Volledige versie bekijken : Wanneer testen?
Laurence
10 February 2009, 07:42
Hey ladies,
Klein vraagje, heb juist gezien dat ik al aan dag 26 van mijn cyclus zit. Wat redelijk lang is aangezien mijn laatste 3 cyclussen, cyclussen waren van 14 dagen.
Mijn man zit al te zagen om te testen, maar ik vindt het nog wat vroeg.
Wanneer zouden jullie testen als ze er op dag 28 nog ni zijn?
Trinity
10 February 2009, 08:36
Hej Laurence,
Als je geduld kan uitoefenen zou ik testen op 28 of 29 dagen. Ik hoop het allesinds voor je. En op zijn minst is je cyclus dan toch terug aan het normalizeren he! wat ook het resultaat is, het is altijd positief nieuws.
veerle
10 February 2009, 08:49
hi laurence
ik had zaterdag mij nod en zondag gelijk getest maar was ook negatief.
Ondertss zijn de ms er nog niet en is er nog alle hoop :)
Ik zou ook allesinds wachten tot de 28e dag is gepasseerd ;)
xxx
xx
x
snoezel
10 February 2009, 08:58
hoe langer je kan wachten hoe beter hé!
kan zijn dat je op 28dagen wel al zwanger bent maar nog niet positief test...
nu ja, gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk want ik had ook nooit geduld :)
Koke
10 February 2009, 12:39
Hoi Laurence,
Ik denk dat ik ook niet zou kunnen wachten ;)
Maar ik zie dat je nog 3dagen te gaan hebt tot je 1ste NOD, denk je dat je het nog zo lang houdt?
Groetjes
Laurence
10 February 2009, 19:16
Ik wel,mijne man ni:)
Moest hij kunnen zou hij zelf de test doen :) zo ongeduldig is hij :)
Lindsey
10 February 2009, 19:21
Kzou nog een beetje wachten laurence..., mannen altijd ongeduldig :D
Ik duim alvast xxx
veerle
10 February 2009, 19:29
ik heb ook nog gedacht om vandaag ergens een test uit te halen
en morgenvroeg nog s te testen.
Maar ik hou vol en ga morgen avond samen met mijn ventje naar de ha.
Langs ene kant denk ik dat het prijs is mar langs de andere kant hou ik
de voetjes op de grond en hou ik rekening dat er ook niks is..
xxx
xx
x
Doortje
10 February 2009, 19:33
@ Laurence,ik zou nog even wachten tot na je NOD, dan heb je wss meer zekerheid
@ Veerle, wat spannend voor je ! ik duim heel hard mee voor je, heel veel succes he
en houd ons zeker op de hoogte
lieve groetjes Doortje
Laurence
13 February 2009, 08:01
Eigenlijlk wil ik morgen terug testen, maar ik ben te bang voor de teleurstelling :(
Zo op valantijn moet wel leuk zal (als het positief is)
veerle
13 February 2009, 08:41
morgen ben ik ook een week overtijd..
zou ik ook nog s testen? ook al heb ik op zo en woe
negatief getest??
wil maandag sowieso naar een andere ha gaan voor bloed te trekken..
kan het ook dat de ms eens een maand niet komen? :s
xxx
xx
x
sunshine
13 February 2009, 09:50
Ik ben ook wel eens 11 dagen overtijd geweest terwijl ik anders nooit overtijd ben, 'k dacht toen ook da'k zwanger was, maar 't was niet zo. Ik zo misschien toch nog een paar dagen wachten om opnieuw te testen, twee dagen ertussen is niet zoveel hé. Ik zou misschien zondag testen, als je het zolang uithoudt :-).
Laurence
13 February 2009, 10:50
Dat is het probleem hé. Ik weet wel dat ik beter nog enkele dagen wacht en kijk wat ervan komt, maar de drang is te groot.
Mijn verstand zegt wachten, maar al de rest zegt doen.
Naar wat moet ik nu luisteren?
Coconutjah
13 February 2009, 12:13
Ik zou nog even wachten...anders gaat de teleurstelling mss te groot zijn als het niet zo is.
Nog even tanden bijten meid...ik zou wachten tot maandag!
xx
sunshine
13 February 2009, 12:13
Om eerlijk te zijn, ik heb in die 11 dagen toen ook vreselijk veel getest, dus 'k snap het wel, ik kon het niet laten. Dus ja 'k weet het niet goed, misschien morgenvroeg testen? Dan zit je er zo wat tussen. Als je vandaag test ga je misschien zondag nog eens willen ;-), allé dat zou toch bij mij zo zijn...
L@yla
13 February 2009, 13:06
hoi
@laurence: meid als je niet kan wachten kan je altijd eens testen, moest het positief zijn zou dat heel leuk zijn op valentijn als het natuurlijk neg is is dat minder leuk op zo een dag maar je moet doen waar je je best bij voelt:)
@ veerle, nog altijd geen ms, dat kan toch niet meer, volgens mij ben jij zwanger en had je gewoon nog niet genoeg hcg voor die testen,je hebt in ieder geval veel geduld ik zou dat niet kunnen hehe:)
gr
layla
mini
13 February 2009, 16:49
Ik heb gisteren al een testje gedaan (ik kon me echt niet meer bedwingen + m'n ventje was ook héél nieuwsgierig :rolleyes:), helaas was die test negatief :(
Tot nu toe nog geen MS of echte symptomen dat ze op komst zijn. (vorige maand had'k een cyclus van 27 dagen)
Nu wil m'n ventje dat'k wacht tot volgende week dinsdag ofzo. Wat zouden jullie doen? (als ze al zolang wegblijven :))
bejes
13 February 2009, 16:54
Tja bij mij is nog maar mijn eerste ronde maar in u situatie zou ik naar de ha gaan das het meeste betrouwbare toch, Ik heb een vriendin gehad en ze had een negatieve test maar was toch wel zwanger hoor. Groetjes
veerle
14 February 2009, 10:10
@ layla: ik denk het ook dat ik zwanger ben maar mss nog maar heel pas dat idd het hcg nog niet hoog genoeg is. Maar ik blijf met
beide voetjes op de grond en ik hou in mijn kopke dat ik ook niet zwanger kan zijn. Omdat hier nog dames zijn die overtjd geweest zijn
en normaal op tijd zijn...
@ mini: ik zou toch niet te snel testen zoals ik ;) negatief testen is nooit leuk hé mss dat een paar dagen geduld positief
nieuws brengen...
Ik zei tegen mijn man als ik 7/2 geen ms heb, testen we pas op valentijn... Ik heb intussen dus al 2 keer getest :s
maar mss moet ik vandaag toch nog eens een testje wagen, wat denken jullie? Maandag ga ik sowieso naar een andere
ha voor haar opinie...
xxx
xx
x
Trinity
14 February 2009, 10:22
Tja, ik zou nog eens testen. Maar ik heb dan ook geen geduld :-)
Laurence
14 February 2009, 10:27
Hallo iedereen, vandaag ging ik dus testen, maar ik ben vergeten om een test te gaan halen gisteren :(
Dus deze ochtend heb ik een ovulatietest gedaan. Ik dacht dat er hier nog iemand eens eens ovulatietest heeft gedaan en 2 streepjes had en zwanger was :)
Ik heb dus ook twee streepjes op de ovutest. Ik blijf nog wel met de beide voetjes op de grond. Ik ga straks shoppen met mijn beste vriendin en dan ga ik een testje kopen en dan ook direct in een cafe ofzo het testje wagen :)
Het zou zo leuk zijn als ik het hem vanavond kan vertellen :)
veerle
14 February 2009, 10:30
ohhhh waaauuuwwww laurence :) zou wel leuk zijn op valentijn, ook al vier je dat niet echt ;-)
Ik heb ook nog ovutesten liggen maar die werken al niet om mijn eisprong vast te stellen dus zullen
die ook niet een eventuele zwangerschap melden?! ...
xxx
xx
x
veerle
14 February 2009, 10:38
heb ook net zo een ovutestje uit de kast genomen en getest :)
ik hoop er niet op maar je weet nooit! ;)
Ik hoop echt dat je test straks ook positeif is meid!!! ik hou de duimen omhoog :)
xxx
xx
x
veerle
14 February 2009, 10:45
Trinity, ik heb normaal ook niet zo een geduld :-)
Hoeveel dagen was jij overtijd ton je positief testte ??
mijn ovutestje was zoals verwacht negatief maar, dat wil niks zeggen hé ofwel? :s
xxx
xx
x
mini
14 February 2009, 10:50
Ik kon me ook ni bedwingen (weeral :P) en heb deze ochtend getest, negatief.
Allez hup, m'n cyclus zal ook nog overhoop liggen (en da 3 maand na m'n curretage :/) Had gehoopt dat dit zich snel zou herstellen
Koke
14 February 2009, 11:01
Oooh, hoop dat er nog iemand positief test vandaag. (liefst allemaal natuurlijk)
Zou echt wel leuk zijn op valentijn!
Ik duim voor jullie!!!
einalem
14 February 2009, 11:09
ik duim laurence!!!
L@yla
14 February 2009, 12:11
laurence,
ik duim mee
gr
layla
Bo
14 February 2009, 13:10
Ik duim ook mee dames!
Doortje
14 February 2009, 16:29
Ik ga morgen ook testen !
Aan iedereen veel succes, Laurence weet je al iets ?
lieve groetjes Doortje
Laurence
15 February 2009, 10:28
Het was dus een gewone ovulatie, volgens de test :(
Heb deze ochtend getest, en het was negatief.
Wil zeggen dat ik weer op gang ben voor een cyclus van ongeveer 42 dagen :(
Maar ja, niets aan te doen hé
mini
15 February 2009, 10:34
Ik heb gisteren m'n test van 's ochtends nog keer bekeken. 's Avonds stond er wel een tweede streep! :o
Voorlopig blijf ik met beide voeten op de grond, want ik weet dat een test na 15min, niet geldig is.
Dinsdag test ik opnieuw :)
btw: doortje, proficiat ;)
Trinity
15 February 2009, 10:38
@ Laurence: super jammer voor je. Maar als het een lange cyclus is dan kan het nog he.
@ Doortje: proficiat, aan je banner te zien heb je positief getest.
@ Veerle: Tja, mijn cyclus varieerde tussen 36 en 43 dagen en ik schreef de laatste maanden niet meer op wanneer ik mijn ms had.....en wist dus niet meer wanneer ik die de laatste keer had. Dus exact weet ik het niet. Maar het was ca 14 dagen nadat ik denk mijn eisprong te hebben gehad (kon dat soms beetje voelen, soms heel fel). Maar ik voelde niets van opkomende ms, en had zo een voorgevoel... was heel zwak (schijn) streepje, bijna niet zichtbaar. Pas drie dagen later had ik een test met een duidelijker streepje.
veerle
15 February 2009, 12:40
hier zijn de ms doorgekomen...
aan al degene die positief getest hebben proficiat!!!
ik denk stilaan dat er voor ons geen kindjes zijn weggelegd..
xxx
xx
x
kletsmadam
15 February 2009, 12:48
Hey Veerle,
Niet wanhopen meid!!!!
Ik dacht ook dat het voor mij niet weggelegd was. En kijk na 4 lange jaren is het gelukt. Weliswaar met IVF, maar dat kan me een worst wezen op dit ogenblik.
Niet opgeven!!!!!
veerle
15 February 2009, 12:51
ja idd je hebt geluk meid!
maar, hier moet ik niet over ivf beginnen dat wil mijn man niet
als het niet op de natuurlijke weg kan, dan maar geen.
en ik denk dat het zo ook zal zijn...
xxx
xx
x
kletsmadam
15 February 2009, 13:07
Weet je ook waarom hij dat niet wil?
Mijn ventje is er zonder problemen mee gestart, omdat hij overtuigd was dat het probleem volledig bij mij lag.
Uiteindelijk bleek dat het probleem bij beide lag. Op dat ogenblik heb ik heel hard moeten vechten om door te gaan.
Het ging hem vooral over gekrenkte mannen-eer. We hebben dan veel gepraat en ruzie gemaakt, maar uiteindelijk zijn we toch doorgegaan.
Ik ken natuurlijk uw situatie niet en ik ken je ventje niet. Maar ik zie ook dat je nog geen jaar bezig bent. Ik weet dat die 9 maanden er al 9 te veel zijn, maar de rit is zeker nog niet op zijn einde.
Vooraleer je in IVF stapt zijn er bovendien nog zoveel andere mogelijkheden, waarbij het kindje wel op de natuurlijke wijze wordt verwekt. Misschien kan je man zich daarin wel vinden ;)
taschkevdv
15 February 2009, 13:17
@ laurence en veerle wat jammer voor jullie
@ mini ooh ik hoop het zo hard voor je dat je dinsdag dan toch nog positief mag testen
@ doortje dikke proficiat!
mini
15 February 2009, 13:27
mercikes taschkevdv, ik hoop het natuurlijk ook héél erg hard :D Maar intussen blijf'k met m'n beide voetjes op de grond ;)
einalem
15 February 2009, 13:46
doortje:
proficiat (aan je ticker te zienn!!)
Laurence
16 February 2009, 07:35
Proficiat Doortje.
Mini ik duim voor jou dat het positief is. Kan jij echt wachten tot dinsdag. :)
Ik zou het in ieder geval ni kunnen :)
Veerle de moed niet opgeven!!! Zoals taschkevdv zegt zijn er nog andere mogelijkheden om natuurlijk zwanger te worden. :)
Wij hebben er dit weekend in ieder geval goed van genoten aangezien ik een positieve ovulatietest had :)
Hopelijk heeft het geholpen
mini
16 February 2009, 09:31
Hier zijn de MS dan toch doorgekomen. Een tip: kijk nooit een negatieve test na ;)
Gelukkig ben ik niet te veel teleurgesteld, want 'k had me voorgenomen om redelijk nuchter te blijven tot'k echt een positieve test in m'n handen had. :)
elsken
16 February 2009, 09:42
Goedemorgen iedereen,
ik heb een grote vraag: ik heb vrijdag mijn bloed laten trekken en mijn waarde voor zwangerschap is 10 mU/mL.
Ben ik nu zwanger? Op het papier van de resultaten staat waarschijnlijk.
Mijn test is wel negatief. Ik ben wel ongezond maar voor de rest niets speciaals.
Ik mag maar deze namiddag naar mijn HA bellen voor mijn resultaten maar ik heb toch gebeld om ze mij te faxen zodat ik toch al iets wist.
Ik ben wel al 5-7 dagen overtijd
mini
16 February 2009, 09:46
het beste wat je kan doen is: binnen paar dagen opnieuw bloed laten trekken, mss zijn je hormonen gestegen
Als ze dan nog onder 50 HCG liggen, dan vrees ik dat je een vroegtijdig MK zult krijgen :/
elsken
16 February 2009, 09:56
Laat ons niet hopen op het laatste.
Weet je nu vind ik het nog lastiger om te moeten wachten. Ik moest wel normaal do of vrij mijn MS krijgen maar omdat ik al een 2-tal weken ongezond was heeft mijn HA mij toch is getest.
Misschien te vroeg?
mini
16 February 2009, 10:01
Mja mss idd te vroeg :) Mss heb je gewoon een latere eisprong gehad, waardoor je nu héél pril zwanger bent ;)
L@yla
16 February 2009, 10:10
hoi :)
@ veerle: meid de moed nog altijd niet opgeven, ik weet dat het lastig is , ik ben gisteren op babybezoek geweest van iemand die ook 14maanden geprobeerd heeft, dat geeft mij altijd moed!
