Volledige versie bekijken : Over 40C° koorts
dorien_951
5 July 2011, 09:52
Het is de aller eerste keer dat Victor ziek is... en dan is hij ineens doodziek.
Gisteren haalde ik hem uit bed met 39,5C° koorts. Ik ben direct met hem naar een dokter geweest uit de artsenpraktijk waar ook onze huisarts zit.
Zijn keel zag een beetje rood maar niet echt abnormaal. Ik kreeg bruco suppo's voorgeschreven en nog iets homeopathisch om de keel te verzachten.
Thuis heeft Victor een beetje gegeten en is dan direct met een suppo gaan slapen. 3,5u later heb ik hem uit bed gaan halen. Ondertussen had hij 40,5C° koorts; nu dat vind ik wel heeeeeeeeeel erg verontrustend voor een beetje rode keel.
Dus heb ik naar de kinderarts gebeld waar natuurlijk nooit geen plaatsje is behalve 3 dagen later. De mevrouw aan de lijn zei me: als het mijn zoontje was reed ik naar de spoed. En dat hebben we gedaan.
Op de spoed werden we vrij rap geholpen, wel drie dokters, verplegers, ... zijn geweest. Ik had wel de indruk dat lieten uitschijnen dat we 'te bezorgd' waren... HAALLLLLOOOOOHHHOOOO dit is wel mijn zoontje hé dat is heeeeel ernstig.
Ze hebben bloed genomen en urine onderzocht maar natuurlijk niets gevonden. Waarschijnlijk 4e of 6e kinderziekte, te zien hoe lang hij koorts ga hebben.
Vandaag ook uit bed gekomen met 40,6C° koorts en ik kan hem doen zakken tot 39C° wat ik nog erg hoog vind.
De eerste kinderziektes zijn er zekers...
Twinkel
5 July 2011, 10:00
Hier 2 weken geleden ook een aantal dagen zo hoge koorts hoor Dorien. Was driedagenkoorts.
Als je kan laten zakken tot 39 is da echt wel al prima. Je moet rekenen da ze bij kleintjes maar koorts tellen van 38.5 dus dan is 39 maar een half graadje koorts.
Uitzieken, meer zit er dan niet op. Wij zijn toen wel bij onze ka er tussen gemogen.
En voldoende pijnstilling geven. Wij gaven afwisselend perdolan en nurofen om de 2u.
_liesje_
5 July 2011, 11:19
Hey Dorien,
Das idd best schrikken, niet fijn als ze zo hoog gaan e.
Eben heedt het ooit ook eens gehad. Was toen een dubbele oorontsteking, gevolg van zen eerste tandjes. Wj stonden daar ook met het gevoel dat we overdreven, maar zoals je zegt, het is je kind, en dan word je gek!
Zoals twinkel zegt 39 is al veel beter, en bij kindjes ligt het zowiezo al hoger. Natuurlijk weet jij als mama het best, wat Victor zen echte temp is. Bij eben is dat ongever 36,7, zelden hoger.
Probeer slaapzakje en dergelijke zeker te vermijden, daar loopt de koorts alleen maar in op. Lauw badje proberen? En zoals twinkel zegt, afwisselen met beide, ons m zei dat ook dat ze anders te veel van het ene binnen krijgen (max dosis).
Hopelijk is hij er snel door, en ben jij weer gerust.
Als je twijfelt, ga je gewoon weer langs spoed e!
Trinity
5 July 2011, 11:35
Dat is verschieten he!!! Goed opvolgen, en zien dat hij goed drinkt. Verder doen wij ook altijd de kleertjes uit, en dat helpt meestal toch wel een beetje.
Veel beterschap aan je ventje!!!
Machteld
5 July 2011, 11:38
Das ni fijn Dorien!
een mama moeten ze ook ni wijsmaken dat het niets is e. Als ons kindjes 40°C koorts maken dan ben ik niet aan't overdrijven ze...
Idd afwisselen met perdolan en nurofen, ik dacht dat je van elk maar 4x per dag mocht geven. Anders kan je dus mr eens om de 6u geven en das te lang bij zo'n hoge koorts om het onder controle te houden.
Als't een kinderziekte is, ist ni erg he. Dan is em er ineens vanaf! ;)
veel beterschap voor kleine Victor!
dorien_951
7 July 2011, 12:49
Ondertussen is het al 4 dagen dat Victor hoge koorts heeft. 4 Nachten dat ik al geen oog toe doe. 's Nachts is Victor zijn koorts het hoogste; vorige nacht 41,8°C. Onze kamer temperatuur ligt rond de 20°C dus te hoog is die zeker niet. Victor ligt ook in zijn blootje in bed zonder slaapzakje.
