PDA

Volledige versie bekijken : hobby's

isabelga
9 February 2009, 18:22
ik hou ervan om me 's avonds op de zetel te zetten en te breien: ik maak beren en poppen

heb wat fotootjes op een site gezet
http://isabelga.nl.picturepush.com/

mini
9 February 2009, 19:01
toffe hobby :)

Mijn hobby is miniatuurkes verzamelen van mini coopers (alhoewel dat dat de laatste zes maanden serieus geminderd is :D)

snoezel
9 February 2009, 20:45
amai isabelle,
die konijntjes zijn super schattig
de rest ook hoor, maar de konijntjes vind ik het mooiste :D

hier is mijn hobby onze kobe :)
ik los graag sudoku's op
voor de moment ben ik een geboortedoek voor onze kobe aan het maken
kan mij er alleen geen uren tegelijk aan zetten en ik moet daar echt zin in hebben om aan te beginnen
het doel was om dat af te hebben tegen dat ik terug ga werken maar daarvoor zal ik me wat moeten haasten (2 maart is het d-day)

Trinity
10 February 2009, 08:28
Ik vind die konijntjes ook iets hebben, super lief!

Ik hou mij bezig met verjaardagkaartjes maken, scrapbooken (nog maar sinds vorig jaar), soms eens haken, en zo veel ander teken en prullewerk haha. Maar tegenwoordig heb ik er allemaal niet zo veel tijd meer voor, pendel per dag in totaal 4 uur :-), ben dus s'avonds stik kapot. Zit nu dus ook op de trein (anderhalfuur, leve het mobiele internet)

Wat bedoel je met de geboortedoek? Patchwork, kruisjessteek of haken of ... ? Je hebt tijd he Snoezel, speelt niet zo veel rol wanneer het af geraakt.

Mrs O.
10 February 2009, 10:05
Ik heb mij in september ingeschreven bij CVO om een naaicursus te volgen (4 jaar in totaal)... 2e en 3e graad huishoudelijk naaien noemt dat :)

Heb ondertussen al leren stikken (jeuj), een schort gemaakt, een zwangerschapbroek en nu ga ik aan een rok beginnen voor mijn mams...
Niet dat ik later al mijn kleren zelf wil maken, mr broeken korter maken, kleren innemen / vergroten, ritsen instikken,... lijkt me superhandig !!!
Nu moest ik hiervoor altijd bij iemand gn vragen...

Dus elke dinsdagavond ga ik nr school...

breien kan ik ni... als ik klein was wel, mr ik span te naig aan, waardoor ik na enkele rijen mijn breinaald bijna door de lusjes moet wurmen... met een superlelijk eindresultaat tot gevolg :)
Wil het wel terug is proberen te leren...

ps: coole konijnen isabelga !!!!

snoezel
10 February 2009, 11:29
met de kruisjessteek (kan iedereen hé :) )
begint vorm te krijgen nu...
als het klaar is zal ik er een foto'tje van maken en posten!

Koke
10 February 2009, 12:54
Ik ga elke woensdagavond naar de kookles, nu reeds het 3de jaar (nog 1 jaar te gaan).
Verder besteed ik veel tijd aan mijn huisdieren (2 hondjes, 2 cavia's en 4 kippen), kijk ik graag een filmke, af en toe wat lezen of een (kruisoord)puzzeltje doen...dat zal het zowat zijn denk ik :)

Lottebol
10 February 2009, 19:55
Mijn grootste hobby was volleybal. Ik had in november al beslist te stoppen met volleybal omwille van de vele blessures, maar ik wilde het huidige seizoen nog uitdoen. Helaas is daar vroegtijdig een einde aan gekomen. (op 31/01 kwam ik helemaal fout neer tijdens de wedstrijd met gescheurde gewrichtsbanden in mijn enkel tot gevolg) Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe sport voor na mijn revalidatie. Ik denk dat het spinning en dansen zal worden. (en hopelijk snel een zwangerschap en baby) ;)

mammiii
11 February 2009, 10:15
Ik ben verzot op Kunst. Ikzelf teken ook heel graag, vooral Manga of Anime. Ik maak me eigen geboortekaartjes.
Ik collecteer moderne schilderijen... EN! ik speel graag spelletjes hihi. Decoreren doe ik ook graag, ik verander mijn living om de 2 maanden.(klinkt mss raar).En ik heb enorm veel beesjes in huis :D nene geen insecten. Een lief poesje 7 visjes, 2 ratten, 2 schildpadjes -en nog 3 babyvisjes. Ok ja er zijn er veel die vies zijn van ratten, maar het zijn echte lieve beestjes. Als ik savons naar tv kijk dan zit er eentje op me schouder. (je moet ze dan ook wel beetje tam maken hee) .. Ik werk graag aan mensen hun haar en gezicht. ( verzorging&make-up).

Zo was het dan een beetje. kzal er wel nog hebben maarja dees zijn tmeeste die graag doe.

