 June 2008, 23:25
t kamertje staat, suikerbonen zijn in de maak, geboortekaartje is klaar om naar de drukker te gaan!
perfect te doen dus zonder dat je het geslacht weet ;)
snoezel
11 June 2008, 09:41
vanavond mogen we weer naar de gyne!
heb vannacht weer een hele slechte nacht gehad. onzen toby vond het niet leuker dan super actief te worden zo rond een uur of 11. zo echt voetjes uitsteken zodat heel die buik helemaal veranderd! dus heb maar wat langer wakker gebleven... nog 10 weken en een paar dagen ....
snoezel
11 June 2008, 20:47
we zijn weer terug van de gyne.
ons prutske weegt al 1kg7 tot 1kg9! veel hé!
de gyne heeft er eigenlijk wel niks over gezegd maar och...
we stonden ook weer twee weken verder, ben echt eens nieuwsgierig wanneer ons prutske zich gaat aankondingen!
rienemieke
11 June 2008, 21:34
amai das idd al veel maar ja da mag hé!
ik mag pas terug op 3 juli;(
maar ja alles op zijne tijd hihi!
snoezel
12 June 2008, 10:41
ik mag de 9ste juli pas terug...
lijkt nog een eeuwigheid maar t zal er weer rap zijn hoor!
gisteren was het een tof dagje.
heb van mijn stiefma een mooi dekentje en slabbetjes gekregen.
en van mijn ma twee kruippakjes.
en ik dacht dat ik nooit genoeg kleertjes ging hebben. denk dat ik er al welgeteld 1 zelf heb gekocht. de rest is allemaal gekregen. en zelf meestal zelf gekozen :)
alles begint hier ook wat vorm te krijgen.
nu nog wat verder doen aan mijn doopsuiker en dan ga ik wat geruster worden.
heb precies de indruk dat dat boeleke veel te vroeg gaat komen, maar zoveel geluk zal ik wel niet hebben zeker :D
Sorry, tijdje niet op het forum geweest, behoorlijk druk op het werk..
Gisteren naar de Gyne geweest, alles prima in orde! We weten het geslacht, al is het nog niet voor 100 percent zeker...
Ik wou echt wel weten wat het werd, ben gewoon véééééééééél te nieuwsgierig daarvoor, en ook praktisch was het makkelijk (wij hebben een hele mooie kinderkamer - met een groot dysneykasteel op geschilderd - maar dat is echt voor een meisje (roze muur). Dus bij een meisje kon dat blijven, bij een jongen wilden we herschilderen...
Tot nu toe hebben we ons ukje nog niet zien bewegen. Is bij de echo's altijd diep in slaap verzonken... Zelfs met duwen op de buik krijgt ze het niet wakker. Nou ja, dat zal wel niet erg zijn hé... De resultaten van de testen vorige keer waren goed zei ze, maar ze heeft geen cijfers genoemd...
Nu zag ik in mijn boekje bij 'screening' wel staan 1 op 851. Zou dat wel de kans op Down zijn? Want vaak is die toch veel kleiner niet? Maak me er nu toch een beetje zorgen over... Niet dat ik verdere onderzoeken zou overwegen, zou het kindje zowieso houden, maar toch...
snoezel
12 June 2008, 17:26
die testen drukken ze inderdaad uit in 1 op ...
anders moet je eens naar de gyne bellen.
geen paniek dat je ukje altijd ligt te slapen bij de echo's hoor. wij hebben ook zo'n prutske dat zich altijd braaf en kalm voordoet als er iemand in de buurt is. maar amai, je moet mijn buik nu zien heen en weer gaan als ik thuis ben, of alleen. heel grappig, buiten mijn ventje zijn er niet veel mensen die ons kindje al gevoeld hebben want dan is ie altijd voorbeeldig :D
Ik heb het ondertussen gevraagd aan de verpleger op m'n werk, en het is idd de kans op Down... Pas vanaf een kans groter dan 1 op 300 zou je je zorgen moeten maken... (vanaf dan doen ze ook verdere testen)
Ach ja, ik had het liever anders gezien, zou dan alleszins meer gerustgesteld zijn, maar het is nu zo... 1 op 861 is nu ook weer niet zo'n grote kans natuurlijk. En je kan het toch nooit echt zeker weten... Zal maar proberen om er niet teveel meer aan te denken. Maar ja, je wil gewoon graag dat het allemaal goed gaat gaan...!
snoezel
16 June 2008, 19:18
vanaf vandaag ga ik niet meer werken!
t voelt zo raar aan...
k ben wel blij want nu kan ik vanalles beginnen regelen dat hier toch maar bleef liggen.
ben daarjuist al naar de drukker geweest, voorschot gaan betalen. eind van deze week hebben we onze proefdruk, ben eens nieuwsgierig!
k ga vrijdag of zo eens een lijstje maken met alles wat ik nog wil doen voor ik beval :s als ik dat nu al doe is mss alles al gedaan tegen vrijdag, en wat moet ik dan die andere 9 weken nog doen :D
Zalig! Ikke nog tot volgende week vrijdag en dan toch ook lekker 2 maand zomervakantie, dus das ook fijn! Dat ik daarna terug moet gaan werken tot 20 oktober is wel minder, maar kom...
Ik ben wel nog aan het horen of ik eventueel toch vroeger kan stoppen, want naar volgend jaar toe zouden ze mij niet uit de risico's kunnen halen (dit schooljaar wel). Maar ik vrees dat ik niet meer ga kunnen stoppen met dezelfde vergoeding... Tja, we zien nog wel...
snoezel
17 June 2008, 15:12
els, wat doe jij van werk misschien?
waarschijnlijk heb je dat al eens gezegd hoor maar mijn geheugen is voor de moment echt een zeef... zwangerschapsdementie noemen ze dat al lachend :)
Ik werk als psychologe in een type 3 school. Ik mocht in april blijven werken omdat de school mij uit de risico's kon halen (geen contact meer met de kleuters en wegblijven van de gevallen van agressie). Omdat we bij de telling minder uren hadden en dus zakken in leerkrachtenaantal, terwijl de inschrijvingen blijven binnenkomen (dus teveel kinderen voor te weinig personeel) kunnen ze me volgend jaar niet meer uit die risico's halen, de school moet immers blijven draaien, de taken moeten verdeeld worden. Dus nu zou ik toch nog graag in dat systeem van beroepsziekte en/of moederschapsbescherming stappen. Denk alleen niet dat dat nog kan, want volgens mij moet dat voor 12 weken...
snoezel
17 June 2008, 20:51
ja, dacht ik ook...
ik heb yoga gevolgd en daar was ook een kleuterleidster. haar gyne wou niet testen op cmv voor 12 weken (vraag me ook niet waarom) daarna is ze toch nog naar de arbeidsgeneesheer geweest en die heeft haar niet verwijderd omdat ze de 12 weken voorbij was...
toch raar hé heel dat systeem
bij mij is het nu wat afwachten. als ik voor 12 augustus beval ben ik mijn zes weken vooraf kwijt, als ik daarna beval ben ik maar 1 week kwijt en heb ik de volle 14 weken erna... t is wel een heel verschil hé!
maar ja, wanneer dat prutske komt dat kunnen we niet voorspellen hé!
ja, inderdaad een raar systeem, heb het gevoel nu gestraft te worden omdat ik toe niet wilde profiteren. Heb nu zoiets van 'had ik toen maar thuis gebleven, ik had de kans gehad' (bij ons op school laten ze je wat vrij in die keuze). Nu is het wel zo dat wij, in tegenstelling tot kleuterleidsters enz., nog wel beroep kunnen doen op moederschapsbescherming, ivm de agressie bij ons op school. Dat telt zelfs onder je borstvoeding, zodat dat ook betaald wordt!! Dus heb ik nog een sprankeltje hoop dat ik owv dat toch nog ga mogen stoppen...
Hopelijk komt jouw prutske niet voor de 12e dan hé!
snoezel
17 June 2008, 23:19
ik kan ook betaald borstvoedingsverlof nemen tot ons kindje vijf maanden is. heb alleen pech dat ik nog niet benoemd ben... als benoemde wordt je volledig betaald, als tadd'er is het een 60% van je loon. maar ja, dat is nog altijd niet slecht hé :)
Snoezel, begrijp het niet zo goed... dus jij bent ook niet verwijderd geweest door beroepsziekte tijdens je zwangerschap, maar kan wel nog een beroep doen op de moederschapsbescherming wat dit betreft tijdens de borstvoeding? Klopt dat?
Want dat is nu net wat ik wil weten:
ik ben in april niet verwijderd geweest (ben wel voor 12 weken naar arbeidsgeneesheer geweest) 'op voorwaarde dat ik niet in contact gesteld werd...' en die voorwaarde is tot nu toe voldaan. Naar volgend jaar toe gaat die voorwaarde niet meer voldaan zijn. Kan ik dan toch nog stoppen, met vergoeding, ook tijdens de borstvoeding?
pff, ksnap er allemaal ni veel van, en ik heb al naar zoveel instanties gebeld, maar niemand weet er alles van. Morgen nog maar eens naar de arbeidsgeneesheer bellen... (maar die gaat dan weer het medische weten en niet op de hoogte zijn van de vergoedingen...)
snoezel
19 June 2008, 11:26
hey els,
ik ben wel verwijderd door beroepsziekte hoor. maar ik heb zelf gevraagd of ik op het bureau mocht bljven werken. ik werd gewoon gek als ik zo lang alleen thuis moest zitten...
blijkbaar kunnen ze je dan vrijwillig inschrijven en ben je dan in orde met alles.
daarom dat mijn bevallingsverlof ook zo raar in elkaar zit. op papier ben ik sinds januari niet meer gaan werken :s
daarom dat ik dus ook recht heb op betaald borstvoedingsverlof...
t grote probleem is dat verwijderd of niet, het hangt allemaal enorm af van je arbeidsgeneesheer. de ene ziet er het probleem niet van in en de andere zet je zonder bloedresultaten (dus zonder te weten of je immuun bent voor cmv of niet) gewoon thuis...
t zou allemaal voor iedereen hetzelfde moeten zijn hé!
ik kan natuurlijk alleen maar meespreken van de vergoedingen als kleuterleidster. bij mij is er van mijn loon niets afgegaan. ik ben nog geen tadd'er. de moment dat ik beval val ik op ziekenkas, zoals de meeste vlamingen. als ik benoemd had geweest was ik volledig doorbetaald!
hopelijk heb je er iets aan
groetjes
snoezel
ik ga straks eens naar arbeidsgeneesheer bellen en eens kijken wat die zegt... (ik wilde ook blijven werken omdat ik gek wordt thuis, maar ik heb dat bij de arbeidsgeneesheer toe gedraaid op 'de schoo kan me uit de risico's halen', waardoor die me 'geschikt' heeft bevonden. Had het dus beter aangepakt zoals u... Maar ja, ge moet het maar allemaal weten hé!
Ik ga sowieso ook terugvallen op ziekenkas want ben ook niet vastbenoemd... Maar ik zal al blij zijn dat ik een vergoeding krijg voor mijn borstvoeding, want ik wil echt 3 maand extra thuisblijven (anders moet ik op school mee op openluchtklassen en ik heb geen zin om mijn kleintje van een paar maanden een week achter te laten)... kan ook ouderschapsverlof opnemen daarvoor, maar dan ben ik dat ook direct kwijt natuurlijk...
rienemieke
19 June 2008, 14:04
ik sta ook in t onderwijs ni benoemd gene tadd, maar volgens datgene dat ik gehoord heb
word ik niet betaald voor borstvoedingsverlof, en heb geen recht op ouderschapsverlof aangezien ik niet benoemd ben of gene tadd heb!
toch eens goed horen bij de juiste instanties!
ik ben wel thuisgebleven voor de bedreiging van beroepsziekte en heb dus maar 9 weken na bevalling tenzij ik vroeger beval!
snoezel
19 June 2008, 15:04
rienemieke, dat borstvoedingsverlof, heb jij daar geen recht op??? dat is eigenlijk hetzelfde als wat ze nu gedaan hebben hoor... ze verwijderen je uit je klas omdat dat risico's inhoud als je borstvoeding geeft, je zou zo je kindje kunnen besmetten...
ik heb me voorgenomen om me er allemaal niet meer druk in te maken. ik zie wel op die moment wat ik allemaal kan krijgen. als je borstvoedingsverlof wil krijgen moet je na de bevalling een attest vragen dat je borstvoeding geeft (aan de gyne, kind en gezin of ha) dat weet ik al, en de papieren om ouderschapsverlof aan te vragen die kan je op internet vinden, je kan daar trouwens ook een bijkomende premie aanvragen... (is toch iets meer dan 100euro dus de moeite)
als hier alles volgens plan verloopt en ons kindje (weinig waarschijnlijk, ik weet het) 25 augustus geboren word dan ben ik thuis tot 1 december, dan neem ik aansluitend borstvoedingsverlof (kan tot het kindje 5 maand is) tot 25 januari en dan nog 1 maand full time ouderschapsverlof (dan ben je de overige twee maand wel kwijt)... dan moet ik na de krokusvakantie terug gaan werken :) maar ik hoop er nog niet teveel op hoor!
snoezel
20 June 2008, 11:39
rienemieke,
ik was nu toch eens nieuwsgierig voor dat ouderschapsverlof en dit vond ik op de site van de rva
Indien u deel uitmaakt van de openbare sector of van het onderwijs:
U moet enkel in dienstactiviteit zijn, ongeacht uw anciënniteit.
dit is de link:
http://www.rva.be/frames/frameset.aspx?Path=D_opdracht_LBO/&Items=1&Language=NL
je moet dus gewoon in dienst zijn, er staat niks vermeld van tadd of benoemd zijn...
groetjes
snoezel
Ik weet het ondertussen: ik mag van september nog stoppen, maar val niet meer onder het fonds voor beroepsziekten dan, maar gewoon op ziekefonds. Maar m'n borstvoedingsverlof gaat ook betaald worden dan door het ziektefonds! Oef, ben content dat ik er eindelijk achter ben!
