PDA

Volledige versie bekijken : Wij zijn zwanger!!!!

Pagina's : 1 [2]

lady bug
26 September 2008, 13:43
ik krijg van de roze doos ook elke week een update. best wel leuk hé. zo kan je er een beter beeld over vormen.
ik ga volgen de week met de toekomstige meter naar de beurs. en de week daarna met mijn ventje naar die in Gent.

Nes
26 September 2008, 15:11
lady bug, kan je mij de exacte datums en openingsuren van de babyboom doorgeven aub. Ik wist niets van die beurs af en ik woon namelijk in brussel. Erg he!!!! Ik zou echt heel graag gaan.

Ka80, ik was toen 9 weken ver en ik was 700 gram verdikt. Er he. Ondertussen ben ik wel weer wat verloren. Ik probeer nu een appel te eten ipv een koek ofzo maar dat lukt me toch niet altijd hoor. Vandaag heb ik echt een snoepbui, ik heb al 2 schoukes op. Nuja, ik trek het me echt niet aan hoor, volgende week let ik dan wel weer wat op. Ik moet wel toegeven dat ik enorm schommel met mijn gewicht, al van voor ik zwanger was. Soms met een kilo per dag.

Grts Nes

lady bug
26 September 2008, 15:22
voor meer info check www.babyboom.be
ik ga zaterdag, maar weet nog niet om hoe laat

groetjes

lady bug

lady bug
26 September 2008, 15:26
ik zit hier met een moeilijk geval naast mij :) de toekomstige meter wil niet meter genoemd worden. iemand een ander idee. het moet iets jong en hip zijn :cool:

L@yla
26 September 2008, 15:34
hoi lady bug,
iemand van mijn familie wou ook niet meter genoemd worden,zij kreeg de leuke naam nona
blijkbaar is dat meter of meme in het italiaans
gr
layla

Kimmy
26 September 2008, 15:53
Nona is heel mooi! Jammer dat het beetje raar is om een dochtertje zo te noemen :).
mss kan je haar gewoon "tante" laten noemen?
of ermee dreigen dat je een andere meter neemt als ze niet meter wil genoemd worden ;)
hopelijk komen hier nog leuke ideetjes wat de meter die ik in gedachten heb zou ook niet graag "meter" genoemd worden!!
groetjes
Kimmy

Nes
26 September 2008, 15:57
Een collega van mij zegt MAMMIE tegen haar meter.

lies
26 September 2008, 19:12
iemand die ik ken zegt mante. dat is een combinatie van meter en tante. best cool, vind ik.

snoezel
26 September 2008, 22:04
ik ben ook meter van een prachtig jongetje...
nu gaan daar normaal nog kindjes komen en daarom gaat hij gewoon tante zeggen.
vind het anders te ingewikkeld voor het tweede kindje.

t is wel zalig om een petekindje te hebben :)

Laurence
27 September 2008, 12:38
Dat is het inderdaad. Mijn petekindje komt straks logeren. Hij is een flinke knul van 6 jaar.
Ik ga weten wat doen eens hij er is. Hij is een beetje hyperkinetisch en kan niet lang stil blijven zitten of hetzelfde doen.
Dat beloofd voor straks.
Nu nog effe rusten en dan vliegen we er straks in.

Kimmy
28 September 2008, 22:37
Hey Laurence,

Hoe is het geweest met het knulletje? Niet te vermoeiend?
Geniet maar van je laatste daagjes, je moet bijna terug aan de slag zeker?
groetjes
Kimmy

lady bug
29 September 2008, 16:50
wie gaat er dit weekend nu naar babyboom in Brussel??

sunshine
29 September 2008, 16:51
Spijtig dat ik niet zwanger ben, 'k zou het anders zeker doen, maar nu vind ik het maar raar om daar te gaan lopen...

lady bug
29 September 2008, 16:53
een paar jaar geleden ben ik er ook naartoe geweest hoor. en gewoon al die dingen zien was zalig. ik heb toen wel een paar ideetjes opgedaan.

rienemieke
29 September 2008, 17:29
ik ga niet naar babyboom in brussel zal veel te vermoeiend zijn voor mij denk ik! als ik nu nog maar te voet naar den bakker ga, is 500 meter ver heb ik al harde buiken en steken in mijn lies dus, moet ik daar niet gaan rondlopen é
waarom is dat toch zo laat op een jaar hihi!
voor degene die gaan veel plezier! en laat je niks aansmeren dat je echt niet nodig hebt!!!!!

Ladykiller
29 September 2008, 19:00
YOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WE ZIJN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is het beste nieuws dat ik ooit heb gekregen. Ik heb van morgen bloed laten trekken en het was wachten op het verlossend telefoontje uit jette. En om 15uur was het zover, we kregen het verlossende 'bij deze mag ik u feliciteren, u bent zwanger mevrouw van dam'.
2de poging en zwanger. Gewoon geweldig!!!
Samen met onze huwelijksdag is dit de gelukkigste dag van ons leven. :D

Kimmy
29 September 2008, 19:37
een echte babyboom!!!
proficiat!!
had iedereen het koud zo'n vier weken geleden dat we met zovelen zijn ;).
geniet ervan, is inderdaad een heeeerlijk gevoel, é.
ik had er alleen niet bij stilgestaan dat het bang afwachten helemaal niet over is nu, integendeel...
geniet ervan,
Kimmy

L@yla
29 September 2008, 19:42
ladykiller!
ook jij proficiat, geniet ervan!
en kimmy,ja wat je daar zegt,ik sta daar eigelijk ook niet bij stil,mijn vriendin zei dat hier vorige week ook,dat het zelf iets lastiger is maar niet teveel denken he,het komt allemaal wel goed!
groetjes en dikke knuffel
layla

rienemieke
29 September 2008, 19:54
hier net terug van de veearts!
en mijn vermoeden is bevestigd! onze Zara is schijnzwanger!
en volgens de veearts moeten we dat niet ver zoeken jaja ik ben de oorzaak
volgens de veearts, riekt ze dat er een kindje op komst is en daarmee gaan haar hormonen ook parten spelen en voilà ze wilt ook kleintjes!!
nu moeten we haar veel afleiden door veel te gaan wandelen, 1 probleem ventje is niet thuis en ik krijg harde buiken als ik nog maar 100 meter heb gewandeld dus ja dan hebbe we een probleem é
nu moet ze ook alle dagen pillekes krijgen en haar vaste speelgoed moeten we voorlopig wegleggen want dat aanziet ze nu als haar kindje, ocharme het beestje!
als het nog is voorvalt moeten we ze laten sterliseren of een nestje met haar, dan kies ik toch voor het laatste zenne

allé nu nog een hapje eten en dan int zeteltje zitte tv kijke en dan wachten totdat ventje thuis is!

kingka
29 September 2008, 20:19
De tweede rond is echt wel succesvol... proficiat Ladykiller en toekomstige papa.

Lijkt mij trouwens redelijk logisch dat de tweede ronde veel zwangere buikjes oplevert, de eerste ronde is namelijk erg onwaarschijnlijk (ontpillen)...

isabelga
30 September 2008, 09:59
Ladykiller, Kimmy e Mrs.O !!!!!! proficiat!!!!!!!!!! jullie kunnen er samen van genieten

isabelga
30 September 2008, 10:00
en hou ons op de hoogte hoe de mannen hebben gereageerd! Het is altijd wel leuk om te weten hoe je het aan de partner vertelt.
Ik heb al jaren het ideetje in mijn hoofd om hem babyschoentjes te geven ...