De beloofde uitslag (ka zie dat hij woensdag uitslag zou krijgen) is er nog steeds niet. Eten doet hij bijna niet; enkel borstvoeding lukt maar ik kan alleen nog 's morgens en 's avonds geven.
Overdrijf ik of zou ik nog eens naar de kinderarts gaan. Ik wil daar natuurlijk weer niet voor piet snot staan als 'overdrijvende' moeder.
Ik moet morgen terug gaan werken dus in de voormiddag zou Victor naar de onthaalmoeder moeten...
Dorien, ik zou zeker langs de KA gaan! Langs spoed zelfs als je niet onmiddelijk een afspraak krijgt.
4 dagen zo hoge koorts is echt te lang en zeker als het tot 41,8 geweest is.
41,8 is onmenselijk hoog !!!!!! Ik dacht dat dat zelfs niet eens mogelijk was. Nolan heeft ook al 40,5 gehad en ben toen ook meteen naar de dokter geweest. Het was een dubbele oorontsteking. Ik vind dat hij wel lang koorts heeft hoor, arme Victor. Hopelijk heb je snel nieuws !! Ik zou bijna terug naar spoed gaan,... je overdrijft echt niet hoor. Hopelijk kan jij ook snel weer wat bijslapen, ocharme, heb met jullie te doen,... hou ons op de hoogte he!! x
Machteld
7 July 2011, 14:00
oei meid, nog steeds koorts? Ik zou echt zeker nr de ka gaan of zelfs nr spoed. 41.8°C is echt te hoog!!! en 4 dagen na elkaar, het zou echt al moeten minderen nu...
Ik vind echt niet dat je overdrijft hoor. Ocharme Victor, ik hoop dat hij snel beter is!
Ondertussen is het al 4 dagen dat Victor hoge koorts heeft. 4 Nachten dat ik al geen oog toe doe. 's Nachts is Victor zijn koorts het hoogste; vorige nacht 41,8°C. Onze kamer temperatuur ligt rond de 20°C dus te hoog is die zeker niet. Victor ligt ook in zijn blootje in bed zonder slaapzakje.
De beloofde uitslag (ka zie dat hij woensdag uitslag zou krijgen) is er nog steeds niet. Eten doet hij bijna niet; enkel borstvoeding lukt maar ik kan alleen nog 's morgens en 's avonds geven.
Overdrijf ik of zou ik nog eens naar de kinderarts gaan. Ik wil daar natuurlijk weer niet voor piet snot staan als 'overdrijvende' moeder.
Ik moet morgen terug gaan werken dus in de voormiddag zou Victor naar de onthaalmoeder moeten...
eigenlijk is body beter dan in blootje want body neemt zweet nog wat op hebben ze mij verteld
en voor de rest: ik zou ONMIDDELLIJK naar de dokter gaan, hoor, dit is echt héél hoge koorts! er gaat je toch niemand op aankijken dat je daarvoor naar de dokter gaat, en zelfs dan nog: pech, é, je kind is belangrijker dan je mogelijks gezichtsverlies vind ik (en jou "kennende" vind jij dat ook :))
je kan toch klein verlet nemen?!
Ik zou toch ook gaan hoor!!
41.8 is écht wel zeer hoge koorts!! En inderdaad langs spoed als je niet direct bij je ka terecht kan!!
Ik merk dat bij warm weer ons Kaat ook beter af is mét body dan zonder. Als ze er geen aanheeft kan ze soms echt koud zijn van't zweten en met body zweet ze wel, maar krijgt ze het achteraf niet koud.
je kan toch klein verlet nemen?!
Of voor jezelf een ziektebriefje vragen hè.
Trinity
7 July 2011, 14:44
Ik zou ook meteen naar de dokter / spoed gaan! Die koorts is veel te langdurrig en veel te hoog. Veel beterschap aan je pateeke :(
Bedankt trouwens van die tip ivm medicijn wisselen. Onze dokter heeft daar nooit iets van gezegd, die zegt altijd perdolan. Zal het hem volgende keer eens vragen.
trinity sommige artsen zijn er niet zo voor omdat het nogal belastend zou zijn voor de nieren... Maar als het helpt en ze voldoende drinken, waarom dan niet?
dorien ik zou zeker bellen naar de ka en afspraak eisen! 41.8 is echt wel super hoog!
sunshine
7 July 2011, 15:30
Echt Dorien je overdrijft niet, 41.8 is echt veel! En dan nog hé je hebt dat recht als je je zorgen maakt over je kindje om naar een dokter of spoed te gaan. Zeker doen!
Amai 41,8...zou nogal naar de dokter vliegen denk ik.