Rienemieke, iedere werkende ouder (los van tijdelijk of vastbenoemd) heeft recht op ouderschapsverlof (in het onderwijs tot je kind 4 jaar is, voltijds 3 maanden of deeltijds 6 maanden, wel aan 1 stuk op te nemen)
En als je nu verwijderd bent owv beroepsziekte, ga je ook je borstvoedingsverlof terugbetaald krijgen door het ziekefonds!
Je gaat tot 6 weken voor je bevalingsdatum voor 95% betaald worden (door fonds voor beroepsziekten, aangevuld met ziekefonds, als ik het juist heb), dan val je voor je bevallingsverlof terug op ziekefonds. Als je borstvoeding wil geven, gaat je borstvoedingsverlof ingaan op de dag van je bevalling en duurt dan 5 maanden, je krijgt dan ook een uitkering van het ziekefonds.
Ondertussen heb ik al zoveel opgezocht en rondsgebeld, dat ik expert aan het worden ben :)
Je kan ook altijd eens op internet in de omzendbrieven van het onderwijs kijken (rond beroepsziekte en moederschapsbescherming). Daar staat ook alles, weliswaar in wat moeilijkere taal, uitgelegd.
snoezel
20 June 2008, 14:24
els, je hebt na je bevalling eerst nog 9 weken bevallingsverlof betaald door de ziekenkas hoor...
daarna kan je aansluitend borstvoedingsverlof nemen, als je niet benoemd bent ik dit ook betaald door de ziekenkas.
zoals ik het overal gevonden heb:
de eerste 30 dagen na je bevalling krijg je 82% van je loon
daarna 75%
lactatieverlof zou een 60% zijn en is dus aansluitend na 9 weken of als je bv alles hebt kunnen overdragen na 14weken.
Dat lijkt me allemaal nogal een ingewikkeld boeltje. Ik zou graag zo veel mogelijk thuis zijn na de bevalling.
snoezel
20 June 2008, 17:21
denk dat iedereen dat wil hoor nes :)
rienemieke
28 June 2008, 11:37
vandaag zijn we net 20 weken!
ik voel onze kleine meid al wel heel af en toe vooral als ik wil gaan slapen en ' s morgens!
allé ik denk toch dat ze dat dan is hé!
donderdag mag ik terug naar de gyn voor de 20 weken echo kijk er al naar uit, ook om het geslacht nog eens bevestigd te krijgen!
snoezel
28 June 2008, 12:10
amai rienemieke, t gaat vooruit hé!
baby'tjes zijn het actiefste als jij rustig bent, dus het zal je dochtertje wel zijn hoor :)
maandag ben ik 32 weken... nog een weekje of 8 en dan weten we eindelijk wat het zal zijn.
t begint wel zwaar te worden, k slaap 's nachts heel slecht :s
nog even doorbijten en dan krijgen we er zo'n mooie beloning voor hé!
groetjes
snoezel
Ik voel nog steeds niets :( Ach ja, zal nog wel komen hé... kijk er wel naar uit!
Ik moet nog anderhalve week wachten voor de volgende echo. Toch ook weer spannend, ik hoop dat alles in orde is met alle orgaantjes en dat het geslacht blijft wat ze dacht (heb me er nu toch al wat op ingesteld...)
snoezel
28 June 2008, 19:29
els,
veel hangt af van waar je placenta ligt blijkbaar.
als die meer vooraan ligt voel je het kindje later...
troost u, af en toe wou ik dat die van ons eens wat stiller lag want 's nachts heeft meneer of mevrouw mijn blaas of mijn maag mee en overdag heeft ie nu ook mijn ribben gevonden :)
snoezel
30 June 2008, 19:10
onzen toby heeft mijn maag al de hele dag goed gevonden...
heb af en toe ook krampen onderaan mijn buik.
denk dat hij/zij tegen mijn darmen aan ligt of zo...
vandaag ben ik 32 weken zeg :)
ga straks eens kijken of ik nog een foto'tje kan nemen van mijn buik.
hij is niet echt meer vooruit gegaan maar wel in de breedte toegenomen :)
32 weken al, wat gaat het toch snel hé!
Ik heb de hele week een vervelend gevoel gehad aan m'n buik, alsof die echt aan het uitrekken was; gelukkig is het nu beter. En spijtig genoeg doen m'n tepels ook vreselijk veel pijn. Ach ja, het zal er wel bij horen zeker :)
snoezel
1 July 2008, 13:14
geen bandenpijn?
ik had onderaan mijn buik veel pijn een paar weken geleden, t ging beter als ik met mijn handen een beetje hielp dragen :) en dat was volgens de gyne bandenpijn...
je kindje groeit nu wel snel hoor... bij ons was ons toby'tje van week 24 tot week 26 verdubbeld van gewicht. dus ja, we dragen het toch maar mee hé :)
ilse85
1 July 2008, 13:34
ik zou graag een dagboek bij houden van mijn zwangerschap. enig idee waar ik daar voor terecht kan?
groetjes,
-xxx-
rienemieke
1 July 2008, 19:23
bedoel je een soort website?
want dan kan je terecht op http://www.beebiesite.be/
ik heb er zelf ook eentje gemaakt voor mijn petekindje
www.torbenaerts.beebiesite.be
en weldra komt er een eigen website van ons ukje online ne maat van ons is die aant maken
de url is www.marioendorien.be
snoezel
1 July 2008, 19:33
als je een dagboek bedoeld om te schrijven...
bij de cm krijg je eentje als je gewoon langs gaat en een gele klever meeneemt.
bij de standaard boekhandel zijn er ook een heel aantal te krijgen.
let gewoon op dat je geen van nederland neemt, die gaan op andere momenten naar de gyne, hebben andere benamingen voor bepaalde dingen...
groetjes
snoezel
Snoezel, hier moet ik vanaf nu dan zijn! ;)
snoezel
2 July 2008, 17:58
jep, hoe meer zielen hoe meer vreugd :)
is wat gemakkelijker ook voor degene die niet zwanger geraken hé,
niet dat we ze niet kunnen bijstaan met raad en daad hé!
snoezel
xxx
rienemieke
2 July 2008, 18:16
welkom griet bij de zwangeren!
oh ik kijk al uit naar morgen dan kunnen we ons meisje terug gaan bewonderen allé alst nog een meisje is hé
maar khoop het wel!
snoezel
2 July 2008, 19:48
da zal wel zeker rienemieke!
geniet ervan!
wij moeten nog een weekje wachten...
rienemieke
3 July 2008, 14:00
hey iedereen!
net terug van de gynaecoloog!
alles is geweldig in orde met ons beebje!
het geslacht is bevestigd!
goe de hersentjes gezien, maagje en blaasje gevuld, 2 niertjes, 4 hartkamertjes echt alles was in orde!
de gyn heeft ook duidelijk laten zien hoe we het geslacht konden herkennen!
het is 25 cm groot en weegt 450 gram!
zit een beetje voor op schema maar das ni erg hé!
dan bevallen we misschien een beetje vroeger!
kijk al uit naar volgende afspraak en deze is al op 31 juli!
ik mag ook nog een bijkomende echo laten maken om alle orgaantjes nog eens te bekijken bij een specialist was niet verplicht maar hij zei ter geruststelling en jullie kindje nog eens terug te zien!
dus zal sebiet al eens bellen se!
Voorlopig ben ik nog een beetje jaloers op al dat echo-nieuws! :) Het moet geweldig zijn om je kindje op zo'n schermpje te zien...
Voor mij mag de tijd vliegen, hoe sneller de weken voorbij vliegen hoe liever en dat het dan maar snel 11 augustus is! Heb gisteren tegen m'n man gezegd dat ik voor de eerste echo volgens mij één brok zenuwen ga zijn. Pas als ik te horen krijg van de gynaecoloog dat alles in orde is, zal ik wat meer kunnen relaxen denk ik. ;)
Groetjes,
Griet
rienemieke
3 July 2008, 16:15
dat zenuwachtig zijn, dat gaat niet weg hoor!
ik ben elke keer opnieuw terug zenuwachtig!
zeker dat zitten wachten in die wachtzaal das verschrikkelijk!
ik mag voor de uitbreidende echo op 16 juli al gaan!
ah das ni zo lang meer!
das maar 2 weken
en dan 2 weken later terug naar mijn gynaecoloog!
maar dan ist pas in september!
snoezel
3 July 2008, 16:35
ik had in het begin ook heel veel zenuwen als ik naar de gyne ging.
maar vanaf dat je je kindje echt heel duidelijk voelt was dat bij mij niet meer...
in de wachtkamer begint onzen toby toch altijd te wroemelen en dat is een bevestiging voor mij dat alles in orde is :)
rienemieke, blij om horen dat alles zo goed is meegevallen!!!
wij stonden vorige keer drie weken voor op schema :rolleyes:
dus ben eens nieuwsgierig wat dat volgende week gaat geven!
groetjes
snoezel
ja, die zenuwachtigheid gaat inderdaad niet over! Ik mag volgende week woensdag voor de echo en maak me dag na dag weer ongeruster... Ben bang dat er wat mis gaat zijn enzo. Soms schiet er zelfs door mijn hoofd 'als het maar niet dood is...' (een collega van mij heeft dit voorgehad op 26 weken, ging naar gyne, en ze vonden geen hartje meer...)
Ik weet dat ik zo niet mag denken, maar soms is het sterker dan mezelf... De groei van m'n buikje lijkt ook weer wat stil gevallen en ik voel nog steeds niets, dus dat versterkt die nare gedachten dan weer... dat het maar rap woensdag is!
Rienemieke, wow, 25 cm al! In de meeste boeken geven ze toch maar 16 cm als richtlijn niet? Of is dat anders gemeten?
rienemieke
3 July 2008, 22:34
volgens de gyn zijn curve zou het nu 22.5 cm moeten zijn en 350 gram moeten wegen!
dus het staat 1 weekje voor!
maar dat vind ik niet erg hoor!
das 1 weekje minder lang wachten!
die gedachten van het zou toch niet dood zijn had ik ook tot ik het begon te voelen!
das echt zalig!
ik mocht eigenlijk den 31 ste pas terug maar nu ga ik die structurele echo laten doen en dat is al 16 juli
dus nog maar 2 weken en dan 2 weken later terug
echt geweldig!
snoezel
4 July 2008, 18:57
k heb mijn eerste les prenatale kiné er op zitten!
ik heb ook al zwangerschapsyoga gevolgd...
hopelijk kan er mij iets tot rust brengen tijdens de bevalling :)
t is wel heel leuk om doen, t begint echt te korten...
heb het gevoel dat ik er klaar voor ben, terwijl er wel nog het één en ander in orde moet gebracht worden hoor maar toch...
k zie het helemaal zitten!
blijkbaar is die 16 cm van kruin tot stuit, vandaar...
Ik start in september met prenatale cursus en prenatale gymnastiek
snoezel
9 July 2008, 15:06
amai, ik ben hier weer aan het afzien...
ik denk dat ons kindje aan het zakken is. ik heb echt last in mijn buik en mijn onderrug en mijn blaas :s amai amai...
heb wat opgezocht en de meeste zeggen dat dit van de indaling komt!
mijn buik zit precies ook iets lager dan normaal!
vanavond mogen we naar de gyne dus kan ik het ineens vragen.
snoezel
9 July 2008, 15:07
zeg zou lindsay v al bevallen zijn???
snoezel
9 July 2008, 19:08
wij zijn juist terug van de gyne
:o ons kindje weegt al 2kg7 - 2kg9 !!!
t word er dus eentje van meer dan 4kg ...
pfff... het hoofdje is ook nogal groot
maar alles was heel goed met onzen toby
wat gaat dat geen bij de bevalling :s
rienemieke
9 July 2008, 22:55
amai dat beloofd!
allé ons pruts zit ook altijd voor op schema dus dat beloofd ook!
mar veel suc6 nog!
Beter zo dan dat er wat mis is hé!
Ik ben gisteren naar de gyne geweest. Ze heeft alles ledematen en orgaantjes wat beter bekeken en zei dat alles in orde was dus... (alhoewel ze wat te lang naar het hartje keek, vanuit verschillende opzichten, zonder iets te zeggen, naar mijn goesting, maar kom... als er echt wat mis zou kunnen zijn, zou ze het wel gezegd hebben zeker?)
Hoe groot het is, weet ik niet, daar heeft ze niks over gezegd. Weegt ongeveer 320 gr, wat je mocht verwachten als je zover was, zei ze, dus dat zal wel in orde dan zijn zeker...
Het geslacht is nu ook bevestigd.
En ik voel nu ook af en toe wat beweging! :) Het is nog niet echt hard, en maar af en toe, maar wel heel duideijk ons kleintje! Eindelijk :)
Hoi iedereen,
Ik zit met een vraagje... Als jullie 'last' hadden van zwangerschapssymptomen, hoe lang hebben jullie daar dan last van gehad? Ik vind het allemaal heel raar. Er is tegen mij gezegd dat als de zwangerschapssymptomen afnemen, het een teken kan zijn dat er iets mis is. Veel last van symptomen heb ik niet. Vorige week en de week ervoor had ik wat last van misselijkheid tijdens de dag. Ik ben ook al een aantal weken verschrikkelijk moe. Ook voelden mijn borsten heel gespannen (vooral pijnlijk 's morgens bij/na het opstaan). Het viel ook erg op dat ze veel steviger zijn geworden.