Mrs O.
30 September 2008, 10:12
@ Ladykiller: DIKKE PROFICIAT, ronde 2 rules blijkbaar, bij ons was ook van da in 2de ronde...
@ Isabelga, voor reactie husband: zie m'n ander topic :)
@kimmy: tis vooral de husband da koud heeft bij ons wegens zijn afrikaanse temperatuurtolerantie , mr ons kindje is 9 vd 10 gefabriceerd op een lekker warme zondagmiddag, na een gezellige dag luieren op ons terras...

xxx

Annelies

lies
30 September 2008, 14:38
Proficiat aan al wie ik nog niet gefeliciteerd had. Het was gisteren blijkbaar een heuglijke dag: mijn broer en zijn vriendin krijgen ook een baby, vertelden ze gisterenmiddag!

Heel blij voor hen, maar toch een beetje gehuild vannacht en bijna niets geslapen: het is een rare mix van gevoelens...aan de ene kant ben ik superblij, aan de andere kant is het heel confronterend dat bij jullie allemaal alles vlot gaat en bij ons helemaal niet. Maar goed, het zullen wel de hormonen zijn (van het ongesteld zijn), en de teleurstelling (ook al van dat ongesteld zijn) en het feit dat alles misschien toch minder verwerkt is dan ik dacht.

Nes
30 September 2008, 18:46
Lies, de moed niet verliezen meid, het zal wel goed komen maar ik versta je wel hoor!!! En ik had die reacties ook.

Laurence
30 September 2008, 20:12
September is blijkbaar een vruchtbare maand geweest. Spijtig dat ze al om is.

Proficiat aan iedereen hier die binnenkort met een dikke buik rondloopt.

Laurence
30 September 2008, 20:13
PS Kimmy: met met petekind is het redelijk goed gegaan hij was heel kalm vond ik. Mijn man vond dat niet echt, maar dat zijn mannen hé. Nog niet echt kindjes gewoon. Hij is wel heel laat gaan slapen en heel vroeg uit de veren. Maar ik sta met plezier op voor da manneke.

rienemieke
30 September 2008, 21:10
ik mag morgen onze kleine meid terug gaan bewonderen!!!!
morgen mag ik terug naar de gyn, hopelijk heeft ie dan meer uitsluitsel of het al dan niet keizersnede wordt of niet!
kheb er geen goei oog kdenk dat ze nog altijd niet juist ligt
maar ja da zulle we morgen pas weten é!
pff daarnet heb ik voorweeën ofzoiets gehad denk ik amai steken en krampen in mijn buik echt ni te doen zo pijnlijk

da belooft voor de echte weeën!!!
dat ze nog maar ff blijft zitten want aan 33 weken en half vind ik net iets te vroeg! ;)

rienemieke
1 October 2008, 12:03
pfff nog 3 uur en een half voor dat we bij de gyn binnen mogen! dat wachten duurt toch zo lang als je thuis zit zenne!

lotjen
1 October 2008, 12:10
Hey Rienemieke,
da zal wel zijn,dat is de minuten aftellen waarschijnlijk!
Ik heb op 5tv eens op de kraamkliniek een stukje gezien van een vrouw waarvan haar baby'tje ook in stuit lag,en de dokters
in Nederland proberen die dan te draaien,maar dat was echt crazy,die pakte zo op de buik van die vrouw dat hoofdje vast,en probeerde
die dan te draaien,dus vanbuiten af,echt zottenwerk,die Nederlanders é. Maar die zijn daar ook zo allemaal voor een natuurlijke
thuisbevalling...En ze kregen het baby'tje niet gedraaid,maar die vrouw wilde perse een natuurlijke bevalling. En op het moment dat ze moest
bevallen en mocht persen voelde ze geen druk(omdat het hoofdje niet drukte) en had ze een mega zware bevalling met veel trekken en sleuren
van de gyne,poeh,ik zeg het je,da was een thriller zu!!! Dus kies dan maar de safe way zou ik zeggen!
Ben er gelijk nog niet goed van :D
Veel liefs Lotte

snoezel
1 October 2008, 15:13
zeg is het maar een gedacht of is het al een tijdje geleden dat els hier is langs geweest?
alles is toch in orde met haar meisje hé?

xjes snoezel

lady bug
1 October 2008, 15:59
ik had mij dit ook al afevraagd. je bent dus niet de enige

rienemieke
1 October 2008, 18:13
hey dames!!!!

hier net terug van de gyn se!!!!!
kei lang moeten wachten in de wachtzaal alle geluk had ik mij op voorhand ne story gaan kopen voor wat te lezen en voor mijn ventje de p-magazine, we zijn een uur later dan het oorspronkelijke uur binnen gemogen

eerst de gewoonlijke reutemeteut hé gelijk de vraagskes hoe ist gaat het nog een beetje enzo van die toestanden!

dan zei ie oh ik ben benieuwd of uw kindje gedraaid gaat zijn, jullie ook zeker en wij natuurlijk volmondig ja tuurlijk!

dus nog eerst bloeddruk gemeten weeral eentje voor in de boekske gelijk hij altijd zegt 12 over 7.5 dus das heel goed hé!

dan de echo!!!
spannend en je raadt het nooit maar ons pruts is weeral maar eens gedraaid!!!!! joepie de poepie!!!! ze ligt nu mooi met haar hoofdje naar beneden!!!!
ze is zelfs al een beetje ingedaald!!
hij zei als ze nu nog wil draaien dan ist een straffe zenne want haar hoofdje ligt al mooi diep in uw bekken!!!

alles is piekfijn in orde placenta ziet er heel gezond uit, goede doorbloeding in de navelstreng mooie stevige regelmatige hartslag dus alles piekfijn
ons pruts is nu al 47 cm en weegt 2.3 kilo
gewicht het mooie gemiddelde, de lengt ja dat wisten we al hé zo'n 2 weken voor op schema!

volgende keer gaat hij een inwendig onderzoek doen om te kijken hoe ver het staat, maar zei ie als het binnen 2 weken geboren wordt moet het waarschijnlijk eventjes warme kamer niet noodzakelijk maar dat kan perfect zijn, dus het mag volgens hem al binne 2 weken komen!
ik zeg toch liever nog een 3 tal weken maar ja! we zullen zien é!!

oh ik ben blij dat ze terug gedraaid is!

Laurence
1 October 2008, 19:53
Ik ben blij voor jou rienemieke. Dat u kleine wondertje nog maar eventjes blijft zitten. Het zit daar nog goed voor de moment.

Els had gezegd dat ze een tijdje niet meer op het forum ging komen, maar zodra ze nieuw nieuws had ging ze iets laten weten.

lady bug
6 October 2008, 11:40
dit weekend dus naar babyboom geweest. was me dat een grote teleurstelling. ik had verwacht dat er toch wel wat van zwangerschapskledij ging zijn, maar zo goed als niks.
hopelijk volgende zaterdag in Gent wat meer geluk.

vanavond terug naar de gyne. ben is benieuwd hoe het met onze ukiepuk zit

Nes
6 October 2008, 12:11
Alé ik ben blij te horen dat babyboom niet echt dat is geweest. Ik wou gisteren gaan, maar ik was zo uitgeteld dat ik gewoon niet buiten ben geweest. Zaterdag ben ik naar de H&M geweest om kleren en ik moet zeggen dat ik daar wel wat gevonden heb, heb namelijk om 200 euro gekocht. Maar ik heb er wel rekening mee gehouden dat ik het achteraf nog kan dragen. Dus Lady Bug, ga daar ook eens zien he.

lady bug
6 October 2008, 19:04
net terug van de gyne. alles zag er goed uit. ik heb perfect de hersenen kunnen zien en ook het ruggegraadje.
de nekplooimeting zag er goed uit, maar toch nog voor alle zekerheid moet ik bloed laten nemen. onze ukiepuk lag met de rug naar ons, dus moest er al iets van geslacht te zien geweest hebben, twas ni voor vandaag geweest.

