Volledige versie bekijken : beetje depri
imane
9 February 2009, 20:18
dag lieve mensen
zoals jullie allemaal, is mijn kinderwens met momenten heel sterk! zoals nu. Ik voel me depressief nu (en met de regen hierbuiten wordt het alleen maar erger).
ik ben mijn ovulatieperiode voorbij op het moment, en heb nu vreselijke eetbuien. Ik kan wel alles opeten en spring van een bord cornflakes nr een zakje chips en dan af en toe een koekje. niet normaal. ik voel me echt zenuwachtig nu en heb geen tijd voor te relaxen. ik zit hier met vloeiende tranen aan mijn pc. ik heb een afspraak gemaakt met de gyné. ik hou dit niet meer vol, ik wil geholpen worden. wie heeft dit gevoel ook eens? x
bejes
9 February 2009, 20:47
Hallo imane,
Rot gevoel dat je hebt, ik heb dit gevoel heel erg vaak tis soms alsof ik niet vooruit raak in mijn leven. Ik zie dat jij al 12 maanden bezig bent das al een heel tijdje ik kan daar niet over mee spreken ik ben nog maar pas begonnen. Maar ik heb gezien dat er nu op het forum pas zwanger zijn geworden die ook al heel tijdje bezig waren maar zijn nu zwanger door ivf heb je daar al aangedacht? Groetjes
kletsmadam
9 February 2009, 21:28
hey imane,
Het gevoel dat jij beschrijft, heb ik vele jaren getrotseerd.
Je wil zwanger zijn, maar je gelooft er ergens niet meer in. Je wil NU zwanger zijn en niet weer eens je moeten oppeppen voor een volgende ronde. Je krijgt het steeds moeilijker als mensen je vragen: En jij nog geen kinderen?
Ik had dat ook en tot een jaar geleden heb ik met dat gevoel gevochten. Dan heeft mijn ventje naar het fertiliteitscentrum gebeld en hebben we onderzoeken laten doen tot op het bot. Ik wou voor mezelf niet toegeven dat er iets mis was.
We hebben dus ook ellendig lang geprobeerd zonder enige hulp.
Als het nu niet lukt, dan raad ik je aan om toch eens langs een fertiliteitscentrum te gaan. De meeste centra hebben ook een psycholoog en believe me, na zoveel maanden en jaren hopen en proberen deed het mij enorm deugd om eens met iemand te kunnen praten.
Ookal zou je beslissen nog niet de sprong naar fertiliteit te zetten, mss is het toch nuttig om eens je hart te luchten bij iemand je je verhaal nog niet kent zoals een psycholoog.
Hier op het forum kan je ook je hart luchten natuurlijk. Het doet soms deugd en laat die tranen maar komen. Het kan geen kwaad.
Niemand hier zal daar scheef voor bekijken.
Ik vind het geweldig hoe iedereen er hier in opgaat en hoe iedereen elkaar steunt.
Niet opgeven is één ding, maar je af en toe laten gaan, is geen schande ;)
Dikke knuf!!!!!
Bo
10 February 2009, 13:31
Hi Imane,
Ik denk dat we dat gevoel allemaal wel eens hebben. Ik zie de toekomst soms ook somber in hoor ;-) Maar de volgende dag gaat het meestal weer beter. Ooit lukt het ons allemaal, daar moeten we in blijven geloven.
Ik vind het een goed idee dat je een afspraak hebt gemaakt met je gyné. Bekijk het eens met hem, en laat jullie beide desnoods binnenste buiten draaien! Dan weet je dat tenminste... moest er iets zijn.
Niet om je ongerust te maken, maar ik hoor hier de laatste tijd de grilligste dingen ivm anderen die ook zwanger proberen te raken.
Zo is er een koppel dat ook al 2 jaar aan het proberen is, en eindelijk zich hebben laten testen. En wat bleek?
Ze zijn beide vruchtbaar, kunnen beide kinderen krijgen.... maar niet met mekaar....
Op de 1 of andere manier stoten de eicel en zaadcel elkaar af. Komt 1 keer op de zoveel miljoen voor, naar het schijnt. K Vind het zo erg... :-(
Wij hebben al besloten, dat na 1 jaar we ons beiden gaan laten nakijken. Ik weet dat bij mij tot nu alles ok is, maar je weet maar nooit.
Veel succes, en lucht je hart maar fijn hier. Dat doe ik ook ;-)
Kletsmadam, héééééééle dikke proficiat!!! Super hè!
L@yla
10 February 2009, 14:38
hoi imane,
ik denk dat iedereen die zo lang moet proberen zonder resultaat zich wel eens zo voelt, en het is idd niet gemakkelijk om er altijd maar weer te staan met volle moed, het is ook lastig he verlangen naar iets en het maar niet krijgen, mama willen worden...
wij zijn nu bijna 11m bezig en hoop voor deze maand heb ik alweer niet maar we zijn beiden getest en dat heeft ons wel gerustgesteld we zijn minder gestresst op dat gebied dan toch:)
ik wens je veel goeie moed en lucht je hart maar dat kan opluchten:)
gr
layla
imane
10 February 2009, 20:18
goede avond allemaal
bedankt voor jullie reactie, dat doet me echt goed.
ik zit inderdaad nu al te denken van "alee, wanneer ga ik ze nu weer doorkrijgen". heb me heel lang sterk gehouden, maar als je geconfronteerd wordt met babys of zwangere vrouwen, dan voel ik pijn in mijn hart, omdat die kinderwens soms zo sterk is. ik besef ook wel dat er mensen zijn die het moeilijker hebben dan mij.
