PDA

Volledige versie bekijken : plooibuggy?

sann
8 July 2011, 12:54
hallo,

heb nog een vraagje voor jullie ( aangezien het hier vol kenners zit! )

wij gebruiken tot nu toe nog steeds de quinny wandelwagen.
Maar dat ding neemt nogal veel plaats in beslag. Over twee weken vertrekken we een weekje op reis, en hebben dus zeker een buggy nodig... Maar vrees dat onze quinny niet in de auto zal passen samen met alle andere spullen...

Vandaar deze vraag:

welke plooibuggy vinden jullie best? Kan je bij plooibuggys het zitje ook verzetten naar meer liggende stand?
graag jullie ervaringen, meningen en tips!
bedankt
sann

mini
8 July 2011, 13:01
Hier de maclaren quest en die kan in 5 standen gezet worden. We zijn er tevreden over, plooit heel gemakkelijk op en neemt weinig plaats in. En hij is stevig. Dus hij voldeed aan al onze eisen. :D

Jesterke*
8 July 2011, 13:03
ik heb ene van de mutualiteit merk koelstra en die kan je helemaal plat leggen en er is ook een kapje aan, dat zou ik toch wel voorzien!
Maar das echt gemakkelijk, neemt weinig plaats in.

sann
8 July 2011, 13:17
hmm een tijdje geleden ( denk zelfs nog tijdens mijn zwangerschap ) was er eens een bericht dat de maclarens terug geroepen werden om een of andere reden ( geen idee meer wat het was )
maar nu zijn ze terug in orde dan?

tiger
8 July 2011, 13:46
Ik heb hier een koelstra liggen, nog een oude van mijn schoonzus. Nog niet vaak gebruikt, enkel als ik alleen met Jarne weg ben. Als mijn man mee is nemen we de wandelwagen.

Die kan ook redelijk platliggen en er is een kap over tegen de zon. Hij plooit ook super makkelijk op en dan is er zo een handvat aan om vast te nemen.

Kimmy
8 July 2011, 14:17
wij hadden vorig jaar hetzelfde probleem
wij hebben snel-snel voor 15 EUR een tweedehandsbuggy gekocht (heel proper) die héél klein toeklapte en Helena vond en vindt hem héérlijk (we gebruiken onze dure nu zelfs niet meer :))

Bo
8 July 2011, 14:22
Hier de Mc-Laren techno, enkel èn dubbel en ik zou geen andere meer willen ;)

mini
8 July 2011, 14:30
hmm een tijdje geleden ( denk zelfs nog tijdens mijn zwangerschap ) was er eens een bericht dat de maclarens terug geroepen werden om een of andere reden ( geen idee meer wat het was )
maar nu zijn ze terug in orde dan?

Tiens, weet hier niks van, in ieder geval geen problemen mee gehad.
En er zit ook een zonnekap bij en regenhoes ;)

Machteld
8 July 2011, 15:53
Wij hebben een plooibuggy van quinny. Mare heeft nooit graag in de buzz gezeten, maar in de plooibuggy wel!

Maar in alle eerlijkheid? Wij gebruik eigenlijk die buggy's zelden of nooit...Als we gaan wandelen is't beide kindjes in de rugzak nu...als Lode wat kleiner was in de buikdrager of draagdoek.

cocelinetje
8 July 2011, 16:06
Wij gebruiken onze wandelwagen eigenlijk bijna niet meer, enkel de plooibuggy. De wandelwagen is goed voor als we echt bewust gaan wandelen (naar de zee ofzo), maar ik vind de plooibuggy echt superhandig voor gewoon eens te gaan winkelen ofzo. Wij hebben deze: http://www.paradisio-online.be/html/bambolino/baby_artikel.php?ID=393255
Zeer tevreden van trouwens :)

sann
8 July 2011, 20:10
hmm zal precies nog eens op onderzoek uit moeten, weer zoveel keuzes...

boeleke2704
8 July 2011, 21:02
Wij hebben nog maar recent onze buggy gekocht.
Ook heel lang zitten twijfelen...