@laurence en mini : wat jammer, op naar de volgende:)7
hier zouden ze morgen moeten komen, en ze zullen dat wel weer doen ook denk ik... deze morgen had ik een klein beetje bloed bij het afvegen en plassen heel raar want dat had ik gisteren na het klussen ook, dat zal wel een teken zijn zeker en verder heb ik buikkrampen en een heel pijnlijke rug dus dat zal wel daardoor zijn :(
gr
layla
taschkevdv
16 February 2009, 10:19
hey mini
ooh dat vind ik echt jammer.ik had nochthans het gevoel dat het raak was.hoelang hebben jullie moeten proberen voor je miskraam? ik had het je zo gegund.het is inderdaad goed dat je toch nog met je beide voetjes op de grond bent gebleven.vind het echt jammer.
mini
16 February 2009, 10:25
Ik was gestopt eind augustus met de pil, op aanraden van de gyné, liet ik m'n lichaam de kans om een natuurlijke cyclus op te wekken in september (dus daar zijn we braaf geweest ;))
In oktober begonnen we aan het echte werk en jah... bleek al van den eerste keer prijs te zijn. :)
Ook al telde ik september mee. Dus voor mij na 2 rondes. (mijn ventje zegt 1 ronde :rolleyes:)
Ik had nu ook ergens een klein voorgevoel dat het raak was, en wie weet was het mss ook raak, ma heb'k gewoon een vroegtijdig mk :) Nuja... doet er ni toe... eigenlijk zit'k nu in m'n 4de ronde, maar december tel ik ni mee. :)
Al een geluk dat'k ni teveel aan't dromen was, anders was de teleurstelling véél groter geweest. :)
taschkevdv
16 February 2009, 10:29
aah zo toch snel dan :). ik had gehoopt dat je snel zwanger wordt dit ook na je miskraam zo zou zijn maar blijkbaar niet :(. misschien hangt het er ook wat vanaf hoe snel je lichaam geneest enzo... ja ik tel januari er ook niet bij nu omdat we toch niets mochten doen dus :)
mini
16 February 2009, 10:32
Mja blijkbaar is m'n lichaam nog steeds in de war. :/
december: 33 dagen
januari: 27 dagen
februari: 31 dagen
Als'k het gemiddelde neem dan kom ik aan 30,... Dus heb'k 31 dagen genomen ;)
taschkevdv
16 February 2009, 10:44
ben benieuwd wat hij bij zegt.januari was bij mij 35 dagen dus.spannend :). ik voel men eisprong altijd wel goed dus dat is ook al iets :)
tess1307
16 February 2009, 17:58
hey..
Een vraagje, welke zwangerschaptest gebruik ik het beste. waarom zijn er zoveel prijsverschillen en zijn ze allemaal even betrouwbaar??
Groetjes xxx
Koke
16 February 2009, 18:23
Jammer, er waren er nu toch zo veel overtijd, maar blijkbaar is het (voorlopig) bij niemand positief :(
Allemaal veel moed gewenst voor de volgende ronde. Hopelijk mag er dan weer wat maar gejuichd worden.
Bij mij nog een weekje tot 1ste NOD...
mini
16 February 2009, 18:26
Doortje had een positief resultaat :)
mini
16 February 2009, 18:27
Betreffende die testen, die van matcare hebben toch een betrouwbaarheid van 99,9%
(als je ze binnen de 15 min afleest, wat trouwens bij ieder merk het geval is :))
Ik opteer voor een minder duur merk :)
Koke
16 February 2009, 18:30
Juist!!! :)
Had net alle "negatieve" verhalen gelezen, waardoor het postieve even naar de achtergrond verschoven was.
Moge iedereen zich dan optrekken aan het positieve resultaat van Doortje en vol goede moed aan een nieuwe ronde beginnen!!!
elsken
17 February 2009, 09:31
Goedemorgen iedereen,
Ik heb gisteren contact gehad met mijn HA en ik moet morgenvroeg teruggaan voor een nieuwe bloedafname. Hij zegt dat het niet nee maar ook niet ja is. ( zwangerschapshormoon was 10)
Heb 2 zwangerschapstesten gedaan en ze waren beide negatief. Mijn HA zegt dat bloed toch wel meer de doorslag geeft.
Heel ambetant.
Ik heb nog altijd geen MS maar ik heb wel last van buikpijnen (heel af en toe, niet constant) en nog altijd witverlies. Herkent iemand dit zodat ik toch een beetje weet of ik mag hopen of niet.
Wachten kan toch lang duren, vinden jullie niet?
_liesje_
17 February 2009, 09:33
goeie morgen elsken!!!!!!!
hopelijk heb je dan morgen een positief resultaat! mss was het nu nog te vroeg om al iets van waarden op te meten!!!! spannend!
x
elsken
17 February 2009, 09:37
We hopen het allebei toch wel heel erg, liesje.
Bedankt in elk geval.
elsken
17 February 2009, 09:38
Heb wel al een echo laten doen en die gaf geen vruchtzak weer en ook geen opgezette baarmoeder.
Ik ken namelijk een arts die echo's maakt en wou da voor mij wel doen gisteren.
Blijkbaar zie je dat maar pas vanaf 4 à 5 weken.
_liesje_
17 February 2009, 09:39
probeer vandaag toch maar een beetje rustig te blijven! ;-)
_liesje_
17 February 2009, 09:40
ja heb dat ook gelezen, dat de bevruchting eignlijk pas na 3 weken of zo is????? vreemd é? maar ja ze, als da der zo staat, zal da mss wel zo zijn é... :-)
elsken
17 February 2009, 09:42
Ben vandaag wel erg nerveus, gisteren was ik veel rustiger.
Heb ook wel veel last aan mijn onderrug rechts en hoofdpijn.
Precies allemaal symptomen dat ze zouden komen maar als ik naar de toilet ga hoop ik zo erg dat ze er niet zullen zijn.
:-)
_liesje_
17 February 2009, 10:28
dat snap ik volledig!!!!
als ik nou in jouw plaats stress, dan kun jij een rustig dagje hebben ;-)
Nala'tje
17 February 2009, 13:03
hey elsken,
je waarde is heel erg laag, wat soms op een nakend mk kan wijzen,
maar evengoed op een heel prille zwangerschap!!!!
het is normaal als het nog zo pril is dat je op een echo niets ziet.
die buikpijn en het gevoel dat de ms zullen doorkomen had ik ook, tot een week of 7.
wanneer moet je terug bloed laten nemen om te zien of het gestegen is?
ik duim voor je!
groetjes, nala
elsken
17 February 2009, 13:06
Morgenvroeg moet ik teruggaan nala'tje.
Nu ik moest normaal do of vrij ms hebben, en moest zoiezo bloed laten trekken die vrijdag voor iets anders.
Ik had gevraagd of hij toch is wou testen gewoon om te zien. Dus eigenlijk was ik toen nog maar 1dag overtijd.
elsken
17 February 2009, 13:07
Maar moest het op een mk wijzen dan zouden ze dat toch gezien hebben op de echo of niet?
elsken
17 February 2009, 13:08
Dank je liesje
;-)
Koke
17 February 2009, 16:18
Hey Elsken, veel succes morgen hé! We duimen voor je!!!
veerle
17 February 2009, 17:00
ik was ook 8 dagen overtijd (voor het eerst in mijn leven overtijd)
en op de 8e dag kwamen de ms toch door hoewel ik deze op voorhand ook niet
gevoeld heb :s
Ik hoop voor jou dat ze uitblijven!!
xxx
xx
x
L@yla
17 February 2009, 20:44
hoi elske,
veel succes hopelijk ben je zwanger:)7
gr
layla
elsken
18 February 2009, 14:29
Goedemiddag iedereen,
Ben deze morgen langsgeweest bij de HA voor nieuwe bloedafname en ik mocht deze avond vanaf 17u bellen voor de uitslag, maar ik kon mij niet houden en heb toch al is gebeld naar de secretaresse en ze zei eigenlijk mag ik het niet zeggen je moet wachten tot deze avond maar aangezien ik haar vroeg van komaan ik zal het hem deze avond niet zeggen ik wil gewoon weten of ik zwanger ben of niet.
Ze heeft mij dan maar medegedeeld dat de waarde 35 is en dat je vanaf 25 positief bent.
Ik kan dit gewoon nog niet geloven, echt fantastisch en ik moet nog een halve dag werken, dit is frustrerend want je wilt dit toch zo graag vertellen aan iedereen, niet??
Mrs O.
18 February 2009, 14:33
das goed nieuws elsken: proficiat met je nog prille zwangerschap !!!! ga je dan vanavond nog is bellen??? :)
tess1307
18 February 2009, 15:15
elsken..
super voor jou!! het zal inderdaad nog pril zijn dus nog even voetjes op de grond houden en hopen dat alles goed blijft!! kan geloven dat je het aan iedereen wil vertellen maar blijf voorzichtig hé.. je weet nooit wat er nog komt.. toch een vreugdekreetje als je thuis bent zeker..
xx
Koke
18 February 2009, 15:54
Hey Elsken, dat is super!
Kan best geloven dat je niet kan wachten om het tegen iedereen te vertellen. Zou ik ook niet kunnen. Ze zeggen wel dat je beter wacht tot je 3 maanden bent, maar ik weet zeker dat ik het nog geen dag uithou of iedereen weet het ;)
Bo
18 February 2009, 15:57
Elsken, alvast een voorzichtige proficiat hoor ;) Ben benieuwd wat je ha straks zegt.....
_liesje_
18 February 2009, 16:48
proficiat elsken!!!!
dit is super nieuws...
het zal mss wel allemaal nog heel pril zijn maar het is zover...
geniet ervan met je ventje, en we duimen allemaal voor je dat alles super blijft gaan!!!
xxx
L@yla
18 February 2009, 18:22
hoi elske,
alvast van mijn ook een proficiat
t moet heerlijk zijn om zo een antwoord te krijgen...
gr en geniet ervan
layla
ilseken
18 February 2009, 21:55
proficiat elsken!!!
Ik hoop ook dat het de derde ronde is gelukt.
Geniet er maar van!!!!
elsken
19 February 2009, 08:28
Tja maar blijkbaar is mijn geluk van korte duur aangezien mijn HA gezegd heeft dat 35 wel erg laag is (na 5 dagen terug bloed te hebben getrokken), mss wordt het een MK heeft hij gezegd.
Ik moet Ma morgen terug bloed laten trekken voor mij HCG en progesterol te laten bepalen. Weet iemand waarvoor die progesterol dient? HCG weet ik dat is om na te gaan hoever ik zou zijn zeker.
Die buikpijnen blijven wel, niet constant maar sporadisch. Wijst dit mss op MK en wat moet ik voelen bij een MK? Ok u ms komen terug maar is dat heviger of gewoon?
Volgens berekening van gynaeco zou ik 5weken moeten zijn , maar dat kan toch niet aangezien je toch nog u ms krijgt de eerste dag van u laatste ms. Ingewikkeld allemaal, vinden jullie ook niet?
Volgens mij zou ik mss maar 2weken ver zijn. Zou die waarde dan toch mss kloppen? de ha en gynaeco spreken niet van een prille zwangerschap of juist het begin terwijl ze toch weten wanneer mijn laatste ms waren.
Heb gisteren terug is een echo laten doen en ze zien nog altijd niets (dus denkt die dr da ik zeker geen 5weken ben, of da het vruchtje het niet zal halen), hij zag wel het geel lichaam buiten de baarmoeder, zou waarschijnlijk voor hormonen van zwangerschap of zoiets zorgen het geel lichaam (is zeker niet het lichaam of vruchtzak, blijkbaar heeft elke zwangere vrouw dit)
Ik ben ook nog maar 8 à 9 dagen overtijd.
Ja mensen ik ben eigenlijk wel een beetje in paniek terwijl da toch niet zo mogen of wel?
bedankt allemaal voor de proficiaten die ik krijg maar we hebben het wel aan onze ouders gezegd omda je dat toch tegen iemand wilt vertellen.
En bedankt om te luisteren en hopelijk weet er toch iemand een antwoord op mijn vraag of dit nog te pril is om te zeggen.
mini
19 February 2009, 10:18
het geel lichaam wordt later de placenta.
Je bent zwanger vanaf de moment dat je een positieve test hebt. Dus meestal is dat 2 weken na de eisprong. Voor een betere berekening hiervan neemt men je eerste dag van je laatste menstruatie, dit is meestal nog eens 2 weken voor je eisprong. Dus in het totaal kom je aan 4 weken. Dus de moment dat je zwanger bent, ben je 4 weken ver. Snapt ge?!
Als de HCG waarden lager dan 50 zijn, is de kans groot op een MK. De waarden verdubbelen per twee dagen. In uw geval, ziet het er jammer genoeg niet goed uit. :/ Vooral als je ziet dat je 5 dagen voordien al eens had bloed laten prikken :/
In ieder geval, ik hoop dat het alsnog goed gaat... Sterkte!
Coconutjah
19 February 2009, 10:28
Hey Elsken,
Wat jammer meid da je zo in het ongewisse moet blijven...35 is wel erg laag, ben nu iets meer dan 4 weken zwanger en mijn hcg was 2400 en een beetje. Moest ook toevallig op controle gisteren en bij mij was er al een vruchtzakje te zien van 5mm..probeer wat met je voeten op de grond te blijven, ookal is dat niet gemakkelijk. Hoop dat het toch nog goed uitdraait voor je..
Liefs..xx
mini
19 February 2009, 10:40
Heb ik iets gemist?! :o
Proficiat coconutjah
Coconutjah
19 February 2009, 11:04
Hihi mini...nu zal je het ondertussen wel gelezen hebben :)
xx
elsken
19 February 2009, 11:07
Bedankt in elk geval maar weet je wat ik niet versta bij mij staat er 35mIU/mL. Hoe weet ik nu of dit mijn HCG waarden zijn.
Heb juist gelezen dat dit ook zou kunnen zijn dat ik nog maar 2weken ver ben aan die waarden te zien en volgens mijn berekening (want meestal weet je toch wanneer het gebeurd is), zou het eigenlijk maar 2 weken ver zijn en geen 4 of5 zoals de andere zeggen.
Ik vind het allemaal nogal ingewikkeld want ze nemen idd je eerste dag van je laatste menstruatie, maar je krijgt die menstruatie toch nog (in mijn geval 4dagen nog) of ben ik nu zo dom aan het worden?
Mijn gynaeco gaat mij straks eens bellen, heb haar alles gefaxt want ik weet niet waar mijn hoofd staat, en ik kan mij zeker niet concentreren op mijn werk.
Coconutjah
19 February 2009, 11:24
Zal het je proberen uit te leggen...
De meeste vrouwen weten niet wanneer de bevruchting precies plaatsvond. Wat ze wel weten is wanneer hun laatste menstruatie begon. Die dag wordt als het begin van de zwangerschap beschouwd.
Zal het even bij mij toepassen...ik ben bijna 5 weken zwanger maar eigenlijk is mijn foetus pas 3 weken oud..
Is gewoon omdat je niet precies weet wanneer je eitje bevrucht werd maar om toch een bevallingsdatum in te schatten..
En die waarde van je Hcg..wacht gewoon nog even af meid tot ze weer bloed genomen hebben..als je gynaeco gezegd heeft da je nu ongeveer 5 weken zou moeten zijn weet ik niet echt als je waarde goed is..ze zou tussen de 18 en de 7000 moeten zitten dan en ze zeggen ook dat je waarde verdubbelt in het begin tot 10 weken en dan krijg je een piek.
Die MIU/ml is gewoon de eenheid waarmee je hcg wordt weergegeven zoals bij water is dat liter..
Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen...
Liefs..xx
elsken
19 February 2009, 11:41
Ha ja nu begrijp ik het, bedankt coconutjah.
Maar hebben ze bij jou al een echo gedaan?
Ja mijn waarde is 35 en ze ligt er wel tussen maar ze zien nog niets (wel het gele lichaam dit niet in de baarmoeder ligt).