Maar de misselijkheid is verdwenen, de vermoeidheid minder en m'n borsten zijn ook helemaal zo pijnlijk niet meer. Het is zelfs zo ver gekomen dat ik 's morgens en 's avonds m'n borsten bekijk om te kijken of het volume toch niet terug aan 't verminderen is. Heb echt het gedacht dat de extra stevigheid terug aan 't minderen is... Er wordt gezegd dat de symptomen terug minderen eens de 12 weken voorbij, maar ik ben nog maar 7 weken...
Paranoia... kan zijn...
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is dit goed mogelijk of kan dit teken zijn dat er wat meer aan de hand is? 'k Vind het ook zo rot dat ik pas 11 augustus naar de gyne mag, ik maak mezelf gewoon gek... :s Voor mij lijken het nog 4 verschrikkelijke weken.
Groetjes,
Griet
snoezel
11 July 2008, 11:26
hey griet,
die eerste 12 weken zijn inderdaad niet altijd even leuk om door te geraken...
bij iedereen zijn die symtomen anders en bij de ene nemen die af op 7 weken, bij de andere pas op 16 en nog andere hebben dat hun hele zwangerschap... het hangt dus echt van vrouw tot vrouw af.
als je niet gerust ben kan je altijd nog eens bloed laten trekken bij de ha. als je hcg goed gestegen is is er normaal niets aan de hand!
het is misschien omdat je er op let dat je denkt dat alles wat minder is??
hier heeft het in het begin ook geschommeld, de ene dag ging stukken beter dan de andere. dan voelde ik weer niet veel en dan weer vanalles...
anders toch eens naar de gyne bellen of je echt niet wat vroeger mag komen hé!
groetjes
snoezel
ilse85
11 July 2008, 12:32
hallo,
ik ben de dinsdag naar de gyneacoloog geweest en volgens de eerste echo was ik toen 6 weken en 2 dagen. met 3 weken moet ik terug gaan om nog eens te goei te kijken. maar tot nu toe was alles in orde.
groetjes,
ilse
-xxx-
Hoi Griet,
bij mij schommelde die zwangerschapssymptomen ook heel erg hoor!
Ik heb maar heel even last gehad van pijnlijke borsten en de vermoeidheid viel bij mij ook goed mee. Misselijkheid is bij mij pas goed begonnen op 11 weken! En ik zit er nu nog steeds mee... (nou ja, 't is leefbaar hoor, maar soms ook best vervelend...)
Maar zo zie je maar... iedereen is verschillend!
Maar ik begrijp wel dat je je onzeker voelt, dat had ik ook de twee weken tussen mijn test en de echo (dat leken de langste van m'n leven). Als je het echt niet van je af kan zetten, zou ik misschien ook proberen een wat vroegere afspraak vast te krijgen... niet dat ik denk dat er wat mis is bij jou, maar gewoon, anders kan je ook niet van je zwangerschap genieten hé, en het gaat al allemaal zo snel!
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties, Snoezel en Els. 'k Ben blij dat ik hier m'n ei kwijt kan aangezien niemand in onze omgeving voorlopig iets weet van onze zwangerschap. We zijn van plan om de familie en vrienden pas in te lichten na onze eerste afspraak bij de gynaecoloog. Dan zijn we zeker of alles goed is en kunnen we iedereen toch al een beetje meer info geven ook.
Daarom lucht het dus op en kan ik op z'n minst toch ergens terecht met m'n vragen, twijfels etc. :-)
Groetjes,
Griet
snoezel
11 July 2008, 16:35
hey griet,
wij verstaan je hoor :D
zwanger zijn is iets dat je niet alle dagen meemaakt hé.
als het een geruststelling mag zijn: je blijft je zorgen maken :) ik denk dat dat nu eenmaal "moeder zijn" is!
ben weer eens in gang geschoten met mijn suikerbonen, maar ik vind hier nergens plaats om het weg te stoppen... boven durf ik ze niet laten staan want als het weer eens warmer word :s en hier beneden kan ik ze moeilijk in het zicht zetten hé. ben dus weer een hele boel kassen aan het herschikken en dan voel je toch dat je niet meer doet wat je normaal wil doen hoor!
nog even doorbijten... ik kijk zo uit naar dat boeleke.
groetjes
snoezel
rienemieke
15 July 2008, 11:17
hallo hallo
gisteren zijn wij onze geboortelijst gaan leggen!
jawadde pffff
om half twee een afspraak en om kwart na vier zijn we daar buiten gegaan!:)
en dan wisten we al veel wat we moeste hebbe van welk bepaald merk hé
bv buggy is pericles iv billy bear havana geworden ( soort van bruine kleur)
badmeubel is quax geworden
park en kinderkamer hadde we al gekozen in andere winkel dus daar moest ze ook ni verder op ingaan
flesjes wisten we ook al nl avent
en zo ging dat maar verder en verder!
het langste duurde wel de kleertjes kiezen, maar ja ik moet toch mooie dingen uitkiezen voor mijn meisje hé :)
maar kben blij dat ik ervan af ben! an kan ik nu al die boekjes weggooien al die folderkes hihi
en kan ik gewoon rustig naar de zwangerschap toeleven!
snoezel
15 July 2008, 14:25
hey rienemieke,
wij hebben ook het badmeubel van quax. staat ondertussen geinstalleerd in onze badkamer :)
we hebben een tweedehands pericles! dus onze smaak komt wel overeen hé :)
binnen een week mag ik weer terug naar de gyne!
nu begint het echt vooruit te gaan :D
groetjes
snoezel
Hoi iedereen,
Ik heb nog maar eens een vraagje: hoe snel werd jullie zwangerschap 'zichtbaar'? 'k Ben eens benieuwd hoe lang dat bij mij gaat duren... :)
'k Heb wel schrik om bij te komen en vrees dat ik misschien ook niet 'mooi zwanger' ga zijn. 'k Ben een latino-typetje (geboren in Zuid-Amerika, daarna geadopteerd) en heb de neiging om snel bij te komen, m.a.w. ik moet echt constant op m'n eten letten (het echt dieten is nu wel gestopt omdat dieten tijdens de zwangerschap niet aan te raden is). Heb sowieso al een rond gezicht en als ik dan nog es bijkom, wordt m'n gezicht echt zo'n rond bolleke. Iets waar ik niet naar uit kijk! Ik blijf dromen van een mooi buikje: eentje dat vooral naar voor groeit ipv in de breedte. ;)
Vrijdag begin ik aan m'n 9e week, het gaat vooruit denken we dan maar. Ik tel de weken tot 11 augustus af! :)
En Snoezel, vordert het allemaal zo'n beetje met de suikerbonen? Volgens mij kan je ze gerust boven zetten, het weer is hier toch absoluut niet zomers. Dit weer is natuurlijk wel ideaal om je laatste weken zwangerschap in te beleven. Stel je voor dat het een hittegolf was en je liep te puffen en te blazen bij temperaturen van rond de 30°C!!
Rienemieke, ik kijk zo uit naar de moment dat we alles zo'n beetje concreet kunnen beginnen regelen. Geboortelijst leggen, kaartje uitkiezen, tekst samenstellen voor op kaartje, suikerbonen uitkiezen, kinderkamer klaarmaken etc. Lijkt me allemaal zalig!
Als alles goed blijkt te zijn de 11e augustus gaan m'n ventje en ik in september (dan hebben we verlof) de kinderkamer schilderen. Dat zal dan zo het eerste concrete zijn. :)
Groetjes,
Griet
rienemieke
16 July 2008, 20:07
hey griet,
bij mij zag je het al rond de 9 weken!
ik had ook schrik om niet mooi te dragen en dat valt heel goed mee al zeg ik het zelf!
ik draag mooi rond want ik kom ok snel bij en nu ben ik nog maar 4 kg bijgekomen en dat is eigenlijk redelijk weinig
hoeveel je ongeveer mag bij komen kan je op volgende site bekijken!
http://www.babybytes.nl/
en dan klik je op zwangerschap en dan gewichtstoename en dan kan je dat berekenen!
vandaag hebben we nog is een echo gehad bij een specialist
alles is perfect in orde, mooie voetjes handjes beentjes armpjes,...
en een schitterend rugje, zo zei die dat!
en nog maals bevestigd dat het een meisje wordt!
deze keer door een andere gyn bevestigd dus zijn we 100% zeker
ons meisje weegt 575 gram en is 30 cm groot!
volgens deze gyn een lange smalle!
groetjes
dorien
snoezel
16 July 2008, 20:44
hey allemaal,
blij te horen dat jullie het allemaal zo goed stellen!
griet: rond 12 weken had ik een buikje...vooral 's avonds toen.
nu is mijn buikje eigenlijk wel mooi naar voor.
hier begint het echt te korten hé...
binnen een 6 weekjes hebben wij hopelijk ons prutske in ons armen!
t zal er rapper zijn dan ik denk (hoop ik :) )
de suikerbonen zijn zo goed als af, ik ben nu volop adressen aan het schrijven!
voor de rest begin ik veel last te krijgen van mijn onderrug. zo ineens krampen van t kan niet meer. volgens de gyne voorweeën. als dat zo voelt dan beloofd het nog :s
groetjes
snoezel
Amai Rienemieke, nu al een geboortelijst gelegd... ik ben in 2 winkels gaan kijken, in de ene kon het vanaf drie maanden voor de uitgetelde datum, in de andere vanaf 2 maanden ervoor. Ik moet dus nog even geduld hebben...
We hebben wel al min of meer een kamertje gekozen (zo eentje dat kan meegroeien, dus hoeven we als ons kindje ouder is geen nieuw meer te kopen), maar we moeten het nog gaan bestellen.
En verder heb ik het geluk dat ik heel veel spulletjes van mij schoonzus en schoonbroer (= peter) krijg: een park, badmeubel, maxi-cosi, draagmand (wel van Quinny, dus moet ook ons onderstel daarvan zijn, anders past dat niet. Anders had ik ook voor een pericles gegaan, m'n vriendin heeft zo één, die zijn echt moo vind ik!), lakentjes, dekentjes, speelgoed,...
Geboortekaartjes en suikerbonen, daar ben ik nog niet echt mee bezig... denk dat we daar binnen een maandje aan gaan beginnen, dan heeft mijn vriend ook vakantie en heeft die wat meer tijd om er ook mee bezig te zijn.
snoezel
22 July 2008, 19:34
we zijn weer terug van de gyne :)
toby zou een 3kg wegen!
alles was heel goed, nog geen opening of zo...
groetjes
snoezel
minietje
29 July 2008, 11:18
Ik heb gisteren voor de tweede keer een positieve test gedaan in 4 maanden tijd. De vorige dateert van april, maar helaas kreeg ik op 23 mei te horen dat ik binnen moest voor een curettage... Ik moet toen een tien weken ver zijn geweest ongeveer. Na mijn miskraam een maandje moeten wachten, dan 1 keer mijn regels gehad en nu alweer bingo in de tweede maand! Omdat de streepjes licht waren, ben ik meteen ook naar de dokter geweest voor een prik, gisteravond meteen het resultaat gehad, hcg 261, dus nog zeer recent allemaal.
Ik zit wel wat met de zenuwen en mijn vriend wil nog niet té enthousiast zijn... Maar aangezien mijn gynaecoloog met verlof is (en hij toch niet veel kan doen mocht het toch weer mislopen - alleen iets sneller opvolgen in den beginne zei de dokter) wordt mijn geduld op de proef gesteld! Duimen maar! Het zou dus ook ergens voor begin april zijn, al wil ik eerst een echo (vorige keer was ik ook minder ver dan mijn regels hadden doen vermoeden, vandaar)...
rienemieke
29 July 2008, 11:23
proficiat minietje!
hopelijk gaat nu wel alles goed!
snoezel
29 July 2008, 11:28
hey minietje,
wat een fantastisch nieuws.
mijn hcg stond ook zoiets en ik was toen blijkbaar nog niet over de vier weken (achteraf door de gyne gezegd) maar ja, dat is weer zeer wisselend bij alle vrouwen...
hopelijk is je gyne snel terug uit verlof en kan je al iets zien!
geniet ervan!
ik begin het echt beu te worden. 's nachts met moeite slapen en dan om een uur of zeven val ik in slaap maar word ik wakker om een uur of 10 met pijn in mijn rug, bekken, handen.... niks gaat nog vooruit en ik heb bijna overal hulp voor nodig (potjes open draaien, stofzuiger naar boven dragen, ...) ja ja, dat noemen ze de laatste loodjes hé!
groetjes
snoezel
Minietje: proficiat!!
Ik duim mee dat alles goed gaat nu!
rienemieke
31 July 2008, 13:05
hey
binnen drie uur mogen we terug naar de gyn
kijk er al naar uit!
tot straks voor een verslagje!
snoezel
31 July 2008, 15:12
leuk rienemieke,
ik kijk al uit naar je veslagje !
daarjuist even paniek. deze morgen nog gewoon brood gegeten en deze middag staat er schimmel op. waarschijnlijk van het warme weer (lag nochtans in de kast) maar nu maak ik me toch zorgen. zo dat deze morgen ook al slecht zijn geweest of had ik het dan geproefd. hopelijk ben ik er straks niet ziek van. voor ons kindje zal dat wel geen kwaad kunnen zeker?
ik zou hier echt liefst van al naar t ziekenhuis vertrekken en zeggen dat ze het in gang mogen steken. ik kan gewoon niet meer. t is veel te warm en begin echt last te krijgen.
liggen gaat niet, staan doet zeer aan mijn rug, autorijden gaat ook niet gemakkelijk (dan zit onze pruts tegen mijn maag) ... korton: ik tel af :D
Hey snoezel,
Ik denk niet dat je je zorgen moet maken, ik heb ook al oud brood gegeten en ben der nooit ziek van geweest. Van oud brood maken ze zelfs een soort pudding (ben de naam kwijt). Dus volgens mij niet erg.