Btw, ook mijne gyne is vrij laks met het aanrekenen van de echo's. de eerste keer moest ik de echo betalen, maar nu was het enkel maar mijn visiet.

Mrs O.
6 October 2008, 19:31
hey lady bug

Goed nieuws he... moet super zijn om je kleintje zo in detail te kunnen zien ...

groetjes

Annelies

L@yla
6 October 2008, 19:42
hoi lady bug,
ik ben heel blij voor je dat alles in orde is! en de beurs was dan blijkbaar niet zo goed?
Wij gaan nu zaterdag ook naar die in gent,hopelijk is het wat de moeite,vind het alleen raar dat ik nog niet zwanger ben maar zoals jij al eens vertelde vind je dat ook niet raar?want jij bent al geweest zeker als je niet zwanger was?

veel groeten
layla

lady bug
6 October 2008, 20:33
ik ben idd een paar jaar geleden ook eens geweest met een paar vriendinnen en niemand van ons was zwanger.
deze zaterdag ga ik ook gaan. maar met wie, dat is nog de vraag. mss kan mijn ventje niet, dus moet ik het aan de meter nog eens vragen. maar erg zal ze het niet vinden. en met wat geluk gaat mijn zus ook nog. en met heel veel geluk komen de 2 kindjes dan ook nog mee.

L@yla
6 October 2008, 20:44
ok dus jij vind het ook niet raar?
k wil daar heel graag naartoe,mss komen we elkaar zaterdag dan wel tegen,alleen weten we niet niet van elkaar hoe we eruitzien,best grappig toch!
groetjes

rienemieke
15 October 2008, 13:38
goeiemiddag dames!

hier er al vroeg uit na een zware nacht van slecht geslapen te hebbe maar we moesten al om 10 uur bijde gyn zijn dus moesten we er wel uit é! [:7:]

hier dus mijn verslagje!
om 10 uur afspraak, om kwart na elf binnen bij de gyn [:7:] ja het duurde mar en bleef maar dure!

eerst alle nodige vragen ed
dan heeft hij een staaltje genomen om te kijke of ik geen bacterie heb, daarna inwendig onderzoek, jawadde dat doet ook geen deugd zenne [:7:]
resultaat: bekken heel gunstig om kindjes te kopen [:8:] , kindje al serieus ingedaald, nog geen ontsluiting en baarmoederhals ook nog ni echt verkort ofzo, tziet er naar uit dat ons kindje er nie direct gaat uitvallen! [:4:]

dan nog een echo!!
nog eens bevestigd dat hoofdje diep in mijn bekken zit, dus gevolg ons kindje kan normaal niet meer draaien!!! [:8:] [:8:]
alles nog is goed gecontroleerd!
gewicht 2kilo 780 gram, perfect opt gemiddelde
grootte: 50 cm!!! [:7:]
moederkoek ziet er perfect gezond uit, geen veroudering, bloedtoevoer van moederkoek naar baby is perfect!
nog voldoende vruchtwater, nog plaats genoeg om te groeien!

moest me een weekje rustig houden ( gyn is volgende week op verlof tzal daarmee zijn) en vanaf dan mag ik alles doen om het op gang te brengen [:4:]

volgende gyn bezoek is op 29 oktober om 15 uur!

taschkevdv
15 October 2008, 14:05
amai nu al 50!!! cm.da ga precies een goei boeleke worden :)
amai seg :)

rienemieke
15 October 2008, 14:18
ja ik denk het ook, dan zullen het minirokjes worden ipv gewone rokjes hé!
allé tmeeste wat ik heb is toch 56 van maat omdat gyn van in begin gezegd had dat het een grote ging worden!

taschkevdv
15 October 2008, 14:21
aaah zo ja.dat is goed dat hij dan toch al wat verwittigd heeft dan.:)

Laurence
15 October 2008, 20:42
Amai, zo groot al. Dat gaat een flinke worden hé. Maar beter zo hé

L@yla
15 October 2008, 21:05
hoi rienemieke,
proficiat dat alles zo goed is met je meisje! ik ben al benieuwd naar je bevallingsverhaal en de naam!
en zoals ik altijd zeg geniet er nog van met volle teugen
gr
layla

Kimmy
16 October 2008, 14:50
mss domme vraag, maar kan je daar de laatste weken wel van genieten? Ben je niet te rond geworden dan? :)

rienemieke
16 October 2008, 16:36
ja das idd moeilijk kimmy genieten
bij alles zit dienen buik in de weg!
het stampn van uw baby is niet meer aangenaam maar pijnlijk met momenten
maar we blijven genieten allé proberen toch é

snoezel
16 October 2008, 20:27
rienemieke,
bij ons was het op 35 weken "amai, die zit nog goed hoog, das niet voor binnenkort hoor"
en op 37 weken had ik ineens 3cm ontsluiting.
t kan dus rap gaan en bij andere goed ingedaald en al en gaan ze nog overtijd.
spijtig dat je niet op voorhand de juiste datum weet hé
k zou dat zo handig gevonden hebben :)

op het einde is het echt moeilijk om te genieten
maar onthou dat het elke dag de laatste dag met je buik is
k was mijn buik ook zo beu en nu zou ik soms s avonds terug over mijn buikje willen wrijven en schopjes kunnen voelen

lady bug
27 October 2008, 09:47
ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik gisteren onze kleine ukiepuk heb gevoeld. mijn hand lag op mijn buik en plots voelde ik een tik tegen mijn hand. ik dacht dat ik mijn hartslag of zo voelde, maar het bleef bij die ene keer. het was echt iets raar, maar zo een zalig gevoel.

Kimmy
27 October 2008, 10:36
dat lijkt me een onvergetelijk moment!!

ik zou mijn hand niet meer van buik wegnemen denk ik :)

geniet ervan, ik geloof dat die uitspraak hier wel eens écht van toepassing is? ;)

liefs,
Kimmy

Nes
27 October 2008, 18:21
Oei lady bug,

Nu geef je me wel hoop he! Ik ben 14 weken en een paar dagen. Ik hoop nu maar dat ik ook vlug iets voel. Ik verlang der echt naar. Al is het maar die muis die je precies voelt lopen langs de binnenkant van je buik. Hoewel mijn gyne me zei: vanaf 20 weken kan je iets voelen, hoor ik hier wel andere dingen.
Spannend.

rienemieke
27 October 2008, 18:35
pff hier al de ganse dag veel pijn
menstruatiepijnen, zeurend gevoel, pijnlijke steken onderaan
dit moet gene ganse week meer duren zenne alst er maar rap is!
pfff kword er een beetje moedeloos van ;(

Nes
27 October 2008, 20:46
Kop op rienemieke, je bent er bijna, nog even op je tanden bijten meisje. En wie weet komt het niet vroeger ;)
Duim voor je en hou ons op de hoogte.

rienemieke
27 October 2008, 21:51
ja maar tis omdat het zo pijnlijk is
dat ik denk dt het fameuse oefenweeën zijn
mijn ventje is met schrik vertrokken naart werk derjust
hij staat met de nacht