Ik zal wel zien wat ze straks zal zeggen want ze gaat mij bellen.
probeer er niet aan te denken maar mijn borsten doen ook geen pijn meer zoals de andere dagen en mijn misselijkheid is ook verdwenen, dus ik verwacht mij toch aan een MK.
Dank je wel voor de hulp
xx
Coconutjah
19 February 2009, 12:07
Ik had een week geleden een afspraak gemaakt om op controle te gaan owv onze kinderwens..was nog maar ooit 1ne keer in mijn leven geweest dus het ging tijd worden! Gewoon even kijken als alles in orde was...
Toen ik ging was ik 3 dagen overtijd..maar wist niet dat ik zwanger was hoor want had nog geen test gedaan..het is allemaal heel toevallig gekomen bij mij..ik was wel gestopt met de pil sinds december maar had niet gedacht dat het al raak zou zijn..dus die echo was ook maar toevallig!
Ik ben ook niet alle dagen misselijk hoor en mijn borsten doen ook niet altijd even fel pijn dus daar zou ik me niet op fixeren..probeer even rustig te blijven tot straks, en hou ons op de hoogte!
Ik denk in ieder geval aan je...:)
xxx
elsken
19 February 2009, 12:15
Dan heb jij echt wel heel veel geluk gehad. Tof heel leuk als ze je zo een goed nieuws melden. Je kan dit zeker niet direct vatten? (allez ik zou dat toch niet kunnen)
Ik ben wel rustig alleen voel ik mij ik weet niet, de ene moment gaat het en de andere moment komen mijn emoties weer naar boven (hormonen hé)
Pas op ik kan het eigenlijk nog altijd niet vatten dat ik wel zwanger ben (want op dit moment is dit wel zo), maar ik ga er echt van uit dat het een mk zal worden zodat ik het toch een klein beetje een plaats kan geven.
Kijk komt het allemaal goed dan zal ik des te blijer zijn daarna natuurlijk, maar de euforie van gisterenmiddag die er was tot na het telefoontje naar de HA die is wel heel ver zoek.
De meeste zeggen wel van ja het is nog niets, een rijstkorreltje mss maar toch zou het ooit een mensje geworden zijn.
Mijn vriend zegt laat het en probeer er u over te zetten maar ik vind een man voelt toch al die kwaaltjes niet en die hormonen die er spelen onrechtstreeks.
Ja ik had er mss teveel hoop op, en die hoop is eigenlijk echt laag op dit moment ondanks ik wel zwanger ben nu.
het voelt allemaal heel raar aan.
Zal mijn tikker maar veranderen, ook al is het mss maar voor even
Coconutjah
19 February 2009, 12:20
Kan begrijpen da je niet weet hoe je je moet voelen op de moment en hier komen lezen dat andere mensen wel zwanger zijn en het zeker weten zal je ook niet al te goed doen...probeer je wat bezig te houden in de loop van de dag dat je er niet te veel aan moet denken..en dan zie je straks wel meid! Hoop echt da het goed komt...
Liefs...xxx
elsken
19 February 2009, 12:23
Heb mijn tikker veranderd en eigenlijk scheel ik toch niet zoveel van die van jouw 3 dagen ongeveer.
Dus daaraan weet ik zeker dat het niet goed zal komen.
Bij jou zagen ze het al en je waarden zijn veel spectaculairder dan die van mij, maar ik wens het je zeker toe aangezien ik zelf overgelukkig zou zijn.
Sorry dat ik een beetje depri reageer op mijn eigen maar ik kan er echt niets aan doen.
sunshine
19 February 2009, 13:58
Het kan idd zijn dat het niet goed komt, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ofzo, dan zijn de waarden altijd lager. Maar aan de andere kant kan het ook gewoon zijn dat je helemaal zo ver nog niet bent, en bv. je eisprong een week later gehad hebt, en nog maar 4 weken zwanger, en dan kan het gerust zijn hoor dat je lage waarden hebt, dan is dat gewoon normaal. Dus het kan ook nog positief zijn!
poepie
22 February 2009, 10:20
hoi iedereen,
het is een tijdje geleden dat ik nog eens gekeken heb op het forum. Ik heb nu al een paar dagen gevoelige borsten, kleine adertjes dat je ziet in mijn tepel. pijnlijke onderbuik, moe, hoofdpijn en veel witverlies en plassen. Het lijken lijk allemaal de symptomen van zwangerschap maar ben toch bang om te hopen.... moet normaal maar 27 of 28 ste februari mijn regels krijgen dus ja... kan er iemand mij helpen of geruststellen???? groetjes dikke kus voor iedereen en succes!!!!!!
ilseken
22 February 2009, 11:31
hey poepie,
al jouw symptomen lijken inderdaad op die van een zwangerschap. Ik hoop voor jou dat het deze keer gelukt is. nog enkele dagen afwachten voor je kan testen.
Ben ook bang aan het aftellen mijn nod is ook volgende week. Zou wel leuk zijn moesten we samen zwanger zijn. ik heb al enkele dagen een mottig gevoel dat verdwijnt wanneer ik iets eet. Ook wat zeurende pijn in de onderbuik gehad maar heb geen gevoelige borsten of zo...ik weet niet goed wat ik moet denken. Ik hoop dat ik zwanger ben want mijn vriend is 1 maart jarig. Zou dat geen leuke verrassing zijn?
Zijn er meiden onder jullie die toch zwanger waren en geen gevoelige borsten hadden?
groetjes ilse
Coconutjah
22 February 2009, 18:11
Hey ilseken...
Ben nu 5 weken zwanger en toen ik pas overtijd was had ik wel wat last van mijn borsten maar niet overdreven..eigelijk is het nu pas erger geworden. Wat ik wel had was dat mijn tepels vooraan roder waren als anders!
Ik dacht ook dat ik deze keer zeker niet zwanger was en het was toch zo want je voelt vanalles en je weet niet wat het is. Ben ook nu niet echt heel erg misselijk maar dat is voor iedereen anders natuurlijk! Had en heb wel last van krampjes rond mijn navel en onderbuik maar heel lichtjes maar! En mijn buik was precies gespannen..alsof je nde hele tijd naar toilet moet...
Mijn test was positief toen ik 3 dagen overtijd was...hoop dat het bij jou ook snel mag gaan! En dat je een beetje geholpen bent met mijn ervaringen maar zoals ik zei ,denk dat iedereen het toch wel anders aanvoelt!
Iig veel succes iedereen!!
Liefs..xx
poepie
22 February 2009, 19:11
hey ilseken,
ja inderdaad het zou wel tof zijn é.... Ik hoop echt dat het zover mag zijn voor ons !!! wachten kan toch ambetant zijn é pfff ;).... Inderdaad bij iedereen voelt het anders maar toch... mijn buik voelt lijk net hetzelfste of van jou en mijn borsten ook lijk zo gespannen maar jah soms wordt ik zot met mijn gedachten . We moeten toch afwachten é. Ik hoop echt dat je dit cadeau kan doen aan je vriend !!! fingers crossed xxxx
Koke
22 February 2009, 20:39
Hey Ilseken en poepie, hopelijk krijgen we deze maand goed nieuws van jullie ;)
Bij ons is het noppes deze maand...maar we zijn nog maar net bezig.
Trinity
22 February 2009, 22:20
Hej Ilsken, in het begin van mijn zwangerschap had ik geen gevoelige borsten, is pas rond week 6 ofzo begonnen en dan zelfs maar een beetje. Het enige dat ik had, was opgeblazen gevoel en zeer werkzame darmen :) en na het avondeten soms een heel klein beetje misselijk.
elsken
23 February 2009, 08:41
Hallo iedereen,
Heb vrijdag contact gehad met mijn gynaecologe en haar mijn resultaten gefaxt van mijn bloed. Volgens haar heb ik gewoon een prille zwangerschap (aangezien mijn waarden voor 6 dagen overtijd 35 waren, normaal zou dat 40 moeten zijn had ze mij gezegd maar eigenlijk zag ze niet echt een probleem), dus zou ik mijn tikker moeten aanpassen, maar ik weet niet juist hoelang. Ambetant hé !!!
Dat ik zo buikpijn heb met momenten en zoveel witverlies is allemaal normaal en zijn dit de hormonen. Natuurlijk ze zegt dat er altijd iets mis kan gaat de eerste 3 maanden maar dat ze het wel heel zware woorden vond van mijn HA om te zeggen dat het een MK zou worden. Ze vond dit wel een beetje overdreven van hem want per slot van rekening moet je genieten zegt ze en je niet nerveus maken en gewoon wachten en zien wat het gaat worden.
Ben deze morgen mijn bloed terug moeten laten trekken en hopelijk weet ik tegen deze avond de uitslag en hopen dat de waarden terug verdriedubbeld zijn of meer zelf :-)
Heb nog altijd geen MS, dus ergens probeer ik toch een beetje te hopen. Ben vandaag 13 dagen overtijd.
Alleen spijtig moest alles nu toch uiteindelijk goed zijn (wat wij heel hard hopen) dat we het aan onze ouders in mineur hebben moeten vertellen (zo van ja we zijn zwanger maar de HA zegt dat we een MK zouden krijgen, plezant is anders natuurlijk om zoiets te zeggen aan de ouders en dat vinden we beide wel spijtig want uiteindelijk wou ik dat met veel plezier aankondigen).
In elk geval als mijn waarden goed zouden zijn dan denk ik dat ik toch wel eens naar mijn HA zal bellen en het hem zeggen dat ik heel de week daarvan verdrietig geweest ben en een beetje depri en dat hij toch een beetje moet zien wat hij zegt als hij niet 100% zeker is, of vinden jullie dat dit niet moet? Hij wist zelf dat ik nog maar 6 dagen overtijd was dus eigenlijk zou hij het toch een beetje moeten inschatten maar hé waarom zijn er anders gynaecologen als de HA al voor gynaecoloog spelen?
@Ilseken en poepie: mijn borsten deden ook erge pijn zo een week geleden, maar nu heb ik dat niet meer alleen zijn ze wel erg gezwollen en heb ik heel veel last van acne ;-) (nu vindt ik dat niet zo erg), en een 2weken geleden was ik elke morgen ook erg misselijk en dat ging bij mij ook alleen beter als ik gegeten had. Nu heb ik het nog heel af en toe maar dan heb ik meer last van brandend maagzuur, maar ik neem deze kwaaltjes er heel graag bij zolang alles maar goed loopt.
Hopelijk mag je hopen en ik wens het je zeker toe.
xxx
ilseken
23 February 2009, 09:40
Hallo iedereen,
bedankt voor jullie reacties. het is inderdaad bij elke mens anders dus zal ik gewoon nog 2 dagen moeten wachten ;) voor de test of de ms die er zullen door komen.
@ elsken ik denk dat je gynaecoloog gelijk heeft hoor tenslotte zijn zij specialist erin. Uw HA zal gewoon willen voorzichtig zijn.
xxx
Coconutjah
23 February 2009, 10:16
Hey Elsken..
Ben zo blij dat ik iets meer weet van je!! Heb veel aan je moeten denken...das goed nieuws é meid van de gynaeco!!
Krijg je vandaag de uitslagen van je bloed? Ben zo benieuwd ernaar! Probeer nu maar te ontspannen é want da komt je alleen maar ten goede..al die stress is niet goed voor je..en als je uitslagen goed zijn kan je eindelijk beginnen genieten van je zwangerschap! Ga dadelijk een kaarsje aansteken voor je :)
Succes meid!!
Liefs...xx
elsken
23 February 2009, 10:22
@coconutjah : bedankt om zo met mij in te zitten. Ben eigenlijk ook wel een beetje blij na het telefoontje naar de gynaecologe maar het is zoals ze zegt het blijft natuurlijk de eerste 3maanden opletten.
Ja normaal in de vroege avond heb ik mijn uitslag en ik hoop zo dat het goed is. Vandaag ben ik wel prikkelbaar. ik kan met mijzelf niet goed weg en dat is heel ambetant.
Coconutjah
23 February 2009, 10:37
Das gewoon omdat je in spanning bent...probeer er even niet aan te denken, hou je wat bezig!
Heb vorige week ook zo een dag gehad..had wat roze verlies gehad en was kweet niet hoe ongerust maar twas gewoon van de innesteliing!
En dat het de 1ste 3 maanden opletten is weten we maar probeer daar niet te veel aan te denken meid (hoor mij, heb da soms ook hoor), als je stresst is helemaal niet goed voor jou en je kindje é!
Ik hoop echt dat alles goed komt voor je en dat je dan eindelijk kan genieten..we zitten trouwens rond dezelfde datum é :)
Laat je nog iets weten straks? Dan kom ik nog even piepen ;)
xxx
elsken
23 February 2009, 10:54
Weet er eigenlijk iemand hoeveel mijn progesteronwaarde zou moeten zijn bij een prille zwangerschap?
Heb dit en mijn HCG waarde moeten laten bepalen deze morgen.
Ik zoek het op maar ik vind over de progesteronwaarde niets terug.
Bedankt op voorhand.
xxx
elsken
23 February 2009, 16:11
Heb mijn resultaten.
HCG 298 (komt van 35) en progesterol 21.
volgende week terug bloed laten trekken.
sunshine
23 February 2009, 16:12
En is dat goed? Ik denk van wel eigenlijk hé! Ik hoop het voor jou!
elsken
23 February 2009, 16:13
blijkbaar prille zwangerschap zegt de gynaecoloog
Stephke
23 February 2009, 16:30
Ey allemaal
Ik ben vandaag 21 dagen overtijd in mijn eerste ronde.
Ik het al 3 keer een test gedaan en steeds negatief. (de laatste was wel 14/2)
Meer dan een week later zijn mijn ms nog altijd niet doorgekomen.
Zou ik het beste eens naar mijn HA of gyne bellen, opnieuw een testje gaan halen of een weekje wachten en zien of mijn ms doorkomen, mss hebben ze een keertje overgeslaan
xxx
ik heb mijn ticker weggehaald want ik heb geen idee hoelang mij cyclus is.
Coconutjah
23 February 2009, 17:00
@ Elsken:
Hey Elsken,
Das supergoed nieuws...maar je ticker klopt dan niet denk k..maar da maakt niet uit é!! Nu kan je fijn ontspannen meid en ervan genieten..
Denk dat je progesteron tussen de 20 en de 80 moet liggen bij zwangerschap..weet zelfs niet hoeveel mijne was!
Proficiat met je zwangerschap...want nu weten we het zeker!! Hoe voel je je nu? Opgelucht?
Liefs...xx
@ Stephke:
Ik zou eens bloed laten nemen..het kan natuurlijk ook zijn dat je nog aan het ontpillen bent, soms komen je regels dan ook niet door. Maar weet niet wannneer je gestopt bent natuurlijk of hoelang je vorige cyclus was enzo..ofwel moet je eens een afspraak maken bij gynaeco..als je gestopt bent is dat altijd leuk om te weten als het daar beneden allemaal in orde is!
xx
Nala'tje
23 February 2009, 17:30
hey elsken, das goed nieuws!
je bent dus wrs gewoon minder lang zwanger dan verwacht.
was bij mij ook het geval!
blijkbaar toen een heel lange cyclus gehad!
groetjes, nala
L@yla
23 February 2009, 17:34
proficiat elske, ben heel blij voor je nu kan je eindelijk genieten:)
kleinke
23 February 2009, 18:19
proficiat elsken
geniet ervan
elsken
23 February 2009, 20:04
Ho bedankt iedereen voor de lieve woorden.
Hoe ik mij voel, tja opgelucht maar ergens toch nog een beetje schrik dat er iets kan misgaan. Maar ja iedereen zal dat wel hebben zeker als ze juist zwanger zijn?