Ik versta heel goed dat je wil dat het voorbij is! Maar 't is niet lang meer he! Die 25 dagen zullen vlug om zijn. Profiteer er nog van eigenlijk want binnenkort is die buik weg. Hoop dat ik ook een buikje heb binnenkort.
Grts Nes
rienemieke
31 July 2008, 22:36
dag dames,
daarstraks naar de gyn geweest!
ni lang moeten wachten!
ons pruts ligt in stuit maar volgens de gyn, heeft ze nog tijd genoeg en plaats genoeg om te draaien! khoop het want wil eigenlijk geen keizersnede!
ze was weeral goed gegroeid!
morgen moet ik naart labo voor de suikertest en bloed afname voor toxoplasmose! ben is benieuwd!
ah ja ons pruts was 34 cm groot en woog 770 gram!
volgens de gyn heeft ze lange benen!
dat belooft hihi!
nu moeten we pas 2 september terug!
wou dat het sneller ging maaar ja dat gaat niet hé!
ah ja vant weekend gaan wij peter en meter vragen!
snoezel
1 August 2008, 12:15
hey rienemieke,
blij om te horen dat het allemaal goed is verlopen.
succes met je suikertest. ik heb dat niet moeten doen :)
vond ik ook wel leuk om meter en peter te gaan vragen!
hihihi onze pruts heeft hier weer de hik. mijn buik hikt weer lekker mee!
groetjes
snoezel
rienemieke
1 August 2008, 13:15
voilà al terug van de suikertest!
de resultaten werden doorgestuurd naar mijne gyn!
en als hij mij niet opbelt in de loop van volgende week is alles oke!
dus ik wil geen telefoon verwachten hihi
snoezel
1 August 2008, 14:22
kan het goed geloven dat je geen telefoon wil krijgen :)
ik duim mee hoor :D
Bij mij is het nog wachten tot volgende week woensdag voor de volgende echo... kijk er al naar uit... ik heb de laatste tijd geregeld last van harde buiken, naart schijnt is dat normaal vanaf deze tijd, maar zal toch blij zijn als de gyne me nog eens kan geruststellen! Heb toch schrik dat ons kleintje te vroeg gaat komen...
suikertest was bij mij in orde, heb alleszins geen telefoon gehad, dus...
Denk dat onze pruts voor de moment ook in stuit ligt, ik voel de stampjes altijd beneden in mijn onderbuik. Zal dat de leukste positie vinden zeker :)
snoezel
4 August 2008, 11:29
dacht vannacht effe dat het zover was...
moest voor de zesde keer of zo naar toilet en buiten veel witverlies zat er wat bloed bij! daarna heb ik bijna de hele nacht pijn gehad alsof ik mijn regels moest krijgen. dat kwam en ging maar maar er zat totaal geen regelmaat in...
was zo aan het hopen :) maar deze morgen was het weer allemaal gedaan.
voorweeën zijn dus lekker begonnen.
k sliep 's nachts zoiezo al niet en nu dit er nog bij
ik ben echt steen dood moe!
Spannend hé... heel lang zal het wel niet meer duren dan...
Maar die ongemakken zijn natuurlijk allesbehalve leuk. Niet kunnen slapen is zowat het rotste dat er bestaat. Misschien proberen overdag wat tukjes te doen? Want doodmoe aan een bevalling moeten beginnen is natuurlijk niet ideaal; maar ja, al bij al kun je er weinig aan doen hé!
Denk maar aan het feit dat je je kleintje binnenkort in je armen hebt! (daar begin ik de laatste tijd ook meer naar te verlangen, niet dat ik van iets last heb, maar gewoon: wat wil ik ons ukje graag zien, kunnen vasthouden,...)
Succes in elk geval, ik duim mee dat het allemaal niet te lang meer duurt!
Miek
4 August 2008, 15:26
Wow Snoezel,
dat is inderdaad eruuug spannend!!! Was het je eerste? Ben even niet meer mee...
Ik denk dat het sowieso altijd wel een hele spannende periode is die laatste paar weken. En de 25° komt er ook wel snel aan, hé!
Duim voor je!!!
snoezel
4 August 2008, 17:55
ja ja, t is ons eerste prutske...
vandaag gewoon last van mijn rug.
denk dat ons kindje wat aan het indalen is of zo.
woensdag mag ik naar de gyne dus...
Miek
4 August 2008, 21:58
Och, dom van me, t staat onder je berichten dat het je eerste "spookje" is! ;-) ;-) ;-)
ilse85
5 August 2008, 21:31
hallo,
Ik ben dus ondertussen 10 weken en ben uitgeteld voor de 2e maart.
heb vorige week voor het eerst de hartslag gehoord, en de laatste week van augustus moet ik terug naar de gyne en dan wordt de nekplooimeting gedaan.
zou iemand me een beetje uitleg kunnen geven wat dat dat precies is?
de gyne heeft gezegd dat samen met de uitslag van mijn bloed dan de kans berekent word voor mongolisme.
en snoezel nog steeds alles in orde of is hij al onderweg?
mvg,
Ilse
-xxx-
rienemieke
5 August 2008, 23:05
de nekplooimeting wordt gedaan door middel van de echo kan zowel inwendig of uitwendig zijn; bij mij was het al uitwendig
hierbij wordt de nekplooi gemeten van uw kindje!
is deze van 0mm tot 3 mm geloof ik dan is de kans bijzonder klein op een kindje met mongolisme
vaak wordt hier ook de bloedtest mee aangekoppeld ( de trippletest) en daar geven ze dan ook nog eens een kansberekenning!
1 op de zoveel!
van 1 op de 250 wordt er aangeraden om vruchtwaterpunctie of dergelijke te laten doen!
hopelijk ben je hier iets mee!
en proficiat met je zwangerschap!
snoezel
6 August 2008, 10:42
even paniek deze morgen.
heb al een paar nachten voorweeën maar sinds een uur of drie had ik ook bloedverlies. dat was nog niet over om half zeven dus toch maar even langs het moederhuis geweest.
na een uurtje aan de monitor (onze pruts was in slaap gevallen dus we hebben een half uurtje extra daar kunnen blijven) leek alles in orde te zijn en zijn we dus ook terug naar huis mogen komen.
om half vijf moet ik naar de gyne. ben eens nieuwsgierig wat die gaat zeggen!
groetjes
snoezel en toby
mini
6 August 2008, 19:04
Laat iets weten Snoezel! We zijn benieuwd!
Ik heb echt het gevoel dat het in gang aan het schieten is hoor Snoezel! Geloof nooit dat je het gaat uithouden tot de 25e...
Spannend!!!
(Ik binnen een uurtje ook nog naar gyne, maar dat die van ons nog maar wat blijft waar die is!) :)
Ik weet niet of er elders op het forum nog iets over staat, vandaar dat ik het hier maar plaats...
Snoezel en Kinga, Gefeliciteerd met de geboorte van Kobe!!!
Het was dus wel degelijk in gang aan het schieten :) Ik hoo dat alles in orde is met jullie kleine ventje en dat de mama het goed stelt. Geniet er van!
(Trouwens een hele mooie naam! - 2 maand oude zoontje van m'n beste vriendin heet ook Kobe :) )
Trinity
8 August 2008, 15:12
Inderdaad, een hele dikke proficiat met jullie zoontje!!!! Laat het een 'Blowfielder' worden om fier op te zijn :-)
lady bug
10 August 2008, 14:30
jaja, ook ik mag hier eindelijk zetten dat ik zwanger ben :)
allé, zo heeft de test mij gisteren toch wijsgemaakt. ik was al een paar dagen overtijd en ging me normaak maandag maar een test halen. maar een weekend kan lang duren. dus zaterdag toch maar een test gaan halen en ja hoor er kwam een licht tweede streepje bij. ik was al bang dat ik het aan het dromen was. maar het sreepje werd steeds duidelijker en duidelijker. mijn man is zo blij en fier dat hij maar niet kan stoppen met knuffelen en over mijn buik te wrijven. morgen bel ik direct naar de gyne om een afspraak en hopelijk duurt het niet te lang voor ik kleine M. kan zien.
rienemieke
10 August 2008, 15:31
proficiat met je zwangerschap!
geniet ervan zou ik zo zeggen!
knuf
dorien en de kleine pruts die nog komen moet!
xxx
mini
10 August 2008, 19:40
proficiat met je zwangerschap!
kingka
10 August 2008, 23:41
Proficiat, zal een onbeschrijflijk gevoel zijn wanneer je het hartje de eerste keer zal horen slaan.
Met Snoezel en Kobe alles goed. Nog even afwachten of ze morgen naar huis mogen want Kobe was redelijk wat afgevallen en de borstvoeding is nog niet helemaal op gang gekomen. Vannacht moet hij ook wat onder de lamp (gelukkig wel op de kamer).
groetjes,
kingka
lady bug
11 August 2008, 17:36
straks naar de ha om bloed te trekken. hopelijk ben ik nog steeds imuun en is alles goed. hoelang moet je voor de uitslag wachten?
rienemieke
11 August 2008, 19:38
als je 's morgens gaat is het normaal 's anderendaags 's morgens
en nu denk ik dat je moet wachten tot morgenavond!
ik heb ook 's avonds bloed laten trekken en toen mocht ik 's avonds om zeven uur bellen mocht vroeger bellen ook maar dan wist hij ni alles ivm immuun zijn enzo!
nogmaals proficiat!
Proficiat lady bug!!! Geniet ervan!
lady bug
12 August 2008, 10:02
natuurlijk is mijn ha in verlof. nog snel naar een andere ha gereden en daar was het dus aanschuiven tot en met. om half 9 was het eindelijk aan mij. snel bloed genomen en nog extra vitaminen voorgeschreven.deze avond mag ik rond half 8 bellen voor de uitslag. ze kan mij dan enkel nog maar zeggen of ik zwanger ben of niet. dit is voor 99% al zeker vermits ik gisteren nog eens een test gedaan heb (die zeer positief was) omdat men man toch nog wat twijfelde. donderdag avond mag ik dan nog eens bellen voor de gehele uitslag.
lady bug: hou ons op de hoogte
Fieke
12 August 2008, 21:06
proficiat lady bug!
lady bug
12 August 2008, 21:52
heb dus naar de vervangende ha gebeld. de resultaten waren nog niet binnen. morgenvroeg mag ik gterug bellen.
weer een slapeloze nacht te gemoed dus. maar dat word ik ondertussen wel gewoon
normaal gezien ga ik mijn ouders donderdagavond inlichten. dat is als ze ni op verlengt weekend vertrekken natuurlijk. en vrijdag wordt de meter op de hoogte gebracht. die gaat flippen :)
L@yla
12 August 2008, 22:56
Een dikke proficiat met je zoontje Snoezel
en ook de tantes natuurlijk!
layla
lady bug
13 August 2008, 09:57
het is eindelijk officieel. ik ben zwanger !!!!!!!!!!!
volgende week heb ik de rest van mijn bloed onderzoek.
snoezel
13 August 2008, 15:14
even de tijd om me achter de computer te zetten...
een hele dikke proficiat lady bug!
hopelijk volgen er nog meer zwangeren hier en kunnen jullie me snel volgen naar het volgende stapje
groetjes
snoezel en kobe
lady bug
13 August 2008, 19:12
even de tijd om me achter de computer te zetten...
een hele dikke proficiat lady bug!
hopelijk volgen er nog meer zwangeren hier en kunnen jullie me snel volgen naar het volgende stapje
groetjes
snoezel en kobe
bedankt snoezel en al de andere.
ik had al een uur thuis moeten zijn, maar omdat ik het werk van 3 man nu moet doen op het werk zit ik serieus achter.
hopelijk kan ik tegen een uur of 7 mijn boelke hier pakken.
L@yla
13 August 2008, 20:22
hoi Snoezel
alles goed? Spannend zeker zo de eerste dagen thuis met je kleintje?
god wat verlang ik daar ook hard naar.
Groetjes
layla
snoezel
13 August 2008, 22:28
ja ja, alles gaat goed.
ben wel nogal emotioneel tegen 's avonds. t is echt wel heel vermoeiend.
heb mijn bevallingsverhaal bij "je baby" neer geschreven.
onze kobe drinkt nog niet heel goed en moet bijvoeden en afkolven. ben dus altijd wel een tijdje bezig en dat weegt wel al...
morgen komt er een consulente langs om te begeleiden in de borstvoeding. hopelijk geeft die me terug wat moed want heb al een paar keer willen overschakelen op flesjes :s
groetjes
snoezel en kobe
snoezel, ik hoop dat het goedkomt met de borstvoeding!!! De moed niet opgeven!!! Ik was naar het schijnt ook een moeilijk etertje toen ik geboren was, maar uiteindelijk is het goedgekomen, ik wou zelfs geen flessenvoeding, mijn ma had geen keuze :)
Sterkte en hou de moed erin!!!
lady bug
14 August 2008, 01:42
ik kan niet slapen. in plaats van ochtend misselijkheid heb ik dus last van nacht misselijkheid. elke keer ik ga slapen word ik misselijk. ik dacht eerst dat het aan mijn eten lag, maar verlits het nu toch al wat dagen achter elkaar is, is het dat dus niet.
ach, ik zal het er maar moeten bijnemen zeker. dit is jammer genoeg een nadeel aan het zwanger zijn. maar als het klopt zou ik er binnen 2 maand vanaf moeten zijn.
snoezel
14 August 2008, 10:23
lady bug,
ik had daar ook last van
een tweede kussen hielp bij mij heel goed
mss helpt het bij jou ook
xjes snoezel en kobe
lady bug
14 August 2008, 10:27
dat zal ik deze nacht al proberen en ik ga mijn vitaminen 's middags nemen ipv 's avonds. dat zou ook al wel kunnen helpen.
ik ben toch nog niet 100% goed. maar we nmen het erbij. zolang het niet is als vannacht is het goed. ben om half 2 in mijn bed gekropen om dat ik doodop was, maar van slapen is niet veel in huis gekomen. met wat rechter te zitten ging het elke keer beter, maar wanneer ik mij neerlegde kwam alles terug naar boven. wat mag ik nemen tegen de misselijkheid? is da primperan?