Na uitgebreide studie ;) hebben we de Maclaren Quest gekocht.
Heel tevreden over!!!!!!!
De verkoopster haar uitleg klopt volledig :)
Ze noemde hem de 'rolls-royce' van de buggies.
Zeker als je nog kindjes wilt nemen, dan verzekerde ze dat deze buggy AL je kindjes zou overleven :)

sann
9 July 2011, 20:21
ok boeleke die moet ik dan eens zeker opnemen in mijn onderzoek...

mijn ventje wil pas als hij in verlof is samen gaan kijken voor een plooibuggy, das pas volgend weekend, en de vrijdag daarna vertrekken we op reis... Dus zullen ene moeten nemen die binnen is ( kweetnie of ze daar telkens veel van binnen hebben of dat dat meer op bestelling werkt ? )
dus ik ga deze week al eens vooronderzoek doen op het net he

Trinity
9 July 2011, 22:23
Er zijn ca 2 jaar geleden inderdaad buggy's van mc-laren teruggeroepen geweest, omdat er een aantal ongelukken gebeurd waren. Als ik het mij goed herinner konden de vingertjes ergens serieus in klem komen. Waarschijnlijk ging het wel maar om 1 model ofzo, weet het niet meer.
Wij hebben eentje van pericles, voor zoveel dat wij het gebruiken (heel weinig) is die best goed. Denk dat de kleinste van quinny is. Zou wel zien dat er een deftig boodschappenmandje aan is, want dat gebruik je volgens mij wel op vakantie (busje water, extra kleertjes, ...). Een parasol lijkt mij ook geen overbodige luxe, onze zonnekap komt niet zo heel ver.

mini
9 July 2011, 22:28
Ik zou ni teveel uitgeven aan een parasol. :o
Ik had er ene gekocht van Maclaren zelf, drie keer heb ik die kunnen gebruiken. En opeens had ons madammeke de voet in haar handen.
Dada centjes! :rolleyes:
Nu een goedkoper model, neutraal merk, en die is minstens even sterk.
Maar als deze breekt, valt het van zo hoog ni :D

Trinity
9 July 2011, 22:35
Ik zou ni teveel uitgeven aan een parasol. :o
Ik had er ene gekocht van Maclaren zelf, drie keer heb ik die kunnen gebruiken. En opeens had ons madammeke de voet in haar handen.
Dada centjes! :rolleyes:
Nu een goedkoper model, neutraal merk, en die is minstens even sterk.
Maar als deze breekt, valt het van zo hoog ni :D

Hihihi dat is ook de reden waarom ik geen parasol op onze buzz heb, vind die veel te duur :p We hebben in de plaats een zonnescherm die je er over kan binden en verder komt dan de normale kap. Kan ik ook gebruiken op de grote koets en de buggy. http://www.protect-a-bubusa.com/products.html

Koke
9 July 2011, 22:51
Hier is dat ook precies speelgoed, die parasol. Daarom hier ook ne goedkope en hij heeft em nog niet kapot gekregen!

mini
9 July 2011, 22:53
de parasol is ni kapot, 't is eigenlijk de clip op de buggy die kapot is, gewoon afgebroken :plain:
maar die clip kunt ge dus ni apart kopen, ge moet dus een hele nieuwe kopen *zucht*

Koke
9 July 2011, 22:56
Typisch :rolleyes:

Hier een koelstra trouwens en heel tevreden van. Het enige wat ik mis is wat ruimte om spulletjes in te steken.

boeleke2704
10 July 2011, 17:40
Oh, hier frustratie alom betreffende die parasollekes...
Bij onze Quinny had ik er 1. Dat was idd gewoon speelgoed voor Henri. En hoevaak ik dat ook moest verplaatsen... Want als je aan het wandelen bent, hoe vaak draai je dan niet tov de zon. En dat parasolleke dat deed nooit wat ik wou!!