Heb ergens wel nog een beetje angst en vraag mij soms toch nog af waarom mijn waarden zo laag waren? ok ja prille zwangerschap zeggen ze maar ik hoop dat er niets zal zijn aan onze toekomstig kindje. Mss dom van mij om zo te denken maar die angst is echt wel enorm.
kan het eigenlijk nog altijd nie geloven. 17 maart moet ik naar de gynaecoloog voor controle en mss echo maar dat weet ik niet zeker.
ongelooflijk eigenlijk. Ze vragen en hoe voelt ge u maar eerlijk gezegd voel ik niets anders dan normaal. Heb nergens last van (kan mss nog komen), maar wel veel uitslag (ben precies terug een puber :-)
maar ik hoop dat iedereen vroeg of laat ook mag juichen want ik wens dat iedereen toe echt waar.
Ik wou dat die 3 maanden heel maar dan ook heel vlug om zijn zodat je het kan vertellen aan iedereen en omdat dan de risico maanden toch al meer voorbij zijn.
Het ambetant is dat ze niet weten hoever ik juist ben, 2-3 weken of al 4 weken. Lastig maar ja ik verlang naar die 5 weken zodat ze dan het vruchtje al kunnen zien op echo.
groetjes iedereen
elsken
23 February 2009, 20:06
Ik zal mijn tikker weghalen want dit veroorzaakt alleen maar verwarring.
Ik zal een nieuwe maken en gokken op 3 weken
Koke
24 February 2009, 05:46
Hey elsken, blij dat alles ok is. Probeer er toch maar van te genieten hé!?
Coconutjah
24 February 2009, 10:27
@ Elsken
Die schrik heb ik ook nog steeds maar ik probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn...je moet er proberen van te genieten meid! En ongeloof..mja ik kan er van meespreken, soms dan denk ik ook ben ik wel echt zwanger?? Want ik voel me ook niet echt ziek..alhoewel da nu toch een beetje feller is als een week terug. Ik wordt soms misselijk van felle geuren merk k nu en uitslag..ja hoor! Meer plassen is er ook (maar niet overdreven hoor).
Denk er ook aan wat je kindje allemaal nodig heeft!! Dat wil zeggen..veel drinken,fruit,groenten,regelmatig eten..enzo voort!
Ik moet 19 maart naar gynaeco en hoop natuurlijk ook dat hij een echo gaat doen want wil weten als alles in orde is met het kindje...
Probeer toch maar positief te denken..hoe moeilijk het ook is..wat mij helpt is het kalendertje dat ik van mijn vriend heb gekregen! Daar staat elke dag een tekstje op met wat er aant groeien is..nu zou er ongeveer een hartje zijn! En je kan je ook een zwangerschapsboek kopen..dat fleurt je op en maakt het nog echter..geloof mij :)
Liefs..xx
elsken
24 February 2009, 10:59
Ben blij dat ik niet de enige ben met angsten. Dat zal wel volledig normaal zijn alleen is het voor lastiger omdat ik niet weet hoever ik juist ben.
Moet jij ook elke week je bloed laten controleren coconutjah? Of is dit omdat het bij mij nog zo pril is en omdat ze juist willen weten via mijn bloed hoever ik ben.
Duurt lang hé voor we bij de gynaecologe mogen gaan vind je ook niet?
Heb alleen een beetje last van mijn uitslag en borsten maar eigenlijk valt het nog redelijk mee.
Meer plassen doe ik ook niet, alleen soms last van brandend maagzuur maar ja, je moet er iets voor over hebben en dat heb ik zeker :-))
Nala'tje
24 February 2009, 11:14
hey elsken,
mijn waarden lagen ook laag in't begin omdat ik veel minder ver was dan verwacht( 2weken)
ik heb toen ook 3 weken na elkaar bloed laten nemen om te zien of het goed steeg.
zijn inderdaad spannende weken :s
als je bij de gyn bent geweest voel je je al heel wat geruster als je het hartje hoort kloppen!!!
groetjes, nala
elsken
24 February 2009, 11:19
Bedankt nala'tje.
Ik weet echt dat het dom is om zo te denken en angst te hebben maar ik kan er echt niet aan doen, hormonen???
Als ze dan zeggen ja volgende week terug bloed laten nemen dan denk ik van zie je ze zijn nog niet overtuigd.
maar ik was wel blij dat ik gisteren van 35 (woensdag) naar 298 was gestegen en dat mijn progesteron 21 was. Weet eigenlijk niet wat die waarde moet zijn maar ja wachten wachten, wachten is de boodschap.
Eigenlijk is die dag van de uitslag van je bloed altijd stressy zeker omdat je schrik hebt dat ze niet genoeg gaan gestegen zijn of gedaald.
Als ik opzoek op internet hoeveel progesteron moet zijn of hoeveel weken ik nu uiteindelijk zou zijn want dat wil ik toch wel eens heel graag weken dan vind je daar niet veel over.
Weet iemand mss waar ik dat zou kunnen terugvinden want durf mijn gyn daar niet mee lastig vallen.
Coconutjah
24 February 2009, 11:23
Nee Elsken ma denk dat dat bij jou is omdat je nog pril zwanger bent om te kijken of het goed stijgt..
Ahja mijn borsten..die doen ook lastig ;) Ma dat neem ik er allemaal bij!!
Als je bij de gynaeco bent geweest zal je wel beter weten hoever je bent..dan meten ze je vruchtzakje en vruchtje..dan heb je er al een beter zicht over..
Nog even wachten..maar het zal wel snel gaan hoor..voor je weet is het de 17de en voor mij de 19de ;)
xx
elsken
24 February 2009, 11:29
Ik weet wel dat ik toxoplasmose heb, en probeer het één er ander ervan op te zoeken.
Geen rood vlees, rauwe groenten mag je eten maar moet je meer wassen als anders, extra handen wassen voor je aan het eten begint en voor je gaar eten, ...
Weet er nog iemand waar je speciaal moet op letten.
Ik heb geen katten dus dat is geen probleem :-))
@coconutjah : je denkt dat dat het vlug de 17de gaat zijn bij mij en voor jou de 19de, ik ken mijzelf en ik weet dat dat heel lang gaat duren nog :-)))
Coconutjah
24 February 2009, 11:42
hCG waarde in weken vanaf bevruchting* :
* 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml
* 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml
* 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml
* 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml
* 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml
* 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml
* 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml
* 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml
* 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml
* Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml
* Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml
elsken
24 February 2009, 11:51
Hartelijk bedankt nu denk ik wel dat ik weet wanneer ik bevrucht ben en dat zou vanop de dag van gisteren aangezien mijn bloed dan getrokken is 4 weken geweest zijn en was toen net nog niet mijn vruchtbare periode maar mijn cyclus zal wel anders in elkaar gezeten hebben :-)
Dus eigenlijk ben ik 4 weken zwanger of tel ik verkeerd.
Help !!!
Coconutjah
24 February 2009, 13:08
Das graag gedaan meid :)
xxx
elsken
24 February 2009, 15:24
Mensen mensen mensen moeten jullie nu wat weten
Ik laat dus mijn HA weten van mijn waarde omdat hij mij gevraagd had om hem op de hoogte te houden (voor diegene niet weten waarover ik praat, het was mijn HA die bij mijn waarde op woensdag (35) zei dat ik een mk ging krijgen aangezien ze te laag waren en mijn gyn zei dat het nog pril was maar wel zware woorden waren van mijn HA om zo iets te zeggen)
Nu zeg ik hem van mijn waarde zijn van 35 naar 298 gegaan gisteren en weet je wat hij zegt ja die zijn nog altijd laag. Ik zeg hem ja maar volgens de gyn is het pril en zijn ze goed want ze stijgen en hij zegt doodleuk ja voor mij zijn ze te laag en het is dan toch maar heel heel pril hoor dat je zwanger zou zijn.
Sorry hoor maar nu weet ik het zeker niet meer, ok de gyn zal het wel weten ze hebben er per slot van rekening voor verder gestudeerd maar ik ben daar dus terug erg van in de war en mijn gyn kan ik maar terug morgenavond spreken hierover.
Komaan zijn die waarden nu echt zo laag??? (ze zijn toch x8 op 5 dagen)
Wie kan het mij zeggen?
Dank je
Coconutjah
24 February 2009, 17:42
Hey Elsken,
Maak je nu maar geen zorgen meid...de gynaeco zal toch wel weten waar ze het over heeft! Ik zou stilletjes uitkijken naar een andere huisarts want mij lijkt dat niet zo een lieve Meneer of Mevrouw..stop nu maar met je zorgen te maken want je hebt veel te veel stress en dat gaat je niet ten goede komen meid! Genieten is de boodschap en verder niets!! Wacht gewoon even af en alles komt wel in orde..
Liefs...xx
elsken
24 February 2009, 17:45
Ja ik weet het wel maar zeg kennen ze hun job of kennen ze hun job?
in elk geval hou ik alleen in mijn achterhoofd wat de gyn gezegd heeft en niet van mijn ha maar toch verschiet je hoor als diene da weer is zegt.
Ik denk dat hij gefrustreerd is omdat hij mij niet mag verder volgen (want dat had hij heel graag gedaan heeft hij zelf gezegd).
Heb hem ook gezegd dat ik terug bloed moest laten nemen en ik hoorde zo dat het hem niet echt aanstond.
Coconutjah
24 February 2009, 17:53
Niets van aantrekken...luister maar naar je gynaeco, die is tenslotte de specialist in zo dingen!
En het kan toch dat je nog maar heel pril zwanger bent..je waarden zijn gestegen en das het belangrijkste nu!
Genieten meid..echt!!
xxx
ilseken
24 February 2009, 19:37
Elsken probeer toch maar te genieten van je zwangerschap...teveel stress is echt niet goed hoor. geloof je gynaeoloog maar! die mens heeft er toch voor gestudeerd. Je ha al wat teleurgesteld zij dat hij je niet mag volgen; ik vind ieder zijn specialiteit!
geniet er maar van meid!
ilseken
24 February 2009, 19:39
mijn pc laat me precies wat in de steek. Sorry voor de typ fouten. Bedoel dus dat je ha wat zal teleurgesteld zijn omdat hij je niet mag volgen
elsken
25 February 2009, 08:18
Dank je allemaal, ik weet dat ook wel.
Mijn gyn heeft mij gisterenavond opgebeld om te zeggen dat ze mijn waarden goed vond en dat ik er zelf over ben en blijkbaar ben ik 3 weken ver heeft ze gezegd en mijn waarden zijn heel goed daarvoor.
Ze heeft gezegd dat ik het aan mijn HA niet meer mag laten weten omdat ik er anders niet zorgeloos van kan genieten. Lief hé van haar, terwijl het wel haar vrije avond was gisteren.
Ik moet eerlijk zijn ik was wel verschoten toen ze mij belde ik had dat echt niet verwacht. Ik had gewoon aan haar secretaresse gezegd dat ik mijn waarden ging faxen en wat mijn HA weer gezegd had tegen mij maar ik had zeker niet gevraagd om mij te contacteren.
Ik heb het haar gezegd dat ik echt overdonderd was dat ze mij belde maar ze vond dit zeker geen probleem want ze vond dit normaal.
bedankt nogmaals.
Coconutjah
25 February 2009, 14:51
Das keilief van je gynaeco Elsken...dus nu genieten maar! Alles komt goed...ik geloof erin!
xxx
Trinity
25 February 2009, 16:12
Hej Elsken,
Ik zou je niet zo fixeren op al die getalletjes. Bij mij hebben ze zelfs nooit hcg-waarden bepaald :) . En ik zou al zeker niet proberen om je termijn te bepalen adv je hcg-waarden. Ze zullen je wel bij de eerste scanning vertellen hoe ver je bent, is veel zekerder. Probeer nu gewoon te genieten.
poepie
27 February 2009, 18:36
ik wou laten weten dat de duiveltjes er zijn op naar de volgende.... :(
groetjes xxx
tess1307
27 February 2009, 19:07
eentje met goed nieuws... (elsken) en eentje met minder goed nieuws (poepie) ..
Voor elske.. proficiat.. je gynaecoloog zal echt wel weten wat ze zegt hoor.. geniet ervan!! er zit een kindje in je buik :-)
Poepie.. volgende ronde beter hé zeg... moed niet opgeven..
Ik zelf ben bijna aan mijn eisprong.. dus klussen is de boodschap.. en er vooral veel van genieten want misschien komt er wel een klein wondertje van deze keer en als je daaraan denkt na het klussen.. Dat vind ik zo een leuk gevoel.
xxx
elsken
2 March 2009, 14:39
@ poepie : jou beurt komt zeker ook wel, zoal velen onder ons wel weten.
Heb vandaag weer bloed laten nemen en HCG was 2377 ipv 298 en progesteron 14,36 ipv 21.01
Progesteron waarvoor is dat belangrijk dat dit bepaald wordt? Weet iemand dit? Ok voor de placenta maar wat zijn de juiste waarden hiervoor.
Je waarden zijn precies goed aant stijgen Elsken?
Hopelijk stelt dat je wat gerust en kan je volop gaan genieten van je zwangerschap.
Nala'tje
2 March 2009, 16:56
hey elsken, hcg is mooi gestegen he!!!!
ik heb geen idee wat progesteron doet dus ook geen idee van goede waarden.
dit hebben ze bij mij nooit gecontroleerd denk ik.
groetjes, nala
elsken
2 March 2009, 17:46
Bedankt nala'tje.
Blijkbaar zou dit te maken hebben met je cyclus. En nu ik eens geteld heb zou het vandaag mijn 14de en vruchtbare dag geweest zijn dus het zou daarmee kunnen zijn dat mijn progesteron nu gezakt is.
Nu moet ik geen bloed meer laten nemen, ergens vind ik het wel spijtig want ik ben altijd zo benieuwd. Nu is het wachten tot 17/03.
En dat duurt toch nog ff :-))
Wat mij wel verontrust is dat ik geen kwaaltjes meer heb, geen misselijkheid, geen acne meer, wel heel soms eens lage rugpijn maar niet voor lang en heel soms dat mijn borsten jeuken, maar gezwollen of zo of pijn doen ze niet meer.
Coconutjah
2 March 2009, 18:53
Hey Elsken,
Dat ziet er prima uit meid!! Roep maar niet naar die kwaaltjes..bij mij zijn ze nu pas tegoei aan het doorkomen..misselijk,pijnlijke borsten,acné....
Maak je maar niet ongerust..heb da ook even gehad maar je zit nog maar in week 4 é dus...kan nog altijd feller worden, zie maar bij mij!!
Genieten is de boodschap meid!!
xxxx liefs
tweety18
2 March 2009, 19:28
Hey Elsken, de progesteronbepaling heeft ook zijn reden:
In de eerste weken van de zwangerschap wordt in de eierstokken progesteron aangemaakt. Twaalf weken na de bevruchting wordt de productie ervan door de placenta of moederkoek overgenomen. Het hormoon progesteron is verantwoordelijk voor het versoepelen van het spierweefsel. Hierdoor kan onder meer de baarmoeder ongehinderd groeien en uitrekken. Ook het extra bloed dat tijdens je zwangerschap wordt aangemaakt, kan dankzij het progesteron gemakkelijker worden getransporteerd. Verder zijn spataders, aambeien, gezwollen voeten, kriebels in de benen, kuitkrampen, vermoeidheid, misselijkheid en maagpijn aan de toename van progesteron te wijten.
PS: Hopelijk kan ik je met deze uitleg helpen
xxxx
elsken
3 March 2009, 09:05
Oke bedankt tweety 18.
Maar ik vraag mij af wat die waarden dan juist zouden moeten zijn en of het normaal is dat deze schommelen.