Hey lady bug,
dat is idd primperan. Maar het liefste toch zo weinig mogelijk. Ik zou een uitkijken of er geen natuurlijke middeltjes bestaan, zoals een kruid ofzo. Dat lijkt me toch altijd veel beter.
Succes
snoezel
16 August 2008, 11:58
lady bug,
daar had ik nog niet aan gedacht.
neem jij omni bionta?
ik neem vinalac. daar zit gember in en dat helpt tegen het misselijk zijn.
omni bionta zou nogal zwaar zijn...
groetjes
snoezel
lady bug
16 August 2008, 12:22
ik neem idd omnibionta.
heb de laatste dagen het bij mijn middag eten bgenomen en de misselikheid is verdwenen.
mijn schoonmoeder en haar vriend weten nu al dat er een kleinkind onderweg is en ook mijn jongste zus en de meter.
iedereen was super enthousiast.
Trinity
17 August 2008, 18:50
Hey lady bug,
dat is idd primperan. Maar het liefste toch zo weinig mogelijk. Ik zou een uitkijken of er geen natuurlijke middeltjes bestaan, zoals een kruid ofzo. Dat lijkt me toch altijd veel beter.
Succes
even terzijde: ook met natuurlijke middeltjes moet je opletten. Natuurlijk betekent niet altijd gezond en zonder gevaar. Bovendien moet je goed in het oog houden welke extra vitaminen je neemt, want te veel vitaminen is ook schadelijk. (sorry, de chemist in mij kwam even naar boven :-) )
Hey trinity, goed dat je dit even vermeld! Want iedereen denkt natuurlijk (zoals ik) dat natuurlijke dingen altijd beter zijn. Kan even nader beschrijven welke natuurlijke dingen niet goed zijn?
Ik weet bijvoorbeeld dat je buikgriep kunt verhelpen met rijst, cuma, gember (alles samen in een receptje) mijn schoonmoeder gaf me dat vorige maand. Maar als nu blijkt dat zo dingen niet goed zijn. Maar het hielp wel uitstekend!
Trinity
18 August 2008, 00:13
Hej Nes,
Ik wou er enkel op wijzen dat als je extra voedingssuplementen, waaronder vitaminen, wil nemen, dat je dit best doet onder begeleiding van je apotheker, ha of voedingsdeskundige. omdat met alles mate heel belangrijk is.
Ik kan niet zeggen welke natuurlijke producten al dan niet goed zijn (misschien weet kingka hier meer over?), maar weet wel dat met alles, natuurlijke oorsprong of niet, hoeveelheden belangrijk zijn. Men mag nooit overdrijven.
en ik wou dus zeker niet zeggen dat natuurlijk niet goed is, want veel van die oude trukjes zijn zeer effectief en onschadelijk (vichy water bijvoorbeeld is ook heel heilzaam voor buikkrampen).
Sorry als ik je ongerust heb gemaakt Nes, was zeker niet de bedoeling.
Groetjes
lady bug
18 August 2008, 10:41
het klinkt mss raar, ma ik krijg al een buikje. zelf vind ik het wel vroeg, maar zowel bij mijn ma haar zwangerschappen en bij mijn oudste zus haar zwangerschappen was het ook zo snel. ik pas in geen enkele broek meer. ik moet constant mijn knop laten openstaan want ik kan de druk niet meer verdragen. zelfs mijn broek dicht krijgen is al een zware opdracht. en tegen 's avonds is het nog erger. kzal mij dus snel andere broeken moeten aanschaffen :)
snoezel
18 August 2008, 11:13
lady bug,
ik had op een week of 7 ook al zwangerschapsbroeken aan hoor.
ik kon de druk tegen mijn buik echt niet verdragen...
vooral 's avonds had ik een echte zwangere buik!
toch super!
ik had gedacht dat ik mijn buikje ging missen, maar buiten de bewegingen die je voelt heb ik het nog geen moment gemist :)
groetjes
snoezel
ps: k zal eens aan mijn ventje vragen of hij iets weet van die natuurlijke producten maar ik vrees ervoor :s
lady bug
18 August 2008, 11:22
bedankt voor je snelle reactie. op dit moment ben ik gelukkig ni te misselijk meer. ben wel misselijk, maar het is draaglijk.
mss gaan we straks al een broek halen. kwestie dat ik niet met mijn broek open op het werk moet zitten :)
gisteren hebben M en ik in de lucht gehangen. ik had geluk dat er nog een plaatsje vrij was in de luchtballon waar mijn ouder in zaten en ik ,on voor een spotprijs mee.
das al iets wa ik aan de kleine spruit kan vertellen als hij / zij wat groter is :)
het was echt zalig. je kwam er echt tot rust en voor herhaling vatbaar. maar het zou dan wel snel moeten gebeuren, of als de kleine er is, want we hebben een buiklanding gemaakt
snoezel
18 August 2008, 13:22
tof hé zo'n ballonvaart
heb het al een paar keer gedaan en ik vind het zalig!
is al een leuke annekdote voor jullie kleine pruts om later te vertellen :)
lady bug
20 August 2008, 09:21
ik weet niet hoe ik mij de laatste dagen moet voelen. ik ben bang dat het allemaal niet goed komt. ik durf nog niet erg enthousiast te zijn over mijn zwangerschap uit schrik dat er iets niet juist is. ik voel allemaal ngen in mijn buik, waarvan ik natuurlijk niet weet of ik dat wel moet/mag voelen. het zal hoogstwaarschijnlijk wel normaal zijn, maar ik voel me erg lastig. ik kan niet wachten op die echo dan ben ik zeker dat alles in orde is
groetjes
Lady bug
Trinity
20 August 2008, 11:33
Ik zou niet weten wat je wel en niet mag voelen in je buik. Maar misschien toch best van niet te negatief te denken? Positieve energie geven aan dat wezentje dat volop aan het groeien is :-). Maar hopelijk is het snel 8 september he, denk wel dat het veel in je losmaakt zo een eerste echo.
lady bug
20 August 2008, 11:38
dat ^positief denken is ook weer makkelijker gezegd dan gedaan. het is niet dat ik direct het ergste denk, maar ik wil gewoon een bevestiging dat alles goed is en die heb ik maar pas 8 september. waarschijnlijk zal het wel normaal zijn wat ik voel, maar omdat het het eerste is voelt alles zo raar aan.
je bent er ook constant mee bezig. net als met het zwanger geraken zelf. maar het komt wel goed ik blijf er in geloven
snoezel
20 August 2008, 13:50
lady bug,
ik ben ongerust geweest tot ik onze kobe begon te voelen.
toen was ik pas gerust dat hij er echt wel was!
hoort er gewoon bij :)
lady bug
20 August 2008, 14:41
wat vinden jullie hiervan??
http://img34.picoodle.com/data/img34/3/8/20/t_dikm_d5f0396.jpg (http://www.picoodle.com/view.php?img=/3/8/20/f_dikm_d5f0396.jpg&srv=img34) - D http://img33.picoodle.com/data/img33/3/8/20/f_benm_97c512a.jpg (http://www.picoodle.com/view.php?img=/3/8/20/f_benm_97c512a.jpg&srv=img33) http://img26.picoodle.com/data/img26/3/8/20/f_zangerm_fce4233.jpg (http://www.picoodle.com/view.php?img=/3/8/20/f_zangerm_fce4233.jpg&srv=img26) + W
of
JIJ+IK http://img32.picoodle.com/data/img32/3/8/20/f_zijnm_ff09047.jpg (http://www.picoodle.com/view.php?img=/3/8/20/f_zijnm_ff09047.jpg&srv=img32) -A http://img26.picoodle.com/data/img26/3/8/20/f_zangerm_fce4233.jpg (http://www.picoodle.com/view.php?img=/3/8/20/f_zangerm_fce4233.jpg&srv=img26) +W
Kimmy
20 August 2008, 15:25
ik snap ze niet :$
lady bug
20 August 2008, 15:50
ik zal het effe uit typen.
foto1: dik - D
foto 2 : Big Ben
foto 3: Robbie Williams (zanger) + W
reeks 2 is
jij + ik
foto 2: azijn
foto 3 : Robbie Williams + W
Trinity
20 August 2008, 16:03
(d)ik ben z(w)anger
ik + jij (a)zijn z(w)anger
oeps, te laat gezien dat je al geantwoord had met de antwoorden :-)
lady bug
20 August 2008, 16:05
(d)ik ben z(w)anger
bijna juist. die ik en jij moeten nog wij vormen
is het doenbaar? of te moeilijk
lady bug
20 August 2008, 16:07
(d)ik ben z(w)anger
ik had het wat verduidelijkt omdat de foto's blijkbaar niet duidelijk genoeg waren
mini
20 August 2008, 17:02
jij+ik = wij
tweede foto is azijn - a= zijn
zanger + w = zwanger
wij zijn zwanger!
origineel om eventueel aan vrienden of familie bekend te maken dat je een kindje verwacht :D
(ik heb al lang een gedacht, hoe ik het zou doen :D)
mini
20 August 2008, 17:04
dju... had pc ff laten opstaan en boodschappen gedaan... en ondtss staan de antwoorden al gepost :(
'k was dus te laat
lady bug
20 August 2008, 17:41
ik heb ook heel lang getwijfeld hoe ik het zou doen en sinds deze ochtend kwam ik op het idee van een rebus.
Trinity
20 August 2008, 18:21
Is zeker doenbaar, zag het meteen. maar ja, in de context van dit forum is natuurlijk al een goeie hint eh
(d)ik ben z(w)anger
bijna juist. die ik en jij moeten nog wij vormen
is het doenbaar? of te moeilijk
rienemieke
3 September 2008, 14:15
hey iedereen!
vandaag is het wel gelukt om ons pruts te zien!
gyn heeft mooie beelden laten zien!! hij heeft net iets langer gedaan omdat we vandaag moesten terug komen
alles is perfect in orde met ons pruts, het groeit gelijk een kool!!!
suikertest enzo was in orde, maar moet toch een beetje oppassen met calorieën binnendoen, omdat nu alles rechtstreeks naar ons pruts gaat en anders gaat ze te groot worden! voor mij nu 2 maanden geen choco en chocolade en chips meer
ons pruts was nu 42 cm groot ( volgens gyn heel groot en hele lange benen!! ) en woog ongeveer 1600 à 1700 gram wat ook zeker genoeg is!
volgens gyn gaat ons pruts bij de geboorte rond de 53 à 54 cm zijn en gaat het volgens hem rond de 3500 à 4000 gram wegen een goeike dus! kmoest geen pakjes van maat 50 voorzien zei tenzij het wel wat vroeg geboren wordt!
en het belangrijkste van al!!!! ons pruts ligt niet meer in stuit, khad hetwel gedacht! ligt mooi met het hoofdje in mijn bekken! eindelijk had toch wa schrik dat het nog in stuit lag mar niet meer! maar het kan nog altijd draaien maar de kans is miniem zei de gyn!
allé 17 sept mag ik al terug gaan!
snoezel
3 September 2008, 17:50
amai rienemieke,
super zeg!
wij gingen eentje krijgen van boven de 4kg maar ja hij was drie weken te vroeg dus hebben wel een maatje 50 nodig gehad. ondertussen begint hij daar overal uit te groeien.
k zou er toch een paar voorzien, je weet maar nooit hé!
leuk hé om te horen dat alles in orde is :)
groetjes
snoezel en kobe
lady bug
5 September 2008, 11:17
sinds gisteren mijn eerste zwangerschapsbroek gaan halen. en het zit zalig. nog snel een paar gaan bij halen want een gewone broek is toch niet alles meer ze :)
Laurence
5 September 2008, 12:20
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die op 8 weken al zwangerschapsbroeken moest dragen.
Mijn nicht van mij heeft tot haar 6 maand haar gewone kledij aan kunnen doen. Dat was bij mij echter niet het geval.
snoezel
6 September 2008, 20:17
ik had dat ook hoor.
ik denk dat ik ook een 7 à 8 weken zwanger was als ik mijn eerste zwangerschapsbroek aan had.
's morgens ging het nog maar tegen 's avonds had ik echt een buikje
lady bug
8 September 2008, 10:12
ik ben dus doodnerveus en verschrikkelijk bang voor vanavond. ik zit me waarschijnlijk zorgen te maken om niks, maar toch.
het misselijk zijn beschouwde ik als een teken dat er nog steeds iets was en dat dan alles goed was. maar nu sinds vorige week woensdag, voel ik niks meer. ik zou toen 8 weken moeten geweest zijn. maar misschien ben ik er wel al 12 ver. ik heb namelijk al vaak gehoord dat je op je 12 weken van de ene dag op de andere niet meer misselijk bent.
ik hoop echt dat de dag voorbij vliegt en dat de gyne me goed nieuws kan brengen.
katrientje
8 September 2008, 12:29
om hoe laat moet je gaan vanavond Lady Bug?
lady bug
8 September 2008, 12:39
kwart voor 6. en da lijkt nog zo lang :)
katrientje
8 September 2008, 13:23
:-) da geloof ik
Ik moet morgen om 11u30 naar gyné om te zien of er een ei gerijpt is... Is ook best wel spannend...