Hopelijk is hij snel beter ocharme
boeleke2704
8 July 2011, 09:00
Ik zou ook terug bij KA of zo langs gaan. 4 dagen koorts... kan 'n kinderziekte zijn. Maar soms is daarin nog maar eens 'geruststelling' krijgen al veel hè!
Je moederinstinct volgen!!
Hoe is't vandaag met hem?
veel beterschap
Machteld
8 July 2011, 09:49
Is de koorts al gezakt dorien?
zoemeke
8 July 2011, 10:28
hoi dorien, hoe is het met victor ondertussen?
Bedankt trouwens van die tip ivm medicijn wisselen. Onze dokter heeft daar nooit iets van gezegd, die zegt altijd perdolan. Zal het hem volgende keer eens vragen.
vooral jongere dokters zeggen dat nu zo denk ik?
Mijn huisdokters (met wie ik nog studeerde destijds aan de KULAK) zeggen het ook zo: afwisselen, ook met "poepsnoepjes" en siroop. Er heerst nu een discussie over wat het beste is, jonge dokters zijn pragmatisch: gewoon alle 2 dan heb je voordelen van de beiden.
dorien_951
8 July 2011, 18:33
Eventjes laten weten dat ik gisteren nog een afspraak bij een KA heb kunnen versieren. Ik had netjes elke temperatuur met uur en toediening van medicatie op een blad genoteerd. Ze hebben mijn zoontje direct opgenomen want inderdaad het is eigenlijk maar een gewone kinderziekte dus viraal maar 4 dagen zo'n hoge koorts is echt te veel. Hij was veel te verzwakt om zelf snel terug op de been te komen. Gelukkig nog niet aan het uitdrogen.
Dus heb ik er een nachtje ziekenhuis opzitten. Maar wat een nacht!!!!
Om 3u is mijn zoontje beginnen huilen en heb ik zijn temperatuur genomen nog maar 34,4C° van het ene uiterste naar het andere. Direct dokter opgebeld en 4 dekens en kersenpitten kussentje bij hem gelegd. Vandaag wel geen koorts meer gehad.
Ik zal eens terug rijden. Gelukkig is het ziekenhuis hier in de buurt want mijn echtgenoot slaagt er moeilijk in om de juiste dingen mee te brengen.
isabelga
8 July 2011, 19:03
't is zonde dat ventje ... hopelijk wordt hij snel beter!
Ik zou ook snel bij de dokter zitten als mijn ventje zo hoge koorts maakt! Je moet je echt geen zorgen maken dat ze daar denken dat je overbezorgd bent! Het is jouw kind en hetis normaal dat je bezorgd bent!
veel beterschap voor je kleine ventje!
goed dat je toch een andere ka hebt gezocht!
Dat heb jij super goed gedaan Dorien !! Durf nog eens een keer zeggen dat jij geen goede moeder bent he!!!!!! Ben blij dat Victor opgenomen is, dat is toch echt wel het beste he, zo kan hij onder de dokters terug aansterken en hoef jij je toch al een heel klein beetje minder zorgen te maken, ik zou nogal angsten uitstaan denk ik, van extreem hoge koorts naar onderkoeling!
Dikke kus, verzorg je goed he! Vergeet jezelf niet. x
Trinity
8 July 2011, 20:43
Ik kan alleen maar Ka80 haar berichtje beamen!
Verzorg jullie goed!!!
Knuffel x
boeleke2704
8 July 2011, 20:52
Hopelijk gaat het nu snel weer beter met hem hè.
Goed gedaan van je!! Je gevoel gevolgd :)
Verzorg jullie goed.
dorien_951
9 July 2011, 17:01
Dat heb jij super goed gedaan Dorien !! Durf nog eens een keer zeggen dat jij geen goede moeder bent he!!!!!!
:D Ik heb toch maar voor de zekerheid aan de KA en de verpleegsters gevraagd of het toch niet door mijn slechte moederschap kwam dat hij zo ziek is geworden van zo iets onschuldigs.
Victor zijn temperatuur is heel goed. Geen onderkoeling meer gehad en ook geen koorts. Wel weer een zeer bewogen nacht achter de rug. Victor is er deze nacht in kunnen slagen om zich volledig in de darm van het infuus vast te rollen. Die hebben ze dus eerder dan voorzien moeten verwijderen en hebben ze doorgeknipt om hem te bevrijden :o
We zijn ook net naar huis mogen gaan. Verder uitzieken kan hij hier ook. Sinds vandaag staat hij echt helemaal vol uitslag.
In zijn bloed hebben ze ook een zeldzame bacterie gevonden de naam is me ontgaan (ben te vroeg met school gestopt) Die bacterie doet niet altijd kwaad maar als Victor'ke zieker wordt moeten we onmiddellijk terug komen.