L@yla
27 October 2008, 23:16
hoi rienemieke,
je moet nog even en dan heb je je kleine wondertje bij je,ik duim mee voor je dat je niet teveel pijn hebt in de laatste dagen en dat alles vlot mag verlopen!

gr
layla

Anneke
28 October 2008, 08:30
Hallo dames!
Gisteren naar de gyné geweest. Alles zag er weer prima uit. T is nog steeds een meisje en ze is al ongeveer 25 cm en weegt al 450 gram. Alles zit erop en eraan!
We kunnen weer even gerust zijn.
Fijne dag iedereen!
Groetjes, Anneke

Kimmy
28 October 2008, 10:46
Da's goed nieuws Anneke, en vast een serieuze opkikker voor jou en je vriend!!
x

Anneke
28 October 2008, 12:15
Dat mag je wel zeggen Kimmy, die 10 minuten dat je dat kleine wezentje op dat scherm ziet vergeet je even alle zorgen!

snoezel
28 October 2008, 15:00
rienemieke,
en heeft het verder gezet???
zo is het bij mij ook begonnen...

laat ons snel iets weten hé!

rienemieke
28 October 2008, 19:02
nee nog niet maar het begint hier terug
morgen moet ik nar de gyn!
als hij daar nog wa keutert zou het wel eens kunnen é!

snoezel
28 October 2008, 19:04
ja, dikwijls kunnen die dat een beetje "forceren" hé.
spannend zeg!
:) ik was al een dag bevallen se!
k beleef het weer helemaal opnieuw :)

veerle
28 October 2008, 20:04
hoi rienemieke,

veel sterkte deze dagen,
de laatste loodjes wegen het zwaarst!! ;)

succes met de bevalling!!!!

xxx
xx
x

rienemieke
29 October 2008, 17:42
hey dames

hier mijn verslagje van de gyn!
geen inwendig onderzoek, hij vermoedde dat er toch niet te veel veranderd zou zijn, spijtig want nu weet ik nog niks
uitslag wissertje was negatief wat wil zeggen dat ik geen antibiotica moet nemen en dat het kindje onmiddellijk bij mij op kamer mag!
dan bloeddruk genomen 12 over 7 dus goed
dan een echo, goede doorstroming van placenta naar kindje, mooie regelmatige hartslag zo'n 150 slagen per min! geen tekenen dat het kindje in nood is!
het gewicht is 3.300 kg dus al een mooi gewichtje
kindje ligt met hoofdje volledig in mijn bekken eigenlijk klaar om geboren te worden!
het kan vanaf nu altijd geboren worden!
toen we door gingen zei ie tot vannacht of morgne of volgende week! dus ja tkan altijd gebeuren é

voilà dat is hetzo een beetje!
ah ja mij ga je hier vanavond ni veel meer zien want ik ga naar een demonstratieavond bij mijn zus!

om zeven uur vertrek ik allé ons ma komt mij halen!

Kimmy
29 October 2008, 17:50
hey Rienemieke,

spannend!!!

Amai, wel leuke vooruitzichten: het wordt een goed gezond kindje, hé...

Ik moest lachen toen ik las dat je nog naar een demonstratieavond gaat :), dat terwijl elk moment het kindje kan komen, dan moet je je wel goed voelen, é!!!

succes,
Kimmy

rienemieke
29 October 2008, 18:06
hey Rienemieke,

spannend!!!

Amai, wel leuke vooruitzichten: het wordt een goed gezond kindje, hé...

Ik moest lachen toen ik las dat je nog naar een demonstratieavond gaat :), dat terwijl elk moment het kindje kan komen, dan moet je je wel goed voelen, é!!!

succes,
Kimmy
ja anders zit ik hier ganse avond alleen thuis!
mijn ventje staat met de nacht!
en vandaag voel ik mij prima moet er dus van profiteren, tis bij mijn zus, en ons mama rijdt, das ook al praktisch hé
kzal mijn valiesje wel meenemen, en een handdoek voor in de auto!
kwestie van veilig te spelen é
tis mijn auto ni dus ja beetje voorzorgen é

snoezel
29 October 2008, 18:36
je kan er moeilijk op zitten wachten thuis hé!
gewoon overal naartoe gaan!
anders zit je zo te wachten en dat is ook niet goed!

lies
29 October 2008, 18:43
zo spannend zeg....

taschkevdv
29 October 2008, 19:06
allé spannend seg.de gyn der ene beetje druk opleggen hehe :)
ben benieuwd seg.:)

Stemar
29 October 2008, 20:38
Spannend Rienemieke, is het een eerste kindje?

ka80
29 October 2008, 21:01
Ik ben 14 weken en een paar dagen. Ik hoop nu maar dat ik ook vlug iets voel. Ik verlang der echt naar. Al is het maar die muis die je precies voelt lopen langs de binnenkant van je buik. Hoewel mijn gyne me zei: vanaf 20 weken kan je iets voelen, hoor ik hier wel andere dingen.
Spannend.
Hey! Ik voel nog altijd niets hoor!!! grrrrr, ik zie er echt naar uit maar ik zal maar rustig afwachten.

Rienemieke, ik hoop dat alles goed gaat verlopen, echt wel spannend allemaal!!! Nog eventjes volhouden en het zal allemaal rapper gedaan zijn dan je denkt, allee, dat denk en hoop ik toch,.. want zo te zien vallen die oefenweeën niet mee!

Saluut!
ka

rienemieke
29 October 2008, 23:23
hey

jaja ons eerste kindje!
ik ben net thuis van de demonstratie avond, is goed meegevallen met enkele pijnlijke harde buiken maar ja daar leert ge mee leven!
ik ben blij dat ik geweest ben! ff aan iets anders denken!

@ ka 80 ik voelde ons pruts aan 16 weken dacht eerst aan mijn darmen mar blijkbaar was dat ons pruts! precies een vlindertje dat tegen je buik langs binnenfladdert! en vanaf 20 weken kon ik echt stampjes voelen
veel hangt af hoe je moederkoek ligt enzo! want de mijne lag int begin echt langs boven tegen mijn buik en ons pruts met haar rug tegen mijn buik en voete aan de rug dus dat maakt ook een verschil é

Stemar
30 October 2008, 07:16
Bij een eerste is het idd normaal dat je pas na week 16 je baby begint te voelen en zoals Rienemieke zegt ligt het er ook aan hoe de moederkoek ligt en zo. Bij mijn eerste moest ik wachten tot week 18 eer ik de eerste vlindertjes voelde en tot week 21 tot je het ook van buitenaf kon voelen.
Vanaf mijn tweede zwangerschap voelde ik de baby al in week 13, is net een visje, dat langs de binnenwand van je buik rondzwemt :D
In mijn huidige zwangerschap is dat wel erg geruststellend, als ik hem voel, weet ik dat alles nog oké is daarbinnen, want door het bruinverlies waren we daar helemaal niet zo gerust in.

lady bug
30 October 2008, 15:13
een vraagje. wanneer zou ik best beginnen kijken voor de geboortekaartjes?