Al maak ik me niet teveel illusies...
Mrs O.
8 September 2008, 13:42
Hey lady bug !!
Ik duim vr u he strakskes...
Maak u maar ni te veel zorgen, je hebt mensen die nooit misselijk zijn tijdens hun zwangerschap en anderen die heel hun zwangerschap ziek zijn... Tloopt nooit echt volgens het boekje denk ik.. Het zal allemaal wel in orde zijn denk ik...
Take care, try to relax
@ katrien: wens je een goed eitje toe vanavond
xx Annelies
L@yla
8 September 2008, 13:52
lady bug ik duim mee voor je en zou me niet te veel zorgen maken,mijn vriendin was ineens ook niet meer misselijk en ze was ook maar 9 weken,dus het kan best,wees blij zou ik zeggen
vele gr
layla
Nes
8 September 2008, 19:18
Hey lady bug, en hoe is het gegaan? Alles ok? Laat iets weten he!!!!!
Katrien, ik duim voor dat eitje!!! Hopelijk is het gelukt, de moed niet opgeven.
lady bug
9 September 2008, 09:16
het was zalig. alle angsten en zenuwen verdwenen toen ik onze ukiepuk zag. er zijn zelfs een paar tranen gevloeid toen ik het hartje hoorde. onze grootouders zijn ondertussen ook ingelicht en ik mag het al op het werk vertellen. op 6 oktober mag ik terug voor de nekplooimeting
Mrs O.
9 September 2008, 11:56
Jeeeeeuj !! super goe nieuws ladybug :)
Ben blij voor u
Geniet er maar van...
x
Annelies
L@yla
9 September 2008, 13:06
lady bug,
supergoed nieuws ben blij voor je
vele gr
layla
snoezel
9 September 2008, 13:33
lady bug: zalig hé als je dat hartje hoort kloppen.
ik moet zeggen dat ik dat echt de mooiste en meest ontroerende echo vond.
die van 12 weken is ook heel leuk omdat je je kindje dan echt helemaal kan zien. armpjes, beentjes, alles erop en eraan...
daarna wordt het alleen maar groter en vond ik het heel moeilijk om alles goed te zien! maar het blijft speciaal hoor!
Laurence
9 September 2008, 14:01
Kben blij voor u lady bug. Echt super nieuws
lady bug
9 September 2008, 14:44
straks mijn abonement in de sportclub gaan opzeggen. ik ben tegen de avond toch pomp af en ik denk ni dat daar nog veel verandering in gaat komen.
Nes
9 September 2008, 19:16
Hey lady bug, jij moet lang wachten om terug te gaan amai! Ik zal om de 3 weken moeten gaan. En eigenlijk zit ik daar echt niet mee in!!! Dan zie ik mijn schatje terug :)
Ik moet volgende week terug, dan ben ik 8 weken en 4 dagen. En wat was er al te zien bij jou? Want mijn gyne zei dat het dan wel al de moeite is. Zie je al een hoofdje? Ben echt benieuwd.
Mijn bugy is vandaag geleverd, echt tof, ben er echt blij mee. Hij zat in een doos, ik die doos binnen gesleept en dan die bugy uit die doos getrokken. Hopelijk heb ik daar niets mis mee gedaan. Heb eigenlijk alleen getrokken, niet opgepakt.
En mag ik eigenlijk krabsla eten want heb daar nu echt zo een zin in.
Grts Nes.
rienemieke
9 September 2008, 20:24
ja je mag krabsla eten, is gekookt krabbenvlees en gekookte eitjes!
lady bug
10 September 2008, 09:27
ik zag een hoofdje met een ongeveer even groot lichaampje eraan. ook het hartje heb ik zeer duidelijk zien pompen.
normaal zou ik om de 4 weken steeds terug moeten gaan
lotjen
10 September 2008, 13:27
Hey ladies,
heb vanmorgen een testje gedaan,en was positief,maar wel met een heel licht lijntje,maar ik moest op het
moment dat ik teste eigenlijk niet echt naar het toilet,en heb me dus een beetje geforceerd,maar vanavond
bloed gaan laten afnemen,en dan weet ik morgen of overmorgen hopelijk meer!
Spannend!!!!
Veel liefs Lotte!
lady bug
10 September 2008, 14:29
hey lotjen: ik hoop echt voor jou dat je zwanger bent. ze zeggen toch steeds dat een streep hoe licht ze ook is wil zeggen dat je zwanger bent.
laat ons zeker iets weten
mini
10 September 2008, 14:36
ooohhh!!!!!
hopelijk krijg je vandaag nog je uitslag!!
Alvast (een voorzichtige) proficiat!
snoezel
10 September 2008, 15:34
ja ja, mijn lichte streep zit hier in mijn armen :)
proficiat lotte
Mrs O.
10 September 2008, 16:59
Hey lotte
Dit is keigoed nieuws !!! proficiat... !! Ge ziet, 2de ronde was voldoende vr u he...
Hopelijk zit ik binnen 3 weken ook in u clubke ;)
dikke knuffel
Annelies
Nes
10 September 2008, 17:50
Lotte, proficiat, bij mij was de streep ook licht en ik moest ook niet echt naar het toilet toen ik de test deed. Als je vanavond bloed laat trekken moet je morgen de uitslag weten. Hou ons op de hoogte he!!! En doe die test van toxo ook maar al, alé de huisarts zal dat allemaal wel weten.
En lady bug, ik ben blij dat mijn ventje dan toch al wat gaat zien volgende week!!! Ik wou dat we al zover waren!
Vorige week heb ik op de echo eigenlijk ook een bolletje gezien naast het lichaam maar ik heb me eigenlijk niet de vraag gesteld. Ik wou gewoon weten of alles ok was en of het hartje nog klopte. Voor de rest heb ik eigenlijk geen vragen gesteld. Dat bolletje heeft ze wel niet bij de 7mm grote geteld dus ik veronderstel dat dat niet bij de baby hoort. Want kan je op 1 week al een hoofdje hebben????
Heeft ze bij jou het hoofdje bijgemeten?
Ik heb vandaag contact genomen met de kinderopvang van mijn werk. Amai, wat een geluk dat ik nu al gebeld heb voor een bezoekje en een plaats te blokkeren voor mij. Hij zat al vol tot de maand september 2009. Dus de maand augustus zal ik verplicht zijn een maandje ouderschapsverlof te nemen. Wat ik eigenlijk wou sparen voor de volgende jaren. Dus geef ik jullie eigenlijk wel de raad om al uit te kijken naar een opvang van je kleintje!!
Gtrs Nes
rienemieke
10 September 2008, 19:32
proficiat lotte!
een streep is een streep!
mijn was ook een lichte streep en ik ben nu toch al 30 weken zwanger van mijn pruts!
lotjen
10 September 2008, 19:33
Bedankt allemaal,
ik ben daarnet al naar de dokter geweest,en bloed laten prikken en ik mag om 22.30u nog bellen voor mijn
uitslag,wat een prachtkerel mijn dokter,eigenlijk ook gelukkig,anders zou ik geen oog toedoen!
Het enige wat ik niet zo leuk was dat hij vroeg toen ik wegging;zou het een gewenste zwangerschap zijn?
Nu ik ben 23,ik hoop dat die vraag niet te vaak meer komt,want de volgende boor ik de grond in denk :D!
Veel liefs Lotte
lotjen
10 September 2008, 23:52
Heyla,
een late post,
heb net telefoon van de huisarts gehad,hcg waarde 44,ben der dus vroeg bij :D
Ik zal ongeveer een 4 weken en een dag afzo ver zijn,denk ik...
Veel liefs Lotte
L@yla
10 September 2008, 23:55
hoi lotte,
wat leuk voor je dat je nu nog kon bellen,
geniet van het geluk!
vele groeten
layla
lady bug
11 September 2008, 09:20
zie je wel dat een streep positief is. hoe licht hij ook was. proficiat !!!!!!!!!!
rienemieke
11 September 2008, 11:44
proficiat!
zeer pril maar pril is ook zwanger hé!!
nog veel succes!
lady bug
11 September 2008, 16:16
heb deze voormiddag naar de centrale dienst voor kinderopvang gebeld. ik heb 3 adressen gekregen van onthaalouders in de buurt waar augustus/september volgend jaar plaats zou zijn. vanavons is bellen om een afspraak te maken. en met wat geluk heeft onze ukiepuk binnen kort al een plaatsje
Laurence
11 September 2008, 19:05
Nogmaals proficiat Lotte.
Ik hoop dat je onthaalouders vind die je aanstaan. Veel geluk met de zoektocht
ka80
12 September 2008, 15:44
Hey Lotjen!!! PROFICIAAAAAT! Dat is super goed nieuws!!
Echt, zit dat zo snel vol allemaal die opvang? Dan zal ik ook maar al beginnen zien, het lijkt nog zo ver allemaal!
Nes en Ladybug, jullie hebben wel veel echo's he! des te beter voor jullie maar ik heb er nu eentje gehad, die van de 3 maanden (nekplooimeting was goed en alles gaat perfect) en ik mag pas eind November terugkomen voor de tweede!! We hebben een uur in de wachtzaal gezeten voor de echo kon beginnen, tijdens mijn middagpauze en die van mijn man. Nu kon mijn man dus niet blijven omdat die om 14u terug op zijn werk moest zijn. Ik ben gewoon beginnen wenen en was echt zo slechtgezind. Ik was natuurlijk te laat op mijn werk (en daar weten ze nog niets) en mijn man heeft dus niets gezien, pffffft. (Eind November beter,...).
groetjes
L@yla
12 September 2008, 16:01
hoi ka80
wat jammer voor je dat je man dan wegmoest ja je kan daar soms lang zitten he bij de gine
wel goed nieuws dat alles in orde is
gr
layla
Nes
12 September 2008, 17:47
Hoi ka80
echt wel jammer dat je ventje niet kon blijven en jij te laat was op het werk. Maar het goede is dat alles ok is met de baby he!!!!
Ik moet ook onder de middag gaan voor de nekplooimeting, hopelijk loop ik geen vertraging op.
Grts Nes
ka80
13 September 2008, 23:10
Bedankt Nes en Layla! Ondertussen ben ik er al wel over maar moet wel toegeven dat ik veel emotioneler ben dan normaal, normaalgezien zou ik niet zomaar beginnen wenen en vloeken (gelukkig in het Nederlands dus niemand verstond het). Ach ja,... eind November gaan we terug.
Mijn bloedtest was ok maar kon beter, hematocrietwaarde was veel te laag en te weinig rode bloedcellen (beiden een pak onder de normen). Dat verklaart waarom ik sterretjes zie, heel moe ben, witter zie dan gewoonlijk en flauwtes heb. Heeft iemand van jullie dat ook? Het zou normaal kunnen zijn tijdens de zwangerschap natuurlijk. Ik zou er een onderwerpje over kunnen maken met wat tips (heb wat opgezocht op Internet).
Veel groetjes iedereen en slaapwel ! (Zou de kleine pinda in mijn buik dan ook gaan slapen?) :)
lady bug
15 September 2008, 16:52
vorige week vrijdag dus naar de 3 mogelijke onthaalouders gebeld. bij 2 van de 3 was er nog plaats voor augustus/september 2009. bij eentje maar pas november 2009. natuurlijk was dit degene die het kortste bij was.
vanavond eerste afspraak bij een onthaal gezin. zowel man en vrouw doen samen aan kinderopvang. en ik moet toegeven dat zij het positiefst klonken aan de telefoon. we zien wel wat het straks geeft. ik post morgen mijn bevindingen wel. morgen avond mag ik trouwens naar de andere onthaalmoeder.
Nes
15 September 2008, 19:24
Ja jongens, die oppassen, ik word er gewoon knetter van. Ze hebben nu al kunnen knutselen dat ik toch vanaf halfweg augustus kan. Ze zijn gesloten van 15 juli tot 15 augustus. Nu vraag ik me af wat ik deze maand altijd zal moeten doen. Je kan toch moeilijk altijd een maand verlof nemen. Wat doen anderen eigenlijk in zo een situatie? Kan iemand me helpen. Als ze iets ouder zijn kan je een jeugdbeweging doen ofzo of via school sportkamp,...
kingka
15 September 2008, 21:43
Wij hebben ook een onthaalmoeder... had ik trouwens ook een veel beter gevoel bij als de crèche die we bezocht hadden. Onmiddelijk een persoonlijke babbel, gezellige huiselijke sfeer en een dame die duidelijk met de kindjes bezig is (we zijn er 2 keer geweest: 1 keer midden op de dag en 1 keer rond het vertrekuur).
Zorg dat je zeker een voorschot betaalt en een schriftelijke bevestiging krijgt van reservatie! Wij hadden eerst een plaats gekregen in een creche, het was 'in orde'... we moesten het voorschot in februari gaan betalen (het was begin januari). In februari gebeld en dan was het tegen snoezel 'wij weten van niets hoor mevrouw, u heeft zich zeker vergist'.
Het was bij ons ook kantje boortje, snoezel neemt eerst 3 maand ouderschapsverlof.