Ze zijn bij mij van 21 naar 14 gegaan. Kan dit dan geen kwaad of is dit ook afhankelijk van je cyclus?
@coconutjah : stout maar ik hoop dat ik ook kwaaltjes ga krijgen want dan pas besef ik denk ik dat ik zwanger ben.
Ok ze zeggen je moet er niet achter roepen maar ergens wil ik dit wel (mss beklaag ik mij dit wel dat ik dit ooit gezegd heb eens ze er zijn maar ik zal ze er met veel plezier denk ik en hoop ik bijnemen).
elsken
3 March 2009, 09:17
btw tweety 18 ik zie dat je al 9 dagen overtijd bent. Spannend hé. Ik hoop dat je mag vieren binnenkort.
Niet te zenuwachtig voor het resultaat of heb je je ticker nog niet aangepast? laat ons hopen op het eerste natuurlijk.
@ coconutjah : Hoe is het nog verder met de zwangerschap. Zie je al iets of nog niets? Ik ben al 2 nieuwe bh's gaan kopen omdat mijn borsten wel redelijk vergroot zijn. Wel raar zo zwangerschapsbh's en voor borstvoeding waar je zo het klepje kan afdoen vooraan, echt geestig :-))
tweety18
3 March 2009, 09:18
Hey elsken,
De placenta neemt die funktie over op 12 w, dus normaal dat deze waarde afneemt (mss ben je al verder dan je denkt).
Had vanmorgen mijn MS die er licht doorkwamen, mijn hoop is weer weggewaaid!
elsken
3 March 2009, 10:41
Spijtig maar als het maar licht was heb je mss een klein kansje of niet?
Ik hoop echt dat het jou een van de maanden zal lukken want je bent al 9 rondes bezig. Je mag de moed niet laten zakken hé.
Volgens mijn waarden 5 weken maar ik denk maar 4 weken.
Iemand nog iets gehoord van Laurence? :/
sunshine
3 March 2009, 10:58
Ik heb het me ook al afgevraagd, 't is wel echt lang geleden dat ze hier nog geweest is...
Idd, ik hoop dat alles ok is met haar
Mrs O.
3 March 2009, 11:04
idd, was er ook aan aan het denken....
elsken
3 March 2009, 11:16
We hebben ook al ff niets meer van doortje gehoord.
Coconutjah
3 March 2009, 12:39
@ Elsken
Ben ook al 2 nieuwe bh's moeten gaan kopen..vond het ook al zo raar dat de rest begon te spannen ;)
Voor de rest zie je aan mijn buikje niet veel..heb vanzelf al een buikje dus denk da je dat al minder snel ziet dan..pukkels die zie je wel en enorm rode en pijnlijke tepels :) hihi! Maar dat heb ik ook nog maar zo fel sinds anderhalve week..
En trouwens heb ook wat op die kwaaltjes gehoopt hoor stiekem :) Had ergens gelezen da als je goed misselijk bent dat dat een teken is dat alles nog in orde is! Dus ben er ook niet kwaad van!
Kan dus goed zijn dat het bij jou allemaal nog heviger wordt maar das voor iedereen anders é meid dus panikeer niet als het niet zo is...je moet blijven geloven dat alles in orde is (doe ik ook tot ik da kindje gezien heb de 19de :) )
Hier schijnt het zonnetje vandaag, dat krikt het humeur ook al op :) dus mensen geniet van je dag!!
Liefs...xx
elsken
3 March 2009, 13:14
@coconutjah
Ja bij mij begonnen het ook al te spannen. Het enige wat ik wel heb als ik mijn bh uitdoe dat is precies het gevoel of mijn borsten wegen een ton :-)
Raar maar ik moet ze opheffen om mij deftig in mijn bed te kunnen leggen :-))))
Mijn tepels die zijn vanaf gisteren wel heel gevoelig geworden als ik mij moet wassen of mij afdroog maar ik neem het er heel graag bij.
Ik zal ook maar pas geloven dat alles in orde is als ik de 17de het kindje gezien zal hebben .
Weet je ik ben wel lastig en kan met mijnzelf op momenten echt geen blijf, hormonen hé.
Mijn buik is wel opgeblazen, echt vroeger had ik dat niet, heb hier is geschreven een paar weken voor ik wist dat ik zwanger was dat mijn buik zo dik was precies alsof ik 4 maand zwanger was, echt dat had ik nog nooit gehad awel het is wel verminderd maar hij blijft toch wel gezwollen.
dat beloofd als je dit al kan zien zo vroeg :-))
Hier valt het weer wel mee maar onze glimlach is er toch hoor.
Groetjes
xxx
Coconutjah
3 March 2009, 16:25
Haha...weet je wat ik ook heb!? Erg grappig...als ik aan tafel ga moet ik mijn borsten bijna op tafel leggen omda ze er anders tegenaan schuren en da doet pijn..en idd, als de beugeltjes uitgaan is het net of er 2 meloenen uitvallen :)
Wat een bescrhijvingen!? :)
Tip als je smorgens misselijk bent : eet voor je uit bed stapt een koekje zodat je maagje al wat gevuld is en eet meerdere kleine maaltijden per dag zodat je maag gevuld blijft! Dit helpt echt...bij mij toch ;)
En voor je borsten..ik smeer er voor ik ga slapen een zalfje op van het kruidvat (met vitaminen E en jojoba-olie) dit verzacht ze wel en tegen de morgend voelen ze minder zwaar aan!! Je kan ook zote amandelolie gebruiken maar is redelijk vettig!
xxx liefs!
Coconutjah
3 March 2009, 16:26
Oeps...ZOETE amandelolie (hihi) niet zote!
xx
tweety18
4 March 2009, 19:13
Hey Elsken
Heb ondertussen mijn ms redelijk zwaar sinds gisteren morgen eigenlijk, meteen erna! Geen hoop meer, weinig moed om opnieuw te beginnen. Ga naar mijn gyné gaan, beste oplossing dan ben ik geruster.
Heb wel rare symptomen: misselijk, vapeurs, bloeddrukvallen. Dacht da ik griep ging krijgen maar tot nu toe niet ziek
Sitty
5 March 2009, 19:41
Hey meiden,
Leuk al jullie verhalen over jullie prille zwangerschap te lezen! Ben ook wel een beetje jaloers. Ik ben 25 en zit net in ronde 1 en moet mijn NOD, spannend!!
Nu voel ik ook vanalles maar weet niet of het gevolg van zwanger te zijn, het denken het te zijn, of gewoon mij regels die er aan komen.
Misselijk geweest. Dagen na normale eisprong, bloedverlies, ergens vorige week 1 dag roosbloedverlies. En nu een opgezetten buik, en ook vorige week gevoelige tepels gehad. Beeld ik het mij in??
Alles sinds veel groetjes en hopelijk kan ik snel met jullie meebabbelen.
Sitty
Kriebels
5 March 2009, 21:06
Welkom Sitty en veel succes!
Kriebels
5 March 2009, 21:09
@ Coconutjah Ik ben zo jaloers op u! Ik heb altijd kleine borsten gehad en het klinkt misschien heel raar maar ik hoop dat ik tijdens mijn zwangerschap en borstvoeding voor de eerste keer in mijn leven grote borsten kan hebben, al is het maar voor enkele maanden... :)
Sitty
5 March 2009, 21:14
Danku!
Hoe maak je de banner?
x
Sitty
5 March 2009, 21:18
ziezo!!Hihi
kleinke
5 March 2009, 21:26
welkom sitty!
tess1307
5 March 2009, 21:42
Hey elsken en coconutjah,
Het is inderdaad zalig om jullie verhalen te lezen.. verlang er zo ook al naar om te kunnen meebabbelen.. mijn eisprong is vandaag maar denk dat het drie dagen geleden al is geweest.. Ni is het vooral afwachten hé.. en weer hele rare dingen beginnen voelen zoals altijd.. ben blij voor jullie twee dat het al zover is..
Hey kleinke..
Jij zit terug in ronde 1.. Na een jaartje proberen dan?? Wat is clomid precies.. hopelijk kan je de moed er nog een beetje inhouden hé!!
xxx
Sitty
5 March 2009, 22:03
ziezo, hihi
kleinke
5 March 2009, 22:11
hey tess1307
wij hebben eerst een jaar zelf geprobeerd zonder na de gyn te gaan. in januari '09 zijn we naar gyn geweest om ons te late testen
ik heb ni altijd een eisprong, mijn eitjes rijpen ni zoda ze ook ni "springen" waardoor ik geen regelmatige cyclussen had, soms 54dagen (normaal 28dagen)
clomid zijn pilletjes die de eitjes laten rijpen
pregnylprik krijgt ge om een eisprong op te wekken
het is ni altij gemakkelijk om de moed erin te houden maar we willen zo graag een kindje dat we er alles voor doen!
ooit lukt het ons wel om onze droom waar te maken, daar ben ik zeker van
xxx
tess1307
5 March 2009, 22:25
Hey kleinke,
Bedankt voor de uitleg.. Tuurlijk komt er een dag dat het voor jullie ook lukt.. Jullie droom komt echt wel eens uit hoor.. Hopelijk vind je een beetje steun bij ons op het forum..
Als ik het goed begrijp: Mijn cyclus is meestal een 30tal dagen dus dan heb ik wel altijd een eisprong. Of kan het zijn dat je geen eisprong hebt en dan je toch je regels krijgt? Ik ben zo iemand die snel paniekeert, ik ben wel nog maar aan ronde drie maar dat is normaal zeker dat ik nog niet zwanger ben.. Gewoon niet weten hoe het er precies aan toe gaat in je lichaam is niet leuk hé!!
Maar hou vol hoor.. ik steun je zeker!!
xxx
kleinke
5 March 2009, 22:47
hey tess1307,
hier op het forum kan ik mijn hart is luchten he ;) hier luistert iedereen naar elkaar, goed dat zoiets bestaat :)
ik had ni elke maand een eisprong waardoor mijn cyclussen langer duurde. nu met die clomid zou die regelmatig moete zijn.
rond dag 12 ben ik naar mijn gyn geweest om te zien of de clomid zijn werk had gedaan. da was wel het geval want er zate 3eitjes klaar!
ze zei me dat ik als ik rond 14maart nog geen ms heb, ik bloed moet late trekke om te zien dat ik zwanger ben.
ik heb in het begin van de week bloed moete late trekke waarin ze zien of ik een eisprong heb gehad, heb hier nog geen resultaten van aangezien mijn gyn ni aanwezig is de rest van de week ggggrrrrr. nu moet ik nog wachten tot maandag eer ik meer weet!
elsken
6 March 2009, 08:26
@ tess1307 : bedankt en je dag komt ook nog hoor.
@bo : en nog geen ms te constateren??
@ sitty : welkom en veel succes. Zalig om hier antwoorden te vinden op de meeste vragen. Je voelt je direct zekerder. Dus als er een probleem is staat iedereen je wel te woord.
@kleinke : Kun je dan niet bellen en de uitslag vragen aan iemand anders (secretaresse vb)? Kan mij voorstellen dat het dan inderdaad grrrr is als ze in vakantie is. Ik hoop voor jou dat je deze maand toch mag vieren.
xxxx
Sitty
6 March 2009, 09:47
@kleinke, vreselijk dat je zo lang moet wachten! Ik heb nu men eerste NOD, spannend! kvoel wel vanalles, maar ik weet niet waar ik het allemaal moet plaatsen.
@elsken, wat voelde jij allemaal rond je eerste weken?
x Sitty
kleinke
6 March 2009, 11:09
ik wacht wel tot maandag op de uitslag. da zal ik nog wel overleven zeker :/
sitty, ik duim mee voor jou!
Coconutjah
6 March 2009, 11:12
Hey..
Toch zit de schrik er nog in hoor als je pas zwanger bent...de ene dag ben je superblij dat het zo is en de andere dag zit ik me constant zorgen te maken als alles wel in orde is! Het is nog lang eer het de 19de is (voor Elsken de 17de) en we weten als alles in orde is.
Denk voor haar spannend omdat haar waarden zo laag waren in het begin en voor mij omdat ik 1malig wat bloedverlies heb gehad..
Iedereen zegt dan da het wel vd innesteling was en ik me geen zorgen moet maken maar doe het toch, dat is iets wat je niet kan tegenhouden..
Vandaag ben ik ook weer zo goed als niks misselijk en dan beginnen die kronkels weer te denken!
Weet je soms voel ik me echt super en zit ik op mijn roze wolk maar andere dagen word ik zot van het gepieker (zit daar nog wel iets, ik voel zo weinig,mijn borsten doen minder pijn , ik ben minder misselijk)
Jij zal dat ook wel hebben Elsken...
Dus voor ieder die pas zwanger is..het doet zo goed om hier je verhaal kwijt te kunnen over hoe je je voelt enzo en dan hoort van anderen dat zij hetzelfde meemaken en voor diegene die nog steeds aan het proberen zijn...hou de moed erin en als je vragen hebt, je mag ze hier altijd stellen en proberen wij samen een antwoord voor jullie te vinden!
Amai..vandaag een slechte dag denk ik..voel me zo emotioneel...
Liefs...xx
Nala'tje
6 March 2009, 11:59
hey coconut, ja emoties hoort erbij he :D
als ja het kindje hebt gezien en je hebt het hartje horen kloppen ben je al een pak geruster! hoewel je dan weer bang wordt tot de volgende echo en dan zijn de 12 weken vorbij en nu is 't bij mij over!
ik ben pas misselijk geworden vanaf de 8ste week, dus het kan zijn dat de volle laag nog op je wacht :D
ook zijn slechts de helft van alle zwangere vrouwen misselijk, dus als je dat niet bent wees dan gewoon heel gelukkig en maak je niet ongerust!
khoop dat je snel je eerste echo hebtbgehad, dan voel je je echt beter!
en ondertussen: lucht je hart hier maar!!
veel liefs, nala
Coconutjah
6 March 2009, 12:25
Hey Nala,
Merci voor mij wat op te peppen...maar goed dat mijn ventje hier ook nog rondloopt, die stelt me ook steeds gerust!
Ben de voorbije dagen zelfs heel erg misselijk geweest en vandaag bijna niks maar laaien de emoties op..
Hoop echt dat de tijd snel gaat gaan...hoe voelde jij je de 1ste weken??
Nog eens bedankt!
*knuf*
Nala'tje
6 March 2009, 16:22
ik voelde mij de eerste weken elke dag anders
kheb wel twee weken ofzo gedacht dat men ms er aan kwamen, zo zeurende buikpijn,
en die heb ik nu soms zelfs nog.
ik was toen ook met vlagen misselijk, de ene dag een beetje, de andere dag veel, en de dag erna dan weer helemaal niet...
en de emoties... tja das ook normaal... ge moet maar denken: nu heb je een excuus om eens wat raar te doen :D
en bang, dat was ik ook
je leest zoveel verhalen en eigenlijk ben je zelfs best dat je de eerste weken, tot je echo, niets opzoekt op internet of op forums want daar wordt je alleen maar ongeruster van :) nuja, ik heb het ook niet kunnen laten zenne :)
laat die rollercoaster van emoties en gevoelens maar even gewoon gaan, en probeer niet teveel te stressen.
als je het hartje hebt gehoord gaat het allemaal al een stuk beter!!
veel liefs, nala
elsken
6 March 2009, 19:58
Heb vandaag een echo kunnen laten doen bij die dokter dat ik ken en heb de vruchtzak al gezien.
Ik ben nu 5weken en 5 dagen en uitgerekend voor jaja 01/11. Leuk hé.
Hij zegt dat ik pas vanaf volgende week het hartje kan zien want dat het nog te vroeg is daarvoor.