Stemar
30 October 2008, 15:46
Ik begin daar ongeveer 2 maand voor de bevallingsdatum achter te kijken. Maar je kan er gerust wat vroeger aan beginnen hoor.

lies
30 October 2008, 15:56
in Gent?
ik was bij mijn vorige zwangerschap (die dus foutliep) beginnen kijken in week 8 en ik had pas plaats in november. ik was uitgerekend voor maart.

check zeker eens de reeks op gentblogt
http://www.gentblogt.be/2007/04/20/kinderopvang-i
http://www.gentblogt.be/2007/04/26/kinderopvang-ii
http://www.gentblogt.be/2007/05/03/kinderopvang-iii
http://www.gentblogt.be/2007/05/11/kinderopvang-iv

lady bug
30 October 2008, 16:12
dus als ik ergens begin volgend jaar er mee start heb ik nog tijd genoeg.
nu hopen dat deze kaartjes uikiezen makkelijker gaat dan onze trouwuitnodigingen van een paar jaar geleden.

lady bug
30 October 2008, 16:13
in Gent?
ik was bij mijn vorige zwangerschap (die dus foutliep) beginnen kijken in week 8 en ik had pas plaats in november. ik was uitgerekend voor maart.

effe voor de duidelijkheid. dit gaat niet over de opvang hé, deze ligt al lang vast. :)

lies
30 October 2008, 21:06
in Gent?

effe voor de duidelijkheid. dit gaat niet over de opvang hé, deze ligt al lang vast. :)
Verkeerd gelezen van mij. Ik dacht echt dat Stemar pas 2 maand voor de bevalling opvang ging zoeken en ik kreeg al een paniekaanval in haar plaats :)

Stemar
31 October 2008, 07:39
Hihi, nee hoor, ik heb al opvang voorzien. Mijn zus gaat voor ons zoontje zorgen :)

ka80
31 October 2008, 13:58
Wauw! Dat is pas een goede opvang!! Ik heb nog steeds geen opvang maar sta op een wachtlijst en misschien is er plaats in september 2009, onze baby zal eind maart geboren worden en midden juni moet ik terug aan het werk,... geboortekaartjes doen we wel een week op voorhand ofzo, een geboortelijst willen we niet en suikerbonen geven ze hier niet in Frankrijk, da's de gewoonte niet. Ik ga mij nog vervelen,... haha

rienemieke
3 November 2008, 15:42
hey dames!

hier buiten af en toe wat harde buiken en pijnlijke steken weinig verandering!

dus nu komt mijn vraag!

hebben jullie een idee van middeltjes die helpen om het wat op te wekken?

ben al bij apotheek geweest voor die wonderolie gelijk ze zeggen maar ze wou dat absoluut niet meegeven omdat het heel gevaarlijk is!

dus nu ben ik opzoek naar alternatieven!
want ik word gek, maar ni vanhet wachten alleen maar ok van mijn ventje!

dikke zoen
dorien
xxx

Mrs O.
3 November 2008, 15:47
Heb al horen zeggen dat e potteke goe stoeien in bed zou helpen :)
Bij kameraden heeft dit toch goe geholpen... paar uurtjes na het vrijen lag ze op materniteit te bevallen :)

rienemieke
3 November 2008, 15:57
hebben dit 2 dagen na elkaar gedaan in het weekend en jammer genoeg nog niet geholpen op dat gebied vindt het ventje het dan weer ni erg dat het nog ni direct gepakt heeft!

katrientje
3 November 2008, 16:08
veeeeeeeeeeeeeeeeeel wandelen!!
Shoppen dus!! :-)

xxx

taschkevdv
3 November 2008, 16:15
ja dat veel wandelen heeft bij men vriendin ook geholpen.een hele dag gewandeld en ja dan was het zo ver :)

groetjes

snoezel
3 November 2008, 16:24
hey rienemieke,

hier kon het ook niet snel genoeg gaan.
maar je kindje zal wel komen als ze daar zin in heeft...
je zal het zwanger zijn nog missen.

mini
3 November 2008, 17:21
'k heb van horen zeggen, dat trappen doen ook helpt. :)

rienemieke
3 November 2008, 17:48
dag dames!

ik kreeg van een vriendin de raad om gini te drinken en kmoet zeggen het heeft wel een beetje effect!

Kimmy
3 November 2008, 17:51
geen flauw idee of het klopt maar in de tv-reeks Friends raadden ze een hoogzwangere Rachel aan om pikant te eten? :)

rienemieke
3 November 2008, 18:30
veeeeeeeeeeeeeeeeeel wandelen!!
Shoppen dus!! :-)

xxx
klinkt leuk maar kheb al zo veel!

isabelga
3 November 2008, 19:04
pikant eten zou ook helpen

Enkele van mijn vriendinnen zijn ook geholpen door de gyne. 'smorgens op bezoek ende dokter zei 'nog enkele dagen' en 's middags lagen ze op de bevallingstafel. Ik zie dat je binnen 2 dagen naar de gyne moet ...

Nog even doorbijten! en vooral GENIET ERVAN!!!!!
Groetjes

lady bug
4 November 2008, 10:31
even verslagje.
gisteren moest ik dus op controle.
eerst snel naar de rijschool mijn boek voor de theorie gaan halen en direct mijn rijlessen vastleggen. vanaf volgende week weer een gevaar bij op de baan :)
daarna naar de gyne gespurt. komen we daar toe ligt er een briefje in de wachtzaal. "de dokter is naar een bevalling"
we hadden elkaar blijkbaar net gekruisd. gelukkig hebben we maar een uur moeten wachten. tijdens het wachten neemt mijn man het boek met namen erbij. dat had hij dus beter niet gedaan. we zijn bij de gyne binnen gegaan met 1 jongensnaam en 2 meisjesnamen en we zijn naar buiten gegaan met 4 meisjesnamen.
enfin, veel tijd had de gyne niet, want hij stond nogal achter op schema. ma snel alles gecontroleerd en alles zag er goed uit. het hartje klopte mooi en ook de blaas zag er goed uit.
en we weten wat het is :):):)
maar jullie moeten net zoals iedereen wachten tot het geboren is om het te mogen weten. of dat gaan we toch proberen.

groetjes

Lady bug

Mrs O.
4 November 2008, 10:37
Hey lady bug !!

super dat alles in orde is...

En heb héél véél bewondering dat je gt proberen te zwijgen ivm het geslacht... Ik ga dat NOOIT kunnen... Ga al moeite hebben om de naam geheim te houden denk ik... :)

Stemar
4 November 2008, 10:41
Prachtig dat alles zo goed is en idd. bewonderenswaardig als je zolang kan zwijgen hihi, dat kon ik niet!
De naam zijn we nog steeds niet uit

isabelga
4 November 2008, 10:46
Hey Ladybug! Dat is goed nieuws!
Hopelijk hou je het vol dat zwijgen! Dat maakt het zo leuk voor de familie en vrienden!

Kimmy
4 November 2008, 12:15
goed nieuws lady bug!!!
spannend toch allemaal, é, het is één groot avontuur!
succes met stilhouden... Wij gaan het ook voor ons houden maar twijfel eveneens aan ons kunnen ;)
x

isabelga
4 November 2008, 12:25
mijn broer heefthet 9 maanden stilgehouden. Is het een zoon? Misschien is het wel een dochter? Of misschien zijn heter wel 2? Ik werd zot van al die verhalen!

snoezel
4 November 2008, 13:24
lady bug,
t is gemakkelijker om je niet te misspreken als je je kindje een naam geeft.
van mijn broer mochten we het niet verklappen. daarom hadden wij die toen amedee genoemd. dat was toen juist dat groen beest van de vtm :)
en niemand wist het, aan niemand hebben we ons missproken.

mijn schoonzus wou het ook geheimhouden maar man, wat heeft die haar vaak missproken. heb er dan nooit op gereageerd omdat ik wist dat ze dat zo erg zou vinden :D

lady bug
4 November 2008, 14:48
onze kleine heet ukiepuk voor de buitenwereld.
kwestie van het idd toch al een naam te kunnen geven.