Nes, als ik zo op het werk rondhoor nemen veel mensen een maand congé voor de kindjes. Eens ze iets groter zijn bestaan er kleuterkampen en later natuurlijk sportkampen, jeugdbeweging. Als je maar 3 weken verlof kan nemen dan vind je vast wel een babysit (kind en gezin) om de rest van de maand te overbruggen.
groetjes!
lady bug
16 September 2008, 10:18
gisteren dus naar de eerste onthaalouders geweest en mijn positief gevoel is er nog. als het aan mij ligt komt onze kleine ukkiepuk daar terecht. kleine aparte slaapkamers, en mooi ingerichte ruimtes. ik had er echt een goed gevoel bij.
vanavond naar de tweede en dan gaan we beslissen.
lady bug
16 September 2008, 10:23
en wat die vakantie betreft heb ik wel geluk. de onthaalmoeder waar we gisteren zijn geweest sluit samen met het bouwverlof. vermits mijn man in de bouw zit is dit perfect voor ons. we zijn dan zo wie zo thuis
lotjen
16 September 2008, 16:19
Wij moeten binnenkort ook gaan kijken voor opvang,wij gaan beginnen kijken bij een crêche,omdat ik over die bepaalde
al veel goeie dingen heb gehoord.Ben benieuwd en vind het redelijk shocking dat we nu al moeten uitkijken voor een opvang
van een kleintje dat voor het moment 2mm groot is...Pffff,niet simpel!
Zijn er nog mensen die in het begin van hun zwangerschap zoveel last hadden van vermoeidheid? Ik ben altijd tegen de middag uitgeteld...
En dat gecombineerd met mn emoties die ik niet in de hand heb,ben ik echt een plezier om in de buurt te hebben!(vandaag ben ik in de supermarkt aan de kassa bijna beginnen wenen omdat de meneer voor mij reuma had,en hij zo moeilijk zijn geld kon terug aannemen van de kassierster).
Maar toch ben ik super blij dat er een kleintje op komst is,en nu maar duimen dat alles goed gaat!
Veel liefs Lotte
lady bug
16 September 2008, 16:44
die vermoeidheid en emoties heb ik ook hoor. maar het is toch al wel geminderd. ik moet wel zeggen dat ik tegen het weekend wel kapot ben en dan durf ik wel eens een middag dutje te doen :)
Nes
16 September 2008, 18:55
Ja, normaal moest ik vandaag naar creche maar ze hebben me afgebeld omdat de verantwoordelijke problemen heeft met zijn zoontje en naar de school moet. Ik moet nu donderdag gaan maar hij heeft me al bevestigd dat er geen probleem is voor de twee laatste weken van augustus. De vier weken ervoor zijn ze gesloten. Dus heb ik als alles goed verloop maar 2 weken te overbruggen en kan ik mijn ouderschapsverlof opsparen tot de volgende jaren. (wij op het werk krijgen tijd tot het kind de leeftijd van 10 heeft bereikt) Ik vind het echt moeilijk om zo vroeg al een datum vast te leggen voor de opvang. Je kan immers nog platte rust krijgen de laatste maanden. Maarja.
Omdat het bij mij op het werk is denk ik dat ze de kosten van de creche direct van het loon afhouden. Natuurlijk wil ik zeker iets op papier.
Ik denk dat ik nu een klein dudje ga doen want ik ben echt niet in topvorm.
Vandaag heb ik veel pijn gehad onderaan mijn buik en ik heb een vreselijke nacht gehad. En ik heb ook veel problemen met de vermoeidheid. Ik ben nu bv een wrak. Naar het schijnt moet dat rond de 3 maand over gaan. En ik hoop het van harte.
snoezel
16 September 2008, 20:37
ja die opvang is iets hé
ik ben drie weken vroeger bevallen en ben daardoor acht weken kwijt van mijn zwangerschapsverlof (een lang verhaal maar het klopt dus wel)
gelukkig kan ik ook wat met mijn ouderschapsverlof foeteren en komt het zo allemaal in orde!
nes: er zijn er die de kwaaltjes blijven hebben tot ze bevallen zijn :)
hopelijk is het voor jou anders!
L@yla
16 September 2008, 22:49
hoi snoezel
wat een mooie banner en zoon schoon ventje!
gr
layla
Laurence
17 September 2008, 10:34
Inderdaad een schoon ventje. :-)
En die symptomen: ik was altijd moe, 's nachts niet goed slapen, en overdag kon ik zoveel slapen als ik maar wou.
Maar bij de meeste gaat het na 3 maand wel over.
snoezel
17 September 2008, 10:49
mooi hé
exclusief voor mij :)
rienemieke
17 September 2008, 12:36
ik mag vandaag ons pruts terug gaan bewonderen!!
kben is benieuwd of ze even hard gegroeid gaat zijn! als vorig keer!
mini
17 September 2008, 13:02
Véél succes rienemieke!
lady bug
17 September 2008, 17:52
gisteren dus naar de tweede onthaalmoeder geweest. en dat mens kon praten. moest ik daar mijn kind doen, dan ben ik nooit voor 8u terug thuis.
dus de knoop is doorgehakt. we gaan onze kleine ukiepuk naar onthaalmoeder 1 doen. heb haar dan ook vandaag gebeld om onze plaats te reserveren. ze klonk zeer blij.
nu is het aftellen naar de volgende echo. maar ik vermoed dat alles nog steeds goed is. mijn buikje begint stilaan zichtbaar te worden. of toch voor mij alleszins en ik kijk er echt naar uit om met die dikke buik te pronken.
groetjes
Lady bug en ukiepuk :)
L@yla
17 September 2008, 18:18
@rienemieke: je bent er bijna he binnen een paar weken heb je je kleintje vast,geniet nog maar van de laatste weken:)
rienemieke
17 September 2008, 19:15
idd ik zelf denk nog een 7 tal weken en de gyn denkt er ook zo over!
onze kleine meid allé kleine grote meid denkt er ook zo over hoop ik!
normaal moest ik om 15 u bij de gyn maar hij werd weggeroepen voor een bevalling
nu moet ik sebiet om kwart na negen terug gaan kben is benieuwd!
L@yla
17 September 2008, 20:18
hoi rienemieke,
t begint wel echt spannend te worden e nu,ik kijk er al naar uit om fototjes te zien!
hopelijk mogen velen jou volgen en succes vnv
gr
layla
rienemieke
18 September 2008, 00:11
een zeer goeie avond iedereen!
hier het verslagje van de gyn!
iets na half tien mochten we dan toch binnen eindelijk, mijn mama is mee gegaan want ventje staat met de nacht!
en hij zei kzal er ook zeker bij zijn bij jouw bevalling hoor! das al een geruststelling hé!
hij ging ons kindje goed bekijken ivm de groei omdat het vorig keer al zo groot was, en omdat mijn suikertest toch goed was daarmee!
hij neemt mijn bloeddruk 12/8 heel goed dus!
daarna een echo, wat blijkt nu, ons kindje is terug gedraaid! het ligt terug in stuit!!!! daarmee dat ik zo dikwijls naar toilet moet, ze duwt letterlijk met de voeten tegen mijn blaas, hij heeft het zelfs laten zien!
ze wou wel niet meewerken voor de foto's want ze lag met haar gezichtje naar mijn rug!
voor de rest 2 kilo en 44 à 46 cm dat kon hij niet precies zeggen omdat de beentjes in mijn bekken lagen en dat was moeilijk te meten!
hij zei ook dat ik nu al is moest beginnen na denken hoe ik ging bevallen, ofwel keizersnede of wel stuitbevalling maar dit alleen als mijn bekken echt breed genoeg waren, of wel nog kerenvoor de bevalling!
maar stuitbevalling zie ik ni zitten, dat keren daar heb ik ook geen goei oog op dus 1 mogelijkheid over keizersnede dan maar hé! of wat zouden jullie doen?
ah ja hij zei ook dit zijn meestal kindjes met een sterk karakter die 2 keer draaien en zeker zo laat in de zwangerschap! en ons mama begon te lachen, en hij kijkt zo naar haar met vragende ogen? en ons mama ja das ni moeilijk zij heeft ook een sterk karakter en de papa ook en de gyn begon ook te lachen hihi
mini
18 September 2008, 01:33
Jammer dat je meisje met haar gezicht naar je rug lag :(
En wat betreft de bevalling, geen idee eigenlijk. Een keizersnede kan perfect gepland worden. Je weet maw het uur en de datum, wnnr je kleine meid er is.
Stuitbevalling zou ik nu ook ni bepaald zien zitten. Je moet doen, wat jij het beste vindt voor jezelf!
Kan best geloven dat de gyné moest lachen met het sterk karakter ;)
Is het daadwerkelijk zo?! :D
Laurence
18 September 2008, 10:49
Hey Rienemieke,
Een stuitbevalling zou ik ook niet zien zitten, maar een keizersnede zie ik ook niet echt zitten.
Wil je niet eens proberen met HOPTONOMIE (aanraken van je baby via de buik, ook leuk voor de papa's)
Aan mij hebben ze verteld dat ze door haptonomie je kindje kunnen laten draaien.
Ik zou het eerst zo eens proberen, want eens een keizersnede altijd een keizersnede.
rienemieke
18 September 2008, 12:16
Jammer dat je meisje met haar gezicht naar je rug lag :(
En wat betreft de bevalling, geen idee eigenlijk. Een keizersnede kan perfect gepland worden. Je weet maw het uur en de datum, wnnr je kleine meid er is.
Stuitbevalling zou ik nu ook ni bepaald zien zitten. Je moet doen, wat jij het beste vindt voor jezelf!
Kan best geloven dat de gyné moest lachen met het sterk karakter ;)
Is het daadwerkelijk zo?! :D
oh ja is best zo dat ik een sterk karakter heb en mijn ventje ook dus dat beloofd hé, alle geluk weten wij dat ook wel van elkaar en van ons zelf!
staat vast, twordt keizersnede! allé ja misschien draait ze nog é! ze heeft bewezen dat ze het kan!;)
maar aangezien de voetjes compleet in mijn bekken zitten is daar waarschijnlijk weinig kans toe!
rienemieke
18 September 2008, 12:18
Hey Rienemieke,
Een stuitbevalling zou ik ook niet zien zitten, maar een keizersnede zie ik ook niet echt zitten.
Wil je niet eens proberen met HOPTONOMIE (aanraken van je baby via de buik, ook leuk voor de papa's)
Aan mij hebben ze verteld dat ze door haptonomie je kindje kunnen laten draaien.
Ik zou het eerst zo eens proberen, want eens een keizersnede altijd een keizersnede.
het staat dus vast als ze niet meer draait wordt het een keizersnede!
de papa zag dit als enige oplossing ook, kzou het mezelf niet vergeven als ik stuitbevalling zou doen en er moest iets gebeuren met onze kleine meid!
L@yla
18 September 2008, 12:47
hoi rienemieke,
jammer dat ze in stuit ligt maar al bij al een keizersnede is idd beter voor jou en de baby dan een stuitbevalling,het is natuurlijk iets minder leuk maar mijn oma heeft er zo 6 op de wereld gezet en ze vertelde onlangs nog dat dat best meevalt!
ik wens je het beste naar de bevalling toe en wie weet draait ze toch nog! ik duim mee
vele gr
layla
mini
18 September 2008, 13:00
Ja, je mag er idd ni aandenken. Maar nu kan je leven naar je bevalling. Meer bepaald de dag.
Nes
18 September 2008, 23:46
Voila, vandaag naar de gyné geweest.
Alles was in orde. De baby is nu 2,2 cm groot. Hij/ze was beter gegroeid of ze had verwacht. Het had al een hoofdje en stompjes van armen en benen. Leuk amai. 'K moet juist een beetje op mijn gewicht letten, maar 'k mag ook niet regiemen. Moeilijke opgave he :) 'K zou teveel bijkomen. En de bevallingsdatum is weer veranderd.
Voor de rest naar de creche geweest vandaag, het viel wel goed mee! Juist vind ik het wel raar dat je ook moet betalen als je je kindje niet naar daar doet als je op verlof bent. Eten is in de prijs inbegrepen en er is ook een dokter die je kleintje elke dag opvolgt. Dat vind ik wel heel positief. Maar zit eigenlijk met dat geval betalen tijdens de vakantie. Ga der toch nog eens over nadenken, ik heb 2 weken gekregen daarvoor. En de eerste week is zo een gewenningsweek. Wel raar.
Grts Nes
L@yla
19 September 2008, 00:17
hoi nes,
ben echt blij voor je dat alles in orde is en die datum zit nu op verjaardag van mijn beste vriendin! het is een toffe dus das goed nieuws:)
idd wel raar dat je moet betalen als je op verlof gaat,ikzelf zit in die branche en heb er nog nooit van gehoord
gr
layla
mini
19 September 2008, 00:20
Blij te horen dat alles goed gaat met je kleine spruit!
En idd het is volgens mij een raar iets, betalen ook al is je kindje er niet...
Kun je toevallig eens informeren bij andere creches?
Laurence
19 September 2008, 10:22
Ik ben blij voor jou nes.
Het is wel raar dat je dan moet betalen. Wat ik wel al heb gehoord is dat je moet betalen als je ze in de week eens thuis houd als jij niet moet werken, want dan reserveren ze eigenlijk jouw plaats zo, maar als je op verlof gaat en dan moet betalen, dat vindt ik maar raar.
lady bug
19 September 2008, 15:40
das eigenlijk iets waar ik niet naar gevraagd heb. ook omdat het mij niet logisch lijkt dat je zou moeten betalen als je kind er niet is. ok, als het voor een dagje is dat je kind niet komt omdat je dan net thuis bent, dat tot daar aan toe, maar als je op verlof bent voor 1 of meerdere weken. daar twijfel ik toch aan.
grotjes
Lady bug
rienemieke
19 September 2008, 17:39
hey wij betalen ook als ons kleintje niet in de crèche aanwezig is!!!!
is niet zo raar komt heel vaak voor!
wij betalen een maandelijks vast bedrag of ze nu komt of niet!
maar er gaat automatisch 18 % af van het bedrag, dit komt overeen met 6 weken op een jaar als uw kindje dan toch is niet kan komen!
dit is zo bij zelfstandige crèches ( al dan niet onder toezicht van k&g,de onze wel) en zelfstandige onthaalmoeders!
echt niet raar hoor!