Ja ik heb al gedacht aan ivf. Maar ik dacht laat de natuur zijn gang gaan, we hebben tijd. maar nu is mijn geduld aan het opgeraken. heb een afspraak gekregen rond de periode dat ik menstrueer.khoop dat dat niet geval is en me toch kan laten onderzoeken. anders is het weer weken wachten voor een afspraak. ach we zien wel :(
tweety18
10 February 2009, 21:31
Hey Imane,
Ik begrijp het volledig. Ik heb het ook moeilijk rond zwangere vrouwen, vooral bij diegenen waarbij het zo gemakkelijk gaat en het de mannen ervan niet kunnen laten op te scheppen wat een sterk zaad ze wel hebben. Ze kennen mijn situatie niet dus natuurlijk kunnen ze het niet weten hoe het mij kwetst dan en hoe slecht ik me voel. Ben laatst gewoon vroeger vertrokken op een fuif, kon er niet meer tegen van ermee geconfronteerd te worden.
L@yla
10 February 2009, 21:35
hoi,
@ imane: het is idd lastig meid, iedereen in je buurt is dan precies zwanger of net bevallen he, hier is het ook zo,ik probeer toch altijd gelukkig te zijn voor die mensen en denk ooit zal het mijn beurt zijn, maar dat is idd niet altijd even gemakkelijk
@ tweety: het kan best wel confronterend zijn en pijnlijk, ik kan er ook van meespreken! voor wij getest waren wisten we dus ook van niets en dan heb je altijd van die leukerds die komen zeggen, alst echt nie gaat moet je maar bellen of tegen mijn ventje : zal ik da wel in u plaats doen nuja het is echt wel pijnlijker dan ze denken om dit te horen maar ooit is het aan ons, ik blijf erin geloven:)
layla
tweety18
11 February 2009, 17:17
Hey Layla,
Ik blijf er ook in geloven, ooit moet het onze beurt zijn. Hoop alleen dat ooit volgende maand is voor ons beiden :) :)
volgende maand volgende bevalling in mijn vriendenkring
veerle
11 February 2009, 18:56
hihi
Ik ben elke maand wel een beetje depri bij het krijgen van de regels.
Maar nu zeker 4 dagen overtijd iets wat nog nooit gebeurt is en
dan op de urinetest bij de ha ook nog negatief testen.
Geloof me vrij dat ik nu echt heel depri ben en het hele
zwanger worden gedoe echt beu ben!
mini
11 February 2009, 19:25
Heeft de HA dan geen bloed afgenomen?
veerle
11 February 2009, 20:05
nee hij heeft enkel een urinetest gedaan, denk nog een paar dagen te wachten
en dan eens naar een andere ha ga omdat die van mij er nogal raar over deed..
Laatst moest ik naar een dokteres van dienst en dat was wel een vriendelijke
mss ga ik eens naar haar en schakel ik over van ha..
xxx
xx
x
mini
11 February 2009, 20:17
Hmmz bizare dokter.
Die heeft naar mijn weten z'n visite héél gemakkelijk verdiend. :/
Die van mij heeft onmiddellijk een bloedtest gedaan. En 'k vind dat maar de normaalste zaak van de wereld. Zo weet je ineens of je immuun bent voor toxo, cmv,...
Nala'tje
11 February 2009, 20:41
een urinetest had je inderdaad ook gewoon thuis kunnen doen,
daar hoef je toch geen consult voor te betalen!!!
mss da je inderdaad eens naar die andere ha gaan als zij vriendelijk was
groetjes, nala
veerle
11 February 2009, 21:04
ja idd mijn man zei ook van nu weten we eigenlijk nog niks :s
ik blijf in de twijfel tot er een bloedtest is geweest :)
moet nu wel ganse dagen werken en ben pas om 19u thuis.
Misschien morgen eens naar die dokteres rijden en anders pas maandag als de ms er
nog niet zijn.
Ik hoor van jullie allemaal dat het niet 'normaal' is dat hij enkel een urinetest doet :s
de meeste ha doen een bloedtest en de mijne weer niet...
Ik kan alleen maar hopen dat de ms nog altijd wegblijven ;)
xxx
xx
x
L@yla
11 February 2009, 21:17
hoi veerle,
nee het is idd niet normaal en zoals al eerder vermeld heel handig en rap verdiend ik zou ook eens een andere bezoeken en hopelijk draait het dan alsnog positief uit
ik duim in ieder geval
x
layla
imane
11 February 2009, 21:23
veerle: je voelt je duidelijk niet goed bij deze dokter. ik zou snel van dokter veranderen als ik van u was. Elke dokter neemt dan bloed als hij zo'n patiente krijgt als jij. heb het ook meegemaakt en er is direct bloed genomen. en ik was toen ook een 4-tal dagen overtijd. ik doe niks ni meer: geen zwangerschapstest, geen ovulatietest, nix en als ik overtijd zou zijn dan ga ik een dikke week wachten voor ik naar de ha ga, want de cyclussen zijn ook al niet meer te betrouwen. ik klus daardoor op verkeerde momenten, (alee voor mijn vriendje is het altijd een goed moment)
tweety18: ik begrijp u volkomen, die mensen kunnen er ook niet aandoen dat ze het niet weten natuurlijk. en al goed dat ze het niet weten, anders volgen die nog eens mee uw cyclus en krijg je elke maand een interview (paparazzi)
layla: ik ben altijd blij voor de bevallen vrouwen, echt waar, het ontroerd me elke keer. maar als ik dan alleen ben en erover begin te denken, dat doet nu eenmaal pijn. en het is goed van je om optimistisch te blijven. want als je depri zou zijn of droevig, produceert je lichaam een stof die niet goed is vr mensen met e kinderwens. en daar probeer ik nu tegen te vechten. ik wil me beter voelen dan nu.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.