Laurence
4 November 2008, 18:34
Leuk voor jou ladybug.
Ik zou niet kunnen zwijgen, toch niet op het forum.
Aan de familie wil ik het volgende keer toch niet zeggen, maar ja, ik vrees dat mijn man zijn mondje voorbij zal klappen.
Zeker als het een jongentje wordt.

lotjen
4 November 2008, 20:45
Zo zalig dat jullie het al weten!! Ik vraag me nog altijd af of wij het ook gaan willen weten,maar ik vermoed dat als de gyne het gaat
kunnen zien dat ik me niet ga kunnen inhouden! Maar aangezien je nu opeens zoveel meisjesnamen bijhebt vermoed ik dat het een meisje zal zijn,tenzij dat dat was om ons te misleiden :D
Veel liefs Lotte

lady bug
5 November 2008, 08:40
die meisjesnamen hadden we erbij net voor we bij de gyne binnen waren.
dus mss heeft het er helemaal niks mee te maken :)

lady bug
5 November 2008, 15:13
Leuk voor jou ladybug.
Ik zou niet kunnen zwijgen, toch niet op het forum.
Aan de familie wil ik het volgende keer toch niet zeggen, maar ja, ik vrees dat mijn man zijn mondje voorbij zal klappen.
Zeker als het een jongentje wordt.
het probleem is dat je nooit weet wie er allemaal mee leest hé. stel je voor dat er iemand van je familie of vrienden hier eens komt lezen. dan zien ze het direct staan.

Nes
5 November 2008, 17:15
Ja, bij mij zal het niemand weten.
Wij krijgen altijd de vraag of we het al weten en gelukkig weten we het nog niet. Zal nog iets uitvinden.
En alsmaar vragen om die namen. Wij zeggen altijd peterselie en pineappel. :lol: Ze zullen het dan wel snappen denk ik.

lotjen
5 November 2008, 17:17
Hey lady bug,
het was maar een gokje,ergens in april zullen we ook het antwoord weten!
Ik ben nu al zo nieuwsgierig wat het bij jou is,dus je kan je wel voorstellen dat
ikzelf ook zo nieuwsgierig ben over wat het bij ons is! Het maakt me niet echt uit,maar een
voorkeur heb je toch altijd een beetje!
Veel liefs Lotte

rienemieke
6 November 2008, 00:27
hey dames
hier net terug van de gyn! hij liep maar welgeteld 2 uur achter!

maar goed nieuws!
dikke 2 cm opening, baarmoederhals compleet verweekt en verkort!
hij heeft me ook ineens gestript, auw auw zo pijnlijke zaak man man! kmocht achteraf is goe boos zien naar hem en kheb dat dan ook gedaan en er is achter gelachen é
hij denkt dat ikmijn volgende afspraak ni meer nodig ga hebbe die is woensdag hij denkt zelfs dat het dit weekend nog gebeurt of vroeger vandaar dat hij mij gestript heeft!

hij is trouwens vant weekend van wachtdus ik heb hem zeker moest ik dit weekend bevallen!

nu heb ik wel veel bloedverlies, maar dat had hij mij gezegd! ben is benieuwd of het doorzet!

kga nu nog wa gini drinken en wa trappen lopen en misschien hier nog rap wa kuisen en afwasdoen van deze avond ge weet nooit wat het helpt hé, maar kmoet nog ff wakker blijven omdat ons woefke lang heeft vast gezete vandaag! en anders blaft ie straks alles bijeen!

allé de meeste zullen dit pas morgen lezen dus!
salutjes

snoezel
6 November 2008, 07:50
hey rienemieke,
ik had rond vijf uur 's avonds drie centimeter ontsluiting als ik bij de gyne ben geweest en om 9 uur ben ik binnengegaan :)
ik beleef het hier precies alle keren opnieuw!
zeggen dat ik de eerste dag na mijn bevalling zei "nooit meer!"
en nu kijk ik er echt zo naar uit om dat nog eens mee te maken!

veel succes!!!
vind het zo spannend!!!

isabelga
6 November 2008, 09:46
Hey Rienemieke!!!
zo spannend! Het gaat snel gaan nu!

Veel succes!

Kimmy
6 November 2008, 10:47
wat is strippen???

succes Rienemieke!! goe boos kijken naar die stoute dokters, é, als ze je pijn doen, kwestie van veel glimlachjes over te hebben voor de papa en je kindje :)

x

Mrs O.
6 November 2008, 10:47
hey rienemieke

da gt ni lang meer duren he !!!!
veel succes !!!

rienemieke
6 November 2008, 11:00
wat is strippen???

succes Rienemieke!! goe boos kijken naar die stoute dokters, é, als ze je pijn doen, kwestie van veel glimlachjes over te hebben voor de papa en je kindje :)

x
strippen is rondom je vliezen gaan om ze al wat los te maken!
is eigenlijk de natuur een klein zetje geven!
maar das dus enorm pijnlijk!
en natuurlijk met gevolg wel wat bloedverlies maar dat nemen we er dan maar graag bij é!

L@yla
6 November 2008, 12:29
spannend aan het worden he rienemieke!

veel succes gewenst
layla

katrientje
6 November 2008, 12:33
wat doen ze dan precies als ze je strippen Rienemieke??

rienemieke
6 November 2008, 12:54
wat doen ze dan precies als ze je strippen Rienemieke??
ze toucheren je en je moet al opening hebben want anders gaat het niet om te strippen
maar dan gaan ze eigenlijk rond met hun vinger om de vliezen al wat losser te maken ze breken ze nog niet maar maken ze losser zodat er een extra duwtje wordt gegeven! doordat ze al loszittn gaan ze makkelijker breken!

snoezel
6 November 2008, 12:59
maar t heeft precies nog niet geholpen :)

rienemieke
6 November 2008, 16:06
maar t heeft precies nog niet geholpen :)
mwa kweet nie
momenteel constant pijnlijke harde buiken en serieuze druk naar onderen! dus wie weet é

Mrs O.
6 November 2008, 16:12
GO RIENEMIEKE !!!!! GO !!! :)

lady bug
6 November 2008, 16:32
tegen zaterdag heeft ons rienemike haar dochtertje in haar armen :)

lotjen
6 November 2008, 17:45
Go rienemieke,
daim,ik had wel op de 10de gegokt geloof ik... :)
Veel succes!!!
Veel liefs Lotte

Nes
6 November 2008, 22:32
Oei, ik hoop dat ze mij nooit moeten strippen!!! Ze vraag je toch eerst om toestemming hoop ik.
En als het bij mij moet hoop ik dat de dokter vlug genoeg kan wegkomen. Ik heb ooit eens een dokter een klap in het gezicht gegeven omdat die me te zeer deed. :-) Die wou me hechten zonder verdoving.

En Rienemieke, ga ervoor he meid. Binnenkort (of nu) heb je je kleine spruit in je armen.

snoezel
7 November 2008, 08:23
kan het weer niet laten hé.
is dat meisje er al rienemieke????
t eerste wat ik doe als ik de computer aan zet is eens komen kijken of er nog geen nieuws is van ons rienemieke...

stel je voor, ben zelf een beetje jaloers op je!
ik wil dat ook nog eens meemaken :D

lady bug
7 November 2008, 09:47
nog steeds niks gehoord van rienemieke????
zou het zover zijn?????