Nijntje
20 September 2008, 21:04
Hey Rienemieke,
t begint nu echt af te korten eh!
Wel straf dat t meisje zich nog een keer heeft omgedraaid naar stuitligging.
Ikzelf zou denk ik ook voor n keizersnede gaan.
Veel succes en wie weet heeft t kindje nog n keer zin om zich om te draaien en weer goed te liggen voor n natuurlijke bevalling. :)
Groetjes!
Nes
21 September 2008, 23:26
Ben blij al te horen dat ik niet alleen ben zo. De creche is gekontroleerd door kind en gezin ja.
lotjen
22 September 2008, 12:43
Hellow ladies!
Ik was een poosje niet meer op de site geweest,en heb enorm veel moeten bijlezen,super!!!
Ik moet zeggen,zo leer ik ook veel bij!
@nes:wij zijn ondertussen ook ingeschreven in een crèche,en wij moeten enkel betalen als ons kindje er is
of als we te laat verwittigen dat het niet komt,door ziekte ofzo,maar dat komt ook omdat we een crèche
hebben gekozen waar er veel ouders zijn die in ploegen werken,en ook die crèche is gecontroleerd door kind en gezin!
@rienemieke:wat een heerlijk sterk karaktertje,weeral gedraaid,dat beloofd voor als ze groot is!!! :D
7oktober mag ik voor de eerste keer naar de gyn,ik ben zo benieuwd,en aan de andere kan durf ik(nog steeds) niet teveel te hopen,
alhoewel mn hcg de tweede keer bij het bloedprikken zeer goed gestegen was. Maar toch,ik ben bang dat ik niet genoeg kwaaltjes heb om goed te zijn :D
Zijn er nog mensen die zoveel last van haaruitval hebben,het is echt extreem! Voor de rest ook nu en dan dat gevoel in mn onderbuik
dat ik mn regels heb,en mn maag die zn werk niet goed doet,alles blijft uren op mn maag liggen,maar enfin,dan voel ik me tenminste zwanger!
Het worden nog 2 spannende weken,en dan weet ik eindelijk hoever ik ben,want ik schommel nu ergens tss 5 en 6 weken!
Veel liefs Lotte
Nes
22 September 2008, 18:28
Ja, lotjen, ik herken dat, ge zult wel zien dan! En dan is het een kwestie om het te laten doordringen want soms snap ik het ook nog niet goed hoor.
x
lotjen
23 September 2008, 20:16
Hellow ladies,
heb vandaag eens op de site hier uitgerekend voor wanneer het kindje zou zijn,zat er blijkbaar een weekje naast,oeps...
Natuurlijk weet ik nog nx tot ik nr de gyne ben geweest,maar ik ben morgen blijkbaar al 7 weken ver...
Ik weet niet of ik het al gevragd heb,maar zijn er nog mensen die zoveel last hebben van haaruitval,ik verlies echt pakken
haar,alé,die indruk heb ik toch...
Veel Liefs Lotte
ka80
24 September 2008, 21:44
hello! De haaruitval hangt af van persoon tot persoon maar ik denk wel dat dit gaat stoppen hoor. Je lichaam ondergaat veel veranderingen en moet daar nog aan wennen en misschien heb je meer vitamine B nodig? Ik zou dat de volgende keer als je je dokter of gyne ziet wel eens vragen aan wat dat ligt. Maak je maar geen zorgen, haar groeit terug! Ik heb ook een zware haaruitval gehad (2 jaar geleden) en dat is nu helemaal terug in orde. (bijna toch). Als je lang haar hebt lijkt het alsof je veel haar verliest maar in werkelijkheid valt dat dan nog wel mee. Ik had vrij lang haar en met vitaminen en met mijn haar kort te knippen (tot op de schouders) was alles opgelost.
Nes, hoe gaat het met je? Ben je veel misselijk? Ik ben vandaag zwangerschapsbroeken gaan kopen want het begint toch wel wat te spannen.
Groetjes !
ka
L@yla
24 September 2008, 22:04
hoi lotjen
mijn vriendin(zwanger) was hier gisteren en we hadden het er ook over,ze zei dat ze ook zoveel haar verliest en ik heb me laten vertellen dat het ook de periode van het jaar is om haar te verliezen,dus mss een combinatie van die twee zorgt daarvoor!
ik zou zeggen zolang het maar dat is...
veel succes bij de gyne
gr
layla
lotjen
24 September 2008, 22:23
Thx ladies!
Ben er nu al wat geruster op!
Enfin,wat is gerust als je zwanger bent,de ene keer denk ik dat ik te weinig kwaaltjes heb,en het volgende weer teveel.
Mijn lichaam heeft blijkbaar ook de boekjes over zwangerschappen niet goed begrepen,ochtendmisselijkheid is bij mij vanaf 'smiddags totdat ik
in mn bed kruip!
Vind het super ka dat jij er zo relax over kan doen,geef eens tips :D
Nog 13 dagen tot mn eerste echo,spannend!
Veel liefs Lotte
ka80
24 September 2008, 22:51
Hey Lotjen!! Toen ik 7-8 weken was was ik ook eerder misselijk in de namiddag en avond, en pas later, rond week 9 tem 12 was het meer 's morgens en soms toch nog wat 's avonds. Raar he, maar ik denk niet dat je daar iets achter moet zoeken, ieders lichaam en elke zwangerschap is anders en zelfs al voel je helemaal niets wil dat nog niet zeggen dat je zwangerschap niet goed verloopt. Ik ken een paar meisjes bij wie het echt vreselijk afzien was en moesten opgenomen worden in het ziekenhuis door uitdroging en verzwakking van het overgeven en extreem misselijk zijn. Dan mogen wij nog blij zijn met een beetje misselijk hier en daar en een paar haartjes minder he! Nog 13 dagen voor de eerste echo! Spannend! Je zal zien, dat is echt heel erg leuk om hem/haar te zien bewegen en het hartje te horen kloppen! Geniet ervan!
seg, een vraagje, hebben jullie ook een voorgevoel over het geslacht? Al van sinds ik zwanger ben voel ik precies aan dat het een jongetje gaat worden. Ik weet dat ik het niet kan weten en dat ik 50% kans heb om juist te denken maar toch,... hebben jullie dat ook?
slaapwel en groetjes
ka
rienemieke
25 September 2008, 11:26
ik had ook een voorgevoel, ik dacht dat het een jongen ging zijn! niet dus, tis een meisje!!
mijn partner daarentegen die dacht altijd dat het een meisje ging zijn, in het begin vant jaar was er een jaarhoroscoop en daar stond in dat ik voor het einde van het jaar een kindje ging krijgen en dat hij het grote lot ging winnen!, nu dat van mij klopt alleszinds en voor hem het grote lot is dat het een meisje is want hij wou heel graag een meisje!!! en voilà!
khoop nu alleen met het grote lot ook dat hij de vrijdag de euromillions wint hé !!! hihi
L@yla
25 September 2008, 11:31
hoi rienemieke,
wat leuk,had jij een voorkeur? Mijn ventje zegt dat het al gelijk is en voor mij is dat ook zo als het maar gezond is maar moest ik dan echt een keuze hebben zou ik eerst een jongentje en dan een meisje gewoon omdat het bij ons thuis ook zo is en ik heb altijd heel veel gehad aan mijn oudere broer. alhoewel een oudere zus me ook wel leuk lijkt!
gr
layla
rienemieke
25 September 2008, 12:46
ik had ook graag een meisje gehad!
gewoon dit is langs mijne kant het 2de kleinkind en langs mijne partner zijne kant het 1ste kleinkind.
ik heb nog 1 zus, hij heeft nog 3 broers.
mijn zus heeft in januari van dit jaar een jongetje gekregen dus vond ik het wel leuk als het een meisje was, mijn papa wordt peter en aangezien ik een echt papa's kindje ben, kdoe echt alles met hem we gaan samen naar de voetbal, paardensport echt alles dus was ik aant hopen dat het ook een meisje werd! en ja aangezien mijn ventje 3 broers heeft kunt ge het u wel voorstellen hoe blij ze daar gaan zijn met een meisje, want ze hebben nog een 4 de kindje genomen om toch nog een meisje te hebben en twas weer nen jongen!
en daar wordt de moeder de meter dus waarschijnlijk één en al euforie é!
L@yla
25 September 2008, 13:05
hoi rienemieke,
ik kan me voorstellen dat het dan wel heel leuk is dat er een meisje op komst is,voor jou is het niet zolang meer wachten he om je kleintje te zien,geniet er nog van
gr
layla
ka80
25 September 2008, 14:46
Ik sta een beetje achter met de info, sorry Rienemieke, je had al een tijdje geleden gezegd dat het een meisje was. En ik dacht dat ik het net ontdekt had op een ander onderwerp van deze forum. Ik ben een tijdje afwezig geweest, vandaar,...
Groetjes
Nes
25 September 2008, 20:01
Hey ka, met mij is alles redelijk goed. Nog moe, dat kleine beetje misselijk na de middag is over (alé hopen dat het niet terug komt).
Voor de rest denken de meesten dat ik een tweeling ga hebben. (Ik weet niet waar ze dat halen hoor)
Mijn ma kan een aantal goedkope zwangerschapsbroeken op de kop tikken. Dit weekend kan ik gaan zien of ze me aanstaan. Zoniet zal ik der andere moeten gaan halen want ik kan het echt niet meer verdragen zo een broek. Dus voor de moment loop ik in kleedjes rond.
Vanaf wanneer ben jij eigenlijk beginnen bijkomen kwa omtrek? Of nog altijd niets? En in kilo's al bij?
In omtrek zeggen mijn collega's dat je het al ziet, mijn kilo's, wel die schommelen zo op en neer.
Grts Nes
x
lady bug
25 September 2008, 20:29
sinds kort heeft vera moda ook een zwangerschapslijn. deze heet mamalicious. van prijs zijn ze heel goed. voor een broek betaal je 25€. voor andere gemakkelijk 80 à 90 €
best wel goed hoor.
zelf zie ik al een klein buikje bij mezelf. maar verdikt ben ik nog niet, er is zelf een dikke kilo af. maar volgens mijn gyne is dit normaal. ach we zien wel zeker. ik kijk er toch naar uit naar die dikke buik
snoezel
26 September 2008, 11:55
ik keek daar ook zo naar uit naar die dikke buik
en eens hij er was vond ik het maar niks :)
die zat altijd in de weg en slapen was een ramp.
ik heb zelf eens een man in de rekken van de zeeman geduuwd :D ik dacht dat ik er wel tussen kon
maar nu mis ik dat buikje toch wel hoor!
toch raar hé
lady bug
26 September 2008, 12:01
ik keek daar ook zo naar uit naar die dikke buik
en eens hij er was vond ik het maar niks :)
die zat altijd in de weg en slapen was een ramp.
ik heb zelf eens een man in de rekken van de zeeman geduuwd :D ik dacht dat ik er wel tussen kon
maar nu mis ik dat buikje toch wel hoor!
toch raar hé
dan is diene buik iets als mijn man :)
die ligt ook steeds in de weg in bed. ik heb nu al geen plaats, wat gaat dat dan binnen een paar maanden geven.
straks gaan shoppen. nu hopen dat ik mij wa kan inhouden :)
Laurence
26 September 2008, 12:09
Dat gaat moeilijk zijn. Ik kan ervan meespreken.
Ik wou ook altijd spulletjes kopen, en ik kon mij zelden inhouden. Ik kwam wel elke keer met iets naar huis.
lady bug
26 September 2008, 14:28
volgende week ga ik naar de babyboombeurs is Brussel. gaat er nog iemand??
ka80
26 September 2008, 14:38
Hey! Ik ben ook al bijgekomen hoor, anderhalve kilo zoiets. Ik en mijn man zien het buikje maar het is nog niet echt zichtbaar onder de kleren. Om eerlijk te zijn, ik heb niet veel zin veel bij te komen en een dikke buik te hebben. Ik weet dat het een ambetante vraag is he maar Nes, toen je gyne zei dat je wat op je gewicht moest letten, hoeveel was je toen bijgekomen en wanneer was dat (welk week van de zwangerschap)? Dan weet ik (dankzij jouw gyne) of ik ook wat moet opletten.
Ladybug, zou heel graag willen gaan maar dat zal niet gaan, woon te ver. Amuseer je daar, denk dat dat wel heel interessant moet zijn en hopelijk kan je wat koopjes doen enzo. Jij hebt de volgende echo al op 6 oktober? Ik pas op 1 december,... Geniet van de echo. Hoeveel weken ben jij nu weer zwanger? Ben de tel een beetje kwijt, 12 weken?
Groetjes allemaal!!
Ka
ka80
26 September 2008, 14:40
Sorry Ladybug, ik zag je banner niet toe ik mijn berichtje aan het typen was, 10 weken !! Seg, weet je wat heel interessant is? De zwangerschapsnieuwsbrieven van Kind en Gezin. Je kan je gratis inschrijven op hun website en zo ontvang je elke week tips en weet je wat er in je buik gebeurt.
xx
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.