:confused: Veel verpleegsters zijn ook hun bewondering komen uiten voor de borstvoeding die ik nog steeds geef ;) eum ik vind dat maar gewoon ze.
:confused: Veel verpleegsters zijn ook hun bewondering komen uiten voor de borstvoeding die ik nog steeds geef ;) eum ik vind dat maar gewoon ze.
Euhm, dit is niet zo gewoon hoor Dorien, ik zou het zolang niet kunnen volhouden!! Ik vind dit ook chapeau hoor!!
Hopelijk geneest Victor nu goed hè!
Wauw zeg, jij moet wel doodangsten hebben uitgestaan. Niks overdreven, hoor; bij zo'n hoge koorts stond ik ook allang aant UZ! En ze moesten dat eens zeggen se, dat ik dan té bezorgd ben! Ze zouden rap hun antwoord hebben! :D
Ben blij dat alles weer wat stabiel is. Hopelijk komen jullie er snel weer bovenop!
Amaai Dorien wat een toestanden allemaal!
Gelukkig is je kleine man alweer wat beter, en hopen dat het ook zo blijft hé.
Je hebt dat super gedaan!
En wat de borstvoeding betreft, echt waar, chapeau, ik wou dat ik het ook kon. ;)
Ocharme Victor! Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!!!
Jyotsna
10 July 2011, 09:55
fijn dat je ventje weer beter is! Hopelijk is hij snel weer de oude.
ik vind het ook chapeau zenne dat je nog altijd BV geeft. Zo zijn er niet veel. Gisteren zat ik bij de buurvrouw aan tafel op het straatfeest, en zij heeft BV gegeven tot haar zoontje naar het 1ste studiejaar ging
nog veel beterschap voor Victor!
Goed dat je naar de KA geweest bent en niet langer gewacht hebt!
Hopelijk is hij nu snel weer de oude.
En idd chapeau dat je nog altijd borstvoeding geeft!
Heel akelig zo van die momenten. Heb ook zo vier dagen hele hoge koorts gehad met Eline. Ben toen ook 2 keer naar de KA geweest en heb toen 3 keer snachts naar spoed gebeld. Ik twijfelde toen ook wel heel hard om te bellen of te gaan, maar ik was alleen (manlief was in Seattle voor het werk) en ik was ook ziek.
bleek achteraf ook een soort van virusje te zijn, 4 dagen kinderziekte ofzoiets (al heeft ze er langer last van gehad). Maar gelukkig heeft ons Eline het wel goed overwonnen. Ik gaf ze toen ook geen FP of GP maar enkel flesjes zodat ze genoeg vocht binnenkreeg. En af en toe wat ORS.
gelukkig vertrokken we een dag nadat ze koortsvrij was op vakantie zodat ze nog even kon uitrusten zonder de bacterien of virusjes van de kindjes in de creche.
Blijft toch akelig!
en ik vind het ook niet zo gewoon dat je nog BV geeft hoor :) ik was het na 5 maanden kotsbeu. (vooral het kolven of het werk en ons ELine die lui werd van aan het flesje te drinken) dus => dikke pluim voor u volharding (zeker omdat ik weet dat het niet altijd van een leien dakje loopt)
idd ook hier een pluim voor jou hoor! zowel voor de borstvoeding maar gewoon voor jou als mama en hoe je het aanpakt!
Trinity
11 July 2011, 13:01
Ocharme het pateeke, gelukkig dat het al een stuk beter gaat met hem! Maar met al die mamaliefde kan het ook niet anders dan dat hij snel weer beter is he :)
amai, ik zou nogal in paniek geschoten zijn, zeg, plots zo lage temperatuur?!
dat hij maar snel beter wordt maar met zoveel mamaliefde én met mamamelk zal het vast snel weer beter zijn...
ook van mij chapeau met je BV! ik gaf zeven maand en hoorde soms al dat dat "raar" was, ook ik vond het normaal. Als ik niet sinds haar 3 maanden voltijds werkte en dus al 4 maanden aan het afkolven was zou ik het ook langer gedaan hebben. Ik vind nu wel bovenstaand voorbeeld van iemand die gaf tot eerste studiejaar er iets over maar het eerste levensjaar, als je het kan, als het lukt, is het toch nog steeds de beste voeding vind ik!! Doorzetten hoor Dorientje...
En je mag jezelf niet zo onderuit halen, beetje meer zelfvertrouwen!! Ik zou die naam van die bacterie vast ook niet hebben onthouden en ik deed 5 jaar unief :). Intelligentie is niet te meten aan het aantal jaren school dat je gevolgd hebt hoor!!
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.