@coconutjah : ik ben al zeker 3 dagen humereurig niet te doen. Misselijk helemaal niet, borsten doen wel pijn maar voor de rest echt nog niets. Maak mij daar wel zorgen in zoals velen maar nu dat ik vandaag de vruchtzak gezien heb maar dan nog vraag ik mij af oei en waar is het vruchtje. Maar blijkbaar kan je dit nog niet zien.
Ja de 17de komt dichterbij en voor jou ook hé :-)
Kom op meid onze hormonen lachen met ons, maar weet je we zijn sterker en we zouden moeten teruglachen maar ik vind het soms ook moeilijker gezegd dan gedaan :-)))
Emotioneel ik heb zo een dag gehad vorige week en ik moest voor het minste wenen. raar he maar we weten hoe dit komt natuurlijk hormonen !!!
@sitty : ik had 2 weken voor ik mijn MS moest krijgen brandend maagzuur en was ik misselijk. Ik kon met moeite eten maar eens ik gegeten had was het beter, zo de hele dag. Ik dacht gewoon dat ik ziek ging worden want het was toen de periode dat er veel maag en darmen hadden dus ik dacht het is aan mij nu.
Ik had heel veel witverlies echt nu nog maar wel minder. Ik voelde dat zo lopen en ik dacht elke keer dat ik mijn ms had.
Ik heb dat toch wel zeker 4weken aan een stuk gehad en buikpijn alsof je ms er elke minuut aan kwam maar gynaeco zegt dat het normaal is door de hormonen.
Ik heb zo af en toe nog eens buikpijn maar nu trekt het meer.
Mijn borsten waren ook gezwollen maar ik dacht dat dit normaal was want in mijn vruchtbare periode waren die altijd een beetje zwaarder als anders.
Weet je wat ik ook had dat was dat mijn buik plots zo heel dik werd (precies of ik was 4 maand zwanger, echt waar).
Ik hoop voor jou dat je mag vieren één van deze dagen :-))
Groetjes en dikke knuffels en ik ga mijn ticker aanpassen
xxxx
Sitty
6 March 2009, 20:59
Hey elsken,
Is toch moeilijk he je lichaam begrijpen! kvoel me nu ook en dan ook misselijk zoals nu, maar ik denk vaak dat ik het gewoon te graag wil.
Ik heb vooral vorige week een periode van misselijkheid, hoofdpijn gehad en steken aan beide kanten van men onderbuik. En nu sinds 1 week een strekkend gevoel in mijn onderbuik, zowel onder als 2 zijkanten van men buik. Wat ik ook de laatste week heb, is moeheid die mij telkens 'savonds overkomt, overdag valt het mee maar 'savonds heb ik gevoel alsof ik echt niets meer kan doen. Heb vandaag men eerste NOD en elke keer ik naar de wc moet heb ik schrik van men ms te zien, ;). Ik probeer ook te wachten met een test te doen, schrik om ontgoocheld te zijn!
Spannende tijden!!
Hoe gaat het verder met jou? Mag ik vragen hoe oud je bent en of het je eerste is?
Veel groetjes aan iedereen
xx Sitty
tess1307
6 March 2009, 22:53
Hey sitty...
Mijn eisprong is volgens mijn ticker nog maar net voorbij maar ik denk dat ik als ik mijn lichaam moet geloven hem toch een dag of drie vroeger heb gehad.. Ik heb sinds vandaag ook zo een stekende buikpijn aan de ene kant van mijn onderbuik... En hoofdpijn heb ik ook zo plots gekregen.. Nu weet ik niet of dat nog wat vroeg is om iets te voelen maar het zet mij zoals altijd wel weer aan het denken hé..
Wat denken jullie daarvan??
Hopelijk is het voor jou prijs hé sitty.. dat zou al vanaf ronde 1 zijn zeg.. zou wel heel leuk zijn!! Volgens mij kan die buikepijn wel wat een teken zijn want ik hoor dat wel van veel mensen.. en zeker die misselijkheid die er bij jou op volgt.. Spannend hoor, hou ons op de hoogte hé..
xxx
Sitty
7 March 2009, 01:31
Hey tess,
Ik had ook een nuvaring, waarbij je niet moet ontpillen en de kans groter is dat je de eerste maanden wel zwanger kan worden. Maar we zien wel he, misschien maak ik het mezelf, en dus ook mijn lichaam allemaal een beetje wijs. Maar allesinds nog steeds geen ms.
Spannend weekend.
En ik hoop ook voor u mee tess!!
xx Sitty
Coconutjah
7 March 2009, 12:26
@ Elsken
Toen ik mijn echo heb gehad was ik even ver als jou en zag de dokter ook alleen maar een vruchtzakje als da een geruststelling mag zijn :)
Ben zo blij voor je dat alles goed gaat...hier gaat het vandaag ook weer beter...Die hormonen,ik wring ze nog de nek om ;)
@ Sitty
Wanneer ga je testen? Ben wel nieuwsgierig nu als je zegt wat je allemaal voelt zou het er wel eens op kunnen wijzen maar mss ook van het ontpillen...maar da hopen we niet natuurlijk :) Ik heb getest toen ik 3 dagen overtijd was en een streep!
@ Tess
Mss heb je je eisprong later gekregen en heb je daarom die stekende pijn...da lichaam zit zo raar in mekaar é..niet te doen! Heb je goed geklust? Dan zou het wel eens prijs kunnen zijn :) Succes iig!!
Liefs....xxx
Coconutjah
7 March 2009, 12:33
Hey Nala,
Betrap mezelf er inderdaad op da ik vanalles ga opzoeken en dan lees ik van die verhalen en idd da doet me geen goed...heb me ook voorgenomen alleen nog op het forum te lezen en daarbij gaat het blijven! Jullie verhalen zijn eigenlijk spannend genoeg :)
Ben blij dat ik me een beetje kan herkennen in jou verhaal da maakt me al een pak geruster! Ik kijk zo uit naar die echo maar de tijd gaat toch sneller dan verwacht ;) nog 12 dagen en dan ist zover!! Bedankt meid...voor je verhaal!
Liefs...xxx
Sitty
7 March 2009, 12:42
@Coconut
Mijn vriend zegt dat we morgen pas gaan testen. Hij denkt wel dat het nog niet kan, omdat het de eerste maand is enzo. Hij zal waarschijnlijk wel weer gelijk hebben ;). En omdat ik een ring had is ontpillen blijkbaar niet echt nodig, je kan dan direct zwanger geraken. Maar het kan ook zijn dat mijn cyclus langer is he. We zien wel, allesinds nog geen ms gezien.
@iedereen
Maken we anders een lijstje van iedereen met leeftijd, hoeveelste kind, hoeveelste ronde en wanneer NOD, altijd leuk. Ik zal alvast beginnen.
Naam Leeftijd Kindje ronde NOD
Sitty 25 1 1 6 maart
Veel groetjes en succes voor iedereen!
tess1307
7 March 2009, 15:49
Hey,
Inderdaad ik bedacht gisteren ook plots dat het wel mijn eisprong zou kunnen die later kwam in plaats van vroeger.. maar geen paniek ik ben al heel de week flink aan het klussen hoor.. dus wie weet is het deze maand wel eens raak.. Die stekende buikpijn is nu wel weg deze morgen.. geen klachten eigenlijk.. gewoon amar afwachten zeker..
Naam Leeftijd Kindje Ronde NOD
Sitty 25 1 1 6 maart
Tess 22 1 3 19 maart
xxx
Hey dames, zo'n lijstjes bestaan al in een apart topic ;) Kijk maar eens bij NOD maart en dan kunnen jullie zich ineens toevoegen...en hopen dat het nadien niet meer nodig is hé ;)
Coconutjah
8 March 2009, 15:37
Hey Sitty...
Al getest?
Liefs..xx
Sitty
8 March 2009, 16:30
Hey cocnut,
we hebben nog niet getest, ik durf ook ni zo goe. Ik ben meer en meer aan het twijfelen of het wel al kan. T'is da eerste maand, zou moeten lukken he, weet ook niet goed wat ik allemaal moet voelen, ik voel alleen bijna constant een wat opgezeten onderbuik en wat zeurderige pijn. Verder nog een ms :).
Hoe verloopt jouw zwangerschap verder?
X Sitty
bejes
8 March 2009, 16:46
Hallo Sitty,
Ja zou wel leuk zijn van de eertse keer raak. Mijn eerste ronde was in januari en had toen ook 28 dagen gerekend maar twa niet de bedoeling om al zwanger te raken maar toen die 28dagen om waren dacht ik van zou ik nu toch al zwanger zijn maar na 32dagen waren ze er toch nu de 2de ronde had ik er 32 gerekend en waren ze er al na 27dagen hopelijk ben jij regelmatig en echt al overtijd. Groetjes
Sitty
8 March 2009, 16:51
@ Bejes
Ja dat is het nadeel, vooral in de eerste ronde, dat je je cylus nog niet goed kent? Ik denk dat ik nog ff ge wachten met testen (al is de verleiding groot).
En we weten natuurlijk niet hoe vruchtbaar we zijn he.
Jij ook nog veel succes!
x
bejes
8 March 2009, 16:58
@Sitty
Ik heb zo testen besteld via internet 12euro voor 9testen dus das niet veel hè das handig als je niet aan die verleiding kunt weerstaan want ik had denk ik na 2dagen overtijd al gestest :) ik denk zelf dat we op forum zitten die net zwanger is van de eerste ronde al dus alles is mogelijk hè. Maar inderdaad er zijn andere bij die al heel lang bezig zijn dus ja...Groetjes
tess1307
8 March 2009, 20:18
Hey,
Bij mij was het ook zo.. ik heb nu een ronde van 31 dagen.. vroeger altijd 28 hoor maar blijkbaar na die ring 31 dagen.. Alhoewel ik ook weer aan alles twijfel nu want ik voel vanalles en weet op den duur niet meer wat mss wel mijn eisprong was.. afwachten hé.. al duurt wel lang vind ik..
@ sitty.. Ik zou ook nog even wachten om te testen want je kent je cyclus inderdaad nog niet.. moet wel zeggen heb ook getest bij mijn eerste ronde omdat ik bijna vier dagen overtijd was.. Toch negatief en uiteindelijk was ik niet zo ontgoocheld hoor.. Het was maar mijn eerste ronde.. En dan wist ik tenminsten zeker hoever ik stond.. Iets later zijn ze dan ook doorgekomen.. Maar ik duim voor je!!
Nu weet ik wel al beter.. Hopelijk heb ik deze ronde prijs..
xxx
Coconutjah
8 March 2009, 21:08
@ Sitty
Bij mij was het ook al bij het 2de rondje raak hoor...alles kan!
Maar als je niet te teleurgesteld wil zijn kan je mss beter wachten ja..das iets wat jullie zelf moeten beslissen é meid!
Ik heb getest toen ik 3 dagen over was en was er ook van overtuigd dat het niks geen zijn maar zo zie je maar! Nu nog afwachten als alles in orde is. Ben heel blij dak zwanger ben maar soms ook ongerust, ga blij zijn als het de 19de is , dan krijgen we onze 1ste echo! De hormonen spelen echt met je hoor! maar verder is het super!
Wens je iig veel succes....
Liefs..xx
Sitty
8 March 2009, 22:54
Hey meiden,
Nog steeds niets, soms met vlagen misselijke, een beetje een dikke buik, maar ik denk dat het allemaal in men hoofd zit? Ik denk dat ik dinsdag ga testen als er dan nog geen ms zijn (hopelijk ;)) Want woensdag begin ik weer te werken, ben verpleegkundige op intensieve zorgen, en dan zijn er bepaalde patiënten die we niet mogen verzorgen en moeten we extra voorzichtig zijn. Ben ik nu ook al , maar als het voor men babytje is zal het extra oppassen zijn.
Ik ga in men bed kruipen, goed gekuist vandaag en genoten van de heerlijke zon samen met men vriend, en daarstraks gaan eten bij de schoonouders (die regelmatig eens een vis gooieivm. kleinkinderen)
Tot morgen x
elsken
9 March 2009, 08:31
@sitty : Ik denk wel dat je prijs gaat hebben al wil ik je wel niet teveel hoop geven voor moest het dan niet zo zijn natuurlijk maar ik had dat ook die dikke buik, een klein beetje misselijkheid niet te veel maar toch. En ik had ook de kuisperiode in mij.
Ik hoop zo voor jou dat het wel zo is want je vertoont wel sommige tekenen.
Om op je vraag te antwoorden ik ben 29jaar, en het eerste kindje.
We hebben 2 ronden geprobeerd en in de 3de rond was ik zwanger en ik kan het eigenlijk nog altijd niet geloven.
Vandaag heb ik wel al van deze nacht buikpijn, niet overdreven maar toch en dan begin je te denken natuurlijk maar ik heb gelezen dat dat zou kunnen komen ook omdat je baarmoeder uitzet en dan kan je buikpijn hebben.
Laat ons hopen dat het daarvan is dat ik last heb.
@ Bo : en al ms gekregen ondertussen?
Groetjes en veel succes
xxx
sunshine
9 March 2009, 09:55
@Elsken: Bo is zwanger!
elsken
9 March 2009, 10:35
@ sunshine : Ja heb het gelezen. Ze is 5 weken ver. Super gewoon.
Sitty
9 March 2009, 11:05
Hey ,
Dag 3 overtijd, of lange cylus, whaa. Wat moet ik denken, al de zoveelste keer dat ik het zeg. En hoe verder de dagen vorderen hoe meer ik denk dat ik een lange cylus heb dan dat ik zwanger ben. Daarstraks hebben we besloten dat we morgen gaan testen, blijkbaar is ochtendurine beter, ik heb een test van de gb.
Ik hou jullie op de hoogte!!
x Sitty
tess1307
9 March 2009, 13:58
hey sitty,
Hoe toevallig, ik ben ook verpleegkundige op intensieve zorgen.. en wij moeten inderdaad meteen stoppen als we zwanger zijn.. ik kan dat gevoel hoor.. Waar werk jij of is dat een iets te persoonlijke vraag??
Die symptomen lijken er toch een beetje op hoor.. Hopelijk is het prijs hé meid.. morgen testen, hoe spannend.. hou ons zeker op de hoogte hé
@coconutjah
Jij had dus helemaal geen voortekenen van zwangerschap aangezien jij ook dacht aan een lange cyclus.. Want ik voel soms vanalles en dan weer niets.. ken je dat :-)
xxx
Sitty
9 March 2009, 15:12
Hey tess (leuke naam trouwens een kanshebber al we een dochter gaan hebben ;))
Ik werk nu al 2.5 jaar op inzo in Antwerpen, maar wij moeten tot 7 weken voor de uitgerekende datum blijven werken. Wel leuk dat jullie direct kunnen stoppen, kwou dat ht bij ons ook zo was. En waar werk jij?
Ondertussen nog steeds geen ms'n, wel wat misselijk(maar niet het gevoel dat ik echt ga moeten overgeven) en ook constant zeurende pijn in mijn rechter onderbuik? We zien wel.
X Sitty
tess1307
9 March 2009, 18:22
hey..
Ik werk in blankenberge al ongeveer twee jaar nu.. ja wij moeten meteen stoppen als we het weten en zeker voor ons drie maand.. dus dat is wel mooi meegenomen alhoewel ik me op den duur toch ga vervelen denk ik.. de meeste onder ons zijn dan ook bijna een jaar thuis hé.. eens het kindje daar is heb je natuurlijk meer werk :-)
Tess is ook mijn eigen naam niet en was ook wel een kanshebben bij mij.. maar een goede vriend van mij heeft ook een dochter die nu tess noemt dus ja.. nu ben er nog niet uit hoor.. ik heb nog tijd hé :-)
De tekenen zijn er wel bij jou ja maar het is toch nog afwachten hé.. hopelijk test je morgen positief.. hou ons op de hoogte hé
xxx
Coconutjah
10 March 2009, 10:37
@ tess
Weet je ik voelde vanalles en niks...dacht serieus dat het van het ontpillen was...beetje gevoelige borsten en wat vaker plassen gaan (heb een heel gevoelige blaas) en een raar gevoel in mijn buik. Dus ik ging gewoon op jaarlijkse controle bij de gynae en bleek dat ik zwanger was! Was wel een verrassing :) Maar een leuke hoor...