Miek
11 February 2009, 10:36
ik kan al mijn hobby's niet opnoemen zoveel zijn het er. Maar ik vrees dat eens de baby er is het er wel een heeeeeeel deel minder zullen zijn ;-)

Ik naai heel veel en dat ga ik proberen te blijven doen. Daarnaast is mijn andere passie buikdans. Dat valt me nu wel zwaarder en ik denk dat ik toch een pauze ga inlassen tot een tijdje na de bevalling.

Knutselen, borduren, haken, sieraden maken, fimo, scrapbooking, .... zijn onder andere vele van m'n andere hobby's...

ka80
26 March 2009, 11:24
't is nu geen hobby he maar voor diegenen die platte rust hebben of in zwangerschapsverlof zijn en niet goed weten wat te doen. Ik ben hier een goeie reeks aan het lezen: "De kinderen van de Aarde" van Jean M. Auel. Echt de moeite, ik ben boek na boek aan het verslinden. Op die manier doe ik ook een beetje mijn hobby: talen leren en perfectionneren. Ik lees al jaren niet meer in het Nederlands (boeken dan he) en het helpt wel om op die manier andere talen te verbeteren. Ik smijt me bij deze in de zetel met de vijfde boek van de reeks. (5/7)

lady bug
26 March 2009, 11:34
vanaf ik thuis zit had ik niets om handen. maar ik heb dan een geboortedoek gemaakt. maar die was op nog geen 2 weken af. enkel de datum moet er nog op komen. vorige week ben ik een sjaal beginnen te haken en deze is nu ook al af. ik weet hier niet goed meer wat doen ze. maar binnen dit en 3 weken heb ik er een nieuwe hobby bij. baby kijken en verzorgen :)

mini
26 March 2009, 13:45
Ik kan anders de boeken van twilight ook aanraden :D
Zijn zogezegd boeken voor jong volwassenen... maar 't is een héél goede reeks. :) (is trouwens al één film van gemaakt, en komt 15 juni op dvd :D)

Bo
26 March 2009, 15:34
Goh, ik prul eigenlijk al de hele dag lang (ik ben zelfstandige, goudsmid ;) ) zodat ik s'avonds echt geen gepriemel meer wil haha.
Ik heb eigenlijk het geluk gehad dat ik van mijn hobby mijn beroep heb kunnen maken.
Dan, ben ik lid van een service-club, ik volg kookles, ik zwem nu tijdens de zwangerschap, ben veel bezig met mijn hond, en we hebben enorm veel verplichtingen samen of apart (beide een drukke job mét alles erbij) dat we eigenlijk heel blij zijn als we eens een avondje thuis zijn en gewoon tv kunnen kijken. :) En ja, binnen een aantal maanden een kindje... ik kijk ernaar uit, en mijn man ook. Het is weer iets totaal anders. :)

lies
26 March 2009, 18:49
ik schrijf heel veel. Een enorme obsessieve drang om dingen te noteren, als sinds ik kind was.

en verder ben ik nogal uithuizig: naast mijn job heb ik twee vrijwilligersjobs, en wij gaan vaak naar theater en concerten. En uit eten, naar tentoonstellingen, rondhangen in de stad. En op reis.

We hebben het altijd chronisch te druk, zijn vreselijk ongeorganiseerd en chaotisch, slapen te weinig, en lopen van hot naar her. De perfecte ouders, dus :)

Kimmy
27 March 2009, 09:10
ik schrijf heel veel. Een enorme obsessieve drang om dingen te noteren, als sinds ik kind was.

en verder ben ik nogal uithuizig: naast mijn job heb ik twee vrijwilligersjobs, en wij gaan vaak naar theater en concerten. En uit eten, naar tentoonstellingen, rondhangen in de stad. En op reis.

We hebben het altijd chronisch te druk, zijn vreselijk ongeorganiseerd en chaotisch, slapen te weinig, en lopen van hot naar her. De perfecte ouders, dus :)
:) zou dat niet een klein beetje veranderen eens het ukkiepukkie er is? ;)

wat voor vrijwilligerswerk is dat dan als ik vragen mag??

isabelga
27 March 2009, 09:40
mijn vriend deed ook vrijwilligerswerk. Hier in Italie is dat heel gewoon. Hij deed elke week 1 keer de nacht op de ambulance dienst. Maar we hebben er eens goed over gepraat toen we zijn gaan samenwonen en hij heeft beslist om na 15 jaar te stoppen... Hij werkt namelijk 7 dagen op 7 en als je er elke morgen vroeg uit moet en je werkt een nacht, ben je op een gegeven moment kapot! Langs de ene kant vind ik het spijtig, want vrijwilligerswerk is heel mooi, maar langs de andere kant ben ik blij. Zo heb ik hem elke dag bij mij!

lies
27 March 2009, 15:43
wat voor vrijwilligerswerk is dat dan als ik vragen mag??
ik doe een aantal dingen in een jeugdwelzijnswerkorganisatie in mijn stad. ik woon in een buurt met veel uitdagingen op dat gebied, en er is hier veel behoefte aan mensen die zich engageren. Een deel van de kracht van onze stad, denk ik.
En ik ben betrokken in het buurtwerk en -organisatie. Daarnaast ben ik zowel binnen als buiten mijn werk veel bezig met nieuwe geletterdheid. het is trouwens digitale week, dames! (http://www.digitaleweek2009.be/)