L@yla
7 November 2008, 10:51
als het er vandaag komt dan denk ik dat ik juist gegokt heb, k zou nog eens moeten terugspieken!
spannend,wss is het er al...
gr
layla

taschkevdv
7 November 2008, 11:26
ja denk toch ook dat zover is aangezien ze niks laat weten! of ze is ons er aan het doorsleuren :)

rienemieke
7 November 2008, 12:41
hey dames!
tis er nog niet mara kheb een hele slecht dag vandaag!
daarom nog niks laten weten é!
kheb bloedverlies en alst ni betert ga ik straks naar materniteit!

Kimmy
7 November 2008, 15:09
oei, Rienemieke, da's minder...
sterkte hoor, wij duimen allemaal voor jou en je ukkepuk!!!
liefs,
Kimmy

taschkevdv
7 November 2008, 15:12
ik wens je ook sterkte toe!mijn duimen staan ook omhoog hoor.

groetjes
taschke

snoezel
7 November 2008, 16:15
rienemieke,
ik had ook bloedverlies!
ik ben toen naar de materniteit geweest voor aan de monitor te liggen en alles leek in orde.
een dag later ben ik wel bevallen maar de dokter ging me wel niet langer laten rondlopen zo...
bij ons was het dus niet erg maar je kan beter eens te veel langs daar gaan hoor!

dikke knuffel
snoezel

Nes
7 November 2008, 16:20
Rienemieke, hou ons op de hoogte meid en veel sterkte.
Als ik dat zo hoor wil ik de laatste dagen toch niet alleen thuisblijven hoor. Maakt me al bang.

ka80
7 November 2008, 16:20
HEEL VEEL MOED RIENEMIEKE !!!!

Ben net terug van de gyneacologe en hier hebben die zo niet van die echotoestellen zoals in België, maar ze kon me wel zeggen dat alles perfect was, mijn gewicht is ok, bloeddruk ook, het hartje klopt goed, maw het kon niet beter zei ze. We vertrekken nu naar Spanje voor 4 daagjes, zal me deugd doen!

Groetjes en veel moed aan iedereen

Nes
7 November 2008, 16:23
Profiteer ervan ka80

isabelga
7 November 2008, 16:35
Hey Rienemieke!
veel succes!

lady bug
21 November 2008, 11:23
ik begin onze ukiepuk nu echt wel goed te voelen. met momenten ook niet altijd even aangenaam met een opgespannen, pijnlijke buik tot gevolg. hoe zit het met alle andere zwangere? voelen jullie al iets??

ka80
21 November 2008, 13:32
Die opgespannen pijnlijke buik heb ik ook, 's nachts word ik er vaak wakker van. Ik voel hem/haar al goed bewegen maar meestal nog enkel van vanbinnen uit . Binnenkort zal nes haar babietje ook beginnen voelen denk ik!

Nes
21 November 2008, 15:04
Amai hoor, die pijnlijke buiken!!!! Ik heb der vandaag ook enorm last van gehad. En ik hoop echt dat ik ze binnenkort zal voelen. Ik ben gisteren naar de gyne geweest. Alles was goed. Alé ja, juist weer dat ik op mijn gewicht moet letten. Ik ben nu 18 weken en ik ben in totaal 3 kilo bijgekomen. Hoeveel zijn jullie dan ongeveer bijgekomen? Ik vind dat dus eigenlijk niet overdreven.
Het slechtste nieuws is dat mijn bloeddruk veel te hoog staat 16 en normaal 12 à 13. Wat kan je nu zoal doen om die te verlagen?

lady bug
21 November 2008, 15:11
ik kan met heel veel plezier zeggen dat ik nog gene gram ben bijgekomen.
ma denk ni dat het nog lang gaat duren.
vandaag ook al serieus op die pijnlijke harde buik zitten vloeken ze. ik weet niet hoe ik het straks ga klaar spelen. ma rijles nemen met zo een pijnlijke buik is ni aangenaam. ik moet mij met momenten inhouden om mij ni in een bolletje te leggen in de hoop het over zou gaan. tis gelukkig wel maar 2u rijden en mijn instructeur is zeer begripvol. in het ergste geval laat ik hem wel wa rijden :)

snoezel
22 November 2008, 19:40
nes, is het een meisje???
je zegt "ik hoop echt dat ik ZE binnenkort zal voelen"
ja ik ben een slecht vel ik weet het. zelf wou ik niet weten wat het ging worden maar bij andere haal ik de pieren uit de neus :D

Nes
23 November 2008, 12:01
:-)) Ik ga proberen het niet te verklappen!!!

Ik hoop dat mijn bloeddruk goed komt, wij hebben al 2 dagen flink ruzie en ik denk dat mijn bloeddruk daardoor nog flink zal gestegen zijn. Weet je, ik wou een goed week-end maarja. Gisteren dacht ik, hij zal wel een slechte dag hebben gehad, vandaag beter. Ja jong, hij begon opnieuw. Ik kan der echt niet meer tegen. Ik voel me zo slecht en 's avond heb ik echt wel pijn in mijn buik. Ik weet niet meer wat te doen, ik ben ten einde raad.
Hij zegt weer zo dingen als ik hoop maar dat ik niet de grootste vergissing in mijn leven heb gedaan door met jou te trouwen en je een kind te geven. En dat ik teveel bij hem ben. En dat hij naar huis komt als hij dat wil en niet meer zal thuiskomen om te eten. En dat mijn eten toch op niets trekt. En dat als hij thuis is ik toch maar in slaap val in de zetel. En nog maar eens dat ik erachter zoek om dat kindje alleen groot te brengen. Ik heb hier niemand in Brussel en ik voel me zo alleen. Zijn dat nu dingen om te zeggen tegen tegen je zwangere vrouw??? Dat arme kindje is nog niet eens geboren en heeft al zoveel stress moeten ondergaan. En het is niet de eerste keer dat we zo een ambras hebben tijdens de zwangerschap.

Sorry dat ik hier even depri word!!! Maar ik moest het echt eens kwijt!!! Want je weet dat ik hier echt niemand heb, noch familie, noch vrienden.

Nala'tje
23 November 2008, 12:33
hey nes,

wat een vreselijke dingen zegt jouw man tijdens jullie ruzie!
ik kan me voorstellen dat dat niet goed is voor jouw bloeddruk en dat dat heel veel stress meebrengt.
denk er wel aan dat je in het heetst van een ruzie dingen zegt die je vaak niet meent, maar ik ken het karakter van jouw man natuurlijk niet.
hoe komt het dat je niemand daar kent? staat hier mss al ergens op maar da ben ik nog niet tegen gekomen.
ik snap best dat je hier depri van wordt! stort je hart hier bij ons maar uit!!
ik wens je veel sterkte!!!

veel liefs ***knuffel***
nala

mini
23 November 2008, 12:35
Amaai, Nes :/
Da zijn wel héél zware woorden van jouw man. Ik hoop dat hij snel keert in z'n gedrag, want dit is idd ni goed voor jouw noch de baby.
Sterkte meid!

Sweetdreams1987
23 November 2008, 12:57
Oei das echt wel ni tof van u man om dat te zeggen...
Ik hoop maar voor u dat hij snel een goed excuus heeft voor u en het terug goed maakt!
Zo'n dingens zijn ni tof om te horen, en zeker niet als ge zwanger ze...
Ik hoop dat het beter zal gaan tss jullie...