Als je dan achteraf eens terugkijkt naar de voorbije dagen dan besef je dat je toch wat symptomen had, maar vaag hoor! Ik ben dan niet zo iemand die dadelijk positief denkt om niet te teleurgesteld te zijn als het niks is!
Hier zitten dus blijkbaar nog een aantal verpleegkundigen...ikzelf ben er namelijk ook 1 :). Bij ons moeten we ook dadelijk stoppen owv de risico's...al die microben en op de afdeling waar ik werk zowiezo..als je weet dat je zwanger bent moet je naar de arbeidsgeneesheer en die zet je vanaf die dag op ziekenkas!
Van vervelen heb ik tot nu toe geen last..heb gewoon meer tijd om vanalles te doen en na te denken (wat ook niet altijd bevorderlijk werkt als je pas zwanger bent!) Denk als de 19de voorbij is ik wat meer ga kunnen genieten van het zwanger zijn..
En Sitty?? Testje gedaan? Wel raar da jij zolang moet blijven doorwerken...
Veel liefs...xxx
Coconutjah
10 March 2009, 10:43
Nog iemand iets van Doortje gehoord?? Heb ze all even niemeer gezien..hoop da alles ok is met haar..we zijn op 1 dag na voor dezelfde dag uitgeteld :)
xxx
Sitty
10 March 2009, 10:45
Hey meiden,
Deze morgend, na 4 dagen overtijd dus getest, negatief :(. Maar was wel te verwachten he, eerste ronde zou te mooi geweest he. Nu dan maar wachten op de ms dat we er opnieuw aan kunnen beginnen! Ik hoop dat ze rap komen!! En vrees voor een lange cyclus!
En inderdaad verpleeegkunde rules, hihi. Waar werk jij coconut, en op welke afdeling?
Dikke kus Sitty
Coconutjah
10 March 2009, 10:52
Hey Sitty..
Had nog zo voor je geduimd :( Hopelijk dan het volgende rondje zoals bij mij é ;) Kop op meid!! En dat die duiveltjes maar snel komen dan!
Ik werk in Genk in het St. Jan ziekenhuis op de afdeling pneumologie (ook oncologie) Er wordt bij ons op de afdeling ook chemo gegeven maar alleen voor longtumoren dan é!
Dikke *knuf* om je wat op te peppen ;)
Nala'tje
10 March 2009, 11:58
@sitty: mijn eerste cyclus na de pil was bij mij 34 dagen, daarna 26, 32 en dan zwanger.
niet wanhopen dus met je 33 dagen :)
tess1307
10 March 2009, 16:03
Hey sitty,
jammer hoor.. Ik heb er ook aan gedacht deze morgen maar het mocht niet baten.. Nu heb vandaag aan een arts gevraagd hoelang het gemiddeld duurt om zwanger te geraken en die zegt dat 14 maanden heel normaal is voor een koppel waar geen problemen zijn dus ja.. We moeten hier nog niet direct wanhopen hé.. maar ik voel dat ook hoor, eens je begint kan het niet snel genoeg gaan :-)
Veel geduld dus allemaal !!
Mijn NOD komt ook dichterbij.. 19 maart..Het wordt spannender en spannender :-)
xxx
Sitty
10 March 2009, 22:35
Hey meiden,
Echt leuk al jullie lieve en aanmoedigende woorden!
Maar kben langs de andere kant blij dat ik het nu weet, de onzekerheid is ook ni leuk. Nu snel de duivels en dan weer aan het werk ;).
Dan kunnen we nu aan u beginnen te denken he tess, ;)
Dikke kus Sitty
Hey sitty, hopelijk moet je nu niet te lang meer wachten op je ms en kan je vol moed aan een volgende ronde beginnen!
Hier nog aftellen tot 22 maart, maar ik moet tot dan nog heel veel werken en agenda is drukbezet, dus ik denk dat de tijd wel snel vooruit zal gaan!
elsken
11 March 2009, 08:06
@coconutjah : Hoe is het nog met jou? Alles goed? het begint te korten hé voor ons bezoekje aan de gyn, ik kijk er echt naar uit.
Jij bent juist een week langer zwanger als ik zie ik aan je ticker. Leuk hé.
Had jij in je 6de week ook zoveel last van je buik? ik bedoel alsof je precies je ms zou gaan krijgen? Ik heb al 2 dagen dat gevoel en soms heb ik daar echt pijn van, maar blijkbaar zou dat de baarmoeder zijn die uitrekt of zoiets.
Ik vind het wel leuk dat je een week verder bent dan ik zo kan ik jou kwaaltjes volgen en weet ik ongeveer wat ik de week daarna kan verwachten. (alhoewel elke mens is natuurlijk anders).
Ik heb buiten die last aan mijn buik en mijn pijnlijke borsten van niets anders last en jij?.
Veel liefs
xxx
En zo weet ik ook wat te verwachten ;) Ik ben weer een weekje later.
Vind het wel leuk om alles zo te volgen. :)
Coconutjah
11 March 2009, 11:17
@ Elsken en Bo
Hey meiden...ik heb idd de 1ste weken ook het gevoel gehad dat mijn ms er gingen aankomen, nu heb ik dat nog heel soms..niets om ongerust over te zijn hoor, is idd gewoon je baarmoeder die zich klaar is aan het maken! Moet nu ook 's nachts opstaan om te plassen..
Verder heb ik voor het moment enorm pijnlijke borsten en meer acné...het misselijk zijn is fel geminderd sinds het weekend. Kan niet zo goed tegen felle geuren en soms een gevoelig buikje met wat lichte krampjes (precies of je voelt dat daar iets zit ;) ) Het misselijk zijn gaat op en neer.
Mijn humeur is ook een rollercoaster voor de moment maar dat heeft er ook meet te maken dat het bijna de 19 de is!!
Fixeer je idd niet te fel op wat iemand anders voelt want iedere zwangerschap is anders maar het kan wel een kleine richtlijn zijn ;)
En ja Elsken we schelen precies een week..wel leuk, dan weten we ongeveer van mekaar hoe we ons kunnen voelen!! Vind het super!! :)
Nog 6 dagen voor jou Elsken....wiehhhhh!!
Diike knuf voor jullie...xx
Sitty
11 March 2009, 17:42
Hey meiden,
Net terug van het werk en nog steeeds geeen ms'n!!! Help, is ni leuk, hopelijk komen ze er snel aan.
En zo leuk van jullie verhalen te lezen! Leuk dat we al die dingen kunnen delen! En hopelijk kan ik snel mee mijn zwangerschapskwaaltjes delen.
Dikke zoen
Hoi Sitty,
Als je vind dat het te lang duurt kan je nog altijd langs bij je HA voor een bloedtest, hij kan dan tevens zien of hormonaal alles ok is ;) En of je eventueel zwanger bent :)
Voor wij begonnen met kindjes, ben ik eerst eens langs geweest bij de gyné, soort van jaarlijkse controle :)
Het stelde mezelf al op m'n gemak nog voor we begonnen waren :)
Sitty
11 March 2009, 19:38
Hey mini,
Ik ben voor we gestart zijn wel naar onze huisarts geweest.
Ik dacht sowieso eens een afspraak te maken bij de gyné maar kweet niet goed naar welke ik moet gaan. Ben vorig jaar bij een vrouw bij mij in het zkh geweest, maar ik was er niet echt tevreden van. Heb nog van een andere goede gehoord, maar is weer een stap die ik moet nemen ;). Maar ga ik ook idd eens doen.
Dikke zoen
Coconutjah
12 March 2009, 11:24
Zeker doen Sitty
...gewoon eens laten checken en dan ben je wss ook geruster! En als je je bij die ene niet op je gemak voelde gewoon een andere nemen...hoop dat je ms er snel zijn dan kan je weer met een gerust gevoel verder en naar een nieuw rondje é!!
Weet je...gewoon die afspraak maken vandaag of morgen en dan ben je er vanaf..neem je moed bijeen meid!
*knuf* xxx
Sitty
14 March 2009, 12:37
Hey meiden,
Hoe gaat het met jullie?
Met mij gaat alles goed, wel nog steeds geen ms'n. Kga een van de dagen nog is testen? Spannend
Dikke zoen
kimmieke
14 March 2009, 12:56
Dag Sitty,
Ik duim voor je! Woensdag gaat mijn koperspiraaltje eruit en dan kunnen wij der ook voor gaan. Allemaal zo spannend he?
Lieve groetjes
Kimmieke
tess1307
14 March 2009, 14:34
hey sitty,
Moest het weer negatief zijn dan zou ik toch een naar de HA gaan om je bloed te laten controleren.. Zo weet je zeker of je wel of niet zwanger bent, en mocht er iets mis zijn met je hormonen dan kunnen ze het ook zien hé.. Je kan maar gerust zijn op die manier..
Bij mij begint het ook te korten hoor.. kan mij al bijna niet meer inhouden om al eens te testen maar ja dat heeft geen zin hé.. want het is nog te vroeg.. Geen klachten vandaag.. Alleen ben al de hele week aan het kuisen en strijken en zo.. maar volgens mij heb ik gewoon graag dat mijn huis netjes ligt :-)
sitty hou ons op de hoogte hé..
@ kimmieke
Spannend meid, hopelijk gaat het vlotjes bij jou, en in alle geval heel veel succes dan met het zwanger worden.. Ik duim alvast mee voor jou!!
xxx
kimmieke
14 March 2009, 16:02
Dag Tess,
Kzie aan je ticker dat je ook nog maar in ronde drie zit, valt nog goed mee he. Gemiddeld duurt het toch tot een jaar eer men zwanger wordt...Dus ik weet wel dak ni vanaf de eerste ronde prijs ga hebben, maar dat hoeft ook niet, we zullen wel zien he. Langs de ene kant wil ik al met ovulatietesten beginnen omdat ik toch wel een onregelmatige cyclus heb, maar langs de andere kant kan ik miss gewoon beter afwachten, en als ik na een half jaartje niet zwanger ben, dan pas beginnen tellen enz... Maar kwil zo graag een kindje dak er contstant mee bezig ben, en das ook ni goed he!
Liefs Kimmieke
kimmieke
14 March 2009, 16:10
En zo weet ik ook wat te verwachten ;) Ik ben weer een weekje later.
Vind het wel leuk om alles zo te volgen. :)
Hoi Bo,
Ik zie dat je na 7 rondes zwanger was, heb jij gerekend vanaf de eerste ronde?
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid :-)
liefs
Kimmieke
tess1307
14 March 2009, 18:40
Hey kimmieke,
Ik weet het, gemiddeld een jaar om zwanger te worden maar eens je bezig bent wil je zo snel mogelijk een kindje.. ook al mag het nog even wachten.. Nu ik ben ook niet gehaast maar ik kan ook aan niks anders meer denken.. Ik mijn familie is het trouwens een ware babyboom.. Leuk natuurlijk en ik paniekeer ook nog niet. Binnen zes maand zal ik eens beginnen nadenken.. Ik tel nu wel al, gewoon om te weten hoelang mijn cyclus is maar automatisch weet je dan ook je normale eisprong hé.. Dus ja.. We laten wel alles zijn gangetje nog gaan.. Nog even tijd hé.. ben ook nog maar 22
xxx
Ik ben 23 en van mij mag het wel komen *bloos*
Ik ben beginnen tellen vanaf m'n eerste ronde. Ook vooral om te weten hoelang m'n cyclus is. :)
Ik ben gestopt in augustus met de pil, na amper twee rondes was'k al zwanger, helaas is dit misgegaan in week 7.
Sedertdien is m'n kinderwens alleen maar groter geworden. (Is nu eigenlijk m'n zesde ronde, waarvan we vijf echt aan't klussen zijn :))
kimmieke
14 March 2009, 21:40
Hoi Mini,
Wat jammer van je miskraam...
Maar je weet wel dat jullie allebei vruchtbaar zijn he, dus hoop dat je snel terug zwanger bent en dat alles goed gaat dan!
En ach, ik denk dat we zoveel kunnen tellen en doen, maar dat de natuur toch zijne eigen gang gaat he...
Kga deze avond voor het slapen gaan een schietgebedje doen voor alle vrouwen op dit forum, dat ze in 2009 allemaal in blijde verwachting mogen geraken!!! lol
Nog een fijne zaterdag avond
xxxx
veerle
15 March 2009, 12:30
ohh kimmieke hoe lief :-) hoop dat je schietgebedje mij en alle andere 'ik probeer mama te worden' dames
echt helpt!! :-)
xxx
xx
x
kimmieke
15 March 2009, 15:30
Hoi Veerle,
Voor jou is het nu een superspannende tijd zie ik!!! Eigenlijk moet je der altijd vanuit gaan dat het negatief is, da doe ik ook altijd met vanalles, dan ben ik minder teleurgesteld als het idd negatief is, en SUPER blij als het dan positief is!!!
Denk aan je
xxxxx
veerle
15 March 2009, 22:54
hey kimmie
ik denk ook meestal negatief hoor om dezelfde reden als jij zegt ;-)
Maar vorige maand was ik voor het eerst overtijd en op de 1e nod dag had ik al getest (de drang was zo groot)
nu laat ik het allemaal wat op me afkomen, we zien wel of het nu eindelijk prijs is of niet....
Tot morgen girls!!
xxx
xx
x
Sitty
15 March 2009, 23:26
Hey meiden,
Gisteren zijn de duivels dan toch aangekomen, en vandaag percies al gedaan. We zien wel, morgen bel ik naar de gyneco voor een afspraak.
Hoe gaat het mt jullie?
X Sitty
tess1307
16 March 2009, 00:14
Hey sitty,
enerzijds ben ik al blij voor jou dat die MS er nu toch zijn.. zo weet je dat het daar werkt hé binnenin.. Nu je bent wel niet zwanger maar je zat nog maar in ronde 1 hé.. Kop op en op naar de volgende ronde!! Mijn eerste ronde had ik ook zo iets van "dju ben toch niet zwanger" maar anderzijds ben ik nu wel opgelucht dat ik al twee maanden een cyclus heb gehad van 31 dagen.. Zo weet ik dat alles wel oké is en dat mijn cyclus dus gewoon iets langer duurt.. geen valse hoop dus deze maand na 28 dagen..
Veel succes in de volgende ronde, en wie weet kan je gyneco je ook wel gerust stellen hé..
Dikke knuffel..
xxx
elsken
16 March 2009, 09:01
Goedemorgen iedereen,
Ik heb van deze nacht ongelooflijke krampen. Ik moet gewoon naar de toilet gaan want het is anders niet uit te houden.
Ik heb zeker geen diarree (ja sorry, hiervoor) maar gewone stoelgang maar die krampen dat is niet te doen.
Herkent iemand zich hierin en moet ik mij zorgen maken? Het zit meestal links maar volgens mij echt op mijn darmen of heb ik gewoon last van beginnende buikgriep.
Het is niet constant meestal 's nachts en 's morgens.
Morgen mag ik eindelijk naar de gynaecoloog en zal het aan haar ook eens vragen
Coconutjah
16 March 2009, 10:56
Hey Elsken...
Heb da ook gehad in week 5 of 6 dacht ik...heb toen een avond op de wc gezeten en had toen enorm diarree en steeds terugkerende krampen...was in paniek hoor! De volgende dag ook een beetje bloed verloren,2 druppels ofzo...maar dat was het dan ook. Denk van het duwen...je baarmoedermond is wat meer doorbloed en die adertjes kunnen springen. Heb toen naar de gynaeco gebeld en die zei da als het bloeden niet bleef duren ik me geen zorgen moest maken!