Nu hebben we er dus geen!
Dat van jou, Trinity, dat ziet er wel handig uit!! Duur?
Heb je dat via internet besteld? Of plaatselijk bij jullie te verkrijgen? Want ja dan... ;)

Trinity
10 July 2011, 21:29
Nu hebben we er dus geen!
Dat van jou, Trinity, dat ziet er wel handig uit!! Duur?
Heb je dat via internet besteld? Of plaatselijk bij jullie te verkrijgen? Want ja dan... ;)

Hier kan je dat overal verkrijgen, is een enorme hit op de grote wandelwagens (geen parasolletjes die je naar alle kanten moet draaien). Ik heb de 3-in-1, dat is een groter model. Als je het ook wil gebruiken om over de buggy te leggen wanneer ze slapen, moet je wel rekenen dat je het spel moet herknopen. Als je het niet wil gebruiken om over de buggy te trekken, dus enkel om de kap te verlengen, zou ik voor een kleiner model gaan. Je moet het dus wel afknopen om de buggy op te plooien. Wij zijn er allesinds heel blij mee, want ik had schrik dat hij ooit de parasol in zijn ogen ging steken :) . Ik heb hem nog niet geprobeerd op de plooibuggy (wel op de buzz), maar kan dat wel is proberen als je wil.

Voor de prijs moet ik eens kijken...

Trinity
10 July 2011, 21:43
Denk dat het tussen de 40 en 46 was voor die 3-in-1. (Je kan ook zoeken op rayshade, dat is een ander merk, maar heb er geen ervaring mee)

boeleke2704
11 July 2011, 12:35
Thx voor de info Trinity! :)

sann
11 July 2011, 12:50
ik zie op het net dat veel van die buggy's tot 15 kg zijn... Alexander weegt nu al 11kg300?
of moet ik me daar geen zorgen over maken en gaat het bijkomen nu waarschijnlijk iets vertragen? kwestie van wat plezier te hebben aan de buggy he

Sweetdreams1987
11 July 2011, 17:00
ga dit topic zeker in het oog houden :)

in september gaan we met het vliegtuig naar spanje, en onze quinny is nogal bombastisch om het zachtjes uit te drukken :D
Ik vrees dat ze daar moeilijk over gaan doen dus zoeken we een kleinere die minder plaats inneemt.

Saar
11 July 2011, 17:55
Sweetdreams,
We zijn vorig jaar naar Tenerife geweest toen onze meid 3 maand oud was!
We hadden toen de moeke haar quinny speedy met draagmand mee en ze hebben nergens moeilijk gedaan hoor! We hebben hem zelfs mogen meenemen tot aan de vlieger!

Trinity
12 July 2011, 09:24
en anders kan je van die speciale bakken/zakken huren/kopen, zodat het mee kan als bagage en toch wat beschermd is. ale ja, hier toch.

Sweetdreams1987
13 July 2011, 22:29
Was dat met ryanair? Der mocht 1 artikel gratis mee, ofwel een babybedje ofwel een buggy...

snoezel
14 July 2011, 08:28
Wij gebruiken onze wandelwagen eigenlijk bijna niet meer, enkel de plooibuggy. De wandelwagen is goed voor als we echt bewust gaan wandelen (naar de zee ofzo), maar ik vind de plooibuggy echt superhandig voor gewoon eens te gaan winkelen ofzo. Wij hebben deze: http://www.paradisio-online.be/html/bambolino/baby_artikel.php?ID=393255
Zeer tevreden van trouwens :)

wij hebben dezelfde (allé ja, van de vorige collectie)
en echt waar die is echt super!
kobe heeft er tijdens de vakantie ook nog eens in gelift (die weegt nu 16kg) en dat ging prima.
ons diede zat er ook graag in, zo graag dat ik begin te twijfelen om mijn grote al te verkopen en het enkel bij die plooibuggy te houden.
maar dat vind ik nu precies zo vroeg....

Jesterke*
14 July 2011, 09:13
Hier gebruik we ook de grote buggy niet meer, enkel de plooibuggy. T is kleineer en gemakkelijker. Maar met een tweede kindje beter dan een dubbele buggy. Of hoe doe je dat in het begin met de maxicosi erbij?

boeleke2704
14 July 2011, 11:08
De kleinste in de draagzak/doek hè Jesterke, dan kan Solana nog in de buggy. En als ze groot genoeg is mss zo'n bord achter de buggy hangen en dan de kleiste in de buggy.