-x-

ka80
23 November 2008, 15:00
hey Nes, dat zijn dingen die je inderdaad niet zo zegt. Ik begrijp dat mannen niet altijd alles kunnen vatten van een zwangere vrouw maar een beetje begrip mag wel he? Ik vind het echt heel erg voor je. Probeer er nog eens over te praten met je man, dat is het beste wat je kan doen.

Wat de bloeddruk betreft, geen zout meer eten en het heel rustig aan doen maar dat valt blijkbaar niet in goede aarde bij je man,... Heeft je gyne gezegd dat je te veel was bijgekomen???? Dat is een beetje overdreven, niet? Ik ben ook 3 kg bijgekomen en sta nu niet zo veel verder dan u he. Mijn gyne heeft daar niets op gezegd hoor. Maak je daar maar geen zorgen over, 3 kg is echt niet zo veel!!

veel moed Nes,...

Nes
23 November 2008, 20:35
Hey, bedankt allemaal voor jullie reactie!!!! Vandaag was hij rustiger. Hij snapte niet waarom ik zo weinig zei en koud was tegen hem. Hij noemde het maar een discutie en dat hij niets meer ging zeggen want dat hij het alleen maar erger maakt. Dat ik nie alles op de letter moet geloven. Maar das natuurlijk geen excuse vind ik!!! Zo dingen zeg je gewoon niet. Ik heb dan maar geprobeerd om een beetje normaal te doen vandaag om toch nog maar 1 dag van het week-end tof door te brengen. Maar ik kan die woorden gewoon niet uit m'n hoofd zetten, ze zijn zo hard en ik begin telkens weer te huilen als ik eraan denk. Als hij nu zijn kleren aandoet om buiten te gaan weet ik niet meer hoe ik moet reageren want ja, mag ik wel mee? Of ben ik weer dat lastpak aan zijn been? Ik zal maar beginnen dingen te doen op mijn eentje, dan heeft er niemand last van mij. Ik vraag me af of hij me eigenlijk wel nog graag ziet en niet alleen bij mij gewoon omdat ik zwanger ben en hij geen keuze heeft. Ik weet het gewoon allemaal niet meer.

Toen ik mijn man leerde kende werkte ik in Brussel en woonde ik in Oost -Vlaanderen. Hijzelf is van Brussel en zag het niet zitten in Oost - Vlaanderen te komen wonen. Daardoor komt het dat ik hier niemand ken. Ja, wel zijn vrienden, maarja daar kan ik natuurlijk niets tegen zeggen want dat gaat direct over bij hem en dat zou het probleem alleen maar erger maken.

Ik weet echt niet meer wat te doen hoor, de moed zinkt me echt in de schoenen.

ka80
23 November 2008, 20:53
Hey Nes, liefste Nes, dit is geen gemakkelijke situatie,... Vraag hem anders eens of hij je nog wel graag ziet en dat je liefst een eerlijk antwoord wil. Achteraf is het gemakkelijk gezegd om dingen niet op de letter te nemen maar dat is inderdaad echt geen excuus. Hij weet dat hij fout is geweest maar kan het niet helemaal toegeven. Ik denk dat hij hoopt dat het met dit zinnetje maar snel vergeten wordt. Ik weet echt niet wat je te zeggen want ik zou eerlijk gezegd zelf niet weten wat te doen in zo'n situatie. Kan je je vrienden of familie niet in vertrouwen nemen en je hart daar ook eens luchten? Ik denk dat dat wel goed kan doen. Anders moet je eens een weekend naar Oost-Vlaanderen gaan en zeggen dat je je familie mist ofzo. Dan kan hij, en jij ook, je zinnen eens verzetten. Je mag je hart hier ook komen luchten, maar vergeet niet dat je échte vrienden je beter kennen dan wij, de situatie en achtergrond beter kennen en misschien betere en aangepastere raad kunnen geven tov je situatie dan wij via een forum kunnen.

In ieder geval, ik hoop echt dat je je snel beter voelt Nes en dat hij gaat inzien dat hij fout bezig is. Je moet je niet minder gaan voelen door hem he, verlies je eigenwaarde niet. Laat ons weten hoe het verder gaat.

veel liefs

snoezel
23 November 2008, 21:01
hey nes,

ik denk toch dat het belangrijk is dat jullie dit uitpraten hoor.
wat gaat hij doen als er een kindje is? dan kan je ook niet zomaar alles doen hoor...
en, geloof me, je kan alle hulp goed gebruiken eens je kindje er is.
gaat hij dat dan ook een last vinden???
probeer alles eens op een rijtje te zetten en ja, ga eens voor een weekendje naar oost-vlaanderen.
mss doet het hem even nadenken als je daar eens even weg bent en beseft hij hoe graag hij je ziet!?

ik hoop dat alles snel uitgepraat is hoor want je moet nu kunnen genieten van het zwanger zijn!
groetjes
snoezel

Nes
24 November 2008, 00:10
Ja snoezel, ik weet dat dit moet uitgepraat worden. Echt wel en ik hoop heel vlug ook. Maar voor hem is er gepraat en moet je daar niet bij blijven stilstaan. Voor hem is dat gedaan. Ik heb hem ook op het punt gewezen dat als hij zo doet, hij zijn kindje niet veel zal zien daar het al zal slapen als hij thuis komt. En dat we dan nooit echt een gezin zullen zijn want dat het kindje zijn ouders dan nooit zal samenzien en dat dit in totaal niet goed is. Hij wist me te zeggen dat hij dit wel niet meende en dat hij een goede vader zal zijn, dat ik het wel zal zien als het er is. Hoewel ik hem eerlijk heb gezegd dat ik dat niet meer geloof. 'K westie dat dit niet de eerste keer is dat hij zoiets zegt.
Eens een weekendje naar oost-vlaanderen, ik heb daar ook al aan gedacht, hoewel ik het sterk betwijfel dat hij dat erg zal vinden. Hij zal het misschien nog leuk vinden. Zo is hij eens vrij en dat wil ik hem nu niet gunnen. Hij laat me niet genieten van de zwangerschap dus waarom moet ik hem dit dan gunnen?. Ja, misschien dat ik dit nu ook allemaal zeg meedat ik gekwetst ben.

Ik zal proberen genieten van mijn zwangerschap, ik zal echt mijn best doen want zo kan het wel niet verder, ik kan niet genieten zo. En ik denk dat ik mijn kleintje gevoeld heb, gisteren en vandaag. Alsof je krampen hebt en dan voel ik soms een klopje. Zal maar zeker zijn als het iets harder is. Maar ik denk het wel. En zolang hij zo doet zal hij het niet voelen. Hij moet maar normaal doen, ik heb het ook niet altijd gemakkelijk.

Bedankt van je goede raad, ik zal eraan denken en eens proberen het rustig aan te doen en alles eens op een rij te zetten.

Merci.
Grts.

lady bug
23 December 2008, 10:00
morgen mogen we het kerstcadeau gaan halen. we hebben ons maar een nieuwe (occasie) wagen aangeschaft :)
we moeten toch genoeg ruimte hebben om alles voor onze ukiepuk weg te kunnen steken hé.

Laurence
23 December 2008, 10:39
oh das leuk. plaats ga je nodig hebben hoor :)

snoezel
23 December 2008, 11:14
ik zou soms een tweede huis willen bijkopen..
een buggy in de living, relax in de keuken, verzorgingstafel in de badkamer, ...
ja ja, ik dacht dat ik een redelijk groot huis had :s

veel rijplezier!!!