Die diarree? Vraag me niet waar het van kwam...heb wel mijn eetpatroon aangepast, meer fruit enzo..mss daardoor? Bij jou mss ook!
Het zal wel niks zijn hoor...maak je maar geen zorgen...morgen DE DAG!!!! Veel succes en ga heel hard aan je denken..hoe laat moet je gaan?
Hoe voelt de rest zich? Bo?
Sitty eindelijk je ms gekregen, wat een opluchting! Nu vol goede moed naar de volgende ronde é :)
Tess, het komt dichter voor jou é...veel succes!
Veerle...ik zou wachten tot donderdag om te testen! Veel succes!
Liefs xxxx
Hier nog 3 dagen op de tanden bijten :D
Coconutjah
16 March 2009, 11:11
Hoop echt dat het bij jou snel raak gaat zijn mini...hier is het op zijn van de zenuwen...heb zo bang dat er iets mis gaat zijn donderdag!
xx
elsken
16 March 2009, 11:24
@ coconutjah :
heb eens gebeld met de gynaeco en ze zegt dat dit normaal kan zijn, ze zegt dat veel vrouwen dit hebben bij hun zwangerschap aangezien de stoelgang niet optimaal verloopt. Dat komt omdat het moeilijker gaat en die darmen worden gevoeliger en daarom dat we dit zo goed voelen en daarom zo een krampen hebben.
Ik verzeker het u die krampen amaai, en dan hebben we nog geen weeen :-)))
Ze zegt zolang je geen bloed verliest is alles goed.
Ik moet morgen om 9u gaan en ben eigenlijk niet echt ongerust maar man, man, man wat duurt die dag hier lang :-)))
Bij jou zal alles ook wel goed zijn. Waarom denk je van niet? Ik ben altijd zo blij als we weer een weekje dichter bij de 12weken komen.
Begin nu precies toch een beetje last te hebben van mijn maag, niet te veel maar toch is ze niet zoals ze zou moeten zijn.
We nemen het er gewoon bij en ik laat zeker iets weten morgen.
@ Mini :
Ambetant he als je nog 3 dagen moet wachten. Het lijkt niet veel maar op dat moment lijkt het precies jaren te duren voor deze om zijn.
Spijtig dat je al een mk hebt gehad. Ik zou dat ook heel heel erg vinden maar je moet altijd denken dat er iets aan het vruchtje was dan. Loze woorden mss maar zo is de realiteit wel.
Heb je er veel last van gehad van je mk? Ik hoop echt voor jou dat het zover terug is want jullie zijn wel degelijk vruchtbaar.
veel liefs
xxx
Coconutjah
16 March 2009, 11:32
Ik denk dat ik het soms denk omdat ik geen bevestiging heb dat alles in orde is...weet je er is zo niks dat zegt van hieraan kan je zien dat het er is en alles ok is...je voelt het niet zitten en de ene dag voel je je goed en dan weer slecht..
Het is ook de 1ste keer en je weet niet wat je allemaal te wachten staat..je hoort ook zo dikwijls van mensen die een mk hebben gehad en dan begin ik te denken...raar é??
En wss ook omda ik die ene keer wat bloed gezien heb...het was niet veel en maar ene keer bij het afvegen maar toch...er gaat soms veel te veel om in da koppeke van mij...wordt er soms gek van!! Ga me stukken beter voelen na donderdag denk ik...
xxx
tess1307
16 March 2009, 11:46
Hey coconutjah,
bij mij komt het inderdaad ook dichterbij maar heb al lang geen zin meer om te wachten.. Heb helemaal niks van klachten en denk dat dat ook wil zeggen dat ik niet zwanger ben.. ten vroegste een testje volgende week maandag.. Heb de hele week nacht nu op mijn werk dus normaal zal het wel vlug gaan.. alhoewel.. Dan heb je daar soms nog meer tijd om na te denken hé..
Ben gisteren op babybezoek geweest.. Zo een mooi kindje.. ik zie mezelf al liggen daar met zo een babytje.. moet zalig zijn..
xxx
@ Mini :
Ambetant he als je nog 3 dagen moet wachten. Het lijkt niet veel maar op dat moment lijkt het precies jaren te duren voor deze om zijn.
Spijtig dat je al een mk hebt gehad. Ik zou dat ook heel heel erg vinden maar je moet altijd denken dat er iets aan het vruchtje was dan. Loze woorden mss maar zo is de realiteit wel.
Heb je er veel last van gehad van je mk? Ik hoop echt voor jou dat het zover terug is want jullie zijn wel degelijk vruchtbaar.
veel liefs
xxx
Wat bedoel je met last? Mentaal? Mja ik was een wrak, fysiek heb'k er geen last van gehad.
'k Weet nog héél goed dat'k die bewuste zaterdagmiddag naar het toilet ging. Ik had bloed in m'n slip :(
Ik was al volop aan't panikeren... we zijn onmiddellijk naar't spoed gereden, want 'k had er geen goed gevoel bij.
Daar hebben we meer dan 4uur moeten wachten voordat de gyné van wacht afkwam. Die heeft een inwendige echo genomen en zei direct: zeven weken, geen hartslag... het vruchtje is dood.
Ik had al een voorgevoel, maar toch... het kwam héél hard aan.
Ik moest de maandag nadien toch sowieso langsgaan bij m'n eigen gyné, daar werd het nogmaals bevestigd. Aangezien ik geen bloedverlies meer had gehad, moest'k binnen voor een curretage.
De ingreep houdt nx in... maar ik ben toch blij dat m'n ventje de hele tijd bij me is gebleven, want 'k had het waarschijnlijk op een lopen gezet. :rolleyes:
'k Moest om 7uur nuchter binnen en pas om 11u kwamen ze me halen. :/
Tegen een uur of 15 mocht'k dan naar huis, waar ik een week lang op ziekteverlof was gezet.
14 dagen na de ingreep mochten we langs bij de gyné, die keek of alles mooi hersteld was.
De maand nadien kregen we terug groen licht.
veerle
16 March 2009, 22:39
ik denk dat ik zelfs tot volgende week ga wachten om te testen
omdat het vorige maand na 8 dagen toch ms tijd was...
Nu wacht ik tot volgende maandag of dinsdag...tot nu toe lukt het goed
om me te bedwingen in testen :-)
Ben er zeker van dat de ms gan komen..
xxx
xx
x
@Elsken en Coconutjah,
Ik heb ook al sinds zondag buikpijn, krampen, heel ambetant gevoel in mijn buik/darmen. Mijn hele buik is opgezet, pfff echt vervelend.
Maar ik kan dan ook praktisch niet naar t wc gaan... :/ Blijkbaar heel normaal ja, dat zijn de hormonen die de darmen laten ontspannen waardoor ze minder intensief werken.
Sinds gisteren ben ik ook aant snotteren... ik vrees dus voor een leuke week.
Ja, het is aftellen deze week hè ;) elsken hoe was het??? Ben zo benieuwd!
Coco, jij nog 2 dagen aftellen zeker? Wij nog 3, vrijdag mogen we dan gaan. Spannend hè! Ik heb er wel een goed gevoel bij, maar ik begrijp je onzekerheid hoor. Het is zo nieuw allemaal, je weet nog niet hoe je alles moet interpreteren. Maar, alles komt goed hoor!
Mini, Veerle, Tess.... spannend voor jullie! Ik duim hoor!
XXX
Hey coconutjah,
Ben gisteren op babybezoek geweest.. Zo een mooi kindje.. ik zie mezelf al liggen daar met zo een babytje.. moet zalig zijn..
xxx
In mijn omgeving lopen er nu ook 4 rond met een zwanger buikje. Ze moeten allemaal bevallen tussen eind mei en september, wordt dus een ware babyboom.
Hoop dat ik tegen dan ook al prijs heb, anders zou ik het er toch ook wat moeilijk mee hebben.
Mja, onze beurt komt nog hé Tess!? (en alle anderen ook natuurlijk) :)
Coconutjah
17 March 2009, 10:56
Hey Bo...
heb ook een moeilijke week achter de rug..da mottig voelen kan soms lang duren é, slaap de laatste dagen wel beter..neem nu iets voor mijn maag en da doet zijn werk toch!
3 op een rij..vandaag moet Elsken naar gynae, donderdag ik en vrijdag jij Bo..hihi..:)
Elsken heeft nu ondertussen dat hartje wel horen kloppen hoop ik!! Ze moest er om 9h zijn!
En heb net gelezen dat cocelientje zwanger is!! Proficiat!!
Veerle ik was er ook zeker van maar je ziet...alles kan!!
Liefs..xx
Koke ik ken da gevoel..toen wij begonnen waren was ineens iedereen zwanger die ik kende..erg frustrerend maar jouw tijd komt ook nog en dan kan je eens zo hard genieten!! (voor de rest dezelfde woorden é!)
elsken
17 March 2009, 14:27
@ cocelinetje : een dikke proficiat gewenst
@coconutjah :
ik had om 9u afspraak maar uiteindelijk ben ik maar om 10u15 binnen gegaan. Frustrerend maar ja ik heb het hartje idd horen kloppen en ik ben dus al 8weken in plaats van 7weken.
Ik ben uitgerekend voor 26/10/2009 een dagje later dan bij jou.
Het is gewoon zalig als je het hoort. Pas op dat duurt allemaal niet lang die echo nemen bij de gyn op nog geen 5min was de echo al gedaan.
Dus nog 2dagen en dan zie en hoor je het ook.
@Bo :
Ik heb dat ook de laatste dagen maar is normaal aangezien je progesteron heel hoog staat en het bij manier van spreken je darmen een beetje minder goed doet werken waardoor je het veel erger voelt als je naar de toilet moet gaan.
Ik weet dat het heel lastig is want ik heb het ook.
Spannend dat je vrijdag al mag gaan.
Ben al veel opgeluchter nu ik het gezien en gehoord heb.
xxx
Oh heerlijk! Ik kan geloven dat het een opluchting is als je dat hartje hoort! Nog efkes... :/ ;)
Je bent blijkbaar toch een week verder dan je eerst dacht. Leuk dat jullie ongeveer gelijk zijn uitgeteld!
En nu, genieten hè!!!!
Ja, mijn buik... pfff. Dit is toch 1 van de eerste échte ongemakken bij mij, vind ik. De rest neem ik er graag bij, maar dit... ik hoop dat het snel weer betert.
Wanneer mag je weer teruggaan trouwens?
Coconutjah
17 March 2009, 15:54
Ben superblij voor je Elsken :) :)
...en 1 dagje verschil!! Maja wie weet heb ik ook niet juist geteld, we zullen zien!
En nu maar genieten é..moet een zalig gevoel zijn geweest!!
Liefs...xx
elsken
17 March 2009, 17:43
@ Coconutjah :
Geloof me eens je het hartje gehoord hebt en het gezien hebt voel je je al veel geruster en relaxer. Raar mss maar bij mij helpt het wel.
Je ziet de armpjes en de beentjes al, oke niet zoals je ze zou moeten zien maar je kan het wel zien natuurlijk.
Het witte stipje is het hartje.
Nog 2 dagen en dan ga je mij begrijpen op gebied van rustiger zijn en zo.
@ Bo :
Idd zalig als alles "voorlopig" in orde is.
Ik moet nu op 14 april teruggaan voor nekplooimeting en bloedonderzoek naar syndroom van Down. Je bent dat niet verplicht je bent vrij om zelf dat te beslissen maar ik wil dat wel doen om toch zeker te weten.
Ze bepalen dan gewoon hoeveel kans je hebt dat je kindje dat syndroom heeft en als je waarde vb niet zijn zoals ze moeten zijn kan je nog altijd een vruchtwaterpunctie daarna laten doen om zekerheid te hebben.
Zo ben je ook een beetje op de hoogte als je moet gaan wat je de volgende keer mag verwachten.
Ik weet eigenlijk niet of ze dan al een echo terug nemen maar ik denk dat wel.
Groetjes
xxx
Coconutjah
17 March 2009, 17:52
Hey meid...
Bedankt om me wat gerust te stellen dat doet me goed en geeft me moed...ben blij dat ik hier altijd terecht kan om mijn hartje te luchten!
Ik hou jullie op de hoogte...en donderdag dan ga ik eindelijk snappen hoe da voelt :)
Veel liefs...xxx
Trinity
17 March 2009, 18:01
@elsken: nekplooimeting is via een scanning
@alle gelukkige zwangeren: Proficiat allemaal!! maar wil niet moeilijk doen, of onbeleefd zijn, maar misschien kunnen jullie je ervaringen delen onder de topic 'zwangerschap'. Jullie zijn daar meer dan welkom hoor met al jullie vraagjes en belefenissen. T is maar...misschien dat sommige nog niet zwangeren dit allemaal liever niet lezen he. alle ja, t is maar een suggestie :)
Dikke knuf
tess1307
17 March 2009, 18:46
Hey allemaal..
trinity heeft daar een beetje gelijk in maar ik trek het mij helemaal niet aan.. Vind het zalig om jullie verhalen te lezen.. hoop dat het bij mij ook snel zover is.. Gelukkig paniekeer ik nog niet, het is nog maar ronde drie en heb wel tijd.. dus ik geniet gewoon van alles in deze tijd.. Als jullie het ergens anders schrijven, dan kom ik het daar wel lezen :-)
Met mij alles oké, het komt inderdaad dichter en dichter.. Maar voel niks eigenlijk dus heb niet veel hoop.. Zijn er hier mensen die zwna
tess1307
17 March 2009, 18:47
vervolg... (sorry, verkeerde toest gedrukt en was al gepost)
Zijn er hier mensen die zwanger zijn zonder dat ze het voelden en toch positief testen.. Of had jullie allemaal wel een kwaaltje?? dan weet ik wat ik kan verwachten hé..
Dikke knuffel..
xxx
Coconutjah
17 March 2009, 19:11
Zal en nieuwe topic openen daar dan...tis gewoon dat we steeds verder gaan op elkaars reacties en niet altijd moeten gaan zoeken wie wat waar heeft geschreven..sorry voor diegenen die dit niet wilden lezen!
xxx
@ tess
Ik had wel kwaaltjes maar zo licht dat het leek alsof het van het ontpillen was...nog 3 daagjes voor jou!! Spannend!!
Liefs...xxx
Coconutjah
17 March 2009, 19:22
Tis allerlei geworden...we praten ook over vanalles é ;)
xxx
tess1307
17 March 2009, 19:41
wees gerust dat ik daar ook eens kom lezen en jullie nog vanalles kan vragen hé.. want jullie zijn tenslotte al zover hé..
Ik heb deze maand wel wat kwaaltjes gehad maar niet veel hoor.. beetje het zuur wat ik normaal nooit heb, wat buikpijn maar sinds een kleine week heb ik nergens meer last van..
Het is inderdaad spannend ja, maar heb er geen goed gevoel bij.. zou dan ook willen dat de MS snel doorkomen dat ik naar de volgende ronde kan.. Trouwens het zou niet zo erg zijn als het deze maand niks is want ik moet volgende week geopereerd worden en dat zou alleen maar meer risico's en angst met zich meebrengen mocht ik zwanger zijn..
Het is hier trouwens weer bij veel mensen spannend hé.. Ik duim voor iedereen!!
Mini, jij hebt wel wat kwaaltjes hé, wie weet..
xxx
Ja wie weet :)
Nog twee dagen op m'n tanden bijten ;)
Allezja één om goed te zijn, ik tel donderdag ni mee :D
Meestal komen ze erdoor op dag 31 in de namiddag, echt bizar. Dus hopen van ni é ;)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.