Jesterke*
15 July 2011, 12:53
ja dat dacht ik ook al. Maar als je echt ga wandelen toch beter 2 buggys eh. Ma dan kan mijn man ook met ene rijden :)
Nu doe ik solana wel altijd na de creche met de fiets. Dat zal dan ook een aanpassing worden.

snoezel
17 July 2011, 22:03
hier hebben we een dubbele buggy.
mc heb ik nooit gebruikt om mee te gaan wandelen (heb die mc taxi mss hoop en al twee keer gebruikt, zonde van het geld dus)

Sweetdreams1987
17 July 2011, 23:20
Wij zijn zaterdag een buggy gaan halen , ne koolstra voor 71,20 euro.
Leek ons iets handig , plooit snel en gemakkelijk op en is niet groot.
Vandaag al eens mee gaan wandelen , amai wat een verschil met de quinny speedi !

Gebruiken jullie de grote eigenlijk nog veel?

Jesterke*
18 July 2011, 07:18
ik gebruik de grote helemaal niet meer :)

mini
18 July 2011, 08:22
We gebruikten de grote op slag ni meer. Allezja de eerste maanden toch paar keer, omdat we gingen wandelen op strand/in het bos/... en we wilden toch grote schokken voorkomen.
Nu stapt Fien eigenlijk een groot deel mee en hebben we de buggy mee als ze ni luistert of een koekje ofzo wenst te eten.

De grote zal nu wel weer eventjes gebruikt worden voor de draagmand maar daarna wordt die verkocht op tweedehands. :D

PETRA
18 July 2011, 09:17
wij gebruiken eigenlijk enkel de grote buggy. Hij neemt veel plaats in maar hij plooit snel op en kan gemakkelijk in de koffer dus hebben we eigenlijk nooit een plooibuggy gekocht. We zien nog wel wat we doen eens ons meisje er is.

cocelinetje
18 July 2011, 09:42
Wij gebruiken de grote buggy ook al een poos niet meer. Ik vind die redelijk zwaar om steeds in en uit de auto te halen. Vandaar dat die plooibuggy echt wel supergemakkelijk is. Nu zal de grote buggy terug gebruikt worden voor de maxicosi en voor de draagmand (net zoals bij Mini). Daarna zullen wij de buggy ook weg doen denk ik..

snoezel
18 July 2011, 09:48
ik ga er hier straks ook foto's van trekken en te koop zetten denk ik.
mss dat ik er dan nog wat meer van krijg...
maar er staan er precies wel heel veel te koop.
als ik opnieuw zou beginnen hé, ik kocht alles tweedehands.
das allemaal de helft goedkoper en zo heel lang gebruik je dat toch allemaal niet.

mini
18 July 2011, 09:54
De mijne nieuw heeft zoveel gekost al een tweedehands. Echt wel een koopje geweest:
Quinny speedi + draagmand + regenhoes voor draagmand en buggy + adapters MC + voetenzak (nog nooit gebruikt, leve de lodger bunker ;) ) voor maar 399 euro :D

De MC heb ik ook nieuw maar spotgoedkoop gekocht. 79 euro, terwijl hij normaal 179 euro kostte. :D

Waar er koopjes zijn, daar is mini :devil:

boeleke2704
18 July 2011, 12:52
Hihi, amai mini, hoe heb je dat kunnen voor elkaar krijgen?
Wij zijn in de babydump gaan kopen. Ook wel wat goedkoper, maar jouw koopje valt niet te kloppen denk ik ;)

@snoezel:
Ja en neen... bij sommige dingen heb ik geen probleem met tweedehands, maar vaak denk ik 'Je kent die mensen niet en weet niet wat de spullen al hebben meegemaakt hè'. Maar ik wil ook wel spullen tweedehands verkopen als mijn 2e spruitje eruit gegroeid is!! wat dus nog even kan duren aangezien die nog niet eens in de maak is... :) )

sann
18 July 2011, 14:20
vandaag uiteindelijk gaan shoppen!
ventje was nogal moeilijk. zijn keuze viel uiteindelijk op de quinny zapp
is wel nog steeds 2 delen natuurlijk...

mini
18 July 2011, 14:37
de zapp xtra dan?
want naar ik mij herinner is de gewone zapp (die niet in standen kan staan) toch één stuk?

boeleke2704
19 July 2011, 09:50
Yep, de extra is in 2 delen en de gewone zapp is die super klein opplooibare buggy die je niet in ligstand kan leggen.
Denk dus ook dat ze de extra hebben.

sann
19 July 2011, 10:04
ja idd, want de rug is wel te verstellen